PATVIRTINTA Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2005-12-22 sprendimu Nr.B1-164
MOLĖTŲ RAJONO JONIŠKIO VIDURINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Visas pavadinimas - Molėtų rajono Joniškio vidurinė mokykla. Sutrumpintas pavadinimas – Joniškio vidurinė mokykla (toliau - Mokykla).
2. Mokyklos įsteigimo data - 1924 m. (pagal istorinius duomenis).
3. Mokyklos teisinė forma ir priklausomybė - savivaldybės viešasis juridinis asmuo, veikiantis kaip biudžetinė įstaiga, turinti savo antspaudą ir sąskaitą banke.
4. Mokyklos grupė – bendrojo lavinimo mokykla, kodas 3120.
5. Mokyklos tipas – vidurinė mokykla 3124.
6. Mokyklos buveinė – Joniškis, Joniškio seniūnija, 33224 Molėtų r. sav.
7. Mokymo kalba – lietuvių.
8. Mokyklos steigėjas – Molėtų rajono savivaldybės taryba (kodas – 188670649), adresas – Vilniaus g. 44, 33140 Molėtai,.
9. Mokymo forma – dieninė, savarankiškas mokymasis, mokymas namuose.
10. Pagrindinė veiklos sritis – švietimas, pagrindinė veiklos rūšis – bendrasis vidurinis mokymas, kodas – 80.21.30.
11. Kitos veiklos sritys ir rūšys: pradinis mokymas, kodas 80.10.30; bendrasis pagrindinis mokymas, kodas 80.21.10; priešmokyklinis ugdymas, vykdant priešmokyklinio ugdymo programą; mokyklų užkandinių, valgyklų ir virtuvių veikla, kodas 55.51.20; vaikų poilsio stovyklų veikla, kodas 55.23.30.
12. Išduodami išsilavinimo, kvalifikacijos, pasiekimų pažymėjimai:
12.1. mokymosi pasiekimų pažymėjimas;
12.2. pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas;
12.3. pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas;
12.4. vidurinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas;
12.5. pažymėjimas;
12.6. pradinio išsilavinimo pažymėjimas;
12.7. pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas;
12.8. brandos atestatas;
12.9. brandos atestatas su pagyrimu;
12.10. brandos atestato priedas.
13. Mokyklos bendrabutis, jo buveinė – Joniškis, Joniškio seniūnija, 33224, Molėtų r. sav.
II. MOKYKLOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
14. Mokyklos tikslai ir uždaviniai formuojami laikantis švietimui keliamų tikslų ir principų, atsižvelgus į Mokyklos vykdomo priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo, švietimo paskirtį.
15. Mokykla, vadovaudamasi Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintu bendruoju ugdymo planu, universaliosiomis ir bendrosiomis programomis, Valstybės nustatytu išsilavinimo standartu:
15.1. formuoja mokinių ugdymo turinį, atliepiantį pagrindines Molėtų rajono savivaldybės švietimo nuostatas, individualius Mokyklos bendruomenės poreikius;
15.2. teikia šiuolaikinį mokslo ir kultūros lygį atitinkantį bendrąjį išsilavinimą;
15.3. deda tvirtus dorovės ir sveikos gyvensenos pagrindus, skiepija bendrąsias žmogaus vertybes, lavina gebėjimus jomis grįsti savo gyvenimą;
15.4. brandina kūrybinį mąstymą, savarankiškumą ir atsakomybę;
15.5. puoselėja mokinių dvasines, psichines ir fizines galias;
15.6. Mokyklos tikslas: mokinių dorinis, tautinis, pilietinis, patriotinis ugdymas, kultūrinės ir socialinės brandos ugdymas, pagarbos tėvams (globėjams, rūpintojams), mokytojams, kalbai, kultūrai, talentui ir gabumų ugdymas, vengiančių privalomo mokymosi kontrolė, ugdymo kokybės užtikrinimas, ugdymo proceso organizavimas, demokratinis valdymas, specialiųjų poreikių mokinių ugdymas, mokinių saviugdos ir saviraiškos poreikių tenkinimas, egzaminų ir ugdymo pasiekimų organizavimas ir vykdymas, laisvalaikio ir elgesio kultūros kūrimas, rūkymo ir narkomanijos prevencija, nepamokinė veikla, atlygintinų paslaugų teikimas, dalyvavimas projektuose, sutartų įsipareigojimų vykdymas, vidaus audito vykdymas, pirminės visuomenės sveikatos priežiūra ir kt.
16. Mokykla yra dvylikos metų trijų pakopų bendrojo lavinimo mokykla:
16.1. pirmoji pakopa – ketverių metų pradinė mokykla;
16.2. antroji pakopa – šešerių metų pagrindinė mokykla;
16.3. trečioji pakopa – dvejų metų vidurinė mokykla;
17. Mokykla:
17.1. sudaro sąlygas mokytis siekiant bendrojo vidurinio išsilavinimo;
17.2. rengia ugdymo planą;
17.3. sudaro mokiniams sveikas ir saugias ugdymosi sąlygas;
17.4. organizuoja mokinių mokymą ir papildomą ugdymą, integruodama jį su bendruoju lavinimu;
17.5. sudaro sąlygas mokytis pagal individualiąją programą, savarankiškai;
17.6. teikia specialiąją pedagoginę pagalbą specialiųjų poreikių vaikams, organizuoja specialiųjų poreikių vaikų ugdymą bendrosiose klasėse;
17.7. organizuoja toliau kaip 3 km nuo Mokyklos gyvenančių mokinių nemokamą vežiojimą į Mokyklą mokykliniu ir maršrutiniu transportu;
17.8. atlieka vidinį Mokyklos auditą;
17.9. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą ir organizuoja vidurinės mokyklos brandos egzaminus;
17.10. kuria Mokyklą kaip vietos bendruomenės kultūros židinį;
17.11. vykdo mokinių, vengiančių mokytis iki 16 m., kontrolę.
III. MOKINIŲ PRIĖMIMAS Į MOKYKLĄ, PERĖJIMAS Į KITĄ MOKYKLĄ IR PAŠALINIMAS IŠ MOKYKLOS.
18. Į Mokyklą priimami fiziškai ir psichiškai subrendę 6-7 metų vaikai, gyvenantys Molėtų rajono savivaldybės tarybos Mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje pagal „Priėmimo į Molėtų rajono bendrojo lavinimo mokyklas taisykles“, patvirtintas rajono savivaldybės tarybos sprendimu. Vaiko psichinę ir fizinę brandą nustato medikai ir psichologai, o pasirengimo Mokyklai lygį- pedagogai.
19. Tėvų (globėjų, rūpintojų) ir vaikų pageidavimu į Mokyklą priimami ir kitose teritorijose gyvenantys mokiniai.
20. Į priešmokyklinio ugdymo programą priimami vaikai, kuriems tais kalendoriniais metais sukanka 6 metai. Tėvu (globėjų, rūpintojų) prašymu ir jei vaikas tokiam ugdymui subrendęs, bet ne anksčiau nei jam sueina 5 metai.
21. Mokiniai į pradinio ugdymo programos pirmąją klasę priimami tėvams (globėjams, rūpintojams) pateikus prašymą, vaiko gimimo liudijimą, sveikatos pažymėjimą. Į pirmąją klasę priimami vaikai, kuriems tais kalendoriniais metais sueina 7 metai. Tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymu ir jei vaikas tokiam ugdymui subrendęs, bet neanksčiau negu jam sukanka 6 metai.
22. Priimant mokinius į kitas klases, būtinas išeito mokslo pažymėjimas. Su mokiniais ar jų tėvais (globėjais, rūpintojais) sudaromos sutartys dėl priėmimo į Mokyklą pagal pradinio, pagrindinio, vidurinio ar savarankiško mokymosi programas.
23. Ugdymas organizuotas atsižvelgiant į mokinių fizines ir protines galias. Savaitinis pamokų skaičius neviršija normų, nustatytų ugdymo plane. Per dieną gali būti ne daugiau kaip vienas kontrolinis darbas.
24. Pradinių klasių ugdymosi pasiekimams vertinti taikoma nepažyminė vertinimo sistema, pagrįsta idiografinio vertinimo nuostatomis ir susieta su išsilavinimo standartais. Baigiančių pradinio ugdymo programą mokinių visų dalykų pasiekimai įvertinami aprašu-charakteristika pagal išsilavinimo standartus. Mokinių pasiekimai 5-12 klasėse vertinami 10 balų sistema. Adaptacinio periodo metu (I trimestras ) 5 klasių mokinių pasiekimai vertinami taikant idiografinio vertinimo principus.
25. Mokinių elgesio vertinimas klasės dienyne ir mokyklos baigimo dokumentuose nefiksuojamas. Mokinių elgesį stebi ir vertina klasės vadovas ir apie tai informuoja tėvus (globėjus, rūpintojus), Mokyklos vadovus.
26. Ugdomoji veikla vykdoma klasėse, gamtoje, bibliotekoje ir kitur. Klasėje mokinys turi nuolatinę higienos reikalavimus atitinkančią darbo vietą.
27. Mokinys iki 16 metų negali nutraukti mokymosi pagal privalomojo švietimo programas. Mokinys, kuris mokosi pagal privalomojo švietimo programas, jei jo elgesys kelia realią ir akivaizdžią grėsmę Mokyklos bendruomenės narių saugumui, suderinus su Vaikų teisių apsaugos tarnyba, gali būti pašalintas iš Mokyklos. Mokyklos direktorius kartu su Molėtų rajono savivaldybės taryba, jo tėvams (globėjams, rūpintojams) dalyvaujant, mokinį perkelia į kitą mokyklą. Apie mokinio pašalinimą ir perkėlimą Mokykla informuoja jo gyvenamosios vietos savivaldybę.
28. Kėlimas į aukštesnę klasę yra vykdomas Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.
29. Darbo laiką nustato Molėtų rajono savivaldybės taryba, atsižvelgdamas į Mokyklos bendruomenės poreikius.
IV. MOKYKLOS BENDRUOMENĖS NARIŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ
30. Mokiniai turi teisę:
30.1. įgyti valstybinius standartus atitinkantį išsilavinimą;
30.2. ugdytis sveikoje ir saugioje aplinkoje;
30.3. naudotis Mokyklos vadovėliais, biblioteka, sporto sale, kabinetais;
30.4. turėti higienos reikalavimus atitinkančią darbo vietą;
30.5. mokytis savarankiškai;
30.6. dalyvauti papildomojo ugdymo veikloje;
30.7. į minties, sąžinės, religijos, žodžio laisvę;
30.8. puoselėti savo kalbą, kultūrą, papročius bei tradicijas;
30.9. nemokamai gauti informaciją apie veikiančias mokyklas, švietimo programas, mokymosi formas, į nemokamą mokymą valstybinėse ir savivaldybių bendrojo lavinimo, profesinėse bei aukštesniosiose mokyklose;
30.10. į visiems vienodas galimybes ir lygias sąlygas skleisti savo gebėjimus bei talentus;
30.11. dalyvauti Mokyklos savivaldoje šiuose nuostatuose nustatyta tvarka;
30.12. į poilsį ir laisvalaikį, atitinkantį jų amžių, sveikatą bei poreikius;
30.13. gauti pašalpą (našlaičiai – lengvatas) įstatymų numatyta tvarka;
30.14. sulaukus 14 m. savarankiškai pasirinkti dorinio ugdymo (tikybos arba etikos) programą;
30.15. gauti įvairią informaciją apie mokymąsi;
30.16. į nešališką mokymosi pasiekimų įvertinimą.
31. Mokiniai privalo:
31.1. įgyti pagrindinį išsilavinimą arba mokytis bendrojo lavinimo ugdymo įstaigoje iki 16 metų;
31.2. stropiai mokytis, sąžiningai atlikti namų darbus;
31.3. pagarbiai bendrauti su mokytojais ir kitais Mokyklos bendruomenės bei visuomenės nariais;
31.4. laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų, Mokyklos nuostatų ir mokinių elgesio taisyklių;
31.5. gerbti savo tėvus (globėjus, rūpintojus), kitus šeimos narius, padėti tėvams (globėjams, rūpintojams) ir kitiems šeimos nariams, kuriems reikalinga parama;
31.6. sudarius mokymo sutartį, laikytis visų jos sąlygų, Mokyklos vidaus tvarką reglamentuojančių dokumentų reikalavimų;
31.7. gerbti ir tausoti kultūros ir istorijos vertybes, gamtą, visuomenės ir privačią nuosavybę;
31.8. dalyvauti Mokykloje organizuojamuose testuose, tyrimuose, pasiekimų patikrinimuose.
32. Mokinių atsakomybė:
32.1. mokiniai, nevykdantys savo pareigų, atsako pagal Mokyklos vidaus tvarkos taisykles.
33. Tėvai (globėjai, rūpintojai) turi teisę:
33.1. reikalauti, kad jų vaikui būtų teikiamas valstybiniu standartus atitinkantis bendrasis vidurinis lavinimas;
33.2. gauti informaciją apie savo vaiko mokymąsi, elgesį, mokymosi sąlygas;
33.3. spręsti (kartu su Mokyklos mokytojais) vaiko kėlimo į aukštesnę klasę klausimus;
33.4. dalyvauti Mokyklos savivaldoje;
33.5. parinkti vaikų ugdymo programą, formą pagal vaiko protines ir fizines galias, įsitikinimus bei gabumus;
33.6. esant sunkumų dėl vaiko ugdymo, kreiptis į Mokyklos specialiojo ugdymo komisiją, dalyvauti vertinant specialiojo ugdymosi poreikius ir gauti informaciją apie įvertinimo rezultatus.
34. Tėvai (globėjai, rūpintojai) privalo:
34.1. ugdyti dorą, mandagų, darbštų, iniciatyvų vaiką, gebantį savarankiškai veikti ir prisiimti atsakomybę;
34.2. sulaukusį 6 ar 7 metų vaiką privalo leisti į Mokyklą, sudaryti vaikui sveikas ir saugias gyvenimo bei mokymosi sąlygas, užtikrinti punktualų ir reguliarų Mokyklos lankymą;
34.3. bendrauti su Mokyklos mokytojais ir vadovais, dalyvauti sprendžiant vaiko ugdymosi klausimus;
34.4. užtikrinti, kad vaikas mokytųsi iki 16 metų bendrojo lavinimo mokykloje;
34.5. apsaugoti vaiką nuo smurto, prievartos ir išnaudojimo;
34.6. atlyginti Mokyklai tyčia mokinio padarytą materialinę žalą;
34.7. užtikrinti, kad vaikas laiku pasitikrintų sveikatą;
34.8. užtikrinti vaiko parengimą Mokyklai, jo mokymąsi pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programą;
34.9. bendradarbiauti su Mokyklos direktoriumi, mokytojais, klasės vadovu, sveikatos priežiūros specialistu ir vykdyti jų rekomendacijas;
34.10. parinkti savo vaikams iki 14 metų dorinio ugdymo (tikybos arba etikos) programą;
34.11. kontroliuoti ir koreguoti vaiko elgesį;
34.12. pagal paskirtį naudoti vaikui skirtą finansinę ir materialinę paramą;
34.13. sudarius sutartį, laikytis visų jos sąlygų.
35. Tėvų (globėjų, rūpintojų) atsakomybė:
35.1. tėvams (globėjams, rūpintojams), kurie pažeidžia vaiko teises, vengia arba kitaip nevykdo pareigos auklėti, mokyti, prižiūrėti, išlaikyti vaiką, žiauriai elgiasi su vaiku ar kitaip piktnaudžiauja savo teisėmis bei pareigomis, taikoma įstatymų nustatyta civilinė, administracinė arba baudžiamoji atsakomybė.
36. Mokytojai turi teisę:
36.1. laisvai rinktis pedagoginės veiklos formas ir metodus;
36.2. tobulinti savo kvalifikaciją (ne mažiau kaip 5 dienas per metus), persikvalifikuoti, atestuotis, gauti kvalifikacinę kategoriją atitinkantį atlyginimą;
36.3. rengti individualiąsias mokymo programas;
36.4. koreguoti tėvų (globėjų, rūpintojų), sociokultūrinės aplinkos poveikį mokinių ugdymui;
36.5. nustatyta tvarka gauti mokamas atostogas mokymo priemonėms rengti ir kvalifikacijai kelti;
36.6. atostogauti vasarą ir naudotis Valstybės nustatytomis lengvatomis;
36.7. teikti siūlymus dėl Mokyklos vadovų vadybinės ir kolegų pedagoginės veiklos;
36.8. dalyvauti Mokyklos savivaldoje.
37. Mokytojai privalo:
37.1. pagal mokinių siekius ir galimybes individualizuoti ugdymo turinį, laiduojant gerus ugdymo rezultatus;
37.2. skatinti mokinius mokytis, padėti turintiems mokymosi sunkumų, objektyviai vertinti mokinių pasiekimus;
37.3. siekti, kad kiekvienas mokinys gebėtų bendrauti ir bendradarbiauti, imtųsi atsakomybės, savarankiškai veiktų vadovaudamasis pilietinėmis nuostatomis;
37.4. pritaikyti integruotiems specialiųjų poreikių vaikams ugdymo turinį, metodus ir mokymo priemones, bendradarbiauti su Mokyklos specialiojo ugdymo komisija;
37.5. siekti, kad mokiniai savo gyvenimą grįstų dorovinėmis vertybėmis;
37.6. padėti mokiniams tenkinti jų saviraiškos ir saviugdos poreikius, plėtoti kultūrinius interesus, daryti poveikį sociokultūrinei mokyklos aplinkai;
37.7. formuoti mokinių sveikos gyvensenos, civilinės saugos, saugos darbe bei buityje įgūdžius;
37.8. vykdyti vidaus auditą;
37.9. pasiruošti pamokoms, papildomojo ugdymo užsiėmimams;
37.10. analizuoti savo pedagoginę veiklą, vertinti ugdymo rezultatus ir su jais supažindinti mokinius, jų tėvus (globėjus, rūpintojus), kolegas ir Mokyklos vadovus;
37.11. tvarkyti visus savo pedagoginės veiklos dokumentus, dalyvauti visuose mokytojų tarybos posėdžiuose, kituose susirinkimuose, vykdyti mokytojų tarybos nutarimus;
37.11. bendradarbiauti su kolegomis, abipusiu susitarimu mokytis vienam iš kito;
37.12. kelti kvalifikaciją ir nustatyta tvarka atestuotis;
37.13. laikytis teisės norminių aktų, patvirtintų mokytojo etikos ir Mokyklos vidaus tvarką nustatančių dokumentų;
37.14. Mokyklos direktoriaus pavedimu dalyvauti pasiekimų patikros bei egzaminų organizavime ir vykdyme;
37.15. užtikrinti ugdomų mokinių saugumą pamokų ir popamokinių renginių metu.
38. Mokytojų atsakomybė:
38.1. Mokytojai atsako už tinkamą su mokymo procesu susijusios dokumentacijos tvarkymą, už dėstomų dalykų žinių lygį, atitinkantį valstybinius išsilavinimo standartus, už mokinių sveikatą ir gyvybę pamokų bei renginių metu.
39. Klasės auklėtojas privalo:
39.1. supažindinti ugdytinius su mokinių elgesio taisyklėmis;
39.2. rūpintis mokinių asmenybiniu ir socialiniu ugdymu bei branda;
39.3. burti klasėje dirbančius mokytojus ir kitus specialistus (bibliotekininkė, sveikatos priežiūros specialistė, papildomojo ugdymo organizatorė ir kt.) klasės mokinių ugdymui planuoti ir derinti;
39.4. pažinti mokinių poreikius, polinkius, interesus, siekti, kad jie dalyvautų svarstant ugdymo turinį, metodus ir formas;
39.5. domėtis ir rūpintis mokinių sveikata, jų sauga, padėti jiems reguliuoti darbo ir poilsio režimą, puoselėti sveiką gyvenseną;
39.6. domėtis auklėtinių mokymosi krūviu, kartu su tėvais (globėjais, rūpintojais) ir mokytojais jį koreguoti;
39.7. dalyvauti su ugdytiniais visuose Mokykloje vykstančiuose popamokiniuose renginiuose, padėti jiems pasiruošti;
39.8. sudaryti auklėjamosios klasės vadovo planus;
39.9. kartą per 2 savaites sutvarkyti pažymių knygeles (esant reikalui ir dažniau), informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus) apie vaikų mokymąsi, elgesį;
39.10. tvarkyti klasės žurnalą, mokinių asmens bylas;
39.11. kontroliuoti ugdytinių pamokų lankymą, atsiskaitymą už praleistas pamokas;
39.12. prieš išvykas ir ekskursijas vesti saugaus elgesio instruktažus;
39.13. padėti mokiniams formuoti vertybines nuostatas, ugdyti jų pilietiškumą, gebėjimą vadovautis demokratiniais bendravimo principais;
39.14. bendrauti su kiekvienu mokiniu ir jo šeima, informuoti vaiko tėvus (globėjus, rūpintojus) apie jo mokymąsi ir elgesį, neatidėliojant išsiaiškinti Mokyklos nelankymo priežastis;
39.15. suteikti vaikui reikiamą pagalbą pastebėjus, kad jo atžvilgiu taikomas smurtas, prievarta, seksualinis ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, ir apie tai informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus), Mokyklos vadovus bei vaikų teisių apsaugos tarnybą;
39.16. padėti mokiniams spręsti iškylančias psichologines, bendravimo, mokymosi ir kitas problemas;
39.17. kaupti mokinio aplanke įvairią medžiagą apie jo polinkius, pasiekimus, gebėjimus;
39.18. padėti mokiniams pasirinkti tolesnę mokymosi ar veiklos sritį.
40. Klasės vadovai turi teisę:
40.1. spręsti ugdytinių auklėjimo klausimus, kartu su Mokyklos bendruomene spręsti auklėtinių mokymosi, sveikatos, saugos, poilsio klausimus;
40.2. kelti savo kvalifikaciją;
40.3. burtis į visuomenines ir profesines organizacijas, metodinius būrelius.
41. Klasės vadovų atsakomybė:
41.1. atsako už tinkamą dienynų, pažymių knygelių, mokinių bylų tvarkymą, už mokinių sveikatą ir gyvybę papildomojo ugdymo ir kitų renginių metu.
V. SAVIVALDA
42. Mokyklos taryba – aukščiausia Mokyklos savivaldos institucija telkianti mokinių, jų tėvų (globėjų, rūpintojų) ir pedagogų atstovus svarbiausiems Mokyklos veiklos tikslams numatyti ir uždaviniams spręsti.
43. Mokyklos tarybos nuostatus tvirtina direktorius;
44. Mokyklos tarybos pirmininką renka tarybos nariai dvejiems metams. Mokyklos direktorius negali būti tarybos pirmininku.
45. Mokyklos tarybos posėdžius kviečia Mokyklos direktorius arba Mokyklos tarybos pirmininkas.
46. Į Mokyklos tarybos posėdžius gali būti kviečiami Mokyklos bendruomenės nariai ir kitos suinteresuotos pusės.
47. Mokyklos taryba renkama kas 2 metai, remiantis demokratiniais rinkimų principais: slaptumu, konkurencija, aiškumu. Mokyklos tarybą sudaro: 3 mokiniai, išrinkti 8 – 12 klasių visuotiniame mokinių susirinkime, 3 mokytojai, išrinkti Mokyklos mokytojų tarybos posėdyje, 3 tėvai (globėjai, rūpintojai), išrinkti visuotiniame tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkime.
48. Kandidatų į Mokyklos tarybą rinkimai laikomi įvykusiais, jei juose dalyvavo daugiau kaip 2/3 visų galimų rinkėjų. Jei kandidatų buvo daugiau nei mandatų, išrinktais laikomi tie, kurie gavo daugiausia balsų, bet ne mažiau kaip pusę rinkimuose dalyvavusių rinkėjų. Pakartotinai rinkimai laikomi įvykusiais, jei juose dalyvavo ne mažiau 1/3 rinkėjų. Tarybos narys, išvykęs iš Mokyklos praranda savo mandatą. Tėvų atstovas netenka mandato, kai jo vaikai išvyksta iš Mokyklos. Laisvą vietą užima kitas kandidatas, išrinktas papildomuose rinkimuose.
49. Mokyklos tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Mokyklos tarybos nutarimus, kurie prieštarauja Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, Mokyklos direktorius prašo svarstyti iš naujo;
50. Mokyklos taryba už veiklą atsiskaito vieną kartą per metus ją rinkusiems Mokyklos bendruomenės bei vietos bendruomenės nariams;
51. Molėtų rajono savivaldybės taryba, švietimo priežiūrą vykdančios institucijos, nustatę, kad Mokyklos tarybos priimami įstatymai prieštarauja įstatymams ir kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo Mokyklos tarybai juos svarstyti iš naujo. Mokyklos tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.
52. Mokyklos tarybos funkcijos:
52.1. nustato Mokyklos veiklos perspektyvas, pagrindines darbo kryptis, aprobuoja Mokyklos veiklos programą, nuostatus, vidaus darbo tvarkos taisykles, ugdymo planą, nustato ugdymo organizavimo tvarką;
52.2. aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo, papildomosios veiklos ir renginių organizavimo;
52.3. teikia siūlymus Mokyklos direktoriui priimant darbuotojus ir vertinant jų darbo rezultatus; vertina Mokyklos vadovų veiklą, pareiškia nuomonę jiems atestuojantis;
52.4 mokytojų tarybos teikimu sprendžia mokinių šalinimo iš Mokyklos klausimus;
52.5. inicijuoja Mokyklos bendruomenės ir visuomenės bendradarbiavimą;
52.6. skiria atstovus į pedagogų atestacijos ir į viešo konkurso laisvai Mokyklos direktoriaus vietai užimti komisijas;
52.7. kontroliuoja Mokyklos ūkinę ir finansinę veiklą;
52.8. gali sustabdyti kitų Mokyklos savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisingumą ištirs kompetentingos institucijos.
53. Mokytojų taryba – nuolat veikianti savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriems ugdymo klausimams spręsti, vadovaujasi mokytojų tarybos nuostatais. Ją sudaro Mokyklos vadovybė, visi Mokykloje dirbantys mokytojai, auklėtojai ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys darbuotojai.
54. Mokytojų tarybai vadovauja Mokyklos direktorius. Mokytojų tarybos sekretorių renka mokytojų tarybos nariai.
55. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip vieną kartą per trimestrą, taip pat prasidedant ir baigiantis mokslo metams. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis.
56. Mokytojų tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tarybos narių. Į posėdžius gali būti kviečiami ir kitų Mokyklos savivaldos institucijų atstovai.
57. Mokytojų tarybos nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
58. Mokytojų taryba:
58.1. aptaria praktinius švietimo reformos įgyvendinimo klausimus;
58.2. svarsto valstybės nustatytų švietimo standartų įgyvendinimą, optimalių mokymosi sąlygų sudarymą, ugdymo turinio atnaujinimą;
58.3. analizuoja ugdymo planų, Mokyklos veiklos ir ugdymo programų realizavimą;
58.4. kartu su Mokyklos sveikatos priežiūros specialistu, rajono Pedagoginės psichologinės tarnybos darbuotojais aptaria mokinių sveikatos, saugos darbe, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus;
58.5. teikia siūlymus dėl Mokyklos vadovų atestacijos;
58.6. svarsto kitus klausimus, kurie numatyti Mokyklos mokytojų tarybos nuostatuose.
59. Mokykloje veikia klasių tėvų komitetai, kuriuos kiekvienų mokslo metų pradžioje klasės mokinių tėvai renka balsų dauguma savo susirinkime. Klasių tėvų komitetai kartu su klasės auklėtojais planuoja klasės tėvų susirinkimus ir padeda klasės auklėtojui spręsti iškilusias organizacines problemas.
60. Mokinių taryba – aukščiausia mokinių savivalda institucija, veikianti pagal Mokyklos tarybos aprobuotus ir Mokyklos direktoriaus patvirtintus nuostatus.
61. Į mokinių tarybą klasės deleguoja po vieną 5-12 klasių atstovą.
62. Mokinių taryba:
62.1. bendradarbiauja su Mokyklos administracija, mokytojais;
62.2. teikia siūlymus Mokyklos administracijai, Mokyklos tarybai, Mokyklos prezidentui;
62.3. inicijuoja ir padeda organizuoti Mokyklos renginius;
62.4. dalyvauja rengiant ir tobulinant mokinių elgesio taisykles;
62.5. aptaria ir teikia siūlymus ugdymo proceso ir popamokinės veiklos organizavimui;
62.6. atstovauja mokinių interesams, gina mokinių teises, skatina pareigų ir atsakomybės jausmo ugdymą;
62.7. skatina demokratiškumo ugdymą Mokykloje.
63. Mokyklos prezidentą iš 5-12 klasių pasiūlytų kandidatų slaptu balsavimu renka 5-12 klasių mokiniai.
64. Mokyklos prezidento funkcijos:
64.1. padeda mokiniams spręsti problemas;
64.2. organizuoja mokinių laisvalaikį;
64.3. inicijuoja bei organizuoja mokyklos kultūrinius renginius;
64.4. rūpinasi drausme ir tvarkos palaikymu mokykloje;
64.5. dalyvauja projektinėje veikloje.
65. Mokytojų metodinis būrelis:
65.1. vienija visus atskirų dalykų mokytojus;
65.2. nagrinėja ugdymo turinį, dalyko ugdymo rezultatus, mokytojų profesinį tobulėjimą;
65. 3. ruošia pranešimus ir siūlymus Mokytojų tarybai, atestacinei komisijai dėl Mokyklos veiklos ir mokytojų kvalifikacijos;
65.4. veikia pagal Mokyklos mokytojų tarybos aprobuotas, direktoriaus patvirtintus metodinio būrelio nuostatus.
VI. VALDYMAS
52. Mokyklai vadovauja direktorius. Steigėjas jį skiria vadovaudamasis Švietimo ir mokslo ministro nustatytais kvalifikaciniais reikalavimais pretendentams ir viešo konkurso tvarka.
53. Direktorius:
53.1. inicijuoja Mokyklos veiklos programų rengimą, aiškina Mokyklos bendruomenės nariams valstybinę bei regioninę švietimo politiką;
53.2. telkia Mokyklos bendruomenę valstybinei švietimo politikai įgyvendinti, Mokyklos veiklos programai vykdyti;
53.3. rūpinasi palankaus mikroklimato ugdymui ir darbui kūrimu, puoselėja demokratinius Mokyklos bendruomenės santykius;
53.4. skiria vadybines funkcijas pavaduotojams, sudaro galimybes jiems savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už nuveiktą darbą;
53.5. nustatyta tvarka sudaro sutartis su mokytojais bei kitais ugdymo procese dalyvaujančiais asmenimis ir aptarnaujančiu personalu, inicijuoja darbuotojų pareiginių instrukcijų rengimą ir jas tvirtina;
53.6. rengia Mokyklos vidaus darbo tvarkos taisykles, organizuoja jų projekto svarstymą ir teikia Mokyklos tarybai aprobuoti, reikalauja, kad darbuotojai laikytųsi vidaus tvarkos taisyklių, pareiginių nuostatų, saugos darbe norminių aktų reikalavimų;
53.7. kartu su Mokyklos taryba nustato mokinių ir darbuotojų skatinimo ir drausminimo sistemą;
53.8. kontroliuoja, kad Mokyklos aplinkoje nebūtų vartojami alkoholiniai gėrimai, narkotinės ir psichotropinės medžiagos;
53.9. stebi, analizuoja, vertina Mokyklos veiklą, ugdymo rezultatus;
53.10. rūpinasi pedagogų kvalifikacijos tobulinimu, sudaro sąlygas atestuotis;
53.11. sudaro specialiojo ugdymo komisiją, rūpinasi specialiosios pedagoginės pagalbos mokiniams teikimu;
53.12. plėtoja bendradarbiavimą su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), sudaro mokymo sutartis su vienu iš tėvų (globėjų, rūpintojų) ir mokiniais;
53.13. palaiko ryšius su Vaikų teisių apsaugos tarnyba, Mokyklos rėmėjais, vietos bendruomene, sveikatos priežiūros ir teisėtvarkos institucijomis, Molėtų rajono savivaldybe bei Molėtų rajono savivaldybės Kultūros ir švietimo skyriumi;
53.14. organizuoja pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą ir vidurinės mokyklos brandos egzaminus, nustatyta tvarka teikia informaciją Nacionaliniam egzaminų centrui ir užtikrina išsilavinimo pažymėjimų bei brandos atestatų išdavimą;
53.15. rūpinasi Mokyklos intelektualiniais, materialiniais ir finansiniais ištekliais, darbų ir civiline sauga;
53.16. atstovauja Mokyklai kitose institucijose;
53.17. inicijuoja Mokyklos vidaus audito vykdymą ir ataskaitos rengimą;
53.18. imasi priemonių, kad laiku būtų suteikta pagalba mokiniui, kurio atžvilgiu buvo taikytas smurtas, prievarta, seksualinio ar kitokio pobūdžio išnaudojimas ir apie tai informuoja suinteresuotas institucijas;
53.19. naudoja biudžeto asignavimus pagal nustatytą paskirtį;
53.20. užtikrina, kad Mokyklos dokumentai būtų tvarkomi pagal raštvedybos reikalavimus;
53.21. tvarko mokinių ir Mokyklos baigimo dokumentų apskaitą.
54. Direktoriaus pavaduotojas ugdymui:
54.1. organizuoja mokymo plano, bendrųjų programų vykdymą, pamokų tvarkaraščių sudarymą;
54.2. teikia profesinę pagalbą mokytojams, prižiūri, kaip vykdomi švietimo politiką ir pedagogų veiklą reglamentuojantys dokumentai;
54.3. organizuoja specialiojo ugdymo komisijos darbą, adaptuotų, modifikuotų programų įgyvendinimą;
54.4. stebi ugdymo procesą ir vertina ugdymo rezultatus;
54.5. skatina mokytojus tobulinti kvalifikaciją, dalykiškai bendradarbiauti ir atestuotis;
54.6. vykdo mokymosi pasiekimų, išsilavinimo pažymėjimų apskaitą;
54.7. vykdo mokinių teisės pažeidimų, rūkymo, alkoholinių bei narkotinių medžiagų vartojimo prevenciją, informuoja suinteresuotas institucijas apie vengiančius mokytis vaikus ir įstatymų nustatyta tvarka taiko poveikio priemones;
54.8. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pedagoginį švietimą;
54.9. vykdo vidaus auditą;
54.10. vykdo kitas pareiginėje instrukcijoje numatytas funkcijas.
55. Direktoriaus pavaduotojas papildomajam ugdymui:
55.1. organizuoja bendradarbiavimą su Mokyklos taryba rengiant bendrus projektus;
55.2. organizuoja papildomojo ugdymo tvarkaraščių sudarymą ir stebi jų vykdymą;
55.3. organizuoja darbą su Mokyklos bendruomene, klasių vadovais, mokinių taryba;
55.4. stebi poilsio vakarų ir masinių renginių vyksmą ir teikia jų vertinimą;
55.5. vykdo kitas pareiginėje instrukcijoje numatytas funkcijas.
56. Direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams:
56.1. rūpinasi Mokyklos materialiniais ir informaciniais ištekliais, patalpų paruošimu darbui, sanitarija ir higiena;
56.2. organizuoja aptarnaujančio personalo darbą;
56.3. rūpinasi Mokyklos pastatų, inventoriaus ir mokymo priemonių apsauga;
56.4. atsako už apskaitos prietaisų parodymų teisingą perdavimą teikiančioms organizacijoms;
56.5. organizuoja mokinių pavežėjimą į Mokyklą ir rūpinasi visuomeninio transporto bilietų gavimu;
56.6. vykdo kitas pareiginėje instrukcijoje numatytas funkcijas.
VII. PRIĖMIMAS Į DARBĄ IR DARBO APMOKĖJIMAS
57. Mokyklos direktorių skiria Molėtų rajono savivaldybės taryba vadovaudamasi Švietimo ir mokslo ministerijos nustatytais kvalifikaciniais reikalavimais pretendentams ir atviro konkurso organizavimo tvarka.
58. Direktoriaus pavaduotojus, pedagoginį ir kitą personalą priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos direktorius įstatymų nustatyta tvarka.
59. Mokyklos direktoriaus, jo pavaduotojų ugdymui pareiginė alga priklauso nuo išsilavinimo, vadybinės kvalifikacinės kategorijos, pedagoginio darbo stažo ir veiklos sudėtingumo.
60. Mokytojo alga priklauso nuo išsilavinimo, pedagoginio darbo stažo, kvalifikacinės kategorijos, veiklos sudėtingumo.
VIII. ATESTACIJA. KVALIFIKACIJOS TOBULINIMAS
61. Mokyklos vadovai ir pedagogai atestuojami Lietuvos Respublikos įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
IX. PASIEKIMŲ PATIKRINIMAI. EGZAMINAI
62. Brandos egzaminai ir pasiekimų patikrinimas organizuojami Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.
X. IŠSILAVINIMO, KVALIFIKACIJOS, PASIEKIMŲ PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMAS
63. Išsilavinimo, kvalifikacijos, pasiekimų pažymėjimai išduodami Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.
64. Už pažymėjimų blankų užsakymą, apsirūpinimą, saugojimą, atsiskaitymą už panaudotus blankus atsako Mokyklos direktorius.
65. Už išsilavinimo ir pasiekimų pažymėjimų išrašymą atsakingi klasių auklėtojai. Už kvalifikacinių pažymėjimų išrašymą atsakingas atestacinės komisijos sekretorius.
66. Už pažymėjimų apskaitos knygų tvarkymą atsakingas Mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
XI. MOKYKLOS RYŠIAI
67. Mokykla yra pavaldi Molėtų rajono savivaldybės tarybai.
68. Mokykla bendradarbiauja su jos veikla susijusiais juridiniais ir fiziniais asmenimis (švietimo, sveikatos, kultūros, sporto, teisėsaugos, vaikų teisių apsaugos ir kt.).
69. Mokykla organizuoja bendrus renginius su kitomis mokyklomis ir vietos bendruomene.
XII. MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
70. Švietimo stebėseną Mokykla vykdo pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintus švietimo stebėsenos rodiklius ir jo nustatytą tvarką.
71. Vidaus audito vykdymą inicijuoja Mokyklos direktorius.
72. Mokyklos veiklos priežiūrą pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintus mokyklos veiklos priežiūros nuostatus ir nustatytą mokyklos vadybinės ir pedagoginės veiklos išorinio audito metodiką vykdo Molėtų rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyrius.
73. Valstybinę Mokyklos veiklos priežiūrą vykdo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos, Utenos apskrities viršininko administracijos Valstybinės švietimo priežiūros skyriai (tarnybos) pagal Vyriausybės patvirtintus Valstybinės švietimo priežiūros nuostatus.
74. Mokyklos finansinės veiklos kontrolę vykdo Valstybės kontrolės įgaliotos institucijos ir Molėtų rajono savivaldybės kontrolieriaus tarnyba.
XIII. TURTAS, LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ NAUDOJIMAS
75. Mokykla patikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymų nustatyta tvarka disponuoja priskirta žeme, valstybės ir savivaldybės pastatais, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei mokymo priemonėmis.
76. Mokykla išlaikoma Molėtų rajono savivaldybės lėšomis pagal Molėtų rajono savivaldybės tarybos tiems metams patvirtintus asignavimus ir asignavimų valdytojų sudarytas ir patvirtintas išlaidų sąmatas.
77. Švietimo programoms Mokykloje finansuoti iš valstybės ir savivaldybės biudžetų taikomas mokymo lėšų skyrimo vienam mokiniui principas.
78. Mokykla gali turėti nebiudžetinių lėšų. Jas sudaro: fizinių ir juridinių asmenų parama ir labdara, pajamos, gautos už renginius, gaminamą produkciją.
79. Nebiudžetinės lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
80. Finansines operacijas vykdo Mokyklos buhalterinė tarnyba.
81. Mokykla gali turėti savo fondą, kurio sudarymo šaltiniai yra savanoriški asmenų, organizacijų ir įmonių įnašai, pajamos iš paties fondo veiklos, užsienio valstybių organizacijų bei piliečių, taip pat tarptautinių organizacijų aukojamos lėšos bei materialinės vertybės.
82. Mokykla gali turėti lėšų už teikiamas atlygintinas paslaugas. Šios lėšos naudojamos vadovaujantis Molėtų rajono savivaldybės tarybos patvirtinta tvarka.
83. Mokykla turi paramos gavėjo statusą.
XIV. MOKYKLOS BENDRABUČIO SUTEIKIMAS IR NAUDOJIMASIS JUO
84. Priėmimo į Mokyklos bendrabutį tvarką nustato Molėtų rajono savivaldybės taryba.
85. Mokinių gyvenimo Mokyklos bendrabutyje išlaidas apmoka Molėtų rajono savivaldybės taryba.
86. Tėvai (globėjai, rūpintojai) už vaikų maitinimą moka Molėtų rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
87. Už mokinių maitinimo organizavimą Mokykloje atsako Mokyklos steigėjas.
XV. NUOSTATŲ TVIRTINIMAS, KEITIMAS IR PAPILDYMAS
88. Mokyklos nuostatus tvirtina Molėtų rajono savivaldybės taryba, Mokyklos tarybai pritarus.
89. Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi priėmus naują Švietimo įstatymo redakciją, patvirtinus naujus reikalavimus mokyklų nuostatams arba Mokyklos direktoriaus ar Mokyklos tarybos iniciatyva. Su Mokyklos taryba suderinti nuostatų pakeitimai ar papildymai teikiami tvirtinti Molėtų rajono savivaldybės tarybai.
XVI. DOKUMENTŲ VALDYMAS IR SAUGOJIMAS
90. Mokyklos dokumentų saugojimą ir valdymą reglamentuoja Lietuvos respublikos dokumentų ir archyvų įstatymas, Raštvedybos taisyklės, patvirtintos Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus, Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus, Bendrojo lavinimo mokyklų dokumentų saugojimo terminų rodyklė, patvirtinta Švietimo ir mokslo ministro, Mokyklos bylų dokumentacijos planas.
91. Mokyklos bylų dokumentacijos planą po suderinimu su Molėtų rajono savivaldybės administracija tvirtina Mokyklos direktorius.
92. Už dokumentų rengimą atsakinga Mokyklos raštvedė.
93. Archyvas saugomas Mokykloje.
XVII. MOKYKLOS REGISTRAVIMAS
94. Mokykla registruojama Juridinių asmenų registre Civilinio kodekso ir Juridinių asmenų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
XVIII. MOKYKLOS PABAIGA IR PERTVARKYMAS
95. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ir pertvarkoma vadovaujantis Civiliniu kodeksu ir Švietimo įstatymu.
96. Mokyklą reorganizuojant, likviduojant ar pertvarkant laikomasi Bendrojo lavinimo mokyklų, pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančių įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijų sąraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės išdėstytų kriterijų ir Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės.
97. Apie Mokyklos reorganizavimą Mokyklos direktorius privalo raštu pranešti kiekvienam mokiniui ir darbuotojui ne vėliau kaip prieš 3 mėnesius iki Mokyklos reorganizavimo pradžios.
98. Mokykla privalo įvykdyti visus mokymosi sutartyje numatytus įsipareigojimus mokiniams.
Molėtų rajono Joniškio vidurinės mokyklos direktorė Janina Girulskienė
SUDERINTA Mokyklos tarybos 2005-01-31 posėdžio protokoliniu nutarimu (protokolo Nr. TPP-8)
|