Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2009-03-31 sprendimo Nr. B1-50 1 priedas
MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MERO 2008 METŲ VEIKLOS ATASKAITA
Vykdant LR vietos savivaldos įstatymo 12, 16 straipsnių nuostatas, savivaldybės meras turi pateikti savivaldybės bendruomenei viešą savo veiklos ataskaitą. Ataskaitoje pateikiama savivaldybės visų sektorių padėtis ir pokyčiai per 2008 metus, analizuojami veiklos rezultatai, formuluojami nauji darbo tikslai.
I. Bendrieji Tarybos veiklos duomenys
2008 m. keitėsi savivaldybės tarybos sudėtis – spalio mėnesį savivaldybės merą V. Stundį išrinkus į LR Seimą, savivaldybės mero pareigas nuo lapkričio mėnesio pradėjo eiti A. Žiukas, o veiklą taryboje pradėjo K. Grainys, išrinktas į savivaldybės tarybą pagal Lietuvos krikščionių demokratų partijos sąrašą. 2008 metais įvyko 8 savivaldybės tarybos posėdžiai (2007 m. 10), kurių metu priimta 213 sprendimų (2006 m.- 174, 2007 m. -237).
Visi savivaldybės tarybos sprendimai priimti dalyvaujant daugumai tarybos narių. Didžiausią dalį svarstomų ir priimtų sprendimų sudarė sprendimai dėl projektų rengimo Europos sąjungos struktūrinių fondų paramai gauti, savivaldybės turto valdymo, naudojimo ir disponavimo, biudžeto valdymo, sveikatos priežiūros įstaigų darbo organizavimo, teritorijų planavimo klausimais. Meras išleido 22 potvarkius.
Savivaldybės tarybos narių posėdžių lankymo suvestinė lentelė
|
Posėdžių datos |
Eil. Nr. |
Vardas, pavardė |
02-14 |
03-27 |
04-24 |
05- 28 |
06- 19 |
09-11 |
11-12 |
12-11 |
1. |
Rita Andreikėnienė |
n |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Stasys Bajerčius |
|
|
n |
|
|
|
|
|
3. |
Jeronimas Balčiūnas |
|
|
n |
n |
|
|
|
|
4. |
Marius Baltuška |
n |
|
|
n |
|
|
|
|
5. |
Petras Čimbaras |
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
Henrikas Danišauskas |
|
|
|
|
n |
|
|
|
7. |
Dalius Daškevičius |
n |
|
n |
|
n |
|
|
|
8. |
Vladzė Gribėnienė |
|
|
n |
|
|
|
|
|
9. |
Remigijus Grigaliūnas |
|
|
|
|
|
|
|
n |
10. |
Henrikas Ivickas |
|
|
|
|
|
|
|
|
11. |
Albinas Jarašūnas |
|
|
|
|
|
|
|
|
12. |
Saulius Jauneika |
|
|
|
|
|
|
|
|
13. |
Juozas Kerpė |
|
|
n |
|
|
|
|
|
14. |
Valdemaras Kilius |
|
n |
|
n |
|
n |
|
|
15. |
Vladas Pusvaškis |
|
|
n |
|
|
|
|
|
16. |
Vaida Saugūnienė |
|
n |
|
|
|
|
|
|
17. |
Petras Skripka |
|
|
n |
n |
|
|
|
|
18. |
Valentinas Stundys |
|
|
|
|
|
|
|
x |
19. |
Steponas Šanteriovas |
|
|
|
|
n |
|
|
|
20. |
Virgilijus Šironas |
|
|
|
|
|
|
|
|
21. |
Vida Kristina Valasenkienė |
|
|
|
|
|
|
|
|
22. |
Valentinas Žalalis |
|
|
|
|
n |
|
|
|
23. |
Bronislovas Žemaitis |
|
|
|
|
|
|
|
|
24. |
Algimantas Žiukas |
|
n |
|
|
|
|
|
|
25. |
Stasys Žvinys |
|
|
n |
|
|
|
|
n |
26. |
Kęstutis Grainys |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
Iš viso dalyvavo |
22 |
23 |
17 |
21 |
21 |
24 |
25 |
23 |
II. Komitetų darbas 2008 metais
Pagal Tarybos nustatytą ir reglamente patvirtintą tvarką yra sudaryti 5 komitetai:
1. Kontrolės.
2. Biudžeto ir rajono plėtros.
3. Sveikatos apsaugos ir socialinės rūpybos.
4. Kultūros, švietimo, sporto ir jaunimo reikalų.
5. Kaimo ir vietinio ūkio.
Komitetai dirbo pagal pačių sudarytus veiklos planus, svarstė tarybai pateiktus sprendimo projektus, teikė pasiūlymus bei išvadas dėl jų priėmimo.
Biudžeto ir rajono plėtros komitetas svarstė šiuos klausimus: (be tarybai pateiktų sprendimo projektų):
1. Savivaldybės tarybos valdomų bendrovių UAB Molėtų autobusų parkas, UAB „Molėtų vanduo“ veiklos efektyvumo analizė.
2. Savivaldybės pasirengimas dalyvauti 2007-2013 m. ES struktūrinių fondų programose.
3. Savivaldybės infrastruktūros modernizavimo programa.
4. Savivaldybės kompetencijai priskirtos mokestinės bazės normatyvinių dydžių analizė.
Svarstytais klausimais teikė pasiūlymus rajono tarybai ir Savivaldybės administracijai.
Sveikatos apsaugos ir socialinės rūpybos komitetas svarstė šiuos klausimus:
1.Molėtų rajono medicinos punktų tinklo optimizavimo programa.
2.VšĮ Molėtų ligoninės remonto darbų finansavimo programa. Komitetui pasiūlius buvo skirtos lėšos VšĮ Molėtų ligoninės operacinės remontui.
3.Sveikatos priežiūros įstaigų veiklos ataskaitos.
4.Visuomenės sveikatos rėmimo 2007 m. programos įgyvendinimo ataskaita.
5.2008 m. sveikatos programų svarstymas. Domėtasi BPG kabinetų veikla.
Kultūros, švietimo, sporto ir jaunimo reikalų komitetas svarstė šiuos klausimus:
1.Visuomenės sveikatingumo ir sporto salių užimtumas.
2.Nusikaltimų prevencijos ir neformaliojo ugdymo organizavimas mokyklose.
3.Išvyka į Ignalinos sporto centrą, pasidalinta patirtimi dėl sportinės veiklos organizavimo
4.Mokyklų tinklo optimizavimas. Mokytojų kelionių į darbą išlaidų kompensavimas.
Kaimo ir vietinio ūkio komitetas svarstė šiuos klausimus:
1.Aplinkos tvarkymo ir tvarkos palaikymo problemos mieste bei rajono gyvenvietėse. Buvo pateikti siūlymai UAB „Molėtų švara“ dėl šiukšlių surinkimo ir išvežimo organizavimo.
2.Savivaldybės tarybos valdomų UAB Molėtų autobusų parkas ir UAB „Molėtų vanduo“ veiklos efektyvumo analizė.
3.Savivaldybės pasirengimas dalyvauti 2007-2013 m. ES struktūrinių fondų programose.
4.Savivaldybei nuosavybės teise priklausančių pastatų būklė ir perspektyvos.
Kontrolės komitetas svarstė Savivaldybės kontrolieriaus tarnybos veiklos ataskaitą, teikė tarybai išvadas dėl kontrolieriaus veiklos rezultatų. Kontrolės komitetas siūlo tarybai steigti antrą kontrolieriaus etatą.
Visi komitetai svarstė rajono bendrojo plano projektą, 2008 m. rajono biudžeto projektą, 2007 m. biudžeto vykdymo apyskaitą ir savo kompetencijos srityje teikė siūlymus Savivaldybės administracijai ir rajono tarybai.
III. Savivaldybės veiklos finansinis pagrindas
Molėtų rajono savivaldybės biudžeto pajamų vykdymas 2009.01 01 (tūkst. litų)
Pajamų pavadinimas |
Metinis planas |
Įvykdyta |
Įvykdymo procentas |
Įvykdyta +,- |
Grąžinta į valstybės biudžetą |
Gyventojų pajamų mokestis |
13723 |
14275,3 |
104,0 |
+552,3 |
|
Gyventojų pajamų mokestis išlaidų struktūrų skirtumams išlyginti |
12007,0 |
11261,0 |
93,8 |
-746,0 |
|
Gyventojų pajamų mokestis savivaldybių pajamoms išlyginti |
4005,0 |
2407,0 |
60,1 |
-1598,0 |
|
Turto mokesčiai |
867,0 |
466,4 |
53,8 |
-400,6 |
|
Prekių ir paslaugų mokesčiai |
95,0 |
188,3 |
198,2 |
+93,3 |
|
Speciali tikslinė dotacija valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti |
5385,6 |
5385,6 |
100,0 |
- |
27,9 |
Speciali tikslinė dotacija moksleivio krepšeliui finansuoti |
13815,0 |
13815,0 |
100,0 |
- |
0,3 |
Speciali tikslinė dotacija kapitalui formuoti |
1202,0 |
1202,0 |
100,0 |
- |
0,4 |
Turto pajamos |
235,0 |
391,8 |
166,7 |
+156,8 |
|
Pajamos už prekes ir paslaugas |
906,2 |
904,9 |
99,9 |
-1,3 |
|
Pajamos iš baudų ir konfiskacijos |
193,0 |
259,9 |
134,7 |
+66,9 |
|
Kitos neišvardytos pajamos |
|
72,6 |
|
+72,6 |
|
Perduotos lėšos ne dotacijos |
571,4 |
571,4 |
100,0 |
|
16,1 |
Apyvartos lėšos biudžeto lėšų stygiui dengti |
605,8 |
605,8 |
100,0 |
|
|
Iš viso |
53611,0 |
51807,0 |
96,6 |
-1804,0 |
44,7 |
Molėtų rajono savivaldybės patikslintas 2008 m. biudžeto pajamų planas įvykdytas 96,6 proc. ir negauta 1802,7 tūkstančiai litų planuotų pajamų.
Didžiausią biudžeto plano pajamų dalį – 20974 tūkstančius litų (arba 41,0 proc.) sudarė specialios tikslinės dotacijos iš valstybės biudžeto.
Didžiausia planuotų specialiųjų tikslinių dotacijų lėšų dalis yra lėšos mokinio krepšeliui finansuoti-13815,0 tūkstančiai litų. Dėl mokinių judėjimo tarp Molėtų rajono savivaldybės ir kitų savivaldybių mokyklų pagal tarpusavio suderinimo aktus gauta 0,7 tūkstančio litų ir perduota kitoms savivaldybėms 17,4 tūkstančio litų mokinio krepšelio lėšų. Nepanaudota ir grąžinta į valstybės biudžetą 0,3 tūkstančio litų mokinio krepšelio lėšų.
Valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vykdyti buvo skirta 5385,6 tūkstančiai litų specialios tikslinės dotacijos iš valstybės biudžeto lėšų iš kurių 27,9 tūkstančiai litų (3,2 tūkstančio litų - pašalpos mirties atveju, 23,0 tūkstančio litų- lėšos nemokamam moksleivių maitinimui ir 0,8 tūkstančio litų yra socialinės paramos mokiniams administravimo lėšos) nepanaudota ir grąžinta į valstybės biudžetą.
Specialios tikslinės dotacijos iš valstybės biudžeto kapitalo investicijoms 2008 metais buvo skirta 1202,0 tūkstančio litų, panaudota 1201,6,0 tūkstančio litų .
2008 m. pagrindinė pajamų nevykdymo priežastis- gyventojų pajamų mokesčio savivaldybių išlaidų struktūros skirtumams išlyginti ir savivaldybių pajamoms iš gyventojų pajamų mokesčio plano nevykdymas . Gyventojų pajamų mokesčio, gaunamo iš VMĮ (valstybinė mokesčių inspekcija) pagal procentinę dalį planas įvykdytas 104,0 procento ir gauta 552,4 tūkstančio litų papildomų pajamų. Iš valstybės iždo išlaidų struktūrų skirtumui išlyginti pervesta 746,0 tūkst. Lt mažiau negu planuota, o gyventojų pajamų mokesčiui išlyginti net 1598,0 tūkstančio litų mažiau negu planuota pajamų.
Ypač didelis 2008 metais turto mokesčio plano nevykdymas - 53,8 procento metinio plano, nes valstybinė mokesčių inspekcija padarė didelę nekilnojamo turto mokesčio nuoskaitą.
2008 m. turto pajamų gauta 156,9 tūkstančio litų daugiau negu planuota. 66,9 tūkstančio litų viršytos ir planuotos gauti pajamos iš baudų ir konfiskacijų.
Savivaldybių biudžetinės įstaigos 2008 m. už savo teikiamas paslaugas gavo 836,8 tūkstančius litų pajamų. Didžiausią jų dalį sudaro pajamos už išlaikymą vaikų darželiuose ir Alantos senelių globos namuose.
2008 m. savivaldybės biudžetui iš valstybės buvo papildomai skirta 122,7 tūkstančio litų dėl minimalios algos padidėjimo nuo 2008 m. sausio 1 d., 75,0 tūkstančio litų Alantos vidurinės mokyklos stogo remonto darbams iš dalies finansuoti, 257,5 tūkstančio litų kuro pabrangimui kompensuoti, iš kurių16,1 tūkstančio litų nepanaudota ir grąžinta į valstybės biudžetą ir 116,2 tūkstančio litų 2007 m. savivaldybės negautoms pajamoms kompensuoti.
2008 metais tvirtinant savivaldybės biudžetą išlaidoms dengti buvo nukreipta 605,8 tūkstančio litų biudžeto apyvartos lėšų, iš kurių 198,3 tūkstančio litų biudžetinių įstaigų specialiųjų programų lėšų likutis, 49,4 tūkstančio litų negyvenamų patalpų nuomos lėšų likutis ir 6,5 tūkstančio litų gamtos apsaugos specialiosios programos lėšų likutis.
2006 – 2008 metų Savivaldybės biudžeto pajamų palyginimas
Pajamų pavadinimas |
Gauta 2006 metais |
Gauta 2007 m. pajamų |
Gauta 2008 metais |
Augimas, lyginant su 2007 metais |
Augimas, lyginant su 2006 metais |
Gyventojų pajamų mokestis pagal procentinę dalį |
7943,4 |
10703,4 |
14275,3 |
+3571,9 |
+6331,9 |
Gyventojų pajamų mokestis išlaidų struktūrų skirtumams išlyginti |
6048,0 |
8587,0 |
11261,0 |
+2674,0 |
+5213,0 |
Gyventojų pajamų mokestis savivaldybių pajamoms išlyginti |
2132,0 |
2374,0 |
2407,0 |
+33,0 |
+275,0 |
Turto mokesčiai |
1083,2 |
769,4 |
466,4 |
-303,0 |
-616,8 |
Prekių ir paslaugų mokesčiai |
123,3 |
135,8 |
188,3 |
+52,5 |
+65,0 |
Speciali tikslinė dotacija valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti |
5909,8 |
4411,9 |
5385,6 |
+973,7 |
-524,2 |
Speciali tikslinė dotacija moksleivio krepšeliui finansuoti |
10465,0 |
11996,0 |
13815,0 |
+1819,0 |
+3350,0 |
Speciali tikslinė dotacija kapitalui formuoti |
1843,0 |
3194,0 |
1202,0 |
-1992,0 |
-641,0 |
Bendrosios dotacijos kompensacija |
947,0 |
- |
- |
|
-947,0 |
Turto pajamos |
409,0 |
412,1 |
391,8 |
+20,3 |
+17,2 |
Pajamos už prekes ir paslaugas |
554,4 |
715,3 |
904,9 |
+189,6 |
+350,5 |
Pajamos iš baudų ir konfiskacijos |
313,1 |
336,1 |
259,9 |
-76,2 |
-53,2 |
Kitos neišvardytos pajamos |
111,2 |
102,2 |
72,6 |
-29,6 |
-38,6 |
Perduotos lėšos ne dotacijos |
602,1 |
357,4 |
571,4 |
+214,0 |
-30,7 |
Iš viso pajamų |
38484,5 |
44094,6 |
51201,2 |
+7106,6 |
+12716,7 |
Apyvartos lėšos biudžeto lėšų stygiui dengti |
3019,4 |
2191,2 |
605,8 |
-1585,4 |
-2413,6 |
Iš viso |
41503,9 |
46285,8 |
51807,0 |
+5551,2 |
+10303,1 |
Rajono savivaldybės biudžeto pajamos 2008 metais, lyginant su 2007 metais, padidėjo 12716,7 tūkstančiu litų ir augimas sudaro 33,0 procento. Tuo tarpu laisvų lėšų likučiai, kuriuos galima nukreipti sekančių metų išlaidoms dengti – mažėja, t. y., metiniai pajamų planai nevykdomi (2007 m.) arba viršijami nedideliu procentu (2006 m.) .
Daugiau kaip per pusę padidėjo įstaigų gaunamos pajamos pagal specialiąsias programas, kurių didžiąją dalį vaikų darželių lopšelių gaunamos pajamos maitinimui.
Sistemingai didėja specialios tikslinės dotacijos lėšos mokinio krepšeliui, per du metus jos padidėjo 32 procentais. Tuo tarpu dotacijos lėšos valstybinėmis funkcijoms atlikti sumažėjo, nes 2007 metais šeimos ir vaiko pinigų valdymą perėmė socialinės apsaugos ir darbo ministerija.
Labiausiai trijų metų laikotarpiu (73,31 proc.) išaugo savivaldybės pajamų dalis gaunama iš gyventojų pajamų mokesčio, kurių planai deja 2007-2008 metais nebuvo vykdomi. Tiesiogiai į savivaldybės biudžetą gaunami gyventojų pajamų mokesčiai 2006-2008metais padidėjo 79,8 procento (6331,9 tūkstančio litų), tai iš dalies lėmė lėšų pervedamų savivaldybei procento didinimas nuo 49,83 proc. 2006 metais iki 66,33 procento 2008 metais. Taigi dėl didesnio procento tenkančio savivaldybei gyventojų pajamų mokestis didėjo 1057,4 tūkstančiu lito. 5274,5 tūkstančio litų įplaukos iš gyventojų pajamų mokesčio didėjo dėl jų surinkimo didėjimo.
IV. Viešoji infrastruktūra
2008 m. kreiptas dėmesys į savivaldybės socialinio būsto gerinimą. Tam panaudotas 64,1 tūkstančio litų. Pagerintos sąlygos šiuose būstuose gyvenantiems socialiai remtiniems žmonėms.
Pagerėjo vandens kokybė Suginčių ir Balninkų gyvenviečių gyventojams. Dalinai renovuoti šių vandenviečių vandentiekio tinklai.
Vaikų lopšelyje darželyje „Vyturėlis“ sumontuotas naujas šiluminis mazgas. Tai leidžia žymiai taupiau naudoti šiluminę energiją.
VšĮ Molėtų ligoninės pagrindinėje operacinėje pakeistas morališkai pasenęs ir susidėvėjęs, neatitinkantis reikalavimų, operacinių šviestuvas, naujai sumontuota ventiliacijos sistema. Atnaujintas patalpų apšvietimas. Operacinių patalpose pakeisti langai, durys, pakeista grindų danga bei atlikti visų patalpų apdailos darbai. Negalintiems vaikščioti, asmens higienai nupirkta kilnojamoji vonia-dušas. Po atlikto remonto šios patalpos atitinka keliamus tiek higieninius, tiek sanitarinius reikalavimus. Žymiai pagerėjo gydytojų ir kito medicinos personalo darbo sąlygos.
Suremontuotos VšĮ Molėtų ligoninės protezavimo kabineto patalpos, kurios neatitiko higienos reikalavimų. Sutvarkytas stogas, apšiltintos peršalusios sienos, atlikti patalpų apdailos darbai. Pakeista morališkai susidėvėję ir neatitinkantys reikalavimų traukos spinta ir gipso stalas,
Rajono savivaldybės administraciniame pastate buvusios, neveikiančios katilinės patalpose, įrengtos archyvo patalpos. Esamose archyvo ir naujai įrengtose archyvo patalpose įrengta rekuperacinė ventiliacijos sistema.
Suremontuotos Alantos, Mindūnų, Giedraičių seniūnijų administracinės patalpos.
Pakeista Alantos vidurinės mokyklos vieno pastato stogo danga. Suremontuotos Alantos ir Joniškio vidurinių mokyklų valgyklų patalpos. Pakeisti Naujasodžio vaikų darželio, pradinės ir Giedraičių vidurinės mokyklų pastatų susidėvėję langai.
Pradėta Molėtų gimnazijos priestato statyba. Šiai statybai panaudota 300 tūkstančių litų iš Respublikos biudžeto fondo.
Būtini sprendimai
Gerinti rajono ir miesto infrastruktūrą. Mažinti Savivaldybei priklausančių pastatų eksploatacines išlaidas. Tam tikslui pasiekti reikia renovuoti rajono, miesto vaikų lopšelių darželių, mokyklų, Molėtų ligoninės, rajono savivaldybės administracinį pastatus, pasinaudojant visomis įmanomomis galimybėmis (dalyvaujant programose, fonduose).
Būtina sutvarkyti vaikų darželio lopšelio ir Menų mokyklos pastato aplinką. Pagal parengtą projektą sutvarkyti pastato ir kiemo drenažo tinklus ir aplinką.
Molėtų mieste, Vilniaus gatvėje, esančių kapinių ir šventoriaus akmeninė tvora kelia pavojų tiek pėstiesiems, tiek transportui. Reikia atlikti šios tvoros sustiprinimo darbus.
Pasinaudojant ES fondais, siekti, kad šiais metais būti pradėti ir baigti Alantos vidurinės mokyklos ir VšĮ Molėtų ligoninės pastatų renovavimo bei Inturkės vaikų darželio rekonstrukcijos į Socialinės paramos centro Inturkės skyrių darbai.
V. Investicijų skatinimas
Naujas ES programinis periodas prasidėjo 2007 metais, tačiau tik dalies programų ir priemonių aprašai apie projektų įgyvendinimo galimybes oficialiai pradėti skelbti tik 2008 metų trečiame ketvirtyje ir tęsiasi iki šios dienos. Todėl 2008 - ieji – pasiruošimo metai, įsisavinant 2007-2013 metų ES finansinės paramos bei kitų galimų programų lėšas, rajonui įgyvendinant numatytus projektus.
2008 m. laikotarpiu buvo koreguojami Molėtų rajono bei Utenos regiono plėtros planai, juos papildant numatytomis priemonėmis uždaviniams įgyvendinti.
Molėtų rajono plėtros planas papildytas visomis priemonėmis patvirtintomis 2008-02-14 tarybos sprendimu Nr.B1-8. Deja, tenka pripažinti, kad, atsiradus nenumatytoms priemonėms, plėtros planą tenka ir toliau koreguoti.
LR Ūkio ministerijai ir VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūrai paskelbus kvietimą teikti paraiškas „Viešosios kultūrinio turizmo infrastruktūros plėtros“ priemonei nacionaliniu lygiu, parengti ir teikti projektai: „Baltadvario bastioninės pilies liekanų, esančių Molėtų rajone, sutvarkymas ir pritaikymas viešojo kultūrinio turizmo reikmėms“, (neįtraukta į finansuotinų projektų sąrašą ), „Luokesų ežero senovės gyvenvietės atkūrimas ir pritaikymas viešojo kultūrinio turizmo reikmėms (neįtraukta į finansuotinų projektų sąrašą), „Aktyvaus poilsio gamtą tausojančio turizmo Molėtų mieste ir apylinkėse infrastruktūros plėtra“ (neįtraukta į finansuotinų projektų sąrašą).
Įtrauktas į finansuotinų projektų sąrašą Asvejos regioninio parko projektas „Dubingių gamtinio-kultūrinio komplekso kultūrinio turizmo infrastruktūros plėtra“, kuriame Molėtų rajono savivaldybė veikia kaip partneris.
2008 m. parengti projektų, kurie bus finansuojami iš regioninės dimensijos ES paramos lėšų, pasiūlymai:
- Pagal priemonę VP3-2.4-SADM-01 „Nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra“: „Mišrių socialinių paslaugų plėtra socialinės paramos struktūriniame padalinyje Inturkės skyriuje“, bendra vertė: 803.260,73 Lt, „Socialinių paslaugų centras Balninkų bendruomenėje.“ (Rezervas), bendra vertė: 649 927,97Lt;
- Pagal priemonę VP3-3.4-ŪM-04 „Viešosios paskirties pastatų renovavimas regioniniu lygiu“: „VšĮ“Molėtų ligoninės“ pastato renovacija“, bendra vertė: 1 765 857,65 Lt;
- Pagal priemonę VP2-4.4-SM-02-R „Savivaldos transporto infrastruktūros modernizavimas ir plėtra“: Molėtų miesto Kauno gatvės rekonstrukcija“, bendra vertė: 1.310.989 Lt, „Molėtų rajono Žalvarių gyvenvietės pagrindinės gatvės rekonstrukcija“, bendra vertė: 1 477 229 Lt.
Įgyvendinančioms institucijoms pateiktos užbaigtų projektų (Molėtų rajono teritorijos bendrasis planas; Siesarties upės baseino dalies, esančios Molėtų mieste, išvalymas, gamtosauginis sutvarkymas ir pritaikymas visuomenės reikmėms galimybių studija) monitoringo deklaracijos.
Atliktas projekto „Siesarties upės baseino dalies, esančios Molėtų mieste, išvalymas, gamtosauginis sutvarkymas ir pritaikymas visuomenės reikmėms” poveikio aplinkai vertinimas.
Ženklų indėlį 2008 m. į Molėtų rajono aptarnavimo ir prekybos sferą įnešė privataus sektoriaus atstovai (Atidaryti „Maximos“, „IKI“ prekybos centrai, renovuotas „Norfos“ prekybos centras Molėtų mieste.) Apie 30 mln. Lt siekė investicijos į Lietuvos etnokosmologijos muziejaus renovaciją (projektą rengė ir teikė muziejus).
Investicijų skatinimo srityje aktualu stiprinti projektų valdymo gebėjimus visuose Administracijos skyriuose, sukurti efektyvią, metodiškai funkcionuojančią strateginio planavimo ir valdymo sistemą.
Šiluma
Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2008 04 24 d. sprendimu UAB „Molėtų šiluma“ nustatytas vienas mažiausių Lietuvoje parduodamos šilumos tarifas 18,32 cento už 1 kwh be PVM. Ši šilumos kaina galiojai iki 2009 m. liepos 1d.
Šiuo metu šiluma ir karštas vanduo tiekiamas į 1 768 gyventojų butus, 15 iš jų individualūs gyvenamieji namai ir 45 įstaigoms ir organizacijoms, lyginant su 2007 metais bendras šildomas plotas Molėtų mieste padidėjo 8 103 m2, tame tarpe gyvenamų patalpų – 328,48 m2 .
Bendrovėje per 2008 metus pagaminta 27 606 MWh (2007 m. – 27 696 MWh), parduota 22 686 MWh šiluminės energijos, šilumos pardavimas sumažėjo 0,02 % lyginant su 2007 metais. Šilumos nuostoliai sudaro 17,8 %.
Įvertinus visą veiklą bendrovės ataskaitinių metų nuostolis 508 996 Lt arba 203 910 Lt mažesnis nei 2007 metais. Pagrindinė priežastis, lėmusi nuostolių sumažėjimą, yra nuo liepos 1 d. įsigaliojęs naujas didesnis šilumos pardavimo tarifas bei kuro kainų stabilizacija. Nemažą reikšmę mažinant išlaidas šilumos gamybai turi praėjusių metų kovo mėnesį pradėtas eksploatuoti kondensacinis ekonomaizeris. Praėjusiais metais šiuo įrenginiu iš išmetamų dūmų išgauta 2498 Mwh šiluminės energijos, kurios pardavimo vertė sudaro 418 096 Lt.
Pagrindiniai remonto ir rekonstrukcijos darbai atlikti katilinėse ir šilumos tinkluose praėjusiais metais :
2007 metų sausio 18 d. bendrovės valdybos posėdyje nuspręsta statyti kondensacinį ekonomaizerį. Šis projektas pradėtas 2007 metais ir praėjusių metų balandžio mėn. baigtas realizuoti. Darbų vertė 2 255 099 Lt Kondensacinio ekonomaizerio statyba finansuota iš sukauptų amortizacinių atskaitymų - 464 429 Lt, lėšų gautų pardavus ATL (Atmosferos taršos leidimus) - 1 090 670 Lt ir 700 000 Lt banko paskola. Pusė banko paskolos padengta gauta 350 000 Lt Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo subsidija.
Centrinėje katilinėje demontuotas ir pakeistas nauju Danų katilo šilumokaitis, atliktas „Kazlų Rūdos” bei Danų katilo ardinų, pelenų šalinimo transporterių ir kuro padavimo sistemų remontas.
Iš viso 2008 metais investicijos sudaro 2 325 099 Lt, remonto darbų atlikta už 92 tūkst.Lt. Metinės investicijos yra didžiausios nuo bendrovės įsteigimo 2000 metais.
Praėjusiais metais planuota, tačiau dėl lėšų stygiaus neįgyvendinta, šiluminės trasos nuo Molėtų miesto pagrindinės mokyklos iki Globos namų rekonstrukcija. Trasos ilgis 252 metrai. Darbų vertė gali siekti 400 tūkst. litų. Šiai trasos atkarpai bei daliai Liepų gatvės tinklų rekonstruoti pateikta paraiška Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramai gauti. Investicijos numatomiems rekonstrukcijos darbams gali siekti iki 900 tūkst. Lt.
Vandentvarka
2008 m. rajone viešasias vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugas teikė savivaldybės kontroliuojama įmonė UAB „Molėtų vanduo“. Įmonės veiklos apimtys iš esmės nesikeitė. Nors ir turėdama finansinių sunkumų, bendrovė iš esmės vykdė jos veiklai nustatytus reikalavimus ir apimtis. Ilgalaikio turto atstatymui buvo daug investuota:
Eil. Nr. |
Investicinio projekto pavadinimas |
Mato vnt |
Kiekis
|
Iš viso 2008 m faktas tūkst. Lt |
Investicijos, iš jų: |
Įsisavinta iki 2009m. |
Invest. fondų |
Valst. Biudž. |
Saviv. Biudž. |
Įmonės |
Vandens tiekime |
Nuotekų tvarkyme |
1. |
"Neries upės baseino investicinės programos 1 etapas Visagino miesto, Utenos, Ignalinos, Molėtų ir Zarasų rajonų savivaldybėse", tame tarpe: |
X |
x |
14125,9 |
4290,2 |
8608,2 |
|
*** 1227,5 |
1468,9 |
8524,8 |
1.1. |
Dokumentacijos ruošimas, techninė priežiūra, techninė parama |
Sutarčių vnt. |
3 |
209,1 |
172,9 |
36,2 |
|
|
X |
X |
1.2. |
Vandentiekio ir nuotekų tinklų plėtra Molėtuose |
km. |
10,43 |
9993,7 |
3082,3 |
5683,9 |
|
*** 1227,5 |
1468,9 |
8524,8 |
1.3. |
Vandens gerinimo įrenginių ir II pakėlimo siurblinės rekonstrukcija Molėtuose |
vnt. |
1 |
3923,1 |
1035 |
2888,1 |
|
|
|
|
2. |
"Neries upės baseino ll investicijų paketo pirkimo dokumentų ir techn. specifikacijų pirkimo dokumentų ir techn. specifikacijų parengimas prioritetiniams obj. Molėtų raj. sav. |
Objektų vnt. |
12 |
327,1 |
277,9 |
49,2 |
|
|
|
|
3. |
Vandens gerinimo įrenginių kaimo gyv. įrengimas |
vnt. |
3 |
261,6 |
|
|
210 |
51,6 |
261,6 |
|
4. |
Naujų gręžinių kaimo vietovėse įrengimas |
vnt. |
3 |
38,4 |
|
|
|
38,4 |
38,4 |
|
5. |
Nuotekų siurblio keitimas |
vnt. |
1 |
2,6 |
|
|
|
2,6 |
|
2,6 |
6. |
Dumblo maišyklės miesto NVĮ pakeitimas |
vnt. |
1 |
16,2 |
|
|
|
16,2 |
|
16,2 |
7. |
Transporto pr. įsigijimas, nusidėvėjusių keitimas |
vnt. |
3 |
46,6 |
|
|
|
46,6 |
x |
x |
8. |
Šalto v. apskaitos prietaisų įrengimas, keitimas |
vnt. |
933 |
36,5 |
|
|
|
36,5 |
x |
x |
|
Iš viso |
|
|
14854,9 |
4568,1 |
8657,4 |
210,0 |
191,9 |
1768,9 |
8543,6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
*** 1227,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1419,4 |
|
|
*** Savivaldybės lėšos investuotos per įmonę padidinant jos įstatinį kapitalą.
Įgyvendinant investicinį projektą Nr. 2005/25/A/P/LT „Neries upės baseino Vandentvarkos ūkio I etapo investicijos Molėtuose“, neviršijant skirtų lėšų, pasiekti ir viršyti planiniai fiziniai-indikatoriniai rodikliai:
Rodiklio pavadinimas |
Darbų apimtys Molėtų mieste |
Pagal Europos Komisijos sprendimą (planas) |
Pagal dokumentaciją (faktiškai) |
Vandentiekio tinklai, km: |
|
|
-nauji
-rekonstruoti |
1,520
0,330 |
1,662
0,369 |
Nuotekų tinklai nauji, km |
7,120 |
8.403 |
Nuotekų siurblinės, vnt.: |
|
|
-naujos
-renovuotos |
5 2
|
3 3
|
Renovuoti vandens rezervuarai, vnt. |
2
|
2
|
Renovuoti vandens gerinimo įrenginiai, vnt. |
1 |
1 |
Pagal LR Aplinkos ministerijos patvirtintą strategiją, iš ES Sanglaudos fondo „Neries upės baseino Vandentvarkos ūkio I etapo investicijų lėšų buvo tvarkoma vandentvarka rajonų centruose ir gyvenvietėse turinčiose daugiau 5 tūkst. gyventojų. Nors daug investicijų teko Molėtų miestui, jų nepakako pilnai įgyvendinti centralizuotai teikiamų paslaugų plėtros iki 95%.
Viešasis transportas
Šias paslaugas rajone teikia UAB „Molėtų autobusų parkas“. 2008 metais rajono gyventojams susisiekimas buvo užtikrinamas vidutiniškai 24 vietiniais bei 5 užmiesčio maršrutais. Atitinkamai nuvažiuota 378 tūkst. ir 345 tūkst. km bei pervežta 488 tūkst. keleivių (334 tūkst. priemiesčio, 154 tūkst. užmiesčio maršrutais). Gauta 2 milijonai 033 tūkst. litų pajamų, padaryta 2 milijonai 227 tūkst. litų išlaidų. Įmonėje dirba 49 darbuotojai. Pasaugoms užtikrinti naudojami 24 autobusai.
2008 m. įmonės veiklos rodikliai prastėjo ir Savivaldybė turėjo spręsti personalinius klausimus. Efektyvesnę veiklą turėtų užtikrinti įvykę pokyčiai įmonės administracijoje.
Siekdama pagerinti paslaugų prieinamumą rajono gyventojams, 2008 m. Taryba priėmė sprendimą atnaujinti autobusų parką ir pritarė 600 000 Lt paskolai.
Gyvenamosios aplinkos priežiūra
Svarbiausi šios srities uždaviniai yra padidinti miesto ir rajono viešųjų erdvių patrauklumą, užtikrinti švarą ir tvarką, teikti gyventojams kokybiškas komunalines paslaugas, prižiūrėti, modernizuoti inžinerinės ir rekreacinės infrastruktūros objektus. Šių darbų pagrindinis rangovas yra UAB „Molėtų švara“. Molėtų rajono savivaldybės taryba šių užduočių vykdymui 2008 metais skyrė 2 milijonus 512 tūkst. litų: 871 tūkst. - seniūnijoms, 1 milijoną 641 tūkst. litų darbams mieste, t.y., aplinkos priežiūrai (kartu su viešaisiais darbais) - 2 milijonus 87 tūkst. litų (iš jų seniūnijose - 668 tūkst. litų) ir gatvių apšvietimui bei priežiūrai - 425 tūkst. (iš jų seniūnijose - 203 tūkst. litų).
Miesto tvarkymas
2008 m. užbaigtas Inturkės g. kapitalinis remontas, paklotas naujas šaligatvis, pakloti gatvių apšvietimo kabeliai, bei pastatyti modernūs apšvietimo įrenginiai Inturkės, Sporto, M. Apeikytės gatvėse. Įrengtas gatvių apšvietimas Ąžuolų ir Kreivosios gatvėse. Mieste pakeista didžioji dalis šviestuvų į modernesnius natrio lempų šviestuvus. Miesto gatvėse, parkuose, skveruose pastatyta apie 50 naujų suoliukų bei šiukšliadėžių., nupirktos naujos dėžės smėlio-druskos mišiniui. Miestas kasmet pagal galimybes papuošiamas gėlėmis ir stengiamasi jas prižiūrėti. Neblogai prižiūrimi miesto žalieji plotai, genimi medžiai bei karpomos gyvatvorės, tvarkomos kapinės, pašalinta daug pasenusių, išdžiūvusių medžių. Tvarkomi paplūdimiai (įrengta tinklinio aikštelė, sutvarkytas miesto pliažas, kapitališkai suremontuotas lieptas). Stengiamasi palaikyti švarą ir tvarką vasaros estrados teritorijoje, įrengtas modernus vasaros estrados apšvietimas ir pastatytas galingas transformatorius.
Per pastaruosius trejus metus miesto priežiūros ir tvarkymo darbams kasmet buvo skiriama daugiau lėšų. Tačiau sparčiai didėjant minimaliam atlyginimui, didėjo ir miesto rankinio valymo sąnaudos. Brango elektros energija, kuras, medžiagos, paslaugų kainos. 2007-ųjų metų pabaigoje buvo uždaryti visi rajono sąvartynai ir komunalines atliekas teko vežti į Utenos regiono sąvartyną, todėl išlaidos šiukšlių išvežimui padidėjo beveik du kartus. Nors ir buvo tam tikrų sunkumų, rajono savivaldybės tarybos bei administracijos darbuotojų pastangų dėka, Molėtai kiekvienais metais tampa vis gražesni ir patogesni gyventi.
2009 metais būtina toliau tvarkyti ir modernizuoti miesto viešąsias erdves, racionaliai panaudoti miesto elektros apšvietimo įrenginius ir juos tobulinti, rengti perspektyvinį miesto apželdinimo planą
VII. Ekologijos ir aplinkos apsaugos klausimai
Pastaruoju metu vienu svarbiausiu ekologiniu rūpesčiu tapo atliekų tvarkymas, atsižvelgiant į Europos Sąjungos teisės aktus bei pagrindinius atliekų tvarkymo principus, nustatytus Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme, Valstybiniame strateginiame atliekų tvarkymo plane ir kituose teisės aktuose.
2008 m. parengtas ir Savivaldybės tarybos patvirtintas naujas Savivaldybės atliekų tvarkymo planas ir atliekų tvarkymo taisyklės teigiamai įtakojo komunalinių atliekų tvarkymo sistemos plėtojimą Molėtų rajono savivaldybės teritorijoje. Naujose atliekų tvarkymo taisyklėse yra numatyti reikalavimai ir atsakomybė už atliekų tvarkymo taisyklių pažeidimus. Tai įpareigojo atliekų turėtojus bei atliekų tvarkytoją (operatorių) atsakingai bendrauti, sudarant sutartis dėl komunalinių (buitinių) atliekų šalinimo ir jų sutvarkymo. Šiuo metui yra sudarytos sutartys su visais Molėtų miesto daugiabučių namų gyventojais ir daugiau nei 85 proc. individualių namų savininkų. Molėtų mieste sutarčių sudarymo vidurkis siekia 95 procentus. Didesnėse Molėtų rajono savivaldybės gyvenvietėse (Alantoje, Naujasodyje, Giedraičiuse, Balninkuose, Suginčiuose) sutarčių sudarymo procentas – nuo 84 iki 97. Mažesnėse gyvenvietėse rodiklis prastesnis ir yra nuo 60 iki 65 procentų. Vidutiniškai Molėtų mieste ir gyvenvietėse (be vienkiemių ir mažų kaimelių) sutarčių su atliekų turėtojais sudaryta 88 procentai.
Molėtai yra kaimiškas rajonas. Jame didelė dalis gyventojų gyvena vienkiemiuose, kai kurie net sunkiai privažiuojamuose, todėl tolimesnis atliekų tvarkymo sistemos plėtojimas nebus lengvas. Reikia pripažinti ir tai, kad dalis rajono gyventojų nenoriai dalyvauja atliekų tvarkymo sistemos įgyvendinime.
Tačiau šioje srityje nuosekliai dirbama. Informacija apie atliekų tvarkymo sistemą bei teikiamas paslaugas skelbiama rajoniniuose laikraščiuose, Molėtų rajono savivaldybės internetiniame puslapyje. Seniūnijose organizuojamos sueigos su gyventojais, kabinami skelbimai dažnai lankomose vietose. Gyventojams, nesudariusiems sutarčių, registruotais laiškais siunčiami priminimai (raginimai) sudaryti sutartis. Pas atliekų turėtojus, kurie ir toliau ignoruoja raginimus sudaryti atliekų šalinimo sutartis, lankosi administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta Molėtų rajono savivaldybės komunalinių atliekų tvarkymo taisyklių vykdymo priežiūros komisija, pakartotinai išaiškindama, kad tai privalomas dalykas. Atliekų turėtojams, nepasirašiusiems sutarčių dėl atliekų šalinimo, surašomi administracinių teisės pažeidimų protokolai ir skiriamas įspėjimas arba bauda iki dviejų tūkstančių litų (Administracinės teisės pažeidimų kodekso 1611 straipsnis „Savivaldybių tarybų patvirtintų atliekų tvarkymo taisyklių pažeidimas“).
Operatorius, sudarydamas sutartis atliekų šalinimui, susiduria su sunkumais, nustatant gyventojų skaičių. Gyventojų skaičių, esantį Molėtų mieste, operatoriui teikia respublikinis gyventojų registras, nurodydamas gyventojų skaičių tik pagal gatvę, namo numerį ir butą. Tačiau nenurodomos gyventojų ir butų savininkų pavardės, dėl to kyla įvairūs nesusipratimai. Kaimiškų gyvenviečių gyventojų sąrašus teikia seniūnai, tačiau tie sąrašai nėra visai tikslūs. Dažnas atliekų turėtojas stengiasi mažinti šeimos narių skaičių motyvuodamas, kad vaikai išvykę mokytis ir gyvena kitur. Nors pagal registro duomenis jie yra įtraukti į Molėtų rajono gyventojų sąrašus.
Ieškota ir kitų būdų, kaip pagelbėti rajono gyventojams šalinantiems ir tvarkantiems besikaupiančias įvairias komunalines atliekas:
- metų pradžioje buvo pasirašyta sutartis su UAB „EMP racycling“, kuri per 2008 metus iš rajono atliekų turėtojų surinko ir išvežė 10,3 tonų elektroninės įrangos atliekų;
- atsakingai rūpintasi antrinių žaliavų surinkimu ir tvarkymu. Tam tikslui rajono Savivaldybės teritorijoje įrengtos 39 antrinių žaliavų konteinerinės aikštelės. Jose pastatyti specialūs konteineriai popieriui, plastmasei, stiklui. Dar 11 komplektų konteinerių bus įsigyta šiais metais. Antrinių žaliavų konteinerių aikštelės rajone bus įrengtos visose gyvenvietėse, turinčiose ne mažiau kaip 100 gyventojų;
- didelis palengvinimas atliekų turėtojams - Molėtuose įrengta didelių ir pavojingų atliekų aikštelė, kurioje fiziniai asmenys nemokamai gali šalinti namų ūkio atliekas, išskyrus komunalines. Per 2008 metus aikštelėje priimta ir iš jos išgabenta į regioninį sąvartyną 82,1 tonos atliekų;
- nuo 2009 m. kovo mėnesio visos susikaupusios rajone atliekos šalinamos naujai įrengtame Utenos regioniniame sąvartyne.
Rūpestingai vykdyta Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialioji programa, kurios pagrindinis tikslas buvo finansuoti Savivaldybės vykdomos aplinkos apsaugos priemonės. Įgyvendinant šią programą 2008 metais buvo sprendžiami šie aplinkosauginiai uždaviniai:
- konteinerinės sistemos plėtojimui papildomai įsigyta konteinerių už 32 tūkst. litų;
- tvarkytos poilsiautojų pamėgtos trumpalaikio poilsio vietos už 5,8 tūkst. litų;
- neišnuomotų vandens telkinių įžuvinimui panaudota 4,1 tūkst. litų;
- įvairiems aplinkos teršimo šaltiniams pašalinti padaryta išlaidų už 7,7 tūkst. litų;
- medžiojamųjų gyvūnų daromos žalos prevencinių priemonių rajone esančiuose miškuose įgyvendinimui išleista 22,6 tūkst. litų;
- Savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos vykdymui panaudota 13,1 tūkst. litų ir kt.
Įgyvendinant Aplinkos ministerijos užsakymu parengtą Sanglaudos fondo bei šalies biudžeto lėšomis finansuojamą aplinkosauginį projektą „Utenos regiono atliekų tvarkymo sistemos sukūrimas“ pernai baigti uždaryti ir rekultivuoti visi Molėtų rajono savivaldybės teritorijoje buvę sąvartynai, kurių teritorijos metų bėgyje buvo nepriekaištingai prižiūrimos.
2009 metais svarbiausi uždaviniai:
- užbaigti sutarčių dėl atliekų šalinimo pasirašymą su visais atliekų turėtojais ir aprūpinti juos konteineriais;
- parinkti vietą ir surinkti pirminę dokumentaciją kompostuojamų atliekų aikštelės įrengimui;
- nuolat informuoti ir šviesti visuomenę atliekų tvarkymo klausimais.
Molėtų rajono savivaldybės socialinės paramos biudžetą sudaro:
1. Valstybės biudžeto lėšos;
2. Valstybės perduotų funkcijų vykdymui skirtos lėšos (specialiosios tikslinės dotacijos savivaldybės biudžetui);
3. Savivaldybės biudžeto lėšos.
Iš valstybės biudžeto finansuojamos valstybinės šalpos išmokos, išmokos vaikams, būsto pritaikymas žmonėms su negalia, vienkartinės išmokos ginkluoto pasipriešinimo dalyviams ir žuvusiųjų šeimos nariams.
Valstybės specialiosios tikslinės dotacijos savivaldybės biudžetui skiriamos laidojimo pašalpoms, socialinėms pašalpoms, būsto šildymo išlaidų, išlaidų šaltam ir karštam vandeniui kompensuoti (toliau kompensacijoms), socialinei paramai mokiniams.
Iš rajono savivaldybės biudžeto finansuojama vienkartinė (piniginė ir nepiniginė) parama ir socialinės paslaugos.
2008 m. socialinės paramos biudžeto išlaidų sandara
Eil. Nr. |
Finansavimo šaltinis ir paskirtis |
Suma (tūkst. Lt) |
1. |
Valstybės biudžeto lėšos |
9118,9 |
2. |
Valstybės perduotų funkcijų vykdymui skirtos lėšos
(specialioji tikslinė dotacija) |
1107,5 |
3. |
Savivaldybės biudžeto lėšos, skirtos savivaldybės deleguotų funkcijų vykdymui |
489,8 |
Nuolat besikeičianti socialinė situacija rajone lėmė socialinei paramai skiriamų savivaldybės biudžeto lėšų pokyčius.
2008 m. IV ketvirtyje sumažėjo darbo medžio apdirbimo įmonėse, darbuotojai buvo išleidžiami neapmokamų atostogų, todėl didėjo besikreipiančių dėl paramos šeimų (vienų gyvenančių asmenų) skaičius. Lyginant su 2007 m., gavėjų skaičius padidėjo, lėšų poreikis išaugo.
Nuo 2008 m. spalio mėn. padidėjus valstybės remiamų pajamų (VRP) dydžiui nuo - 285 Lt. iki - 350 Lt. Daugiau šeimų (vienų gyvenančių asmenų) įgijo teisę į piniginę socialinę paramą bei kompensacijas būsto šildymui, šaltam ir karštam vandeniui ir padidėjo gaunamos paramos dydis.
Nuo 2008 m. rugpjūčio 1 d. išmokos vaikams įstatymų nustatyta tvarka buvo skiriamos visiems vaikams iki 18 metų ir vyresniems, bet ne ilgiau iki 21 metų, jei šeimoje auga 1 arba 2 vaikai ir iki 24 metų., jei šeimoje yra 3 ir daugiau vaikų, neatsižvelgiant į šeimos pajamas. Todėl išlaidos šiai išmokų rūšiai žymiai padidėjo.
Molėtų rajono savivaldybės taryba 2008 m. birželio 19 d. priėmė sprendimą B1-122 „Dėl kreipimosi dėl socialinės paramos mokiniams ir mokinių nemokamo maitinimo mokyklose tvarkų aprašų patvirtinimo“, kuriuo remiantis nustatyta kreipimosi dėl socialinės paramos mokiniams Molėtų rajono savivaldybėje tvarka, atvejai, kuriems esant, atsižvelgiant į šeimos gyvenimo sąlygas, mokiniai turi teisę į socialinę paramą ir pareiškėjo pareigos . Visi asmenys dėl nemokamo mokinių maitinimo turi kreiptis į Molėtų rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių, tai sudaro šeimoms nepatogumų, nes atsakingas skyriaus darbuotojas, turintis ir kitų priskirtų funkcijų, neįstengia vienu laiku priimti ir patikrinti visų šeimų prašymų gauti minėtai paramai.
2007 m. dėl nemokamo mokinių maitinimo skyrimo priimti - 1656 prašymai, iš jų dėl socialinės paramos mokiniams - 474 prašymai.
2008 m. dėl mokinių nemokamo maitinimo skyrimo priimti - 1623 prašymai, iš jų socialinės paramos mokiniams - 858 (nepinigine forma - 235) prašymai.
Socialinės rizikos šeimų vaikams socialinė parama mokiniams buvo organizuota nepinigine forma, aprūpinant moksleivius būtinais drabužiais, avalyne, mokyklinėmis prekėmis. Vienam moksleiviui buvo skirta – 156 Lt.
Molėtų rajono savivaldybės taryba 2008 m. birželio 19 d. priėmė sprendimą Nr. B1-126 „Dėl socialinės paramos centro nuostatų pakeitimo ir papildymo“. Remiantis šiuo sprendimu socialinės paramos centras papildytas struktūriniais padaliniais, išplečiant galimybes kokybiškiau organizuoti socialinių paslaugų teikimą, jas decentralizuoti, priartinti prie asmenų gyvenamosios vietos, tačiau socialinės paramos centro darbuotojų, administruojančių socialinių paslaugų teikimą rajone yra 2 asmenys, todėl užtikrinti filialų veiklos nebuvo neįmanoma. Ieškoma galimybių, priskiriant veiklos organizavimą centro socialiniams darbuotojams, teikiantiems socialinę priežiūrą socialinės rizikos šeimoms. Dviejuose socialinių paslaugų kabinetuose Videniškiuose ir Inturkėje įsteigtos darbo vietos socialiniams darbuotojams.
Molėtų rajono savivaldybės taryba 2008 m. birželio 19 d. priėmė sprendimą B1-123 „Dėl specialiųjų poreikių nustatymo, jų tenkinimo ir neįgaliojo pažymėjimo išdavimo tvarkos aprašo patvirtinimo, kuris reglamentuoja asmens specialiųjų poreikių nustatymo ir jų tenkinimo principus, asmenų, kuriems nustatomi specialieji poreikiai, grupės, specialiųjų poreikių nustatymo kriterijus ir neįgaliojo pažymėjimo tvarką Molėtų rajono savivaldybėje. 2008 m. 253 asmenims nustatyti specialieji poreikiai, visiems šiems asmenims išduoti neįgaliojo pažymėjimai. Rajone veikia sudaryta specialiųjų poreikių nustatymo ir jų tenkinimo komisija ir patvirtinti jos nuostatai.
2008 m. buvo vykdoma būsto pritaikymo žmonėms su negalia programa. Šios programos įgyvendinimui sudaryta Būsto (aplinkos) pritaikymo komisija, veikianti pagal patvirtintus šios komisijos nuostatus. Komisija vertino būsto (aplinkos) pritaikymo poreikį neįgaliesiems, nustatinėjo būsto (aplinkos) pritaikymo eiliškumą rajono neįgaliesiems, priėmė sprendimus dėl būsto pritaikymo poreikio tenkinimo, kontroliavo būsto pritaikymo darbų eigą ir dalyvavo perduodant pritaikytus būstus neįgaliesiems. 2008 m. buvo pritaikyti 3 būstai neįgaliesiems.
Švietimas 2008 m. Molėtų rajono bendrojo lavinimo mokyklose mokėsi 3208 mokiniai. 613 – Molėtų gimnazijoje, 915 – keturiose vidurinėse mokyklose, 1102- septyniose pagrindinėse, 424 Molėtų pradinėje, 73 – šešiuose pradinio ugdymo skyriuose, 22 – Kijėlių SUC. 508 mokiniai lankė dvi neformaliojo švietimo įstaigas. Dviejuose vaikų lopšeliuose – darželiuose ir keturiuose vaikų darželių skyriuose buvo ugdomi 403 vaikai. VšĮ Alantos technologijos ir verslo mokykloje dviejose suaugusiųjų klasėse mokėsi 59 moksleiviai. Pagalbą mokiniui ir šeimai teikė Molėtų pedagoginė – psichologinė tarnyba, mokytojui ir mokykloms – Molėtų švietimo centras.
Savivaldybė 2008 m. įgyvendino valstybinę kultūros ir švietimo politiką. Administracijos Kultūros ir švietimo skyrius organizavo ir prižiūrėjo pavaldžių kultūros ir švietimo įstaigų veiklą, tyrė, analizavo, vertino kultūros ir švietimo būklę savivaldybėje, inicijavo ir rengė būtinų politinių sprendimų projektus švietimo politikos klausimais, organizavo ir prižiūrėjo jų įgyvendinimą.
Vykdyta mokyklų tinklo pertvarkos tąsa. 2008 m. likviduota Žalvarių pagrindinė mokykla.
Kultūros ir švietimo skyrius 2008 m. rajono savivaldybės tarybai pateikė 56 sprendimų projektus aktualiais švietimo plėtotės rajone klausimais (mokyklų reorganizavimo, likvidavimo, švietimo įstaigų darbuotojų ir kitų įstaigų pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos, ilgalaikio ir trumpalaikio valstybės ir savivaldybės turto perėmimo ir perdavimo švietimo įstaigoms, klasių ir priešmokyklinio ugdymo grupių komplektavimo, mokyklų aprūpinimo bendrojo lavinimo dalykų vadovėliais ir mokymo priemonėmis tvarkos ir kt.), koordinavo ir prižiūrėjo jų vykdymą.
Kultūros ir švietimo skyrius organizavo vaikams ir jaunimui skirtus pirminės narkomanijos prevencijos, vaikų vasaros poilsio, vaikų ir paauglių nusikalstamumo prevencijos, gabių vaikų ir jaunimo ugdymo, pilietinio ir tautinio ugdymo, psichoaktyvių medžiagų vartojimo prevencijos, vaikų socializacijos, vaikų ir jaunimo užimtumo vasarą ir jų mokymo plaukti projektų konkursus.
|
2006 m. |
2007 m. |
2008 m. |
Vaikams ir jaunimui skirtiems konkursams gautų projektų skaičius |
32 |
33 |
50 |
Savivaldybės skirtos lėšos projektų finansavimui |
12000 Lt |
15000 Lt |
30000 Lt |
Kokią dalį reikalingų finansavimui lėšų sudarė savivaldybės lėšos |
11,37 proc. |
12,41 proc. |
12,05 proc. |
Švietimo ir mokslo ministerijos skirtos lėšos projektų finansavimui |
34770 Lt |
72200 Lt |
75500 Lt |
Kokią dalį reikalingų finansavimui lėšų sudarė ŠMM skirtos lėšos |
32,95 proc. |
59,74 proc. |
30,33 proc. |
Kultūros ir švietimo skyrius 2008m. parengė 55 sutarčių projektus su įstaigom dėl projektų, skirtų vaikams ir jaunimui.
Likusios problemos, galimi sprendimų būdai, nauji uždaviniai.
Neišspręstas ikimokyklinio ugdymo paslaugų prieinamumo rajone klausimas, spręstina rajono mokyklų vyresnių klasių mokinių praleidinėjimo pamokų problema. Daugumoje mokyklų nėra specialistų, kurie teiktų pagalbą mokiniams, turintiems elgesio emocijų sutrikimų, šių mokinių tėvams ir mokytojams. Būtinas dalies mokyklų maitinimo blokų remontas, kad nuo 2009 m. rugsėjo 1 d. gautų leidimą-higienos pasą veiklai vydyti ir užtikrintų saugų mokinių ugdymą. Didele problema lieka kaimo vietovių kelių, kuriais vežami mokiniai, priežiūra žiemą. Dalies mokyklų prastos būklės mokykliniai autobusai.
Būtina mokyklų tinklo pertvarkos tąsa, mokyklų pasirengimas dirbti pagal atnaujintas bendrąsias pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo paslaugų plėtra. Būtina tęsti švietimo įstaigų pastatų ir patalpų remontus, spręsti reorganizuotų ir likviduotų mokyklų pastatų panaudojimo klausimus, prastos būklės mokyklinius autobusus keisti naujais.
Kultūra
2008 metais kultūra Molėtų rajone buvo plėtojama vadovaujantis Molėtų rajono kultūrinės veiklos organizavimo ir plėtros programa. Įgyvendinant šią programą, buvo siekiama skatinti informacinės visuomenės plėtrą rajone, užtikrinti istorinių ir tradicinių vertybių apsaugą ir sklaidą. Skatinti tradicinio ir modernaus meno plėtrą bei gyventojų meninę saviraišką. Gerinti kultūros įstaigų materialinę bazę, sudarant saugias, šiuolaikiškas sąlygas darbui, renginių organizavimui ir lankytojų laisvalaikio praleidimui.
Kadangi Molėtų rajono kultūrinės veiklos organizavimo ir plėtros programai nebuvo skirtas reikalingas finansavimas, programa buvo įgyvendinta iš dalies.
Molėtų rajono savivaldybės taryba priėmė 11 sprendimų, susijusių su kultūros sritimi:
- Pritarus rajono tarybai, buvo pasirašyta Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos ir Molėtų rajono savivaldybės Bendradarbiavimo įgyvendinant projektą „Bibliotekos pažangai“ sutartis. Projektas „Bibliotekos pažangai“ bus įgyvendinamas 2008–2011 metais. Projektas suteiks galimybę viešosiose bibliotekose naudotis nemokama viešąja interneto prieiga bei mokys ir skatins gyventojus naudotis elektroninėmis paslaugomis ir elektroninės informacijos resursais.
- Buvo sudarytas Lietuvos vardo paminėjimo tūkstantmečio programos parengimo ir įgyvendinimo Molėtų rajono organizacinis komitetas, kuris parengė Lietuvos vardo tūkstantmečio minėjimo Molėtų rajone priemonių planą.
- Atsižvelgiant į Molėtų rajono kultūros tarybos siūlymus, buvo pakoreguotas Molėtų rajono kaimo kultūros modelis.
- Rajono tarybai pritarus, buvo perimta valstybei priklausanti kompiuterinė įranga ir perduota Viešajai bibliotekai. Kultūros centrui – tautiniai kostiumai.
2008 m. trejų metų kadenciją baigė pirmoji Molėtų rajono kultūros taryba. Taryba aktyviai dirbo, analizuodama ir vertindama kultūros procesus Molėtų rajone, koordinuodama Molėtų rajono kaimo kultūros modelio įgyvendinimą, teikdama pasiūlymus ir išvadas rajono savivaldybei.
Įgyvendinant Kaimo kultūros modelį, visose seniūnijose veikė seniūnijų kultūros tarybos, jų veiklą reikėtų aktyvinti.
2009 m. aktualu gerinti kultūros įstaigų materialinę bazę: pradėti Molėtų kultūros centro, Viešosios bibliotekos ir Krašto muziejaus pastato renovaciją, suremontuoti Girsteitiškio, Sidabrinių ir Verbiškių bibliotekas, išspręsti Arnionių bibliotekos patalpų problemą, atstatyti Etnografinę sodybą Kulionyse, rekonstruoti Ežerų žvejybos muziejų Mindūnuose. 2009 metais savivaldybės tarybai teks spręsti klausimą dėl šiuo metu esančių prastos būklės Verbiškių, Giedraičių, Alantos, Balninkų laisvalaikio salių perspektyvos. Šiemet Kultūros darbuotojams svarbu tinkamai pasirengti ir dalyvauti 2009 m. Lietuvos dainų šventėje. Turėsime skirti dėmesio Lietuvos vardo tūkstantmečio minėjimo Molėtų rajone priemonių plano įgyvendinimui.
X. Turizmo ir verslo informacija
Molėtų mieste ir rajone vyrauja smulkus ir vidutinis verslas. Pastaraisiais metais sėkmingai vystoma prioritetinė kryptis rekreacija turizmas.
2008 m. pabaigoje buvo įregistruotos 374 įmonės, iš kurių 34 įregistruotos per ataskaitinius metus. Su verslo liudijimais dirbančių asmenų - 550.
Didžioji dalis miesto bei rajono gyventojų dirbo švietimo, viešojo valdymo, statybos bei medienos gaminių gamybos, transporto sektoriuose.
Tiesioginės užsienio investicijos yra svarbios Molėtų rajono vystymuisi, tačiau kol kas ūkio augimo ženkliai neįtakojo.
2008 m. pabaigoje, kintant ekonominei situacijai, dalis Molėtų įmonių pradėjo stabdyti veiklas, atleisti darbuotojus. Dalis jų ieško galimybių pradėti savo verslą. Perspektyvinėmis sritimis galėtų būti turizmo verslas, amatai.
2008 m., palyginus su 2007 m., Molėtų turizmo ir verslo informacijos centre buvo juntamas didėjantis turistų skaičius, jų domėjimasis rajono turistiniais ištekliais.
Kasmet plečiasi kaimo turizmo verslas: 2008 metais Molėtų rajone įregistruota 11 naujų kaimo turizmo sodybų. Nuo 1999 m. centre buvo užregistruotos 79 kaimo turizmo sodybos, kurių šeimininkams buvo išduoti pažymėjimai. Šiuo metu aktyviai dirba 48 kaimo turizmo sodybos, kuriose gali apsigyventi apie 1000 svečių. Molėtų rajone yra 9 poilsio namai, 4 svečių namai, 1 viešbutis, 2 vilos, 2 stovyklavietės, 2 kempingai. Poilsio namai talpina apie 1220 žmonių, svečių namuose gali apsigyventi apie 138 žmones, vilose apie 48, kempinguose apie 210 (neskaitant apgyvendinimo palapinėse).
VšĮ Molėtų turizmo ir verslo informacijos centras yra vienintelis Molėtų rajone, teikiantis viešojo informavimo ir konsultavimo paslaugas, organizuojantis mokymus bei seminarus pagal verslininkų poreikius. Centro dalininkai yra Ūkio ministerija (dalis įstaigos kapitale - 21 700 litų) ir Molėtų rajono savivaldybė (dalis įstaigos kapitale - 15 000 litų).
2008 m. Centro gautas finansavimas ir pajamos:
LR Ūkio ministerija |
Molėtų rajono savivaldybė |
Gautas kitas finansavimas |
Centro gautos pajamos |
90 000,00 |
80 000,00 |
0 |
60815,00 |
2008 m. programoms vykdyti išleista:
- LR Ūkio ministerijos lėšų – 90 000 Lt
- Molėtų rajono savivaldybės lėšų – 80 000 Lt
- VšĮ Molėtų turizmo ir verslo informacijos centro lėšų – 57 995 Lt
Dirba 4 darbuotojai. Metų eigoje pasikeitė direktorius, verslo vadybininkė ir turizmo vadybininkė.
Atsižvelgiant į ekonominius pokyčius, Turizmo ir verslo informacijos centro veiklos sritis, Centre ruošiamos mokymų programos, specializuoti verslo informacijos sklaidos renginiai, konsultacijos, atsakoma į paklausimus. Minėtos ir kitos centro teikiamos paslaugos ugdo gyventojų verslumą, teigiamai įtakoja ekonominę aplinką. Bendradarbiavimo bei ryšių plėtra didina regiono investicinį patrauklumą, sudaro palankias sąlygas pradedantiesiems verslininkams vykdyti savo veiklą, o esamiems SVV subjektams ją plėsti. Centras aktyviai bendradarbiauja su valstybinėmis institucijomis, esančiomis Molėtų rajone ir dirbančiomis su verslininkais, rengia bendrus veiklos projektus su kaimo bendruomenėmis.
Turizmo ir verslo informacijos centras organizuoja Savivaldybės paramos teikimą smulkaus ir vidutinio verslo atstovams.
2008 m. Molėtų rajono savivaldybės Smulkaus ir vidutinio verslo paramos fondui buvo skirta 50000 Lt. Iš jų pasinaudota – 7500 Lt .
Galima teigti, kad 2008 m. smulkaus ir vidutinio verslo atstovai mažai pasinaudojo SVV skiriama parama, nes:
- dauguma SVV subjektų neatsakingai vertina paramos skyrimą - nepateikti būtinas išlaidas patvirtinantys dokumentai, verslo liudijimai galioja tik keliems mėnesiams, kol bus skiriama parama.
- neskirta parama tiems subjektams, kurie nepateikė dokumentų, reikalingų teikiant paraiškas, ir dokumentų, patvirtinančių išlaidas.
- neskirta finansinė parama verslininkams, kurie verslą vysto tik pagal verslo liudijimus.
Turizmo ir rekreacijos paslaugos ir toliau išlieka prioritetine rajono plėtros sritimi.
Sveikatos priežiūros paslaugas Molėtų rajone teikia VšĮ Molėtų ligoninė, VšĮ Molėtų rajono greitosios medicinos pagalbos centras, VšĮ Molėtų šeimos sveikatos centras, VšĮ Molėtų rajono pirminės sveikatos priežiūros centras ir jo padaliniai (Alantos BPG kabinetas, Balninkų BPG kabinetas, Joniškio BPG kabinetas, Psichikos sveikatos centras), VšĮ Giedraičių ambulatorija, VšĮ Suginčių BPG kabinetas.
2008 m. parengtas ir įgyvendintas medicinos punktų optimizavimo planas. Įkurti socialinių paslaugų teikimo kabinetai, bendruomenės slaugytojos perkeltos dirbti į pirminės sveikatos priežiūros įstaigas, paliekant aptarnauti priskirtą teritoriją.
Reorganizavus VšĮ Molėtų rajono pirminį sveikatos priežiūros centrą, nuo 2008 m. liepos 1 d. pradėjo veikti VšĮ Molėtų šeimos sveikatos centras.
Gautas finansavimas iš Finansų ministerijos VšĮ Molėtų r. PSPC pastato patalpų kapitaliniam remontui - 250 tūkst. Lt. Atlikti šie darbai: koridorių ir laiptinių remontas, registratūros remontas, pakeisti plastikiniai langai.
Atnaujintas VšĮ Molėtų r. greitosios medicinos pagalbos centro automobilių parkas: 1 automobilis skirtas sveikatos apsaugos ministerijos ir 1 automobilis įsigytas lizingu.
Atliktas VšĮ Molėtų ligoninės operacinių remontas ir dantų protezavimo kabineto patalpų remontas. Iš viso skirta 320 tūkst. Lt.
Sveikatos apsaugos ministerijos skirtas greitosios medicinos pagalbos automobilis VšĮ Molėtų ligoninei
Siekiant gauti ES struktūrinių fondų finansinę paramą pagal priemonę „Viešosios paskirties pastatų renovavimas lygiu“ iš savivaldybės biudžeto skirta 87,910 tūkst. Lt VšĮ Molėtų ligoninės renovacijos techninio projekto parengimui.
VšĮ Giedraičių ambulatorijai skirta 29,8 tūkst. Lt. patalpų remontui.
Nustatytos tyliosios zonos sveikatos priežiūros įstaigų, švietimo įstaigų teritorijose, Molėtų miesto pliažo prie Pastovio ežero teritorijoje, Molėtų savivaldybės aikštėje ir jos prieigose, Molėtų miesto pėsčiųjų tako nuo Jaunimo ir S. Nėries gatvių teritorijoje, Videniškių miestelio aikštėje, Alantos miestelio centrinėje aikštėje.
Išliekanti problema – blogėjantys Molėtų ligoninės veiklos finansiniai rezultatai. 2009 metais būtina atlikti visos ligoninės veiklos auditą ir, atsižvelgiant į jo išvadas, priimti atitinkamus Savivaldybės tarybos sprendimus.
Vykdytos programos
Visuomenės sveikatos rėmimo programa, finansuojama iš Molėtų rajono savivaldybės biudžeto (skirta lėšų 30 000 tūkst. Lt.)
Eil.
Nr. |
Programos pavadinimas |
Įstaiga |
Skirta lėšų Lt |
1. |
„Lėtinio gastrito ir skrandžio bei dvylikapirštės žarnos, kurią sukelią H.Pylori profilaktikos programa“ |
VšĮ Pirminės sveikatos priežiūros centras |
2520 Lt |
2. |
„Ankstyvas cukrinio diabeto išaiškinimas“ |
VšĮ Pirminė sveikatos priežiūros centras |
1480 Lt |
3. |
„Onkologinių susirgimų prevencija“ |
VšĮ Giedraičių ambulatorija |
6000 Lt |
4. |
„Skubios, neatidėliotinos medicininės pagalbos kokybės gerinimas, sukomplektuojant GMP transporto priemones ir darbuotojų kvalifikacijos kėlimas, siekiant atitikti visuomenės poreikius“ |
VšĮ Molėtų rajono greitosios medicinos pagalbos centras |
8420 Lt |
5. |
„Prevencinių programų vykdymui reikalingos aparatūros įsigijimas“ |
VšĮ Suginčių BPG kabinetas |
5800 Lt |
|
Iš viso: |
|
30 000 Lt |
Molėtų rajono savivaldybės 2008 m. visuomenės sveikatos rėmimo specialioji programa, finansuojama iš PSDF lėšų ( iš viso 30493 tūkst. Lt):
Pavadinimas |
Įstaiga |
Suma Lt |
1. iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo: |
|
16693 |
1.1. „Priešmokyklinio ir jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų emocinių, kalbos ir ugdymo sunkumų prevencija“ |
Molėtų pedagoginė psichologinė tarnyba |
1000 |
1.2. „Aš noriu augti sveikas“ |
Molėtų globos namai |
1000 |
1.3. „Kelionė gėrio keliu“ |
Giedraičių A. Jaroševičiaus vidurinė mokykla |
1000 |
1.4. „Sveikatą stiprinančios aplinkos kūrimas“ |
Molėtų švietimo centras |
4083 |
1.5. „Molėtų rajono policijos komisariato smurto prieš vaikus ir moteris prevencijos programa“ |
Molėtų rajono policijos komisariatas |
1500 |
1.6. „Žinosiu – neklysiu“ |
Molėtų gimnazija |
1600 |
1.7. „Saugi mokykla - saugus ir sveikas mokinys“ |
Alantos vidurinė mokykla |
2010 |
1.8. „Sveika jaunystė“ |
Molėtų pagrindinė mokykla |
1500 |
1.9. „Vaikų agresyvus elgesys: kodėl, kaip ir ką daryti?“ |
Molėtų „Vyturėlio“ vaikų lopšelis darželis |
1000 |
1.10. „Rožinis autobusėlis pas Molėtų moteris“ |
Moterų klubas „Judra“ |
2000 |
2. iš Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos: |
|
|
2.1. „Molėtų rajono paplūdimių vandens kokybės tyrimo programa“ |
Molėtų rajono savivaldybė |
13800 |
Iš viso: |
30493 |
XII. Paramos žemės ūkio subjektams tendencijos
Nuo 2007 m. Europos Sąjungos parama žemės ūkiui skirstoma pagal naująją Lietuvos kaimo plėtros 2007-20120m. programą. Pagal šios programos priemones rajono žemės ūkio veiklos subjektai 2008 m. dalyvavo :
Eil. Nr. |
Plano priemonės pavadinimas |
Dalyvių skaičius |
1. |
Tiesioginės išmokos už žemės ūkio naudmenų ir pasėlių plotus |
4351 |
2. |
Mažiau palankios ūkininkauti vietovės su aplinkosaugos apribojimais |
4138
|
3. |
Kraštovaizdžio tvarkymo programa |
150 |
4. |
Ekologinio ūkininkavimo programa |
63 |
5. |
Žemės apželdinimo mišku |
18 |
6. |
Ankstyvas pasitraukimas iš prekinės žemės ūkio gamybos |
5 |
|
Pateikta paraiškų iš viso : |
8725 |
ES iš valstybės paramos žemės ūkiui pagal Kaimo plėtros 2007-2013 m. plano bei Specialiosios Kaimo rėmimo programos 2008 m. priemones administravimas.
2008 m. žemės ūkio subjektams išmokėta parama :
Kompensacinės išmokos
Eil. Nr. |
Išmokos pavadinimas |
Subjektų skaičius |
Išmokėta Lt |
1. |
Už kvotinį pieną |
1521 |
1 385 000 |
2. |
Draudimo išmokų kompensavimas |
5 |
1724 |
3. |
Parama bičių laikytojams už papildomą bičių maitinimą |
92 |
39 920 |
|
Iš viso : |
1618 |
1 426 644 |
Tiesioginės išmokos
Parama žemės ūkio subjektams pagal
išmokų rūšis 2008 metais
Eil. Nr. |
Tiesioginių išmokų pavadinimas |
Subjektų skaičius |
Išmokėta suma Lt |
1. |
Už karves žindenes |
289 |
161 551 |
2. |
Už ėriavedes |
12 |
38 208 |
3. |
Už paskerstus galvijus |
946 |
932 874 |
4. |
Atsietos nuo gamybos (už parduotus galvijus) |
2201 |
876 575 |
5. |
Už ekologinę plėtotę akvakultūros įmonėse |
1 |
89 902 |
6. |
Už deklaruotas žemės ūkio naudmenas ir pasėlius (preliminariais duomenimis) |
4351 |
6 526 500 |
|
Iš viso : |
7800 |
8 625 610 |
Preliminariais duomenimis rajono žemės ūkio veiklos subjektams už 2008 metus bus išmokėta 10 052 tūkst. Lt kompensacinių ir tiesioginių išmokų .
Siekiant geresnio paramos pagal Kaimo plėtros 2007 -2013 m. programos priemones įsisavinimo, 2008 metais buvo vykdomas paramos decentralizavimas iki seniūnijų lygmens, kurio dėka pasiektas efektyvesnis paraiškų administravimas. Net septynios Kaimo plėtros programos paramos už plotus priemonės buvo sujungtos į vieną paraišką.
Vykdant valstybės deleguotas funkcijas žemės ūkio srityje ir kartu bendradarbiaujant su Žemės ūkio ministerija, Nacionaline mokėjimo agentūra prie žemės ūkio ministerijos ir Valstybine įmone Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centru, buvo siekiama, kad visa parama ir jos administravimas bei informacija apie galimybes pasinaudoti būtų laiku prieinama rajono žemdirbiams.
XIII. Bendradarbiavimas, NVO, tarptautiniai ryšiai
Molėtų rajonas – vienas iš pirmųjų Lietuvos rajonų, kuriame buvo sukurtas ir nuosekliai įgyvendinamas partnerystės modelis. Nuo 2002 m. Savivaldybei kartu su nevyriausybinėmis organizacijomis, kaimo bendruomenių, verslo atstovais dalyvaujant socialinio bendradarbiavimo projektuose, susikūrė Vietos veiklos grupė. Ši grupė, dirbdama pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007 – 2013 metų programos kryptį „Leader metodo įgyvendinimas“, 2008 m. parengė Molėtų rajono kaimo vietovių plėtros strategiją. Strategijai pritarė Savivaldybės taryba, VVG pateikė paraišką Nacionalinei mokėjimo agentūrai paraišką strategijos įgyvendinimo finansavimui. Tikimasi projektą pradėti 2009 metais. Jo įgyvendinimui reikės politinių Savivaldybės tarybos sprendimų ir finansinio dalyvavimo. Šiuo projektu į Molėtų rajoną tikimasi pritraukti iki7 mln. Lt ES paramos lėšų.
Nevyriausybinių organizacijų veiklumą rajone skatina kasmet skiriamos savivaldybės biudžeto lėšos NVO projektų bendram finansavimui ir veiklai iš dalies paremti. 2008 m. pagal Molėtų rajono savivaldybės nevyriausybinių organizacijų veiklos rėmimo programą 66-iems keturiasdešimties nevyriausybinių organizacijų projektams skirta 160 tūkst. litų. Savivaldybės serveryje palaikoma nevyriausybinėms organizacijoms ir partnerystei skirta svetainė http://tinklas.moletai.lt
2008 metais buvo tęsiama savivaldybės teritorijoje veikiančių religinių bendruomenių pastatų remonto rėmimo programa. Aštuonioms parapijoms (Joniškio, Balninkų, Molėtų, Stirnių, Pusnės, Videniškių, Alantos, Skudutiškio) pastatų remontui skirta 120 tūkst. litų.
2008 m. toliau buvo skatinami literatūros ir vaizduojamojo meno kūrėjai (kasmet teikiamos Molėtų rajono literatūrinė K.Umbraso vardo ir Dailės ir fotografijos premijos).
2008 m. Sukako 10 metų, kai pasirašyta bendradarbiavimo sutartis tarp Makovo (Lenkija) ir Molėtų. Molėtų savivaldybės delegacija ir kapela „Molėtai“ dalyvavo jubiliejaus renginiuose Makove. Molėtų miesto šventėje lankėsi Makovo savivaldybės delegacija. Moksleiviams iš Makovo buvo surengta vasaros stovykla Molėtuose, o molėtiškiai stovyklavo Lenkijoje.
Nors jau baigė galioti bendradarbiavimo sutartis su Ludzos rajonu (Latvija), Molėtų ir Ludzos rajonų kultūros įstaigos ir nevyriausybinės organizacijos aktyviai bendradarbiauja vykdydamos įvairius projektus. Šiuo metu rengiama nauja sutartis.
Molėtų rajono jaunimo delegacija, LR Generalinio konsulato Sankt Peterburge (Rusijos Federacija) kvietimu, lankėsi šiame mieste, kur susitiko su Sankt Peterburgo lietuvių jaunimu. Dalyvavo LR Generalinio konsulato Sankt Peterburge atvirų durų dienose.
2009 m. sukanka 5-eri metai, kai pasirašytos bendradarbiavimo sutartys su Slonimo (Baltarusija) ir Priažos (Karelija) rajonais.
Nors 2008 m. LR Seimo rinkimai skatino visuomenės politinį aktyvumą ir diskusijas, o rinkimų rezultatai turėjo įtakos Molėtų savivaldybės tarybos sudėčiai, keitėsi merai, Savivaldybės tarybos darbas buvo stabilus ir nuoseklus. Komitetų ir Tarybos posėdžiuose, vykstant atviroms diskusijoms, pavyko rasti bendrą sutarimą daugeliu klausimu.
2008 metų pabaigoje išryškėjus šalies ūkio raidos sulėtėjimo požymiams, tapo aišku, kad atsakingiau teks planuoti Savivaldybės veiklą, politinius sprendimus, stengiantis užtikrinti kiek įmanoma stabilesnę pažangą įvairiuose sektoriuose. Ypač aktualu tampa stabdyti nedarbo lygio augimą ir rūpintis darbo vietų išsaugojimu bei naujų darbo vietų kūrimu rajone, sutelkiant Savivaldybės, jos įstaigų, įmonių, Molėtų darbo biržos ir rajono verslininkų pastangas.
Savivaldybės tarybai teks didesnį dėmesį skirti investicijų pritraukimui, sprendimams dėl projektų, pasiūlymų, studijų rengimo, mobilizuojant pajėgas išnaudoti ES regioninės dimensijos paramos ir kitus papildomus finansavimo šaltinius.
Tam reikės visų Tarybos narių pastangų ieškoti racionaliausių sprendimų ir nusiteikimo dirbti konstruktyviai.
|