MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL MOLĖTŲ RAJONO JONIŠKIO VIDURINĖS MOKYKLOS, DUBINGIŲ IR INTURKĖS PAGRINDINIŲ MOKYKLŲ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO 2010 m. lapkričio 25 d. Nr. B1-179 Molėtai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 4 dalimi ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 2003, Nr. 63-2853) 43 straipsnio 4 dalimi, 60 straipsnio 1 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2009 m. gegužės 19 d. įsakymu Nr. ISAK-1048 ,,Dėl Švietimo ir mokslo ministro 2004 m. liepos 16 d. įsakymo Nr. ISAK-1162 „Dėl reikalavimų valstybinių ir savivaldybių mokyklų nuostatams patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2009, Nr. 61-2449),
Molėtų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a :
1. Patvirtinti Molėtų rajono Joniškio vidurinės mokyklos nuostatus (pridedama).
2. Pripažinti netekusiais galios Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2005 m. gruodžio 22 d. sprendimo Nr. B1-164 „Dėl švietimo įstaigų nuostatų patvirtinimo“ 2.1 punktą.
3. Patvirtinti Molėtų rajono Dubingių pagrindinės mokyklos nuostatus (pridedama).
4. Pripažinti netekusiu galios Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2005 m. rugsėjo 22 d. sprendimo Nr. B1-120 „Dėl švietimo įstaigų nuostatų patvirtinimo“ 2.5 punktą.
5. Patvirtinti Molėtų rajono Inturkės pagrindinės mokyklos nuostatus (pridedama).
6. Pripažinti netekusiu galios Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2006 m. rugsėjo 21 d. sprendimą Nr. B1-126 „Dėl Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2005 m. gruodžio 22 d. sprendimu Nr. B1-164 patvirtintų Molėtų rajono Inturkės pagrindinės mokyklos nuostatų pakeitimo“.
7. Įgalioti Molėtų rajono Joniškio vidurinės mokyklos l.e. direktoriaus pareigas Aldoną Vitkauskienę, Dubingių pagrindinės mokyklos direktorę Danguolę Telksnienę ir Inturkės pagrindinės mokyklos direktorę Nijolę Žemčiugovienę pasirašyti įstaigų nuostatus ir įregistruoti juos Juridinių asmenų registre įstatymų nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2010 m. lapkričio 25 d. sprendimu Nr. B1-179
MOLĖTŲ RAJONO JONIŠKIO VIDURINĖS MOKYKLOSNUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Molėtų rajono Joniškio vidurinės mokyklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Molėtų rajono Joniškio vidurinės mokyklos (toliau – Mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbas ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokyklos teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšas, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Mokyklos oficialusis pavadinimas – Molėtų rajono Joniškio vidurinė mokykla. Trumpasis pavadinimas - Joniškio vidurinė mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 1912286541.
3. Mokyklos istorija: 1959 m. rugsėjo 1 d. įsteigta Molėtų rajono Joniškio vidurinė mokykla.
4. Teisinė forma – biudžetinė įstaiga.
5. Priklausomybė – savivaldybės mokykla.
6. Savininkas – Molėtų rajono savivaldybė.
7. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Molėtų rajono savivaldybės taryba.
8. Buveinė – LT- 33224, Joniškio kaimas, Molėtų rajonas.
9. Grupė – bendrojo lavinimo mokykla.
10. Tipas – vidurinė mokykla.
11. Pagrindinė paskirtis – bendrosios paskirties mokykla.
12. Mokymo kalba – lietuvių.
13. Mokymo forma – dieninė, savarankiško mokymosi, mokymo namuose.
14. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis herbinį antspaudą , atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
II. MOKYKLOS VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
15. Mokyklos veiklos sritis – švietimas.
16. Mokyklos švietimo veiklos rūšys:
16.1. pagrindinė veiklos rūšis – vidurinis ugdymas, kodas 85.31.20;
16.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
16.2.1. ikimokyklinis ugdymas, kodas 85.10. 10
16.2.2. priešmokyklinis ugdymas, kodas 85.10.20
16.2.3. pradinis ugdymas, kodas 85.20;
16.2.4. pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;
16.2.5. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;
16.2.6. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;
16.2.7. kitas, niekur nepriskirtas švietimas, kodas 85.59;
16.2.8. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60.
17. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
17.1. maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;
17.2 sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90;
17.3. kitas keleivinis automobilio transportas, kodas 49.39;
17.4. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29
17.5.vaikų poilsio stovyklų veikla, kodas 55.20.20.
18. Mokyklos veiklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui:
18. 1. padėti asmeniui įgyti bendrąjį dalykinį, sociokultūrinį, technologinį raštingumą, komunikacinius gebėjimus;
18.2. perteikti asmeniui Europos pasaulio humanistinės kultūros tradicijas ir vertybes, sudaryti sąlygas asmens brandžiai tautinei nuomonei, dorovinei estetinei, mokslinei kultūrai, pasaulėžiūrai formuotis, sudaryti sąlygas asmeniui įgyti demokratijos tradicijas, įkūnijančias pilietinės bei politinės kultūros pagrindus.
18.3. plėtoti dvasines, intelektines fizines asmens galias bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinos tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui;
19. Mokyklos veiklos uždaviniai:
19.1. teikti mokiniams kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį ugdymą ir pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą;
19.2. tenkinti mokinių pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius;
19.3. teikti mokiniams reikiamą pagalbą;
19.4. užtikrinti sveiką ir saugią mokymo (-si) aplinką.
20. Vykdydama jai pavestus uždavinius Mokykla:
20.1. vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Mokyklos bendruomenės reikmes, taip pat mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
20.2. rengia pagrindinio ugdymo antrosios dalies ir vidurinio ugdymo programas papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas;
20.3. vykdo ikimokyklinio ugdymo priešmokyklinio ugdymo pradinio ugdymo pagrindinio ugdymo ir vidurinio ugdymo , neformaliojo vaikų švietimo programas, mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą;
20.4. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą, brandos egzaminus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
20.5. išduoda mokymosi pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
20.6. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
20.7. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą bei minimalios priežiūros priemones;
20.8. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
20.9. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
20.10. sudaro sąlygas darbuotojams profesiškai tobulėti;
20.11. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
20.12. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
20.13. organizuoja mokinių maitinimą Mokykloje;
20.14. organizuoja mokinių vežiojimą į Mokyklą ir iš jos į namus;
20.15. viešai skelbia informaciją apie Mokyklos veiklą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
20.16. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.
21. Mokiniams išduodami pradinio, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimai, brandos atestatai, mokymosi pasiekimų pažymėjimai švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
III. MOKYKLOS TEISĖS
22. Vykdydama jai pavestus uždavinius Mokykla turi teisę:
22.1. parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;
22.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;
22.3. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;
22.4. vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;
22.5. stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;
22.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818) nustatyta tvarka;
22.7. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.
IV. MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
23. Mokyklos veikla organizuojama pagal trejų metų Mokyklos strateginį planą, Mokyklos metinę veiklos programą bei mokyklos ugdymo planą, kuriems yra pritarusios Mokyklos taryba ir Molėtų rajono savivaldybės taryba ir kuriuos tvirtina mokyklos direktorius.
24. Mokyklai vadovauja direktorius, paskirtas į pareigas atviro konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius pavaldus Molėtų rajono savivaldybės tarybai.
25. Direktorius:
25.1. nustato Mokyklos struktūrinių padalinių tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojų veiklos ir vadybines sritis.
25.2. tvirtina darbuotojų pareigybių aprašymus, pareigybių sąrašą, mokyklos vidaus struktūrą, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
25.3. priima mokinius Molėtų rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
25.4. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Mokyklos darbo tvarkos taisyklėse nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;
25.5. suderinęs su Mokyklos taryba, tvirtina Mokyklos darbo tvarkos taisykles;
25.6. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
25.7. vadovauja Mokyklos strateginio plano, metinės veiklos programos rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Mokyklos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
25.8. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;
25.9. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas; darbo grupes, metodines grupes, metodinę tarybą;
25.10. sudaro Mokyklos vardu sutartis Mokyklos funkcijoms atlikti;
25.11. organizuoja Mokyklos dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
25.12. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
25.13. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
25.14. inicijuoja Mokyklos savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;
25.15. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
25.16. atstovauja Mokyklai kitose institucijose;
25.17. vykdo kitas teisės aktuose ir pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.
26. Mokyklos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi Mokykloje, už demokratinį Mokyklos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Mokyklos tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, Mokyklos veiklos rezultatus; už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.
V. MOKYKLOS SAVIVALDA
27. Mokyklos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausia Mokyklos savivaldos institucija. Taryba telkia Mokyklos mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) bendruomenę, vietos bendruomenę demokratiniam Mokyklos valdymui, padeda spręsti Mokyklai aktualius klausimus, direktoriui atstovauti teisėtiems Mokyklos interesams.
28. Taryba sudaroma iš mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų, mokinių. Mokyklos tarybos posėdžiuose kviestinių teisėmis gali dalyvauti direktorius, vietos bendruomenės atstovai.
29. Tarybos nariai renkami 2 metams.
30. Mokyklos tarybą sudaro 9 nariai: 3 mokytojai, 3 tėvų atstovai, 3 mokiniai.
31. Mokyklos tarybos pirmininką renka tarybos nariai atviru balsavimu.
32. Tėvus į Mokyklos tarybą renka visuotinis tėvų susirinkimas, dalyvaujant ne mažiau kaip pusės mokinių tėvams, mokytojus – mokytojų taryba, mokinius –mokinių taryba atviru arba slaptu balsavimu (jei to pageidauja ne mažiau kaip pusė tėvų susirinkimo, mokytojų tarybos, mokinių tarybos narių) balsų dauguma.
33. Tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 visų narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių narių balsų dauguma atviru balsavimu. Tarybos posėdžiai šaukiami esant reikalui, bet ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Tarybos posėdžius šaukia pirmininkas pagal poreikį, inicijuoti gali ir Mokyklos direktorius ir tarybos nariai. Posėdžiai yra protokoluojami.
34. Mokyklos tarybos nariai už savo veiklą atsiskaito juos rinkusiems bendruomenės nariams kartą per metus.
35. Mokyklos tarybos nutarimus, prieštaraujančius įstatymams ar kitiems norminiams teisės aktams, Mokyklos direktorius ar steigėjas tarybai siūlo svarstyti iš naujo, o jai tokių sprendimų nepakeitus, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka;
36. Mokyklos taryba:
36.1. numato Mokyklos veiklos prioritetus ir perspektyvas, svarsto nuostatus, jų pakeitimus, papildymus, vidaus darbo tvarkos taisykles, mokinių ugdymo (taip pat ir papildomo ugdymo) organizavimo tvarką;
36.2. inicijuoja Mokyklos, mokinių tėvų ir visos bendruomenės bendradarbiavimą;
36.3. svarsto Mokyklos struktūros keitimo klausimus;
36.4. teikia siūlymus dėl Mokyklos darbo tobulinimo, saugių darbo, mokinių ugdymo ir globos sąlygų sudarymo, talkina formuojant Mokyklos materialinius ir intelektualinius išteklius;
36.5. gali sustabdyti kitų Mokyklos savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisėtumą ištirs kompetentingos institucijos;
36.6. teikia siūlymus dėl Mokyklos vadovų atestacijos.
36.7. teikia siūlymų dėl Mokyklos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;
36.8. pritaria Mokyklos strateginiam planui, metinei Mokyklos veiklos programai, Bendriesiems ugdymo planams, svarsto Mokyklos nuostatus, Mokyklos vidaus darbo tvarkos taisykles, kitus Mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus, teikiamus Mokyklos direktoriaus;
36.9. teikia siūlymų Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos nuostatų, vidaus tvarkos taisyklų pakeitimo ar papildymo, Mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;
36.10. svarsto Mokyklos lėšų naudojimo klausimus;
36.11. išklauso Mokyklos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymų Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos veiklos tobulinimo;
36.12. teikia siūlymų Molėtų rajono savivaldybės tarybai dėl Mokyklos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
36.13. svarsto Mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus.
37. Tarybos nutarimai yra teisėti, jei neprieštarauja teisės aktams.
38. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti: Ją sudaro Mokyklos direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, visi Mokykloje dirbantys mokytojai, sveikatos priežiūros specialistai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.
39. Mokytojų tarybai vadovauja Mokyklos direktorius.
40. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Mokyklos direktorius pasibaigus trimestrui, pusmečiui, pradedant ir baigiant mokslo metus bei dėl neatidėliotinų reikalų. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma atviru, o jei to pageidauja daugiau kaip pusė posėdyje dalyvavusių – slaptu balsavimu.
41. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Mokyklos direktoriaus teikiamais klausimais.
42. Mokykloje nuolat veikia Mokyklos mokinių savivaldos institucija- mokinių taryba. Ji išrenkama visuotiniame mokinių susirinkime atviru balsavimu, balsų dauguma. Taryba renkasi kartą per mėnesį. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tarybos narių. Mokinių tarybos nariai yra 5-12 klasių susirinkimų deleguoti atstovai. Kiekviena klasė deleguoja po 1 atstovą. Mokinių taryba inicijuoja ir padeda organizuoti Mokyklos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymų dėl mokymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, dalyvauja rengiant Mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus, svarsto Mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus, susitaria dėl institucijos veiklos organizavimo, deleguoja narius į rajono mokinių tarybą ir Mokyklos tarybą.
43. Klasės tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldą sudaro visų tos klasės mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai). Jie aptaria su klasės auklėtoju mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos teikimo klausimus, padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia siūlymų Mokyklos tarybai ir direktoriui. Nutarimai priimami susirinkime atviru balsavimu balsų dauguma.
44. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokinių tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualiais klausimais Mokyklos direktorius gali organizuoti klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų atstovų pasitarimus.
45. Mokytojų susirinkimai organizuojami mokyklos vadovų, direktoriaus iniciatyva. Susirinkimo paskirtis: informacijos, skubus Mokyklos veiklą lemiančių klausimų aptarimas, darbo drausmės klausimai, saugaus darbo gerinimas, pasiruošimas mokytojų tarybos posėdžiams, Mokyklos renginiams, akcijoms, projektams, jų rezultatams aptarti, darbo patirties sklaidai, mokyklos įsivertinimo veiklos organizavimo veiklų aptarimui, planavimui, vidaus tvarkos taisyklių aptarimui, keitimui.
46. Susirinkimai gali būti numatomi mokyklos metinėje veiklos programoje.
47. Mokykloje sudaroma metodinė taryba, į kurios sudėtį įeina metodinės tarybos pirmininkas, renkamas mokytojų taryboje atviru balsavimu (balsų dauguma) ir metodinių grupių pirmininkai, kurie taip pat išrenkami mokytojų taryboje kasmet:
47.1. metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Mokykloje;
47.2. teikia Mokyklos direktoriui suderintus mokytojų, mokytojų grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo, jo įgyvendinimo gerinimo.
48. metodinės tarybos sudėtis tvirtinama direktoriaus įsakymu. Metodinei tarybai vadovauja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
49. Ugdymo turinio formavimo ir ugdymo proceso organizavimo klausimais Mokyklos direktorius gali organizuoti mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus. Pasitarimų organizavimo tvarka nustatoma Mokyklos vidaus tvarkos taisyklėse.
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
50. Darbuotojai į darbą Mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
51. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
52. Mokyklos direktorius, jo pavaduotojai ugdymui, mokytojai, kiti pedagoginiai darbuotojai atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
VII. MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ
53. Mokykla valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Molėtų rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
54. Mokyklos lėšos:
54.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Molėtų rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
54.2. pajamos už teikiamas paslaugas;
54.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
54.4. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.
55. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.
56. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko remiantis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu ir kitais teisės aktais.
57. Mokyklos finansinę veiklą prižiūri ir kontroliuoja Valstybės kontrolė, rajono savivaldybės kontrolierius, rajono savivaldybės administracijos centralizuoto vidaus audito skyrius.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
58. Mokyklos nuostatai, jų pakeitimai, papildymai svarstomi mokyklos taryboje. Nuostatų pakeitimus, papildymus tvirtina Molėtų rajono savivaldybės taryba.
59. Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi Molėtų rajono savivaldybės tarybos, Mokyklos direktoriaus ar Mokyklos tarybos iniciatyva.
60. Mokykla registruojama teisės aktų nustatyta tvarka.
61. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.
_____________________
Molėtų rajono Joniškio vidurinės mokyklos l.e. direktoriaus pareigas Aldona Vitkauskienė SVARSTYTA Mokyklos tarybos 2010-11- 24 posėdyje (protokolo Nr. 3)
___________________
PATVIRTINTA Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2010 m. lapkričio 25 d. sprendimu Nr. B1-179
MOLĖTŲ RAJONO DUBINGIŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Molėtų rajono Dubingių pagrindinės mokyklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Molėtų rajono Dubingių pagrindinės mokyklos (toliau – Mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbas ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokyklos teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšas, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Mokyklos oficialus pavadinimas – Molėtų rajono Dubingių pagrindinė mokykla, trumpasis pavadinimas – Dubingių pagrindinė mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 191229981.
3. Mokyklos istorija:1915-1921 m.- Dubingių pradinė mokykla (lenkų kalba); 1921-1949 m.- Dubingių pradinė mokykla (lietuvių-lenkų kalbomis); 1949-1957 m. – Dubingių septynmetė mokykla (lietuvių- lenkų kalbomis); 1957-1963 m. – Dubingių vidurinė mokykla (lietuvių kalba); 1963-1999 m.- Dubingių aštuonmetė, devynmetė mokykla; nuo 2000 m. – Dubingių pagrindinė mokykla.
4. Mokyklos teisinė forma – biudžetinė įstaiga.
5. Mokyklos priklausomybė – savivaldybės mokykla.
6. Mokyklos savininkas – Molėtų rajono savivaldybė.
7. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Molėtų rajono savivaldybės taryba.
8. Mokyklos buveinė – Dubingių mst., Dubingių sen., LT-33261, Molėtų rajonas.
9. Mokyklos grupė – bendrojo lavinimo mokykla.
10. Mokyklos tipas – pagrindinė mokykla.
11. Mokyklos pagrindinė paskirtis – bendrosios paskirties mokykla.
12. Mokymo kalba – lietuvių.
13. Mokymo forma – dieninė, savarankiško mokymosi, mokymo namuose.
14. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis herbinį antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
II. MOKYKLOS VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
15. Mokyklos veiklos sritis – švietimas.
16. Mokyklos švietimo veiklos rūšys:
16.1. pagrindinė veiklos rūšis – pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;
16.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
16.2.1. ikimokyklinis ugdymas, kodas 85.10.10;
16.2.2. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20;
16.2.3. pradinis ugdymas, kodas 85.20;
16.2.4. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;
16.2.5. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;
16.2.6. kitas, niekur nepriskirtas švietimas, kodas 85.59;
16.2.7. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60.
17. Kitos ne švietimo veiklos rūšys. Mokykla gali teikti atlygintinas paslaugas, vadovaudamasi Molėtų rajono savivaldybės patvirtinta tvarka, Mokyklos specialioje programoje numatytas ir patvirtintas paslaugas:
17.1. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;
17.2. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90;
17.3. kitas keleivinis sausumos transportas, kodas 49.39;
17.4. vaikų poilsio stovyklų veikla, kodas 55.20.20.
18. Mokyklos veiklos tikslas – ugdyti mokinio fizines, dvasines bei intelektines galias, kurios padėtų tapti savarankišku, atsakingu, tolerantišku ir kūrybingu piliečiu.
19. Mokyklos veiklos uždaviniai:
19.1. teikti mokiniams kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį ugdymą, pradinį ir pagrindinį išsilavinimą;
19.2. tenkinti mokinių pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius;
19.3. teikti mokiniams reikiamą pagalbą;
19.4. užtikrinti sveiką ir saugią mokymo (-si) aplinką;
19.5. vykdyti mokinių dorinį, tautinį, pilietinį, patriotinį ugdymą, kultūrinės ir socialinės brandos ugdymą, pagarbos tėvams, mokytojams, kalbai, kultūrai, talentui ir gabumų ugdymą.
20. Vykdydama jai pavestus uždavinius Mokykla:
20.1. vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Mokyklos bendruomenės reikmes, taip pat mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
20.2. rengia pagrindinio ugdymo antrosios dalies papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas;
20.3. vykdo pradinio ugdymo pagrindinio ugdymo ir neformaliojo vaikų švietimo programas, mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą;
20.4. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
20.5. išduoda mokymosi pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
20.6. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
20.7. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą bei minimalios priežiūros priemones;
20.8. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
20.9. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
20.10. sudaro sąlygas darbuotojams profesiškai tobulėti;
20.11. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
20.12. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
20.13. organizuoja mokinių maitinimą Mokykloje;
20.14. organizuoja mokinių vežiojimą į Mokyklą ir iš jos į namus;
20.15. viešai skelbia informaciją apie Mokyklos veiklą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
20.16. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.
21. Mokiniams išduoda pradinio, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimus, mokymosi pasiekimų pažymėjimus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
III. MOKYKLOS TEISĖS
22. Vykdydama jai pavestus uždavinius Mokykla turi teisę:
22.1. parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;
22.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;
22.3. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;
22.4. vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;
22.5. stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;
22.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818) nustatyta tvarka;
22.7. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.
IV. MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
23. Mokyklos veikla organizuojama pagal trejų metų Mokyklos strateginį planą, Mokyklos metinę veiklos programą bei mokyklos ugdymo planą, kuriems yra pritarusios Mokyklos taryba ir Molėtų rajono savivaldybės taryba ir kuriuos tvirtina mokyklos direktorius.
24. Mokyklai vadovauja direktorius, paskirtas į pareigas atviro konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius pavaldus Molėtų rajono savivaldybės tarybai.
25. Direktorius:
25.1. nustato Mokyklos struktūrinių padalinių tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojų veiklos ir vadybines sritis.
25.2. tvirtina darbuotojų pareigybių aprašymus, pareigybių sąrašą, mokyklos vidaus struktūrą, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
25.3. priima mokinius Molėtų rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
25.4. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Mokyklos darbo tvarkos taisyklėse nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;
25.5. suderinęs su Mokyklos taryba, tvirtina Mokyklos darbo tvarkos taisykles;
25.6. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
25.7. vadovauja Mokyklos strateginio plano, metinės veiklos programos rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Mokyklos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
25.8. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;
25.9. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo grupes, metodinę tarybą;
25.10. sudaro Mokyklos vardu sutartis Mokyklos funkcijoms atlikti;
26.11. organizuoja Mokyklos dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
25.12. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
25.13. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
25.14. inicijuoja Mokyklos savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;
25.15. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
25.16. atstovauja Mokyklai kitose institucijose;
25.17. vykdo kitas teisės aktuose ir pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.
26. Mokyklos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi Mokykloje, už demokratinį Mokyklos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Mokyklos tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, Mokyklos veiklos rezultatus; už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.
V. MOKYKLOS SAVIVALDA
27. Mokyklos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausia Mokyklos savivaldos institucija. Taryba telkia Mokyklos mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) bendruomenę, vietos bendruomenę demokratiniam Mokyklos valdymui, padeda spręsti Mokyklai aktualius klausimus, direktoriui atstovauti teisėtiems Mokyklos interesams.
28. Taryba sudaroma iš mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų, mokinių. Mokyklos tarybos veikloje be balsavimo teisės gali dalyvauti vietos bendruomenės atstovai.
29. Tarybos nariai renkami 3 metams.
30. Mokyklos tarybą sudaro 9 nariai: 3 mokytojai, 3 tėvų atstovai, 3 mokiniai.
31. Mokyklos tarybos pirmininką tarybos nariai renka slaptu balsavimu balsų dauguma.
32. Tėvus į Mokyklos tarybą renka visuotinis tėvų susirinkimas, dalyvaujant daugiau kaip pusės mokinių tėvams, mokytojus – mokytojų taryba, mokinius – mokinių taryba. Renkama atviru arba slaptu (jei to pageidauja ne mažiau kaip pusė tėvų susirinkimo, mokytojų tarybos, mokinių tarybos narių) balsavimu balsų dauguma.
33. Mokyklos tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 visų narių. Nutarimai priimami slaptu arba atviru balsavimu, dalyvaujančių narių balsų dauguma. Tarybos posėdžiai šaukiami esant reikalui, bet ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Tarybos posėdžius šaukia pirmininkas pagal poreikį, inicijuoti gali ir Mokyklos direktorius arba tarybos nariai. Posėdžiai yra protokoluojami. Mokyklos direktorius Tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio teisėmis.
34. Mokyklos tarybos nariai už savo veiklą atsiskaito juos rinkusiems bendruomenės nariams kartą per metus.
35. Mokyklos tarybos nutarimus, prieštaraujančius įstatymams ar kitiems norminiams teisės aktams, Mokyklos direktorius ar steigėjas tarybai siūlo svarstyti iš naujo, o jai tokių sprendimų nepakeitus, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka;
36. Mokyklos taryba:
36.1.numato Mokyklos veiklos prioritetus ir perspektyvas, svarsto nuostatus, jų pakeitimus, papildymus, vidaus darbo tvarkos taisykles, mokinių ugdymo (taip pat ir papildomo ugdymo) organizavimo tvarką reglamentuojančius dokumentus;
36.2. inicijuoja Mokyklos, mokinių tėvų ir visos bendruomenės bendradarbiavimą;
36.3. svarsto Mokyklos struktūros keitimo klausimus;
36.4. teikia siūlymus dėl Mokyklos darbo tobulinimo, saugių darbo, mokinių ugdymo ir globos sąlygų sudarymo, talkina formuojant Mokyklos materialinius ir intelektualinius išteklius;
36.5. gali sustabdyti kitų Mokyklos savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisėtumą ištirs kompetentingos institucijos;
36.6. teikia siūlymus dėl Mokyklos vadovų atestacijos;
36.7. teikia siūlymus dėl Mokyklos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;
36.8. svarsto Mokyklos strateginį planą, metinę Mokyklos veiklos programą, Mokyklos nuostatus, Bendruosius ugdymo planus, Mokyklos vidaus darbo tvarkos taisykles, kitus Mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus, teikiamus Mokyklos direktoriaus;
36.9. teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos nuostatų, vidaus tvarkos taisyklų pakeitimo ar papildymo, Mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;
36.10. svarsto Mokyklos lėšų naudojimo klausimus;
36.11. išklauso Mokyklos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos veiklos tobulinimo;
36.12. teikia siūlymus Molėtų rajono savivaldybės tarybai dėl Mokyklos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
36.13. svarsto mokytojų metodinės tarybos, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar Mokyklos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui;
36.14. svarsto Mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus.
37. Tarybos nutarimai yra teisėti, jei neprieštarauja teisės aktams.
38. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro Mokyklos direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, visi Mokykloje dirbantys mokytojai, sveikatos priežiūros specialistai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.
39. Mokytojų tarybai vadovauja Mokyklos direktorius.
40. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Mokyklos direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma, atviru arba (jei to pageidauja daugiau kaip pusė posėdyje dalyvavusių) slaptu balsavimu.
41. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Mokyklos direktoriaus teikiamais klausimais.
42. Mokykloje nuolat veikia Mokyklos mokinių savivaldos institucija – mokinių taryba. Mokinių tarybos nariai yra 5-10 klasių susirinkimuose atviru balsavimu balsų dauguma išrinkti atstovai. Iš kiekvienos klasės renkama po 2 atstovus. Mokinių tarybai vadovauja slaptu balsavimu tarybos narių balsų dauguma išrinktas tarybos pirmininkas. Mokinių taryba inicijuoja ir padeda organizuoti Mokyklos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymų dėl mokymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, organizuoja savanorių judėjimą, dalyvauja rengiant Mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus, svarsto Mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus, susitaria dėl institucijos veiklos organizavimo, deleguoja narius į Mokyklos tarybą bei Molėtų rajono mokinių tarybą.
43. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldą sudaro visų tos klasės mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai): aptaria su klasės auklėtoju klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia siūlymų Mokyklos tarybai ir direktoriui.
44. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokinių tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualiais klausimais Mokyklos direktorius gali organizuoti klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų pasitarimus.
45.Mokytojų susirinkimai organizuojami mokyklos vadovų iniciatyva. Susirinkimo paskirtis: informacijos, skubus Mokyklos veiklą lemiančių klausimų aptarimas, darbo drausmės klausimai, saugaus darbo gerinimas, pasiruošimas mokytojų tarybos posėdžiams, Mokyklos renginiams, akcijoms, projektams, jų rezultatams aptarti, darbo patirties sklaidai, mokyklos įsivertinimo veiklos organizavimo veiklų aptarimui, planavimui, vidaus tvarkos taisyklių aptarimui, keitimui.
46. Susirinkimai gali būti numatomi mokyklos metinėje veiklos programoje.
47. Mokykloje sudaroma metodinė taryba:
47.1. metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Mokykloje;
47.2. teikia Mokyklos direktoriui suderintus mokytojų pasiūlymus dėl ugdymo turinio formavimo, jo įgyvendinimo gerinimo.
48. Į Metodinės tarybos sudėtį įeina visi mokytojai. Metodinei tarybai vadovauja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
49. Ugdymo turinio formavimo ir ugdymo proceso organizavimo klausimais Mokyklos direktorius gali organizuoti mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus. Pasitarimų organizavimo tvarka nustatoma Mokyklos vidaus tvarkos taisyklėse.
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
50. Darbuotojai į darbą Mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
51. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
52. Mokyklos direktorius, jo pavaduotojas ugdymui, ir mokytojai, kiti pedagoginiai darbuotojai atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
VII. MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ
53. Mokykla valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Molėtų rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
54. Mokyklos lėšos:
54.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Molėtų rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
54.2. pajamos už teikiamas paslaugas;
54.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
54.4. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.
55 Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.
56. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko remdamasi Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu ir kitais buhalterinę apskaitą reglamentuojančiais teisės aktais.
57. Mokyklos finansinę veiklą prižiūri ir kontroliuoja Valstybės kontrolė, Molėtų rajono savivaldybės kontrolierius, rajono savivaldybės administracijos centralizuoto vidaus audito skyrius.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
58. Mokyklos nuostatai, jų pakeitimai, papildymai svarstomi mokyklos taryboje. Nuostatų pakeitimus, papildymus tvirtina Molėtų rajono savivaldybės taryba.
59. Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi Molėtų rajono savivaldybės tarybos, Mokyklos direktoriaus ar Mokyklos tarybos iniciatyva.
60. Mokykla registruojama teisės aktų nustatyta tvarka.
61. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.
____________________
Molėtų rajono Dubingių pagrindinės mokyklos direktorė Danguolė Telksnienė SVARSTYTA Mokyklos tarybos 2010-11-24 posėdyje (protokolo Nr. MT- 2)
____________________
PATVIRTINTA Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2010 m. lapkričio 25 d. sprendimu Nr. B1-179
MOLĖTŲ RAJONO INTURKĖS PAGRINDINĖS MOKYKLOSNUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Molėtų rajono Inturkės pagrindinės mokyklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Molėtų rajono Inturkės pagrindinės mokyklos (toliau – Mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbas ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokyklos teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšas, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Mokyklos oficialusis pavadinimas – Molėtų rajono Inturkės pagrindinė mokykla. Trumpasis pavadinimas – Inturkės pagrindinė mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 1912283556.
3. Mokyklos istorija: Istorijos šaltiniuose Inturkės parapinė mokykla pirmą kartą paminėta 1782 m. Iki 1949 m. ji veikė kaip pradinė mokykla. 1949 m. Inturkės pradinė mokykla buvo reorganizuota į septynmetę mokyklą. 1957 m. mokykla tapo vidurine ir veikė iki 2001m., kol buvo reorganizuota į pagrindinę mokyklą ( registravimo data 2001-12-03, įregistravimo pažymėjimas A Nr.003475, išduotas Utenos apskrities viršininko 2001-12-04).
4. Mokyklos teisinė forma – biudžetinė įstaiga.
5. Mokyklos priklausomybė – savivaldybės mokykla.
6. Mokyklos savininkas – Molėtų rajono savivaldybė.
7. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Molėtų rajono savivaldybės taryba.
8. Mokyklos buveinė – Inturkės kaimas, Inturkės seniūnija, LT- 33212, Molėtų rajonas.
9. Grupė – bendrojo lavinimo mokykla.
10. Tipas – pagrindinė mokykla.
11. Pagrindinė paskirtis – bendrosios paskirties mokykla.
12. Mokymo kalba – lietuvių.
13. Mokymo forma – dieninė, savarankiško mokymosi, mokymo namuose.
14. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis herbinį antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
II. MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
15. Mokyklos veiklos sritis – švietimas.
16. Mokyklos švietimo veiklos rūšys:
16.1. pagrindinė veiklos rūšis – pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;
16.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
16.2.1. ikimokyklinis ugdymas, kodas 80.10.10;
16.2.2. priešmokyklinis ugdymas, kodas 85.10.20;
16.2.3. pradinis ugdymas, kodas 85.20;
16.2.4. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;
16.2.5. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;
16.2.6. kitas, niekur nepriskirtas, švietimas, kodas 85.59;
16.2.7. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60.
17. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
17.1. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;
17.2. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90;
17.3. bibliotekų ir archyvų veikla, kodas 91.01;
17.4. vaikų poilsio stovyklų veikla, kodas 55.20.20;
17.5. kitas keleivinis sausumos transportas, kodas 49.39;
18. Mokyklos veiklos tikslas – ugdyti ir puoselėti mokinių dvasines ir fizines galias, atsižvelgiant į kiekvieno mokinio individualumą:
18.1. padėti suvokti ir priimti bendrąsias žmogaus vertybes;
18.2. puoselėti jo dorą, kaip būtiną humanistinės ir demokratinės visuomenės gyvensenos pagrindą, mokyti atjautos, mandagumo ir paslaugumo;
18.3. brandinti kūrybinį mąstymą, savarankiškumą ir gebėjimą atsakyti už savo veiksmus;
18.4. plėtoti dvasines, intelektines fizines asmens galias bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinos tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui;
18.5.perteikti tautinės ir pasaulinės kultūros pagrindus, šiuolaikinį mokslo lygį atitinkančias žinias.
19. Mokyklos veiklos uždaviniai:
19.1. teikti mokiniams kokybišką ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, pradinį ir pagrindinį išsilavinimą;
19.2. tenkinti mokinių pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius;
19.3. teikti mokiniams reikiamą pagalbą;
19.4. užtikrinti sveiką ir saugią mokymo (-si) aplinką.
20. Vykdydama jai pavestus uždavinius Mokykla:
20.1.vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Mokyklos bendruomenės reikmes, taip pat mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
20.2. rengia pagrindinio ugdymo antrosios dalies papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas;
20.3. vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies, pagrindinio ugdymo antrosios dalies, specialiąją pradinio ugdymo, specialiąją pagrindinio ugdymo, neformaliojo vaikų švietimo programas, mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą;
20.4. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą, švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
20.5. išduoda mokymosi pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programas pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
20.6. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
20.7. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą bei minimalios priežiūros priemones;
20.8. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
20.9. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas ( stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
20.10. sudaro sąlygas darbuotojams profesiškai tobulėti;
20.11. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
20.12. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
20.13. organizuoja mokinių maitinimą Mokykloje;
20.14. organizuoja mokinių vežiojimą į Mokyklą ir iš jos į namus;
20.15. viešai skelbia informaciją apie Mokyklos veiklą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
20.16. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas. 21. Mokiniams išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
III. MOKYKLOS TEISĖS
22. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas turi teisę:
22.1. parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;
22.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;
22.3. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;
22.4. vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;
22.5. stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;
22.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818) nustatyta tvarka;
22.7. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.
IV. MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
23. Mokyklos veikla organizuojama pagal:
23.1. mokyklos strateginį planą, sudarytą 3 metams, kuriam yra pritarusios Mokyklos Taryba ir Molėtų rajono savivaldybės Taryba ir kurį tvirtina mokyklos direktorius.
23.2. direktoriaus patvirtintą metinę veiklos programą, kuriai yra pritarusios Mokyklos taryba ir Molėtų rajono savivaldybės taryba;
23.3. direktoriaus patvirtintą mokyklos ugdymo planą, kuriam yra pritarusi Mokyklos taryba ir Molėtų rajono savivaldybės taryba.
24. Mokyklai vadovauja direktorius, paskirtas į pareigas atviro konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius pavaldus Molėtų rajono savivaldybės tarybai.
25. Direktorius:
25.1. Tvirtina Mokyklos vidaus struktūrą, Mokyklos darbuotojų pareigybių aprašymus, pareigybių sąrašą;
25.2. nustato direktoriaus pavaduotojo ugdymui, direktoriaus pavaduotojo ūkio reikalams veiklos sritis;
25.3. Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
25.4. priima mokinius Molėtų rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
25.5. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Mokyklos darbo tvarkos taisyklėse nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;
25.6. suderinęs su Mokyklos taryba, tvirtina Mokyklos darbo tvarkos taisykles;
25.7. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
25.8. vadovauja Mokyklos strateginio plano, metinės veiklos programos rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Mokyklos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
25.9. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;
25.10. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas; darbo grupes, metodines grupes, metodinę tarybą;
25.11. sudaro Mokyklos vardu sutartis Mokyklos funkcijoms atlikti;
25.12. organizuoja Mokyklos dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
25.13. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
25.14. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
25.15. inicijuoja Mokyklos savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;
25.16. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
25.17. atstovauja Mokyklai kitose institucijose;
25.18. vykdo kitas teisės aktuose ir pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.
26. Mokyklos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi Mokykloje, už demokratinį Mokyklos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Mokyklos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, Mokyklos veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.
27. Ugdymo turinio formavimo ir ugdymo proceso organizavimo klausimais Mokyklos direktorius gali organizuoti mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus.
V. MOKYKLOS SAVIVALDA
28. Mokyklos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausia Mokyklos savivaldos institucija. Taryba telkia Mokyklos mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) bendruomenę, vietos bendruomenę demokratiniam Mokyklos valdymui, padeda spręsti Mokyklai aktualius klausimus, direktoriui atstovauti teisėtiems Mokyklos interesams.
29. Taryba sudaroma iš mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų, mokinių. Mokyklos tarybos veikloje be balsavimo teisės gali dalyvauti vietos bendruomenės atstovai.
30. Tarybos nariai renkami 3 metams.
31. Mokyklos tarybą sudaro 9 nariai: 3 mokytojai, 3 tėvų atstovai, 3 mokiniai.
32. Mokyklos tarybos pirmininką renka tarybos nariai Mokyklos tarybos susirinkime atviru balsavimu balsu dauguma.
33. Tėvus į Mokyklos tarybą renka visuotinis tėvų susirinkimas, dalyvaujant ne mažiau kaip pusės mokinių tėvams , mokytojus – mokytojų taryba, mokinius –mokinių taryba. Renkama atviru arba slaptu (jei to pageidauja ne mažiau kaip pusė tėvų susirinkimo, mokytojų tarybos, mokinių tarybos narių) balsavimu.
34. Nariai į Mokyklos tarybą išrenkami balsų dauguma.
35. Tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 visų narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių narių balsų dauguma atviru balsavimu. Tarybos posėdžiai šaukiami esant reikalui, bet ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Tarybos posėdžius šaukia pirmininkas pagal poreikį, inicijuoti gali ir Mokyklos direktorius arba tarybos nariai. Posėdžiai yra protokoluojami. Mokyklos direktorius posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio teisėmis.
36. Mokyklos tarybos nariai už savo veiklą atsiskaito juos rinkusiems bendruomenės nariams kartą per metus.
37. Mokyklos tarybos nutarimus, prieštaraujančius įstatymams ar kitiems norminiams teisės aktams, Mokyklos direktorius ar steigėjas tarybai siūlo svarstyti iš naujo, o jai tokių sprendimų nepakeitus, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.
38. Mokyklos taryba:
38.1. Numato Mokyklos veiklos prioritetus ir perspektyvas, svarsto nuostatus, jų pakeitimus, papildymus, vidaus tvarkos taisykles, mokinių ugdymo (taip pat ir papildomo ugdymo) organizavimo tvarką reglamentuojančius dokumentus;
38.2. Inicijuoja Mokyklos, mokinių tėvų ir visos bendruomenės bendradarbiavimą;
38.3. Svarsto Mokyklos struktūros keitimo klausimus;
38.4. Teikia siūlymus dėl Mokyklos darbo tobulinimo, saugių darbo, mokinių ugdymo ir globos sąlygų sudarymo, talkina formuojant Mokyklos materialinius ir intelektualinius išteklius;
38.5. Gali sustabdyti kitų Mokyklos savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisėtumą ištirs kompetentingos institucijos;
38.6. Teikia siūlymus dėl Mokyklos vadovų atestacijos.
38.7. teikia siūlymų dėl Mokyklos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;
38.8. svarsto Mokyklos strateginį planą, metinę Mokyklos veiklos programą, Mokyklos nuostatus, Bendruosius ugdymo planus, Mokyklos vidaus darbo tvarkos taisykles, kitus Mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus, teikiamus Mokyklos direktoriaus;
38.9. teikia siūlymų Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos nuostatų, vidaus tvarkos taisyklių pakeitimo ar papildymo, Mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;
38.10. svarsto Mokyklos lėšų naudojimo klausimus;
38.11. išklauso Mokyklos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymų Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos veiklos tobulinimo;
38.12. teikia siūlymų Molėtų rajono savivaldybės tarybai dėl Mokyklos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
38.13. svarsto mokytojų metodinės tarybos, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar Mokyklos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymų Mokyklos direktoriui;
38.14. svarsto Mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus.
39. Tarybos nutarimai yra teisėti, jei neprieštarauja teisės aktams.
40. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti: ją sudaro Mokyklos direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, visi Mokykloje dirbantys mokytojai ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.
41. Mokytojų tarybai vadovauja Mokyklos direktorius.
42. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Mokyklos direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma, atviru, o jei to pageidauja daugiau kaip pusė posėdyje dalyvavusių – slaptu balsavimu.
43. Mokytojų tarybos posėdžiai vyksta prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per trimestrą. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis.
44. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Mokyklos direktoriaus teikiamais klausimais.
45. Mokykloje nuolat veikia Mokyklos mokinių savivaldos institucija- mokinių taryba. Mokinių tarybos nariai yra 5-10 klasių deleguoti atstovai . Kiekviena klasė deleguoja po 2 atstovus. Tarybai vadovauja tarybos pirmininkas, renkamas Mokinių tarybos posėdyje, tarybos narių balsų dauguma slaptu arba atviru balsavimu. Mokinių taryba inicijuoja ir padeda organizuoti Mokyklos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymų dėl mokymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, dalyvauja rengiant Mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus, svarsto Mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus, susitaria dėl institucijos veiklos organizavimo, deleguoja narius į rajono mokinių tarybą ir Mokyklos tarybą.
46. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldą sudaro visų tos klasės mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai). Klasės tėvų ( globėjų, rūpintojų ) susirinkime jie atviru balsavimu, balsų dauguma išrenka 3 narių klasės tėvų ( globėjų, rūpintojų ) aktyvą, kuris kartu su klasės auklėtoju aptaria: klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia siūlymus Mokyklos tarybai ir direktoriui.
47. Tėvai į mokyklos tarybą renkami visuotiniame tėvų susirinkime atviru balsavimu.
48. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokinių tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualiais klausimais Mokyklos direktorius gali organizuoti klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų vadovų pasitarimus.
49. Mokytojų susirinkimai organizuojami mokyklos vadovų, direktoriaus iniciatyva. Susirinkimo paskirtis: informacijos, skubus Mokyklos veiklą lemiančių klausimų aptarimas, darbo drausmės klausimai, saugaus darbo gerinimas, pasiruošimas mokytojų tarybos posėdžiams, Mokyklos renginiams, akcijoms, projektams, jų rezultatams aptarti, darbo patirties sklaidai, mokyklos įsivertinimo veiklos organizavimo veiklų aptarimui, planavimui, vidaus tvarkos taisyklių aptarimui, keitimui.
50. Susirinkimai gali būti numatomi mokyklos metinėje veiklos programoje.
51. Mokykloje sudaroma Metodinė grupė, kuri skirta mokytojams kartu su pagalbos mokiniui specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti, aptarti ugdymo turinį ( programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir vertinimo būdus), pritaikyti jį individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas ir kartu siekti mokinių ir mokyklos pažangos. Metodinė grupė nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Mokykloje, teikia Mokyklos direktoriui siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo gerinimo. Metodinės grupės nariai yra visų dalykų mokytojai. Metodinei grupei vadovauja grupės posėdyje atviru balsavimu išrinktas Metodinės grupės pirmininkas. Grupės veiklą organizuoja ir koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
52. Darbuotojai į darbą Mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
53. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
54. Mokyklos direktorius, jo pavaduotojas ugdymui, mokytojai, kiti pedagoginiai darbuotojai atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
VII. MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ
55. Mokykla valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Molėtų rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
56. Mokyklos lėšos:
56.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Molėtų rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
56.2. pajamos už teikiamas paslaugas;
56.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
56.4. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.
57. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.
58. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko remiantis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu ir kitais buhalterinę apskaitą reglamentuojančiais teisės aktais.
59. Mokyklos finansinę veiklą prižiūri ir kontroliuoja Valstybės kontrolė, rajono savivaldybės kontrolierius, rajono savivaldybės administracijos centralizuoto vidaus audito skyrius.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
60. Mokyklos nuostatai, jų pakeitimai, papildymai svarstomi mokyklos taryboje. Nuostatų pakeitimus, papildymus tvirtina Molėtų rajono savivaldybės taryba.
61. Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi Molėtų rajono savivaldybės tarybos, Mokyklos direktoriaus ar Mokyklos tarybos iniciatyva.
62. Mokykla registruojama teisės aktų nustatyta tvarka.
61. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.
_____________________
Molėtų rajono Inturkės pagrindinės mokyklos direktorė Nijolė Žemčiugovienė SVARSTYTA Mokyklos tarybos 2010-11-24 posėdyje ( protokolo Nr. 1.4-3 )
|