MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBASPRENDIMO PROJEKTASDĖL MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMO, BIUDŽETO VYKDYMO IR ATSKAITOMYBĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO 2011 m. rugsėjo 15 d. Nr. Molėtai Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo (Žin,. 2004, Nr. 4-47) 24 straipsnio 2 dalimi, 31 straipsnio 2 dalimi ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 ( Žin., 2004, Nr. 96-3531), Molėtų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a: 1. Patvirtinti Molėtų rajono savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo, biudžeto vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašą ( pridedama). 2. Pripažinti netekusiais galios: 2.1. Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2004 m. spalio 28 d. sprendimo Nr. B1-128 ,,Dėl Molėtų rajono savivaldybės biudžeto vykdymo ir atskaitomybės taisyklių“ 1 punktą; 2.2. Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2005 m. kovo 3 d. sprendimą Nr. B1-36 ,,Dėl Molėtų rajono savivaldybės biudžeto vykdymo ir atskaitomybės taisyklių pakeitimo“. Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Parengė Finansų skyriaus vedėja Genė Kulbienė. Pastabas ir pasiūlymus teikti iki 2011-09-14 el.p. g.kulbiene@moletai.lt PATVIRTINTA Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2011 m. rugsėjo d. sprendimu Nr. MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMO, BIUDŽETO VYKDYMO IR ATSKAITOMYBĖS TVARKOS APRAŠAS I. BENDROSIOS NUOSTATOS 1.Molėtų rajono savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo, biudžeto vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja savivaldybės biudžeto vykdymo procedūras, savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo, pakeitimo ir atskaitomybės sudarymo principus. 2.Pagrindinės Apraše vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas Biudžeto sandaros įstatyme bei kituose teisės aktuose. 3.Savivaldybės biudžetui sudaryti ir vykdymo ataskaitų rinkiniams rengti naudojamos LR finansų ministro patvirtintos formos, Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintos biudžeto programų sąmatų, išlaidų prekėms ir paslaugoms skaičiavimų ir rodiklių formos bei valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacija. 4.Savivaldybės biudžeto vykdymą organizuoja ir savivaldybės biudžeto asignavimus administruoja Molėtų rajono savivaldybės administracijos direktorius (toliau-savivaldybės administracijos direktorius) vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymu, atitinkamų metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu, Vyriausybės patvirtintomis biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis ir kitais biudžeto pajamų gavimą ir programų finansavimą reglamentuojančiais teisės aktais. 5.Biudžeto teisinis pagrindas yra Savivaldybės tarybos priimti sprendimai dėl atitinkamų biudžetinių metų savivaldybės biudžeto patvirtinimo ir patikslinimų. 6. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai yra savivaldybės biudžetinių įstaigų ar savivaldybės administracijos padalinių, nurodytų Molėtų rajono savivaldybės tarybos( toliau savivaldybės taryba) patvirtintame biudžete vadovai ( Savivaldybės administracijoje- savivaldybės administracijos direktorius, Savivaldybės administracijos padaliniuose-padalinių vadovai). II. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROGRAMŲ SĄMATŲ SUDARYMAS IR TVIRTINIMAS 7. Savivaldybės tarybai patvirtinus biudžetą, Finansų skyrius per 3 darbo dienas nuo savivaldybės tarybos sprendimo įsigaliojimo praneša asignavimų valdytojams apie jiems patvirtintus biudžeto asignavimus. 8. Biudžeto asignavimų valdytojams pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų asignavimų panaudojimo teisinis pagrindas yra asignavimų valdytojų patvirtintos šių įstaigų programų sąmatos. 9. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai ir kitų subjektų vadovai yra atsakingi už teisingą programų sąmatų sudarymą ir vykdymą, neviršijant patvirtintų asignavimų sumų, iš jų darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti sumų. 10. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai, vadovaudamiesi patvirtintais asignavimų dydžiais, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo biudžeto patvirtinimo sudaro ir patvirtina savo ir joms pavaldžių biudžetinių įstaigų programų sąmatas ir su tinklo, etatų, kontingentų rodikliais bei išlaidų dydį pagrindžiančiais skaičiavimais pateikia Finansų skyriui. Sąmatos sudaromos pagal programas, finansavimo šaltinius, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus. Programų sąmatų formas tvirtina LR finansų ministras. Programų sąmatas pasirašo jas sudariusių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų vadovai ar jų įgalioti asmenys. Iki bus patvirtintos programų sąmatos, asignavimų valdytojų asignavimai kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų šiam asignavimų valdytojui skirtų lėšų. 11. Sudarydami biudžeto programų sąmatas, Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai užtikrina, kad jų ir jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų praėjusių metų įsiskolinimai pagal jų priimtus įsipareigojimus būtų numatyti padengti, neviršijant tiems metams skirtų Savivaldybės biudžeto asignavimų. 12. Asignavimų valdytojai atsako už teisingą programų sąmatų sudarymą ir lėšų naudojimą pagal patvirtintą sąmatą. Naudoti savivaldybės biudžeto lėšas( įskaitant ir tais metais skirtas papildomai) be patvirtintos programos sąmatos ir ne pagal sąmatą draudžiama III. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PAJAMOS 13. Savivaldybės biudžetui priskirtus mokesčius, kitas įmokas ir rinkliavas Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į Savivaldybės administracijos biudžeto sąskaitą kiekvieną dieną. 14. Visos per biudžetinius metus į Valstybinės mokesčių inspekcijos biudžeto pajamų surenkamąją sąskaitą įmokėtos gyventojų pajamų mokesčio lėšos pervedamos pagal tiems metams patvirtintas šio mokesčio dalis. 15. Lėšos iš gyventojų pajamų mokesčio dalies gyventojų pajamų mokesčiui ir išlaidų struktūroms išlyginti iš valstybės iždo sąskaitos pervedamos savivaldybei pagal faktiškas šio mokesčio įplaukas. 16. Nuomos mokesčio už valstybinę žemę ir valstybinio vidaus vandenų fondo vandens telkinius ir kitus mokesčių, įmokų ar rinkliavų pajamos, kurių administravimas pavestas savivaldybėms, Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius perveda į savivaldybės administracijos biudžeto sąskaitą . 17. Savivaldybės biudžetinių įstaigų (toliau tekste – biudžetinės įstaigos) pajamos, gautos atliekant funkcijas (už teikiamas paslaugas), numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose ir įmokos už išlaikymą švietimo ir socialinių paslaugų įstaigose įmokamos į savivaldybės biudžetą. Įmokų į biudžetą sumos nustatomos kiekvienam savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojui jų pačių teikimu atitinkamų metų biudžete. Biudžetinių įstaigų pajamos naudojamos šių įstaigų tikslams įgyvendinti ir veiklai finansuoti. Biudžetinės įstaigos gautas pajamas kaupia atskiroje sąskaitoje. Lėšas perveda į savivaldybės biudžetą ir pateikia Finansų skyriui pažymą apie įmokėtas biudžetinių įstaigų pajamas. Asignavimų valdytojai neturi teisės pateikti mokėjimo paraiškų dėl tos sumos, kuri nebuvo įmokėta į biudžetą. 18. Lėšos, gautos iš LR finansų ministerijos pagal tarpusavio atsiskaitymus, Savivaldybės tarybos sprendimu priskiriamos konkrečiam asignavimų valdytojui programoms ir išlaidoms finansuoti. 19. Savivaldybės Finansų skyrius per 2 darbo dienas mėnesiui pasibaigus pateikia Valstybinei mokesčių inspekcijai ataskaitą apie tiesiogiai į biudžetą pervestas mokesčių mokėtojų įmokas. IV. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO APYVARTOS LĖŠŲ NAUDOJIMAS 20. Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšos sudaromos iš savivaldybės biudžeto lėšų likučio, o kai jo nepakanka- iš biudžeto pajamų. 21. Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšas sudaro: 21.1. nepaskirstytos asignavimų valdytojams paėjusiais biudžetiniais metais viršplaninės pajamos (atmetus viršplanines pajamas, įstatymų nustatyta tvarka skirtas kitų savivaldybių negautoms pajamoms padengti); 21.2. nepanaudotos praėjusiais biudžetiniais metais biudžetinių įstaigų programų lėšos; 21.3. kiti biudžeto lėšų likučiai Savivaldybės administracijos biudžetinėje sąskaitoje einamųjų biudžetinių metų pradžioje. 22. Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšos yra naudojamos: 22.1. biudžetinių įstaigų programų lėšų, nepanaudotų praėjusiais biudžetiniais metais likučiams grąžinti; 22.2. savivaldybės biudžeto kasos operacijoms vykdyti, kai nepakanka atitinkamu laikotarpiu gautų pajamų arba kai nevykdomas atitinkamo laikotarpio savivaldybės biudžeto pajamų planas; 22.3. einamųjų metų savivaldybės biudžeto lėšų stygiui dengti, kai nepakanka Seimo patvirtintų prognozuojamų pajamų. 23. Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšos biudžeto lėšų stygiui dengti skiriamos ir naudojamos: 23.1. savivaldybės biudžetinių įstaigų trūkstamoms išlaidoms dengti; 23.2. įvairiems projektams ir programoms, bendrai finansuojamiems iš Europos Sąjungos ar kitų fondų, rengti ir iš dalies finansuoti; 23.3. kreditiniam įsiskolinimui , susidariusiam metų pradžioje dengti. V. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMAS 24. Finansų skyrius vadovaudamasis patvirtintu savivaldybės biudžetu, pajamų paskirstymu ketvirčiais , asignavimų valdytojų patvirtintomis programų sąmatomis, sudaro metų ketvirčiais paskirstytą Savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą ( išlaidų sąrašą) pagal asignavimų valdytojus, programas ir išlaidų ekonominę klasifikaciją. Jį tvirtina savivaldybės administracijos direktorius. 25. Finansų skyrius patvirtintą savivaldybės biudžetą, parengtą pagal LR finansų ministro patvirtintas formas, pateikia LR finansų ministerijai . 26. Savivaldybės biudžeto kasos operacijų vykdymą organizuoja Finansų skyrius per Lietuvos Respublikos kredito įstaigas. Finansavimas iš savivaldybės biudžeto vykdomas pagal patvirtintą pajamų ir išlaidų sąrašą. Mokėjimo pavedimus (nurodymus) pirmuoju parašu pasirašo Finansų skyriaus vedėjas (jo ligos , komandiruočių ,atostogų atvejais- Finansų skyriaus vyriausiasis specialistas), antruoju parašu - Finansų skyriaus vyresnysis specialistas (jo ligos , komandiruočių ,atostogų atvejais- Finansų skyriaus vyriausiasis specialistas). 27. Finansų skyrius savivaldybės biudžeto asignavimus asignavimų valdytojo programai vykdyti perveda į asignavimų valdytojų sąskaitas pagal jų pateiktas paraiškas, atsižvelgdamas į savivaldybės biudžeto pajamų vykdymą, neviršydamas patvirtintų asignavimų sumų. Paraiškas tvirtina savivaldybės administracijos direktorius. 28. Asignavimų valdytojai paraiškas planuotoms biudžeto lėšoms gauti rengia vadovaudamiesi patvirtintomis programų sąmatomis, jų paskirstymu ketvirčiais bei atsižvelgdami į biudžeto lėšų poreikį įstaigai išlaikyti, priskirtoms funkcijoms įvykdyti . Paraiškose turi būti nurodyta prašoma pervesti programai vykdyti reikalinga lėšų suma pagal finansavimo šaltinius ir ekonominės klasifikacijos straipsnius. 29. Asignavimai iš savivaldybės biudžeto išduodami ir gali būti naudojami tik toms reikmėms, kurios numatytos savivaldybės biudžete nurodytose programose pagal patvirtintas programų sąmatas. 30. Finansų skyrius gali nepriimti paraiškų arba laikinai sustabdyti jų apmokėjimą, jeigu jos netinkamai įformintos, pridaryta klaidų arba prašoma lėšų suma viršija asignavimų valdytojų programos sąmatoje atitinkamam ketvirčiui planuotus asignavimus. 31. Jeigu nevykdomas savivaldybės biudžeto pajamų planas ir nepakanka Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšų laikinam pajamų trūkumui padengti, asignavimų valdytojams pervedamos lėšos sumažintos faktiškai negautomis pajamomis išskyrus asignavimus, numatytus iš biudžetinių įstaigų gautų pajamų, jeigu asignavimų valdytojai gautas pajamas pervedė į savivaldybės iždą. 32. Jeigu Savivaldybės biudžeto sąskaitoje nėra pakankamai lėšų įvykdyti visiems vienu metu atsiradusiems piniginiams įsipareigojimams, finansuojama iš savivaldybės biudžeto ir asignavimų valdytojai mokėjimus vykdo tokia tvarka: 32.1. darbo užmokesčiui savivaldybės biudžetinių įstaigų darbuotojams; 32.2 socialinio draudimo įmokoms; 32.3. pašalpoms ir kitoms socialinėms išmokoms; 32.4. paskoloms pagal grąžinimo grafikus grąžinti ir kitiems įsipareigojimams bankams vykdyti; 32.5. mitybos išlaidoms; 32.6. atsiskaitymams už energetinius resursus (apšvietimas, šildymas, vandens tiekimas) ir ryšių paslaugas; 32.7. kompensacijoms už lengvatinį keleivių vežimą; 32.8. kitoms biudžete numatytoms reikmėms. 33. Reikmėms nurodytoms 32.1.-32.4. punktuose pervedamos visos reikalingos lėšos pagal nustatytą eilę, o reikmėms nurodytoms 32.5.-32.8. punktuose, finansuojamos proporcingai turimoms lėšoms. Ši tvarka netaikoma finansuojant programas iš biudžetinių įstaigų pajamų, įmokėtų į savivaldybės biudžetą, specialiųjų tikslinių dotacijų ir kitų tikslinės paskirties lėšų gautų iš valstybės biudžeto. 34. Metų pradžioje, iki Savivaldybės biudžeto patvirtinimo asignavimų valdytojams, pervedamos lėšos negali viršyti 1/12 praėjusių metų biudžeto šiam asignavimų valdytojui programų vykdymui skirtų savivaldybės biudžeto lėšų ir skiriamos tik tęstinei veiklai, įstatymuose nustatytiems įsipareigojimams finansuoti ir įsiskolinimams dengti. 35. Finansų skyrius apriboja, o prireikus ir sustabdo įstaigų finansavimą, jeigu paaiškėja, kad jos netinkamai naudoja lėšas, laiku nepateikia patvirtintų biudžeto programų sąmatų ar anksčiau skirtų lėšų naudojimo ataskaitų, tinkamai netvarko biudžetinės apskaitos. 36. Metams pasibaigus, asignavimų valdytojai ir kiti subjektai disponuojamose sąskaitose esančias biudžeto lėšas, skirtas programoms finansuoti, išskyrus nepanaudotas biudžetinių įstaigų įmokėtas pajamas, grąžina į savivaldybės biudžetą ne vėliau kaip iki sausio 7 dienos 37. Metų pabaigoje likusios nepanaudotos tikslinės paskirties lėšos, nustatytos biudžetui pagal atitinkamų metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą, lėšos, kurios per metus buvo skirtos biudžetui pagal atskirus Lietuvos Respublikos įstatymus ar Vyriausybės nutarimus arba panaudotos ne pagal tikslinę paskirtį, iki sausio 10 dienos pervedamos iš biudžeto sąskaitos į Valstybės iždo sąskaitą, jeigu įstatymai nenumato kitaip. 38. Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšos gali panaudoti tik Europos Sąjungos finansinės paramos programoms ir projektams finansuoti. VI. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO KEITIMO IR LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKA 39. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai gali biudžetiniais metais , ne vėliau kaip likus 10 dienų iki atitinkamo ketvirčio pabaigos, raštu pateikę prašymą: 39.1. keisti patvirtintų jiems biudžeto asignavimų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį, neviršydami patvirtintų tam tikrai programai ir funkcijai bendrųjų asignavimų išlaidoms ,iš jų darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti skirtas sumas ir apie keitimą praneša Finansų skyriui. Asignavimų sumos išlaidoms, iš jų darbo užmokesčiui, yra maksimalios ir jų ekonomija, jeigu nėra įsiskolinimų, gali būti naudojama turtui įsigyti ir investicijų projektams papildomai finansuoti; 39.2. vieną kartą per ketvirtį, keisti bendros asignavimų sumos programai vykdyti paskirstymą ketvirčiais (prašymas savivaldybės administracijos direktoriui). 40. Pakeitimai nurodyti 39.2 punkte daromi savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. 41. Asignavimų valdytojai gali skirti lėšų įsiskolinimams padengti iš bendros patvirtintų asignavimų išlaidoms ekonomijos, nekeisdami patvirtintų sąmatų, nepriklausomai nuo asignavimų paskirstymo pagal funkcijas ir programas. 42. Asignavimų valdytojai norėdami teisės aktų nustatyta tvarka keisti patvirtintų bet nepanaudotų asignavimų paskirtį, keisti bendrųjų asignavimų išlaidoms, iš jų darbo užmokesčiui, ir turtui įsigyti sumas taip pat numatę vykdyti priemones, kurioms tais metais nebuvo planuoti asignavimai, teikia savivaldybės administracijos direktoriui motyvuotus prašymus. Finansų skyrius gavęs administracijos direktoriaus nurodymą ir atsižvelgęs į finansines galimybes, ruošia savivaldybės tarybos sprendimų projektus dėl papildomų lėšų skyrimo arba patvirtintų asignavimų pakeitimo ir teikia svarstyti savivaldybės tarybai. 43. Jeigu nevykdomas Savivaldybės biudžeto pajamų planas ir numatoma, kad biudžeto pajamų planas iki metų pabaigos nebus įvykdytas, savivaldybės administracijos direktorius per metų IV ketvirtį gali teikti savivaldybės tarybai sprendimo projektą dėl biudžeto asignavimų mažinimo. 44. Savivaldybės biudžetas savivaldybės tarybos sprendimu keičiamas, kai: 44.1.paskirstomas biudžeto lėšų likutis; 44.2. atsiranda papildomas asignavimų poreikis; 44.3. keičiami asignavimų valdytojai; 44.4. nevykdomas savivaldybės biudžeto planas prireikus mažinami ir perskirstomi biudžeto asignavimai; 44.5. perskirstomos mokinio krepšelio lėšos; 44.6. pasikeičia specialiųjų tikslinių dotacijų sumos ir gavus papildomas tikslinės paskirties ar kitas lėšas iš valstybės biudžeto; 44.7. paskirstomos einamųjų metų biudžeto viršplaninės pajamos; 44.8. didinami programos asignavimai turtui įsigyti sutaupytų tos pačios programos asignavimų išlaidoms sąskaita( nesant bendro įsiskolinimo); 44.9. gaunamos ir perduodamos lėšos pagal tarpusavio atsiskaitymus; 44.10. asignavimų valdytojai gauna viršplaninių pajamų už teikiamas paslaugas, keičia asignavimų paskirstymą ketvirčiais; 44.11 keičiasi asignavimų, patvirtintų darbo užmokesčiui , sumos; 44.12. kitais atvejais vykdant savivaldybės tarybos sprendimus. 45. Visais atvejais keičiant savivaldybės biudžetą, keičiant patvirtintų asignavimų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį ar asignavimų paskirstymą ketvirčiais, asignavimų valdytojai privalo per 5 darbo dienas nuo savivaldybės institucijų sprendimų priėmimo pateikti Finansų skyriui patikslintas išlaidų sąmatas. 46. Biudžeto asignavimų valdytojas , skirdamas biudžeto lėšas subjektui, kuris nėra biudžetinė įstaiga, pasirašo su juo biudžeto lėšų naudojimo sutartį, jeigu kiti teisės aktai nenustato kitaip. VII. SAVIVALDYBĖS ATSKAITOMYBĖ 47. Savivaldybės metinį biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį rengia Finansų skyrius remdamasis savivaldybės biudžeto apskaitos duomenimis, į savivaldybės biudžetą gautų pajamų ir savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų panaudotų asignavimų bei asignavimų valdytojų pateiktais biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniais. 48. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai rengiami pagal finansų ministro patvirtintas savivaldybių biudžeto vykdymo suvestines ataskaitų formas ir savivaldybių biudžetų vykdymo ataskaitų rinkinių sudarymo taisykles. 49. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai rengiami pagal finansų ministro patvirtintas biudžetinių įstaigų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų formas ir ataskaitų sudarymo taisykles. 50.Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai Finansų skyriui pateikia: 50.1. kiekvieną mėnesį už ataskaitinį laikotarpį-debetinio ir kreditinio įsiskolinimo ataskaitą, forma Nr.6, metinę, ketvirtinę, mėnesio ataskaitas-iki kito mėnesio 12 dienos; 50.2. pasibaigus metų ketvirčiui biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitą-formą Nr. 2- iki kito mėnesio 12 dienos, pasibaigus metams - iki kito mėnesio 20 dienos. 51. Finansų skyrius parengia Savivaldybės tarybos sprendimo projektą dėl metinių savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio tvirtinimo, kuriame nurodoma: 51.1. bendra pajamų suma ir jų paskirstymas pagal pajamų rūšis; 52.2. bendra asignavimų suma ir jų paskirstymas biudžetinėms įstaigoms ar Savivaldybės administracijos padaliniams programoms vykdyti, asignavimai išlaidoms, iš jų –darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti. 53.Metines konsoliduotąsias ataskaitas rengia Finansų skyrius ir teikia LR finansų ministerijai Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo nustatyta tvarka. VII. BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ GAUNAMA NEGRĄŽINTINA FINANSINĖ PARAMA (PINIGINĖS LĖŠOS) 45.Biudžetinės įstaigos gautą paramą (pinigines lėšas) gali naudoti biudžetinių įstaigų uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms atlikti. Gaunama negrąžintinė finansinė parama biudžetinės įstaigos apskaitoje registruojama atskiroje sąskaitoje. 46.Gautos paramos apskaita tvarkoma vadovaujantis Labdaros ir paramos įstatymu ir naudojama pagal atskirą biudžetinės įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą. Sąmata turi būti suderinta su paramos teikėju tuo atveju, kai sudaroma paramos teikimo sutartis, kurioje ši sąlyga numatyta. VIII. BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAVEDIMŲ LĖŠOS, DEPOZITAI IR KITOS LĖŠOS 47.Biudžetinių įstaigų pavedimų lėšos – lėšos, gautos tam tikrų pavedimų išlaidoms dengti iš biudžetinių įstaigų (teisės aktų nustatyta tvarka gautos iš kitų biudžetinių įstaigų, įgyvendinant jų programas) ir kitų juridinių arba fizinių asmenų. Šios lėšos laikomos atskiroje banko sąskaitoje ir naudojamos pagal tikslinę paskirtį, t.y. fizinio ar juridinio asmens pavedime nurodytiems tikslams. 48.Jeigu biudžetinė įstaiga pavedimų lėšas gauna iš valstybės ir savivaldybės biudžetų asignavimų valdytojų, šios lėšos turi būti naudojamos pagal asignavimų valdytojų (lėšų gavėjų) patvirtintą išlaidų sąmatą, nurodant lėšų paskirstymą pagal išlaidų ekonominę paskirtį. 49.Įvykdžiusi pavedimą, įstaiga nusiunčia lėšas davusiam asmeniui ataskaitą (pateikiama išlaidų sąmatos vykdymo ataskaita, o lėšas davusiam asmeniui pareikalavus – buhalterinės apskaitos dokumentai, pagrindžiantys lėšų panaudojimą) ir grąžina nepanaudotų lėšų likutį, jeigu pavedimo davėjas nenurodo kitaip. 50.Biudžetinių įstaigų depozitai – laikinai šių įstaigų saugomos ir tam tikrų aplinkybių arba susitarimų sąlygojamos lėšos. Depozitinės lėšos laikomos atskiroje banko sąskaitoje ir susidarius atitinkamoms aplinkybėms grąžinamos asmenims arba organizacijoms (toliau tekste - depozitoriai), kuriems jos priklauso. 51.Biudžetinės įstaigos depozitus saugo terminuotą laikotarpį: 51.1.lėšas, kurios turi būti grąžintos fiziniams asmenims, – 3 metus po šių lėšų grąžinimo sąlygose nustatyto termino; 51.2.lėšas, kurios turi būti grąžintos biudžetinėms įstaigoms, – iki metų pabaigos; 51.3.lėšas, kurios turi būti grąžintos kitiems juridiniams asmenims, – metus po šių lėšų grąžinimo sąlygose nustatyto termino. 52.Depozitoriams nustatytu laiku neatsiėmus savo lėšų, biudžetinės įstaigos perveda jas į biudžeto pajamas. 53.Kitos biudžetinių įstaigų lėšos – iš juridinių ir fizinių asmenų tam tikroms nenumatytoms biudžetinių įstaigų programų sąmatose išlaidoms dengti gautos lėšos. Šioms lėšoms priskiriamos įplaukos, gautos draudiminiam įvykiui atsitikus, kompensacijos, gautos iš šalies ir užsienio renginių organizatorių dalyvavimo šiuose renginiuose išlaidoms padengti, lėšos komandiruočių išlaidoms, patirtoms ankstesniais biudžetiniais metais, kompensuoti, biudžetinių įstaigų skelbiamų konkursų dalyvių mokesčiai, gautos iš asmenų įmokos pagal jiems trečiųjų asmenų teikiamas paslaugas (patalpų nuomininkų įmokos už energiją ir vandenį bei kitas paslaugas), kitos įplaukos. Šios lėšos naudojamos pagal biudžetinės įstaigos vadovo patvirtintą sąmatą. IX. ASIGNAVIMŲ VALDYTOJŲ TIKSLINĖS PASKIRTIES LĖŠOS 54. Tikslinės paskirties lėšos- Savivaldybės biudžete neapskaitomos lėšos, gaunamos pagal patvirtintas Lietuvos Respublikos ministerijų ar kitų tarpinių institucijų programas ir naudojamos tik toms reikmėms, kurios numatytos programų (projektų) finansavimo tvarką nustatančiuose dokumentuose arba finansavimo sutartyse. 55. Savivaldybės programoms (projektams) skirtos tikslinės paskirties lėšos tvarkomos taip: 55.1. Savivaldybės administracijos direktorius atlieka programos (projekto) administravimą ir įgyvendinimo priežiūrą; 55.2. Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu įpareigoja atitinkamo Savivaldybės administracijos skyriaus valstybės tarnautoją ar darbuotoją, dirbantį pagal darbo sutartį, organizuoti programos(projekto) vykdymą; 55.3. paskirtas programos (projekto) vykdytojas rengia programos (projekto ) įgyvendinimui būtinų išlaidų sąmatas, kurias tvirtina Lietuvos Respublikos ar kitos tarpinės institucijos arba savivaldybės administracijos direktorius, ir teikia paraiškas atitinkamai Lietuvos Respublikos ministerijai ar kitai tarpinei institucijai dėl minėtų lėšų pervedimo; 55.4. programos( projekto) vykdytojas banke atidaro sąskaitą, kurioje laikomos programai (projektui) finansuoti skirtos lėšos; 55.5. už gautas ir panaudotas lėšas programos (projekto) vykdytojas atsiskaito tarpinei institucijai pagal jos nustatytą tvarką. _______________________________________ AIŠKINAMASIS RAŠTAS Dėl Molėtų rajono savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo, biudžeto vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašo patvirtinimo 1. Parengto tarybos sprendimo projekto tikslai ir uždaviniai: Savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo, biudžeto vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašo tikslas ir uždaviniai reglamentuoti savivaldybės biudžetinių įstaigų, savivaldybės administracijos veiksmus, teises ir atsakomybę vykdant patvirtintą savivaldybės biudžetą, atliekant biudžeto keitimus, naudojant savivaldybės biudžeto apyvartos lėšas, nevykdant pajamų surinkimo plano ir teikiant atskaitomybę. 2. Šiuo metu esantis teisinis reglamentavimas: Savivaldybės biudžeto vykdymo, asignavimų valdymo ir atskaitomybės teisinis pagrindas yra Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymas, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymas ir Lietuvos respublikos vyriausybės nutarimas ,,Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“. 3. Galimos teigiamos ir neigiamos pasekmės priėmus siūlomą tarybos sprendimo projektą: Neigiamų pasekmių priėmus šį sprendimą nenumatoma. 4.Vykdytojai, įvykdymo terminai: Sprendimo vykdytojai yra savivaldybės administracija ir biudžetinių įstaigų vadovai-biudžeto asignavimų valdytojai
|