MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMO PROJEKTAS
DĖL SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS VEIKLOS NUOSTATŲ 2009 m. vasario 26 d. Nr. B1- Molėtai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; Žin., 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 2 dalies 8 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, 27 straipsniu,
Molėtų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
- Pakeisti Molėtų rajono savivaldybės kontrolieriaus tarnybos pavadinimą į Molėtų rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybą.
- Patvirtinti Molėtų rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos veiklos nuostatus (pridedama).
- Pripažinti netekusiu galios Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2007m. spalio 11d. sprendimą B1-155 ‚,Dėl Molėtų rajono savivaldybės kontrolieriaus tarnybos veiklos nuostatų”.
- Įgalioti Molėtų rajono savivaldybės kontrolierę Eleną Putnienę pasirašyti nuostatus ir pateikti juridinių asmenų Registrui.
PATVIRTINTA Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2009 m. vasario 26 d. sprendimu Nr. B1-
Molėtų rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos veiklos nuostatai
I. Bendrosios nuostatos
1. Molėtų rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba (toliau – Tarnyba) yra subjektas, prižiūrintis ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas Savivaldybės turtas ir patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai.
2. Tarnybos steigėjas yra Molėtų rajono savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba). Ji tvirtina Tarnybos veiklos nuostatus ir nustato didžiausią valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, skaičių šioje Tarnyboje.
3. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, kitais įstatymais, Valstybinio audito reikalavimais, Valstybės kontrolės parengtomis metodikomis, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
4. Tarnyba yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Savivaldybės biudžeto. Tarnybos finansinį, ūkinį, materialinį aptarnavimą atlieka bei buhalterinę apskaitą tvarko Savivaldybės administracija.
5. Tarnyba yra viešasis juridinis asmuo, turintis Savivaldybės tarybos patvirtintą atskirą išlaidų sąmatą, dokumentų blankus ir antspaudą su savo pavadinimu ir Savivaldybės herbu, sąskaitą banke.
6. Tarnybos veikla grindžiama nepriklausomumo, teisėtumo, viešumo, objektyvumo ir profesionalumo principais.
7. Savivaldybės kontrolieriaus ir Tarnybos valstybės tarnautojų statusą, Tarnybos santykių ir teisinius pagrindus apibrėžia Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas.
8. Savivaldybės kontrolierius ir Tarnybos valstybės tarnautojai negali būti Savivaldybės tarybos nariais ir darbo metu negali dalyvauti politinių partijų ir politinių organizacijų veikloje. Savivaldybės kontrolieriaus ir Tarnybos valstybės tarnautojų pareigos nesuderinamos su jokiomis renkamomis pareigomis valstybės ir savivaldybių institucijose, įstaigose ir įmonėse.
9.Tarnybos buveinės adresas: Vilniaus g. 44, 33330, Molėtai.
II. Tarnybos veiklos rūšis, tikslai ir uždaviniai
10. Tarnybos veiklos rūšis – Lietuvos Respublikos savivaldybių veikla.
11. Tarnybos veiklos tikslas – prižiūrėti, ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas Savivaldybės turtas ir patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas Savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai.
12. Tarnybos uždaviniai:
12.1. atlikti Tarnybos veiklos plane numatytus išorės finansinius ir veiklos auditus bei neplaninius patikrinimus;
12.2. rengti ir teikti išvadas Savivaldybės tarybai įstatymuose nustatytais atvejais;
12.3. vykdyti prevencines priemones, kad būtų ištaisyti ir nepasikartotų auditų metu nustatyti teisės aktų pažeidimai;
12.4. nagrinėti gyventojų ir kitų asmenų prašymus;
12.5. atlikti įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas.
III. Tarnybos funkcijos
13. Siekdama veiklos tikslo ir įgyvendindama jai nustatytus uždavinius, Tarnyba vykdo šias funkcijas:
13.1. atlieka Savivaldybės administracijos, Savivaldybės biudžetinių įstaigų, Savivaldybės administravimo subjektų bei Savivaldybės kontroliuojamų įmonių planinius ir veiklos plane nenumatytus finansinius ir veiklos auditus, kuriuos gali pavesti atlikti Savivaldybės taryba ir kitos institucijos įstatymų nustatyta tvarka;
13.2. atlieka Savivaldybės biudžeto vykdymo ir Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programų išlaidų sąmatų ir finansinės atskaitomybės auditą;
13.3. atlieka Savivaldybės sudarytų fondų auditą;
13.4. atlieka įstaigoms, organizacijoms ir kitiems juridiniams asmenims Savivaldybės suteiktų lėšų ir (arba) perduoto turto auditą, siekdama nustatyti, ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai šis turtas naudojamas;
13.5. atlieka Savivaldybės vietinių rinkliavų surinkimo kontrolę ir ribotos apimties finansinį auditą;
13.6. atlieka Savivaldybės turto bei patikėjimo teise valdomo valstybės turto valdymo, naudojimo bei disponavimo juo kontrolę bei turto apskaitos auditą;
13.7.reglamente nustatytais terminais ir tvarka rengia ir teikia Savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio ir išvadą dėl Savivaldybei nuosavybės teise priklausančio turto ir patikėjimo teise valdomo valstybės turto ataskaitos:
13.8. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia išvadas dėl Savivaldybės naudojimosi bankų kreditais, paskolų ėmimo ir teikimo, garantijų suteikimo ir laidavimo kreditoriams už Savivaldybės kontroliuojamų įmonių imamas paskolas;
13.9. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas , suteikiančias Savivaldybės tarybai pagrindą tvirtinti koncesijos konkurso sąlygas ir pagrindines koncesijos sutarties sąlygas. Savivaldybės tarybai nustačius konkurso etapus iki koncesijos sutarties pasirašymo, rengia išvadas galutiniam koncesijos sutarties projektui;
13.10 rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl skolininkų ir skolininkų, už kurių įsipareigojimų įvykdymą garantuoja valstybė, ūkinės ir finansinės būklės, taip pat dėl iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų teikiamų paskolų ir valstybės garantijų teikimo, paskolų naudojimo pagal tikslinę paskirtį ir paskolų grąžinimo;
13.11. rengia ir teikia Tarnybos veiklos metinę ataskaitą;
13.12. rengia ir teikia Savivaldybės merui, Savivaldybės administracijos direktoriui audituojamų Savivaldybės administravimo subjektų bei Savivaldybės kontroliuojamų įmonių vadovams audito išvadas, ataskaitas ir sprendimus, kurie buvo priimti dėl finansinio ir veiklos audito metu nustatytų ir nepašalintų teisės aktų pažeidimų;
13.13. organizuoja Tarnybos dokumentų valdymą, užtikrina tinkamą jų saugojimą ir perdavimą į archyvą;
13.14. bendradarbiauja su Lietuvos Respublikos valstybės kontrole, Savivaldybių kontrolierių asociacija, Lietuvos Respublikoje veikiančiomis audito institucijomis, įstaigomis, įmonėmis bei vidaus audito tarnybomis , teisėsaugos institucijomis;
13.15. palaiko tarnybinius ir profesinius ryšius su Lietuvos Respublikos kontrolierių asociacija tikrojo nario teisėmis;
13.16. atlieka kitas Lietuvos Respublikos įstatymų ir Vyriausybės nutarimų nustatytas funkcijas;
13.17. Valstybės kontrolės prašymu teikia atliktų auditų ataskaitas ir darbo dokumentus audito išorinei peržiūrai atlikti.
IV. Tarnybos pareigos
14. Savivaldybės kontrolierius ir Tarnybos valstybės tarnautojai privalo:
14.1. vykdyti Valstybės tarnybos įstatyme valstybės tarnautojams nustatytas pareigas;
14.2. gerbti subjekto, kurio veikla tikrinama ar audituojama, teises ir teisėtus interesus;
14.3. neskelbti atlikto audito duomenų ir viešai jų nevertinti, kol nepasirašyta audito ataskaita;
14.4. saugoti valstybės ir Tarnybos paslaptis;
14.5. laikytis Valstybės tarnautojų veiklos etikos taisyklių;
14.6. vykdyti pareigybių aprašymuose nustatytas funkcijas .
V. Tarnybos teisės
15. Įgyvendindami Tarnybai nustatytus uždavinius ir vykdydami pavestas funkcijas, Savivaldybės kontrolieriaus ir Tarnybos valstybės tarnautojai turi teisę:
15.1. finansinio, veiklos audito ar kitų kontrolės funkcijų vykdymo metu gauti tinkamas sąlygas darbui;
15.2. netrukdomai patekti į visas audituojamo ar tikrinamo subjekto patalpas;
15.3. gauti iš audituojamų ar tikrinamų subjektų finansiniam ir veiklos auditui, kitoms kontrolės funkcijoms atlikti reikalingus duomenis, informaciją, dokumentus bei jų patvirtintas kopijas, audituojamų ar tikrinamų subjektų vadovų ir kitų darbuotojų raštiškus ir žodinius paaiškinimus, pagal Valstybinio audito reikalavimus pasitelkti ekspertų (specialistų), turinčių reikiamų žinių patikrinimo metu iškilusiems klausimams spręsti;
15.4. bendradarbiauti su Savivaldybės administracijos centralizuota vidaus audito tarnyba, siekti, kad ji derintų savo veiklą su Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba tam, kad būtų išvengta darbų dubliavimo;
15.5. atliekamo audito metu pasinaudoti Savivaldybės administracijos centralizuotos vidaus audito tarnybos atliktų auditų ataskaitomis ir darbo dokumentais, būtinais vidaus kontrolės vertinimui, jei audito subjektas ir tikslai sutampa;
15.6. susipažinti su atliktų kitų išorės auditų Savivaldybės įstaigose ir įmonėse dokumentais;
15.7. nurodyti audituotų subjektų vadovams veiklos trūkumus ir nustatyti terminą, per kurį jie bus pašalinti;
15.8. iš Savivaldybės administracijos kanceliarijos reguliariai gauti Savivaldybės tarybos sprendimus, taip pat dokumentus, reguliuojančius finansinių ir materialinių išteklių apskaitą, paskirstymą, naudojimą ir kontrolę;
15.9. Administracinių teisės pažeidimų kodekso nustatytais atvejais surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolus ir įstatymų nustatyta tvarka juos teikti nagrinėti Savivaldybės tarybos administracinei komisijai;
15.10. naudotis kitomis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų suteiktomis teisėmis.
vi. tarnybos darbo organizavimas
16. Tarnybai vadovauja ir už jos veiklą atsako Savivaldybės kontrolierius. Jis atskaitingas Savivaldybės tarybai.
17. Savivaldybės kontrolieriaus, Kontrolės ir audito tarnybos valstybės tarnautojų, darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, tarnybos santykių teisinius pagrindus nustato Valstybės tarnybos ir Vietos savivaldos įstatymai bei Darbo kodeksas.
18. Savivaldybės kontrolierius į pareigas priimamas konkurso būdu ir iš jų atleidžiamas Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Savivaldybės kontrolierius privalo turėti aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir ne mažesnį kaip 3 metų darbo finansų, ekonomikos, teisės, audito, kontrolės arba viešojo administravimo srityje stažą.
19. Savivaldybės kontrolieriaus pareigybės aprašymą tvirtina Savivaldybės taryba; Savivaldybės kontrolieriaus ir Tarnybos valstybės tarnautojų darbo užmokestį ir skatinimą reglamentuoja Lietuvos Respublikos Valstybės tarnybos įstatymas ir kiti teisės aktai; Savivaldybės taryba priima sprendimus dėl kontrolieriaus darbo užmokesčio nustatymo; Savivaldybės kontrolieriui kasmetines, tikslines ir kitų rūšių atostogas suteikia Savivaldybės taryba; tarnybinės komandiruotės įforminamos Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
20. Didžiausią valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, skaičių Taryboje nustato Savivaldybės taryba.
21. Savivaldybės kontrolierius:
21.1. tvirtina Tarnybos struktūrą, pareigybių sąrašą, pareigybių aprašymus ir pareiginius nuostatus; Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir iš jų atleidžia Valstybės tarnybos tarnautojus ir Darbo kodekso nustatyta tvarka priima ir atleidžia darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, vertina Tarnybos valstybės tarnautojų veiklą, atlieka kitas Tarnybos personalo valdymo funkcijas;
21.2. organizuoja Tarnybos valstybės tarnautojų mokymą bei jų kvalifikacijos kėlimą;
21.3. sudaro Tarnybos veiklos plano projektą, gavęs Savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto pritarimą, jį tvirtina, organizuoja jo vykdymą ir yra už tai atsakingas. Prireikus, patvirtintą planą tikslina bendra plano tvirtinimo tvarka;
21.4. Tarnybos veiklos planą kasmet teisės aktų nustatytais terminais pateikia Valstybės kontrolei;
21.5. paveda Tarnybos valstybės tarnautojams atlikti auditus arba pats juos atlieka;
21.6. atlieka Savivaldybės biudžeto auditą;
21.7. Valstybės kontrolieriaus rašytiniu prašymu gali dalyvauti Valstybės kontrolės pareigūnų atliekamuose Savivaldybės administravimo subjektų finansiniuose ir veiklos audituose;
21.8. priima sprendimus pagal finansinio ir veiklos audito ataskaitas, nurodo Savivaldybės administracijos direktoriui audituojamų Savivaldybės administravimo subjektų bei Savivaldybės kontroliuojamų įmonių vadovams jų veiklos trūkumus ir nustato terminą, per kurį jie turi būti pašalinti. Apie finansinio ir veiklos audito metu nustatytų trūkumų pašalinimą audituojamų institucijų vadovai privalo Savivaldybės kontrolieriui pranešti raštu;
21.9. teikia Savivaldybės merui, Savivaldybės administracijos direktoriui, audituojamų subjektų vadovams išvadas, ataskaitas ir sprendimus, kurie buvo priimti dėl finansinio ir veiklos audito metu nustatytų ir nepašalintų teisės aktų pažeidimų;
21.10. imasi prevencinių priemonių, kad būtų ištaisyti ir nepasikartotų nustatyti teisės aktų pažeidimai;
21.11. kiekvienais metais Savivaldybės tarybos reglamente nustatytais terminais ir tvarka teikia Savivaldybės tarybai išvadą dėl pateiktų tvirtinti metinio biudžeto įvykdymo, Savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo, Savivaldybei nuosavybės teise priklausančio turto bei patikėjimo teise valdomo valstybės turto ataskaitų;
21.12. priima sprendimus dėl gaunamų gyventojų skundų ir pareiškimų nagrinėjimo;
21.13. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka teikia informaciją valstybės institucijoms;
21.14. Savivaldybės tarybos veiklos reglamente nustatyta tvarka teikia Savivaldybės tarybai Tarnybos veiklos metinę ataskaitą;
21.15. teikia informaciją pagal savo kompetenciją Savivaldybės tarybos ir Savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto prašymu;
21.16. audito metu nustačius nusikalstamos veikos požymių, praneša teisėsaugos institucijoms;
21.17. leidžia pagal savo kompetenciją įsakymus, kitus tvarkomuosius dokumentus, metodines rekomendacijas, taisykles bei kitus norminius aktus, susijusius su Tarnybos veikla;
21.18. dalyvauja Savivaldybės tarybos, komitetų, komisijų posėdžiuose ir pareiškia nuomonę savo kompetencijos klausimais;
21.19. atsako už įstatymuose ir kituose teisės aktuose Savivaldybės kontrolieriui numatytų įgaliojimų vykdymą, taip pat už nepagrįstos ir neteisingos audito išvados pateikimą;
21. 20. atsako už Tarnybos antspaudo naudojimą ir saugojimą.
22. Tarnyba bendradarbiauja su Lietuvos Respublikos Valstybės kontrole, Savivaldybių kontrolierių asociacija, Lietuvos Respublikoje veikiančiomis audito institucijomis, įstaigomis bei vidaus audito tarnybomis.
23. Tarnybos atliekamo audito išorinę peržiūrą atlieka Valstybės kontrolė.
24. Tarnybos metinės veiklos ataskaitos santrauka turi būti paskelbta vietinėje spaudoje.
VII. Baigiamosios nuostatos
25. Tarnyba reorganizuojama ar likviduojama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
Molėtų rajono savivaldybės tarybos sprendimo „Dėl Molėtų rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatų patvirtinimo“ projektas parengtas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) nuostatomis. Šio įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 8 punktas numato, kad Savivaldybės taryba tvirtina savivaldybės kontrolieriaus (kontrolės ir audito tarnybos) veiklos nuostatus.
Iki šiol galiojo Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2007 m. spalio 11 d. sprendimu Nr. B1-155 „Dėl Molėtų rajono savivaldybės kontrolieriaus tarnybos veiklos nuostatų patvirtinimo“ patvirtinti kontrolieriaus tarnybos nuostatai, parengti pagal tuo metu galiojusį Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymą. Nuo 2008 m. spalio 1 d pasikeitus Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo atskirų straipsnių nuostatoms, parengti nauji Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatai, kuriais siekiama teisingai reglamentuoti Tarnybos veiklą, jos funkcijas ir įgaliojimus.
Šio projekto tikslas – patvirtinti ir teisės aktų nustatyta tvarka įregistruoti Molėtų rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos veiklos nuostatus, parengtus pagal įsigaliojusį Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymą (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290), siekiant įteisinti įvykusius pasikeitimus, liečiančius Savivaldybės kontrolieriaus bei Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos funkcijas.
Teisės aktai, reglamentuojantys svarstomą sprendimo projektą:
Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas;
Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymas;
Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas;
Valstybiniai audito reikalavimai.
Parengtas sprendimo projektas neprieštarauja galiojantiems teisės aktams.
Priėmus sprendimo projektą, neigiamų pasekmių nenumatoma.
Parengė rajono savivaldybės kontrolierė Elena Putnienė .
|