MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBASPRENDIMO PROJEKTASDĖL MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS VISUOMENĖS SVEIKATOS RĖMIMO 2012 M. SPECIALIOSIOS PROGRAMOS IR JOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO 2012 m. vasario 23 d. Nr. MolėtaiVadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 4 dalimi ir Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 63-1231; 1998, Nr. 112-3099) 63 straipsnio 5 punktu, Molėtų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a patvirtinti: 1. Molėtų rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo 2012 m. specialiąją programą (pridedama). 2. Molėtų rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo 2012 m. specialiosios programos nuostatus (pridedama). Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Parengė Socialinės paramos skyriaus vyresnioji specialistė-savivaldybės gydytoja Miglė Bareikytė Pastabas ir pasiūlymus teikti el.p. m.bareikyte@moletai.lt iki 2012-02-22. PATVIRTINTA Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2012 m. vasario d. sprendimu Nr. MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS VISUOMENĖS SVEIKATOS RĖMIMO 2012 M. SPECIALIOSIOS PROGRAMOS NUOSTATAI I. BENDROSIOS NUOSTATOS 1. Molėtų rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Molėtų rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos (toliau – Programos) projektų finansavimo tvarką, projektų pateikimo, vertinimo ir atrankos organizavimą, sutarties sudarymo, atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarką. 2. Nuostatai tvirtinami ir keičiami Molėtų rajono savivaldybės tarybos sprendimu. II. SĄVOKOS 3. Projekto pareiškėjas – juridinis arba fizinis asmuo, teikiantis paraišką finansavimui gauti ir atitinkantis šiuose Nuostatuose nustatytus reikalavimus. 4. Projekto vykdytojas – tai juridinis arba fizinis asmuo, kuriam skirtas finansavimas ir su kuriuo pasirašyta finansavimo sutartis. 5. Projekto vadovas – tai fizinis asmuo atsakingas už projekte numatytų priemonių įgyvendinimą. III. FINANSUOJAMOS VEIKLOS SRITYS 6. Socialinio atsparumo stiprinimas. 7. Vaikų ir jaunimo iki 25 m. amžiaus sveikatos išsaugojimas ir gerinimas. 8. Alkoholio, narkotikų ir kitų psichoaktyvių medžiagų vartojimo prevencija. 9. Smurto prevencija. 10. Aplinkos sveikatinimas. 11. Onkologinių ligų prevencija. IV. PAREIŠKĖJAI 12. Paraiškas finansavimui gauti gali teikti Juridinių asmenų registre registruoti ir Molėtų rajone veiklą vystantys viešieji juridiniai asmenys ir fiziniai asmenys. 13. Pareiškėjais gali būti: 13.1. biudžetinės įstaigos; 13.2. nevyriausybinės organizacijos; 13.3. viešosios įstaigos; 13.4. fiziniai asmenys. 14. Pareiškėjais ir partneriais negali būti asmenys, kurie yra neatsiskaitę savivaldybės biudžetui už gautas lėšas ar neįvykdę kitų sutartinių įsipareigojimų Molėtų rajono savivaldybės administracijai. V. TINKAMOS IR NETINKAMOS KOMPENSUOJAMŲ IŠLAIDŲ KATEGORIJOS 15. Tinkamų kompensuoti išlaidų kategorijos: 15.1. projektui įgyvendinti būtinų paslaugų pirkimas – lektorių darbui apmokėti, socialinio draudimo išlaidos, transporto, sveikatinimo inventoriaus nuomos, reklamos paslaugų išlaidos; 15.2. projektui būtinų viešinimo priemonių – reklaminių skelbimų žiniasklaidos priemonėse spausdinimo, skelbimų, bukletų, renginio programų, skrajučių gaminimo ir leidybos išlaidos; 15.3. projektui įgyvendinti būtinų kanceliarinių prekių įsigijimo išlaidos; 15.4. organizacinės išlaidos (ryšių išlaidos); 15.5. prizų, susijusiu su sveikatinimu, įsigijimo išlaidos. 16. Netinkamų kompensuoti išlaidų kategorijos: 16.1. pastatų, sporto bazių ar transporto priemonių remonto išlaidos; 16.2. inventoriaus įsigijimo išlaidos; 16.3. projekte dirbančių asmenų darbo apmokėjimo išlaidos; 16.4. projekte dalyvaujančių asmenų dienpinigių išlaidos; 16.5. projektui įgyvendinti reikalingų išlaidų, kurioms kompensuoti jau yra ar buvo skirta lėšų iš savivaldybės ar valstybės biudžeto ir kitų finansavimo šaltinių pagal kitas paramos gavėjo paraiškas, t.y. išlaidos, finansuojamos du ar daugiau kartų, yra netinkamos kompensuoti; 16.6. programinės įrangos įsigijimo išlaidos; 16.7. draudimo išlaidos. VI. PARAIŠKOS PATEIKIMO TVARKA 17. Molėtų rajono savivaldybės administracija kartu su Bendruomenės sveikatos taryba vasario – kovo mėnesiais spaudoje ir savivaldybės interneto tinklapyje skelbia projektų konkursą. Projektai priimami 2 savaites nuo konkurso paskelbimo datos. 18. Projektai turi būti atsiųsti registruotu paštu, per pašto kurjerį arba įteikti asmeniškai. Projekto 3 egzemplioriai registruojami Molėtų rajono bendruomenės sveikatos taryboje adresu: Molėtai, Vilnius g. 44, 408 kab. 19. Pateikti projektai turi būti užpildyti pagal Molėtų rajono savivaldybės tarybos patvirtintą paraiškos formą (1 priedas). 20. Projektus vertina Molėtų rajono bendruomenės sveikatos taryba. VII. PROJEKTŲ VERTINIMO KRITERIJAI 21. Projektai turi būti įvertinti ne vėliau kaip per 30 dienų nuo projektų pateikimo termino pabaigos. 22. Ar projektas atitinka vertinimo kriterijus, tikrinama pagal Molėtų rajono savivaldybės tarybos patvirtintą projektų vertinimo formą (2 priedas). 23. Projektą vertina ne mažiau kaip 3 bendruomenės sveikatos tarybos nariai ir išvedamas kiekvieno projekto balų vidurkis. Esant bendruomenės sveikatos tarybos narių nesutarimui dėl projekto finansavimo sprendžiamąjį balsą turi bendruomenės sveikatos tarybos pirmininkas. 24. Projektas surinkęs 40 - 60 balų – finansuojamas, mažiau nei 40 balų – projektas nefinansuojamas. 25. Molėtų rajono savivaldybės bendruomenės sveikatos taryba, nustačiusi, kad kai kurios projekto sąmatoje numatytos išlaidos nėra būtinos planuojamiems projekto rezultatams pasiekti, taip pat jei projekto sąmatoje nurodytos išlaidos nėra realios, akivaizdžiai neatitinka rinkos kainos, netikslingos arba yra nepakankamai pagrįstos, gali siūlyti skirti pareiškėjui mažesnę nei prašoma paramos sumą. 26. Atlikusi projektų vertinimą, Molėtų rajono bendruomenės sveikatos taryba pateikia išvadas bei rekomendacijas rajono savivaldybės administracijos direktoriui dėl projektų finansavimo. VIII. PROJEKTŲ FINANSAVIMAS IR SUTARTIES SUDARYMAS 27. Molėtų rajono savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Molėtų rajono bendruomenės sveikatos tarybos rekomendacijas, priima sprendimą skirtį lėšų projekto įgyvendinimui, pareiškėjas raštu informuojamas apie suteiktą finansavimą ir pasiūlymą pasirašyti projekto finansavimo sutartį. 28. Su projekto pareiškėju, kuriam skirtas finansavimas, projekto finansavimo sutartis sudaroma 2 egzemplioriais, turinčiais vienodą juridinę galią. Sutartį pasirašo Molėtų rajono savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas atstovas bei projekto pareiškėjas arba jo įgaliotas atstovas. 29. Su pareiškėju sudarius projekto finansavimo sutartį, pareiškėjas tampa projekto vykdytoju. 30. Projekto vykdytojas sudaro sąmatą pagal formą BFP-1. 31. Pinigai į projekto vykdytojo nurodytą sąskaitą pervedami, vadovaujantis sutartyje numatytais terminais ir pateikus prašymą lėšoms gauti Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui. IX. ATASKAITŲ TEIKIMO TVARKA 32. Už projekto lėšų tinkamą panaudojimą, darbų apimčių ir kokybinių parametrų vykdymą, dalykinės ir finansinės ataskaitų pateikimą atsako projekto vadovas. 33. Pasibaigus ketvirčiui, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos, projekto vadovas pateikia Molėtų rajono savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitą (Forma Nr. 2) ir buhalterinės apskaitos dokumentų, pagrindžiančių lėšų panaudojimo, suvestinę. 34. Įvykdžius projektą, projekto vadovas Molėtų rajono bendruomenės sveikatos tarybai pateikia dalykinę ataskaitą ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 31 d. ( 3 priedas). 35. Molėtų rajono savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui turi būti pateikta biudžeto sąmatos įvykdymo ataskaita ( forma Nr.2) ir buhalterinės apskaitos dokumentų, pagrindžiančių lėšų panaudojimą, suvestinė iki 2012 m. gruodžio 21 d. X. ATSAKOMYBĖ 36. Už Savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos sveikatinimo projektų ir aplinkos sveikatinimo projektų atrankos vykdymą ir projektų vertinimą atsakinga Molėtų rajono bendruomenės sveikatos taryba. 37. Projekto vykdytojas visiškai atsako už projekto įgyvendinimą ir tikslinį lėšų panaudojimą. 38. Už projekto lėšų apskaitą atsako Molėtų rajono savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius. PATVIRTINTA Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2012 m. vasario d. sprendimu Nr. MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS VISUOMENĖS SVEIKATOS RĖMIMO 2012 M. SPECIALIOJI PROGRAMA I. BENDROSIOS NUOSTATOS 1. Molėtų rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialioji programa (toliau – programa) yra visuomenės sveikatinimo projektų finansavimo šaltinis. 2. Programos paskirtis – plėtoti visumą organizacinių, teisinių, ekonominių, techninių, socialinių ir medicinos priemonių, padedančių stiprinti visuomenės sveikatą, skatinti bendruomenės dalyvavimą sprendžiant sveikos gyvensenos klausimus. 3. Programa parengta remiantis Europos Parlamento ir tarybos sprendimu Nr. 1350/2007/EB dėl antrosios Bendrijos veiksmų programos sveikatos srityje (2008-2013 m.). 4. Ši programa yra susijusi su Molėtų rajono savivaldybės plėtros plano 2011-2017 m. 3.3.1.6 ir 3.3.1.7 punktais. II. SITUACIJOS ANALIZĖ 5. Lietuvoje gyventojų skaičius kasmet mažėja. Tam įtakos turi daugybė veiksnių: emigracija, didėjantis senyvo amžiaus žmonių skaičius. Gyventojų skaičius kasmet mažėja ir Molėtų rajone. Lyginant nuo 2005 m. iki 2010 m. per pastaruosius 5 metus, gyventojų skaičius Molėtų rajone sumažėjo 8,6 proc. Didžiąją dalį Molėtų rajono gyventojų sudaro 18 – 44 m. darbingo amžiaus gyventojai (35,4 proc.). Gyventojų, kurių amžius yra 65 ir daugiau metų Molėtų rajone 2010 m. buvo 25,4 proc. Iš visų rajono gyventojų vyrai sudaro 48,5 proc., moterys 52,5 proc. Miesto gyventojai sudaro 30,3 proc., kaimo gyventojai 69,7 proc. Analizuojant gyventojų natūralios kaitos rodiklius per pastaruosius 5 metus, gimstamumas palaipsniui turi tendenciją didėti, o mirtingumas - mažėti, tačiau natūralus gyventojų prieaugis vis dar išlieka neigiamas, o lyginant su šalies rodikliu Molėtų rajone šis rodiklis yra 5 kartus didesnis. Analizuojant kelerių metų gyventojų skaičiaus pokyčius pagal amžiaus grupes pastebima, kad 0-17 metų amžiaus gyventojų dalis mažėja, o vyresnių nei 65 metų amžiaus - palaipsniui didėja. Tai yra susiję su mažu gimstamumo rodikliu ir vis ilgėjančia vidutine gyvenimo trukme. Geriausiai gyventojų sveikatos būklę atspindi sergamumas – vienas iš pagrindinių ir svarbiausių sveikatos statistikos rodiklių. Didžiausias bendras sergamumas Molėtų rajone yra kvėpavimo sistemos, kraujotakos sistemos bei akių ligomis. Lyginant kelių metų bendro sergamumo įvairiomis organizmo sistemos ligomis pokyčius galime daryti išvadą, kad truputį padidėjo bendras sergamumas psichikos ir elgesio sutrikimų, endokrininės sistemos, ausų ligomis, tačiau kitomis ligomis bendrojo sergamumo rodikliai nežymiai svyruoja ir didelių pokyčių per kelerius metus nepastebėta. Sergamumas tuberkulioze (nauji nustatyti ligos atvejai) aktyviąja forma Molėtų rajone - 2010 m. – 31,5 atvejai 100 000 gyv. Lyginant 4 metų laikotarpį matyti, kad šis rodiklis labai sumažėjo. Daugiausia tuberkulioze serga kaimo gyventojai, vyrai. Didžiąją dalį sergančių asmenų sudaro 45-64 metų amžiaus rajono gyventojai. Sergamumas piktybinėmis navikinėmis ligomis Molėtų rajono savivaldybės moterų ir vyrų tarpe mažai didesnis nei šalies vidurkis. Analizuojant atskirus, lokalizuotus piktybinius navikus matyti, kad Molėtų rajone didžiausias sergamumas yra priešinės liaukos piktybiniais navikais, o mažiausias - gimdos kaklelio piktybiniais navikais. Molėtų rajone 2010 metais mirtingumas 100 000 gyv. buvo 1848,3 atvejo. Analizuojant mirusiųjų nuo kraujotakos sistemos ligų 2010 m. skaičius 100 000 gyv. buvo 1142,2 atvejo, lyginant su šalies rodikliu yra 1,5 karto didesnis. 2010 m. mirusių transporto įvykiuose skaičius lyginant su 2005 m. buvo beveik 1,3 karto mažesnis. Mirtingumas nuo piktybinių auglių Molėtų rajone 2010 m. buvo 296,8 atvejo 100 000 gyv., nuo kvėpavimo organų ligų 89,9 atvejo, o nuo infekcinių ligų 9,0 atvejai. Patikrinus Molėtų rajono 0-6 metų amžiaus vaikų, kurie apsilankė gydymo įstaigoje, sveikatą: regėjimo sutrikimus turi 3,7 proc., deformuojančios dorsopatijos nustatytos 0,5 proc. 7-14 metų amžiaus vaikams nustatyta regėjimo sutrikimų 15,3 proc., skoliozės - 9,6 proc. Apibendrinant Molėtų rajono gyventojų demografinę ir sveikatos būklę galima pastebėti, kad kaip ir visoje Lietuvoje, nepaisant vis gerėjančių asmens sveikatos priežiūros paslaugų, taip ir rajone sveikatos rodikliai nėra vieni iš geriausių. Tai priklauso ir nuo senėjančios visuomenės, bei ilgėjančios vidutinės tikėtinos gyvenimo trukmės, todėl daugėja vyresnio amžiaus žmonių, kuriems reikalingos kokybiškos sveikatos priežiūros paslaugos, jų sveikata vis labiau prastėja. Taip pat didelę dalį gyventojų sveikatos rodikliams turi gyvensena, vis labiau įsigalinti žalinga elgsena: rūkymas, alkoholio vartojimas, netinkama mityba ir pan. Kita priežastis yra abejingas gyventojų ir gydytojų požiūris į profilaktinius patikrinimus, nenoras dalyvauti profilaktinėse programose, nes laiku diagnozuota liga, onkologinis susirgimas gali užkirsti kelią rimtesniems sveikatos sutrikimams ar net mirčiai. Todėl yra labai svarbu rūpintis savo sveikata ir vertinti ją. III. PROGRAMOS FINANSAVIMO ŠALTINIAI 6. Savivaldybės biudžeto asignavimai. 7. Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšos. 8. Aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšos. 9. Savanoriškos fizinių ir juridinių asmenų lėšos. 10. Kitos teisėtai įgytos lėšos. IV. PROGRAMOS TIKSLAS IR UŽDAVINIAI 11. Programos tikslas – remti visuomenės sveikatos priežiūrą, prevencines priemones sveikatos priežiūros srityje. 12. Programos uždaviniai: 12.1. finansuoti veiklas, didinančias sveikatos mokymo prieinamumą gyventojams. 12.2. remti aplinkos sveikatinimo priemones, užtikrinti aplinkos kokybę, nekeliančią grėsmės žmonių sveikatai. V. PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS | Priemonės | Numatyta skirti lėšų (Lt) | Pastabos | 13. | Finansuoti sveikatos projektus, didinančius sveikatos mokymo prieinamumą gyventojams | ~13 000 | Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšos | 14. | Remti aplinkos sveikatinimo priemones, užtikrinti aplinkos kokybę, nekeliančią grėsmės žmonių sveikatai: | | | 14.1. | Molėtų rajono maudyklų vandens kokybės tyrimai | 1800 | Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšos | 14.2. | Triukšmo lygio tyliosiose zonose matavimai | 700 | Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšos | 14.3. | Aplinkos sveikatinimo projektams finansuoti | 1644 | Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšos | | Iš viso išlaidų | 17 144 | |
VI. LAUKIAMI REZULTATAI 15. Programa padės formuoti aktyvų visuomenės požiūrį į sveikatą, padidins visuomenės informuotumą ligų prevencijos ir sveikos gyvensenos klausimais, užkirs kelią žmonių ligoms ir sveikatos sutrikimams, pašalins sveikatos pavojų šaltinius. Piliečiams bus lengviau prieinama informacija ir padidins jų gebėjimą priimti geriausius sprendimus sveikatai stiprinti. VII. PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO EFEKTYVUMO VERTINIMO KRITERIJAI 16. Bebrusų, Pastovio, Dūrių ir Luokesos ežeruose visą maudymosi sezoną atlikti vandens kokybės tyrimai – ne mažiau 48 mėginių. 17. Atlikti triukšmo matavimo tyrimai Molėtų rajono tyliosiose zonose - 9 tyliosiose zonose ne mažiau kaip kartą per metus. 18. Finansuoti sveikatinimo projektai – ne mažiau 5 projektų. VIII. GALIMOS NESĖKMĖS 19. Per metus numatomos priemonės ar priemonėms skiriamos lėšos gali keistis dėl įvairių priežasčių – teisės aktų pakeitimų, naujai patvirtintų valstybinių sveikatos programų, įplaukų dydžio ir kt. IX. PROGRAMOS PRIEINAMUMAS VISUOMENEI 20. Paskelbti vietinėje spaudoje ir savivaldybės internetiniame puslapyje apie programos teikimo terminus, teikimo būdus, paraiškos formas, kitą būtiną informaciją. 21. Apie finansuojamus programos projektus informaciją paskelbti vietinėje spaudoje ir savivaldybės internetiniame puslapyje. X. ATSKAITOMYBĖ 22. Metinę ataskaitą apie programos priemonių vykdymą Molėtų rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius pateikia Molėtų rajono savivaldybės tarybai ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka. X. ATSAKOMYBĖ 23. Už programoje numatytų priemonių organizavimą atsako Molėtų rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus vyresnysis specialistas-savivaldybės gydytojas. 24. Už programos priemonių lėšų tinkamą panaudojimą, darbų apimčių ir kokybinių parametrų įvykdymą atsako Molėtų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtinti priemones įgyvendinantys asmenys. 25. Už programos lėšų apskaitą atsako Molėtų rajono savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius. AIŠKINAMASIS RAŠTAS Dėl Molėtų rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo 2012 m. specialiosios programos ir jos nuostatų patvirtinimo 1. Parengto tarybos sprendimo projekto tikslai ir uždaviniai Molėtų rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialioji programa yra visuomenės ir asmens sveikatinimo projektų finansavimo šaltinis. Programos paskirtis yra plėtoti visumą organizacinių, teisinių, ekonominių, techninių, socialinių ir medicinos priemonių, padedančių stiprinti visuomenės sveikatą, skatinti bendruomenės dalyvavimą sprendžiant sveikos gyvensenos klausimus. Molėtų rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos nuostatai reglamentuoja finansavimo tvarką, projektų pateikimo, vertinimo ir atrankos organizavimą, sutarties sudarymo, atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarką. Visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos lėšas sudaro savivaldybės biudžeto asignavimai, privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšos, aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšos, savanoriškos fizinių ir juridinių asmenų įmokos, kitos teisėtai įgytos lėšos. Programos projektus vertina ir rekomendacijas administracijos direktoriui dėl projektų finansavimo teikia Molėtų rajono savivaldybės bendruomenės sveikatos taryba. Kiekvienais metais Molėtų rajono savivaldybės tarybai yra pateikiama visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos ataskaita Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka. 2. Šiuo metu esantis teisinis reglamentavimas Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 4 dalis ir Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 63-1231; 1998, Nr. 112-3099) 63 straipsnio 5 punktas. 3. Galimos teigiamos ir neigiamos pasekmės priėmus siūlomą tarybos sprendimo projektą Nėra. 4. Priemonės sprendimui įgyvendinti Molėtų rajono savivaldybės administracija kartu su bendruomenės sveikatos taryba organizuos projektų finansavimo konkursą. 5. Lėšų poreikis ir jų šaltiniai (prireikus skaičiavimai ir išlaidų sąmatos) Visuomenės sveikatos rėmimo 2012 m specialiosios programos finansavimo šaltiniai - Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšos ir Aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšos. 6.Vykdytojai, įvykdymo terminai Vykdytojai – už visuomenės sveikatos rėmimo 2012 m. spec. programos įgyvendinimą atsakingi Molėtų rajono savivaldybės administracija ir bendruomenės sveikatos taryba. Įvykdymo terminai – 2012 m.
|