Molėtų rajono savivaldybė

Savivaldybės biudžetinė įstaiga
Vilniaus g. 44, LT-33140 Molėtai
Tel. (8 383) 54 761
El. p. savivaldybe@moletai.lt
Juridinių asmenų registras, kodas 188712799



Svetainės struktūra
B1_081 priedas, Kontrolieriaus tarnybos ataskaita

MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLIERIAUS TARNYBA

MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLIERIAUS TARNYBOS 2005 METŲ VEIKLOS ATASKAITA
2006 m. birželio 12 d. Nr. 1
Molėtai

I. BENDROJI DALIS

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 27 straipsnio 9 dalies 15 punktu, savivaldybės Tarybos veiklos reglamentu ir Tarnybos nuostatais, parengiama ir Tarybai teikiama savivaldybės kontrolieriaus tarnybos veiklos ataskaita.

Kontrolieriaus tarnyba (toliau – Tarnyba), vykdydama savo veiklą, vadovaujasi Konstitucija, Valstybės kontrolės, Vietos savivaldos, Biudžeto sandaros, Viešojo administravimo, Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo, Valstybės skolos, Akcinių bendrovių ir kitais įstatymais, Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, poįstatyminiais aktais bei Tarybos sprendimais.

Tarnybos veikla grindžiama nepriklausomumo, teisėtumo, objektyvumo, viešumo ir profesionalumo principais.

2005 metais Molėtų rajono kontrolieriaus tarnybos tikrinamų objektų skaičius buvo: 34 biudžetinės įstaigos, 5 uždarosios akcinės bendrovės, 5 sveikatos priežiūros įstaigos, savivaldybės ir kitų įstaigų administruojami fondai ir visuomeninės organizacijos, kurioms skirta lėšų iš biudžeto.

Pradėjus įgyvendinti Valstybinio audito reikalavimus iš esmės keitėsi planavimas, nes pagal šiuos reikalavimus auditas atliekamas einamaisiais metais, siekiant, kad finansinės atskaitomybės būtų sudarytos teisingai. Todėl veiklos plane numatytų priemonių įgyvendinimas nesutampa su kalendoriniais metais – vieno subjekto auditas pradedamas einamųjų metų III ketvirtyje ir baigiamas kitų metų II ketvirtyje.

Savivaldybės kontrolieriaus tarnybos atliekamo audito išorinę peržiūrą atlieka Valstybės kontrolė.

II. TARNYBOS VEIKLA

Molėtų rajono savivaldybės kontrolieriaus tarnybą sudaro vienas darbuotojas – kontrolierius.

Savivaldybės kontrolierė priima rajono gyventojus jiems rūpimais klausimais. Dažnai tenka išklausyti įvairių klausimų (tame tarpe anonimų) telefonu. Pagal galimybes atsakoma į visus klausimus arba rekomenduojama kreiptis raštu.

Savivaldybės kontrolierė dalyvauja Savivaldybių kontrolierių asociacijos (SKA) veikloje.

Kontrolierė, atlikdama auditus, privalo vadovautis Valstybinio audito reikalavimais. Reikia pažymėti, kad jie nėra pritaikyti savivaldybėms (ypač mažesnėms), nėra standartizuotų darbo dokumentų, todėl, besąlygiškai jais vadovaujantis, darbui dokumentuoti tenka skirti labai daug darbo laiko, dėl ko šiame etape mažėja atliekamų auditų skaičius. Padėtis turėtų pagerėti, kada bus pakankamai įvertinti praktiniai valstybinio audito reikalavimų taikymo įgūdžiai ar bus sukurti nauji standartizuoti darbo dokumentai.

Kontrolieriams šiandien keliami ypač aukšti profesinės kvalifikacijos bei etikos reikalavimai. Dirbant šį darbą, reikia nuolat gilinti žinias ir tobulinti įgūdžius.

Kontrolierė kėlė kvalifikaciją dalyvaudama seminaruose „Valstybės tarnautojų administracinių gebėjimų taikyti Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatas ugdymas“, „2004 metų savivaldybės biudžeto įvykdymo apyskaitos auditas“, „Valstybinio audito reikalavimų taikymas savivaldybių kontrolierių praktikoje“, „Savivaldybių biudžeto įvykdymo apyskaitų audito ir išvadų dėl jų aspektai“, „Dažniausi apskaitos pažeidimai bei jų prevencija“, kelta kvalifikacija kompiuterinio raštingumo ((ECDL) srityje. Iš viso 2005 metais išklausyta 37 kvalifikacijos kėlimo valandos.

Šiuos seminarus organizavo Savivaldybių kontrolierių asociacija kartu su Lietuvos Respublikos Valstybės kontrolės specialistais. 2005 metais mokymo tikslams panaudota apie 400 litų, kas sudaro 0,8 proc. nuo tarnybos darbo užmokesčio fondo lėšų. Dalis specialiųjų mokymų apmokėta iš Savivaldybių kontrolierių asociacijos lėšų.

III. ĮSTAIGŲ AUDITŲ REZULTATAI

Finansinio audito metu buvo tikrinami ne skirtingi audituojamo subjekto veiklos ypatumai, o renkami įrodymai, leidžiantys pareikšti pagrįstą nuomonę apie tai, ar finansinė atskaitomybė parodo tikrą ir teisingą įstaigos finansinę būklę ir ar audituojamo subjekto ūkinės operacijos buvo vykdomos laikantis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų.

Atlikus įstaigų finansinės atskaitomybės auditus, apie atskaitomybes buvo pareikšta teigiama nuomonė.

2004 metų biudžeto įvykdymo Ataskaitos auditas suplanuotas ir atliktas taip, kad būtų galima pateikti pakankamų įrodymų, kad Ataskaitoje nėra reikšmingų informacijos iškraipymų, parengta pagal Lietuvos Respublikos įstatymus, išskyrus galimus apribojimus, susijusius su tuo, kad atlikta tik 10,1 proc. savivaldybės biudžeto asignavimų finansinės atskaitomybės auditas.

Atliekant 2005 metų biudžeto įvykdymo ataskaitos auditą (tame tarpe ir trijų asignavimų valdytojų, kuriems skirta 1668,3 tūkst.litų arba 5 proc. 2005 metų biudžeto asignavimų) bei rašant ataskaitas ir išvadas apie Molėtų rajono savivaldybės 2004 ir 2005 metų biudžeto įvykdymo Ataskaitos sudarymo teisingumą išryškėja besikartojančios, būdingiausios problemos (buvo vertinamas savivaldybės biudžeto pajamų ir išlaidų planas, jo tikslinimas ir vykdymas, biudžeto debitorinis įsiskolinimas, paskolos, skoliniai įsipareigojimai):
- savivaldybėje nepakankamai reglamentuotas biudžeto planavimas programiniu principu;
- sistema su daugeliu smulkių asignavimų valdytojų apsunkina biudžeto planavimo procedūras, asignavimų valdymą, didėja administravimo išlaidos;
- jei savivaldybės ir jos asignavimų valdytojų kreditorinis įsiskolinimas kasmet mažėja, tai debitorinės skolos didėja, todėl reikia imtis priemonių debitorinio įsiskolinimo sumažinimui;
- kadangi savivaldybėje nemažai smulkių asignavimų valdytojų, yra po vieną ar pusė buhalterinio etato, buhalterių atlyginimai nėra dideli, todėl pastebima kai kurių buhalterijos darbuotojų kompetencijos stoka. Stinga buhalterinės apskaitos tvarkymo ir teisės aktų išmanymo įgūdžių, dėl to atsiranda klaidų. Mano nuomone, buhalterinę apskaitą tvarkantiems darbuotojams būtini nuoseklūs, nuolatiniai mokymai.

Atliekant UAB Molėtų knygynas 2004 metų finansinės atskaitomybės auditą nustatyta, kad:
- bendrovės balansinis nuostolis didesnis už įstatinį kapitalą, t.y. bendrovė nuosavų lėšų neturi, savarankiškai dirbti neturi perspektyvų;
- bendrovė naudoja labai daug skolinto kapitalo, t.y. labai daug neparduodama knygų ir kitų prekių.

Vertinant moksleivių nemokamo maitinimo organizavimą rajono švietimo įstaigose nustatyta, kad:
- mokinių nemokamo maitinimo organizavimo Molėtų bendrojo lavinimo mokyklose tvarka patvirtinta 2004 m. gruodžio 9 d. tarybos sprendimu ir ja vadovautis pradėta nuo 2005 m. sausio 1 d.;
- mokinių nemokamo maitinimo organizavimo ir skyrimo komisijos daugelyje mokyklų nesudaromos, NM skiriamas mokyklos tarybos sprendimu ar direktoriaus įsakymu, vadovaujantis buities tyrimo aktais, prašymais, pajamų pažymomis;
- nėra aptartos vieningos tvarkos, kaip maitinama ligos ir atostogų metu;
- moksleivio NM norma mokyklose labai skirtinga; ten kur maitinimo paslaugas teikia ne mokykla, bet nuomininkas, jų gaminamiems produktams dedamas 60 proc. antkainis, pirktiems produktams – 25 proc. antkainis.

Atlikus Kijėlių specialiojo ugdymo centro, Alantos senelių globos namų bei Molėtų kultūros centro finansinės atskaitomybės auditus šiurkščių pažeidimų ar klaidų nenustatyta:
- Alantos senelių globos namų lėšos savivaldybės savarankiškumo funkcijoms panaudotos 97,1 proc. Nepanaudotų 11,2 tūkst.litų grąžinta į savivaldybės biudžetą.

IV. BAIGIAMOJI DALIS

Iš esmės pasikeitus kontrolės funkcijai, t.y. nuo principo „tikrink, surask ir nubausk“, perėjus dirbti pagal principą „tikrink, ištaisyk ir padėk“, nemažą laiko dalį teko skirti biudžetinių įstaigų darbuotojų konsultacijoms. Atliktų auditų veiksmingumo išreikšti skaičiais praktiškai neįmanoma. Atliktų auditų skaičius sumažėjo dėl padidėjusio darbo dokumentų rengimo.

Geriau įsisavinus naujus audito metodus, leidžiančius sistemingai įvertinti vidaus kontrolės procedūrų veiksmingumą, tiksliau bus nustatomos rizikingos apskaitos sritys, atliekant finansinį auditą, bus siekiama kuo geresnio bendradarbiavimo su įstaigų vadovais ir darbuotojais, kad pastarieji iki finansinės atskaitomybės sudarymo ištaisytų visas pasitaikančias klaidas, o finansinės ataskaitose pateikti duomenys rodytų tikrą ir teisingą padėtį.

Savivaldybės kontrolierė

Elena Putnienė



Jūsų komentaras
Įveskite patvirtinimo kodą, kurį matote paveikslėlyje
AntiSpam
komentarų nėra

© Molėtų rajono savivaldybė. Visos teisės saugomos. Sprendimas: Idamas. Naudojama Smart Web sistema.