1. Mokyklos pavadinimas: - Molėtų “Vyturėlio” vaikų lopšelis-darželis. Sutrumpintas mokyklos pavadinimas – Molėtų “ Vyturėlio“ vaikų l.-d., (toliau – Lopšelis-darželis).2. Lopšelio-darželio įsteigimo data - 1973-12- 27.
3. Lopšelio-darželio veiklos pradžia - 1973- 03- 01.
4. Lopšelio-darželio teisinė forma - savivaldybės viešasis juridinis asmuo, veikiantis kaip biudžetinė įstaiga, turinti savo antspaudą ir sąskaitą banke.5. Grupė – neformaliojo švietimo mokykla, kodas 3160.
6. Tipas – lopšelis–darželis, kodas 3164.
7. Lopšelio-darželio buveinė – Vilniaus g. 57-1, 33102 Molėtai.
8. Mokymo kalba – lietuvių.
9. Lopšelio–darželio steigėjas – Molėtų rajono savivaldybės taryba, kodas – 188670649. Adresas – Vilniaus g. 44, 33140 Molėtai.
10. Mokymo forma – dieninė.
11. Pagrindinė veiklos sritis – švietimas.
12. Pagrindinė veiklos rūšis - ikimokyklinis ugdymas, kodas – 80.10.10.
13. Kitos veiklos rūšys - priešmokyklinis ugdymas, vykdant priešmokyklinio ugdymo programą; mokyklų užkandinių, valgyklų ir virtuvių veikla, kodas – 55.51.20.
II. LOPŠELIO-DARŽELIO TIKSLAI, UŽDAVINIAI
14.Teikti kokybišką, atitinkantį vaiko poreikius ankstyvąjį, ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą.15. Padėti vaikui tenkinti prigimtinius, kultūros, etninius, socialinius, pažintinius poreikius bei pasirengti sėkmingai mokytis mokykloje.
16. Kurti ir įgyvendinti ugdymo modelius, orientuotus į vaiko prigimtinių galių plėtojimą, atsižvelgiant į bendražmogiškųjų, tautinių ir demokratinių vertybių puoselėjimą, natūralią, individualią psichinių ir fizinių procesų raidą.
III. LOPŠELIO-DARŽELIO FUNKCIJOS
17. Formuoti vaikų ugdymo turinį, atitinkantį pagrindines regiono švietimo nuostatas, individualius Lopšelio-darželio tikslus ir vaikų bei jų tėvų (globėjų, rūpintojų) poreikius. 18. Kurti sveikas ir saugias gyvenimo ir ugdymo (-si ) sąlygas, leidžiančias patirti vaikystės džiaugsmą, skatinančias pasitikėjimą, atvirumą, savarankiškumą, kūrybiškumą, iniciatyvumą, atsakingumą.
19. Kurti aplinką visapusiškam vaiko ugdymui, sudarant palankias sąlygas vaiko individualumui reikštis ir tobulėti. Rūpintis ugdymo priemonių turtinimu.
20. Saugoti vaikus nuo fizinę ir psichinę sveikatą žalojančių poveikių.
21. Rūpintis vaikų sveikatos prevencija, organizuoti tinkamą vaikų mitybą, teikti pirmąją medicinos pagalbą.
22. Teikti specialiąją pedagoginę pagalbą vaikams, turintiems ypatingų poreikių.
23. Sudaryti sąlygas vaikų kultūros plėtrai.
24. Perduoti tautos tradicijas, papročius, kalbą.
25. Puoselėti demokratiškus bendruomenės sąveikos būdus.
26. Informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus), visuomenę apie Lopšelio-darželio vykdamas programas, veiklą, veiklos tikslus ir uždavinius, jų įgyvendinimo būdus. Bendradarbiauti sprendžiant įstaigos valdymo klausimus.
27. Skatinti tėvus (globėjus, rūpintojus) dalyvauti planuojant Lopšelio-darželio veiklą, aptariant vaikų ugdymo turinį, veiklos organizavimo būdus, įtraukti tėvus (globėjus, rūpintojus) į vaikų ugdymą grupėse. Informuoti apie vaiko pasiekimus, išlaikyti informacijos konfidencialumą.
28. Rūpintis pedagoginiu tėvų (globėjų, rūpintojų) švietimu.
29. Laiduoti ugdymo proceso perimamumą( šeimos, Lopšelio-darželio, pradinės mokyklos ).
IV. VAIKŲ PRIĖMIMAS IR GRUPIŲ KOMPLEKTAVIMAS
30. Lopšelyje-darželyje gali būti komplektuojamos:30.1. ankstyvojo amžiaus bendrojo ugdymo grupė (-s ) 1-3 metų vaikams;
30.2. ikimokyklinio amžiaus bendrojo ugdymo grupė (-s) 3-5/6 metų vaikams;
30.3. mišraus amžiaus ikimokyklinio ugdymo grupė(-s) 3-5/6 metų vaikams;
30.4. priešmokyklinio ugdymo grupė (-s ) 5-6/7metų vaikams.
31.Vaikai į Lopšelį-darželį priimami tėvams (globėjams, rūpintojams) pateikus prašymą, vaiko sveikatos būklės pažymėjimą ir pasirašius sutartį su Lopšelio-darželio direktoriumi.32. Priimant vaikus į ikimokyklinę ugdymo įstaigą prioritetai teikiami vaikams iš nepilnų šeimų, mokinių ir studentų, besimokančių dieniniuose skyriuose, socialiai remtinų šeimų vaikams ir šeimoms, kuriose yra 3 ir daugiau vaikų, arba vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų) yra pirmos ar antros grupės invalidas.
33. Specialiųjų poreikių vaikai į bendros paskirties grupes priimami pateikus pedagoginės - psichologinės tarnybos išvadą apie vaiko raidos sutrikimą.34. Nežymiai protiškai atsilikę, silpnaregiai (regėjimo aštrumas su akiniais iki 40%), neprigirdintys vaikai, turintys vidutinį ir žymų kalbos neišsivystimą (motorinė alalija, sensorinė alalija, sensomotorinė alalija, dizartrija, anortrija), sutrikdytą kalbos vystimąsi (afazija, disfazija), aklieji, kurtieji vaikai, turintys kompleksinių raidos sutrikimų į bendros paskirties grupes įtraukiami taikant koeficientą 2.
35.Vaikų priėmimo į Lopšelį-darželį tvarką nustato Molėtų rajono savivaldybės taryba.
V. TEISĖS IR PAREIGOS
36. Vaikai turi teisę:
36.1. ugdytis sveikoje, saugioje ir demokratinėje aplinkoje;
36.2. reikšti idėjas ir iniciatyvas;
36.3. rinktis veiklą, žaisti ir linksmintis;
36.4. į poilsį ir laisvalaikį, atitinkantį jų amžių, sveikatą ir poreikius;
36.5. bręsti doroviškai, ugdyti bendravimo kultūrą;
36.6. skleisti savo gebėjimus ir talentą;
36.7. ugdyti savo kalbą, perimti tautos kultūrą, papročius ir tradicijas;36.8. tinkamą mitybą, higieną;
36.9. į apsaugą nuo visų netinkamo elgesio su vaiku formų;
36.10. turėti higienos reikalavimus atitinkančią veiklos vietą;
37. Vaikų pareigos:
37.1. turtinti savo patirtį bendradarbiaujant su vienmečiais ir suaugusiais;
37.2. gerbti tėvus (globėjus, rūpintojus), draugus, Lopšelio-darželio darbuotojus, kitus žmones;
37.3. būti tolerantiškais ir pakančiais kitokiems, paremti vienas kitą;
37.4. laikytis grupės gyvenimo taisyklių, mokytis konstruktyvių problemų sprendimo būdų, ugdytis atsakomybę, pareigą;
37.5. ugdytis savisaugos, laikytis asmens higienos reikalavimų;
37.6. ugdytis pagarbą žmogaus teisėms ir pagrindinėms laisvėms.
38. Tėvai (globėjai, rūpintojai) turi teisę:
38.1. gauti informaciją apie Lopšelį–darželį, joje vykdomas švietimo programas, ugdymo formas;
38.2. dalyvauti parenkant vaikui ugdymo programą, formą, mokyklą.
38.3. dalyvauti Lopšelio-darželio savivaldos institucijų veikloje, vaikų ugdymo ir vystimosi procese;
38.4. naudotis Specialiojo ugdymo įstatymo ir kitų įstatymų nustatytomis teisėmis;
38.5. gauti informaciją apie vaiko ugdymo(-si) sąlygas ir rezultatus.
39. Tėvai (globėjai, rūpintojai) privalo:
39.1. sudaryti reikiamas sąlygas vaiko fizinei, protinei, dvasinei, dorovinei, socialinei brandai;
39.2. apsaugoti vaiką nuo smurto, prievartos ir išnaudojimo;
39.3. bendrauti su Lopšelio-darželio darbuotojais, sprendžiant vaiko ugdymo bei paramos vaikui klausimus. Priimti sprendimus išklausant ir įvertinant įvairias nuomones, siekiant jas suderinti;
39.4. puoselėti Lopšelio-darželio kultūrines tradicijas, remti pedagogų iniciatyvas, telkti bendruomenę;39.5. mokyti vaiką darbštumo, atsakomybės, pasitikėjimo, atvirumo, iniciatyvos, savarankiškumo, susitelkimo ir reiklumo sau;
39.6. apie vaiko nelankymo priežastis pranešti grupės auklėtojai;
39.7. nustatyta tvarka mokėti už vaiko išlaikymą Lopšelyje-darželyje.
40. Mokytojai turi teisę:
40.1. dirbti saugioje, tinkamas darbo sąlygas laiduojančioje ir darbo efektyvumą atitinkančioje aplinkoje;
40.2. dalyvauti formuojant Lopšelio-darželio politiką, nustatant veiklos prioritetus, keliant uždavinius ir siekiant jų įgyvendinimo;
40.3. dalyvauti Lopšelio-darželio savivaldoje;
40.4. dalyvauti vertinant vadovų vadybinę, kolegų pedagoginę veiklą;
40.5. pasirinkti pedagogiškai pažangius veiklos organizavimo būdus, formas, metodus;
40.6. panaudoti savo kūrybiškumą, individualumą, bendradarbiavimo ir komandinio darbo dvasią, kūrybinį aktyvumą ir iniciatyvumą ieškant efektyvių veiklos formų;
40.7. bendradarbiauti sudarant specialiųjų poreikių vaikų individualios korekcinės pagalbos bei ugdymo programas;
40.8. burtis į pedagogų visuomeninių, profesinių, savišvietos, metodinių, kultūrinių grupių veiklą;
40.9. tobulinti kvalifikaciją (dalyvauti kursuose, seminaruose, projektuose, gauti ir naudotis reikalinga metodine, moksline bei informacine medžiaga, ugdymo priemonėmis).40.10. atostogauti įstatymų nustatyta tvarka ir naudotis Vyriausybės nustatytomis lengvatomis.
41. Mokytojai privalo:
41.1. pripažinti kiekvieno vaiko individualumą, poreikių įvairovę, skirtingus gebėjimus ir potyrius;
41.2. pagarbiai vertinti vaikų reiškiamas idėjas ir iniciatyvas;
41.3. pripažinti ir gerbti vaiko teises;
41.4. rūpintis ugdytinių sveikata ir sauga;
41.2. suteikti vaikams reikiamą pagalbą pastebėjus jo atžvilgiu smurto, prievartos, seksualinio ar kitokio pobūdžio išnaudojimo apraiškas, pranešti apie tai Lopšelio-darželio direktoriui ir Vaikų teisių apsaugos tarnybai;
41.3. kurti visapusišką asmenybės vystimąsi stimuliuojančią grupės aplinką, kūrybiškai dalyvauti ugdomajame procese;
41.4. individualizuoti ugdymo turinį remiantis nuodugniu vaiko pažinimu;41.5. pritaikyti specialiųjų poreikių vaikams ugdymo turinį, metodus ir ugdymo priemones;
41.6. bendradarbiauti su tėvais (globėjais, rūpintojais), Lopšelio-darželio specialiojo ugdymo komisija;
41.7. analizuoti savo pedagoginę veiklą, vertinti ugdymo rezultatus, supažindinti su jais kolegas, vadovus, tėvus (globėjus, rūpintojus), savivaldos institucijas;
41.8. nuosekliai, planingai, profesionaliai ir turiningai organizuoti ugdymo procesą, jam ruoštis;
41.9. rengti vaiką sąmoningam gyvenimui demokratinėje visuomenėje, pagrįstam supratimo, taikos, pakantumo, vyrų ir moterų lygiateisiškumo, visų tautų, etninių, nacionalinių ir religinių grupių draugystės principais;
41.10. telkti šeimos narius, grupėje dirbančius mokytojus ir kitus Lopšelio-darželio darbuotojus, grupės vaikų ugdymui tobulinti;
41.11. tvarkyti savo pedagoginės veiklos dokumentus, apskaityti vaikų lankomumą;
41.12. bendradarbiauti su Lopšelio-darželio savivaldos institucijomis;
41.13. turtinti dalykines, pedagogines, psichologines žinias, plėsti kūrybinį akiratį, kelti kvalifikaciją, nuolat domėtis valstybine ir regionine politika;
41.14. rūpintis grupių ir klasių patalpų estetiniu atnaujinimu, patalpų ir teritorijos priežiūra;
41.15. siekti kaitos, kartu su kitais bendruomenės nariais puoselėti institucijos kultūrines tradicijas;
41.16. dalyvauti projektuose ar vykdant vidaus auditą;
41.17. atlikti pareiginėse instrukcijose numatytas kitas funkcijas;
42. Atsakomybė:
42.1. tėvai (globėjai, rūpintojai) ir mokytojai, kurie nevykdo savo įsipareigojimų, fiziškai, psichiškai ar moraliai žaloja vaikus, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka;
42.2. mokytojai ir kiti darbuotojai atsako už vaikų sveikatą, saugumą ir gyvybę vaikų buvimo įstaigoje metu;
42.3. darbuotojams, pažeidusiems darbo drausmę, Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka gali būti skiriamos drausminės nuobaudos.
VI. SAVIVALDA
43. Lopšelio-darželio taryba:
43.1. Lopšelio-darželio taryba - aukščiausia savivaldos institucija, telkianti auklėtinių tėvus (globėjus, rūpintojus), mokytojus, socialinius partnerius, rėmėjus, svarbiausiems įstaigos veiklos uždaviniams aptarti, kolegialiai nagrinėti ir spręsti;
43.2. Lopšelio-darželio tarybos pirmininką renka tarybos nariai. Lopšelio-darželio direktorius negali būti tarybos pirmininkas;
43.3. tėvus į Lopšelio-darželio tarybą siūlo visuotinis tėvų susirinkimas, mokytojus - mokytojų taryba, kitus darbuotojus – visuotinis darbuotojų susirinkimas;
43.4. taryboje tėvai, mokytojai, vietos bendruomenės atstovai atstovauja lygiomis dalimis (2+2+2);
43.5. tarybos posėdžiai organizuojami 3 kartus per metus, posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvavo 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma;
43.6. tarybos nuostatus tvirtina Lopšelio-darželio direktorius;
43.7. Lopšelio-darželio taryba už veiklą atsiskaito ją rinkusiems bendruomenės nariams vieną kartą metuose;
43.8. Molėtų rajono savivaldybės taryba, švietimo priežiūrą vykdančios institucijos, nustatę, kad Lopšelio-darželio tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems Lopšelio-darželio veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo Lopšelio-darželio tarybai svarstyti juos pakartotinai.
43.9. Į Lopšelio–darželio tarybos posėdžius gali būti kviečiami Lopšelio–darželio bendruomenės atstovai ir kiti suinteresuoti asmenys.
44. Lopšelio-darželio tarybos funkcijos:
44.1. plėtoja vaikų, tėvų (globėjų, rūpintojų), pedagogų ir kitų bendruomenės narių demokratinės gyvensenos patirtį;
44.2. numato Lopšelio-darželio veiklos perspektyvas, pagrindines veiklos kryptis, aprobuoja veiklos programą, nuostatus, vidaus tvarkos taisykles, ugdymo planą, nustato ugdymo organizavimo tvarką;
44.3. aptaria siūlymus dėl vaikų pasiekimų vertinimo sistemos, papildomojo ugdymo ir renginių organizavimo, programų, projektų rengimo;
44.4. ieško įvairių būdų bendrauti ir bendradarbiauti su kitomis institucijos savivaldos struktūromis, keistis patirtimi, rengti bendrus renginius, projektus, svarstyti opias Lopšelio-darželio problemas;
44.5. svarsto ir aprobuoja Lopšelio-darželio pajamų ir išlaidų sąmatą, kontroliuoja ūkinę ir finansinę veiklą;
44.6. svarsto ir aprobuoja įstaigų socialinių edukacinių funkcijų įgyvendinimo būdus ir galimybes;
44.7. gali sustabdyti kitų Lopšelio-darželio savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisėtumą ištirs kompetentingos institucijos.
45. Mokytojų taryba:
45.1. mokytojų taryba yra Lopšelio-darželio savivaldos institucija pagrindinėms pedagogų profesinio darbo problemoms spręsti. Ją sudaro Lopšelio-darželio direktorius, visi institucijoje dirbantys mokytojai, psichologai, socialiniai, specialieji pedagogai ir kitas ugdymo procese dalyvaujantis personalas. Į mokytojų tarybos posėdžius gali būti kviečiami ir kitų Lopšelio-darželio savivaldos institucijų atstovai;
45.2. mokytojų tarybos posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tuo metu dirbančių narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma;
45.3. mokytojų tarybai vadovauja Lopšelio-darželio direktorius;
45.4. mokytojų tarybos sekretorius renkamas iš mokytojų tarybos narių;
45.5. atskiriems profesinio ugdymo klausimams spręsti mokytojai gali steigti metodinio darbo grupes.
46. Mokytojų tarybos funkcijos:
46.1. svarsto praktinius valstybės ir regiono švietimo politikos įgyvendinimo klausimus;
46.2. svarsto Lopšelio-darželio veiklos programą, analizuoja ikimokyklinio ugdymo programų pasirinkimo ir realizavimo, vaikų brandumo mokyklai, bendrojo ugdymo programų įgyvendinimo, išsilavinimo standartų pasiekimo klausimus;
46.3. ugdymo turinį ir metodus derina prie institucijos keliamų uždavinių ir bendruomenės poreikių, svarsto priešmokyklinių grupių ir pradinių klasių ugdymo (-si ) turinio derinimą tarpusavyje;
46.4. kartu su specialiaisiais pedagogais, psichologais, socialiniais ir kitais ugdyme dalyvaujančiais darbuotojais svarsto vaikų sveikatos, saugios veiklos, ugdymo(-si), korekcijos, popamokinės veiklos, mitybos klausimus;
46.5. svarsto institucijoje realizuojamas pedagogų kvalifikacijos tobulinimo programas;
46.6. skatina inovacijų paiešką ir patirties sklaidą.
VII. VALDYMAS
47. Lopšeliui-darželiui vadovauja direktorius. Direktorius:
47.1. informuoja ir supažindina Lopšelio-darželio bendruomenę su valstybine ir regionine politika, inicijuoja jos aptarimus ir įgyvendinimą;
47.2. telkia Lopšelio-darželio bendruomenę misijos, strateginės veiklos įgyvendinimui;
47.3. puoselėja demokratinius Lopšelio-darželio bendruomenės santykius, užtikrina pedagogų etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus;
47.4. užtikrina bendradarbiavimu pagrįstus santykius su visais bendruomenės nariais, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką;
47.3. motyvuoja personalą kūrybinei veiklai, profesiniam tobulėjimui, planuoja efektyvų žmoniškųjų išteklių panaudojimą;
47.4. rengia personalo kvalifikacijos tobulinimo planus;
47.5. skatina iniciatyvas ir sugeba jas integruoti į visumą;
47.6. ugdymo(-si) procesą ir jo priežiūrą organizuoja taip, kad vaikams, turintiems ypatingų ugdymo(-si) poreikių būtų teikiama kokybiška parama ir pagalba;
47.7. kartu su bendruomenės nariais kuria į problemų sprendimą orientuotą aplinką, atsižvelgia į vaikų, kaip socialinės grupės, poreikius, lygias galimybes.
47.8. inicijuoja darbuotojų pareiginių instrukcijų rengimą ir jas tvirtina;
47.9. rengia Lopšelio-darželio vidaus tvarkos taisykles ir teikia jas aprobuoti Lopšelio-darželio tarybai;
47.10. sudaro metinę Lopšelio-darželio pajamų ir išlaidų sąmatą, teikia aprobuoti Lopšelio-darželio tarybai, analizuoja veiklos ir valdymo išteklių būklę;
47.11. palaiko ryšius su vietos bendruomene, švietimo valdymo institucijomis, kitomis organizacijomis;
47.12. koordinuoja Lopšelio-darželio informacinės sistemos funkcionavimą;
47.13. organizuoja vidinio audito atlikimą, nustato ar faktinė ugdymo proceso būklė atitinka planuojamąją (siekiamąją);
47.14. vadybines funkcijas pavaduotojui paskirsto savitarpio susitarimu, sudaro galimybę savarankiškai dirbti, įpareigoja reguliariai atsiskaityti už atliktus darbus;
47.15. kartu su bendruomenės nariais siekia, kad Lopšelis-darželis taptų atvira socialine-edukacine institucija.
48. Direktorius atsako:
48.1. už visą institucijos veiklą ir jos rezultatus;
48.2. už teisinių aktų ir dokumentų, reglamentuojančių Lopšelio-darželio veiklą įgyvendinimą;
48.3. užtikrina, kad nebūtų atliekami moksliniai bandymai ar kitokie eksperimentai su vaiku, galintys pakenkti jo gyvybei, sveikatai, normaliai asmenybės brandai.
49. Direktoriaus pavaduotojas ugdymui:
49.1. organizuoja ugdymo programų bei išsilavinimo standartų įgyvendinimą;
49.2. vadovauja specialiųjų poreikių vaikų integravimosi programų įgyvendinimui;
49.3. analizuoja vaikų ugdymo(-si) pasiekimus, stebi, ar jie atitinka brandos rodiklius bei išsilavinimo standartų reikalavimus;
49.4. teikia profesinę pagalbą mokytojams, prižiūri, kaip vykdomi Lopšelio-darželio veiklą reglamentuojantys dokumentai;
49.5. skatina mokytojus tobulinti profesinį meistriškumą, dalykiškai bendrauti, atestuotis;
49.6. koordinuoja vidinį auditą, sudaro veiklos kokybės vertinimo grupes pagal pasiskirstytas kryptis;
49.7.b endradarbiauja su mokytojais, tėvais (globėjais, rūpintojais) ir kitais bendruomenės nariais, buria juos į komandą;
49.8. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) švietimą.
50. Ūkvedys:
50.1. rūpinasi finansinių išteklių paieška įgyvendinant Lopšelio-darželio strateginės veiklos programas, projektus;
50.2. organizuoja Lopšelio-darželio pastatų, inventoriaus, ugdymo(-si) priemonių apsaugą;
50.3. derina personalo, atliekančio ūkines ir technines funkcijas, darbą su kokybišku paslaugų teikimu vaikui, šeimai, Lopšelio-darželio bendruomenei;
50.4. atlieka pareiginėje instrukcijoje numatytas papildomas funkcijas bei užduotis.
VIII. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ IR DARBO APMOKĖJIMAS
51. Direktorius į darbą skiriamas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
52. Direktoriaus pavaduotoją ugdymui, mokytojus ir kitą personalą priima į darbą ir atleidžia iš jo Lopšelio-darželio direktorius įstatymų nustatyta tvarka.
53. Darbo apmokėjimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, Švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktai.
IX. ATESTACIJA. KVALIFIKACIJOS TOBULINIMAS
54. Lopšelio-darželio vadovai ir mokytojai atestuojasi Lietuvos Respublikos įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
55. Lopšelio-darželio vadovai ir mokytojai tobulina savo kvalifikaciją Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka, pagal Lopšelio-darželio parengtą kvalifikacijos tobulinimo programą.
X. LOPŠELIO-DARŽELIO RYŠIAI
56. Lopšelis-darželis bendradarbiauja su jos veiklai įtaką darančiais juridiniais ir fiziniais asmenimis: švietimo, sveikatos priežiūros, mokslo, kultūros, sporto, teisėsaugos, vaikų teisių apsaugos ir kitomis institucijomis.
57. Lopšelis-darželis gali bendradarbiauti su analogiškomis užsienio šalių institucijomis, sudaryti sutartis dėl pasikeitimo mokytojais, bendrų renginių organizavimo, vadovaudamiesi veikiančiais įstatymais gali jungtis į asociacijas, stoti į tarptautines organizacijas, dalyvauti tarptautinėse programose ir projektuose.
XI. TURTAS, LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ NAUDOJIMAS
58. Lopšelis-darželis patikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymų nustatyta tvarka disponuoja priskirta žeme, pastatais, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei ugdymo priemonėmis.
59. Lopšelis-darželis yra išlaikoma iš Molėtų rajono savivaldybės biudžeto pagal Molėtų rajono savivaldybės tarybos tiems metams patvirtintus asignavimus ir asignavimų valdytojų sudarytas ir patvirtintas išlaidų (programų) sąmatas. Priešmokyklinio ugdymo programoms finansuoti taikomas lėšų skyrimo vienam mokiniui principas. Lėšos, skirtos moksleivio krepšeliui finansuoti, naudojamos pagal Molėtų rajono savivaldybės tarybos patvirtintą tvarką.
60. Išlaidų sąmatą sudaro asignavimų valdytojas, neviršydamas bendrųjų asignavimų darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti.
61. Lopšelis-darželis organizuoja iš biudžeto finansuojamų programų rengimą ir vykdymą, neviršijant šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų, iš jų – darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti – sumų.
62. Lopšelis-darželis užtikrina finansinių ir statistinių ataskaitų teisingumą ir pateikimą laiku. Užtikrina programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.
63. Lopšelis-darželis gali turėti nebiudžetinių lėšų. Jas sudaro: fizinių ir juridinių asmenų parama ir labdara, pajamos už teikiamos atlygintinas paslaugas.
64. Pajamos už teikiamos atlygintinas paslaugas naudojamos Molėtų rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
65. Lopšelis-darželis buhalterinę apskaitą organizuoja ir atskaitomybę tvarko savarankiškai Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Lopšelio-darželio direktoriaus nustatyta tvarka.
66. Lopšelis-darželis turi paramos gavėjo statusą.
XII. LOPŠELIO-DARŽELIO VEIKLOS PRIEŽIŪRA
67. Švietimo stebėseną Lopšelis-darželis vykdo pagal Švietimo ir mokslo ministro patvirtintus švietimo stebėsenos rodiklius ir nustatytą tvarką.
68. Lopšelio-darželio veiklos priežiūrą pagal Švietimo ir mokslo ministro patvirtintus mokyklos veiklos priežiūros nuostatus ir nustatytą mokyklos vadybinės ir pedagoginės veiklos išorinio audito metodiką vykdo Molėtų rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyrius.
69. Valstybinę Lopšelio-darželio veiklos priežiūrą vykdo Švietimo ir mokslo ministerijos, Utenos apskrities viršininko administracijos valstybinės švietimo priežiūros skyriai (tarnybos) pagal patvirtintus Valstybinės švietimo priežiūros nuostatus.
70. Lopšelio-darželio finansinės veiklos kontrolę vykdo Valstybės kontrolės įgaliotos institucijos, Molėtų rajono savivaldybės taryba.
XIII. NUOSTATŲ TVIRTINIMAS, KEITIMAS IR PAPILDYMAS
71. Lopšelio-darželio nuostatus, aprobuotus Lopšelio-darželio tarybos, tvirtina Molėtų rajono savivaldybės taryba.
72. Nuostatai keičiami arba papildomi Lopšelio-darželio direktoriaus ar Lopšelio-darželio tarybos iniciatyva. Naują nuostatų redakciją arba pataisas tvirtina Molėtų rajono savivaldybės taryba.
XIV. DOKUMENTŲ VALDYMAS IR SAUGOJIMAS
73. Lopšelio-darželio dokumentų saugojimą ir valdymą reglamentuoja Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymas, Raštvedybos taisyklės, Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklės, Lopšelio-darželio raštvedybos organizavimo tvarka.
XV. LOPŠELIO-DARŽELIO REGISTRAVIMAS
74. Lopšelis-darželis registruojamas Juridinių asmenų registre Civilinio kodekso ir Juridinių asmenų registro nuostatų nustatyta tvarka.
XVI. LOPŠELIO-DARŽELIO PABAIGA IR PERTVARKYMAS
75. Lopšelis-darželis reorganizuojamas, likviduojamas ar pertvarkomas vadovaujantis Civiliniu kodeksu ir Švietimo įstatymu.
76. Apie Lopšelio-darželio reorganizavimą, likvidavimą ar pertvarkymą Lopšelio-darželio bendruomenės narius informuoja direktorius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos įstatymais bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais.
Molėtų „Vyturėlio“ vaikų lopšelio-darželio direktorė
Ona Kavalnienė
SUDERINTA
Lopšelio-darželio tarybos
2005-01-13 posėdžio
protokoliniu nutarimu
(protokolas Nr.V11-1)