PATVIRTINTA Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2005-09-22 sprendimu Nr. B1-120
MOLĖTŲ RAJONO SUGINČIŲ VIDURINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
- Mokyklos pavadinimas: Molėtų rajono Suginčių vidurinė mokykla. Sutrumpintas mokyklos pavadinimas: Suginčių vidurinė mokykla. Toliau nuostatuose vadinama Mokykla.
- Mokyklos įsteigimo data: 1960-09-01.
- Mokyklos teisinė forma: savivaldybės viešasis juridinis asmuo, veikiantis kaip biudžetinė įstaiga, turintis antspaudą ir sąskaitą banke.
- Mokyklos grupė: bendrojo lavinimo mokykla, kodas 3120.
- Mokyklos tipas: vidurinė mokykla, kodas 3124.
- Mokyklos buveinė: Taikos g. 22,Suginčių kaimas, LT-33334 Molėtų rajonas.
- Mokymo kalba: lietuvių.
- Mokyklos steigėjas: Molėtų rajono savivaldybės taryba, identifikavimo kodas 188670649. Adresas: Vilniaus g. 44, LT-33140 Molėtai.
- Veiklos rūšys:
9.1. pagrindinė veiklos rūšis - bendrasis vidurinis mokymas, kodas 80.21.30; 9.2. kitos veiklos rūšys: pradinis mokymas, kodas 80.10.30; bendrasis pagrindinis mokymas, kodas 80.21.10; vaikų poilsio stovyklų veikla, kodas 55.23.30; mokyklų užkandinių, valgyklų ir virtuvių veikla, kodas 55.51.20.
- Mokyklos išduodami išsilavinimo dokumentai:
10.1. Mokymosi pasiekimo pažymėjimas; 10.2. Pradinio ugdymo pasiekimo pažymėjimas; 10.3. Pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas; 10.4. Vidurinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas; 10.5. Pažymėjimas; 10.6. Pradinio išsilavinimo pažymėjimas; 10.7. Pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas; 10.8. Brandos atestatas; 10.9. Brandos atestatas su pagyrimu; 10.10. Brandos atestato priedas.
- Mokyklos skyriai, turintys kitą buveinę:
11.1. Molėtų rajono Suginčių vidurinės mokyklos Sidabrinių pradinio ugdymo sky-rius. Buveinė: Sidabrinių kaimas, LT-33342 Molėtų rajonas. 11.2. Molėtų rajono Suginčių vidurinės mokyklos Verbiškių pradinio ugdymo skyrius. Buveinė: Verbiškių kaimas, LT-33331 Molėtų rajonas.
- Mokymosi kalba: lietuvių.
- Mokymosi forma: dieninė.
- Kitos veiklos rūšys:
14.1. mokykla gali teikti atlygintinas paslaugas, vadovaudamasi Molėtų rajono savivaldybės patvirtinta tvarka.
II. MOKYKLOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
- Tikslai:
15.1. padėti asmeniui įgyti bendrąjį dalykinį, sociokultūrinį, technologinį raštingumą, komunikacinius gebėjimus, ugdyti mokinių vertybines nuostatas, šiuolaikinę socialinę kompetenciją ir gebėjimus savarankiškai kurti savo gyvenimą; 15.2. atskleisti ir plėtoti mokinių kūrybinius gebėjimus, padėti jiems apsispręsti dėl mokymosi kitame švietimo lygmenyje, perteikti šiuolaikinės technologinės, ekonominės kultūros pagrindus, sudaryti sąlygas nuolat tenkinti pažinimo poreikius ir tobulėti; 15.3. perteikti asmeniui Europos ir pasaulio humanistinės kultūros tradicijas ir vertybes, sudaryti sąlygas asmens brandžiai tautinei savimonei, dorovinei, estetinei, mokslinei kultūrai, pasaulėžiūrai formuotis, sudaryti sąlygas asmeniui įgyti demokratijos tradicijas įkūnijančius pilietinės bei politinės kultūros pagrindus.
- Uždaviniai ir funkcijos:
16.1. formuoja ir įgyvendina mokinių ugdymo turinį pagal Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymus, Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintus bendruosius arba jos nustatyta tvarka suderintus individualius ugdymo planus, bendrąsias programas ir išsilavinimo standartus, paiso savo mokinių poreikių įvairoves, derindama ugdymo turinį, siūlydama ir taikydama skirtingus mokymo (-si) būdus ir tempą; 16.2. Teikia bendrąjį pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą, esant būtinybei organizuoja priešmokyklinio ugdymo klasių darbą: 16.2.1. pradinio ugdymo paskirtis – suteikti asmeniui dorinės ir socialinės brandos pradmenis, kultūros ir etninės kultūros pagrindus, elementarų raštingumą, padėti jam pasirengti mokytis pagal pagrindinio ugdymo programą; 16.2.2. pagrindinio ugdymo paskirtis – suteikti asmeniui dorinės, sociokultūrinės ir pilietinės brandos pagrindus, bendrąjį raštingumą, technologinio raštingumo pradmenis, ugdyti tautinį sąmoningumą, išugdyti siekimą ir gebėjimą apsispręsti; 16.2.3. vidurinio ugdymo paskirtis – padėti asmeniui įgyti bendrąjį dalykinį, sociokultūrinį, technologinį raštingumą, dorinę, tautinę ir pilietinę brandą, profesinės kompetencijos pradmenis; 16.2.4. priešmokyklinio ugdymo paskirtis – padėti vaikui pasirengti sėkmingai mokytis pagal pradinio ugdymo programą. 16.3. Remdamasi “Bendrojo lavinimo mokyklos higienos normomis ir taisyklėmis”, sudaro mokiniams sveikas ir saugias ugdymosi sąlygas. 16.4. Užtikrina ugdymo kokybę: 16.4.1. konkretina ir individualizuoja formaliojo švietimo programas; 16.4.2. inicijuoja švietimo programų pasirenkamųjų dalių variantus; 16.4.3. sudaro formaliojo švietimo programas papildančius bei mokinių saviraiškos poreikius tenkinančius šių programų modulius; 16.4.4. pasirenka programų turinio perteikimo būdus; 16.4.5. laiduoja programos turinio lankstumą ir variantiškumą, programos turinio ir jo perteikimo būdų dermę, individualizuotos programos ir mokinių poreikių bei gebėjimų, vykdomų programų ir valstybės nustatytų išsilavinimo standartų atitikimą. 16.5. Organizuoja ugdymo procesą pagal Švietimo ir mokslo ministro patvirtintus bendrojo lavinimo mokyklų bendruosius ugdymo planus. Mokslo metai pradedami rugsėjo 1 d., jei tai yra darbo diena. 16.6. Užtikrina demokratinį Mokyklos valdymą: 16.6.1. dalis švietimo valdymo įgaliojimų perduodama švietimo savivaldos institucijoms: Mokyklos tarybai, mokytojų tarybai, mokinių tarybai, metodinei tarybai. Mokyklos bendruomenės nariai gali dalyvauti švietimo valdyme, burdamiesi į įvairias grupes, organizacijas, sąjungas. 16.7. Teikia specialiąją pedagoginę pagalbą, organizuoja specialiųjų poreikių vaikų ugdymą bendrosiose klasėse, konsultuoja specialiosios pagalbos gavėjų tėvus (globėjus, rūpintojus) ir mokytojus: 16.7.1. specialiąją pedagoginę pagalbą teikia Mokyklos specialioji pedagogė, ra-jono Pedagoginės psichologinės tarnybos specialistai 16.7.2. specialiosios pedagoginės pagalbos paskirtis – didinti specialiųjų poreikių asmens ugdymosi veiksmingumą. 16.8. Teikia socialinę pedagoginę pagalbą: 16.8.1. socialinės pedagoginės pagalbos paskirtis – padedant mokiniui įgyvendinti jo teisę į mokslą, užtikrinti jo saugumą Mokykloje: šalinti priežastis, dėl kurių vaikas negali lankyti Mokyklos ar vengia tai daryti, sugrąžinti į Mokyklą ją palikusius vaikus, kartu su tėvais (globėjais, rūpintojais) padėti vaikui pasirinkti mokyklą pagal protines ir fizines galias; 16.8.2. Mokykla teikdama mokiniui socialinę pedagoginę pagalbą, bendradarbiauja su socialinę pagalbą teikiančiomis tarnybomis, sveikatos priežiūros ir teisėtvarkos institucijomis ir konsultuoja mokinio tėvus (globėjus, rūpintojus) ir mokytojus. 16.9. Teikia psichologinę pagalbą: 16.9.1. psichologinės pagalbos paskirtis – padėti mokiniui atgauti dvasinę darną, gebėjimą gyventi ir mokytis; 16.9.2. psichologinę pagalbą teikia, psichologinių problemų prevenciją vykdo į Mokyklą pakviesti Pedagoginės psichologinės tarnybos psichologai. 16.10. Atlieka sveikatos priežiūrą: 16.10.1.sveikatos priežiūros Mokykloje paskirtis – padėti mokiniui saugoti ir stiprinti sveikatą. Ją vykdo visuomenės sveikatos priežiūros specialistas. 16.11. Tenkina mokinių saviugdos ir saviraiškos poreikius, suteikdama galimybes mokiniams mokytis remiantis supančia informacija (biblioteka, žiniasklaida, internetu, muziejais ir t.t.) 16.12. Įvairių mokinių organizacijų veiklą leidžia Mokyklos taryba, jei šių organizacijų nuostatai neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams. 16.13. Vykdo ir organizuoja pagrindinės mokyklos pasiekimų patikrinimą ir vidurinės mokyklos baigiamuosius egzaminus, padeda priimti sprendimus dėl tolesnio mokymosi ar veiklos, atlieka ugdymo pasiekimų tyrimus. 16.14. Teikia edukacines ir informacines paslaugas. Tai daro mokyklos biblioteka, kuri sujungta su kaimo biblioteka. 16.15. Organizuoja mokinių laisvalaikį ir pramogas. 16.16. Organizuoja mokinių papildomąjį ugdymą, integruodama jį su bendruoju lavinimu, tėvams pageidaujant sudaromos sąlygos mokymo planuose nenumatytai mokamai popamokinei veiklai. 16.17. Dalyvauja rajoniniuose ir respublikiniuose projektuose, organizuoja trumpalaikius ir ilgalaikius projektinius darbus Mokykloje. 16.18. Vykdo prevencinį darbą pagal prevencinio darbo grupės sudarytą veiklos programą. 16.19. Vykdo vidaus auditą: Mokyklos atskirų veiklos sričių būklės, veiklos, rezultatų analizę, kokybės apibūdinimą, perspektyvų numatymą, sudaro metinės veiklos programą ir strateginį veiklos planą.
III. MOKINIŲ PRIĖMIMAS Į MOKYKLĄ IR JOS SKYRIUS, PERĖJIMAS Į KITĄ MOKYKLĄ IR PAŠALINIMAS IŠ JOS
- Mokiniai į Mokyklą ir jos skyrius priimami pagal gyvenamąją vietą ir savivaldybės nustatytas teritorijos ribas. Esant galimybei, atsižvelgiant į tėvų ar vaikų pageidavimus, jei išsilavinimas ir kitos aplinkybės (sveikata, dėstomos kalbos mokėjimas) atitinka priėmimo sąlygas, priimami mokiniai iš kitų vietovių.
- Specialiųjų poreikių mokiniai į Mokyklą ugdytis priimami tėvams pateikus Pedagoginės psichologinės tarnybos išvadas apie vaiko raidos (vystimosi) sutrikimus.
- Į priešmokyklinio ugdymo grupę (jeigu ji yra) priimami vaikai, kuriems tais kalendoriniais metais sueina 6 metai. Priešmokyklinis ugdymas anksčiau gali būti teikiamas tėvų prašymu ir jeigu vaikas yra pakankamai tokiam ugdymui subrendęs, bet ne anksčiau negu jam sueis 5 metai.
- Mokytis pagal pradinio ugdymo programą priimami vaikai, kuriems tais kalendoriniais metais sueina 7 metai. Atskirais atvejais, jeigu jie yra pakankamai šiai programai subrendę (vaiko brandą vertina Pedagoginė psichologinė tarnyba). Priimant į Mokyklą tokius vaikus, būtina rekomendacija apie būsimo mokinio pasirengimą mokytis pagal pradinio ugdymo programą. Ją rašo ikimokyklinės įstaigos pedagogas, jei vaikas tokią įstaigą lankė, arba Mokyklos pradinių klasių mokytojas, pabendravęs su būsimu mokiniu, jei jis nelankė ikimokyklinės įstaigos.
- Asmuo, pageidaujantis mokytis pagal priešmokyklinio, pradinio ugdymo programą, Mokyklos direktoriui pateikia prašymą; pageidaujantis mokytis pagal pagrindinio ar vidurinio ugdymo programą - prašymą ir dokumentą apie mokymosi pasiekimus ar įgytą išsilavinimą. Prašymą už vaiką iki 14 metų pateikia vienas iš tėvų (globėjų), 14-16 metų vaikas - turintis vieno iš tėvų (rūpintojų) raštišką sutikimą, prašymą pateikia pats.
- Asmuo, baigęs adaptuotą pradinio ugdymo programą ir pateikęs Mokyklos direktoriui pažymą apie adaptuotos pradinio ugdymo programos baigimą, priimamas mokytis pagal adaptuotą pagrindinio ugdymo programą.
- Mokytis pagal vidurinio ugdymo programą steigėjo nustatyta tvarka priimamas asmuo, pateikęs Mokyklos direktoriui pagrindinio išsilavinimo pažymėjimą.
- Asmuo, baigęs adaptuotą pagrindinio ugdymo programą ir pateikęs Mokyklos direktoriui mokymosi pasiekimų pažymėjimą apie adaptuotos pagrindinio ugdymo programos baigimą, priimamas mokytis pagal adaptuotą vidurinio ugdymo programą.
- Mokinys, nebaigęs pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programos, tęsti mokslą priimamas pateikęs Mokyklos direktoriui mokymosi pasiekimų pažymėjimą arba pažymą apie jo mokymosi pasiekimus ankstesnėje mokykloje.
- Asmuo, turinti septynmečio, aštuonmečio, nepilno, vidurinio, devynmečio mokslo pažymėjimus, taip pat pažymėjimus, išduotus 1993 ir 1994 metais, arba pagrindinio išsilavinimo pažymėjimus, išduotus 1995 - 1999 metais, mokytis pagal suaugusiųjų vidurinio ugdymo programą gali būti priimtas tik jam išaiškinus pagrindinio ugdymo programos - gimtosios, valstybinės lietuvių kalbos ir matematikos - mokymosi pasiekimų patikrinimą. Jeigu jis neišlaiko gimtosios ar valstybinės kalbos ar matematikos patikrinimo, jam leidžiama pasirinkti savarankiško mokymosi formą bei laiką, per kurį galėtų išeiti parengtą pagrindinio išsilavinimo standartus atitinkančią išlyginamąją to dalyko programą. Įvykdęs programą asmuo kitais metais turi teisę pakartotinai dalyvauti to dalyko mokymosi pasiekimų patikrinime.
- Mokiniai, kurie dėl vienokių ar kitokių priežasčių (liga, antramečiavimas ir pan.) atsiliko nuo bendraamžių ir nuosekliai besimokydami mokykloje sulaukė 18 metų , turi teisę tęsti mokymąsi dieninėje bendrojo lavinimo mokykloje.
- Abiturientas, dėl objektyvių priežasčių einamaisiais mokslo metais nutraukęs mokymąsi ir nebaigęs mokslo metų, kitais mokslo metais gali kartoti kursą arba tęsti nutrauktą mokymąsi. Abiturientas, kuriam jau išvesti nepatenkinami metiniai pažymiai ir kuris yra neišlaikęs kai kurių įskaitų ar egzaminų, kurso kartoti nepaliekamas, todėl nepriimamas į kitą mokyklą kartoti kurso. Dalykų nepatenkinamus metinius įvertinimus savarankiškai mokydamasis gali likviduoti pasirinktoje vidurinio ugdymo programą vykdančioje mokykloje.
- Pakartotinai mokytis kai kurių dalykų, kurių programą jau yra baigęs, gali tik asmuo, jau turintis brandos atestatą. Tokiam asmeniui taikoma Savarankiško mokymosi tvarka.
- Užsienyje mokęsis mokinys mokytis pagal pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programą priimamas bendra tvarka, o neturintis mokymosi pasiekimų dokumento - Mokyklai įvertinus jo mokymosi pasiekimus.
- Per mokslo metus mokiniai priimami į laisvas vietas esančiuose klasių komplektuose ar priešmokyklinio ugdymo grupėse. Jei per mokslo metus į Mokyklą atvyksta mokinys, gyvenantis jos aptarnavimo teritorijoje, ir joje nėra laisvų vietų, jis priimamas į klasę ar grupę vadovaujantis Bendrojo lavinimo, specialiojo ugdymo, profesinio mokymo mokyklų, pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančių įstaigų steigimo, reorganizavimo ir pertvarkymo kriterijų 6.15. punktu („priešmokyklinio ugdymo vaikų grupėje ir bendrojo lavinimo klasėje maksimalus mokinių skaičius prasidėjus mokslo metams išimties tvarka gali būti didinamas ne daugiau kaip 2“) arba siunčiamas į artimiausią tą pačią programą vykdančią mokyklą.
- Jei į Mokyklą jau priimti visi norintys jos aptarnavimo teritorijoje gyvenantys vaikai, o į likusias laisvas vietas yra daugiau prašymų nei galima priimti, pirmiausia priimami:
32.1. 1-8 klasių vaikai, kurių broliai ir seserys prašymo pateikimo metu jau mokosi toje Mokykloje; 32.2. 1-8 klasių vaikai, kurių tėvai dirba Mokyklos aptarnaujamoje teritorijoje; 32.3. vaikai, pageidaujantys mokytis pagal vidurinio ugdymo programos profilį, pakraipą, kurių nėra jų aptarnavimo teritorijai priklausančioje Mokykloje; 32.4. vaikai, turintys aukštesnius mokymosi pasiekimus.
- Specialiųjų poreikių vaikai ugdytis kartu su kitais vaikais visiškos integracijos forma priimami į arčiausiai jų gyvenamosios vietos esančias atitinkamas programas vykdančias bendrojo lavinimo mokyklas.
- Asmens priėmimas mokytis pagal priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programas įforminamas mokymo sutartimi. Mokymo sutartyje aptariami Mokyklos ir asmens įsipareigojimai, jų nevykdymo pasekmės:
34.1. sutartis sudaroma dviem egzemplioriais, kuriuos pasirašo Mokyklos direktorius ir prašymo pateikėjas; vienas sutarties egzempliorius įteikiamas prašymą pateikusiam asmeniui, sutarties kopija segama į asmens bylą; 34.2. už vaiką iki 14 metų sutartį pasirašo vienas iš tėvų (globėjų); 34.3. 14-16 metų vaikas sutartį pasirašo tik turėdamas vieno iš tėvų (rūpintojų) raštišką sutikimą; 34.4. Mokymo sutartis registruojama Mokymo sutarčių registracijos knygoje.
- Sudarius mokymo sutartį, asmuo įtraukiamas į Mokyklos abėcėlinę knygą, formuojama jo asmens byla.
35.1. Mokinio asmens byloje saugoma išsilavinimo pažymėjimo kopija. Originalas grąžinamas jo pateikėjui. 35.2. Mokiniui išvykus iš Mokyklos, jo asmens byla lieka Mokykloje. Gavus mokyklos, kurioje mokinys tęsia mokslą, prašymą, mokyklai išsiunčiamos prašomų dokumentų kopijos arba pateikiama pažyma apie mokymosi rezultatus.
- Mokinių paskirstymas į klases (komplektus) įforminamas direktoriaus įsakymu (-ais).
- Jei mokinio elgesys kelia realią ir akivaizdžią grėsmę Mokyklos bendruomenės narių saugumui, mokinys gali būti pašalintas iš Mokyklos, prieš tai šį klausimą suderinus su vaikų teisių apsaugos tarnyba. Mokyklos vadovas kartu su steigėju, mokinio tėvams (globėjams, rūpintojams) dalyvaujant, mokinį gali perkelti į kitą mokyklą. Apie mokinio pašalinimą ir perkėlimą mokytis kitur informuojama savivaldybė.
- Jei Mokykla dėl objektyvių priežasčių negali užtikrinti mokiniui, besi-mokančiam pagal privalomojo švietimo programą psichologinės, specialiosios ar socialinės pedagoginės pagalbos, tai suderinusi su tėvais (globėjais, rūpintojais), Pedagogine psichologine bei Vaikų teisių apsaugos tarnybomis, siūlo jam mokytis kitoje mokykloje.
IV. MOKYKLOS BENDRUOMENĖS NARIŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ
- Mokinio teisės, pareigos ir atsakomybė:
39.1. Mokinys turi teisę: 39.1.1. nemokamai gauti informaciją apie veikiančias mokyklas, švietimo programas, mokymosi formas; 39.1.2. pagal savo gebėjimus ir poreikius mokytis Mokykloje, savarankiškai mokytis ir įgyti valstybinius standartus atitinkantį išsilavinimą; 39.1.3. sulaukęs 14 metų, savarankiškai pasirinkti dorinio ugdymo (tikybos arba etikos) programą; 39.1.4. gauti geros kokybės švietimą; 39.1.5. pasirinkti formaliojo švietimo programas papildančius bei jo saviraiškos poreikius tenkinančius šių programų modulius, pasirenkamųjų dalykų programas; 39.1.6. į psichologinę ir specialiąją pedagoginę, specialiąją, socialinę pedagoginę, informacinę pagalbą, sveikatos priežiūrą Mokykloje, informaciją apie savo pasiekimų vertinimą ir kitą su mokymusi susijusią informaciją; 39.1.7. į socialinę pagalbą, jei tokios pagalbos negali jam suteikti tėvai (globėjai); 39.1.8. mokytis savitarpio pagarba grįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje, turėti higienos reikalavimus atitinkančius mokymosi krūvį ir darbo vietą; 39.1.9. į nešališką mokymosi pasiekimų įvertinimą; 39.1.10. dalyvauti Mokyklos savivaldoje; 39.1.11. įstatymų nustatyta tvarka ginti savo teises; 39.1.12. į poilsį ir laisvalaikį, atitinkantį jų amžių ir sveikatą; 39.1.13. burtis į vaikų ir jaunimo organizacijas, kurių veikla sąlygoja dorovinę, pilietinę, kultūrinę, fizinę bei socialinę brandą, lavintis saviugdos ir saviraiškos būreliuose, dalyvauti visuomenės gyvenime; 39.1.14. vaikas turi teisę į mokslą, kuris ugdytų jo bendrą kultūrinį išprusimą, intelektą, sugebėjimus, pažiūras, dorovinę bei socialinę atsakomybę, sudarytų sąlygas asmenybei vystytis; vaiko teisę į mokslą garantuoja Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas, šis ir kiti įstatymai bei teisės aktai; 39.1.15. kiekvienas vaikas turi teisę į nemokamą mokymą valstybinėse ir savivaldybių bendrojo lavinimo mokyklose; 39.1.16. nustatyta tvarka naudotis Mokyklos turtu ir ištekliais (sporto sale, vado-vėliais ir informacinių technologijų priemonėmis ir kt.). 39.2. Mokinio pareigos: \ 39.2.1. sudarius mokymo sutartį, laikytis visų jos sąlygų, Mokyklos vidaus tvarką reglamentuojančių dokumentų reikalavimų; 39.2.2. stropiai mokytis, gerbti mokytojus ir kitus bendruomenės narius; 39.2.3. mokytis pagal privalomojo švietimo programas iki 16 metų; 39.2.4. dalyvauti Mokykloje organizuojamuose testuose, pasiekimų patikrinimuose, sąžiningai atlikti skirtas užduotis; 39.2.5. laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų, Mokyklos nuostatų ir mokinių elgesio taisyklių, Mokyklos savivaldos institucijų nutarimų, Mokyklos vidaus tvarkos taisyklių; 39.2.6. Mokykloje ir už jos ribų laikytis priimtų elgesio normų, tausoti Mokyklos turtą; 39.2.7. gerbti ir tausoti kultūros ir istorijos vertybes, gamtą, visuomenės ir privačią nuosavybę; 39.2.8. atlikti pareigas ir pats atsakyti už savo poelgius šeimoje, mokymo bei auklėjimo įstaigose; 39.2.9. gerbti tėvus, kitus šeimos narius, globoti ir padėti ligos ar kitos negalios atvejais. 39.3. Mokinio atsakomybė: 39.3.1. už Mokyklos nuostatų, vidaus tvarkos taisyklių ir mokinio elgesio normų pažeidimus gali būti taikomos drausminės auklėjamojo poveikio priemonės: pastaba, pa-peikimas, griežtas papeikimas, atitinkamas elgesio įvertinimas, laikinas pašalinimas (3 dienoms) iš Mokyklos, kitos įstatymų nustatytos poveikio priemonės; 39.3.2. už materialinės žalos padarymą.
- Tėvų (globėjų, rūpintojų) teisės, pareigos ir atsakomybė.
40.1. Tėvai (globėjai, rūpintojai) turi teisę: 40.1.1. gauti informaciją apie Mokyklą, joje vykdomas ugdymo programas, mokymo formas; 40.1.2. dalyvauti parenkant (prireikus parinkti) vaikui ugdymo programą, formą, mokymo profilį; 40.1.3. gauti informaciją apie vaiko ugdymosi sąlygas ir jo pasiekimus; 40.1.4. dalyvauti Mokyklos savivaldoje; 40.1.5. naudotis Specialiojo ugdymo įstatymo ir kitų įstatymų nustatytomis teisė-mis; 40.1.6. reikalauti, kad jų vaikui būtų teikiamas valstybinius standartus atitinkantis bendrasis lavinimas; 40.1.7. kartu su pedagogais spręsti vaiko palikimo kartoti kursą klausimus; 40.2. Tėvų (globėjų, rūpintojų) pareigos: 40.2.1. 6-7 metų sulaukusį vaiką, jei jis yra pakankamai subrendęs, leisti į Mokyklą; užtikrinti punktualų ir reguliarų Mokyklos lankymą; 40.2.2. sudaryti vaikui sveikas ir saugias gyvenimo sąlygas, apsaugoti jį nuo smurto, privartos ir išnaudojimo, užtikrinti, kad vaikas laiku pasitikrintų sveikatą; 40.2.3. bendradarbiauti su Mokyklos vadovu, kitu švietimo teikėju, mokytojais, kitais specialistais, teikiančiais specialiąją, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę pagalbą, sveikatos priežiūrą, sprendžiant vaiko ugdymosi klausimus; 40.2.4. parinkti savo vaikams iki 14 metų dorinio ugdymo (tikybos arba etikos) programą. 40.2.5. kontroliuoti ir koreguoti vaiko elgesį; 40.2.6. užtikrinti vaiko parengimą Mokyklai, jo mokymąsi pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programą; 40.2.7. tėvai ir kiti teisėti vaiko atstovai privalo sudaryti sąlygas vaikui įgyti privalomą išsilavinimą arba galimybę mokytis iki 16 metų; 40.2.8. pasitikėjimo, atvirumo ir reiklumo dvasia ugdyti darbštų, iniciatyvų vaiką, gebantį savarankiškai veikti ir prisiimti atsakomybę; 40.2.9. atlyginti Mokyklai vaikų padarytą tyčinę materialinę žalą. 40.3. Tėvų (globėjų, rūpintojų) atsakomybė: 40.3.1. už vengimą arba nevykdymą pareigos auklėti, mokyti, prižiūrėti, išlaikyti vaiką, žiaurų elgesį su vaiku ar kitokį piktnaudžiavimą savo teisėmis bei pareigomis, taikoma įstatymų nustatyta civilinė, administracinė arba baudžiamoji atsakomybė.
- Mokytojo teisės, pareigos ir atsakomybė:
41.1. Mokytojo teisės: 41.1.1. siūlyti savo individualias programas; pasirinkti pedagoginės veiklos būdus ir formas; 41.1.2. ne mažiau kaip 5 dienas per metus dalyvauti kvalifikacijos tobulinimo renginiuose; 41.1.3. atestuotis ir įgyti kvalifikacinę kategoriją Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka; 41.1.4. dirbti savitarpio pagarba grįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje, turėti higienos reikalavimus atitinkančią ir tinkamai aprūpintą darbo vietą; 41.1.5. dalyvauti Mokyklos savivaldoje; 41.1.6. burtis į visuomenines ir profesines organizacijas, kultūrines grupes, metodines sekcijas; 41.1.7. nustatyta tvarka atostogauti vasarą ir naudotis Valstybės numatomomis lengvatomis. 41.2. Mokytojo pareigos: 41.2.1. formuoti mokinių ugdymo turinį, vadovaujantis bendruoju ugdymo planu ir mokymo programomis bei valstybiniais išsilavinimo standartais, teikti mokiniams šiuolaikinį mokslo ir kultūros lygį atitinkantį išsilavinimą; 41.2.2. pasirinkti pedagoginės veiklos organizavimo būdus, formas ir priemones, neprieštaraujančias pedagoginei etikai, bendriems pedagogikos ir psichologijos reikalavimams; 41.2.3. palaikyti drausmę pamokų, papildomo ugdymo bei Mokyklos organizuotų renginių metu, saugoti mokinių sveikatą ir gyvybę; 41.2.4. bendradarbiauti su kolegomis, dalintis darbo patirtimi; 41.2.5. sudaryti visiems mokiniams vienodas galimybes atskleisti savo gebėjimus bei talentus; 41.2.6. suteikti pagalbą mokiniams, turintiems ugdymosi, mokymosi sunkumu ir specialiųjų ugdymosi poreikių; 41.2.7. nešališkai vertinti mokinių mokymosi pasiekimus; 41.2.8. informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus) apie jų vaikų ugdymosi poreikius ir pasiekimus; 41.2.9. įvykus nelaimingam atsitikimui arba staigiai mokiniui susirgus, nedelsiant suteikti pirmąją medicinos pagalbą ir iškviesti medicinos darbuotoją arba greitąją pagalbą; 41.2.10. tvarkyti visus savo pedagoginės veiklos dokumentus, dalyvauti mokytojų tarybos posėdžiuose, pasitarimuose, susirinkimuose, Mokyklos veiklos programoje numatytuose renginiuose, Mokyklos vidaus audito vykdyme, vykdyti mokytojų tarybos nutarimus; 41.2.11. Mokyklos vadovo siuntimu vykti ir dalyvauti egzaminuojant mokinius egzaminavimo centruose. 41.3. Mokytojas atsako: 41.3.1. už tinkamą dienynų ir kitos dokumentacijos tvarkymą; 41.3.2. už dėstomo dalyko žinių lygį, atitinkantį valstybinius išsilavinimo standartus; 41.3.3. už mokinių sveikatą ir gyvybę pamokų, Mokyklos organizuojamų renginių metu; 41.3.4. už savo pareigų netinkamą vykdymą mokytojas atsako darbo vidaus tvarkos taisyklių, Mokyklos nuostatų ir Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
- Klasės vadovo teisės, pareigos ir atsakomybė:
42.1. Klasės vadovo teisės: 42.1.1. spręsti mokinių auklėjimo klausimus savarankiškai renkantis pedagoginės veiklos formas ir metodus; 42.1.2. tobulinti savo kvalifikaciją, rengti individualias ugdymo programas; 42.1.3. teikti siūlymus įstaigos vadovui, pedagogams, tėvams (globėjams) dėl klasės mokinių ugdymo proceso organizavimo; 42.1.4. kreiptis į Mokyklos vadovus dėl drausmės, lankomumo problemų, žalingų įpročių prevencijos; 42.1.5. siūlyti įstaigos vadovui skatinti ar bausti klasės mokinius Mokyklos nuostatų ir vidaus tvarkos taisyklių numatyta tvarka; 42.1.6. burtis į visuomenines ir profesines organizacijas, metodines sekcijas ir būrelius; 42.1.7. nustatyta tvarka gauti mokamas atostogas mokymo priemonėms rengti ir kvalifikacijai kelti; 42.1.8. dirbti saugioje ir sveikoje aplinkoje. 42.2. Klasės vadovo pareigos: 42.2.1. supažindinti auklėtinius su mokinio elgesio taisyklėmis; 42.2.2. rūpintis mokinių asmenybiniu ir socialiniu ugdymu bei branda tarpininkaujant tarp Mokyklos vadovo, mokytojų ir tėvų. 42.2.3. sudaryti auklėjamosios klasės vadovo planus; 42.2.4. sudaryti visiems vienodas galimybes ir sąlygas ugdyti savo gebėjimus bei talentus, skatinti dalyvauti Mokyklos saviveikloje, būreliuose; 42.2.5. organizuoti saugaus elgesio instruktažus; 42.2.6. du kartus per mėnesį sutvarkyti auklėtinių pažymių knygeles, informuoti tėvus apie vaikų mokymąsi ir elgesį; 42.2.7. tvarkyti klasės žurnalą, mokinių asmens bylas; 42.2.8. kontroliuoti ir fiksuoti auklėtinių pamokų lankomumą; 42.2.9. informuoti klasėje dirbančius mokytojus apie auklėtinių individualius sugebėjimus, psichologinius ypatumus, iškilusias problemas ir katu aptarti ugdymo turinio organizavimą; 42.2.10. organizuoti mokinių tėvų susirinkimus, nuolat bendrauti su auklėtinių tėvais; 42.2.11. įtraukti tėvus į Mokykloje organizuojamą veiklą; 42.2.12. vykdyti žalingų įpročių prevenciją; 42.2.13. vadovautis pedagoginės etikos ir konfidencialumo principais; 42.2.14. kartu su klase dalyvauti privalomuose Mokyklos ir rajono renginiuose, atsakyti už auklėtinių kultūringą elgesį. 42.3. Klasės vadovas atsako: 42.3.1. už tinkamą dienynų ir kitos dokumentacijos tvarkymą; 42.3.2. už mokinių sveikatą ir gyvybę papildomo ugdymo ir kitų renginių metu; 42.3.3. už savo pareigų netinkamą vykdymą klasės vadovas atsako darbo tvarkos taisyklių, Mokyklos nuostatų ir Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
- Mokyklos savivaldos institucijos: Mokyklos taryba, mokytojų taryba, mokinių taryba, klasių tėvų komitetai, metodinė taryba.
- Mokyklos taryba - aukščiausia Mokyklos savivaldos institucija, kuri atstovauja mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams), socialiniams partneriams ir vietos bendruomenei:
44.1. Mokyklos taryba formuojama iš mokytojų, mokinių, tėvų (globėjų, rūpintojų), socialinių partnerių atstovų; 44.2. Mokyklos taryba dirba pagal nuostatus, nuostatus tvirtina Mokyklos direktorius; 44.3. Mokyklos tarybą sudaro 3 pedagogai, 3 tėvai, 3 vyresnių klasių (9 –12) mokiniai, socialinis pedagogas; 44.4. pedagogus į Mokyklos tarybą renka mokytojų taryba slaptu balsavimu. Tėvų atstovus – visuotinis tėvų susirinkimas atviru balsavimu. Mokinius – mokinių taryba slaptu balsavimu. Taryba renkama 3 metams; 44.5. Mokyklos tarybos pirmininką dvejiems metams renka Mokyklos taryba iš pedagogų arba tėvų slaptu balsavimu; 44.6. Mokyklos taryba į posėdžius renkasi ne rečiau kaip tris kartus per mokslo metus, reikalui esant, taryba į posėdžius gali būti kviečiama dažniau; 44.7. Mokyklos tarybos funkcijos: 44.7.1. priima sprendimą dėl ugdymo plano sudarymo; 44.7.2. teikia siūlymus dėl Mokyklos veiklos prioritetų; 44.7.3. inicijuoja Mokyklos materialinės pagalbos būdus ir formas; 44.7.4. padeda spręsti mokinių laisvalaikio organizavimą; 44.7.5. vykdo visuomeninę Mokyklos valdymo priežiūrą; 44.7.6. siūlo tėvų ar pedagogų atstovus dalyvauti Mokyklos pedagogų atestacinės komisijos darbe; 44.7.7. svarsto ir priima sprendimą dėl direktoriaus ir Mokyklos veiklos programos dėl Mokyklos vidaus audito rezultatų; 44.7.8. aprobuoja Mokyklos nuostatus, teikia pasiūlymus dėl vidaus taisyklių keitimo, svarsto skundus, konfliktines situacijas; 44.7.9. sudaro savo veiklos planą, su juo supažindina Mokyklos bendruomenę; 44.7.10. už savo veiklą Mokyklos taryba atsiskaito ją rinkusiems Mokyklos bendruomenės nariams; 44.7.11. svarsto Mokyklos pajamų ir išlaidų sąmatą, planuoja ir kontroliuoja jų paskirstymą, prižiūri Mokyklos ūkinę ir finansinę veiklą; 44.7.12. sprendžia mokinių šalinimo iš Mokyklos klausimus (mokytojų tarybos teikimu); 44.7.13. gali sustabdyti kitų savivaldos institucijų sprendimus, kol jų teisingumą ištirs aukštesnės organizacijos.
- Mokytojų tarybos paskirtis – mokytojų, profesinių ir bendrųjų ugdymo klausimų sprendimas. Tai nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija:
45.1. mokytojų tarybą sudaro direktorius, pavaduotojas ugdymui, visi Mokykloje dirbantys mokytojai, socialinis ir specialusis pedagogas, bibliotekininkas, sveikatos priežiūros darbuotoja, ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys; 45.2. mokytojų tarybos pirmininkas yra Mokyklos direktorius; 45.3. mokytojų tarybos posėdžiai kviečiami prasidedant ir baigiantis mokslo me-tams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį, prireikus gali būti kviečiami neeiliniai mokytojų tarybos posėdžiai; 45.4. mokytojų tarybos posėdžių nutarimų vykdymas privalomas; 45.5. į mokytojų tarybos posėdžius gali būti kviečiami Mokyklos tarybos nariai; 45.6. mokytojų tarybos funkcijos: 45.6.1. numato ir sprendžia mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo, informacijos rinkimo, fiksavimo būdus ir formas; 45.6.2. atsižvelgdama į mokinių ir tėvų poreikius, teikia siūlymus dėl ugdymo plano koregavimo, svarsto Mokyklos ugdymo turinio formavimą; 45.6.3. svarsto ugdymo klausimus ir priima nutarimus dėl ugdymo proceso modernizavimo; 45.6.4. kiekvienais mokslo metais nustato Mokyklos veiklos prioritetus; 45.6.5. svarsto kaip užtikrinti individualių mokinių galių plėtojimą ir tenkinimą, specialiųjų poreikių mokinių integravimą; 45.6.6. posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tuo metu dirbančių tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
- Mokinių taryba – aukščiausia mokinių savivaldos institucija, dirbanti pagal nuostatus, kuriuos priima mokinių visuotinis susirinkimas:
46.1. į mokinių tarybą renkami 5-12 kl. mokiniai (po 2 iš kiekvienos klasės) atviru balsavimu; 46.2. mokinių taryba renka prezidentą; 46.3. mokinių tarybos nuostatus tvirtina Mokyklos direktorius; 46.4. mokinių tarybos funkcijos: 46.4.1. siūlo kaip tobulinti darbo tvarkos taisykles; 46.4.2. teikia pasiūlymus ugdymo proceso organizavimo tobulinimui ir nepamokinės veiklos organizavimui, patys organizuoja renginius; 46.4.3. bendradarbiauja su mokytojų taryba vertinant mokinių elgesį, skiriant skatinimus ir nuobaudas; 46.4.4. rūpinasi mokinių teisių gynimu ir pareigų vykdymų; 46.4.5. skatina ir inicijuoja rūkymo ir narkomanijos prevenciją; 46.4.6. už savo veiklą mokinių taryba atsiskaito ją rinkusiems mokiniams mokslo metų pabaigoje.
- Klasių tėvų komitetai – tai savivaldos institucija klasėje:
47.1. komitetą renka tėvai klasės tėvų susirinkime atviru balsavimu mokslo metų pradžioje (3 žmonės); 47.2. klasės tėvų komiteto funkcijos: 47.2.1. padeda organizuoti mokinių laisvalaikį; 47.2.2. teikia siūlymus ugdymo plano koregavimui; 47.2.3. padeda klasės auklėtojui spręsti organizacines problemas.
- Metodinė taryba - savivaldos institucija Mokyklos metodinei veiklai organizuoti:
48.1. metodinę tarybą sudaro įvairių dalykų atstovai, turintys metodinės veiklos patirtį (5 nariai); 48.2. į metodinę tarybą narius siūlo mokytojų taryba; tarybos sudėtis tvirtinama direktoriaus įsakymu; 48.3. metodinės tarybos funkcijos: 48.3.1. aprobuoja teminius ugdymo planus; 48.3.2. organizuoja gerosios patirties sklaidą, pristato metodines naujoves ir naujausią metodinę literatūrą; 48.3.3. skatina kvalifikacijos kėlimą.
VI. VALDYMAS
- Mokyklos direktorius yra įstaigos vadovas, kurį į pareigas priima ir atleidžia iš pareigų Molėtų rajono savivaldybės taryba Lietuvos Respublikos įstatymu numatyta tvarka.
- Mokyklos direktorius vadovaujasi savo darbe pareigybių aprašymu, patvirtintu Molėtų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
- Mokyklos direktoriaus funkcijos:
51.1. inicijuoja Mokyklos vidaus auditą, Mokyklos veiklos rezultatų analizę ir vertinimą, Mokyklos strateginio plano kūrimą ir metinės veiklos programos sudarymą ir atsako už jų įgyvendinimą; 51.2. inicijuoja darbuotojų pareigybių aprašymų kūrimą ir jas tvirtina; 51.3. užtikrina Mokyklos ugdymo plano sudarymą maksimaliai tenkinantį moksleivių individualius ugdymo poreikius; 51.4. sudaro specialiojo ugdymo komisiją, rūpinasi pedagoginės psichologinės pagalbos, socialinės, pedagoginės pagalbos teikimu; 51.5. laiduoja programų turinio lankstumą ir variantiškumą, programų turinio ir perteikimo būdų dermę, atsako už programų ir valstybės nustatytų išsilavinimo standartų atitikimą; 51.6. rengia Mokyklos vidaus tvarkos taisykles ir organizuoja jų svarstymą, bei aprobavimą Mokyklos taryboje; 51.7. rūpinasi palankaus mikroklimato kūrimu, etikos normų laikymosi ir puoselėja demokratinius Mokyklos bendruomenės santykius; 51.8. užtikrina sveiką, saugią, užkertančią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką; 51.9. užtikrina pagrindinės mokyklos pasiekimų patikrinimą, vertinimą ir išsilavinimo pažymėjimų išdavimą, vidurinės mokyklos brandos egzaminų organizavimą ir pravedimą, nustatyta tvarka informuoja Nacionalinį egzaminų centrą bei Kultūros ir švietimo skyrių; 51.10. rūpinasi pedagogų ir kitų Mokyklos darbuotojų kvalifikacijos tobulinimu; 51.11. plėtoja bendradarbiavimą su mokinių tėvais ir jų teisėtais globėjais; 51.12. rengia ir skelbia, organizuoja sklaidą apie Mokyklą, priėmimo, mokytojų kvalifikaciją, Mokyklos vidaus audito rezultatus, Mokyklos pasiekimus ir tradicijas; 51.13. sudaro mokymosi sutartis; 51.14. atstovauja Mokyklai kitose institucijose; 51.15. direktorius atsako tinkamą pareigų, nustatytų įstatymuose, Mokyklos nuostatuose bei pareigybių aprašyme atlikimą.
- Direktoriaus pavaduotoją ugdymui į darbą priima ir atleidžia Mokyklos direktorius įstatymų ir pareigybės instrukcijos numatytų kvalifikacinių reikalavimų numatyta tvarka.
- Direktoriaus pavaduotojas ugdymui savo darbe vadovaujasi Mokyklos veiklą reglamentuojančiais įstatymais, Mokyklos nuostatais ir pareigybės aprašymu.
- Mokyklos direktoriaus pavaduotojo ugdymui funkcijos:
54.1. organizuoja ir kontroliuoja Mokyklos ugdymo plano vykdymą ir sudarymą, pamokų, papildomo ugdymo tvarkaraščių sudarymą ir kontrolę; 54.2. vadovauja neįgalių vaikų integravimosi programų įgyvendinimui, organizuoja specialiojo ugdymo komisijos darbą; 54.3. teikia pagalbą pedagogams, prižiūri kaip vykdomi Mokyklos veiklą reglamentuojantys dokumentai, Mokyklos mokytojų tarybos nutarimai; 54.4. stebi ugdymo procesą ir vertina ugdymo rezultatus, ugdymo kokybę, analizuoja ir teikia pasiūlymus ugdymo proceso kokybei gerinti; 54.5. numato ir skatina pedagogų kvalifikacijos tobulinimo kryptis, organizuoja gerosios pedagoginės patirties sklaidą, pedagogų atestaciją; 54.6. vykdo mokinių teisės pažeidimų, bet kokio smurto pasireiškimo prevenciją, informuoja atsakingas institucijas apie vengiančius lankyti Mokyklą vaikus ir įstatymų nu-matyta tvarka taiko poveikio priemones; 54.7. organizuoja tėvų ir vaikų teisėtų globėjų pedagoginį švietimą bei bendra-darbiavimą su Mokykla; 54.8. kuruoja pareigybės aprašyme numatytus mokomuosius dalykus ir papildomą ugdymą; 54.9. vykdo mokinių apskaitą, tvarko apskaitos knygą, atsako už mokymosi pasiekimų, išsilavinimo pažymėjimų išrašymą ir apskaitą; 54.10. vadovauja Mokyklos vidaus audito atlikimui; 54.11. teikia savo veiklos ataskaitą Mokyklos direktoriui; 54.12. leidžia metodinius nurodymus ir rekomendacijas, ruošia įsakymų projektus pagal Mokyklos mokytojų tarybos nutarimus, vykdo kitas Mokyklos direktoriaus deleguotas funkcijas; 54.13. Mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui atsako už tinkamų pareigų, nustatytų įstatymuose, Mokyklos nuostatuose ir pareigybės aprašyme atlikimą.
- Mokyklos direktoriaus pavaduotoją administracijos ir ūkio reikalams priima ir atleidžia direktorius pagal pareigybės instrukcijos numatytus kvalifikacinius reikalavimus, įstatymu numatyta tvarka.
- Mokyklos direktoriaus pavaduotojo administracijos ir ūkio reikalams funkcijos:
56.1. rūpinasi Mokyklos materialiniais ir informaciniais ištekliais, Mokyklos pastatų būkle, vidaus patalpų priežiūra ir einamuoju remontu, sanitarijos ir higienos normų įgyvendinimu ir palaikymu; 56.2. organizuoja aptarnaujančio personalo darbą, kvalifikacijos kėlimą, rūpinasi saugiomis darbo sąlygomis; 56.3. rūpinasi Mokyklos pastatų ir kitų materialių išteklių apsauga ir racionaliu naudojimu; 56.4. ruošia įsakymų projektus ir pareigines instrukcijas aptarnaujančiam personalui ir teikia direktoriui tvirtinti; 56.5. kontroliuoja aptarnaujančio personalo darbą, teikia direktoriui pasiūlymus dėl skatinimo ir drausminių nuobaudų skyrimo aptarnaujančiam personalui; 56.6. dalyvauja Mokyklos veiklos programos sudaryme ir atsako už ūkinės veiklos programos įgyvendinimą; 56.7. atestuojasi darbo saugos klausimais ir kelia savo kvalifikaciją; 56.8. vykdo kitas direktoriaus deleguotas funkcijas; 56.9. direktoriaus pavaduotojas administracijos ir ūkio reikalams atsako už tinkamą pareigų, nustatytų įstatymuose ir kituose teisės aktuose, pareigybės aprašyme, atlikimą.
VII. PRIĖMIMAS Į DARBĄ IR DARBO APMOKĖJIMAS
- Mokyklos direktorių į pareigas priima ir atleidžia iš pareigų Molėtų rajono savivaldybės taryba Lietuvos Respublikos įstatymų numatyta tvarka.
- Direktoriaus pavaduotojus, mokytojus ir kitus darbuotojus priima ir atleidžia Mokyklos direktorius Lietuvos Respublikos įstatymų numatyta tvarka.
- Mokyklos direktoriaus, pavaduotojo ugdymui, mokytojo, pagalbos mokiniui specialistų pareiginė alga nustatoma remiantis Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministro įsakymu -,,Dėl švietimo įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos”.
- Kitų darbuotojų pareiginė alga nustatoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu ,, Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo”. Įstaigų vadovas pagal savivaldybės funkcijoms darbo užmokesčiui skirtus asignavimus tvirtina etatus, suderinęs su savivaldybės administracijos direktoriumi.
VIII. ATESTACIJA. KVALIFIKACIJOS TOBULINIMAS
- Mokyklos vadovų atestaciją Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka vykdo Mokyklos steigėjas. Mokytojų atestaciją, vadovaudamasi Švietimo ir mokslo ministro patvirtintais pedagogų atestacijos nuostatais, vykdo Mokyklos pedagogų atestacinė komisija.
- Vadovai ir mokytojai ne mažiau kaip 5 dienas per metus gali dalyvauti kvalifikacijos tobulinimo renginiuose. Kvalifikacijų tobulinimo prioritetai nustatomi kiekvienais metais ir fiksuojami Mokyklos veiklos programoje.
IX. PASIEKIMŲ PATIKRINIMAI. EGZAMINAI
- Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimas, brandos egzaminai organizuojami Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.
- Mokiniams, kurie mokėsi pagal adaptuotą ar specialiojo ugdymo programą, jiems pageidaujant organizuojamas pasiekimų patikrinimas pagal atitinkamą programą atitinkančius reikalavimus.
X. IŠSILAVINIMO, KVALIFIKACIJOS, PASIEKIMŲ PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMAS
- Pradinio, Pagrindinio ir Vidurinio ugdymo programų pasiekimų įteisinimo dokumentų išdavimas organizuojamas Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.
- Išsilavinimo, pasiekimų pažymėjimus užsako, apsirūpina jais, saugo ir atsis-kaito už panaudotus blankus Mokyklos direktorius.
- Pažymėjimus mokiniams išrašo klasių auklėtojai, juose įrašytų duomenų tikrumą tikrina direktoriaus įsakymu sudaryta komisija.
- Už pažymėjimų apskaitos knygų tvarkymą atsako Mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui.
XI. MOKYKLOS RYŠIAI
- Mokykla pavaldi steigėjui. Mokykla palaiko ryšius ir bendradarbiauja su kito-mis rajono, šalies mokyklomis. Palaiko ryšius su jos veikla susijusiais juridiniais ir fiziniais asmenimis (rajono švietimo, sveikatos, kultūros, sporto skyriais, teisėsaugos, Vaikų teisių apsaugos, mokslo, studijų įstaigomis).
- Mokykla bendradarbiauja su Suginčių seniūnija, Suginčių, Verbiškių, Sidabrinių kaimų bendruomenėmis.
- Mokykla dalyvauja šalies ir tarptautiniuose projektuose bei programose.
- Mokykla gali pasirašyti bendradarbiavimo sutartis.
XII. MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
- Švietimo stebėseną Mokykla vykdo pagal Švietimo ir mokslo ministro patvirtintus švietimo stebėsenos rodiklius ir jo nustatytą tvarką.
- Vidaus audito vykdymą inicijuoja Mokyklos direktorius.
- Mokyklos veiklos priežiūrą pagal Švietimo ir mokslo ministro patvirtintus Mokyklos veiklos priežiūros nuostatus ir nustatytą mokyklos vadybinės ir pedagoginės veik-los išorinio audito metodiką vykdo Molėtų rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyrius.
- Valstybinę Mokyklos veiklos priežiūrą vykdo Švietimo ir mokslo ministerija, Molėtų rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyrius, apskrities viršininko administracijos valstybinės švietimo priežiūros skyrius pagal Valstybinės švietimo priežiūros nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės.
- Mokyklos finansinės veiklos kontrolę vykdo Valstybės kontrolės įgaliotos institucijos ir steigėjas.
XIII. TURTAS, LĖŠŲ ŠALTINIAI IR NAUDOJIMAS
- Mokykla pasitikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymų numatyta tvarka disponuoja priskirta žeme, savivaldybės ir valstybės pastatais, finansiniais ištekliais, inventoriumi, mokymo priemonėmis.
- Mokykla visiškai išlaikoma iš valstybės ir savivaldybės biudžeto pagal asignavimo valdytojo patvirtintą sąmatą.
- Mokykla gali turėti nebiudžetinių lėšų. Jas sudaro: fizinių ir juridinių asmenų parama, labdara, pajamos gautos už papildomą ugdymą, kursus, projektų lėšos ir kitas suteiktas atlygintinas paslaugas.
- Nebiudžetinės lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos vyriausybės nustatyta tvarka.
- Finansines operacijas vykdo Mokyklos buhalterinė tarnyba.
- Mokykla gali turėti savo fondą, kurio sudarymo šaltiniai yra savarankiški asmenų ir organizacijų įnašai bei materialinės vertybės.
XIV. NUOSTATŲ TVIRTINIMAS, KEITIMAS IR PAPILDYMAS
- Mokyklos nuostatus tvirtina Mokyklos steigėjas – Molėtų rajono savivaldybės taryba, suderinus su Mokyklos taryba.
- Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi pasikeitus nuostatų reikalavimams, Mokyklos direktoriaus ar Mokyklos tarybos iniciatyva. Naują nuostatų redakciją ar pataisas tvirtina Mokyklos steigėjas.
XV. DOKUMENTŲ VALDYMAS IR SAUGOJIMAS
- Mokyklos dokumentų saugojimą ir valdymą reglamentuoja Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymas, Raštvedybos taisyklės, patvirtintos Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus įsakymu, Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus įsakymu, Bendrojo lavinimo mokyklų dokumentų saugojimo terminų rodyklė.
XVI. MOKYKLOS REGISTRAVIMAS
- Mokykla registruojama Juridinių asmenų registre Civilinio kodekso ir Juridinių asmenų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu, nustatyta tvarka.
XVII. MOKYKLOS PABAIGA IR PERTVARKYMAS
- Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma, vadovaujantis Civiliniu kodeksu ir Švietimo įstatymu, laikantis Bendrojo lavinimo, specialiojo ugdymo, profesinio mokymo mokyklų, pagalba mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančių įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijų sąrašu, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu, išdėstytų kriterijų ir Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu.
- Mokyklos direktorius ne vėliau kaip prieš tris mėnesius raštu, gavęs steigėjo sprendimą apie Mokyklos reorganizavimą, pertvarkymą ar likvidavimą, praneša Mokyklos darbuotojams, mokytojams, tėvams ir mokiniams, kaip bus vykdomi prisiimti įsipareigojimai.
Molėtų rajono Suginčių vidurinės mokyklos direktorius Stanislovas Lisauskas
_____________________________
SUDERINTA Mokyklos tarybos 2005-02-01 posėdžio protokoliniu nutarimu (protokolas Nr.V3-02)
|