PATVIRTINA Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2005-09-22 sprendimu Nr.B1-120
MOLĖTŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
- Molėtų pagrindinė mokykla (toliau – Mokykla).
- Mokykla įsteigta 1939 m. 1980 metais padalinta į dvi miesto vidurines mokyklas. Molėtų rajono tarybos 2003-02-26 sprendimu Nr.B1-88, nuo 2003 m. rugsėjo tapo Molėtų pagrindinė mokykla (5-10 kl.).
- Molėtų rajono savivaldybės viešasis juridinis asmuo, veikiantis kaip biudžetinė įstaiga, turinti savo antspaudą ir sąskaitą banke.
- Mokyklos grupė – bendrojo lavinimo mokykla, kodas 3120.
- Mokyklos tipas – pagrindinė mokykla (5-10 kl.), kodas 3123.
- Mokyklos buveinė - Jaunimo g. 1, Molėtai, kodas 33127.
- Mokymo kalba – lietuvių.
- Mokyklos steigėjas – Molėtų rajono savivaldybė, kodas 188670649, Vilniaus g. 44, Molėtai, kodas 33140.
- Mokymo forma – dieninė, mokymas namuose, savarankiškas mokymasis.
- Pagrindinė veiklos rūšis – bendrasis pagrindinis mokymas, kodas 80.21.10.
- Kitos veiklos rūšys: vaikų poilsio stovyklų veikla, kodas 55.23.30.
- Išduodami išsilavinimo, kvalifikacijos, pasiekimų pažymėjimai: pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas, pažymėjimas, mokymosi pasiekimų pažymėjimas. Pažymėjimai išduodami Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.
- Mokyklos bendrabutis (30 vietų).
- Mokyklos bendrabučio buveinė: Jaunimo g. 1, Molėtai.
- Mokyklos bendrabučio steigėjas: Rajono taryba. 2004-10-28 sprendimas Nr.B1−137.
II. MOKYKLOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
- Mokyklos pagrindinis tikslas yra laiduojant darnią asmens dvasinių ir fizinių galių plėtotę, išugdyti aktyvų, savarankišką, atsakingą, sockultūrinio raštingumo, būtino sėkmingai socialinei integracijai ir tolimesniam mokymuisi, pagrindus įgijusį mokinį.
- Mokyklos uždaviniai ir funkcijos:
17.1. užtikrinti darnią prigimtinių mokinio galių plėtotę, puoselėti jo dvasinę kultūrą, pilietiškumą; 17.2. sudaryti mokiniams sąlygas įgyti sockultūrinio raštingumo pagrindus; padėti išsiugdyti kalbinį, matematinį, gamtamokslinį ir technologinį raštingumą bei kultūrinę kompetenciją, reikalingą sėkmingam iškylančių asmeninio bei socialinio gyvenimo klausimų sprendimui; 17.3. padėti mokiniams išsiugdyti komunikacinius gebėjimus, įgyti informacinės kultūros, kompiuterinio raštingumo pagrindus, atitinkančius šiandienio gyvenimo ir ateities poreikius; 17.4. atskleisti ir plėtoti kūrybines mokinių galias, ugdyti meninę ir estetinę kompetenciją, padėti įsitraukti į kultūrinį bendruomenės gyvenimą; 17.5. ugdyti mokinių gebėjimą kritiškai mąstyti, spręsti problemas; 17.6. ugdyti mokinių pasitikėjimą savo jėgomis, iniciatyvumą, savarankiškumą, nusiteikimą imtis atsakomybės, nuostatą ir gebėjimą mokytis ir tobulėti visą gyvenimą; 17.7. ugdyti pagarbą tėvams, mokytojams, kalbai, tėvynei, kultūrai; 17.8. Mokykla ir mokytojai siekia padėti kiekvienam mokiniui įgyti tolimesniam mokymuisi ir gyvenimui būtiną kompetenciją bei patirtį, diferencijuoja ir individualizuoja ugdymą, kad kuo daugiau mokinių kuo geriau realizuotų prigimtines galias; 17.9. 5-8 klasių mokiniams, remiantis bendraisiais ugdymo planais, yra siūlomi pasirenkamieji dalykai iš privalomųjų mokomųjų dalykų modulių; 17.10. specialiųjų poreikių mokiniams sudaromos sąlygos per matematikos, lietuvių kalbos dalykų pamokas dirbti su spec. pedagogu; 17.11. ugdymo veiklą Mokykloje numato pamokų ir papildomo ugdymo tvarkaraščiai; 17.12. Mokykla formuoja ir įgyvendina mokinių ugdymo turinį pagal Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintus bendruosius ugdymo planus ir bendrąsias programas, paiso savo mokinių poreikių įvairovės, derina ugdymo turinį, siūlo ir taiko skirtingus mokymo ir mokymosi būdus bei tempą; 17.13. teikia pagrindinį išsilavinimą; 17.14. siekia sudaryti mokiniams sveikas ir saugias ugdymosi sąlygas; 17.15. laikosi bendrojo lavinimo mokyklos higienos normų ir taisyklių; 17.16. Mokykla organizuoja mokinių papildomą ugdymą, integruoja jį su bendruoju lavinimu; 17.17. teikia specialiąją pedagoginę pagalbą specialiųjų poreikių vaikams, organizuoja specialiųjų poreikių vaikų ugdymą bendrosiose klasėse; 17.18. vykdo rūkymo, narkotikų alkoholio vartojimo prevenciją; 17.19. buria Mokyklą kaip vietos bendruomenės kultūros židinį; 17.20. atlieka vidinį Mokyklos auditą; 17.21. vykdo pagrindinės mokyklos baigiamųjų klasių mokinių raštingumo ir gebėjimų patikras; 17.22. į aukštesnę klasę mokinius kelia direktoriaus įsakymu; 17.23. biblioteka aprūpina mokinius nemokamais vadovėliais, metodine bei grožine literatūra; 17.24. organizuoja mokinių maitinimą šiltu maistu ir nemokamą maitinimą mokiniams pagal tėvų prašymus, atsižvelgiant į jų gaunamas pajamas vienam šeimos nariui; 17.25. užtikrina mokinių ir vykdo, gyvenančių toliau kaip 3 km nuo Mokyklos, nemokamą vežimą visuomeniniu vietiniu ir tarpmiestiniu autotransportu bei Mokyklos „geltonuoju“ autobusu; 17.26. vykdo Mokyklos vidaus auditą; 17.27. teikia mokiniams sveikatos priežiūros specialistų pagalbą; 17.28. kartą į mėnesį organizuoja Mokykloje mokiniams diskoteką;
III. MOKINIŲ PRIĖMIMAS Į MOKYKLĄ, PERĖJIMAS Į KITĄ MOKYKLĄ IR PAŠALINIMAS IŠ MOKYKLOS
- Mokiniai į Mokyklą priimami atsižvelgiant į tėvų ar globėjų pageidavimą.
- Priimant mokinį į Mokyklą pateikiamas tėvų ar globėjų prašymas, išeito mokslo pažymėjimas.
- Su naujai priimamu mokiniu sudaroma sutartis. Iki 14 m. vaiko vardu sutartį pasirašo tėvai, nuo 14 m. sutartį sudaro vaikas su Mokykla, turėdamas tėvų sutikimą.
- Mokinių priėmimas ir išvykimas iš jos forminamas direktoriaus įsakymu.
- Atvykusiems iš užsienio asmenims, neturintiems mokymosi pasiekimų ar išsilavinimo dokumentų, direktoriaus įsakymu sudaroma dalykų mokytojų komisija, ir nusprendžiama, kurioje klasėje bus asmuo mokomas.
- Klasių komplektų skaičių Mokykloje nustato steigėjas.
- Jeigu mokinio elgesys kelia grėsmę Mokyklos bendruomenės saugumui, gavus raštišką rajono savivaldybės ar jo įgalioto asmens pritarimą, mokinys yra šalinamas iš Mokyklos. Direktorius apie mokinio pašalinimą informuoja savivaldybės Vaikų teisių apsaugos tarnybą.
- Nepažangiems mokiniams, grubiai pažeidinėjantiems mokinių elgesio taisykles, sulaukusiems 16 metų, gali būti siūloma mokytis kitose mokyklose.
IV. MOKYKLOS BENDRUOMENĖS NARIŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ
- Mokyklos socialinio, specialiojo pedagogo, bibliotekininko, visuomenės sveikatos priežiūros specialisto, bendrabučio auklėtojo, naktinės auklės, valytojų, santechniko, staliaus, elektriko, kiemsargio, rūbininko, vairuotojo, buhalterės, kasininkės, gamybinio mokymo meistro, naktinio sargo, raštinės vedėjos pareigos ir atsakomybės nurodytos pareigybių aprašymuose.
- Mokinių teisės:
27.1. teisė į mokomą ugdymą Mokykloje; 27.2. teisė mokytis pagal savo gebėjimus ir poreikius, įgyti valstybinius standartus atitinkantį pagrindinį išsilavinimą; 27.3. teisė dalyvauti svarstant ugdymo proceso organizavimo klausimus; 27.4. teisė į minties, sąžinės, religijos, žodžio laisvę, (sulaukus 14 metų apsisprendžiama dėl tikybos mokymosi); 27.5. teisė puoselėti savo kalbą, kultūrą, papročius bei tradicijas; 27.6. teisė turėti higienos reikalavimus atitinkančią darbo vietą, ugdytis sveikoje ir saugioje aplinkoje; 27.7. teisė savarankiškai mokytis ir eksternu laikyti bet kurios klasės ar pagrindinės mokyklos baigimo įskaitas; 27.8. teisė gauti informaciją apie ugdymąsi, mokymosi rezultatus, dalyvauti, kai svarstomas elgesys; 27.9. mokinys, mokomas pagal spec. programą, pereidamas mokytis į kitą mokyklą, turi teisę nepateikti kitai mokyklai Pedagoginės Psichologinės tarnybos nukreipimo; 27.10. teisė gauti socialinę, psichologinę ir specialiąją pedagoginę pagalbą; 27.11. teisė į poilsį ir laisvalaikį, atitinkantį jo amžių ir sveikatą; 27.12. teisė dalyvauti Mokyklos tarybos veikloje; 27.13. teisė burtis į vaikų jaunimo organizacijas, kurių veikla sąlygoja dorovinę, pilietinę, kultūrinę, fizinę bei socialinę brandą, teisė lavintis saviugdos ir saviraiškos būreliuose, dalyvauti visuomeniniame gyvenime, taikiuose susirinkimuose, kurių veikla neprieštarauja Lietuvos respublikos įstatymams; 27.14. teisė būti mokomam namuose susirgus. Vadovaujantis pirminės sveikatos priežiūros gydytojų komisijos pažymomis; 27.15. teisė būti stebimiems Mokyklos sveikatos priežiūros specialistų; 27.16. mokiniai skatinami už gerą elgesį ir mokymąsi, aktyvų dalyvavimą renginiuose, pasiekimus popamokinėje veikloje: apdovanojami Mokyklos padėkos ar pagyrimo raštais; asmeninėmis dovanėlėmis ar pinigais iš „Mokyklos fondo“ lėšų; direktoriaus įsakymu, padėka; organizuojamos išvykos, ekskursijos; labai gerai besimokančių mokinių, pavardės surašomos į Mokyklos Garbės knygą.
- Mokinių pareigos:
28.1. lankyti mokyklą, mokytis iki 16 metų bendrojo lavinimo ar kitoje formaliojo švietimo sistemos mokykloje, įgyti pakankamai žinių ir patirties, kad teisingai galėtų pasirinkti tolesnį mokymąsi ar profesinės veiklos kelią, įgyti savarankiško gyvenimo pradmenis; 28.2. gerbti valstybinę, savo gimtąją kalbą ir kultūrą, kitas kalbas bei kultūras; 28.3. laikytis žmonių bendrabūvio normų; 28.4. gerbti mokytojus, bendramokslius, kitus Mokyklos bendruomenės narius, tėvus; 28.5. vykdyti dvišalės sutarties, kuri pasirašoma tarp Mokyklos ir atėjusio mokinio, reikalavimus; 28.6. dalyvauti Mokykloje organizuojamuose testuose, pasiekimų patikrinimuose, sąžiningai atlikti skirtas užduotis; 28.7. nevėluoti į pamokas ir kitus renginius, ateiti į Mokyklą švariai ir tvarkingai apsirengus, atsinešti reikalingas mokymo priemones, pažymių knygelę; 28.8. įėjus į klasę mokytojui ar vizituojančiam asmeniui, atsistoti, atsakyti į pasveikinimą; 28.9. pamokų metu elgtis drausmingai, mokytojui pareiškus apie pamokos pabaigą, atsistoti, sutvarkyti darbo vietą ir tvarkingai išeiti; 28.10. mokiniui, nevykdančiam pareigos reikalavimų, ignoruojančiam mokinio elgesio taisykles, gali būti taikomos drausminės nuobaudos: informacija tėvams ar globėjams, pokalbis su Mokyklos vadovais, direktoriaus įsakymu reiškiama pastaba, papeikimas, mokinio elgesys svarstomas Mokytojų taryboje, Mokyklos taryboje (pagal poreikį, kviečiami ir tėvai), laikinai bandomajam laikotarpiui šalinamas iš Mokyklos; 28.11. už veiksmus, kuriais mokinys kelia grėsmę Mokyklos bendruomenės narių saugumui, gali būti šalinamas iš Mokyklos, gavus rajono savivaldybės mero ar jo įgalioto asmens pritarimą. Direktorius apie mokinio pašalinimą iš Mokyklos informuoja savivaldybės Vaikų teisių apsaugos tarnybą.
- Tėvų teisės:
29.1. reikalauti, kad jų vaikui būtų teikiamas valstybinius standartus atitinkantis pagrindinis ugdymas; 29.2. dalyvauti nustatant mokiniui ugdymo turinį, metodus, vertinimo formas, pasirenkant mokymuisi vadovėlius; 29.3. gauti iš Mokyklos informaciją apie savo vaiko mokymąsi, elgesį, mokymosi sąlygas; 29.4. kartu su Mokyklos mokytojais spręsti vaiko palikimo kurso kartoti klausimą; 29.5. dalyvauti Mokyklos savivaldoje; 29.6. remti Mokyklos tarybos įsteigtą „Mokyklos fondą“; 29.7. lankytis savo vaiko klasės pamokose.
- Tėvų pareigos:
30.1. pasitikėjimo, atvirumo ir reiklumo dvasia ugdyti darbštų, iniciatyvų vaiką, gebantį savarankiškai veikti ir prisiimti atsakomybę; 30.2. sudaryti vaikui sveikas ir saugias gyvenimo bei mokymosi sąlygas; 30.3. bendrauti su Mokyklos pedagogais, dalyvauti sprendžiant vaiko ugdymosi klausimus; 30.4. užtikrinti, kad vaikas mokytųsi iki 16 metų bendrojo lavinimo arba kitoje formaliojo švietimo sistemos mokykloje; 30.5. apsaugoti vaiką nuo smurto, prievartos ir išnaudojimo; 30.6. sudaryti su Mokykla sutartį dėl vaiko mokymosi, vykdyti sutarties reikalavimus ir įsipareigojimus.
- Mokytojo teisės:
31.1. laisvai pasirinkti pedagoginės veiklos organizavimo būdus ir formas; 31.2. tobulinti savo kvalifikaciją, persikvalifikuoti, atestuotis ir gauti kvalifikacinę kategoriją atitinkantį atlyginimą; 31.3. burtis į visuomenines ir profesines organizacijas, savišvietos, kultūrines grupes, dalykines ir metodines sekcijas, būrelius ar susivienijimus, kurių veikla neprieštarauja Lietuvos valstybės įstatymams; 31.4. nustatyta tvarka gauti mokamas atostogas mokymo priemonėms rengti ir kvalifikacijai tobulinti (5 d. per metus); 31.5. atostogauti vasarą ir naudotis Vyriausybės numatytomis lengvatomis; 31.6. vertinti Mokyklos vadovų ir kolegų vadybinę ir pedagoginę veiklą; 31.7. dalyvauti Mokyklos savivaldoje; 31.8. turėti saugias ir higienos sąlygas atitinkančias darbo vietas.
- Mokytojo pareigos:
32.1. formuoti moksleivių ugdymo turinį, vadovaujantis bendruoju ugdymo planu, mokymo programomis, valstybiniais standartais, teikti moksleiviams šiuolaikinį mokslo ir kultūros lygį atitinkantį išsilavinimą; 32.2. pagal mokinių siekius ir galimybes individualizuoti ugdymo turinį, laiduojant gerus ugdymo rezultatus; 32.3. skatinti mokinius mokytis, padėti, turintiems mokymosi sunkumų, nešališkai vertinti mokinių pasiekimus; 32.4. siekti, kad kiekvienas mokinys gebėtų bendrauti ir bendradarbiauti, imtųsi atsakomybės; 32.5. savarankiškai veiktų vadovaudamasis pilietinėmis nuostatomis; 32.6. pritaikytų integruotiems specialiųjų poreikių vaikams ugdymo turinį, metodus ir mokymo priemones, bendradarbiauti su Mokyklos specialiojo ugdymo komisija; 32.7. ugdyti dorovines, pilietines, tautines, patriotines nuostatas; 32.8. padėti mokiniams tenkinti jų saviraiškos ir saviugdos poreikius, plėtoti kultūrinius interesus, daryti poveikį sociokultūrinei aplinkai; 32.9. formuoti mokinių sveikos gyvensenos, civilinės saugos, saugaus eismo, saugos darbe bei buityje įgūdžius, užtikrinti ugdomų mokinių saugumą pamokų, pertraukų, papildomojo ugdymo, ekskursijų, išvykų ir kt. renginių metu. Dalyvauti prevencinėje prieš narkomaniją veikloje; 32.10. laikytis bendrosios ir pedagoginės etikos normų, pedagoginės prevencijos principo; 32.11. ruoštis pamokoms, papildomo ugdymo veiklai, turėti jų planus; 32.12. esant būtinybei, mokyti mokinius namuose, padėti mokiniui mokytis savarankiškai; 32.13. dalyvauti mokinių pasiekimų patikrinimuose, pagal atskirą direktoriaus įsakymą, egzaminų organizavimo, vykdymo ir vertinimo komisijose; 32.14. analizuoti savo pedagoginę veiklą, vertinti ugdymo rezultatus ir su jais supažindinti mokinius, jų tėvus, kolegas, Mokyklos vadovus; 32.15. bendradarbiauti su kolegomis, abipusiu susitarimu mokytis vienam iš kito; 32.16. kelti savo kvalifikaciją, laiku atestuotis, laiku pasitvirtinti turimą kvalifikacinę kategoriją; 32.17. laiku ir tvarkingai (pagal raštvedybos reikalavimus) pateikti Mokyklos vadovams reikiamą informaciją, atsakyti už dėstomo dalyko žinių lygį, atitinkantį valstybinius išsilavinimo standartus; 32.18. nustatyta tvarka budėti Mokykloje, Mokyklos rengiamuose vakaruose, mokinių diskotekose; 32.19. dalyvauti vykdant Mokyklos vidaus auditą; 32.20. atsakyti už patikėtą Mokyklos turtą; 32.21. dalyvauti Mokytojų tarybos posėdžiuose, vykdyti Mokytojų tarybos posėdžiuose priimtus nutarimus; 32.22. įvykus nelaimingam atsitikimui ar staiga mokiniui susirgus, iškviesti Mokyklos sveikatos priežiūros darbuotoją, informuoti Mokyklos vadovus.
- Mokytojo atsakomybė:
33.1. mokytojas atsako už tinkamą dienynų bei kitos su mokymo procesu susijusios dokumentacijos tvarkymą; 33.2. už dėstomo dalyko žinių lygį, atitinkantį vaiko gebėjimus ir valstybinius išsilavinimo standartus; 33.3. už mokinių sveikatą, gyvybę per pamokas, pertraukas, popamokinius renginius, išvykas, ekskursijas į teatrus, muziejus, koncertus; 33.4. už pedagoginės etikos normų laikymąsi; 33.5. nevykdantys pareigų, reikalavimų, mokytojai gali būti baudžiami pastaba, papeikimu, atleidimu iš darbo, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Darbo kodekso atitinkamais straipsniais.
- Klasės auklėtojo pareigos:
34.1. rūpintis mokinių asmeniniu ir socialiniu ugdymu bei branda; 34.2. burti klasėje dirbančius mokytojus ir kitus specialistus klasės mokinių ugdymui planuoti ar derinti; 34.3. pažinti mokinių polinkius, poreikius, interesus, siekti, kad jie dalyvautų svarstant ugdymo turinį, formas ir metodus; 34.4. domėtis ir rūpintis mokinių sveikata, jų saugumu, padėti jiems reguliuoti darbo ir poilsio režimą; 34.5. propaguoti sveiką gyvenseną; 34.6. auklėtojas, mokytojas, pastebėjęs nuo narkotikų apsvaigusį mokinį, privalo: įvertinti situaciją, iškviesti medicininę pagalbą (ji būtina, jei vaikas be sąmonės, sutrikęs jo kvėpavimas, nesiorientuoja aplinkoje), kol ji atvyks, suteikti pirmąją pagalbą, išsiaiškinti viską apie vartotas narkotines medžiagas, informuoti apie faktą tėvus; 34.7. padėti mokiniams formuoti vertybines nuostatas, ugdyti jų pilietiškumą, gebėjimą vadovautis demokratiniais bendravimo principais; 34.8. bendrauti su kiekvienu mokiniu ir jo šeima, informuoti tėvus apie mokymąsi ir elgesį; 34.9. neatidėliojant išsiaiškinti Mokyklos nelankymo priežastis; 34.10. suteikti vaikui reikiamą pagalbą, pastebėjus, kad jo atžvilgiu taikomas smurtas, prievarta, seksualinis ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, apie tai informuoti Mokyklos soc. pedagogą, vadovus, vaikų teisių apsaugos tarnybą; 34.11. padėti mokiniams spręsti iškilusias psichologines, bendravimo, mokymosi ir kt. problemas, bendrauti su soc. pedagogu, lankyti mokinius namuose; 34.12. padėti mokiniams pasirinkti tolesnę mokymosi ir veiklos sritį; 34.13. pildyti klasės dienyną, mokinių asmens bylas ir kt. klasės veiklos dokumentaciją, kiekvienais metais sudaryti darbo su klase programą, išrašyti mokiniams pažymėjimus ir atiduoti tvirtinti direktoriui.
- Būrelio vadovo pareigos:
35.1. supažindinti mokinius su būrelio veikla ir elgesio taisyklių reikalavimais jį lankant; 35.2. pasirinkti būrelio veiklos organizavimo formas, priemones; 35.3. sudaryti būrelio veiklos programą, turiningai organizuoti būrelio veiklą; 35.4. ieškoti naujų būrelio veiklos organizavimo formų bei metodų; 35.5. palaikyti drausmę būrelio veiklos bei organizuotų renginių metu, saugoti vaikų sveikatą bei gyvybę; 35.6. sudaryti visiems, lankantiems būrelį, klubą galimybes atskleisti savo gebėjimus; 35.7. rūpintis vaikų saugumu, instruktuoti juos, kaip saugiai atlikti skirtus darbus; 35.8. įvykus nelaimingam atsitikimui, nedelsiant suteikti pagalbą, iškviesti med. priežiūros darbuotoją arba nuvesti jį į med. kabinetą; 35.9. organizuoti būrelyje dalyvaujančių vaikų darbų parodėles, konkursus; 35.10. tvarkyti visus reikalingus būrelio veiklai dokumentus, laiku pateikti reikalaujamą ataskaitą; 35.11. palaikyti švarą, tvarką patalpose, kuriose organizuojama būrelių veikla.
V. SAVIVALDA
- Mokyklos taryba – aukščiausia Mokyklos savivaldos institucija, telkianti mokinių, jų tėvų (globėjų, rūpintojų) ir pedagogų atstovus svarbiausiems Mokyklos veiklos tikslams numatyti ir uždaviniams spręsti.
- Mokyklos tarybos nuostatus tvirtina Mokyklos direktorius.
- Mokyklos tarybai atstovaujama lygiomis dalimis, t.y., 7 mokiniai, 7 pedagogai, 7 tėvai ar globėjai ar rūpintojai.
- Į Mokyklos tarybą gali būti renkami 5-10 klasių mokiniai.
- Mokyklos tarybos nariai renkami atviru balsavimu : mokiniai – visuotiniame mokinių susirinkime, tėvai ar globėjai – visuotiniame tėvų susirinkime, mokytojai – Mokytojų tarybos posėdyje. Taryba perrenkama kasmet iki spalio 1d.. Mokyklos tarybos veikloje gali dalyvauti kiti vietos savivaldos atstovai.
- Mokyklos tarybos pirmininku negali būti Mokyklos direktorius, jis gali dalyvauti Mokyklos tarybos posėdžiuose. Mokyklos tarybos pirmininką renka Mokyklos tarybos nariai slaptu balsavimu iš mokytojų ar tėvų (globėjų, rūpintojų).
- Mokyklos tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Mokyklos tarybos nutarimus, kurie prieštarauja Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams Mokyklos direktorius prašo svarstyti iš naujo. Per metus vyksta ne mažiau kaip 3 posėdžiai.
- Mokyklos taryba už veiklą atsiskaito ją rinkusiems Mokyklos bendruomenės bei vietos bendruomenės nariams.
- Mokyklos steigėjui, švietimo priežiūrą vykdančioms institucijoms nustačius, kad tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlyti Mokyklos tarybai juos svarstyti iš naujo. Mokyklos tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.
- Į Mokyklos tarybos posėdį gali būti kviečiami Mokyklos bendruomenės nariai, vietos bendruomenės atstovai.
- Mokyklos tarybos funkcijos:
46.1. nustato Mokyklos veiklos perspektyvas, pagrindines darbo kryptis, aprobuoja Mokyklos veiklos programą, nuostatus, vidaus darbo tvarkos taisykles, ugdymo planą, nustato ugdymo organizavimo tvarką; 46.2. svarsto siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, mokinių žinių ir gebėjimo vertinimo sistemos pasirinkimo, papildomos veiklos ir renginių organizavimo; 46.3. teikia siūlymus Mokyklos direktoriui priimant darbuotojus ir vertinant jų darbo rezultatus; 46.4. vertina Mokyklos vadovų ir mokytojų veiklą, pareiškia nuomonę jiems atestuojantis; 46.5. mokytojų tarybos teikimu, sprendžia mokinių šalinimo iš Mokyklos klausimus; 46.6. inicijuoja Mokyklos bendruomenės ir visuomenės bendradarbiavimą; 46.7. skiria atstovus į pedagogų atestacijos komisiją ir viešo konkurso laisvai direktoriaus vietai užimti komisiją; 46.8. kontroliuoja Mokyklos ūkinę finansinę veiklą; 46.9. gali sustabdyti kitos Mokyklos savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisėtumą ištirs kompetentingos institucijos; 46.10. priima sprendimą dėl mokinių pasiekimų mokant muzikos, dailės, kūno kultūros, technologijų, pilietinės visuomenės pagrindų, ekonomikos, pasirenkamųjų dalykų ir modulių vertinimo; 46.11. pagrindinio ugdymo programos pirmųjų metų mokinių adaptacinio periodo trukmės; 46.12. ugdymo proceso organizavimo nuo birželio 1 d. iki mokslo metų pabaigos.
- Mokytojų taryba:
47.1. Tarybos paskirtis – mokytojų, profesinių ir bendrųjų ugdymo klausimų sprendimas. Ją sudaro direktorius ir jo pavaduotojai ugdymui, visi Mokykloje dirbantys mokytojai, socialiniai, specialieji pedagogai, bibliotekininkai, sveikatos priežiūros specialistai. Į posėdžius galima kviesti ir kitų savivaldos institucijų atstovus; 47.2. mokytojų tarybai vadovauja Mokyklos direktorius; 47.3. posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, bet ne rečiau kaip kartą per trimestrą; 47.4. posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 visų tuo metu dirbančių pedagogų. Nutarimai priimami atviru balsavimu, pritarus didesnei kaip pusė dalyvaujančių posėdyje narių; 47.5. mokytojų taryba aptaria praktinius švietimo reformos įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus; 47.6. diskutuoja dėl Mokyklos veiklos programos, aptaria ugdymo planą, bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo ir bendrojo išsilavinimo standartų pasiekimo klausimus; 47.7. kartu su Mokyklos socialiniu ir spec. pedagogais, sveikatos priežiūros specialiste aptaria mokinių sveikatos, saugos darbe, mokymo, elgesio, poilsio ir mitybos, mokinių, gyvenančių toliau kaip 3 km nuo Mokyklos, vežimo į Mokyklą ir kt. klausimus; 47.8. aptaria ir nustato mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo, anketavimo tvarką. Svarsto mokinių elgesį, skatinimą, nuobaudas.
- Mokyklos mokinių prezidentas:
48.1. renkamas slaptu balsavimu. Kandidatūrą kelti prezidentu gali 8-10 klasių mokiniai; 48.2. prezidentas renkamas slaptu balsavimu iš kandidatų vieneriems metams, jis gali būti perrenkamas ir kitiems metams; 48.3. Mokykloje sudaroma prezidentūra, į kurios sudėtį įeina po vieną visų klasių atstovą; 48.4. svarsto, derina su mokyklos vadovais – direktoriumi ar pavaduotoju ugdymui, tvirtina svarbiausių mokinių renginių planus, teikia siūlymus, pageidavimus Mokyklos tarybai; 48.5. rūpinasi mokinių veikla, drausmės ir tvarkos palaikymu Mokykloje; 48.6. svarsto mokinių teisių mokykloje ir už mokyklos gynimo klausimus; 48.7. inicijuoja Mokyklos laikraščio „Molėtukas“ leidimą, prisideda prie Mokyklos muziejaus kūrimo.
- Mokinių klasių tėvų komitetai:
49.1. Mokykloje veikia klasių tėvų komitetai, kuriuos kiekvienų mokslo metų pradžioje iki spalio 1 d. klasės mokinių tėvai renka balsų dauguma savo susirinkimuose; 49.2. klasių tėvų komitetai, jų pirmininkai kartu su klasės auklėtojais planuoja klasės tėvų susirinkimus, jų temas, padeda klasės auklėtojams spręsti iškilusias organizacines ir ugdymo problemas.
VI. VALDYMAS
- Mokyklai vadovauja direktorius. Jį į pareigas priima ir atleidžia iš pareigų Molėtų rajono savivaldybės taryba Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
- Direktorius turi telkti Mokyklos bendruomenę valstybinei švietimo politikai įgyvendinti, Mokyklos veiklos programai įgyvendinti.
- Rūpintis palankaus mikroklimato kūrimu, puoselėti demokratinius Mokyklos bendruomenės santykius, skirti vadybines funkcijas pavaduotojams ugdymui ir ūkiui, sudaryti galimybes jiems savarankiškai dirbti, įpareigoti periodiškai atsiskaityti už nuveiktą darbą.
- Vadovauti Mokyklos strateginio plano, metinės veiklos programų ir ugdymo planų rengimui ir jų vykdymui.
- Rengti Mokyklos vidaus darbo taisykles, pareigybių aprašymus, organizuoti jų projektų svarstymus, teikti Mokyklos tarybai aprobuoti.
- Užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką, rūpintis Mokyklos intelektualiniais, materialiniais ir finansiniais ištekliais.
- Stebėti mokinių ugdymą ir ugdymąsi, vertinti pedagogų praktinio darbo rezultatus, sudaryti sąlygas pedagogams kelti kvalifikaciją, atestuotis.
- Sudaryti specialiojo ugdymo komisiją, rūpintis pedagoginės psichologinės, socialinės, pedagoginės pagalbos teikimu.
- Plėtoti bendradarbiavimą su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), visuomene.
- Užtikrinti mokinių bendro raštingumo tikrinimą (tikrinti kalbinį ir matematinį gebėjimus, juos vertinti, išsilavinimo pažymėjimus išduoti, nustatyta tvarka informuoti Nacionalinį egzaminų centrą bei Kultūros ir švietimo skyrių.
- Organizuoti tinkamą mokinių maitinimą Mokykloje ir vežimą į Mokyklą.
- Analizuoti Mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę, inicijuoti Mokyklos vidaus audito vykdymą, Mokyklos sąvado rengimą.
- Įforminti švietimo santykius tarp mokinio ir Mokyklos rašytine sutartimi.
- Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo nustatyta tvarka:
63.1. priimti į darbą ir atleisti iš darbo mokytojus, direktoriaus pavaduotojus ir aptarnaujantį personalą, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Darbo kodeksu, skatinti darbuotojus ir mokinius bei skirti nuobaudas.
- Sudaryti ir pasirašyti sutartis su paslaugų tiekėjais arba nutraukti, jei jie pažeidžia sutartyje numatytus įsipareigojimus.
- Užtikrinti programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.
- Rūpintis Mokyklos tarptautiniais ryšiais.
- Lankytis etikos normų ir užtikrinti mokytojų ir kitų darbuotojų etikos normų laikymąsi.
- Už netinkamą tarnybinių pareigų atlikimą Mokyklos direktorius atsako įstatymų nustatyta tvarka.
- Direktoriaus pavaduotojai ugdymui:
69.1. privalo organizuoti ugdymo planų, bendrųjų programų vykdymą, pamokų ir papildomo ugdymo tvarkaraščių sudarymą; 69.2. vadovauti neįgaliųjų vaikų integravimosi programų įgyvendinimui, organizuoti specialiojo ugdymo komisijos darbą, rūpintis pedagoginės psichologinės pagalbos mokiniams teikimu; 69.3. rūpintis palankaus mikroklimato mokykloje kūrimu, puoselėti demokratinius Mokyklos bendruomenės santykius; 69.4. teikti pagalbą pedagogams, prižiūrėti, kaip vykdomi Mokyklos veiklą reglamentuojantys dokumentai; 69.5. stebėti ugdymo procesą, analizuoti ir vertinti ugdymo rezultatus; 69.6. skatinti pedagogus tobulinti kvalifikaciją, dalykiškai, bendradarbiauti, atestuotis, vertinti kuruojamų dalykų mokytojų veiklą atestuojantis; 69.7. tvarkyti mokinių abėcėlinę, pagrindinio išsilavinimo ir mokymosi pasiekimų pažymėjimų apskaitos knygas, mokymosi pasiekimų ir išsilavinimo pažymėjimų išdavimo dokumentus, vesti jų apskaitą; 69.8. kontroliuoti klasių dienynų, mokinių asmens bylų tvarkymą; 69.9. vykdyti mokinių teisės pažeidimų, narkotikų ir psichotropinių medžiagų vartojimo prevenciją, kontroliuoti mokinių lankomumą, informuoti suinteresuotas institucijas apie vengiančius mokytis vaikus ir įstatymų numatyta tvarka taikyti poveikio priemones; 69.10. palaikyti ryšį su mokinių tėvais, organizuoti tėvų pedagoginį švietimą; 69.11. laikytis pedagoginės etikos reikalavimų.
- Direktoriaus pavaduotojas ūkiui:
70.1. rūpintis Mokyklos materialiniais ir informaciniais ištekliais, patalpų paruošimu darbui, sanitarija ir higiena; 70.2. organizuoti aptarnaujančio personalo darbą, rengti pareigų aprašymą, kontroliuoti jų veiklą; 70.3. rūpintis Mokyklos pastatų, inventoriaus ir mokymo priemonių apsauga; 70.4. vykdyti kitas pareigybines funkcijas.
VII. PRIĖMIMAS Į DARBĄ IR DARBO APMOKĖJIMAS
- Mokyklos direktorių į darbą skiria ir atleidžia rajono savivaldybės taryba.
- Direktoriaus pavaduotojus, pedagogus, ūkinius darbuotojus priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos direktorius įstatymų nustatyta tvarka, vadovaudamasis Darbo kodeksu.
- Mokyklos direktoriui, direktoriaus pavaduotojams ugdymui, pedagogams ir ūkiniams darbuotojams pareiginės algos nustatomos vadovaujantis Švietimo ir mokslo ministro patvirtinta tvarka ir Molėtų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
VIII. ATESTACIJA. KVALIFIKACIJOS TOBULINIMAS
- Mokyklos direktoriaus, pavaduotojų ugdymui, mokytojų atestacijos tvarką nustato Švietimo ir mokslo ministerija.
- Pedagogų kvalifikacijai tobulinti skiriamos per metus 5 laisvos darbo dienos.
- Išvykusius į kvalifikacijų renginius mokytojus laikinai direktoriaus įsakymu pavaduoja kiti laisvi to dalyko mokytojai
IX. PASIEKIMŲ PATIKRINIMAI. EGZAMINAI
- Baigiamųjų 10-ųjų klasių mokiniams organizuojamas bendras raštingumo tikrinimas. Tikrinami kalbiniai ir matematiniai gebėjimai.
- Bendrojo raštingumo patikrinimo tvarką, užduotis ir datas, išduodamus pažymėjimus nustato Švietimo ir mokslo ministerija.
X. IŠSILAVINIMO, KVALIFIKACIJOS, PASIEKIMŲ PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMAS
- Išsilavinimo, kvalifikacijos, pasiekimų pažymėjimai išduodami Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.
- Už pažymėjimo blankų užsakymą, apsirūpinimą, saugojimą, atsiskaitymą už panaudotus blankus atsako Mokyklos direktorius.
- Pažymėjimus išrašo klasės auklėtojas, pasirašo Mokyklos direktorius.
- Už pažymėjimų apskaitą, knygų tvarkymą atsako direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
XI. MOKYKLOS RYŠIAI
- Mokykla palaiko ryšius ir bendradarbiauja su jos veikla susijusiais juridiniais ir fiziniais asmenimis, vietos bendruomene, kitomis mokyklomis, dalyvauja šalies ir tarptautiniuose projektuose, programose.
XII. MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
- Mokyklos ugdymo plano vykdymą stebi, analizuoja ir kontroliuoja direktoriaus pavaduotojai ugdymui, direktorius.
- Mokyklos vidaus audito vykdymą inicijuoja Mokyklos direktorius.
- Mokyklos veiklos priežiūrą pagal Švietimo ir mokslo ministro patvirtintus mokyklos veiklos priežiūros nuostatus ir nustatytą Mokyklos vadybinės ir pedagoginės veiklos išorinio audito metodiką vykdo steigėjas – Molėtų rajono savivaldybė.
- Valstybinę Mokyklos veiklos priežiūrą vykdo Švietimo ir mokslo ministerijos, apskrities viršininko administracijos Valstybinės švietimo priežiūros skyrius pagal valstybinės švietimo priežiūros nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu
- Mokyklos finansinės veiklos kontrolę vykdo valstybės kontrolės įgaliotos institucijos ir steigėjas – rajono savivaldybė.
XIII. TURTAS, LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ NAUDOJIMAS
- Mokykla valdo savivaldybės turtą patikėjimo teise.
- Mokyklai skiriamos valstybės lėšos, Švietimo ir mokslo ministerijos moksleivio krepšelis, savivaldybės savarankiškoms funkcijoms atlikti lėšos, gaunama parama 2% nuo priskaičiuoto pajamų mokesčio už metus.
XIV. MOKYKLOS BENDRABUČIO SUTEIKIMAS IR NAUDOJIMASIS JUO
- Steigėjo nustatyta tvarka bendrabutis dirba nuo lapkričio 1 d. iki balandžio 30 d.
- Bendrabutis suteikiamas mokiniams, kurie gyvena toliau kaip 3 km nuo Mokyklos, ir socialiai remtinų šeimų moksleiviams.
- Mokiniai į bendrabutį priimami tėvų ar globėjų prašymu ir direktoriaus įsakymu.
- Šeštadieniais, sekmadieniais ir mokinių atostogų dienomis bendrabutis nedirba.
XV. NUOSTATŲ TVIRTINIMAS, KEITIMAS IR PAPILDYMAS
- Nuostatų keitimą ir papildymą gali inicijuoti Mokyklos direktorius, Mokyklos taryba.
- Mokyklos nuostatai keičiami, papildomi pasikeitus Lietuvos Respublikos teisės aktams arba Mokyklos direktoriaus ar Mokyklos tarybos iniciatyva.
- Naujų nuostatų redakciją tvirtina steigėjas.
XVI. DOKUMENTŲ VALDYMAS IR SAUGOJIMAS
- Mokyklos dokumentų saugojimą ir valdymą reglamentuoja:
98.1. Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymas; 98.2. Raštvedybos taisyklės; 98.3. Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklės; 98.4. Bendrojo lavinimo mokyklų dokumentų saugojimo terminų rodyklė.
- Mokyklos archyvui įrengta atskira patalpa, kurioje saugomi sutvarkyti dokumentai pagal Utenos apskrities archyvo patvirtintą bylų nomenklatūrą:
99.1. nuolatinio (iki nustatyto termino pateikti Utenos apskrities archyvui); 99.2. ilgo saugojimo ugdymo proceso organizavimo; 99.3. nuolatinio saugojimo atleistų tarnautojų; 99.4. ilgo saugojimo personalo valdymo.
XVII. MOKYKLOS REGISTRAVIMAS
- 100.Mokykla registruojama Juridinių asmenų registre Civilinio kodekso ir Juridinių asmenų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
XVIII. MOKYKLOS PABAIGA IR PERTVARKYMAS
- Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma vadovaujantis Civiliniu kodeksu ir švietimo įstatymu.
- Mokyklą reorganizuojant, likviduojant ar pertvarkant laikomasi Bendrojo lavinimo, specialiojo ugdymo, pagalbą mokiniui teikiančių įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijų sąraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu, išdėstytų kriterijų ir Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių, patvirtintų nutarimu.
- Mokyklos direktorius apie Mokyklos reorganizavimą, likvidavimą ar pertvarkymą privalo raštu pranešti kiekvienam mokiniui ne vėliau kaip prieš 3 mėnesius iki Mokyklos reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo pradžios. Jis privalo vykdyti visus mokymosi sutartyje numatytus Mokyklos įsipareigojimus mokiniams.
Molėtų pagrindinės mokyklos direktorius Antanas Satkūnas
_____________________
SUDERINTA Mokyklos tarybos 2005-01-28 posėdžio protokolas Nr.2
|