PATVIRTINTA Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2005-12-22 sprendimu Nr. B1-164
MOLĖTŲ RAJONO INTURKĖS PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokyklos pavadinimas:
1.1. visas -Molėtų rajono Inturkės pagrindinė mokykla;
1.2. sutrumpintas - Inturkės pagrindinė mokykla, (toliau – Mokykla).
2. Mokyklos įsteigimo data: Mokykla pirmą kartą parapijos knygose paminėta 1782 m., 1834 m. pradėta mokyklos veikla, 2001 m. mokykla reorganizuota į pagrindinę (registravimo data 2001-12-03, įregistravimo pažymėjimas A Nr.003475, išduotas Utenos apskrities viršininko 2001-12-04).
3. Mokyklos teisinė forma ir priklausomybė - savivaldybės viešasis juridinis asmuo, veikiantis kaip savivaldybės biudžetinė įstaiga, turinti savo antspaudą ir sąskaitą banke.
4. Mokyklos grupė - bendrojo lavinimo mokykla, kodas 3120.
5. Mokyklos tipas - pagrindinė mokykla, kodas 3123.
6. Mokyklos buveinė: Inturkės kaimas, Inturkės seniūnija, 33212 Molėtų r. sav.
7. Mokymo kalba – lietuvių kalba.
8. Mokyklos steigėjas: Molėtų rajono savivaldybės taryba (kodas 188670649), adresas: Vilniaus g. 44, 33140 Molėtai.
9. Mokymo forma: dieninė, mokymas namuose, savarankiškas mokymasis.
10. Pagrindinė veiklos sritis: švietimas; pagrindinė veiklos rūšis - bendrasis pagrindinis mokymas, kodas 80.21.10.
11. Kitos veiklos rūšys: pradinis mokymas, kodas 80.10.30; priešmokyklinis ugdymas, vykdant priešmokyklinio ugdymo programą; mokyklų užkandinių, valgyklų ir virtuvių veikla, kodas 55.51.20; vaikų poilsio stovyklų veikla, kodas 55.23.30.
12. Pažymėjimų išdavimas: pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas, pradinio išsilavinimo pažymėjimas, pažymėjimas, mokymosi pasiekimų pažymėjimas, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas.
13. Mokykla savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministro teisės aktais ir šiais nuostatais, Molėtų rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Molėtų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais bei Molėtų rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyriaus vedėjo įsakymais.
II. MOKYKLOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
14. Mokyklos tikslai:
14.1. bendradarbiaudama su mokinių tėvais, Mokykla ugdo savarankų, laisvei pajėgų, atsakingai savo gyvenimą kurtis gebantį žmogų. Šito siekdama, ji augina tvirtus dorinius pagrindus ir savarankią pasaulėžiūrą turinčius, visapusiškai išsilavinusius, bendrauti ir bendradarbiauti gebančius, pilietiškai sąmoningus, atsakingus, tvirto charakterio, toliau mokytis ir dirbti pasirengusius, kultūriškai ir ekologiškai susipratusius, kūrybingus ir darnos siekti pajėgiančius jaunuolius ir jaunuoles;
14.2. Mokykla sudaro mokiniams sąlygas perimti gimtosios kalbos, šiuolaikinių visuomenės ir gamtos mokslų žinių pagrindus, pradinius techninius ir technologinius, praktinės veiklos įgūdžius, Europos religinę ir filosofinę patirtį, perprasti pagrindines politines ideologijas ir ekonomines teorijas, įgyti estetinę nuovoką ir Europos žmogui reikalingus kalbinės komunikacijos gebėjimus, istoriškai pagrįstą Vakarų kultūros supratimą;
14.3. skatina mokinių lygybę ir solidarumą su žmonėmis, turinčiais skirtingus gebėjimus, kitokias socialines galimybes nei dauguma, siekia socialinio mokinių solidarumo, išmoko teikti socialinę paramą artimiesiems;
14.4. priešmokyklinio ugdymo skyrius veiklą organizuoja vadovaudamasis Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintomis ikimokyklinio bei priešmokyklinio ugdymo programomis, vaiko brandumo mokyklai rodikliais ir pagrindiniais (pilietiškumo, humaniškumo, demokratiškumo, atsinaujinimo) ugdymo principais.
15. Mokyklos uždaviniai :
15.1. formuoja ir įgyvendina mokinių ugdymo turinį pagal Švietimo ir mokslo ministro patvirtintus bendruosius arba jo nustatyta tvarka suderintus individualius ugdymo planus ir bendrąsias programas, paiso savo mokinių poreikių įvairovės, derindama ugdymo turinį, siūlydama ir taikydama skirtingus mokymo (-si) būdus ir tempą;
15.2. sukuria efektyvią ir darnią šiuolaikinio Mokyklos valdymo sistemą, pagrįstą strateginiu planavimu ir aiškiai apibrėžia institucine atsakomybe bei atskaitomybe;
15.3. plėtoja priešmokyklinio ugdymo sistemą, ugdo aktyvų, savimi ir savo gebėjimais pasitikintį, stiprią pažinimo motyvaciją turintį vaiką;
15.4. išplėtoja lanksčią, atvirą, švietimo programų principu ir mokyklų tarpusavio jungtimis pagrįsta švietimo struktūrą;
15.5. teikia priešmokyklinio ugdymo paslaugas, bendrąjį pradinį, pagrindinį išsilavinimą;
15.6. užtikrina saugią, sveiką ir jaukią vaikų ugdymo aplinką, sudaro sąlygas visiems Mokyklos aptarnaujamos teritorijos ir pegeidaujantiems vaikams įgyti pagrindinį išsilavinimą ir mokytis gimnazijoje ar kitoje aukštesnėje mokymosi įstaigoje;
15.7. organizuoja mokinių papildomąjį ugdymą, integruodama jį su bendruoju lavinimu;
15.8. teikia specialiąją pedagoginę pagalbą specialiųjų poreikių vaikams, organizuoja specialiųjų poreikių vaikų ugdymą bendrosiose klasėse ir sudaro sąlygas specialiųjų poreikių mokiniams mokytis jiems palankioje aplinkoje pagal mokytojų parengtas individualiąsias programas, teikia jiems specialiąją pedagoginę ir psichologinę pagalbą;
15.9. atlieka Mokyklos vidaus auditą;
15.10. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą;
15.11. kuria Mokyklą, kaip vietos bendruomenės židinį;
15.12. puoselėja visas ikimokyklinio amžiaus vaiko galias (intelektualines, emocijų, valios, fizines); lemiančias asmenybės brandą ir socializacijos sėkmę;
15.13. skatina vaikų savarankiškumą, iniciatyvą, kūrybiškumą, ugdant įvairius gebėjimus, puoselėjant individualybę;
15.14. užtikrina ugdymo tęstinumą;
15.15. formuoja jaunų žmonių atsakomybę už savo ir aplinkinių sveikatą, telkiant visas priemones narkomanijos ir kitų žalingų įpročių prevencijai;
15.16. veikloje remiantis humaniškumo, demokratiškumo, tautiškumo ir atsinaujinimo principais, išpažįstant žmogaus vertingumą, jo pasirinkimo laisvę ir dorinę atsakomybę, puoselėjant artimo meilę, padeda asmeniui tapti atsakingam už save bei tautinę visuomenę, ugdo pagarbą tiesai kaip gyvenimo vertybei, moko nuosekliai ir atkakliai siekti tiesos ir pagarbos kitam;
15.17. bendradarbiaujant su tėvais (globėjais, rūpintojais) puoselėja mokinių dorą kaip būtiną demokratinės gyvensenos pagrindą, skatina atsakingai naudotis sąžinės ir minties laisve, kritiškai vertina tradicinę gyvenseną, toleruoja kitas kultūras ir gyvenimo būdus, skatina pagarbą ir pasitikėjimą krašto tradicijomis, padedant pažinti pamatines krikščionybės bei kitų religijų vertybes;
15.18. panaudojant mokinių pasiekimų vertinimo ugdymo procese sistemą:
15.18.1. labiau motyvuoja mokinius mokytis ir mokytojus siekti ugdymo kokybės;
15.18.2. geriau informuoja mokinius bei tėvus (globėjus, rūpintojus) apie mokymosi rezultatus;
15.18.3. skatina mokinius vertinti savo pasiekimus. Intensyvina darbą pamokose, mažina mokinių namų darbų krūvius;
15.18.4. ugdo protinio ir fizinio darbo įgūdžius, suteikia mokiniams mokslinio mąstymo ir mokslinės kūrybos pradmenis;
15.18.5. sudaro galimybes plėsti ir įvairinti papildomo ugdymo veiklą, integruoja jį su bendruoju lavinimu, dalyvauja šalies projektuose, plėtoja ir įvairina mokinių užklasinę veiklą, teikia pagalbą socialiai apleistiems, materialinių sunkumų turintiems bendraamžiams, kuria savąją laisvalaikio ir programų kultūrą.
16. Mokyklos funkcijos:
16.1. sudaro sąlygas jos aptarnaujamos teritorijos jaunimui įgyti pradinį ir pagrindinį išsilavinimą;
16.2. vadovaujantis Bendraisiais ugdymo planais rengia Mokyklos ugdymo planą;
16.3. vadovaujantis Bendrosiomis programomis ir Išsilavinimo standartais rengia mokomųjų dalykų programas ir jų dėstymo teminius planus;
16.4. nustatyta tvarka aprūpina mokinius vadovėliais ir kitomis mokymo priemonėmis;
16.5. nustato ugdymo proceso organizavimo tvarką ir vykdo ją;
16.6. vertina mokinių žinias, gebėjimus, įgūdžius 10 balų sistema 5-10 kl., 1-4 kl. Idiografiniu vertinimu, siekia, kad vertinimas atspindėtų mokinio siekius, pastangas, padarytą pažangą, leistų kiekvienam ugdytiniui pajusti asmenybės pripažinimą, skatintų mokymosi motyvaciją;
16.7. kasmet mokytojų tarybos sprendimu nustato mokymosi pasiekimų mokantis muzikos, dailės, kūno kultūros, technologijų, pilietinės visuomenės pagrindų, ekonomikos, meninės raiškos, pasirenkamųjų dalykų ir modulių vertinimo sistemą;
16.8. pagal Bendrojo lavinimo mokyklos higienos normų taisykles nustato pamokų ir pertraukų trukmę. (Mokyklos tarybos sprendimu, pritarus mokytojų ir mokinių taryboms, pertraukų trukmė, susiklosčius atitinkamai situacijai, gali būti keičiama);
16.9. vykdo ugdymą pamokų metu, be jo mokytojai gali rinktis kitas formas: seminarus, disputus, ekskursijas, tapmokyklines paskaitas, konsultacijas, savo nuožiūra numato individualų, grupinį, savarankišką mokinių darbą ir namų darbų skyrimą;
16.10. laiduoja organizacijų, būrelių, papildomojo ugdymo užsiėmimų, klubų, kursų, studijų įvairovę ir mokinių popamokinės veiklos savarankiškumą, visokeriopai skatinant mokinių saviauklą ir saviugdą;
16.11. nustatyta tvarka sudaro sąlygas mokytis savarankiškai ir namuose;
16.12. teikia specialiąją pagalbą specialiųjų poreikių vaikams;
16.13. organizuoja pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimus ir dalyvauja baigiamųjų egzaminų komisijose;
16.14. vykdo priešmokyklinį vaikų ugdymą;
III. MOKINIŲ PRIĖMIMAS Į MOKYKLĄ IR Į PRIEŠMOKYKLINĘ GRUPĘ, PERĖJIMAS Į KITĄ MOKYKLĄ IR PAŠALINIMAS IŠ MOKYKLOS
17. Priėmimo į Mokyklą tvarką nustato Molėtų rajono savivaldybės taryba, remdamasi Švietimo ir mokslo ministro patvirtintais bendraisiais priėmimo kriterijais;
17.1. Mokyklai priskirtoje aptarnaujamoje teritorijoje gyvenantys vaikai ir mokiniai į Mokyklą ir į priešmokyklinę grupę priimami vadovaujantis Molėtų rajono savivaldybės tarybos sprendimu patvirtinta tvarka. Tėvams pageidaujant priimami ir kitų mokyklų teritorijose gyvenantys vaikai ir mokiniai;
17.2. Mokykla priima į pradinio ugdymo pirmąją klasę fiziškai ir psichiškai subrendusius 6-7 metų amžiaus vaikus. Vaikas gali pradėti lankyti Mokyklą, kai tais kalendoriniais metais jam sueina 7 metai. Anksčiau, t.y. 6 metų vaikui, gali būti leidžiama pradėti lankyti pradinio ugdymo pirmąją klasę jei yra tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymas ir vaikas yra pakankamai tokiam ugdymui subrendęs. 7 metų vaikui leidžiama nelankyti Mokyklos, jei jis fiziškai ir psichiškai yra nesubrendęs. Vaiko psichinę ir fizinę brandą nustato medikai ir psichologai, o pasirengimo mokyklai lygį - pedagogai. Ypatingais atvejais šiuos klausimus sprendžia Molėtų rajono Pedagoginė psichologinė tarnyba;
17.3. mokinius į pirmą klasę Mokykla priima tėvams (globėjams, rūpintojams) pateikus prašymą, vaiko gimimo liudijimą, sveikatos pažymėjimą arba sveikatos pasą. Priimant mokinius į kitas klases pateikiamas išeito mokslo pažymėjimas. Į priešmokyklinį grupę priimami 5/6 metų vaikai;
17.4. vaikai į priešmokyklinio ugdymo grupę priimami pateikus tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymą, vaiko gimimo liudijimą ir asmens sveikatos pažymėjimą;
17.5. priimant mokinį į Mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programas sudaroma sutartis tarp Mokyklos ir mokinio, kurią pasirašo iki 14 metų amžiaus vaikų vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų), o 14 metų ir vyresni mokiniai pasirašo patys (turėdami tėvų (globėjų, rūpintojų)sutikimą) ir Mokyklos direktorius;
17.6. sutartyje nurodomos sutarties šalys, mokymosi programa, jos baigimo forma, šalių įsipareigojimai, sutarties terminas, jos keitimo, nutraukimo pagrindai ir padariniai;
17.7. švietimo santykiai prasideda nuo mokinio pirmos mokymosi dienos. Sutartys sudaromos iki pirmos mokymosi dienos. Sutartys registruojamos registracijos žurnale. Sutartis sudaroma dviem egzemplioriais po vieną abiem šalims;
17.8. sutartis laikoma nutraukta vienai iš šalių vienašališkai pareiškus apie jos nutraukimą arba grubiai pažeidus sutarties sąlygas;
17.9. mokinių priėmimas į Mokyklą ir priešmokyklinę grupę ir išvykimas iš jų įforminamas Mokyklos direktoriaus įsakymu.
18. Išvykstant iš Mokyklos mokiniui, Mokykla nutraukia sutartį, sudarytą su išvykstančiu mokiniu, išduoda išeito mokslo pažymėjimą; išvykstant mokiniui mokslo metų eigoje; išduoda pažymą apie mokymosi pasiekimus; asmens byla su visais patvirtinančiais sveikatą dokumentais saugoma Mokyklos archyve. Jei mokykla, kurioje mokinys tęsia mokslą, pageidauja - persiunčiama mokinio asmens bylos kopija .
19. Mokykla, dėl objektyvių priežasčių negalinti užtikrinti mokiniui, besimokančiam pagal pradinio ar pagrindinio ugdymo programas, psichologinės, specialiosios pedagoginės, specialiosios ar socialinės pedagoginės pagalbos, suderinusi su jo tėvais(globėjais, rūpintojais), Molėtų rajono Pedagogine psichologine tarnyba bei Molėtų rajono savivaldybės administracijos Vaikų teisių apsaugos tarnyba, siūlo jam mokytis kitoje mokykloje;
20. Mokinys, kuris mokosi pagal pradinio ar pagrindinio ugdymo programas, jei jo elgesys kelia realią ir akivaizdžią grėsmę Mokyklos bendruomenės narių saugumui, suderinus su Molėtų rajono savivaldybės administracijos Vaikų teisių apsaugos tarnyba gali būti pašalintas iš Mokyklos. Mokyklos direktorius kartu su Molėtų rajono savivaldybės taryba arba steigėjų susitarimu, jo tėvams(globėjams, rūpintojams) dalyvaujant, mokinį perkelia į kitą mokyklą.
21. Mokinys iki 16 metų negali nutraukti mokymosi pagal privalomojo švietimo programas.
22. Mokiniui dėl ligos ar patologinės būklės negalinčiam mokytis Mokykloje, Sveikatos apsaugos bei Švietimo ir mokslo ministrų nustatyta tvarka sudaromos sąlygos mokytis namuose, savarankiškai mokytis ir dalyvauti pasiekimų patikrinimuose.
IV. MOKYKLOS BENDRUOMENĖS NARIŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ
23. Mokinių ir ugdytinių teisės:
23.1. nemokamai gauti informaciją apie veikiančias mokyklas, švietimo programas, mokymosi formas;
23.2. mokytis pagal savo gebėjimus ir poreikius ir įgyti valstybinius standartus atitinkantį bendrąjį išsilavinimą;
23.3. dalyvauti svarstant ugdymo proceso organizavimo klausimus;
23.4. į minties, sąžinės, religijos, žodžio laisvę, sulaukus 14 metų savarankiškai pasirinkti dorinį ugdymą;
23.5. įstatymo nustatyta tvarka ginti savo teises;
23.6. gauti informaciją apie save, dalyvauti, kai svarstomas jo elgesys;
23.7. puoselėti savo kalbą, kultūrą, papročius bei tradicijas;
23.8. mokytis savitarpio pagalba pagrįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje, turėti higienos reikalavimus atitinkančius mokymosi krūvį ir mokymosi vietą;
23.9. gauti nešališką mokymosi pasiekimų įvertinimą, geros kokybės švietimą;
23.10. pasirinkti formaliojo švietimo programas papildančius bei jo saviraiškos poreikius tenkinančius šių programų modulius, pasirenkamųjų dalykų programas;
23.11. į psichologinę ir specialiąją pedagoginę, specialiąją socialinę pedagoginę, informacinę pagalbą, sveikatos priežiūrą Mokykloje, informaciją apie savo pasiekimų vertinimą ir kitą su mokymusi susijusią informaciją;
23.12. į socialinę pagalbą, jei tokios pagalbos negali suteikti tėvai (globėjai, rūpintojai);
23.13. mokytis savitarpio pagarba grįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje, turėti higienos reikalavimus atitinkančius mokymosi krūvį ir darbo vietą;
23.14. nustatyta tvarka naudotis Mokyklos vadovėliais, biblioteka, sporto sale, kabinetais, kompiuteriais;
23.15. savarankiškai mokytis ir laikyti bet kurios klasės, pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą;
23.16. gauti informaciją apie save, dalyvauti kai svarstomas jo elgesys;
23.17. gauti socialinę, psichologinę ir specialiąją pedagoginę informacinę pagalbą, informaciją apie savo pasiekimų vertinimą ir kitą su mokymusi susijusią informaciją;
23.18. į poilsį ir laisvalaikį, atitinkantį jų amžių ir sveikatą;
23.19. dalyvauti Mokyklos savivaldoje Mokyklos nuostatuose nustatyta tvarka;
23.20. burtis į vaikų ir jaunimo organizacijas, kurių veikla sąlygoja dorovinę, pilietinę, kultūrinę, fizinę bei socialinę brandą, lavintis saviugdos ir saviraiškos būreliuose, dalyvauti visuomenės gyvenime, taikiuose susirinkimuose, kurių veikla neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams;
24. Mokinių pareigos:
24.1. sudarius mokymo sutartį, laikytis visų jos sąlygų, Mokyklos vidaus tvarką reglamentuojančių dokumentų reikalavimų;
24.2. stropiai mokytis, gerbti mokytojus ir kitus Mokyklos bendruomenės narius;
24.3. mokytis iki 16 metų bendrojo lavinimo ar kitokioje formalioje švietimo sistemos mokykloje;
24.4. įgyti pakankamai žinių ir patirties tam, kad teisingai pasirinktų tolesnį mokymosi ar profesinės veiklos kelią, būtų pasiruošę savarankiškam gyvenimui;
24.5. nuolat lankyti Mokyklą, laikytis mokinių elgesio ir vidaus darbo tvarkos taisyklių;
24.6. pagal Mokyklos nustatytą tvarką budėti Mokyklos koridoriuose pertraukų, popamokinių renginių metu;
24.7. gerbti valstybinę, savo gimtąją kalbą ir kultūrą, kitas kalbas ir kultūras;
24.8. laikytis žmonių bendrabūvio normų;
24.9. tausoti valstybės, savivaldybės turtą;
24.10. mokytis savisaugos, laikytis higienos reikalavimų;
24.11. ugdytis pagarbą žmogaus teisėms ir pagrindinėms laisvėms;
24.12. dalyvauti Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos, Utenos apskrities, Molėtų rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyriaus, Mokyklos administracijos rengiamuose žinių atitikimo bendriesiems išsilavinimo standartams patikrinimuose, sąžiningai juos atlikti nesinaudojant neleistina pagalba ir neteikti tokios pagalbos kitiems patikrinimo dalyviams.
25. Mokinių, nevykdančių savo pareigų, pažeidinėjančių Mokyklos mokinių elgesio taisykles, klasės auklėtojų teikimu elgesys svarstomas Mokinių elgesio taisyklių pažeidimo svarstymo, nusikalstamumo prevencijos veiklos koordinavimo komisijoje. Vadovaudamasis komisijos išvadomis, Mokyklos direktorius savo įsakymu gali skirti mokiniui pastabą arba papeikimą.
26. Tėvų (globėjų, rūpintojų) teisės:
26.1. nemokamai gauti informaciją apie veikiančias mokyklas, švietimo programas, mokymo formas;
26.2. dalyvauti parenkant (prireikus parinkti) vaikui ugdymo programą, formą ir pan.;
26.3. gauti informaciją apie savo vaiko mokymąsi, elgesį, mokymosi sąlygas;
26.4. kartu su pedagogais spręsti vaiko palikimo kartoti kursą klausimą;
26.5. dalyvauti Mokyklos savivaldoje;
26.6. reikalauti, kad jų vaikams būtų teikiamas valstybinius standartus atitinkantis bendrasis išsilavinimas;
26.7. naudotis Specialiojo ugdymo įstatymo ir kitų įstatymų numatytomis teisėmis;
26.8. dalyvauti mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimuose, tėvų (globėjų, rūpintojų) dienose, Mokykloje organizuojamuose mokinių ir tėvų (rūpintojų, globėjų) bendruose renginiuose;
26.9. bendrauti su Mokyklos mokytojais ir vadovais, dalyvauti sprendžiant vaiko ugdymosi klausimus;
27. Tėvų (globėjų, rūpintojų) pareigos:
27.1. pasitikėjimo, atvirumo ir reiklumo dvasia ugdyti darbštų, iniciatyvų vaiką, gebantį savarankiškai veikti ir prisiimti atsakomybę;
27.2. 6-7 metų vaiką, jeigu jis yra pakankamai subrendęs, leisti į Mokyklą, užtikrinti punktualų ir reguliarų Mokyklos lankymą;
27.3. bendrauti su Mokyklos mokytojais ir vadovais, dalyvauti sprendžiant vaiko ugdymosi klausimus;
27.4. užtikrinti, kad vaikas mokytųsi iki 16 metų bendrojo lavinimo arba kitokioje formaliojo švietimo sistemos mokykloje;
27.5. sudaryti sveikas ir saugias gyvenimo bei mokymosi sąlygas, apsaugoti vaiką nuo smurto, prievartos ir išnaudojimo, užtikrinti, kad vaikas laiku pasitikrintų sveikatą;
27.6. bendradarbiauti su rajono Pedagoginės psichologinės tarnybos specialistais, teikiančiais specialiąją, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę pagalbą, sveikatos priežiūrą sprendžiant vaiko ugdymosi klausimu;
27.7. parinkti savo vaikams iki 14 metų dorinio ugdymo (tikybos arba etikos) programą;
27.8. kontroliuoti ir koreguoti vaiko elgesį;
27.9 užtikrinti vaiko parengimą Mokyklai, jo mokymąsi pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programą;
27.10. rūpintis vaikų priešmokykliniu ugdymu, jų brandinimu Mokyklai;
27.11. apie vaiko ligą pranešti auklėtojii, pirmą ligos dieną;
27.12. atlyginti Mokyklai už jo vaiko padarytą tyčinę žalą;
27.13. atvykti į Mokyklą vaiko auklėtojo ar administracijos kvietimu;
27.14. nustatyta tvarka mokėti už vaiko išlaikymą priešmokyklinio ugdymo grupėje.
28. Mokytojų ir priešmokyklinio ugdymo grupės auklėtojo teisės:
28.1. laisvai pasirinkti pedagoginės veiklos organizavimo būdus ir formas;
28.2. tobulinti savo kvalifikaciją, ne mažiau kaip 5 dienas per metus dalyvauti kvalifikacijos tobulinimo renginiuose, persikvalifikuoti, atestuotis ir gauti kvalifikacinę kategoriją Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
28.3. dirbti savitarpio pagarba grįstoje psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje, turėti higienos reikalavimus atitinkančią ir tinkamai aprūpintą darbo vietą;
28.4. nustatyta tvarka gauti atostogas mokymo priemonėms rengti ir kvalifikacijai tobulinti;
28.5. atostogauti vasarą ir naudotis įstatymų numatytomis lengvatomis;
28.6. burtis į visuomenines ir profesines organizacijas, savišvietos, kultūrines grupes, dalykines ir metodines sekcijas, būrelius ar susivienijimus;
28.7. vertinti Mokyklos vadovų ir kolegų vadybinę ir pedagoginę veiklą;
28.8. dalyvauti Mokyklos savivaldoje;
28.9. teikti siūlymus dėl pedagoginės veiklos tobulinimo;
28.10. naudotis kitomis įstatymų numatytomis teisėmis;
29. Mokytojų ir priešmokyklinio ugdymo grupės auklėtojo pareigos:
29.1. pagal mokinių siekius ir galimybes individualizuoti ugdymo turinį, laiduojant gerus ugdymo rezultatus;
29.2. analizuoti savo pedagoginę veiklą, vertinti ugdymo rezultatus ir su jais supažindinti mokinius, jų tėvus (globėjus, rūpintojus), kolegas ir Mokyklos vadovus;
29.3. ugdyti tvirtas mokinių dorovės, pilietines, tautines bei patriotines nuostatas, laiduoti jų asmenybės galių plėtotę;
29.4. laikytis norminių teisės aktų patvirtintų mokytojo etikos normų ir Mokyklos vidaus tvarką nustatančių dokumentų reikalavimų;
29.5. tobulinti savo kvalifikaciją;
29.6. skatinti mokinius mokytis, padėti turintiems mokymosi sunkumų, objektyviai vertinti mokinių pasiekimus;
29.7. siekti, kad kiekvienas mokinys gebėtų bendrauti ir bendradarbiauti, imtųsi atsakomybės, savarankiškai veiktų vadovaudamasis pilietinėmis nuostatomis;
29.8. pritaikyti integruotiems specialiųjų poreikių vaikams ugdymo turinį, metodus ir mokymo priemones, bendradarbiauti su Mokyklos specialiojo ugdymo komisija;
29.9. siekti, kad mokiniai savo gyvenimą grįstų dorinėmis vertybėmis;
29.10. padėti mokiniams tenkinti jų saviraiškos ir saviugdos poreikius, plėtoti kultūrinius interesus, daryti poveikį sociokultūrinei Mokyklos aplinkai;
29.11. formuoti mokinių sveikos gyvensenos, civilinės saugos,eismo saugos, saugos darbe bei buityje įgūdžius;
29.12. užtikrinti mokinių sveikatos saugumą, gyvybę pamokų, papildomojo ugdymo būrelių užsiėmimų bei Mokyklos organizuotų renginių, ekskursijų, turistinių žygių metu;
29.13. stebėti, analizuoti ir koreguoti tėvų (globėjų, rūpintojų) ir kitų teisėtų vaiko atstovų, socialinės – kultūrinės aplinkos poveikį vaikų ir jaunimo ugdymui, domėtis mokinių sveikata, rūpintis jų sauga;
29.14. tausoti savo kolegų, Mokyklos direktoriaus ir jo pavaduotojų laiką, to mokyti savo mokinius;
29.15. laikytis bendrosios ir pedagoginės etikos normų, pedagoginės prevencijos principo;
29.16. vykdyti Mokyklos direktoriaus, jo pavaduotojų nurodymus, susijusius su mokinių ugdymu ir pedagoginės etikos klausimais;
29.17. pagal sudarytą grafiką budėti pertraukų ir mokyklinių renginių metu;
29.18. pasiruošti pamokoms, ugdomosios veiklos užsiėmimams;
29.19. analizuoti savo pedagoginę veiklą, vertinti ugdymo rezultatus ir su jais supažindinti mokinius, jų tėvus (globėjus, rūpintojus), kolegas ir Mokyklos vadovus;
29.20. tobulinti kvalifikaciją ir nustatyta tvarka atestuotis;
29.21. laikytis Mokyklos vidaus darbo tvarkos taisyklių;
29.22. suteikti vaikui reikiamą pagalbą pastebėjus, kad jo atžvilgiu yra taikomas smurtas, prievarta, seksualinio ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, apie tai informuoti Mokyklos direktorių bei Vaikų teisių apsaugos tarnybą;
29.23. Mokyklos direktoriaus pavedimu dalyvauti mokymo pasiekimų patikrinimų, egzaminų organizavimo, vykdymo ir vertinimo komisijose;
29.24. dalyvauti Mokyklos vidaus audito vykdyme;
29.25. tvarkyti savo pedagoginės veiklos dokumentus;
29.30. vykdyti pareigybines instrukcijas.
30. Priešmokyklinės grupės auklėtojo pareigos:
30.1. kurti visapusišką asmenybės vystymąsi stimuoliuojančią grupės aplinką, kūrybiškai dalyvauti ugdymo procese;
30.2. rūpintis ugdytinių sveikata, tirti jų polinkius, poreikius, interesus, imtis visų reikiam priemonių padėti vaikui, patyrusiam smurtą, prievartą ar kitokio pobūdžio išnaudojimą;
30.3. domėtis vaikų veiklos ir poilsio režimu, informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus) apie vaiko ugdymąsi;
30.4. pritaikyti specialiųjų poreikių vaikams ugdymo metodus, parinkti tinkamas ugdymo priemones;
30.5. ugdyti vaikų vertybines nuostatas, pilietiškumą, demokratiškumą, puoselėti dorovę, sveiką gyvenseną;
30.6. bendrauti su kiekvienu vaiku, jo šeima, burti grupėje dirbančius mokytojus ir kitus darbuotojus vaikų ugdymui tobulinti;
30.7. vykdyti tikslią lankomumo apskaitą ir palaikyti glaudžius ryšius su Mokyklos administracija.
31. Klasės vadovo teisės:
31.1. susipažinti su Mokykloje esančia dokumentacija, skirta ugdytiniams;
31.2. pasirinkti darbo formas, metodus dirbant su auklėtiniais ir bendraujant su tėvais (globėjais, rūpintojais), klasėje dirbančiais mokytojais;
31.3. gauti reikiamą informaciją ir paramą iš Mokyklos administracijos, Molėtų rajono savivaldybės administracijos Vaikų teisių apsaugos tarnybos, teisėsaugos ir kitų istaigų.
32. Klasės vadovo pareigos:
32.1. rūpintis mokinių asmenybiniu ir socialiniu ugdymu bei branda;
32.2. burti klasėje dirbančius mokytojus ir kitus specialistus (bibliotekininkas, psichologas, specialusis pedagogas, asmens sveikatos priežiūros darbuotojas, papildomojo ugdymo organizatorius ir kt.) klasės mokinių ugdymui planuoti ir derinti;
32.3. pažinti mokinių polinkius, poreikius, interesus; siekti, kad jie dalyvautų svarstant ugdymo turinį, formas ir metodus;
32.4. domėtis ir rūpintis mokinių sveikata, jų sauga, padėti jiems reguliuoti darbo ir poilsio režimą; puoselėti sveiką gyvenseną;
32.5. padėti mokiniams formuotis vertybines nuostatas, ugdyti jų pilietiškumą, gebėjimą vadovautis demokratiniais bendravimo principais;
32.6. bendrauti su kiekvienu mokiniu ir jo šeima, informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus) apie jo mokymąsi ir elgesį; neatidėliojant išsiaiškinti Mokyklos nelankymo priežastis;
32.7. suteikti vaikui reikiamą pagalbą pastebėjus, kad jo atžvilgiu taikomas smurtas, prievarta, seksualinis ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, ir apie tai informuoti Mokyklos administraciją bei Molėtų rajono savivaldybės administracijos Vaikų teisių apsaugos tarnybą;
32.8. padėti mokiniams spręsti iškylančias psichologines, bendravimo, mokymosi ir kt. problemas;
32.9. padėti mokiniams pasirinkti tolesnę mokymosi ar veiklos sritį;
32.10. tvarkyti klasės žurnalą, asmens bylas, pažymių knygeles ir kitą su klasės vadovo pareigomis susijusią dokumentaciją;
32.11. organizuoti mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) švietimą apie tabako, alkoholio, narkotikų, psichotropinių ir kitų psichoaktyvių medžiagų vartojimo žalą;
32.12. prižiūrėti, kaip auklėtiniai vykdo Mokyklos nuostatų, vidaus darbo tvarkos taisykles, mokinių elgesio taisykles;
32.13. kartu su klasės aktyvu rengti veiklos programas;
32.14. pastebėjus ar nustačius atvejus, kai vaikui padaryti sužalojimai yra smurtinio pobūdžio, apie tai informuoti Mokyklos direktorių, socialinį pedagogą bei Vaikų teisių apsaugos tarnybą;
33. Kiti ugdymo funkcijas vykdantys specialistai ir personalas vadovaujasi Mokyklos nuostatais ir pareigybinėmis instrukcijomis.
34. Atsakomybė:
34.1. mokiniui už Mokyklos vidaus tvarkos taisyklių ir mokinio elgesio normų pažeidimus gali būti taikomos drausminės auklėjamojo poveikio priemonės: pastaba, papeikimas, griežtas papeikimas, kitos įstatymų numatytos poveikio priemonės;
34.2. įstatymų numatytais atvejais mokinys atsako už materialinės žalos padarymą, ją atlygina;
34.3. tėvams (globėjams, rūpintojams) ir kitiems teisėtiems vaiko atstovams, kurie pažeidžia vaiko teises, vengia ar nevykdo pareigos auklėti, mokyti, prižiūrėti, išlaikyti vaiką, žiauriai elgiasi su vaiku ar kitaip piktnaudžiauja savo teisėmis bei pareigomis, taikoma įstatymų nustatyta civilinė, administracinė arba baudžiamoji atsakomybė;
34.4. mokytojai atsako už mokinių sveikatą ir gyvybę pamokų, papildomojo ugdymo bei Mokyklos organizuotų renginių metu;
34.5. mokytojui, nevykdančiam savo pareigų, pažeidusiam darbo drausmę gali būti taikomos drausminio poveikio priemonės, numatytos Lietuvos Respublikos darbo kodekse;
34.6. Mokyklos administracija atsako už Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Švietimo ir mokslo ministro įsakymų, Molėtų rajono savivaldybės tarybos, jo institucijų norminių dokumentų vykdymą;
34.7. užtikrina, kad nebūtų vykdomi moksliniai bandymai ar kitokie eksperimentai su vaikais, galintys pakenkti jų sveikatai, gyvybei, normaliai asmenybės brandai.
V.SAVIVALDA
35. Mokyklos savivalda grindžiama švietimo tikslais, Mokykloje vykdomomis švietimo programomis ir susiklosčiusiomis tradicijomis.
36. Mokyklos savivaldos institucijos kolegaliai svarsto Mokyklos veiklos bei finansavimo klausimus ir pagal kompetenciją, apibrėžtą Mokyklos nuostatuose, priima spendimus bei daro įtaką vadovo priimamiems sprendimams, atlieka visuomeninę Mokyklos valdymo priežiūrą.
37. Mokyklos taryba:
37.1. Mokyklos taryba – aukščiausioji Mokyklos savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei;
37.2. Mokyklos savivaldos institucijų veiklą reglamentuoja jų nuostatai, sudaryti pagal Mokyklos nuostatus ir svarstomi atitinkamose savivaldos institucijų susirinkimuose ir Mokyklos direktoriaus tvirtinami;
37.3. Mokyklos taryba renkama trejų metų kadencijai, remiantis demokratiniais rinkimų principais: slaptumu, visuotinumu, konkurencija, periodiškumu, aiškiu procedūros apibrėžtinumu;
37.4. Mokyklos tarybos sudėtis: 3 mokiniai, 3 tėvai (globėjai, rūpintojai), 3 mokytojai;
37.5. tėvus į Mokyklos tarybą renka visuotinis tėvų susirinkimas, mokytojus – mokytojų taryba, mokinius – visuotinis mokinių susirinkimas;
37.6. Mokyklos tarybos pirmininką renka tarybos nariai. Mokyklos direktorius negali būti tarybos pirmininku;
37.7. posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip kas trys mėnesiai. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų tarybos narių balsų dauguma;
37.8. Mokyklos tarybos nutarimus, kurie prieštarauja Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, Mokyklos direktorius prašo svarstyti iš naujo. Į posėdžius gali būti kviečiami Mokyklos administracijos ir bendruomenės nariai;
37.9. Mokyklos taryba už veiklą atsiskaito ją rinkusiems Mokyklos bendruomenės bei vietos bendruomenės nariams kartą per metus. Esant pusės bendruomenės narių nepasitikėjimui, bendruomenės nariai gali atšaukti savo atstovą ir išrinkti kitą;
37.10. Molėtų rajono savivaldybės taryba, švietimo priežiūrą vykdančios institucijos nustatę, kad Mokyklos tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo Mokyklos tarybai juos svarstyti iš naujo. Mokyklos tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka. Neteisėti sprendimai negali būti vykdomi;
38. Mokyklos tarybos funkcijos:
38.1. nustato Mokyklos veiklos perspektyvas, pagrindines darbo kryptis, pritaria Mokyklos veiklos programai, ugdymo planui, nustato ugdymo organizavimo tvarką, derina nuostatus, vidaus darbo tvarkos taisykles;
38.2. aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo, papildomos veiklos ir renginių organizavimo;
38.3. teikia siūlymus Mokyklos direktoriui priimant darbuotojus ir vertinant jų darbo rezultatus;
38.4. vertina Mokyklos direktoriaus, jo pavaduotojų veiklą, pareiškia nuomonę dėl jų atestavimosi;
38.5. mokytojų tarybos teikimu sprendžia mokinių šalinimo iš Mokyklos klausimus;
38.6. inicijuoja Mokyklos bendruomenės ir visuomenės bendradarbiavimą;
38.7. skiria atstovus į pedagogų atestacijos komisiją ir viešo konkurso komisiją laisvai Mokyklos direktoriaus vietai užimti;
38.8. kontroliuoja Mokyklos ūkinę ir finansinę veiklą;
38.9. gali sustabdyti kitų Mokyklos savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisingumą ir teisėtumą ištirs kompetentingos institucijos.
39. Mokytojų taryba:
39.1. nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija. Mokytojų tarybos paskirtis - mokytojų profesinių ir bendrųjų ugdymo klausimų sprendimas. Ją sudaro Mokyklos vadovai, visi Mokykloje dirbantys mokytojai, auklėtojai ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys darbuotojai. Į posėdžius gali būti kviečiami kitų savivaldos institucijų atstovai;
39.2. mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per trimestrą. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis;
39.3. mokytojų tarybai vadovauja Mokyklos direktorius. Mokytojų tarybos sekretorių renka mokytojų tarybos nariai;
39.4. posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tuo metu dirbančių tarybos narių, nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma, balsuojant atviru balsavimu;
39.5. aptaria praktinius švietimo reformos įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus;
39.6. diskutuoja dėl Mokyklos veiklos programos, aptaria ugdymo planų, bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo ir bendrojo išsilavinimo standartų pasiekimo klausimus;
39.7. kartu su kitais Mokyklos darbuotojais aptaria mokinių sveikatos, saugos darbe, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus.
40. Mokykloje gali steigtis ir kitos savivaldos institucijos.
41. Mokyklos taryba ir mokytojų tarybos norminio pobūdžio nutarimai įteisinami Mokyklos direktoriaus įsakymu.
42. Mokinių taryba - nuolat veikianti aukščiausia mokinių savivaldos institucija, kurios veiklos nuostatus apsvarstytus 5-10 kl. mokinių susirinkime, tvirtina Mokyklos direktorius. Mokinių tarybą sudaro 5-10 klasių seniūnai ir jų pavaduotojai:
42.1. mokinių tarybos nariai slaptu balsavimu išsirenka pirmininką;
42.2. rinkimai vyksta rugsėjo mėn. pabaigoje;
42.3. mokinių tarybos nariai išrenka atstovus į Mokyklos tarybą. Išrinktais į Mokyklos tarybą, laikomi kandidatai, surinkę daugiausiai balsų.
43. Mokinių tarybos funkcijos:
43.1. svarsto, ir suderinusi su Mokyklos direktorium, tvirtina svarbiausius mokinių renginių planus;
43.2. deleguoja mokinių atstovus į darbo grupę einamųjų mokslo metų ugdymo planui parengti;
43.3. teikia Mokyklos direktoriui pasiūlymus dėl vidaus darbo tvarkos taisyklių, mokinių elgesio taisyklių parengimo ir papildymo;
43.4. planuoja ir organizuoja mokinių popamokinį darbą ir laisvalaikį;
43.5. organizuoja mokinių socialinės rūpybos veiklą;
43.6. rūpinasi drausmės ir tvarkos palaikymui Mokykloje, esant reikalui, svarsto mokinių elgesį Mokinių tarybos drausmės komisijoje, teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl nuobaudų skyrimo mokinio elgesio taisyklių nesilaikantiems mokiniams;
43.7. inicijuoja rūkymo ir narkomanijos prevencines priemones, organizuoja renginius šia tema;
43.8. svarsto mokinių teisių Mokykloje ir už jos ribų gynimo klausimus, teikia Mokyklos direktoriui pasiūlymus dėl mokinių teisių išplėtimo, arba jų apribojimo;
43.9. inicijuoja Mokyklos laikraščio (sienlaikraščio) leidybą ir pan.;
43.10. priima spendimus dėl neeilinės mokinių konferencijos (susirinkimo) sušaukimo.
44. Mokykloje veikia klasių tėvų komitetai, sudaryti iš 3 tėvų (globėjų, rūpintojų) atstovų, kuriuos kiekvienų mokslo metų pradžioje klasės mokinių tėvai renka balsų dauguma savo susirinkime. Klasių tėvų komitetai kartu su klasės auklėtojais planuoja klasės tėvų susirinkimus ir padeda klasės auklėtojams spręsti iškilusias organizacines problemas, mokiniams, mokytojams, tėvams rūpimus klausimus (renginių organizavimą, ūkinius klausimus, ugdymosi ir ugdymo pasiekimus, sveikos gyvensenos klausimus).
45. Mokyklos tėvų komitetą sudaro klasių tėvų (globėjų, rūpintojų) atstovai. Renkama po vieną tėvų (globėjų, rūpintojų) atstovą iš kiekvienos klasės atviru balsavimu. Mokyklos tėvų komiteto atstovai išsirenka pirmininką, pavaduotoją. Susirinkimai kviečiami kartą per trimestrą. Esant reikalui kviečiami neeiliniai susirinkimai. Komiteto darbas planuojamas ir įrašomas į mokyklos veiklos planą. Komitetas domisi ir rūpinasi mokinių maitinimu, lankomumu, mokymusi, turto tausojimu, žalos už tyčinį turto sugadinimą atlyginimu, Mokyklos paruošimu naujiems mokslo metams, kultūrine veikla Mokykloje.
46. Mokykloje yra metodinė taryba.
47. Metodinė taryba renkama visuotiniame mokytojų susirinkime 3 metams. Į metodinę tarybą renkama po 1 mokytoją iš humanitarinių, meninių, tiksliųjų mokslų, technologijų, pradinių klasių mokytojų. Į tarybą įeina direktoriaus pavaduotojas ugdymui ir Mokyklos tėvų komiteto narys.
48. Metodinės tarybos nariai išsirenka pirmininką.
49. Metodinė taryba organizuoja susirinkimus vieną kartą per 2 mėnesius pagal sudarytą darbo planą.
50. Metodinės tarybos funkcijos:
50.1. pedagoginių naujovių sklaida;
50.2. telkti mokytojus ugdymo dermei;
50.3. nagrinėti mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius;
50.4. vertinti mokytojų parengtus metodinius darbus;
50.5. inicijuoti mokytojų patirties sklaidą.
51. Mokyklos savivaldos institucijų nutarimai įsigalioja, kai juos įsakymu patvirtina Mokyklos direktorius.
52. Savivaldos institucijų nutarimai skelbiami Mokyklos koridorių ir mokytojų kambario skelbimų lentose, mokytojų, klasės seniūnų pasitarimuose.
VI. VALDYMAS
53. Mokyklai vadovauja direktorius. Jį skiria Molėtų rajono savivaldybės taryba vadovaudamasi Švietimo ir mokslo ministerijos nustatytais kvalifikaciniais reikalavimais pretendentams ir viešo konkurso organizavimo tvarka.
54. Mokyklos direktoriaus funkcijos:
54.1. vadovauja Mokyklos strateginio plano ir metinių veiklos programų Mokyklos švietimo programų rengimui, jas tvirtina, vadovauja jų vykdymui;
54.2. aiškina Mokyklos bendruomenės nariams valstybinę bei regioninę švietimo politiką;
54.3. telkia Mokyklos bendruomenę valstybinei švietimo politikai įgyvendinti, Mokyklos veiklos programai vykdyti;
54.4. per Mokyklos metodinę tarybą organizuoja ir vykdo ugdymo kokybės politiką, ją užtikrina per Mokyklos veiklos priežiūrą, mokytojų skatinimo sistemą, suderinęs su Mokyklos ir mokytojų tarybomis, organizuoja ugdomąjį procesą, garantuoja demokratinį Mokyklos valdymą;
54.5. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu skiria ir atleidžia Mokyklos direktoriaus pavaduotojus, mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis bei aptarnaujantį personalą, tvirtina jų pareigybių aprašymus;
54.6. sudaro mokymosi sutartis su mokiniais;
54.7. rūpinasi palankaus mikroklimato ugdymui ir darbui kūrimu, puoselėja demokratinius Mokyklos bendruomenės santykius;
54.8. parengia ir skiria vadybines funkcijas pavaduotojams, atsako už informacijos apie švietimo būklę paskelbimą, sudaro galimybes jiems savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už nuveiktą darbą;
54.9. inicijuoja darbuotojų pareiginių instrukcijų rengimą ir jas tvirtina;
54.10. sudaro specialiojo ugdymo komisiją organizuoja specialiųjų poreikių mokinių ugdymo ir specialiosios pedagoginės pagalbos teikimą;
54.11. rengia Mokyklos vidaus darbo tvarkos taisykles, organizuoja jų projekto svarstymą ir teikia Mokyklos tarybai aprobuoti;
54.12. kartu su Mokyklos taryba nustato mokinių ir darbuotojų skatinimo tvarką;
54.13. rūpinasi nustatytų Mokykloms higieninių normų užtikrinimu, organizuoja Mokyklos darbuotojų budėjimą, užkertant kelią smurto apraiškoms Mokykloje;
54.14. vykdo pašalinių asmenų patekimo į Mokyklą apskaitą ir kontrolę, organizuoja jos teritorijos ir prieigų stebėjimą, informuoja policiją apie žinomus ir įtariamus smurto, prievartos, narkotikų platinimo, viešosios tvarkos pažeidimų atvejus;
54.15. inicijuoja prevencines priemones prieš žalingus įpročius, imasi visų teisėtų priemonių, kad Mokykloje ir jos teritorijoje nebūtų rūkoma, vartojami alkoholiniai gėrimai, kiti kvaišalai;
54.16. supažindina ir informuoja Mokyklos bendruomenę su teisės aktais, reglamentuojančiais vaiko teises, pareigas ir atsakomybę už teisės pažeidimus, Mokyklos lankymą, narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimą, ŽIV/AIDS, smurtą, nusikalstamumo prevenciją ir mokinių užimtumą;
54.17. integruoja į Mokyklos ugdymo turinį mokytojų, socialinių darbuotojų, psichologų, visuomenės sveikatos specialistų, klasės auklėtojų organizuojamą narkotinių medžiagų, alkoholio bei tabako vartojimo prevencijos kursą apie narkotinių medžiagų, alkoholio bei tabako žalą žmogaus sveikatai bei visuomenei, siekdamas ugdyti mokinių gyvenimo įgūdžius, atsparumą žalingiems įpročiams, plėtodamas darbą su šeima;
54.18. sudaro sąlygas tobulinti savo pavaduotojų, mokytojų, psichologo, socialinio pedagogo, klasės auklėtojų kvalifikaciją narkotinių medžiagų vartojimo, ŽIV/AIDS smurto, prievartos, savižudybių, nusikalstamumo ir kitais darbo klausimais;
54.19 užtikrina, kad narkomanijos, ŽIV/AIDS, prievartos, smurto, nusikalstamumo ir kitoms prevencinėms programoms įgyvendinti būtų naudojama Švietimo ir mokslo ministerijos rekomenduota literatūra ir vaizdinės priemonės;
54.20. sudaro sąlygas mokinių atostogų metu naudotis Mokyklos baze vietos bendruomenės vaikams, ypatingą dėmesį skiria probleminių ir socialiai remtinų šeimų vaikams;
54.21. organizuoja ir vykdo mokymosi pasiekimų patikrinimus;
54.22. pasitelkdamas administracijos atstovus, Mokyklos metodinę tarybą, vykdo Mokyklos veiklos ir rezultatų analizę, vertina ją ir panaudoja ugdymo kokybės gerinimui užtikrinti, inicijuoja Mokyklos veiklos vidaus auditą, atsako už Mokyklos veiklos rezultatus;
54.23. rūpinasi mokytojų ir aptarnaujančių ugdomąjį procesą darbuotojų kvalifikacijos tobulinimu, sudaro sąlygas pedagogams atestuotis;
54.24. plėtoja bendradarbiavimą su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), organizuoja jų pedagoginį švietimą;
54.25. pasirašo su mokiniais, už mokinius iki 14 metų – mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais) mokymo sutartis;
54.26. teikia informaciją mokiniams ir jų tėvams apie Mokyklos ugdymo planą, mokomųjų dalykų pasirinkimo galimybes, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius Mokyklos audito rezultatus, Mokyklos bendruomenės tradicijas ir pasiekimu, kasmet mokinių tėvams (globėjams, rūpintojams) visuotiniame susirinkime pateikia ataskaitą apie Mokyklos veiklos rezultatus;
54.27 palaiko ryšius su kaimo bendruomene, Molėtų rajono savivaldybės taryba ir administracija, Molėtų rajono savivaldybės administracijos skyriais, kitomis rajono formaliojo ir neformaliojo švietimo įstaigomis, visuotinėmis organizacijomis, Mokyklos rėmėjais;
54.28. vadovauja direkciniam pasitarimui, kurio darbo tvarką reglamentuoja Mokyklos vidaus darbo tvarkos taisyklės;
54.29. atstovauja Mokyklai kitose institucijose be atskiro įgaliojimo;
54.30. atlieka Molėtų rajono savivaldybės tarybos priskirtas funkcijas, įtvirtintas Mokyklos nuostatuose ir pareigybės aprašyme;
54.31. stebi, analizuoja, vertina Mokyklos veiklą, ugdymo rezultatus;
54.32. stebi, kaip Mokykloje laikomasi pedagoginės etikos normų, tiria mokinių ir mokytojų skundus, inicijuoja adekvačių esamai situacijai priemonių priėmimą;
54.33. organizuoja pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą, teikia informaciją Nacionaliniam egzaminų centrui;
54.34. rūpinasi Mokyklos intelektiniais, materialiniais ir finansiniais ištekliais, darbų ir civiline sauga;
54.35. sudaro ir tvirtina Mokyklos etatų sąrašą, kuris neviršytų Mokyklai skiriamo mokos fondo lėšų;
54.36. organizuoja vidaus darbo kontrolę ir prižiūri, kaip ji vykdoma;
54.37. sudaro mokslo metų pradžios ir pedagogų statistines ataskaitas;
54.38. vadovauja mokytojų tarybai;
54.39. dalyvauja Molėtų rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyriaus organizuojamose ugdymo įstaigų vadovų pasitarimuose;
54.40. vykdo kitas funkcijas pagal kompetenciją, reglamentuotas teisės aktuose;
54.41. Mokyklos direktorius atsako už visą Mokyklos veiklą ir jos rezultatus pagal Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatytą tvarką.
55. Direktoriaus pavaduotojo ugdymui vadybinės funkcijos:
55.1. Mokykloje yra vienas direktoriaus pavaduotojo ugdymui etatas, jo kuravimo sritys yra:
55.1.1. direktoriaus pavaduotojas ugdymui atsakingas už ugdymą pradinėse klasėse ir už 5-10 klasių akademinį mokinių ugdymą, pamokų tvarkaraščio sudarymą, 5-10 klasių mokytojų mėnesio darbo laiko apskaitos žiniaraščių pildymą;
55.1.2. direktoriaus pavaduotojas kuruoja mokinių ugdymą, vykdo klasių auklėtojų darbo priežiūrą, vykdo mokinių apskaitą, tvarko jų apskaitos knygą, atsako už mokymosi pasiekimų, išsilavinimo kvalifikacijos pažymėjimų apskaitą;
55.1.3. rūpinasi mokytojų išsilavinimu, kvalifikacijos kėlimu, atestacija, metodiniu darbu.
56. Kitas direktoriaus pavaduotojo ugdymui konkrečias vadybines funkcijas nustato jo pareigybinė instrukcija.
57. Direktoriaus pavaduotojo ūkio ir administracijos reikalams vadybinės funkcijos:
57.1. atsako už Mokyklos ugdymo aplinkos, patalpų materialinį aprūpinimą, paruošia patalpas darbui, organizuoja aptarnaujančio personalo darbą;
57.2. rūpinasi Mokyklos sanitarija, higiena, priešgaisrine bei darbų sauga;
57.3. vykdo kitas pareiginėje instrukcijoje numatytas funkcijas.
58. Už savo pareigų vykdymą direktoriaus pavaduotojas atsako Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatyta tvarka.
VII. PRIĖMIMAS Į DARBĄ IR DARBO APMOKĖJIMAS
59. Direktorių priima į darbą Molėtų rajono savivaldybės taryba Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
60. Pavaduotojus, pedagogus ir kitą personalą priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos direktorius, vadovaudamasis Darbo kodeksu ir kitų Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka;
61. Mokyklos direktoriaus, jo pavaduotojo ugdymui pareiginė alga priklauso nuo išsilavinimo, pedagoginio stažo, vadybinės kvalifikacijos kategorijos ir veiklos sudėtingumo.
62. Mokyklos mokytojo pareiginė alga priklauso nuo išsilavinimo, pedagoginio darbo stažo, kvalifikacinės kategorijos, veiklos sudėtingumo.
63. Darbo apmokėjimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, Švietimo ir mokslo ministro teisės aktai.
64. Direktorius turi teisę, neviršydamas darbo užmokesčiui skirtų lėšų, nustatyti darbuotojams priemokas už papildomai atliekamus darbus, aukštą kvalifikaciją, bei ypatingas darbo sąlygas, taip pat už laikinai nesančių darbuotojų pareigų vykdymą, skatinti darbuotojus.
VIII. ATESTACIJA. KVALIFIKACIJOS TOBULINIMAS
65. Mokyklos direktorius, jo pavaduotojas ugdymui atestuojami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Bendrojo ugdymo įstaigų vadovų atestacijos nuostatais. Juos atestuoja ir suteikia vadybinę kategoriją Molėtų rajono bendrojo ugdymo įstaigų vadovų atestacinė komisija. Kategorijas patvirtina Vyriausioji bendrojo ugdymo įstaigų vadovų atestacijos komisija.
66. Mokyklos pedagogai atestuojami vadovaujantis Švietimo ir mokslo ministro įsakymu patvirtintais Pedagogų atestacijos nuostatais.
67. Mokytojas privalo tobulinti savo kvalifikaciją įvairiomis formomis savarankiškai, Mokykloje ir už jos ribų, ne mažiau kaip 5 dienas per metus dalyvauti kvalifikacijos tobulinimo renginiuose, gaunant atlyginimo vidurkį darbovietėje.
68. Mokyklos direktorius, jo pavaduotojai ir mokytojai tobulina kvalifikaciją Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
IX. PASIEKIMŲ PATIKRINIMAI.
69. Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimas vykdomas pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintą Pagrindinio ugdymo pasiekimų organizavimo ir vykdymo tvarką.
X .IŠSILAVINIMO, PASIEKIMŲ PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMAS
70. Išsilavinimo pažymėjimų išdavimo tvarką nustato Švietimo ir mokslo ministro patvirtinta tvarka.
71. Už pažymėjimų blankų užsakymą, apsirūpinimą atsakingas direktorius.
72. Už pažymėjimų blankų saugojimą, atsiskaitymą už panaudotus blankus atsakingas direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
73. Pažymėjimų išrašymą organizuoja Mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui ir klasės vadovas.
74. Pažymėjimų išrašymo teisingumui patikrinti direktoriaus įsakymu sudaroma komisija.
75. Pažymėjimų apskaitos knygas tvarko Mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
XI. MOKYKLOS RYŠIAI
76. Mokykla yra pavaldi Molėtų rajono savivaldybės tarybai.
77. Mokykla bendradarbiauja su jos veikla susijusiais juridiniais ir fiziniais asmenimis (švietimo, sveikatos, kultūros, sporto, teisėsaugos, vaikų teisių apsaugos, mokslo, studijų institucijomis, Pedagogine-psichologine tarnyba ir kt.).
78. Mokykla dalyvauja programose ir projektuose, organizuoja bendrus renginius su kitomis mokyklomis ir vietos bendruomene .
79. Mokykla turi teisę dalyvauti tarptautinėje švietimo erdvėje, tarptautinėse programose ar kitaip bendradarbiauti su užsienio valstybių švietimo sistemų subjektais.
XII. MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
80. Mokyklos veiklos prižiūrą pagal Švietimo ir mokslo ministro patvirtintus Mokyklos veiklos priežiūros nuostatus ir nustatytą mokyklos vadybinės ir pedagoginės veiklos išorinio audito metodiką vykdo Molėtų rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyrius.
81. Valstybinę Mokyklos veiklos priežiūrą vykdo Švietimo ir mokslo ministerija bei Utenos apskrities viršininko administracijos Valstybinės švietimo priežiūros skyriai (tarnybos) pagal valstybinės švietimo priežiūros nuostatus.
82. Mokyklos veiklą prižiūrinčios institucijos Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka informuoja visuomenę, savivaldos ir valstybines valdžios institucijas apie Mokyklos atliekamo ugdymo kokybę.
83. Mokyklos direktorius inicijuoja vidaus audito vykdymą.
84. Formaliąją mokyklos švietimo priežiūrą vykdo Mokyklos vadovybė, užtikrinti mokinių žinių, gebėjimų, vertybių atlikimą valstybiniams išsilavinimo standartams, užtikrina tolesnę kryptingą ugdymo kaitą.
85. Neformaliąją mokyklos veiklos priežiūrą vykdo Mokyklos, mokytojų ir mokinių tarybos.
86. Mokyklos finansinės veiklos kontrolę vykdo Valstybės kontrolės įgaliotos institucijos ir Molėtų rajono savivaldybės administracijos kontrolieriaus tarnyba.
XIII. MOKYKLOS BENDRABUČIO SUTEIKIMAS IR NAUDOJIMASIS JUO
87. Mokykla vadovaudamasi Civiliniu kodeksu, kitais teisės aktais, Molėtų rajono savivaldybės tarybos nustatyta priėmimo į Mokyklos bendrabutį tvarka, detalizuoja Mokyklos bendrabučio suteikimo ir naudojimosi juo tvarką.
XIV. TURTAS, LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ NAUDOJIMAS
88. Mokykla patikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymų nustatyta tvarka disponuoja priskirta žeme, pastatais, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei mokymo priemonėmis.
89. Mokykla išlaikoma iš savivaldybės biudžeto ir specialiosios tikslinės dotacijos “Moksleivio krepšeliui” finansuoti pagal asignavimų valdytojo patvirtintą sąmatą.
90. Mokykla gali turėti nebiudžetinių lėšų. Jas sudaro: fizinių ir juridinių asmenų parama ir labdara, pajamos, gautos už projektus ir kitos teisėtai įgytos lėšos.
91. Nebiudžetinės lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
92. Finansinės operacijas vykdo Mokyklos buhalteris. Jis atsako už tai , kad finansų apskaita ir atsiskaitomybės būtų tvarkomos Finansų ministerijos nustatyta tvarka.
93. Mokykla organizuoja iš biudžeto finansuojamų programų rengimą ir vykdymą, neviršijant šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų, iš jų – darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti sumų.
94. Mokykla užtikrina finansinių ir statistinių ataskaitų teisingumą ir pateikimą laiku.
95. Mokykla užtikrina programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.
96. Mokykla gali gauti paramą ir labdarą iš užsienio valstybių, organizacijų, piliečių.
97. Mokykla gali turėti lėšų už teikiamas atlygintinas paslaugas. Šios lėšos naudojamos vadovaujantis Molėtų rajono savivaldybės tarybos patvirtinta tvarka.
98. Mokykla turi paramos gavėjo statusą.
XV. NUOSTATŲ TVIRTINIMAS, KEITIMAS IR PAPILDYMAS
99. Nuostatai, jų pakeitimai ir papildymai įforminami vadovaujantis Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklėmis, visi lapai numeruojami.
100. Mokyklos nuostatus tvirtina Molėtų rajono savivaldybės taryba Mokyklos tarybai pritarus.
101. Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi priėmus naują Švietimo įstatymo redakciją, patvirtinus naujus reikalavimus mokyklų nuostatams arba Mokyklos direktoriaus ar Mokyklos tarybos iniciatyva. Su Mokyklos taryba suderinti nuostatų pakeitimai ar papildymai teikiami tvirtinti Molėtų rajono savivaldybės tarybai.
XVI. DOKUMENTŲ VALDYMAS IR SAUGOJIMAS
102. Mokyklos archyvo ir raštvedybos tvarką reglamentuoja Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymas, Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklės, Raštvedybos taisyklės, Bendrojo lavinimo mokyklų dokumentų saugojimo terminų rodyklė.
103. Mokyklos bylų dokumentacijos planas sudaromas vieniems mokslo metams ir suderinama su Molėtų rajono savivaldybės administracija iki rugsėjo 1 d.
104. Sutvarkytos nuolatinio ir ilgo saugojimo bylos į apyrašus įrašomos per dvejus metus nuo bylų užbaigimo. Bylų apyrašai su Molėtų rajono savivaldybės administracija suderinami iki kiekvienų metų lapkričio 1 d. Į apyrašus įrašytos nuolatinio saugojimo bylos saugomos Mokyklos archyve laikantis tvarkos, nustatytos Mokyklos direktoriaus įsakymu patvirtintuose archyvo nuostatuose.
105. Dokumentų vertės ekspertizę ir laikino saugojimo bylų nurašymą atlieka Mokyklos dokumentų ekspertų komisija (DEK), patvirtinta direktoriaus įsakymu, vadovaudamasi DEK nuostatais, patvirtintais Mokyklos direktoriaus įsakymu.
XVII. MOKYKLOS REGISTRAVIMAS
106. Mokykla registruojama Juridinių asmenų registre Civilinio kodekso ir Juridinio asmenų registro nuostatų nustatyta tvarka.
XVIII. MOKYKLOS PABAIGA IR PERTVARKYMAS
107. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma vadovaujantis Civiliniu kodeksu ir Švietimo įstatymu;.
108. Mokyklą reorganizuojant, likviduojant ar pertvarkant laikomasi Bendrojo lavinimo, specialiojo ugdymo, profesinio mokymo mokyklų, pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančių įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijų sąraše išdėstytų kriterijų ir mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių.
109. Apie būsimą Mokyklos reorganizavimą, pertvarkymą ar likvidavimą raštu Mokyklos bendruomenei praneša Mokyklos direktorius įstatymų nustatyta tvarka.
Molėtų rajono Inturkės pagrindinės mokyklos direktorė Vidutė Bronė Kaušinienė
SUDERINTA Mokyklos tarybos 2005-01-27 posėdžio protokoliniu nutarimu (protokolas Nr.T-03)
|