PATVIRTINTA Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2005-12-22 sprendimu Nr. B1-164
MOLĖTŲ RAJONO KIJĖLIŲ SPECIALIOJO UGDYMO CENTRO NUOSTATAI
I.BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šie nuostatai nustato Molėtų rajono Kijėlių specialiojo ugdymo centro paskirtį, struktūrą, uždavinius ir funkcijas, mokinių, tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų teises ir pareigas, savivaldą, valdymą, teises, ryšius ir atsakomybę.
2.Pilnas ugdymo centro pavadinimas - Molėtų rajono Kijėlių specialusis ugdymo centras.
3. Sutrumpintas pavadinimas - Kijėlių SUC, (toliau – Centras).
4. Centras įsteigtas 1998 m. spalio 9 d. Utenos apskrities viršininko administracijos (įregistravimo Nr. 42) ir Molėtų rajono savivaldybės sprendimais.
5. Savo veiklą Centras pradėjo 1997 m. lapkričio 22 dieną.
6. Centras yra savivaldybės viešasis juridinis asmuo, veikiantis kaip biudžetinė įstaiga, turinti savo antspaudą ir sąskaitą banke.
7. Grupė - bendrojo lavinimo mokykla, kodas 3120.
8. Tipas - pagrindinė mokykla, kodas 3123.
9. Centro adresas - Kijėlių kaimas, Luokesos seniūnija, 33153 Molėtų r. sav.
10. Mokymo kalba - lietuvių kalba.
11. Centro steigėjas - Molėtų rajono savivaldybės taryba, kodas – 188670649. Adresas – Vilniaus g. 44, 33140 Molėtai.
12. Centras savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Švietimo, Specialiojo ugdymo ir kitais įstatymais, Vaiko teisių konvencija, Darbo Kodeksu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktais, Bendrojo lavinimo mokyklų (lavinamųjų klasių, vidutinio, žymaus ir labai žymaus protinio atsilikimo vaikams) bendraisiais ugdymo planais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
13. Mokymo forma- dieninė.
14. Pagrindinė veiklos sritis –švietimas.
15. Pagrindinė veiklos rūšys – bendrasis pagrindinis specialusis mokymas, kodas 80.21.20.
16. Kita veiklos rūšis: pradinis specialusis mokymas, kodas 80.10.40; mokyklų užkandinių, valgyklų ir virtuvių veikla, kodas – 55.51.20.
II. PASKIRTIS
17. Centro paskirtis – labai didelių ir didelių specialiųjų poreikių (protinė ir kompleksinė negalia) Molėtų rajono asmenų nuo 6 iki 21metų mokymas, lavinimas bei vertybinių nuostatų formavimas, pripažįstant šių asmenų gebėjimus ir galias.
III. TIKSLAI IR UŽDAVINIAI
18. Padėti specialiųjų poreikių asmeniui lavintis, tenkinantį jo poreikius, vystyti jo bendruosius ir specialiuosius sugebėjimus, suvokti bendrąsias žmogaus vertybes, puoselėti dorą, teikti kiekvienam Centro ugdytiniui specialų mokymą:
18.1. užtikrinti ugdytinių saugumą, tenkinti jų fizinius ir psichinius poreikius;
18.2. nustatyti ir ugdyti visas ugdytinių galias ir gebėjimus: fizines, protines (intelektualines) emocines, dorines, estetines;
18.3. nuosekliai plėsti ir gilinti Centro ugdytinių turimas žinias, mokėjimus, įgūdžius, kuriais jie galėtų vadovautis įvairioje veikloje;
18.4. įvertinti ir puoselėti individualybę, mokyti suvokti save, stimuliuoti asmenybės pagrindų formavimą, savarankiškumą, saviraišką , kūrybiškumą.
19. Siekti kuo platesnio vaikų su protine negalia integravimo į visuomenę, padėti jiems adaptuotis joje ir įveikti socialinę atskirtį.
19.1. sudaryti sąlygas kiekvienam Centro klientui gyventi kuo normalesnį gyvenimą, t.y. gyventi kaip kiti ir kartu su kitais;
19.2. siekti kuo kokybiškesnės neįgaliųjų integracijos į bendruomenę. Padėti klientams prisitaikyti gyventi visuomenėje, jaustis aktyviems ir vertingiems;
19.3. siekti visuomenės tolerancijos neįgaliems. Formuoti ir keisti visuomenės nuostatas požiūrį į vaikus su protine negalia;
20. Padėti šeimai ugdyti neįgalųjį vaiką, garantuojant kvalifikuotą pedagoginį poveikį, papildant ugdymą šeimoje, atsižvelgiant į vaiko potencines galias ir tėvų (globėjų, rūpintojų) poreikius:
20.1. bendradarbiauti su tėvais (globėjais, rūpintojais), užtikrinant grįžtamąjį ugdymo ryšį, tarp vaiko šeimos – vaiko – Centro;
20.2. teikti šeimoms pedagogines –psichologines konsultacijas, metodinę pagalbą apie vaiko negalią, galimus jos korekcijos būdus.
IV. FUNKCIJOS
21. Centro pagrindinė misija , padedant šeimai, vykdyti neįgaliųjų specialiojo mokymo, ugdymo, socialinių paslaugų, globos ir socialinės integracijos funkcijas.
22. Ugdymas yra organizuojamas pagal Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintų Bendrojo lavinimo mokyklų Bendrųjų ugdymo planų lavinamosioms klasėms pagrindu sudarytą mokyklos ugdymo planą, aprobuotą Centro tarybos.
23. Centras :
23.1. formuoja ugdymo turinį, atliepiantį ugdymo įstaigos tikslus, klientų bei jų tėvų (globėjų, rūpintojų) poreikius;
23.2. sudaro palankias, saugias, higienines, pedagogines, psichologines sąlygas, vaikų su protine bei kompleksine negalia bendrųjų ir specialiųjų sugebėjimų lavinimui;
23.3. sudaro materialines sąlygas neįgalių vaikų ugdymui;
23.4. organizuoja ugdymą, pripažindama vaikų gebėjimus ir potencines galias;
23.5. įvertina ugdytinių specialiuosius poreikius, parenka jiems tinkamiausią „nevaržančią“ aplinką, mokymo metodus ir formas;
23.6. ugdymą vykdo vadovaujantis Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintomis specialiojo ugdymo programomis (specialiųjų lavinamųjų klasių ir eksperimentinio ugdymo programos) ir Centro specialistų komandos aprobuotomis Individualiomis ugdymo programomis;
23.7. vykdo užimtumą ir tęstinį lavinimą po pamokų;
23.8. teikia kvalifikuotą pedagoginę veiklą, ugdo psichines, fizines ir emocines kliento galias;
23.9. sudaro individualias programas kiekvienam ugdytiniui, atsižvelgiant į kiekvieno individualybę jo gebėjimus ir poreikius;
23.10. suteikia Centro klientams socialinių, savitvarkos, kalbos ir bendravimo, aplinkos pažinimo, skaičiavimo, meninės raiškos, kūno kultūros ir kt. įgūdžių;
23.11. koreguoja ir šalina ugdytinių kalbos ir kalbėjimo, judėjimo, elgesio ir emocijų sutrikimus. Teikia logopedo, psichologo ir kinezeterapiauto pagalba;
23.12. ugdo mokinių savarankiškumą ir gebėjimą prisitaikyti aplinkoje, skatina pasitikėjimą savo jėgomis;
23.13. organizuoja papildomą ugdymą;
23.14. padeda neįgaliesiems vaikams ir jaunuoliams integruotis į visuomenę, įvertinus sugebėjimus, esant galimybei nukreipia į bendrojo lavinimo mokyklas;
23.15. teikia didelių ir labai didelių specialiųjų poreikių moksleiviams (iki 21 m.) vežiojimo paslaugas į Centrą;
23.16. organizuoja maitinimą ugdytiniams 3 kartus per dieną;
23.17. teikia reikalingą informaciją, rekomendacijas ugdytinių tėvams apie jų vaikus, neįgaliųjų ugdymo poreikius, metodus ir būdus;
23.18. palaiko ryšius su kitomis specialiojo ir bendrojo ugdymo institucijomis, Pedagogine – psichologine ir Vaikų teisių apsaugos tarnybomis, Švietimo centru, biblioteka kitomis įstaigomis bei nevyriausybinėmis organizacijomis;
23.19. rengia šventes, parodas, išvykas, ekskursijas neįgaliems vaikams ir jaunuoliams Centre ir už jo ribų;
23.20. aprūpina mokinius vadovėliais, mokymo priemonėmis. Kaupia jas. Padeda įsigyti kompensacinių, ortopedinių priemonių;
23.21. ieško rėmėjų, fondų savo veiklai tobulinti. Rengia ir dalyvauja projektuose;
23.22. su naujai atėjusių klientų tėvais (globėjais, rūpintojais) yra sudaroma sutartis, kurioje Centras įsipareigoja kliento sūnų/dukrą mokyti pagal lavinamųjų klasių programą, skirtą vidutinio ar žymaus protinio atsilikimo vaikams; arba pagal specialiąją programą bei pagal individualią ugdymo programą;
V. MOKINIŲ PRIĖMIMAS Į CENTRĄ, PERĖJIMAS Į KITĄ MOKYKLĄ IR PAŠALINIMAS IŠ UGDYMO CENTRO
24. Į Centrą specialiųjų poreikių asmenys priimami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta “Specialiųjų poreikių asmenų priėmimo į specialiojo ugdymo įstaiga tvarka”, jos pakeitimais ir papildymais bei kitų teisės aktų nustatyta tvarka:
24.1. į Centrą priimami vaikai ir jaunuoliai, gyvenantys šeimose arba valstybinėse institucijose su vidutine, žymia ir labai žymia protine negalia bei turintys papildomų sutrikimų;
24.2. į Centrą priimami mokiniai nuo 6 iki 21 metų. Įvertinus mokinio poreikius ir esant vietų Centre, tėvams (globėjams, rūpintojams) pageidaujant, jaunuoliai gali būti ugdomi iki 22 metų;
24.3. išimties atveju Centre gali būti ugdomi ir jaunesni nei 6 m. vaikai ir vyresni nei 21 m., jei jiems nėra suteikiama jokia kita pedagoginė ar socialinė pagalba. Išimtis negali būti taikoma ilgiau nei vieneri metai.
24.4. vaikai ir jaunuoliai į Centrą priimami, tėvams (globėjams, rūpintojams) pateikus pedagoginės – psichologinės tarnybos (centro) išvadą apie vaiko raidos (vystymosi) sutrikimus, tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymą, pažymą apie sveikatos būklę, vaiko gimimo liudijimo nuorašą.
25. Klientų grupės (klasės) formuojamos pagal protinio atsilikimo laipsnį bei amžių:
25.1. grupėje, kurioje ugdomi klientai, turintys žymų ir labai žymų protinį atsilikimą, minimalus skaičius-3, maksimalus skaičius- 5;
25.2. grupėje, kurioje ugdomi klientai, turintys vidutinį protinį atsilikimą, minimalus skaičius - 8, maksimalus skaičius – 10;
25.3. grupėje, kurioje klientai su vidutiniu protiniu atsilikimu ir kompleksine negalia, atitinkamai – 6 - 8.
26. Klientų priėmimas ir išvykimas iš jo įforminami direktoriaus įsakymu. Su naujai atėjusių klientų tėvais (globėjais, rūpintojais) yra sudaroma sutartis.
27. Esant vietų stygiui, priimant į Centrą prioritetas teikiamas turintiems kompleksinių sutrikimų, labai žymų, žymų ir vidutinį protinį atsilikimą asmenims bei gyvenantiems sunkiose socialinėse - materialinėse sąlygose.
28. Specialiojo ugdymo komisijoje įvertinus vaiko specialiuosius poreikius, esant būtinybei, gali būti paskirtas individualus mokymas, užtikrinantis kokybišką specialųjį lavinimą.
29. Mokymo sutartys:
29.1. asmens priėmimas mokytis pagal specialiojo ugdymo programas įforminamas mokymo sutartimi. Mokymo sutartyje aptariami Centro ir asmens įsipareigojimai, jų nevykdymo pasekmės. Į klases mokiniai paskirstomi direktorius įsakymu.
29.2. Mokymo sutartis sudaro Centro direktorius, ugdymo programos įgyvendinimo laikotarpiui, gavus asmens prašymą ir kitus dokumentus.
29.3. Už specialiųjų poreikių vaiką sutartį pasirašo vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų).
29.4. Klientas negali vienašališkai nutraukti sutarties, kol vaikas nebaigs privalomojo švietimo programos.
29.5. Jei Centras, dėl objektyvių priežasčių negali užtikrinti mokiniui, tinkamos psichologinės, specialiosios pedagoginės, specialiosios ar socialinės pedagoginės pagalbos, suderinusi su jo tėvais (globėjais, rūpintojais) ir pedagogine psichologine bei vaikų teisių apsaugos tarnyboms , siūlo jam mokytis kitoje mokykloje.
29.6. Mokinys, norintis pereiti į kitą mokyklą, pateikia Centro direktoriui tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymą, nurodant išėjimo priežastis. Centro direktorius kartu su tėvais (globėjais, rūpintojais) priima sprendimą.
29.7. Jei mokinio elgesys kelia realią ir akivaizdžią grėsmę Centro bendruomenės narių saugumui, suderinus su vaikų teisių apsaugos tarnyba, jis gali būti pašalintas iš Centro. Centro direktorius kartu su Molėtų rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyriumi, jo tėvams (globėjams, rūpintojams) dalyvaujant, gali pasiūlyti kitų ugdymo formų.
VI. CENTRO BENDRUOMENĖS NARIŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ
30. Mokiniai (ugdytiniai) turi teisę:
30.1. į kokybišką, atitinkantį individualius poreikius ir gebėjimus, švietimą, mokymą, lavinimą;
30.2. mokytis pagal savo gebėjimus ir potencialias galias, lemiančias asmenybės vystymosi ir socializacijos sėkmę;
30.3. gauti vaiko gebėjimus atitinkantį individualų ugdymą bei socialinę, psichologinę, specialiąją pedagoginę pagalbą;
30.4. pagarbų vertinimą į reiškiamas idėjas ir iniciatyvas;
30.5. turėti sveikas ir saugias gyvenimo ir ugdymo(-si) sąlygas, leidžiančias patirti vaikystės džiaugsmą, skatinančias pasitikėjimą, atvirumą, savarankiškumą;
30.6. į aplinką, skatinančią domėtis, pažinti, tobulėti.
30.7. į poilsį ir laisvalaikį, atitinkantį jų amžių, sveikatą bei poreikius;
30.8. ugdytis sveikoje ir saugioje aplinkoje;
30.9. skleisti savo gebėjimus ir potencines galimybes;
30.10. bręsti doroviškai, ugdytis bendravimo kultūrą;
30.11. į tinkamą mitybą ir higieną;
30.12. būti vežiojami į Centrą ir iš jo Centro transportu.
31. Tėvai (globėjai, rūpintojai) turi teisę:
31.1. nemokamai gauti informaciją apie veikiančias mokyklas, švietimo programas, mokymo formas;
31.2. dalyvauti parenkant (prireikus parinkti) vaikui ugdymo programą, formą, mokyklą ar kitą švietimo teikėją;
31.3. į sudarytas sąlygas vaikams ugdytis sveikoje ir saugioje aplinkoje;
31.4. puoselėti demokratiškus šeimos ir Centro sąveikos būdus, bendradarbiauti perduodant vaikui dorovines, estetines, kultūrines vertybes;
31.5. gauti informaciją apie Centro veiklą, veiklos tikslus ir uždavinius, jų įgyvendinimo būdus.
31.6. dalyvauti planuojant Centro veiklą, aptariant vaikų ugdymo turinį, veiklos organizavimo būdus, įsitraukti į vaiko (-ų) ugdymą grupėse/klasėse;
31.7. gauti informaciją apie vaiko ugdymosi sąlygas, pasiekimus, išlaikytą informacijos konfidencialumą;
31.8. dalyvauti įvertinant specialiuosius vaiko ugdymo(-si) poreikius, gauti informaciją apie įvertinimo rezultatus bei dalyvauti specialaus ugdymo procese;
31.9. teikti siūlymų mokytojams, direktoriui;
31.10. dalyvauti Centro savivaldoje; bendradarbiauti sprendžiant įstaigos valdymo klausimus;
31.11. naudotis Specialiojo ugdymo įstatymo ir kitų įstatymų nustatytomis teisėmis;
32. Tėvai (globėjai, rūpintojai) privalo:
32.1. 6-7 metų sulaukusį vaiką, jei jis yra pakankamai subrendęs, leisti į jo specialiuosius poreikius atitinkančią ugdymo įstaigą;
32.2. užtikrinti punktualų ir reguliarų Centro lankymą. Apie nelankymo priežastis pranešti klasės auklėtojai;
32.3. sudaryti vaikui sveikas ir saugias gyvenimo sąlygas, apsaugoti jį nuo smurto, prievartos ir išnaudojimo, užtikrinti , kad vaikas laiku pasitikrintų sveikatą;
32.4. bendradarbiauti su Centro direktorium, mokytojais, kitais specialistais, teikiančiais specialiąją, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę pagalbą, sveikatos priežiūrą, sprendžiant vaiko ugdymosi klausimus;
32.5. pagal individualias vaiko galimybes, mokyti jį darbštumo, atsakomybės, pasitikėjimo, atvirumo, iniciatyvos, savarankiškumo, susitelkimo ir reiklumo sau;
32.6. laiku mokėti už Centro teikiamas mokamas paslaugas (vaikų maitinimą, mokymo priemones ir kt.) Molėtų rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka;
32.7. teikti Centrui informaciją apie vaiko specialiuosius poreikius, sveikatos, jo šeimos būklę ir kitas žinias susijusias su jo ugdymu;
32.8. pagal galimybes, t.y. atsižvelgiant į vaiko elgesio specifiką, kontroliuoti ir koreguoti vaiko elgesį.
33. Kvalifikacinius reikalavimus mokytojams dirbantiems pagal specialiojo ugdymo programas, nustato Švietimo ir mokslo ministras teisiniai aktai.
34. Mokytojas turi teisę:
34.1. siūlyti savo individualias programas; pasirinkti pedagoginės veiklos būdus ir formas;
34.2. į sudarytas tinkamas darbo sąlygas, laiduojančias darbo efektyvumą;
34.3. siūlyti ir idėjas formuojant Centro politiką, nustatant veiklos prioritetus, keliant uždavinius ir siekiant jų įgyvendinimo, vertinant direktoriaus vadybinę, kolegų pedagoginę veiklą;
34.4. ne mažiau kaip 5 dienas per metus dalyvauti kvalifikacijos tobulinimo renginiuose;
34.5. būti atestuotas ir įgyti kvalifikacinę kategoriją Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
34.6. dirbti savitarpio pagarba grįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje, turėti higienos reikalavimus atitinkančią ir tinkamai aprūpintą darbo vietą;
34.7. dalyvauti Centro savivaldoje;
34.8. naudotis kitomis Profesinio mokymo, Specialiojo ugdymo, Aukštojo mokslo, Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir kitų įstatymų nustatytomis teisėmis.
35. Mokytojas privalo:
35.1. pripažinti ir gerbti vaiko teises;
35.2. užtikrinti ugdomų mokinių saugumą, geros kokybės ugdymą;
35.3. tobulinti savo kvalifikaciją, turtinti dalykines, pedagogines, psichologines žinias, plėsti kūrybinį akiratį, nuolat domėtis valstybine ir regionine švietimo politika;
35.4. kurti visapusišką asmenybės vystymąsi stimuliuojančią grupės, klasės aplinką, kūrybiškai dalyvauti ugdomajame procese;
35.5. individualizuoti ugdymo turinį remiantis nuodugniu vaiko pažinimu;
35.6. pasirinkti pedagoginės veiklos formas ir būdus;
35.7. pritaikyti specialiųjų poreikių vaikams ugdymo turinį, metodus ir ugdymo priemones, bendradarbiauti su tėvais (globėjais, rūpintojais) ir Centro specialiojo ugdymo komisija;
35.8. analizuoti savo pedagoginę veiklą, vertinti ugdymo rezultatus, supažindinti su jais tėvus (globėjus, rūpintojus), kolegas, Centro direktorių, savivaldos institucijas;
35.9. nuosekliai, planingai, profesionaliai ir turiningai organizuoti ugdymo procesą, jam ruoštis;
35.10. rengti vaiką gyvenimui laisvoje visuomenėje, pagrįstam supratimo, taikos, pakantumo, lygiateisiškumo, draugystės principais;
35.11. suteikti vaikui reikiamą pagalbą pastebėjus jo atžvilgiu smurto, prievartos, seksualinio ar kitokio pobūdžio apraiškas, pranešti apie tai Centro direktoriui ir Vaiko teisių apsaugos tarnybai;
35.12. dalyvauti planuojant, kuriant Centro veiklos programą, derinti ją su individualiomis, grupės, klasės veiklos programomis;
36. Klasės vadovas:
36.1. burti klasėje dirbančius mokytojus ir kitus specialistus klasės mokinių ugdymui planuoti ir derinti;
36.2. pažinti mokinio polinkius, poreikius, interesus; siekti , kad visi įtakojantys jo ugdymą dalyvautų svarstant ugdymo turinį, formas ir metodus;
36.3. domėtis ir rūpintis mokinių sveikata, jų sauga, padėti jiems reguliuoti darbo ir poilsio režimą, puoselėti sveiką gyvenseną;
36.4. padėti mokiniams formuoti vertybines nuostatas, ugdyti jų pilietiškumą, gebėjimą vadovautis demokratiniais darbo principais;
36.5. inicijuoti klasės individualių ugdymo programų svarstymą, Specialiojo ugdymo komisijoje;
36.6. suteikti vaikui reikiamą pagalbą pastebėjus, kad jo atžvilgiu taikomas smurtas, prievarta, seksualinis ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, ir apie tai informuoti Centro direktorių bei Vaikų teisių apsaugos tarnybą ar ją atstovaujančią instituciją;
36.7. bendradarbiauti su Centro savivaldos institucijomis;
36.8. padėti mokiniams spręsti iškylančias psichologines, bendravimo , mokymosi ir kt. problemas;
36.9. padėti mokiniams pasirinkti tolesnę mokymosi ar veiklos sritį;
36.10. bendrauti su kiekvienu mokiniu ir jo šeima, informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus) apie jo mokymąsi ir elgesį; neatidėliojant išsiaiškinti Centro nelankymo priežastis;
36.11. kartu su auklėtiniais dalyvauti Centro kitų institucijų renginiuose, užtikrinant jų saugumą ir drausmę;
36.12. bendradarbiauti su klasėje, Centre dirbančiais mokytojais, kitų švietimo įstaigų mokytojais;
36.13. bendradarbiauti su Centro savivaldos institucijomis;
36.14. rūpintis grupių ir klasių patalpų estetiniu atnaujinimu, patalpų ir teritorijos priežiūra;
36.15. siekti kaitos, kartu su kitais bendruomenės nariais puoselėti institucijos kultūrines tradicijas;
36.16. rengti, atnaujinti, pritaikyti ir naudoti mokymo priemones;
36.17. tvarkyti savo pedagoginės veiklos dokumentus:
36.17.1. specialieji pedagogai - rengti teminius planus lavinamosioms klasėms, pildyti klasės žurnalą, rengti ir pildyti individualias ugdymo programas (kompiuterinė programa), aprobuotas specialiojo ugdymo komisijoje, kitus dokumentus susijusius su tiesioginiu darbu;
36.17.2. klasės vadovai- atlikti klasės lankomumo apskaitą, tvarkyti mokinių asmens bylas kitus dokumentus susijusius su tiesioginiu darbu;
36.17.3. auklėtojai - ugdytojų veiklos gaires, auklėtojo dienyną, rengti ir pildyti individualias ugdymo programas (kompiuterinė programa), aprobuotas specialiojo ugdymo komisijoje, kitus dokumentus susijusius su tiesioginiu darbu;
36.17.4. logopedas - kalbos korteles, logopedo dienyną, rengti ir pildyti individualias kalbos ir bendravimo ugdymo programas (kompiuterinė programa), aprobuotas specialiojo ugdymo komisijoje, kitus dokumentus susijusius su tiesioginiu darbu;
36.17.5. psichologas- rengti ir pildyti individualias elgesio ir emocijų ugdymo programas (kompiuterinė programa), aprobuotas specialiojo ugdymo komisijoje, kitus dokumentus susijusius su tiesioginiu darbu;
36.17.6. kinezeterapeutas-rengti ir pildyti individualias koreguojamąsias ugdymo programas kitus dokumentus susijusius su tiesioginiu darbu;
36.18. kitas pedagogų teises ir pareigas nusako Centro pareiginės instrukcijos.
37. Kitas personalas:
37.1. kito personalo pareigas, funkcijas ir teises reglamentuoja Lietuvos Respublikos Konstitucija, Darbo sutarties ir kiti įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, potvarkiai, Centro pareiginės instrukcijos, Vidaus darbo taisyklės.
38. Tėvai (globėjai, rūpintojai), fiziškai ir moraliai žalojantys savo vaikus, atsako įstatymų nustatyta tvarka.
39. Mokytojai ir kiti darbuotojai atsako už vaikų sveikatos saugumą ir gyvybę buvimo įstaigoje metu.
40. Centro direktorius, mokytojai Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka gali būti atleisti iš darbo, kai jų elgesys nors ir ne darbo metu yra amoralus ir dėl to nesuderinamas su jų pareigomis.
V. Savivalda
41. Centro savivalda grindžiama švietimo, specialiojo ugdymo tikslais, Centre vykdomomis švietimo programomis ir susiklosčiusiomis tradicijomis.
42. Centro taryba - aukščiausia savivaldos institucija, atstovaujanti ir telkianti ugdytinių tėvus (globėjus, rūpintojus), mokytojus, visuomenės atstovus, rėmėjus svarbiausiems įstaigos veiklos uždaviniams spręsti. Centro nuostatus tvirtina Centro direktorius.
42.1. Centro tarybos pirmininką renka tarybos nariai. Direktorius negali būti tarybos pirmininkas;
42.2. tėvus į įstaigos tarybą siūlo visuotinis tėvų susirinkimas, mokytojus - mokytojų taryba, kitus įstaigos darbuotojus - visuotinis įstaigos darbuotojų susirinkimas;
42.3. į Centro tarybą, Centras deleguoja tris (3) narius (2 iš mokytojų, 1 iš technines funkcijas atliekančio personalo), tėvai deleguoja du (2) atstovus, visuomenės atstovai, rėmėjai vieną (1) tarybos narį;
42.4. Centro tarybos posėdžiai rengiami svarbiausiems Centro veiklos uždaviniams spręsti; posėdžius inicijuoti gali bet kuris Centro bendruomenės narys, bet ne mažiau kaip du kartus per metus turi būti kviečiami eiliniai tarybos posėdžiai, kuriuos inicijuoja Centro tarybos pirmininkas.
42.5. posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma;
42.6. be tarybos narių į posėdį gali būti kviečiami ir kiti darbuotojai, tėvai (globėjai, rūpintojai), visuomenės nariai, Vyriausybės ar savivaldybės atstovai, nevyriausybinių organizacijų atstovai, rėmėjai, kvalifikuoti specialistai kiti asmenys, susiję su Centro veikla;
42.7. Centro tarybos nariai už savo veiklą juos rinkusiems bendruomenės nariams atsiskaito kartą per metus visuotiniame darbuotojų susirinkime;
42.8. Centro taryba perrenkama kas du metai.
43. Centro tarybos funkcijos:
43.1. nustato Centro veiklos perspektyvas; aprobuoja Centro nuostatus, veiklos programą, vidaus tvarkos taisykles, ugdymo planą;
43.2. aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, papildomos veiklos organizavimo;
43.3. vertina Centro direktoriaus veiklą, pareiškia nuomonę jam atestuojantis;
43.4 . kontroliuoja Centro ūkinę ir finansinę veiklą;
43.5. teikia siūlymus dėl Centro darbo tobulinimo, saugių darbo, vaikų ugdymo ir globos sąlygų sudarymo, talkina formuojant įstaigos materialinius ir intelektualinius išteklius;
43.6. gali sustabdyti kitų savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisingumą bei teisėtumą ištirs kompetentingos institucijos.
44. Mokytojų taryba - nuolat veikianti Centro savivaldos institucija. Tarybos paskirtis- mokytojų, specialiųjų ir bendrųjų ugdymo klausimų sprendimas. Ją sudaro direktorius, visi įstaigoje dirbantys specialieji pedagogai, auklėtojai, psichologas, kinezeterapeutas kiti ugdymą organizuojantys darbuotojai:
44.1. mokytojų tarybai vadovauja Centro direktorius;
44.2. mokytojų tarybos sekretorius renkamas iš mokytojų tarybos narių;
44.3. mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip vieną kartą per ketvirtį. Į posėdžius gali būti kviečiami ir kitų įstaigos savivaldos institucijų atstovai. Prireikus gali būti kviečiamas neeilinis mokytojų tarybos posėdis. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 tuo metu dirbančių tarybos narių;
44.4. be tarybos narių į posėdį gali būti kviečiami ir tėvai (globėjai, rūpintojai), kiti darbuotojai, kvalifikuoti specialistai kiti asmenys, susiję su ugdymo centro veikla, ugdymu, mokytojų kvalifikacija ;
44.5. mokytojų tarybos nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
45. Mokytojų tarybos funkcijos:
45.1. aptaria praktinius specialiojo ugdymo ir švietimo reformos įgyvendinimo klausimus;
45.2. analizuoja Centro ugdymo procesą ir numato šio proceso tobulinimo būdus;
45.3. analizuoja Centro veiklos ir ugdymo programų realizavimą;
45.4. aprobuoja ugdymo turinio dalį, atitinkančią įstaigos veiklos kryptį ir regiono švietimo nuostatas;
45.5. skatina inovacijų paiešką ir patirties sklaidą;
45.6. sprendžia vaikų ir jaunuolių sveikatos, saugios veiklos, korekcijos, poilsio ir mitybos, popamokinės veiklos klausimus.
46. Centre gali veikti kitos savivaldos institucijos (pedagogų ar kitų darbuotojų profesinės sąjungos). Jie gali burtis į interesų asociacijas, organizacijas, sąjungas, vykdančias jų narių nustatytus švietimo, kultūros, mokslinio tyrimo plėtotės uždavinius ir funkcijas, numatytas jų veiklos įstatuose
47. Mokytojų asociacijos, draugijos, sąjungos dalyvauja formuojant mokomojo dalyko turinį, sprendžiant su mokytojų kvalifikacijos tobulinimu susijusius klausimus, vadovaudamosi Visuomeninių organizacijų ir Asociacijų įstatymais.
48. Profesinių sąjungų veiklą ugdymo centre reglamentuoja Profesinių sąjungų įstatymas.
VI. Valdymas
49. Centrui vadovauja direktorius.
50. Centro direktorius:
50.1. vadovauja Centro strateginio plano ir metinių veiklos programų, Centro programų rengimui, jas tvirtina, vadovauja jų vykdymui;
50.2. nustatyta tvarka skiria ir atleidžia pedagogus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis bei aptarnaujantį personalą, tvirtina jų pareigybių aprašymus;
50.3. atsako už informacijos apie švietimą paskelbimą, demokratinį Centro valdymą;
50.4. užtikrina bendradarbiavimu pagrįstus santykius, Mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką;
50.5. analizuoja Centro veiklos ir valdymo išteklių būklę, inicijuoja Centro vidaus audito vykdymą ir atsako už Centro veiklos rezultatus;
50.6. atlieka priskirtas funkcijas, įtvirtintas Centro nuostatuose ir pareigybės aprašyme;
50.7. rūpinasi ugdymo, mokymo priemonių įsigijimu, naudojimu , skleidimu;
51. Centro direktoriaus atsakomybė:
51.1. direktorius atsako už Švietimo ir mokslo ministro įsakymų, kitų norminių dokumentų vykdymą, užtikrina, kad nebūtų atliekami moksliniai bandymai ar kitokie eksperimentai su vaiku, galintys pakenkti jo gyvybei, sveikatai, normaliai asmenybės brandai;
51.2. Centro direktorius atsako už visą institucijos veiklą ir jos rezultatus;
51.3. Centro direktoriui ir kitiems darbuotojams, pažeidusiems darbo drausmę, Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka gali būti skiriamos drausminės nuobaudos;
51.4. direktorius atsako už Centro keliamų tikslų, uždavinių įgyvendinimą, už kokybišką funkcijų vykdymą. Privalo vadovautis Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, Vyriausybės nutarimais kitais teisės aktais bei šiais nuostatais. Jis yra materialiai atsakingas asmuo, atsakingas už saugos taisyklių ir norminių aktų vykdymą;
51.5. direktoriaus komandiruočių, atostogų, ligos ir kt. atvejais, bet neilgesniam nei 60 kalendorinių dienų laikotarpiui, direktoriaus funkcijas atlieka, atsako už ugdymo centro veiklą jo paskirtas atsakingas asmuo. Skubiu atveju arba direktoriui neesant ilgiau nei 60 kalendorinių dienų, Molėtų rajono savivaldybės taryba skiria asmenį laikinai einantį direktoriaus pareigas.
52. Ūkvedys:
52.1. rūpinasi finansinių išteklių paieška įgyvendinant Centro strateginės veiklos programas, projektus;
52.2. organizuoja Centro pastatų, inventoriaus, ugdymo(-si) priemonių apsaugą;
52.3. derina personalo, atliekančio ūkines ir technines funkcijas, darbą su kokybišku paslaugų teikimu vaikui, šeimai, Centro bendruomenei;
52.4. rūpinasi sanitarijos ir higienos priemonių įsigijimu, švara, tvarka patalpose, priešgaisrine apsauga, aptarnaujančio personalo darbo organizavimu;
52.5. atlieka pareiginėje instrukcijoje numatytas papildomas funkcijas bei užduotis.
VII. PRIĖMIMAS Į DARBĄ IR DARBO APMOKĖJIMAS
53. Direktorius skiriamas konkurso tvarka. Konkursą rengia Molėtų rajono savivaldybės taryba, pagal Valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų vadovų priėmimo į pareigas tvarką, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro .
54. Pedagoginį ir kitą personalą priima į darbą ir atleidžia iš jo Centro direktorius įstatymų numatyta tvarka, vadovaudamasis Darbo kodeksu bei kolektyvine sutartimi.
55. Darbo apmokėjimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, Švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktai.
55.1. Centro direktoriaus pareiginė alga priklauso nuo išsilavinimo, pedagoginio darbo stažo, vadybinės kvalifikacinės kategorijos ir veiklos sudėtingumo.
55.2. Centro mokytojo, pagalbos mokiniui specialisto pareiginė alga priklauso nuo išsilavinimo, pedagoginio darbo stažo, kvalifikacinės kategorijos, veiklos sudėtingumo.
56. Pareigybių sąrašus, darbo užmokesčio koeficientus tvirtina direktorius, suderinęs su Molėtų rajono savivaldybės administracija iki einamųjų metų balandžio 1 dienos.
57. Darbo apmokėjimo sąlygos nurodomos darbo sutartyse.
58. Centras iš sutaupytų jam skiriamų valstybės biudžeto bendrųjų asignavimų gali teikti ir kitą materialinę paramą mokytojams ir kitiems ugdymo procese dalyvaujantiems specialistams.
VIII.ATESTACIJA, KVALIFIKACIJOS TOBULINIMAS
59. Centro direktorius ir pedagogai atestuojami Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
60. Atestacijos tikslas- skatinti mokytojus ir direktorių tobulinti savo kompetenciją didinti jų atsakomybę už ugdymo rezultatus bei profesinį tobulėjimą, sudaryti sąlygas direktoriui, mokytojams siekti karjeros ir įgyti jo kompetenciją ir praktinę veiklą atitinkančią kvalifikacinę kategoriją;
IX. IŠSILAVINIMO, KVALIFIKACIJOS, PASIEKIMŲ PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMAS
61. Išsilavinimo, kvalifikacijos, pasiekimų pažymėjimai išduodami Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.
62. Už išsilavinimo ir pasiekimų pažymėjimų blankų užsakymą, apsirūpinimą, saugojimą, atsiskaitymą už panaudotus blankus atsako Centro direktorius.
63. Pažymėjimus išrašo atitinkamos klasės vadovas.
64. Už pažymėjimų apskaitos knygų tvarkymą atsako Centro raštvedė-sekretorė.
x. centro ryšiai
65. Centras pavaldus Molėtų rajono savivaldybės tarybai ir vykdo Švietimo ir mokslo ministerijos įsakymus, kitus teisės aktus.
66. Centras bendradarbiauja su juridiniais ir fiziniais asmenimis (sveikatos, kultūros, sporto, mokslo, švietimo, teisėsaugos, vaiko teisių apsaugos institucijomis ir kt.).
67. Centras gali bendradarbiauti su analogiškomis užsienio šalių institucijomis, sudaryti sutartis dėl pasikeitimų pedagogais, bendrų renginių organizavimo, vadovaudamasis veikiančiais įstatymais gali stoti į tarptautines organizacijas, dalyvauti tarptautinėse programose.
XI. Ugdymo centro veiklos priežiūra
68. Švietimo stebėseną Centras vykdo pagal Švietimo ir mokslo ministro patvirtintus švietimo stebėsenos patvirtintus rodiklius ir jo nustatytą tvarką.
69. Vidinį auditą organizuoja ir atlieka Centras, parengęs įstaigos plėtros planą ir vadovaudamasi vidinio audito organizavimo metodika. Vidaus audito vykdymą inicijuoja direktorius.
70. Centro veiklos priežiūrą pagal Švietimo ir mokslo ministro patvirtintus mokyklos veiklos priežiūros nuostatus ir nustatytą mokyklos vadybinės ir pedagoginės veiklos išorinio audito metodika vykdo Molėtų rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyrius.
71. Valstybinę Centro veiklos priežiūrą vykdo Švietimo ir mokslo ministerijos, Utenos apskrities viršininko administracijos valstybinės švietimo priežiūros skyriai (tarnybos) pagal patvirtintus Valstybinės švietimo priežiūros nuostatus.
72. Centro finansinės veiklos kontrolę vykdo Valstybės kontrolės institucijos ir Molėtų rajono savivaldybės taryba.
xiI. Turtas, lėšų šaltiniai ir lėšų naudojimas
73. Centras patikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymų nustatyta tvarka disponuoja priskirta žeme, savivaldybės pastatais, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei ugdymo priemonėmis.
74. Centras finansuojamas iš valstybės ir Molėtų rajono savivaldybės biudžeto pagal asignavimų valdytojo patvirtintą sąmatą;
75. Švietimo programoms Centre finansuoti iš valstybės ir savivaldybių biudžetų taikomas mokymo lėšų skyrimo vienam mokiniui principas.
76. Mokymo lėšos specialiojo ugdymo programų, saviraiškos poreikius tenkinantiems šių programų moduliams finansuoti skiriamos iš atitinkamų metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme tvirtinamų savivaldybių biudžetams valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų;
77. Ūkio lėšas Centrui skiria Molėtų rajono savivaldybės taryba, savo nustatyta tvarka;
78. Sveikatos priežiūra ugdymo centre Vyriausybės nustatyta tvarka finansuojama iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, valstybės ir savivaldybių biudžetų ir kitų lėšų.
79. Vaikų turizmo renginių (ekskursijų, išvykų, žygių, sąskrydžių, varžybų) transporto išlaidos gali būti finansuojamos iš sutaupytų ūkio (transporto) išlaidų, bet nedaugiau kaip septynis kartus per metus.
80. Centras gali turėti nebiudžetinių lėšų. Jas sudaro fizinių ir juridinių asmenų parama ir labdara, pajamos, gautos už papildomą ugdymą, kursus, renginius ir kt.
81. Centras gali turėti savo fondą, kurio sudarymo šaltiniai yra savanoriški asmenų, organizacijų ir įmonių įnašai, pajamos iš paties fondo veiklos, užsienio valstybių organizacijų, fondų bei piliečių, taip pat tarptautinių organizacijų aukojamos lėšos ir materialinės vertybės.
82. Nebiudžetinės lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
83. Specialiojo ugdymo centro finansines operacijas vykdo savarankiška įstaigos buhalterija.
84. Centras turi paramos gavėjo statusą.
xIII. Nuostatų tvirtinimas, keitimas IR PAPILDYMAS
85. Centro nuostatus, tvirtina Molėtų rajono savivaldybės taryba.
86. Centro nuostatai keičiami ir papildomi direktoriaus ar Centro tarybos iniciatyva .
87. Naują nuostatų redakciją arba pataisas tvirtina Molėtų rajono savivaldybės taryba.
XIV. DOKUMENTŲ VALDYMAS IR SAUGOJIMAS
88. Centro dokumentų saugojimą ir valdymą reglamentuoja Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymas, Raštvedybos taisyklės, Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklės, Bendrojo lavinimo mokyklų dokumentų saugojimo terminų rodyklė, Centro bylų dokumentacijos planas.
89. Centro bylų dokumentacijos planą tvirtina direktorius, suderinęs ją su Molėtų rajono savivaldybės administracija.
90. Archyvas saugomas Centre.
XV. REGISTRAVIMAS
91. Specialusis ugdymo centras įregistruojamas, perregistruojamas ir išregistruojamas Juridinių asmenų registre Civilinio kodekso ir Juridinių asmenų registro nuostatų nustatyta tvarka.
XVI. specialiojo uGDYMO centro PABAIGA IR PERTVARKYMAS
92. Specialusis ugdymo centras reorganizuojamas ir likviduojamas, pertvarkomas vadovaujantis Civiliniu kodeksu ir Švietimo įstatymu.
93. Specialusis ugdymo centras reorganizuojant, likviduojant ar pertvarkant laikomasi Bendrojo lavinimo, specialiojo ugdymo, profesinio mokymo mokyklų, pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančių įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijų sąraše išdėstytų kriterijų ir Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių.
94. Apie būsimą ugdymo centro reorganizavimą, pertvarkymą ar likvidavimą raštu ugdymo centro bendruomenei praneša ugdymo centro direktorius įstatymų nustatyta tvarka.
Molėtų rajono Kijėlių specialiojo ugdymo centro direktorė Asta Jakovlevienė
SUDERINTA Ugdymo centro tarybos 2005-03-17 posėdžio protokoliniu nutarimu (protokolas Nr. 2)
|