title

B1_203 priedas, socialinės pedagoginės pagalbos aprašas

PATVIRTINTA
Molėtų rajono savivaldybės tarybos
2008 m. gruodžio 11d. sprendimu Nr. B1-203

SOCIALINĖS PEDAGOGINĖS PAGALBOS TEIKIMO MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKYKLOSE TVARKOS APRAŠAS

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Šis aprašas nustato socialinės pedagoginės pagalbos (toliau vadinama – pagalba) teikimo mokiniams tikslus, uždavinius, principus, formas, rūšis, gavėjus, teikėjus ir organizavimą Molėtų rajono savivaldybės mokyklose.

2. Pagalba – tai mokyklos darbuotojų (socialinių pedagogų, klasės auklėtojų, mokytojų ir administracijos) veikla, susijusi su mokinių socialinių bei pedagoginių poreikių tenkinimu, leidžianti padidinti švietimo veiksmingumą.

3. Pagalbos gavėjai yra Molėtų rajono savivaldybės mokyklų mokiniai.

4. Pagalbos teikėjai yra Molėtų rajono savivaldybės mokyklos.

5. Ši tvarka skirta visoms Molėtų rajono savivaldybės bendrojo lavinimo, vaikų neformaliojo švietimo mokykloms, pagalbos teikėjams ir gavėjams.

6. Pagalba teikiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Specialiojo ugdymo įstatymu, Neformaliojo suaugusiųjų švietimo įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šia tvarka.

II. SOCIALINĖS PEDAGOGINĖS PAGALBOS TEIKIMO TIKSLAI, UŽDAVINIAI, PRINCIPAI, FORMOS IR RŪŠYS

7. Pagalbos teikimo tikslas – padėti įgyvendinti mokinių teisę į mokslą, užtikrinti veiksmingą mokinių ugdymąsi ir mokymąsi mokyklose bei sudaryti prielaidas pozityviai vaiko socializacijai ir pilietinei brandai.

8. Pagalbos teikimo uždaviniai:

8.1. šalinti priežastis, dėl kurių mokiniai negali lankyti mokyklos ir vengia tai daryti;

8.2. sugrąžinti į mokyklą jos nelankančius mokinius;

8.3. kartu su tėvais (globėjais, rūpintojais) padėti vaikams ir jaunimui pasirinkti mokyklą pagal jų protines ir fizines galias;

8.4. padėti mokiniui adaptuotis mokykloje;

8.5. teikti mokiniui reikalingas socialines pedagogines paslaugas.

9. Pagalbos teikimo principai:

9.1. lygios galimybės – kiekvienam mokiniui laiduojamas pagalbos prieinamumas;

9.2. visuotinumas – pagalba teikiama visiems mokiniams, kuriems jos reikia;

9.3. kompleksiškumas – pagalba teikiama pagal poreikį kartu su kitomis švietimo sistemos pagalbos mokiniui teikimo formomis (informacine, psichologine, specialiąja pedagogine ir specialiąja pagalba, sveikatos priežiūra mokykloje ir kt.);

9.4. veiksmingumas – remiamasi profesionalumu, tinkamais ir laiku priimtais sprendimais;

9.5. individualumas – pagalba teikiama atsižvelgiant į konkretaus mokinio ir konkrečios mokyklos problemas.

10. Pagalbos teikimo formos:

10.1. individualus darbas su mokiniu – parama krizių metu, socialinių ir pedagoginių mokinio problemų sprendimas;

10.2. darbas su grupe – socialinių ir gyvenimo įgūdžių ugdymas, ugdymo dalyvių tarpusavio santykių reguliavimas, palaikymo ir savipagalbos grupių organizavimas;

10.3. darbas su mokinio šeima, jo atstovais pagal įstatymą – pagalba sprendžiant problemas, trukdančias vaiko ugdymosi procesui, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir mokyklos bendradarbiavimo stiprinimas;

10.4. darbas su mokyklos bendruomene – saugios aplinkos kūrimas ir palaikymas, savivaldos aktyvinimas, darbas su mokytojais, mokyklos administracija;

10.5. darbas su vietos bendruomene – ryšių tarp vietos bendruomenės ir mokyklos palaikymas, savanorių ir bendruomenės įtraukimas į informacinės, psichologinės, specialiosios pedagoginės ir specialiosios pagalbos teikimą;

10.6. darbas su socialiniais partneriais (Savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyrius, Pedagoginė- psichologinė tarnyba, Švietimo centras, policija, seniūnijų socialiniai darbuotojai, dienos centrai, pirminės sveikatos priežiūros centras, kultūros centras, neformaliojo švietimo mokyklos ir kt.) siekiant užtikrinti pagalbos veiksmingumą ir kuriant socialinių pedagoginių problemų prevencijos sistemą.

11. Pagalbos teikimo rūšys:

11.1. konsultavimas – (mokinio, mokinių grupės, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir kt.) siekiant padėti išsiaiškinti ir suprasti tai, kas vyksta jų gyvenimo ir mokymosi erdvėje, padedant mokytis ir naujai elgtis;

11.2. tyrimų organizavimas – aplinkos poveikio mokinio (ar mokinių) ugdymosi sunkumams analizė;

11.3. socialinių ir gyvenimo įgūdžių formavimas – gebėjimas priimti sprendimus ir spręsti problemas, mokymas kūrybiškai ir kritiškai mąstyti, bendrauti, pažinti save, elgtis visuomenėje priimtinais būdais, valdyti emocijas, sveikos gyvensenos įgūdžių ugdymas;

11.4. elgesio korekcija, socialiai priimtino elgesio modeliavimas;

11.5. nusikalstamumo, mokyklos nelankymo, narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimo, smurto, savižudybių ir kitų neigiamų socialinių reiškinių prevencija, užimtumo po pamokų, atostogų metu organizavimas;

11.6. išteklių telkimas socialinių partnerių bendruomenėje paieškai, pagalbos tinklo vaikui ir jo šeimai kūrimas, projektų inicijavimas, kūrimas ir įgyvendinimas, mokyklų savivaldos aktyvinimas, tėvų (globėjų, rūpintojų) švietimas;

11.7. Pagalbos komandos telkimas mokyklose siekiant veiksmingai spręsti problemas vaiko labui.

III. PAGALBOS GAVĖJAI, TEIKĖJAI IR PAGALBOS ORGANIZAVIMAS

12. Mokyklų vadovai yra atsakingi už pagalbos teikimą.

13. Mokyklos, teikdamos pagalbą, bendradarbiauja su tėvais (globėjais, rūpintojais), Molėtų rajono savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyriumi, Molėtų rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriumi, pirminės sveikatos priežiūros įstaigomis, Molėtų policijos komisariatu, vietos bendruomene ir kitomis institucijomis.

14. Pagalbos teikimą mokyklose vykdo socialiniai pedagogai, klasių auklėtojai, mokytojai, administracija ir kiti darbuotojai:

14.1. socialiniai pedagogai telkia mokyklų pagalbos komandas, rengia pagalbos teikimo planus, koordinuoja jų įgyvendinimą mokyklose ir už jos ribų bei patys teikia pagalbą vaikams, kai neužtenka klasės auklėtojų ar mokytojų kompetencijos. Mokykloje, kurioje nėra socialinio pedagogo, jo funkcijas mokyklos vadovo pavedimu atlieka kitas asmuo;

14.2. klasės auklėtojas ir mokytojas teikia pagalbą savo klasės ar grupės vaikams.

15. Mokyklų vadovai įsakymu tvirtina pagalbos komandos sudėtį, pagalbos teikimo mokykloje planą.

16. Mokyklų administracija užtikrina pagalbos teikimą mokyklose ir už jų ribų.

17. Mokyklos, siekdamos užtikrinti pagalbos teikimo veiksmingumą, sudaro sutartis su sveikatos, policijos, socialinėmis, vaiko teisių apsaugos ir kitomis institucijomis, dirbančiomis su vaikais bendruomenėje, Savivaldybėje ar kitose vietose dėl pagalbos teikimo mokyklose ir už jų ribų.

IV. PAGALBOS FINANSAVIMAS

18. Pagalba finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės biudžeto lėšų bei kitų šaltinių.



Jūsų komentaras
Įveskite patvirtinimo kodą, kurį matote paveikslėlyje
AntiSpam
komentarų nėra