PATVIRTINTA Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2005 m. lapkričio 17 d. sprendimu Nr. B1-147
MOLĖTŲ R. KUOLAKASIŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Visas mokyklos pavadinimas - Molėtų r. Kuolakasių pagrindinė mokykla.
2. Sutrumpintas mokyklos pavadinimas - Kuolakasių pagrindinė mokykla, (toliau - Mokykla).
3. Mokyklos įsteigimo data - 1939-09-01.
4. Mokyklos teisinė forma ir priklausomybė - savivaldybės viešasis juridinis asmuo, veikiantis kaip biudžetinė įstaiga, turinti savo antspaudą ir sąskaitą banke.
5. Mokyklos grupė - bendrojo lavinimo mokykla (kodas 3120).
6. Mokyklos tipas - pagrindinė mokykla (kodas 3123).
7. Mokyklos buveinė - Kuolakasių kaimas, Inturkės seniūnija, 33240 Molėtų r. sav.
8. Mokymo kalba - lietuvių.
9. Mokyklos steigėjas: Molėtų rajono savivaldybės taryba (kodas 188670649); Vilniaus g. 44, 33140 Molėtai.
10. Mokymo forma: dieninė, savarankiškas mokymas ir mokymas namuose.
11. Pagrindinė veiklos sritis: švietimas, pagrindinė veiklos rūšis – bendrasis pagrindinis mokymas (kodas 80.21.10).
12. Kita veiklos sritis: pradinis mokymas (kodas 80.10.30); priešmokyklinis ugdymas, vykdant priešmokyklinio ugdymo programą; mokyklų užkandinių, valgyklų ir virtuvių veikla (kodas 55.51.20); vaikų poilsio stovyklų veikla (kodas 55.23.30).
13. Išduodami pažymėjimai: mokymosi pasiekimų pažymėjimai, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pažymėjimai, pradinio išsilavinimo pažymėjimai, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimai.
II. MOKYKLOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
14. Mokyklos tikslai ir uždaviniai formuluojami laikantis švietimui keliamų tikslų ir principų, atsižvelgus į Mokyklos vykdomo pradinio, pagrindinio ugdymo švietimo paskirtį:
14.1. pradinio ugdymo paskirtis – suteikti asmeniui dorinės ir socialinės brandos pradmenis, kultūros, taip pat ir etninės, pagrindus, elementarų raštingumą, padėti jam pasirengti mokytis pagal pagrindinio ugdymo programą;
14.2. pagrindinio ugdymo paskirtis – suteikti asmeniui dorinės, sociokultūrinės ir pilietinės brandos pagrindus, bendrąjį raštingumą, technologinio raštingumo pradmenis, ugdyti tautinį sąmoningumą, išugdyti siekimą ir gebėjimą apsispręsti, pasirinkti ir mokytis toliau.
15. Mokyklos tikslai ir uždaviniai:
15.1. išugdyti mokinių vertybines orientacijas, leidžiančias tapti doru, siekiančiu žinių, savarankišku, atsakingu, patriotiškos dvasios piliečiu;
15.2. lavinti dabartiniam gyvenimui svarbius jų komunikacinius gebėjimus, puoselėti žinių visuomenei būdingą informacinę kultūrą;
15.3. užtikrinti gimtosios ir užsienio kalbų mokymą, informacinį raštingumą;
15.4. nustatyti mokinių kūrybinius gebėjimus ir pagal tai nukreipti įsigyjant profesinę kvalifikaciją bei kompetenciją, atitinkančią šiuolaikinį kultūros bei technologijų lygį;
15.5. perteikti šiuolaikinės technologinės, ekonominės bei verslo kultūros pradžiamokslį;
15.6. įdiegti norą nuolat tenkinti pažinimo poreikius ir norą nuolat tobulėti mokantis visą gyvenimą;
15.7. perteikti mokiniams tautinės ir etninės kultūros pagrindus;
15.8. garantuoti tautos, krašto kultūros tęstinumą, jos tapatybės išsaugojimą, nuolatinį prigimtinių vertybių kūrimą, išmokyti puoselėti krašto atvirumą ir dialogiškumą;
15.9. ugdant sudaryti sąlygas asmeniui įgyti demokratijos tradicijas, išplėtoti gebėjimus ir patirtį būtiną asmeniui, kaip kompetentingam Lietuvos piliečiui.
16. Mokykla:
16.1. formuoja ir įgyvendina mokinių ugdymo turinį pagal:
16.1.1. Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintų Bendrojo lavinimo mokyklų Bendrųjų ugdymo planų pagrindu sudarytą Mokyklos ugdymo planą, aprobuotą Mokyklos tarybos;
16.1.2. Bendrąsias programas ir išsilavinimo standartus ;
16.2. teikia pradinį ir pagrindinį išsilavinimą; mokslo metai pradedami rugsėjo pirmąją dieną;
16.3. organizuoja mokinių dorinį, tautinį, pilietinį, patriotinį ugdymą, kultūrinės ir socialinės brandos ugdymą, pagarbos vyresniesiems, tėvams (globėjams, rūpintojams), mokytojams, gimtajai kalbai, kultūrai, talentui puoselėjimą;
16.4. ugdo kiekvienam mokiniui vertybines orientacijas, leidžiančias tapti doru, siekiančiu žinių, savarankišku, atsakingu, žmogumi; lavina dabartiniam gyvenimui svarbius jo komunikacinius gebėjimus; moko įsisavinti žinių visuomenei būdingą informacinę kultūrą;
16.5. organizuoja specialiųjų poreikių vaikų ugdymą bendrosiose klasėse;
16.6. sudaro mokiniams sveikas ir saugias ugdymosi sąlygas;
16.7. organizuoja mokinių papildomą ugdymą, integruodami jį su bendruoju lavinimu;
16.8. inicijuoja dalyvavimą projektuose, ugdymo pasiekimų tyrimuose ir tikrinimuose;
16.9. inicijuoja demokratinį valdymą, sutartų įsipareigojimų vykdymą;
16.10. puoselėja mokinių dvasines, psichines ir fizines galias;
16.11. skatina mokinių lygybę ir solidarumą su žmonėmis, turinčiais skirtingus gebėjimus, kitokias socialines galimybes nei dauguma, siekia socialinio mokinių solidarumo, išmoko teikti socialinę paramą artimiesiems;
16.12. ieško galimybių plėtotis mokinių organizacijų veiklai;
16.13. organizuoja Mokyklos bibliotekos veiklą;
16.14. vykdo rūkymo ir narkomanijos prevenciją;
16.15. atlieka vidinį Mokyklos auditą;
16.16. kuria Mokyklą kaip vietos bendruomenės kultūros židinį;
16.17. bendradarbiauja su kitomis mokyklomis bei institucijomis;
16.18. kuria naujas ir puoselėja senąsias Mokyklos tradicijas.
III. MOKINIŲ PRIĖMIMAS Į MOKYKLĄ, PERĖJIMAS Į KITĄ MOKYKLĄ IR PAŠALINIMAS IŠ MOKYKLOS
17. Mokiniai į Mokyklą priimami pagal gyvenamąją vietą, Molėtų rajono savivaldybės tarybos nustatytas jos teritorijos ribas ir pagal ,,Priėmimo į Molėtų rajono bendrojo lavinimo mokyklas taisykles‘‘, patvirtintas Molėtų rajono savivaldybės tarybos sprendimu. Esant galimybei - atsižvelgiant į tėvų (globėjų, rūpintojų) ar vaikų pageidavimus, jei išsilavinimas ir kitos aplinkybės (sveikata, dėstomosios kalbos mokėjimas ir kt.) atitinka priėmimo į ją sąlygas. Į pradinio ugdymo pirmąją klasę priimami vaikai, kai tais kalendoriniais metais vaikui sukanka 7 metai. Pradinis ugdymas anksčiau gali būti teikiamas tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymu ir jeigu vaikas yra pakankamai tokiam ugdymui subrendęs (vaiko brandą vertina Pedagoginė – psichologinė tarnyba arba mokyklos specialiojo ugdymo komisija).
18. Mokiniai priimami į 1 klasę pateikus:
18.1. tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymą;
18.2. sveikatos pažymėjimą;
18.3. vaiko gimimo liudijimą (ar nuorašą).
19. Priimant mokinius į kitas klases, pateikiama:
19.1. tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymas už vaiką iki 14 metų, 14-16 metų vaiko prašymas – turint vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) raštišką sutikimą;
19.2. dokumentai apie mokymosi pasiekimus ar įgytą išsilavinimą;
19.3. mokytis pagal pagrindinio ugdymo programą priimami vaikai, pateikę Mokyklos direktoriui pradinio išsilavinimo pažymėjimą;
19.4. asmuo, baigęs adaptuotą pradinio ugdymo programą ir pateikęs Mokyklos direktoriui pažymą apie adaptuotos pradinio ugdymo programos baigimą, priimamas mokytis pagal adaptuotą pagrindinio ugdymo programą.
20. Mokinių išvykimas ir atvykimas įforminamas Mokyklos direktoriaus įsakymu.
21. Priėmimas mokytis pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programas įforminamas mokymo sutartimi:
21.1. už vaiką iki 14 metų sutartį pasirašo vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų);
21.2. 14-16 metų vaikas sutartį pasirašo tik turėdamas vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) raštišką sutikimą;
21.3. sutartys sudaromos ne tik su naujai atvykstančiais į Mokyklą mokiniais, bet ir šioje Mokykloje baigusiais pradinio ugdymo programą ir priimamais mokytis pagal pagrindinio ugdymo programą mokiniais ugdymo programos laikotarpiui, t.y. kol baigs šią programą;
21.4. abu sutarties egzempliorius pasirašo Mokyklos direktorius ir prašymo pateikėjas; vienas sutarties egzempliorius įteikiamas prašymą pateikusiam asmeniui, sutarties kopija segama į asmens bylą;
21.5. mokymo sutartis registruojama Mokymo sutarčių registracijos knygoje;
21.6. sudarius sutartį asmuo įtraukiamas į abėcėlinę knygą, formuojama jo asmens byla;
22. Mokinio asmens byloje saugoma išsilavinimo pažymėjimo kopija;
23. Mokiniui išvykus iš Mokyklos, jo asmens byla lieka Mokykloje; gavus mokyklos, kurioje mokinys tęsia mokslą, prašymą, mokyklai išsiunčiamos prašomų dokumentų kopijos arba pateikiama pažyma apie mokymosi rezultatus.
24. Mokinys iki 16 metų negali nutraukti mokymosi pagal privalomojo švietimo programas. Mokinys, jei jo elgesys kelia realią ir akivaizdžią grėsmę Mokyklos bendruomenės narių saugumui, suderinus su vaikų teisių apsaugos tarnyba gali būti pašalintas iš Mokyklos. Mokyklos direktorius kartu su Molėtų rajono savivaldybės taryba bendru susitarimu, jo tėvams (globėjams, rūpintojams) dalyvaujant, mokinį perkelia į kitą mokyklą. Apie mokinio pašalinimą ir perkėlimą Mokykla informuoja jo gyvenamosios vietos savivaldybę.
IV. MOKYKLOS BENDRUOMENĖS NARIŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ
25. Mokinių teisės:
25.1. nemokamai gauti informaciją apie veikiančias mokyklas, švietimo programas, mokymosi formas;
25.2. mokytis pagal savo gebėjimus ir poreikius ir įgyti valstybinius standartus atitinkantį pagrindinį išsilavinimą;
25.3. sulaukęs 14 metų, savarankiškai pasirinkti dorinio ugdymo (tikybos arba etikos) programą;
25.4. gauti geros kokybės švietimą;
25.5. eksternu laikyti egzaminus, liudijančius, kad tam tikra formaliojo švietimo programa ar jos dalis (modulis) įvykdyta;
25.6. pasirinkti formaliojo švietimo programas papildančius bei jo saviraiškos poreikius tenkinančius šių programų modulius, pasirenkamųjų dalykų programas, kursus;
25.7. į psichologinę ir specialiąją pedagoginę, specialiąją, socialinę pedagoginę, informacinę pagalbą, sveikatos priežiūrą Mokykloje, informaciją apie savo pasiekimų vertinimą ir kitą su mokymusi susijusią informaciją;
25.8. į socialinę pagalbą, jei tokios pagalbos negali jam suteikti tėvai (globėjai, rūpintojai);
25.9. mokytis savitarpio pagarba grįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje, turėti higienos reikalavimus atitinkančius mokymosi krūvį ir darbo vietą;
25.10. į nešališką mokymosi pasiekimų įvertinimą;
25.11. dalyvauti Mokyklos savivaldoje;
25.12. įstatymų nustatyta tvarka ginti savo teises;
25.13. naudotis kitomis įstatymų nustatytomis teisėmis.
26. Mokinių pareigos:
26.1 sudarius mokymo sutartį, laikytis visų jos sąlygų, Mokyklos vidaus tvarką reglamentuojančių dokumentų reikalavimų;
26.2. stropiai mokytis, gerbti mokytojus ir kitus Mokyklos bendruomenės narius;
26.3. mokytis pagal privalomojo švietimo programas iki 16 metų;
26.4. nuolat lankyti Mokyklą, laikytis mokinių elgesio ir vidaus darbo tvarkos taisyklių;
26.5. gerbti valstybinę, savo gimtąją kalbą ir kultūrą, kitas kalbas ir kultūras;
26.6. laikytis žmonių bendrabūvio normų;
26.7. dalyvauti Mokykloje organizuojamuose testuose, pasiekimų patikrinimuose ir sąžiningai atlikti skirtas užduotis.
27. Mokinių atsakomybė:
27.1. mokiniai, nevykdantys savo pareigų, atsako pagal Mokyklos vidaus darbo tvarkos taisykles.
28. Tėvų (globėjų, rūpintojų) teisės:
28.1. nemokamai gauti informaciją apie veikiančias mokyklas, švietimo programas, mokymo formas;
28.2. dalyvauti parenkant (prireikus parinkti) vaikui ugdymo programą, formą, mokyklą ar kitą švietimo teikėją;
28.3. gauti informaciją apie vaiko ugdymosi sąlygas ir jo pasiekimus;
28.4. dalyvauti Mokyklos savivaldoje;
28.5. naudotis Specialiojo ugdymo įstatymo ir kitų įstatymų nustatytomis teisėmis.
29. Tėvų (globėjų, rūpintojų) pareigos:
29.1. 6-7 metų sulaukusį vaiką, jei jis yra pakankamai subrendęs, leisti į Mokyklą; užtikrinti punktualų ir reguliarų Mokyklos lankymą;
29.2. sudaryti vaikui sveikas ir saugias gyvenimo sąlygas, apsaugoti jį nuo smurto, prievartos ir išnaudojimo, užtikrinti, kad vaikas laiku pasitikrintų sveikatą;
29.3. bendradarbiauti su Mokyklos direktorium, kitu švietimo teikėju, mokytojais, kitais specialistais, teikiančiais specialiąją, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę pagalbą, sveikatos priežiūrą, sprendžiant vaiko ugdymosi klausimus;
29.4. parinkti savo vaikams iki 14 metų dorinio ugdymo (tikybos arba etikos) programą;
29.5. kontroliuoti ir koreguoti vaiko elgesį;
29.6. užtikrinti vaiko parengimą Mokyklai, jo mokymąsi pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programą.
30. Tėvų (globėjų, rūpintojų) atsakomybė:
30.1. tėvai (ar vaiko globėjai), kurie neatlieka savo pareigų, fiziškai, psichiškai ir moraliai žaloja vaikus, atsako įstatymų nustatyta tvarka.
31. Mokytojų teisės:
31.1. siūlyti savo individualias programas; pasirinkti pedagoginės veiklos būdus ir formas;
31.2. ne mažiau kaip 5 dienas per metus dalyvauti kvalifikacijos tobulinimo renginiuose;
31.3. būti atestuotas ir įgyti kvalifikacinę kategoriją Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
31.4. dirbti savitarpio pagarba grįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje, turėti higienos reikalavimus atitinkančią ir tinkamai aprūpintą darbo vietą;
31.5. dalyvauti Mokyklos savivaldoje.
32. Mokytojų pareigos:
32.1. užtikrinti ugdomų mokinių saugumą, geros kokybės ugdymą;
32.2. ugdyti tvirtas mokinių dorovės, pilietines, tautines bei patriotines nuostatas, laiduoti jų asmenybės galių plėtotę;
32.3. laikytis teisės norminių aktų patvirtintų mokytojo etikos normų ir Mokyklos vidaus tvarką nustatančių dokumentų;
32.4. tobulinti savo kvalifikaciją;
32.5. suteikti pagalbą mokiniams, turintiems ugdymosi, mokymosi sunkumų ir specialiųjų ugdymosi poreikių; bendradarbiauti su Mokyklos specialiojo ugdymo komisija;
32.6. nešališkai vertinti mokinių mokymosi pasiekimus;
32.7. nuolat informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus) apie jų vaikų ugdymosi poreikius ir pasiekimus;
32.8. formuoti mokinių sveikos gyvensenos, civilinės saugos, saugos darbe bei buityje įgūdžius;
32.9. laikytis bendrosios ir pedagoginės etikos normų, pedagoginės prevencijos principo;
32.10. pasiruošti pamokoms, papildomojo ugdymo užsiėmimams;
32.11. bendradarbiauti su kolegomis, abipusiu susitarimu mokytis vienam iš kito;
32.13. atlikti Mokyklos vidaus auditą;
32.14. dalyvauti pasiekimų patikrinimų, egzaminų organizavimo, vykdymo ir vertinimo komisijose.
33. Mokytojų atsakomybė:
33.1. mokytojai, kurie neatlieka savo pareigų, fiziškai, psichiškai ir moraliai žaloja vaikus, atsako įstatymų nustatyta tvarka.
33.2. mokytojai atsako už mokinių sveikatą ir gyvybę pamokų, papildomojo ugdymo bei Mokyklos organizuotų renginių metu.
34. Klasių auklėtojų teisės:
34.1. esant galimybei pasirinkti auklėjamąją klasę.
35. Klasių auklėtojų pareigos:
35.1. rūpintis mokinių asmenybiniu ir socialiniu ugdymu bei branda;
35.2. burti klasėje dirbančius mokytojus ir kitus specialistus klasės mokinių ugdymui planuoti ir derinti;
35.3. pažinti mokinių polinkius, poreikius, interesus; siekti, kad jie dalyvautų svarstant ugdymo turinį, formas ir metodus;
35.4. domėtis ir rūpintis mokinių sveikata, jų sauga, padėti jiems reguliuoti darbo ir poilsio režimą; puoselėti sveiką gyvenseną;
35.5. padėti mokiniams formuotis vertybines nuostatas, ugdyti jų pilietiškumą, gebėjimą vadovautis demokratiniais bendravimo principais;
35.6. bendrauti su kiekvienu mokiniu ir jo šeima, informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus) apie jo mokymąsi ir elgesį, neatidėliojant išsiaiškinti Mokyklos nelankymo priežastis;
35.7. suteikti vaikui reikiamą pagalbą pastebėjus, kad jo atžvilgiu taikomas smurtas, prievarta, seksualinis ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, ir apie tai informuoti Mokyklos direktorių bei Vaikų teisių apsaugos tarnybą;
35.8. padėti mokiniams spręsti psichologines, bendravimo, mokymosi ir kt. problemas;
35.9. padėti mokiniams pasirinkti tolesnę mokymosi ir veiklos sritį;
35.10. atlikti tarpininko tarp direktoriaus, kitų mokytojų ir tėvų vaidmenį, sprendžiant individualias auklėtinių problemas;
35.11. tvarkyti auklėtinių ugdymosi rezultatus įteisinančius dokumentus (klasės dienyną, mokinių asmens bylas, pasiekimų ar pažymių knygeles);
35.12. prižiūrėti , kaip mokiniai vykdo Mokyklos nuostatus, Mokyklos vidaus darbo tvarkos taisykles;
35.13. kartu su auklėtiniais dalyvauti Mokyklos ir kitų institucijų renginiuose, užtikrinant jų saugumą ir drausmę.
36. Klasių auklėtojų atsakomybė:
36.1. klasių auklėtojai, kurie neatlieka savo pareigų, fiziškai, psichiškai ir moraliai žaloja vaikus, atsako įstatymų nustatyta tvarka.
37. Pavienių Mokyklos bendruomenės narių teisės, pareigos ir atsakomybė nurodomos pareigybių aprašymuose.
V. SAVIVALDA
38. Mokyklos taryba - aukščiausia Mokyklos savivaldos institucija, kuri atstovauja mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams), socialiniams partneriams ir vietos bendruomenei.
39. Mokyklos tarybos nuostatus tvirtina Mokyklos direktorius.
40. Mokyklos taryboje mokiniai, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir mokytojai atstovauja lygiomis dalimis; nariai renkami į Mokyklos tarybą remiantis demokratiniais rinkimų principais: slaptumu, visuotinumu, konkurencija, periodiškumu; Mokyklos tarybos veikloje gali dalyvauti vietos savivaldos atstovai; tėvus į Mokyklos tarybą renka visuotinis tėvų susirinkimas; mokinius – mokinių konferencija; mokytojus – mokytojų taryba; (slaptu balsavimu išrenkami 3 metams; esant būtinybei Mokyklos taryba gali būti perrenkama kas metai).
41. Mokyklos tarybą sudaro: 3 mokytojai, 3 tėvai (globėjai, rūpintojai) ir 3 mokiniai.
42. Į Mokyklos tarybą gali būti renkami 5 – 9 klasių mokiniai.
43. Mokyklos tarybos pirmininką renka tarybos nariai; Mokyklos direktorius negali būti tarybos pirmininku.
44. Posėdžiai organizuojami pagal Mokyklos tarybos veiklos planą arba neeiliniai; posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių; nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma; nutarimus, kurie prieštarauja Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, Mokyklos direktorius prašo svarstyti iš naujo.
45. Kviečiami į Mokyklos tarybos posėdį gali būti: Mokyklos direktorius (jeigu nepriklauso Mokyklos tarybai), mokytojai, vyr. buhalteris, mokiniai ir mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai) ir kiti suinteresuoti asmenys.
46. Mokyklos taryba:
46.1. nustato Mokyklos veiklos perspektyvas, pagrindines darbo kryptis, aprobuoja Mokyklos veiklos programą, nuostatus, vidaus darbo tvarkos taisykles, ugdymo planą, nustato ugdymo organizavimo tvarką;
46.2. aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo, papildomos veiklos ir renginių organizavimo;
46.3. teikia siūlymus Mokyklos direktoriui priimant darbuotojus ir vertinant jų darbo rezultatus; vertina Mokyklos direktoriaus veiklą; pareiškia nuomonę jam atestuojantis;
46.4. mokytojų tarybos teikimu sprendžia mokinių šalinimo iš Mokyklos klausimus;
46.5. inicijuoja Mokyklos bendruomenės ir visuomenės bendradarbiavimą;
46.6. skiria atstovus į pedagogų atestacijos komisiją ir viešo konkurso laisvai Mokyklos direktoriaus vietai užimti komisiją;
46.7. kontroliuoja Mokyklos ūkinę ir finansinę veiklą;
46.8. gali sustabdyti kitų Mokyklos savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisingumą ir teisėtumą ištirs kompetetingos institucijos.
47. Mokyklos taryba už veiklą atsiskaito ją rinkusiems Mokyklos bendruomenės bei vietos bendruomenės nariams vieną kartą per metus rugsėjo mėnesį.
48. Molėtų rajono savivaldybės taryba, švietimo priežiūrą vykdančios institucijos nustatę, kad tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo Mokyklos tarybai juos svarstyti iš naujo. Mokyklos tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.
49. Mokytojų taryba - nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriems ugdymo klausimams spręsti.
50. Mokytojų tarybą sudaro Mokyklos direktorius, visi Mokykloje dirbantys mokytojai, bibliotekininkas.
51. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per trimestrą; prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis; į posėdžius gali būti kviečiami kitų savivaldos institucijų atstovai.
52. Posėdžius kviečia Mokyklos direktorius; posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau 2/3 tuo metu dirbančių tarybos narių; nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
53. Mokytojų tarybai vadovauja Mokyklos direktorius; tarybos sekretorių renka tarybos nariai vieneriems metams.
54. Mokytojų taryba:
54.1. aptaria praktinius švietimo reformos įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus;
54.2. diskutuoja dėl Mokyklos veiklos programos, aptaria ugdymo planų, bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo ir išsilavinimo standartų pasiekimo klausimus;
54.3. aptaria mokinių sveikatos, saugos darbe, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus.
55. Mokinių konferencija – aukščiausia mokinių savivaldos institucija, kurios nuostatus tvirtina Mokyklos direktorius. Mokinių konferencija:
55.1. formuoja mokinių savivaldos institucijas;
55.2. renka mokinius į Mokyklos tarybą ir mokinių tarybą;
55.3. slaptu balsavimu renka Mokyklos prezidentą (kandidatai į prezidentus pristato programas);
55.4. svarsto Mokyklos veiklą reglamentuojančių dokumentų, ugdymo planų, programų projektus ir teikia siūlymus dėl jų įgyvendinimo;
55.5. rengia siūlymus ugdymo procesui tobulinti;
55.6. tvirtina mokinių savivaldos institucijų nuostatus;
55.7. išklauso mokinių savivaldos institucijų ataskaitas ir vertina jų veiklą.
56. Mokinių konferencija organizuojama ne rečiau kaip kartą per mokslo metus (rugsėjo mėn.); jos darbe dalyvauja visi 1-9 klasių mokiniai.
57. Mokinių taryba - nuolat veikianti mokinių savivaldos institucija.
58. Mokinių tarybos veiklos nuostatus tvirtina mokinių konferencija.
59. Mokinių tarybai vadovauja Mokyklos prezidentas, išrinktas slaptu balsavimu dvejiems metams.
60. Mokinių tarybos narius renka mokinių konferencija rugsėjo mėnesį; gali būti renkami 4 – 9 klasių mokiniai; rinkimai organizuojami vadovaujantis demokratiniais rinkimų principais: slaptumu, visuotinumu, konkurencija, periodiškumu.
61. Mokinių taryba:
61.1. atstovaudama mokinių interesams, skatina demokratiškumo ugdymą Mokykloje;
61.2. koordinuoja visų mokinių savivaldos institucijų veiklą, planuoja ir organizuoja mokinių popamokinę veiklą ir laisvalaikį;
61.3. rūpinasi drausmės ir tvarkos, švaros palaikymu Mokykloje;
61.4. svarsto mokinių teisių Mokykloje ir už mokyklos gynimo klausimus;
61.5. inicijuoja Mokyklos laikraščio, stendų leidimą ir tvarkymą;
61.6. priima sprendimus dėl neeilinės mokinių konferencijos sušaukimo.
62. Klasių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetai:
62.1. mokslo metų pradžioje mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai) balsų dauguma renka savo susirinkime klasių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetus;
62.2. komitetai kartu su klasių auklėtojais planuoja klasių tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimus ir padeda klasių auklėtojams spręsti iškilusias organizacines problemas;
62.3. komitetus sudaro 3 mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai).
VI. VALDYMAS
63. Mokyklai vadovauja direktorius. Direktorius:
63.1. inicijuoja Mokyklos strateginio plano, metinės veiklos programos rengimą, jų įgyvendinimą; aiškina Mokyklos bendruomenės nariams valstybinę ir regioninę švietimo politiką; stengiasi užtikrinti švietimo kokybę;
63.2. bendradarbiavimu grindžiamais santykiais telkia Mokyklos bendruomenę valstybinei švietimo politikai įgyvendinti, Mokyklos veiklos programai vykdyti;
63.3. rūpinasi palankaus mikroklimato ugdymui ir darbui kūrimu, puoselėja demokratinius Mokyklos bendruomenės santykius; inicijuoja etikos normų laikymąsi Mokykloje;
63.4. inicijuoja darbuotojų pareiginių nuostatų rengimą ir juos tvirtina;
63.5. rengia Mokyklos vidaus darbo tvarkos taisykles, organizuoja jų projekto svarstymą ir teikia Mokyklos tarybai aprobuoti;
63.6. kartu su Mokyklos taryba nustato mokinių ir darbuotojų skatinimo ir nuobaudų sistemą; mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo sistemą, mokinių elgesio vertinimą;
63.7. kontroliuoja, kad Mokyklos aplinkoje nebūtų vartojami alkoholiniai gėrimai, narkotinės ir psichotropinės medžiagos; kuria sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką;
63.8. stebi, analizuoja, vertina Mokyklos veiklą, ugdymo rezultatus;
63.9. rūpinasi pedagoginio ir nepedagoginio personalo kvalifikacijos tobulinimu, sudaro sąlygas pedagogams atestuotis;
63.10. sudaro Specialiojo ugdymo komisiją, rūpinasi specialiosios pedagoginės-psichologinės pagalbos mokiniams teikimu;
63.11. plėtoja bendradarbiavimą su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) švietimą;
63.12. palaiko ryšius su Vaikų teisių apsaugos tarnyba, Mokyklos rėmėjais, vietos bendruomene, švietimo valdymo institucijomis, organizacijomis, kitomis mokyklomis.
63.13. organizuoja pasiekimų patikrinimus, pagrindinės mokyklos baigimo egzaminus, nustatyta tvarka teikia informaciją Egzaminų centrui;
63.14. rūpinasi Mokyklos intelektiniais, materialiniais ir finansiniais ištekliais, darbų ir civiline sauga;
63.15. sudaro metinę Mokyklos pajamų ir išlaidų sąmatą, organizuoja Mokyklos veiklos sąvado rengimą ir teikia Mokyklos tarybai aprobuoti;
63.16. rūpinasi tarptautiniais Mokyklos ryšiais (su kitomis mokyklomis);
63.17. atstovauja Mokyklai kitose institucijose;
63.18. sudaro su mokinių tėvais ar mokiniais mokymo sutartis;
63.19. organizuoja mokinių apskaitą, apskaitos knygos tvarkymą, mokymosi pasiekimų, išsilavinimo, kvalifikacijos pažymėjimų apskaitą;
63.20. inicijuoja Mokyklos vidaus auditą;
63.21. rengia ir skelbia informaciją apie Mokyklą (vykdomas programas, priėmimo sąlygas, mokytojų kvalifikaciją, Mokyklos vidaus audito rezultatus, Mokyklos bendruomenės tradicijas ir Mokyklos pasiekimus ir pan.);
63.22. vykdo kitas pareiginiuose nuostatuose numatytas funkcijas.
64. Direktoriaus atsakomybė:
64.1. direktorius atsako už Švietimo ir mokslo ministro įsakymų, kitų norminių dokumentų vykdymą; užtikrina, kad nebūtų vykdomi moksliniai bandymai ar kitokie eksperimentai su vaiku, galintys pakenkti jo gyvybei, sveikatai, normaliai asmenybės brandai;
64.2. direktorius atsako už visą Mokyklos veiklą ir jos rezultatus.
65. Direktoriui, pažeidusiam darbo drausmę, Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka gali būti skiriamos drausminės nuobaudos.
VII. PRIĖMIMAS Į DARBĄ IR DARBO APMOKĖJIMAS
66. Mokyklos direktorių skiria Molėtų rajono savivaldybės taryba vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatytais kvalifikaciniais reikalavimais pretendentams ir atviro konkurso organizavimo tvarka. Mokytojus ir kitą personalą priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos direktorius įstatymų nustatyta tvarka.
67. Darbo apmokėjimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, Švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktai. Direktoriaus pareiginė alga priklauso nuo išsilavinimo, darbo stažo ir pareigybės kategorijos, veiklos sudėtingumo. Mokytojo pareiginė alga priklauso nuo turimos pareigybės kategorijos pagal bendruosius aprašus. Pareigybės kategorijų bendruosius aprašus pagal išsilavinimą, kvalifikaciją ir veiklos sudėtingumą tvirtina Švietimo ir mokslo ministras. Personalo darbo užmokestis skaičiuojamas pagal Molėtų rajono savivaldybės patvirtintą tarnybinį atlyginimo koeficientą.
VIII. ATESTACIJA. KVALIFIKACIJOS TOBULINIMAS
68. Direktorius ir pedagogai atestuojasi Lietuvos Respublikos įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
69. Direktorius, pedagogai ir kiti ugdymo procese dalyvaujantys asmenys tobulina savo kvalifikaciją.
IX. PASIEKIMŲ PATIKRINIMAI
70. Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimas organizuojamas Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.
X. IŠSILAVINIMO, KVALIFIKACIJOS, PASIEKIMŲ PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMAS
71. Išsilavinimo, kvalifikacijos, pasiekimų pažymėjimai išduodami Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.
72. Už pažymėjimų blankų užsakymą, apsirūpinimą, saugojimą, atsiskaitymą už panaudotus blankus atsako Mokyklos direktorius.
73. Pažymėjimus išrašo klasių vadovai.
74. Direktorius atsako už pažymėjimų apskaitos knygų tvarkymą.
XI. MOKYKLOS RYŠIAI
75. Mokykla yra pavaldi Molėtų rajono savivaldybės tarybai.
76. Mokykla palaiko ryšius ir bendradarbiauja su jos veikla susijusiais juridiniais ir fiziniais asmenimis (švietimo, sveikatos, kultūros, sporto, teisėsaugos, vaikų teisių apsaugos, mokslo, studijų institucijomis ir kt.).
77. Mokykla dalyvauja programose ir projektuose, organizuoja bendrus renginius su kitomis Mokyklomis ir vietos bendruomene.
XII. MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
78. Švietimo stebėseną Mokykla vykdo pagal Švietimo ir mokslo ministro patvirtintus švietimo stebėsenos rodiklius ir jo nustatytą tvarką.
79. Vidaus audito vykdymą inicijuoja Mokyklos direktorius.
80. Mokyklos veiklos priežiūrą pagal Švietimo ir mokslo ministro patvirtintus Mokyklos veiklos priežiūros nuostatus ir nustatytą mokyklos vadybinės ir pedagoginės veiklos išorinio audito metodiką vykdo Molėtų rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyrius.
81. Valstybinę mokyklos veiklos priežiūrą vykdo Švietimo ir mokslo ministerijos, Utenos apskrities viršininko administracijos valstybinės švietimo priežiūros skyriai (tarnybos) pagal Valstybinės švietimo priežiūros nuostatus.
82. Mokyklos finansinės veiklos kontrolę vykdo Valstybės kontrolės įgaliotos institucijos ir Molėtų rajono savivaldybės kontrolierių tarnyba.
XIII. TURTAS, LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ NAUDOJIMAS
83. Mokykla patikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymų nustatyta tvarka disponuoja priskirta žeme, savivaldybės pastatais, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei mokymo priemonėmis.
84. Švietimo programoms Mokykloje finansuoti iš valstybės ir savivaldybių biudžetų taikomas mokymo lėšų skyrimo vienam mokiniui principas.
85. Mokykla gali turėti nebiudžetinių lėšų. Jas sudaro: fizinių asmenų ir juridinių asmenų parama ir labdara, pajamos, gautos už renginius, gaminamą produkciją.
86. Nebiudžetinės lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
87. Finansines operacijas vykdo Mokyklos vyr. buhalteris.
88. Mokykla gali turėti savo fondą, kurio sudarymo šaltiniai yra savanoriški asmenų, organizacijų, įmonių įnašai, aukojamos lėšos ir materialinės vertybės.
89. Mokykla gali turėti lėšų už teikiamas atlygintinas paslaugas. Šios lėšos naudojamos vadovaujantis Molėtų rajono savivaldybės tarybos patvirtinta tvarka.
90. Mokykla turi paramos gavėjo statusą.
XIV. NUOSTATŲ TVIRTINIMAS, KEITIMAS IR PAPILDYMAS.
91. Su Mokyklos taryba suderinti nuostatai tvirtinami Molėtų rajono savivaldybės tarybos.
92. Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi, priėmus naują Švietimo įstatymą, patvirtinus naujus reikalavimus mokyklų nuostatams arba Mokyklos direktoriaus ar Mokyklos tarybos iniciatyva. Naują nuostatų redakciją arba pataisas tvirtina Molėtų rajono savivaldybės taryba, suderinus Mokyklos tarybai. Nuostatai keičiami ir papildomi laikantis įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų ir Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklių reikalavimų.
XV. DOKUMENTŲ VALDYMAS IR SAUGOJIMAS
93. Mokyklos dokumentų saugojimą ir valdymą reglamentuoja Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymas, Raštvedybos taisyklės, Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklės, Bendrojo lavinimo mokyklų dokumentų saugojimo terminų rodyklė.
94. Mokyklos bylų dokumentacijos planą, suderintą su Molėtų rajono savivaldybės administracija, tvirtina Mokyklos direktorius.
95. Archyvas saugomas Mokykloje.
96. Už dokumentų rengimą atsakingas Mokyklos sekretorius.
XVI. MOKYKLOS REGISTRAVIMAS
97. Mokykla registruojama Juridinių asmenų registre Civilinio kodekso ir Juridinių asmenų registro nuostatų nustatyta tvarka.
XVII. MOKYKLOS PABAIGA IR PERTVARKYMAS
98. Molėtų rajono savivaldybės taryba Mokyklą reorganizuoja, likviduoja ar pertvarko vadovaujantis Civilinio kodekso nustatyta tvarka ir Švietimo įstatymu. Molėtų rajono savivaldybės taryba reorganizuojant, likviduojant ar pertvarkant Mokyklą laikosi Bendrojo lavinimo mokyklų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu .
99. Apie Mokyklos reorganizavimą, likvidavimą ar pertvarkymą Mokyklos direktorius privalo raštu pranešti kiekvienam mokiniui ne vėliau kaip prieš tris mėnesius iki Mokyklos reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo pradžios. Jis privalo įvykdyti visus mokymosi sutartyje numatytus Mokyklos įsipareigojimus mokiniams.
Molėtų r. Kuolakasių pagrindinės Vanda Burneikienė
mokyklos direktorė
SUDERINTA Kuolakasių pagrindinės mokyklos tarybos 2005-01-21 posėdžio protokoliniu nutarimu (protokolas Nr. S1-06).
|