B1_53 Dėl mokinių priėmimo tvarkos | ||
MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBASPRENDIMASDĖL MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKINIŲ PRIĖMIMO Į BENDROJO UGDYMO MOKYKLAS IR KIJĖLIŲ SPECIALIOJO UGDYMO CENTRĄ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
|
Meras |
Stasys Žvinys |
PATVIRTINTA
Molėtų rajono savivaldybės tarybos
2012 m. kovo 29 d. sprendimu Nr. B1-53
MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKINIŲ PRIĖMIMO Į BENDROJO UGDYMO MOKYKLAS IR KIJĖLIŲ SPECIALŲJĮ UGDYMO CENTRĄ TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Priėmimo į Molėtų rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybės) bendrojo ugdymo mokyklas ir Kijėlių specialųjį ugdymo centrą tvarkos apraše (toliau – Aprašas) nurodoma: mokyklų programos, į kurias vykdomas asmenų priėmimas, priėmimo kriterijai, dokumentai (prašymai, mokymosi pasiekimų įteisinimo dokumentas ir kiti šiame sąraše nurodyti dokumentai), kuriuos turi pateikti į mokyklą priimami asmenys, prašymų ir kitų dokumentų priėmimo vieta, pradžia, pabaiga, prašymų registravimo, asmenų priėmimo per mokslo metus tvarka.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2011, Nr. 38-1804), Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 (Žin., 2011, Nr.79-3869), Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą, profesinio mokymo įstaigą bendrųjų kriterijų sąrašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 20 d. įsakymu Nr. V-1369 (Žin., 2011, Nr. 96-4533), Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo lavinimo programas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. ISAK-556 (Žin., 2005, Nr. 46-1526), Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. V-1795 (Žin., 2011, Nr. 122-5771).
3. Savivaldybės taryba kiekvienais kalendoriniais metais iki kovo 31 d. bendrojo ugdymo mokykloms nustato priėmimo laiką, klasių skaičių ir mokinių skaičiaus vidurkį klasėse pagal vykdomas bendrojo ugdymo programas, priešmokyklinio ugdymo grupių ir vaikų skaičiaus vidurkį grupėse kitiems mokslo metams. Iki rugsėjo 1 d. šiuos skaičius patikslina:
3.1. jei prašymų mokytis bendrojo ugdymo mokykloje skaičius yra didesnis nei buvo nustatytas mokinių ir klasių skaičius, sudaromų klasių skaičius mokykloje didinamas, atitinkamai mažinant klasių skaičių kitose mokyklose;
3.2. jei mokykla nesurenka nustatyto mokinių skaičiaus ir nesudaro patvirtinto klasių skaičiaus, klasių skaičius mažinamas.
4. Kijėlių specialiojo ugdymo centrui, ugdančiam specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius mokinius, klasių skaičius pagal poreikį gali būti tikslinamas keletą kartų per mokslo metus.
5. Šiame apraše vartojamos sąvokos:
5.1. bendrasis ugdymas – ugdymas pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas;
5.2. pradinio ugdymo programa – ketverių metų ugdymo programa, vykdoma 1-4 klasėse;
5.3. pagrindinio ugdymo programa – šešerių metų (5-10 klasės) ugdymo programa, kurios pirmoji dalis apima ketverių metų pagrindinio ugdymo tarpsnį (5-8 klasės), antroji dalis – dvejų metų ugdymo tarpsnį (9-10 klasės arba gimnazijos I-II klasės);
5.4. vidurinio ugdymo programa – dvejų metų (11-12 klasės arba gimnazijos III-IV klasės) ugdymo programa;
5.5. pradinio ugdymo individualizuota programa, pagrindinio ugdymo individualizuota programa ir socialinių įgūdžių ugdymo programa – mokinių, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčių didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo programos.
6. Aprašas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje www.moletai.lt ir mokyklų interneto puslapiuose. Mokyklos vadovas atsako už mokyklos bendruomenės supažindinimą su Aprašu.
II. MOKYKLŲ PROGRAMOS, Į KURIAS VYKDOMAS ASMENŲ PRIĖMIMAS
7. Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų programos, į kurias vykdomas asmenų priėmimas:
7.1. pradinio ugdymo programa;
7.2. pagrindinio ugdymo programa;
7.3. vidurinio ugdymo programa;
7.4. pradinio ugdymo individualizuota programa;
7.5. pagrindinio ugdymo individualizuota programa.
8. Kijėlių specialiojo ugdymo centro programos, į kurias vykdomas asmenų priėmimas:
8.1. pradinio ugdymo individualizuota programa;
8.2. pagrindinio ugdymo individualizuota programa;
8.3. socialinių įgūdžių ugdymo programa.
III. BENDRIEJI MOKINIŲ PRIĖMIMO Į MOKYKLAS, VYKDANČIAS PRADINIO, PAGRINDINIO, VIDURINIO UGDYMO PROGRAMAS, KRITERIJAI
9. Priėmimo mokytis pagal pradinio ugdymo programą, pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį ir pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį kriterijai:
9.1. pirmumo teise priimami priešmokyklinio ugdymo grupę toje mokykloje lankę vaikai, mokiniai, toje mokykloje baigę pradinio ugdymo programą ar pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį ir toje mokykloje mokytis pageidaujantys asmenys, gyvenantys mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje;
9.2. į likusias laisvas vietas pirmiausia priimami mokiniai iš kitų Savivaldybės bendrojo ugdymo mokykloms priskirtų aptarnavimo teritorijų;
9.3. iš kitų Savivaldybės mokykloms priskirtų aptarnavimo teritorijų mokytis pirmiausia priimami našlaičiai, vaikai, turintys globėjus, specialiųjų ugdymosi poreikių turintys vaikai, vaikai, kurių broliai ir seserys mokosi toje mokykloje, vaikai, kurių tėvai dirba mokyklos aptarnaujamoje teritorijoje, pagal prašymo pateikimo datą;
9.4. priėmus visus pageidaujančius Savivaldybės teritorijoje gyvenančius vaikus ir esant laisvų vietų, priimami kitų savivaldybių teritorijose gyvenantys mokiniai, pagal prašymo teikimo datą;
9.5. į pirmą klasę priimami vaikai, kai jiems tais kalendoriniais metais sueina 7 metai. Jeigu pradinis ugdymas jiems ketinamas teikti vienais metais anksčiau, turi būti įvertintas vaiko brandumas.
9.6. jei norinčiųjų yra daugiau nei laisvų mokymosi vietų, pirmiausia priimami asmenys atsižvelgiant į turimus mokymosi pasiekimus ir (ar) mokyklos pateiktų specialiųjų ir bendrųjų gebėjimų užduočių atlikimo rezultatus, į pirmąją klasę priimami atsižvelgiant į individualią vaikų brandą ir pasirengimą mokyklai, jei pradinis ugdymas jiems ketinamas teikti vienais metais anksčiau.
10. Priėmimo mokytis pagal vidurinio ugdymo programą kriterijai:
10.1. pirmumo teise priimami mokiniai iš Savivaldybės teritorijos;
10.2. mokyklą mokytis pagal vidurinio ugdymo programą asmenys renkasi patys;
10.3. priėmus visus pageidaujančius Savivaldybės teritorijoje gyvenančius vaikus, į likusias laisvas vietas priimami ne Savivaldybės teritorijoje gyvenantys mokiniai, pagal prašymo teikimo datą;
10.4. jei norinčiųjų yra daugiau nei laisvų mokymosi vietų, pirmiausia priimami asmenys atsižvelgiant į jų pageidavimą tęsti dalykų, dalykų modulių, kurių buvo pradėję mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį, mokymąsi pagal vidurinio ugdymo programą ir mokymosi pasiekimus (pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo įvertinimus, metinius įvertinimus, atliktus projektinius darbus, mokinio sukauptą darbų aplanką ar kitus mokymosi pasiekimų vertinimus).
11. Asmenys, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, priimami į arčiausiai savo gyvenamosios vietos esančias bendrojo ugdymo mokyklas, vykdančias bendrojo ugdymo programas ir jas pritaikančias šiems mokiniams.
12. Asmenys, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintys didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, priimami mokytis į Kijėlių specialiojo ugdymo centrą. Didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turintys mokiniai gali būti ugdomi iki dvidešimt vienerių metų.
13. Lietuvos Respublikos piliečiai ir užsieniečiai, grįžę ar atvykę nuolat ar laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje, nemokantys valstybinės kalbos, į bendrojo ugdymo mokyklas priimami vadovaujantis Užsieniečių ir Lietuvos Respublikos piliečių, atvykusių ar grįžusių gyventi ir dirbti Lietuvos Respublikoje, vaikų ir suaugusiųjų ugdymo išlyginamosiose klasėse ir išlyginamosiose mobiliosiose grupėse tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. rugsėjo 1 d. įsakymu Nr. ISAK-1800 (Žin., 2005, Nr. 109-3991).
VI. PRAŠYMŲ PRIĖMIMO VIETA, TERMINAI, TEIKIAMI DOKUMENTAI, PRAŠYMŲ REGISTRAVIMO TVARKA
14. Prašymus dėl priėmimo į mokyklą registruoja mokyklos direktoriaus įsakymu paskirtas atsakingas asmuo. Vasaros atostogų metu šias pareigas atlieka atsakingą asmenį pavaduojantysis.
15. Prašymai mokyklose priimami einamųjų metų balandžio 1 d. – rugpjūčio 31 d. Prašymų priėmimo laikas: pirmadieniais – ketvirtadieniais nuo 8.00 iki 17.00 val.; penktadieniais nuo 8.00 iki 15.45 val.
16. Asmuo, pageidaujantis mokytis, pateikia šiuos dokumentus:
16.1. prašymą, kurį už vaiką iki 14 metų pateikia vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų). Nuo 14 iki 16 metų - gali ir pats vaikas, turintis vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) raštišką sutikimą. Prašymai priimami mokyklose einamųjų metų balandžio 1 d. - rugpjūčio 31 d. Prašyme nurodomi tikslūs duomenys apie deklaruotą gyvenamąją vietą, telefono numeris. Neturintys telefono, nurodo kitų asmenų telefono numerį, kuriuo būtų galima susisiekti esant skubiems nenumatytiems atvejams;
16.2. vaiko gimimo liudijimą ir jo kopiją;
16.3. gyvenamosios vietos deklaravimo pažymą;
16.4. nustatytos formos vaiko sveikatos patikrinimo pažymą (į pirmą klasę priimamų vaikų tėvai (globėjai, rūpintojai);
16.5. mokymosi pasiekimus liudijantį dokumentą (išskyrus priimamus į pirmą klasę vaikus);
16.6. pedagoginės psichologinės tarnybos išduotą brandumo įvertinimą, jeigu į pirmą klasę mokytis priimamas vaikas, kuriam tais kalendoriniais metais nesueina 7 metai;
17. Į Kijėlių specialiojo ugdymo centrą vaikai ir jaunuoliai priimami tėvams (globėjams, rūpintojams) pateikus:
17.1. prašymą, kuriame nurodomi tikslūs duomenys apie deklaruotą gyvenamąją vietą, telefono numeris. Neturintys telefono, nurodo kitų asmenų telefono numerį, kuriuo būtų galima susisiekti esant skubiems nenumatytiems atvejams;
17.2. vaiko gimimo liudijimą ir jo kopiją;
17.3. gyvenamosios vietos deklaravimo pažymą;
17.4. nustatytos formos vaiko sveikatos patikrinimo pažymą;
17.5. specialiuosius poreikius įrodančius dokumentus.
18. Vaiko brandumo mokytis pagal pradinio ugdymo programas įvertinimas atliekamas nuo einamųjų metų gegužės 1 d. iki rugpjūčio 10 d. Įvertinimą atlieka Pedagoginės psichologinės tarnybos specialistai, galintys dirbti su vaiko brandumo mokyklai įvertinimo metodika.
19. Mokytis pagal aukštesnio lygmens ugdymo programą priimamas asmuo, turintis teisės aktų nustatytą išsilavinimą. Tęsiant mokymąsi pagal aukštesnio lygmens ugdymo programą toje pačioje mokykloje, mokyklos direktoriui pateikiamas tik prašymas.
20. Asmuo, baigęs užsienio šalies pradinio, pagrindinio ugdymo programą (jos dalį), vidurinio ugdymo programos dalį, priimamas mokytis bendra tvarka, mokyklai įvertinus jo mokymosi pasiekimus.
21. Asmuo, perkeltas į aukštesnę klasę su nepatenkinamais metiniais įvertinimais, priimamas mokytis į tą klasę, į kurią yra perkeltas.
22. Prašymai dėl priėmimo į mokyklas registruojami vieneriems mokslo metams skirtame registre, kuriame privalo būti šios skiltys: eilės numeris; mokinio vardas, pavardė; prašymą rašiusiojo vardas, pavardė (asmenims iki 14 metų); adresas; prašymo pateikimo data; žyma apie priėmimą (įsakymo data ir numeris); iš kur atvyko ir kur išvyko.
23. Prašymų registro pildymo tvarka:
23.1. mokiniams, priimtiems į skirtingas klases, registruoti skiriami atskiri lapai;
23.2. lapai numeruojami, tvirtinami mokyklos direktoriaus parašu, nurodoma data;
23.3. registrą pildo mokyklos direktoriaus įsakymu paskirtas asmuo. Vasaros atostogų metu šias pareigas atlieka paskirtą asmenį pavaduojantysis.
24. Mokinių prašymų dėl priėmimo į mokyklas registras įtraukiamas į dokumentacijos planą.
VII. ASMENŲ PRIĖMIMO PER MOKSLO METUS TVARKA
25. Per mokslo metus mokiniai priimami į laisvas vietas esančiuose klasių komplektuose. Jei per mokslo metus į bendrojo ugdymo mokyklą atvyksta mokinys, gyvenantis jai priskirtoje teritorijoje, ir joje nėra laisvų vietų, jis priimamas į klasę ar grupę vadovaujantis Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 25.7 punktu arba siunčiamas į artimiausią tą pačią programą vykdančią bendrojo ugdymo mokyklą.
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
26. Mokinių priėmimą į mokyklas vykdo mokyklos direktorius ir mokinių priėmimo komisija.
27. Mokyklos direktorius atsako už Aprašo įgyvendinimą ir klasių komplektavimą.
28. Aprašo įgyvendinimo priežiūrą vykdo Savivaldybės vykdomoji institucija.