B1_69 Dėl daugiabučių administratoriaus skyrimo tvarkos | ||
MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBASPRENDIMASDĖL MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS DAUGIABUČIŲ NAMŲ BUTŲ IR KITŲ PATALPŲ SAVININKŲ BENDROSIOS NUOSAVYBĖS ADMINISTRATORIAUS ATRINKIMO, SKYRIMO IR KEITIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
|
Meras |
Stasys Žvinys |
PATVIRTINTA
Molėtų rajono savivaldybės tarybos
2012 m. kovo 29 d. sprendimu Nr. B1-69
MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS DAUGIABUČIŲ NAMŲ BUTŲ IR KITŲ PATALPŲ SAVININKŲ BENDROSIOS NUOSAVYBĖS ADMINISTRATORIAUS ATRINKIMO, SKYRIMO IR KEITIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Molėtų rajono savivaldybės daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administratoriaus atrinkimo, skyrimo ir keitimo tvarkos aprašas (toliau Aprašas) reglamentuoja butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administratoriaus atrinkimo, skyrimo ir keitimo tvarką (priedas).
2. Daugiabučių namų bendrosios nuosavybės administratoriumi gali būti fizinis asmuo – Lietuvos Respublikos, Europos Sąjungos valstybės narės ar kitos Europos ekonominės erdvės valstybės pilietis, kitas fizinis asmuo, turintis nuolatinę gyvenamąją vietą Lietuvos Respublikoje (toliau vadinama – fizinis asmuo), juridinis asmuo – Lietuvos Respublikoje įsteigtas juridinis asmuo, Europos Sąjungos valstybėje narėje ar kitoje Europos ekonominės erdvės valstybėje įsisteigusio juridinio asmens ar kitos organizacijos padalinys, įsteigtas Lietuvos Respublikoje (toliau vadinama – juridinis asmuo), kuriam teisės aktai leidžia teikti turto administravimo paslaugas, atrinktas šio aprašo nustatyta tvarka, vadovaujantis nediskriminavimo, proporcingumo, būtinumo ir skaidrumo principais.
3. Daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administratorius (toliau – Administratorius) skiriamas, kai:
3.1. patalpų savininkai per 6 mėnesius nuo namo pripažinimo tinkamu naudoti dienos neįsteigia daugiabučio namo savininkų bendrijos arba nesudaro jungtinės veiklos sutarties;
3.2. bendrija yra likviduota arba nutraukta jungtinės veiklos sutartis;
3.3. paskirtasis Administratorius atsisako savo įgaliojimų, prieš mėnesį raštu pranešęs Savivaldybės administracijos direktoriui.
3.4. Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas atstovas pagal Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymą vykdydamas Administratoriaus funkcijų priežiūrą ir kontrolę nustato, kad paskirtasis Administratorius nevykdo arba netinkamai vykdo Molėtų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintuose Butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administravimo nuostatuose išvardytas Administratoriaus funkcijas ir priima sprendimą Administratorių pakeisti.
4. Molėtų rajono savivaldybės (toliau - Savivaldybė) administracijos direktorius ar jo įgaliotas atstovas prieš mėnesį iki Administratoriaus skyrimo turi pranešti butų ir kitų patalpų savininkams apie tai, kad numatoma skirti Administratorių ir kad administravimas bus vykdomas iki daugiabučio namo savininkų bendrijos įsteigimo arba patalpų savininkų jungtinės veiklos sutarties dėl daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdymo ir priežiūros sudarymo. Pranešimas skelbiamas:
4.1. Savivaldybės internetiniame tinklalapyje www.moletai.lt;
4.2. Savivaldybės seniūnijos, kurios teritorijoje yra daugiabutis gyvenamasis namas, skelbimų lentoje;
4.3. iškabinami skelbimai gerai matomose vietose prie įėjimų į daugiabučių namų laiptines.
5. Butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administratorius skiriamas ir keičiamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
II. ADMINISTRATORIAUS ATRINKIMO IR SKYRIMO TVARKA
6. Susidarius šios tvarkos 3 punkte nurodytoms aplinkybėms, Savivaldybės administracija informaciją apie Administratoriaus daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektams valdyti ir prižiūrėti atranką paskelbia:
6.1. Savivaldybės interneto svetainėje www.moletai.lt;
6.2. vietinėje spaudoje.
7. Pretendentai administruoti daugiabutį namą pasiūlymus raštu pateikia iki skelbime nurodyto laiko. Su pasiūlymais turi būti pateikiami šie dokumentai:
7.1. juridinio asmens registravimo pažymėjimą, įrodantį, kad juridinis asmuo yra įregistravęs kombinuotą patalpų funkcionavimo užtikrinimo veiklą EVRK 811000 kodu arba nekilnojamojo turto tvarkybą už atlygį arba pagal sutartį, arba fizinio asmens aukštąjį techninį inžinerinį arba ekonominį išsilavinimą įrodantį atestatą;
7.2. dokumentai įrodantys pretendento patirtį statinių administravimo ar techninės priežiūros srityje;
7.3. pažymas apie atsiskaitymą su valstybės biudžetu;
7.4. praeito ataskaitinio laikotarpio pelno (nuostolio) ataskaita (kai pretenduoja juridinis asmuo).
7.5. Valstybinės mokesčių inspekcijos pažymą apie įregistruotą individualią veiklą EVRK 811000 kodu 68.32 (kai pretenduoja fizinis asmuo).
7.6. Vykdomos statinių techninės priežiūros veiklos civilinės atsakomybės draudimo polisą (kai pretenduoja fizinis asmuo).
8. Parinkdamas daugiabučio namo bendrosios nuosavybės Administratorių, Savivaldybės administracijos direktorius atsižvelgia į :
8.1. pasiūlytą mažiausią administravimo ir statinio techninės priežiūros mokesčio dydį (mokestis neturi būti didesnis už Savivaldybės tarybos patvirtintą tarifą);
8.2. pretendento patirtį statinių administravimo ir techninės priežiūros srityje, kuri turi būti ne mažesnė, negu 1 metai;
8.3. pretendento ankstesnės veiklos rezultatus (kai pretenduoja juridinis asmuo) - įmonės pelno (nuostolio) ataskaitoje už praeitus vienerius finansinius metus turi būti apskaitytas pelnas.
9. Jei paskelbus informaciją apie Administratoriaus atranką iki skelbime nurodyto laiko Savivaldybės administracijai raštu nepateikiamas nė vienas pasiūlymas, Administratorių skiria Savivaldybės administracijos direktorius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Civilinio Kodekso 4.84 straipsnio 2 dalimi.
III. ADMINISTRATORIAUS KEITIMO BUTŲ IR KITŲ PATALPŲ SAVININKŲ INICIATYVA TVARKA
10. Administratoriaus keitimą dėl netinkamo jo funkcijų vykdymo inicijuoja ne mažiau kaip 1/4 daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų, teisės aktų nustatyta tvarka kreipdamiesi į Savivaldybės administracijos direktorių.
11. Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas atstovas paveda Administratoriui per mėnesį nuo pavedimo dienos organizuoti patalpų savininkų susirinkimą ar balsavimą raštu dėl Administratoriaus pakeitimo ir kontroliuoja, kaip šis pavedimas vykdomas.
12. Patalpų savininkų balsavimas raštu vykdomas vadovaujantis Butų ir kitų patalpų savininkų balsavimo raštu, priimant sprendimus, tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. kovo 24 d. įsakymu Nr. D1-251 (Žin., 2011, Nr. 37-1774).
13. Butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo protokolo ar balsavimo raštu balsų skaičiavimo komisijos protokolo kopijas Administratorius pateikia patalpų savininkams ir Savivaldybės administracijos direktoriui.
14. Butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo metu gali būti išrenkamas daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų įgaliotas asmuo – to namo buto ar kitos patalpos savininkas, kuris prašyme pakeisti Administratorių butų ir kitų patalpų savininkų įgaliojamas atstovauti Savivaldybėje namo butų ir kitų patalpų savininkams dėl Administratoriaus keitimo ir pasirašyti susirinkimo protokolą. Nesant išrinkto namo įgalioto asmens, susirinkimo protokolą ir balsavimo raštu balsų skaičiavimo komisijos protokolą pasirašo ne mažiau kaip du namo butų ir/ar kitų patalpų savininkai.
15. Patalpų savininkų prašymas organizuoti susirinkimą ar balsavimą raštu, prašymas pakeisti Administratorių, registruotas (skelbimo paskelbimo data su registracijos numeriu) skelbimas apie susirinkimą ar balsavimą raštu, susirinkimo protokolas, susirinkimo dalyvių sąrašas ar balsavimo raštu balsų skaičiavimo komisijos protokolas, grąžinti balsavimo biuleteniai ir kiti dokumentai, patvirtinantys tinkamą susirinkimo sušaukimą ir balsavimo raštu organizavimą, pateikiami Savivaldybės administracijai ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo susirinkimo ar balsavimo raštu pabaigos dienos. Savivaldybės administracija patikrina daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų nuosavybės teises į butą ir kitas patalpas pagal valstybės įmonės Registrų centro pateiktus duomenis ir priima sprendimą rengti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymą dėl administratoriaus pakeitimo arba pateikia butų ir kitų patalpų savininkų įgaliotam asmeniui motyvuotą atsakymą dėl atsisakymo keisti administratorių.
16. Prašyme turi būti pateikta informacija apie asmenį, kurį pageidaujama skirti Administratoriumi (juridinio asmens pavadinimas, teisinė forma, buveinė, įmonės kodas, arba fizinio asmens vardas, pavardė, nuolatinės gyvenamosios vietos Lietuvos Respublikoje adresas, asmens kodas, name esančių butų ir kitų patalpų skaičius, butų ir kitų patalpų savininkų, pareiškusių nuomonę, skaičius. Administratoriaus keitimo įgaliotas asmuo pasirašo kiekviename prašymo lape ir atsako už parašų tikrumą, prisiimdamas atsakomybę už parašų klastojimą pagal Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 300 straipsnį. Savivaldybės administracija, nustačiusi rašymo ar apsirikimo klaidų, informuoja įgaliotąjį asmenį apie nustatytus netikslumus, siekiant tinkamai įforminti ir įgyvendinti daugiabučio namo savininkų sprendimą.
17. Po daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų kreipimosi su prašymu pakeisti Administratorių į Savivaldybės administracijos direktorių, patalpų savininkų pageidaujamas fizinis ar juridinis asmuo per 3 dienas turi pateikti Savivaldybės administracijai šio aprašo 7 punkte išvardintus dokumentus.
18. Administratorių pasirenka daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkai pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.85 straipsnį. Kiekvieno buto ir kitų patalpų savininkas turi vieną balsą. Keliems vieno buto ar kitos patalpos bendrasavininkiams atstovauja jų įgaliotas bendrasavininkis (kitas asmuo), kuris turi vieną balsą.
19. Prašymas skirti/keisti Administratorių netenkinamas, jeigu pastatas su kitu pastatu (pastatais), kurio patalpų savininkai keisti Administratorių nepageidauja, susietas bendrojo naudojimo objektais ir jo atskirai naudoti negalima.
IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
20. Buvęs namo Administratorius (prižiūrėtojas) per mėnesį nuo sprendimo paskirti/pakeisti Administratorių dienos turi perduoti paskirtajam Administratoriui, o paskirtasis Administratorius perimti administruoti daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektus, nepanaudotas sukauptas lėšas daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektams atnaujinti, daugiabučio namo statybos ir (ar) techninės inventorizacijos dokumentus, su administruojamu daugiabučiu namu susijusias sutartis, daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų atnaujinimo darbų metinius ir ilgalaikius planus, kitus su administruojamu daugiabučiu namu susijusius dokumentus. Paskirtasis Administratorius, priėmęs administruoti daugiabutį namą, privalo per mėnesį valstybės įmonės Registrų centro Nekilnojamojo turto registre įregistruoti namo bendrojo naudojimo objektų administravimo juridinį faktą ir per 3 (tris) mėnesius parengti daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų atnaujinimo metinį ir ilgalaikį darbų planus ir juos pateikti patalpų savininkams viešai susipažinti.
21. Administratoriams neįvykdžius Aprašo 10 ir/ar 19 punktų reikalavimų, Savivaldybės administracija turi teisę šio aprašo II dalyje nurodyta tvarka skirti naują daugiabučio namo bendrosios nuosavybės Administratorių.