B1_36 Dėl sveikatos priežiūros mokyklose tvarkos aprašo | ||
MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBASPRENDIMASDĖL MOLĖTŲ RAJONO SVEIKATOS PRIEŽIŪROS MOKYKLOSE ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
|
Meras |
Stasys Žvinys |
PATVIRTINTA
Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2011 m. vasario 22 d.
sprendimu Nr. B1-36
MOLĖTŲ RAJONO SVEIKATOS PRIEŽIŪROS MOKYKLOSE ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Molėtų rajono sveikatos priežiūros mokyklose organizavimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato sveikatos priežiūros mokykloje tikslą, uždavinius, organizavimą, dokumentaciją, visuomenės sveikatos priežiūros specialisto funkcijas, pareigas, teises ir atsakomybę.
2. Aprašas reglamentuoja sveikatos priežiūrą, vykdomą Molėtų rajono savivaldybės teritorijoje esančiose mokyklose.
3. Visuomenės sveikatos priežiūros specialistas, vykdantis sveikatos priežiūrą mokykloje (toliau – specialistas), - asmuo, baigęs visuomenės sveikatos priežiūros studijas teisės aktų nustatyta tvarka. Užsienyje įgyta visuomenės sveikatos priežiūros kvalifikacija pripažįstama Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
4. Kvalifikacinius reikalavimus specialistams nustato Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministras.
5. Specialistų etatus bendrojo lavinimo mokyklose steigia Molėtų rajono savivaldybės taryba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) bei Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 63-1231; 1998, Nr. 112-3099) 48 straipsniu.
6. Sveikatos priežiūra mokyklose finansuojama vadovaujantis Sveikatos priežiūros mokyklose finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 6 d. nutarimu Nr. 5 (Žin., 2004, Nr. 5-96; 2009, Nr. 49-1968), ir Sveikatos priežiūros mokyklose finansavimo paraiškų teikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. rugpjūčio 28 d. įsakymu Nr. V-709 (Žin., 2009, Nr. 107-4492).
II. SVEIKATOS PRIEŽIŪROS MOKYKLOJE TIKSLAS IR UŽDAVINIAI
7. Sveikatos priežiūros mokykloje tikslas – padėti mokiniams saugoti ir stiprinti sveikatą, organizuojant ir įgyvendinant priemones, susijusias su ligų ir traumų profilaktika.
7. Sveikatos priežiūros mokykloje uždaviniai:
7.1. užtikrinti sveikatos priežiūros kokybę, kuriant sveiką aplinką mokykloje, stiprinant mokinių sveikatą, šalinant rizikos veiksnius, galinčius sukelti ligas;
7.2. formuoti teisingą mokinių požiūrį į savo sveikatą ir ugdyti sveikos gyvensenos įgūdžius;
7.3. numatyti priemones ligoms ankstyvuoju laikotarpiu įtarti ir užkirsti joms kelią;
7.4. suteikti pirmąją pagalbą pavojingų būklių, traumų, nelaimingų atsitikimų ar apsinuodijimų atvejais.
III. SVEIKATOS PRIEŽIŪROS MOKYKLOJE ORGANIZAVIMAS
8. Sveikatos priežiūra mokykloje vykdoma pagal mokyklos sveikatos priežiūros veiklos planą (toliau – veiklos planas), kuris yra sudedamoji mokyklos metinės veiklos programos dalis. Veiklos plano projektą rengia mokyklos administracija kartu su specialistu, atsižvelgdama į mokyklos poreikius ir vykdomos visuomenės sveikatos priežiūros nacionalinius ir vietos prioritetus.
9. Specialisto individualius darbo planus tvirtina visų specialistui priskirtų mokyklų vadovai. Specialisto darbo grafiką tvirtina mokyklos, kurioje įsteigtas etatas, vadovas.
10. Sveikatos ugdymas mokykloje gali būti vykdomas per specialias sveikatos ar sveikos gyvensenos pamokas, organizuojamas kaip pasirenkamas kursas arba neformaliojo švietimo veikla.
11. Sveikatos priežiūrai mokykloje vykdyti turi būti skirta patalpa – sveikatos kabinetas. Mokyklos vadovas turi aprūpinti specialistą būtinomis darbo priemonėmis ir sudaryti galimybę naudotis telefoninio ryšio priemonėmis bei informacinėmis technologijomis.
IV. SVEIKATOS PRIEŽIŪROS MOKYKLOJE DOKUMENTACIJA
12. Specialistas Savivaldybės gydytojui iki vasario 1 d. pateikia duomenis pagal Savivaldybės vykdomų visuomenės sveikatos priežiūros funkcijų įgyvendinimo ataskaitos formos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. birželio 18 d. nutarimu Nr. 606, lentelės „Sveikatos priežiūros mokyklose veiklos rodikliai“ skiltis.
V. SPECIALISTO FUNKCIJOS
13. Pagrindinės specialisto funkcijos yra šios:
13.1. sveikatinimo veiklos metodinių konsultacijų mokytojams, mokiniams, jų tėvams (globėjams, rūpintojams) teikimas bei metodinės ir informacinės medžiagos mokinių sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo klausimais kaupimas;
13.2. informacijos sveikatos išsaugojimo bei stiprinimo klausimais teikimas ir šios informacijos sklaida (mokyklos stenduose, renginiuose, viktorinose ir pan.) mokyklos bendruomenei;
13.3. mokyklos sveikatinimo projektų (programų) rengimo inicijavimas ir dalyvavimas juos įgyvendinant;
13.4. pagalba mokiniams ugdant sveikos gyvensenos ir asmens higienos įgūdžius;
13.5. mokinių maitinimo organizavimo priežiūra, skatinant sveiką mitybą bei sveikos mitybos įgūdžių formavimą;
13.6. mokyklos aplinkos atitikties visuomenės sveikatos priežiūros teisės aktų reikalavimams vertinimas, dalyvavimas nustatant prioritetinius mokyklos aplinkos bei sąlygų gerinimo klausimus;
13.7. pasiūlymų mokyklos vadovui dėl reikalingų priemonių, užtikrinančių traumų ir nelaimingų atsitikimų prevenciją mokykloje, teikimas;
13.8. ugdymo proceso organizavimo atitikties visuomenės sveikatos priežiūros teisės aktų reikalavimams vertinimas;
13.9. pagalba kūno kultūros mokytojams komplektuojant fizinio ugdymo grupes, informacijos dėl mokinių galimybės dalyvauti sporto varžybose teikimas kūno kultūros mokytojams;
13.10. mokykloje vykstančių moksleivių sporto varžybų priežiūra;
13.11. informacijos apie kasmetinius mokinių sveikatos profilaktinius patikrinimus kaupimas, informacijos apibendrinimas bei ne rečiau kaip 1 kartą per metus (mokslo metų pradžioje) pateikimas mokyklos bendruomenei bei kitoms institucijoms teisės aktų nustatyta tvarka;
13.12. asmens sveikatos priežiūros įstaigų specialistų rekomendacijų dėl mokinių sveikatos pateikimas klasės auklėtojui (mokytojams) bei šių rekomendacijų įgyvendinimo priežiūra mokykloje;
13.13. lėtinių neinfekcinių ligų rizikos veiksnių (alkoholio, tabako, narkotikų vartojimas ir kt.) paplitimo nustatymas;
13.14. dalyvavimas mokyklos prevencinio darbo grupėse, sprendžiančiose mokinių psichologines, adaptacijos ir socialines problemas;
13.15. pagalba organizuojant mokinių imunoprofilaktiką;
13.16. informacijos visuomenės sveikatos centrui apskrityje teikimas, įtarus užkrečiamąją ligą ar apsinuodijimą mokykloje;
13.17. visuomenės sveikatos centro (apskrityje) specialistų nurodytų užkrečiamųjų ligų epidemiologinės priežiūros priemonių įgyvendinimas mokykloje; pagalba organizuojant ir vykdant tiriamosios medžiagos geohelmintozių, kontaktinių helmintozių bei pirmuonių sukeltų žarnyno ligų sukėlėjams nustatyti rinkimą kartu su visuomenės sveikatos centrų specialistais;
13.18. pirmosios medicinos pagalbos teikimas ir koordinavimas.
14. Specialistas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais, mokyklos vidaus tvarkos taisyklėmis bei savo pareigybės aprašu.
15. Specialistas dirba bendradarbiaudamas su mokyklos bendruomene, kitų mokyklų visuomenės sveikatos priežiūros specialistais, Utenos visuomenės sveikatos centro Molėtų skyriaus specialistais, Molėtų savivaldybės gydytoju, Socialinės paramos, Vaiko teisių apsaugos skyrių, Molėtų pedagoginės - psichologinės tarnybos ir kitų suinteresuotų tarnybų specialistais.
VI. SPECIALISTO PAREIGOS, TEISĖS IR ATSAKOMYBĖ
16. Specialisto pareigos:
16.1. įtarus, kad mokinio atžvilgiu naudojamas psichologinis, fizinis ar seksualinis smurtas, pranešti apie tai mokyklos vadovui;
16.2. užtikrinti informacijos apie mokinių asmens sveikatą konfidencialumą.
17. Specialisto teisės:
17.1. gauti tinkamas darbo sąlygas ir aprūpinimą reikiamomis priemonėmis nustatytoms funkcijoms vykdyti;
17.2. teikti siūlymus mokyklos vadovui, Savivaldybės gydytojui sveikatos priežiūros mokykloje organizavimo tobulinimo klausimais;
17.3. tobulinti profesinę kvalifikaciją Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka;
17.4. gauti funkcijoms vykdyti reikalingą informaciją iš mokyklos administracijos, mokyklos savivaldos institucijų, mokytojų;
17.5. dalyvauti mokyklos savivaldos institucijų veikloje.
18. Specialistas atsako už:
18.1. priskirtų funkcijų vykdymą laiku ir teisingai;
18.2. suteiktos informacijos teisingumą;
18.3. darbui reikalingų dokumentų ir patikėtų materialinių vertybių tinkamą naudojimą ir saugojimą;
18.4. darbų saugos, priešgaisrinės saugos, elektrosaugos reikalavimų vykdymą.
19. Už savo funkcijų nevykdymą ar netinkamą jų vykdymą specialistas atsako Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.