06 Dėl investicijų pritraukimo | ||
MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBASPRENDIMO PROJEKTASDĖL INVESTICIJŲ PRITRAUKIMO MOLĖTŲ RAJONE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
|
Meras | Stasys Žvinys |
Parengė Strateginio planavimo ir investicijų skyriaus vedėja Loreta Štelbienė
Pastabas ir pasiūlymus teikti el. p. l.stelbiene@moletai.lt iki 2014-01-29
PATVIRTINTA
Molėtų rajono savivaldybės tarybos
2014 m. sausio 30 d. sprendimu Nr.B1-
INVESTICIJŲ PRITRAUKIMO MOLĖTŲ RAJONE TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Investicijų pritraukimo Molėtų rajone tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato mokesčių lengvatų teikimo investuotojams Molėtų rajono savivaldybėje tvarką.
2.Mokesčių lengvatos investuotojams taikomos siekiant skatinti naujų darbo vietų kūrimą, verslo plėtrą ir investicijų pritraukimą į Molėtų rajoną.
3.Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo ( Žin.,1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290;) 16 straipsnio 2 dalies 18 punktu, Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo (Žin., 2005, Nr. 76-2741) 7 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymo (Žin., 1992, Nr. 21-612) 7 straipsniu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. lapkričio 19 d. nutarimo Nr. 1798 ,,Dėl nuomos mokesčio už valstybinę žemę“ (Žin., 2002, Nr. 112-4993; 2008, Nr. 107-4097) 1.8. punktu.
4. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 18 punkto nuostatomis, Molėtų rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) taryba gali priimti sprendimus teikti šių mokesčių lengvatas:
4.1. žemės;
4.2. nuomos už valstybinę žemę (ne žemės ūkio veiklai);
4.3. nekilnojamojo turto.
5. Prašymus dėl mokesčių lengvatų suteikimo gali teikti investuotojai, apibrėžti Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme, kurie mokesčius moka/mokės į Molėtų rajono savivaldybės biudžetą.
6. Informaciją, konsultacijas ir kitą pagalbą verslo plėtros klausimais teikia Viešoji įstaiga Molėtų turizmo ir verslo informacijos centras ir Molėtų rajono savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyrius.
II. MOKESČIŲ LENGVATŲ TEIKIMO SĄLYGOS IR REIKALAVIMAI
7. Žemės, valstybinės žemės nuomos ir nekilnojamojo turto mokesčių lengvatos gali būti taikomos investuotojams, Savivaldybės teritorijoje nuosavybės teise turintiems žemės ir kito nekilnojamojo turto arba nuomojantiems valstybinę žemę ( plotas naudojamas gamybos/ verslo poreikiui iki 3ha).
8. Investuotojui/verslo subjektui, kuriam per paskutinius dvejus kalendorinius metus Savivaldybės taryba nebuvo suteikusi mokesčių lengvatų ir jei investuotojas/verslo subjektas per praėjusius dvejus kalendorinius metus yra investavęs į savo veiklą Savivaldybės teritorijoje ir sukūręs naujų nuolatinių darbo vietų (naujomis darbo vietomis nelaikomos darbo vietos, atsiradusios jas perkeliant iš kitų įmonių, filialų juos reorganizuojant ar pertvarkant,), galima taikyti šias mokesčių lengvatas:
8.1. dvejus metus (po pirmų lengvatos suteikimo metų pateikus pakartotinį prašymą gauti lengvatą) taikyti mokestinę lengvatą 30 proc. mokamų mokesčių, jeigu yra investavęs į verslo plėtrą nuo 100 tūkst. Lt iki 500 tūkst. Lt. ir sukūręs ne mažiau kaip 5darbo vietas su sąlyga, kad 70 proc. darbuotojų yra deklaravę savo gyvenamąją vietą Molėtų rajono savivaldybės teritorijoje.
8.2. trejus metus (po pirmų ir antrų lengvatos suteikimo metų pateikus pakartotinį prašymą gauti lengvatą) taikyti mokestinę lengvatą 50 proc. mokamų mokesčių, jeigu yra investavęs į verslo plėtrą nuo 500 tūkst. Lt iki 1 mln. Lt. ir sukūręs ne mažiau kaip 20 darbo vietų su sąlyga, kad 70 proc. darbuotojų yra deklaravę savo gyvenamąją vietą Molėtų rajono savivaldybės teritorijoje.
8.3. trejus metus (po pirmų ir antrų lengvatos suteikimo metų pateikus pakartotinį prašymą gauti lengvatą) taikyti mokestinę lengvatą 100 proc. mokamų mokesčių, jeigu yra investavęs į verslo plėtrą nuo 1mln. Lt ir daugiau ir sukūręs daugiau kaip 20 darbo vietų su sąlyga, kad 70 proc. darbuotojų yra deklaravę savo gyvenamąją vietą Molėtų rajono savivaldybės teritorijoje.
8.4. Vienerius metus taikyti mokestinę lengvatą 100 proc. mokamų mokesčių, jei investuotojas investavo į Savivaldybės teritorijos tvarkymą arba infrastruktūrą ne mažiau kaip 100 tūkst. Lt, kai sutvarkyta teritorija arba sukurta (atnaujinta) infrastruktūra yra valstybinio ar Savivaldybės fondo žemėje ir neįeina į verslo subjekto valdas, o sutvarkymas atliktas pagal specialius architektūros ir teritorijos tvarkymo reikalavimus ir yra pripažintas tinkamu naudoti.
9. Mokesčių lengvatos investuotojams nesuteikiamos, jeigu:
9.1. turi mokestinių įsiskolinimų valstybės ir (arba) Savivaldybės biudžetams bei Socialinio draudimo fondui, išskyrus paskutinio deklaruojamojo laikotarpio mokesčių nepriemoką, dėl kurios kreipiasi lengvatos, ir tais atvejais, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimo vyksta mokestinis ginčas;
9.2. per trejus paskutinius metus yra pasinaudojęs valstybės pagalba, kurios dydis, įvertinus ir naujai teikiamą lengvatą, viršija de minimis valstybės pagalbai nustatytą maksimalų dydį, išskyrus juridinius asmenis, Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818) nustatyta tvarka gavusius paramos gavėjo statusą;
9.3. yra bankrutuojantis, likviduojamas ar restruktūrizuojamas;
9.4. dvejų paskutiniųjų metų laikotarpiu yra pažeidęs anksčiau pasirašytas su Savivaldybe sutartis bei išduotų leidimų (licencijų) vykdymo sąlygas arba vyksta teisminiai procesai dėl jų vykdymo;
9.5. nuosavybės, nuomos ar kita teise valdomuose pastatuose, statiniuose ar žemės sklypuose Savivaldybės teritorijoje, buvo (ar yra) vykdoma veikla pažeidžiant Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 5 straipsnyje nurodytas taisykles ir Statybos įstatymo nuostatas, o tuos pažeidimus padarę asmenys buvo bausti administracine tvarka.
10. Investuotojams, pateikus prašymą dėl žemės, valstybinės žemės nuomos ar nekilnojamojo turto mokesčio lengvatos, lengvata gali būti teikiama tik tam žemės sklypui ar pastatui, kuriame vykdoma verslo subjekto veikla.
11. Žemės nuomos mokesčio lengvata nesuteikiama investuotojams, kurie nėra sudarę valstybinės žemės nuomos sutarčių.
III. PRAŠYMŲ PATEIKIMAS
12. Prašymus suteikti mokesčių lengvatas priima ir registruoja Savivaldybės administracija.
13. Investuotojai, prašantys suteikti mokesčių lengvatas pagal Tvarkos aprašo 6 punktą, turi pateikti:
13.1. motyvuotą prašymą, kuriame nurodomi duomenys apie investuojamąją sritį, jo vykdomą veiklą, dokumentus, įrodančius Savivaldybės teritorijoje įvykdytą investiciją, sukurtų darbo vietų skaičių, informaciją apie neterminuotas darbo sutartis bei mokesčio, kurio lengvatos prašoma suteikti, rūšį ir sumą;
13.2. atitinkamų mokesčių, kurių lengvatų prašoma suteikti, tinkamai patvirtintas deklaracijų kopijas;
13.3. nuosavybės teisę į žemę, pastatus ir kitus statinius patvirtinančius dokumentus, valstybinės žemės nuomos sutarties kopiją;
13.4. pažymas iš Valstybinės mokesčių inspekcijos ir Socialinio draudimo fondo valdybos teritorinių skyrių apie atsiskaitymą su valstybės ir Savivaldybės biudžetais bei fondais (pažymos turi būti išduotos ne anksčiau kaip likus 30 dienų iki prašymo pateikimo datos);
13.5. Valstybinio socialinio draudimo fondo Molėtų skyriaus pažymą apie įmonėje dirbančių darbuotojų skaičių už praėjusius kalendorinius metus pagal ketvirčius;
13.6. kitus papildomus dokumentus ir informaciją, Savivaldybės administracijai pareikalavus.
IV. PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMAS IR SVARSTYMAS
14. Gautus investuotojų prašymus su papildoma medžiaga dėl mokesčių lengvatų suteikimo nagrinėja Savivaldybės administracijos direktoriaus sudaryta Komisija investuotojų mokesčių lengvatų prašymams nagrinėti ir išvadoms bei pasiūlymams teikti (toliau – Komisija).
15. Savivaldybės administracija gautus ir registruotus investuotojų prašymus perduoda svarstyti Komisijai.
16. Komisijai nustačius, kad investuotojų prašymas suteikti mokesčio lengvatą neatitinka šiame Tvarkos apraše patvirtintų kriterijų, Savivaldybės tarybai svarstyti neteikiamas. Informaciją investuotojui apie prašymo netenkinimą parengia Komisija.
17. Savivaldybės tarybos sprendimo projektą dėl mokesčių lengvatų suteikimo (nesuteikimo) rengia ir teikia Tarybai svarstyti Turto skyrius, atsižvelgdamas į Komisijos nutarimą.
18. Savivaldybės administracijos Turto skyrius rengia informaciją pareiškėjams apie Savivaldybės tarybos priimtą sprendimą dėl mokesčių lengvatų suteikimo (nesuteikimo).
V. MOKESČIO LENGVATOS PANAIKINIMAS
19. Jei paaiškėja, kad investuotojas pateikė neteisingus duomenis, kurie nulėmė nepagrįstą sprendimo dėl mokesčių lengvatų teikimo priėmimą, Savivaldybės tarybos sprendimas dėl mokesčio lengvatos suteikimo panaikinamas Tarybos sprendimu.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
20. Savivaldybės tarybos sprendimai dėl mokesčių lengvatų teikimo ar panaikinimo pateikiami (išsiunčiami) mokesčio mokėtojui (pareiškėjui), Valstybinės mokesčių inspekcijos Mokestinių prievolių departamento rajonų ir miestų mokesčių mokėtojų skyriams ir poskyriams bei Savivaldybės administracijos Turto skyriui.
21. Šis Tvarkos aprašas gali būti keičiamas ir galioja tol, kol bus priimti ir įsigalios kiti teisės aktai, draudžiantys teikti tokio pobūdžio pagalbą.
22. Už šio Tvarkos aprašo vykdymą atsakinga Savivaldybės administracija.
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
DĖL INVESTICIJŲ PRITRAUKIMO MOLĖTŲ RAJONE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
1. Parengto tarybos sprendimo projekto tikslai ir uždaviniaiTikslas- įgyvendinti 2011-2017 m. Molėtų rajono plėtros plano nuostatas .
Uždavinys – didinti Molėtų rajono patrauklumą pritraukiant į rajoną investuotojus.
2. Šiuo metu esantis teisinis reglamentavimas
Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo (Žin., 2005, Nr. 76-2741) 7 straipsnio 5 dalis , Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymo (Žin., 1992, Nr. 21-612; 2011, Nr. 163-7743) 8 straipsnio 3 ir 5 dalys, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. lapkričio 19 d. nutarimo Nr. 1798 ,,Dėl nuomos mokesčio už valstybinę žemę“ (Žin., 2002, Nr. 112-4993; 2008, Nr. 107-4097) 1.8. punktas.
3. Galimos teigiamos ir neigiamos pasekmės priėmus siūlomą tarybos sprendimo projektą
Teigiama pasekmė- rajono investicinės aplinkos gerinimas. Neigiama pasekmė-socialinių išmokų didėjimas, darbingo amžiaus žmonių išvykimas iš rajono.
4. Priemonės sprendimui įgyvendinti
Pritarti šiam sprendimui.
5. Lėšų poreikis ir jų šaltiniai (prireikus skaičiavimai ir išlaidų sąmatos)
Nėra.
6.Vykdytojai, įvykdymo terminai:
Molėtų rajono savivaldybės administracija.