title

13 Dėl mokinio krepšelio paskirstymo tvarkos

MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

SPRENDIMO PROJEKTAS

DĖL MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMO, NAUDOJIMO IR PERSKIRSTYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2014 m. sausio d. Nr.
Molėtai

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos 2014 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo (Žin., 2013, Nr. 140-7044) 4 straipsnio 1 dalimi, Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 (Žin., 2001, Nr. 57-2040; 2013, Nr. 94-4699),

Molėtų rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a: 

1. Patvirtinti Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo, naudojimo ir perskirstymo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo, naudojimo ir perskirstymo tvarkos aprašą, patvirtintą Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2011 m. vasario 22 d. sprendimu Nr. B1-15.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

Meras Stasys Žvinys

Parengė Kultūros ir švietimo skyriaus vyriausiasis specialistas Arvydas Jurkšaitis

Pastabas ir pasiūlymus teikti el. p. a.jurksaitis@moletai.lt  iki 2014-01-29

PATVIRTINTA
Molėtų rajono savivaldybės tarybos
2014 m. sausio      d. sprendimu Nr. B1-

MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMO, NAUDOJIMO IR PERSKIRSTYMO TVARKOS APRAŠAS

I.  BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo, naudojimo ir perskirstymo tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 (Žin., 2001, Nr. 57-2040; 2013, Nr. 94-4699).

2. Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo, naudojimo ir perskirstymo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) reglamentuoja mokinio krepšelio lėšų paskirstymo, naudojimo ir perskirstymo principus bendrąjį ugdymą teikiančiose mokyklose ir priešmokyklinį bei ikimokyklinį ugdymą teikiančiose ikimokyklinėse įstaigose (toliau – švietimo įstaigos).

3. Aprašo tikslas – užtikrinti efektyvų mokinio krepšeliui finansuoti skirtų valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų lėšų naudojimą, taikant mokymo lėšų skyrimo vienam mokiniui principą, ir ugdymo paslaugų kokybės gerinimą.

4. Mokinio krepšelio lėšos skiriamos ugdymo procesui užtikrinti – darbo užmokesčiui pagal ugdymo planą (ir apmokėti už ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo valandas, finansuojamas iš mokinio krepšelio lėšų), ugdymo proceso organizavimui ir valdymui, pedagoginei-psichologinei pagalbai teikti, brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti, pedagogų kvalifikacijos tobulinimui, vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijimui, pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui, informacinėms ir komunikacinėms technologijoms diegti ir naudoti,neformaliajam švietimui ir kitoms mokinio krepšeliui priskiriamoms išlaidoms finansuoti.

5. Mokinio krepšelio lėšas sudaro dvi dalys – kintamoji ir pastovioji:

5.1. kintamoji dalis – tai mokinio krepšelio dalis, skaičiuojama sutartiniam mokinių skaičiui. Šiai lėšų daliai priskiriamos išlaidos: mokyklos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, pedagogų, psichologinės, specialiosios ir socialinės pedagoginės pagalbos, bibliotekų darbuotojų atlyginimams ir socialinio draudimo įmokoms, mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti;

5.2. pastovioji dalis – tai mokinio krepšelio dalis, kuri skaičiuojama faktiniam mokinių skaičiui: lėšos vadovėliams, mokymo priemonėms įsigyti, mokinių pažintinei veiklai  ir profesiniam orientavimui, brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti, informacinėms ir komunikacinėms technologijoms diegti ir naudoti, neformaliajam švietimui, papildančiam bendrąsias ikimokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas.

6. Skiriant mokinio krepšelio lėšas švietimo įstaigoms siekiama:

6.1. užtikrinti efektyvų mokinio krepšeliui finansuoti skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimą;

6.2. sukurti skaidrią finansavimo sistemą;

6.3. didinti švietimo įstaigų vadovų atsakomybę už realiais finansiniais ištekliais grindžiamų sprendimų vykdymą;

6.4. racionaliau sutvarkyti mokyklų tinklą, skatinti mokyklų konkurenciją, sudaryti vienodas galimybes kaimo ir miesto mokiniams įgyti geros kokybės išsilavinimą;

6.5. mažinti vaikų, nelankančių švietimo įstaigų, skaičių;

6.6. stiprinti švietimo įstaigų finansinį savarankiškumą.

II. MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMAS

7. Vadovaujantis Mokinio krepšelio lėšų  apskaičiavimo ir paskirstymo metodika (toliau -metodika), patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 (Žin., 2001, Nr. 57-2040; 2013, Nr. 94-4699), apskaičiuojamas kiekvienos švietimo įstaigos sutartinių mokinių skaičius.

8. Skaičiuojant mokinio krepšelio lėšas ateinantiems biudžetiniams metams, mokinių skaičius fiksuojamas pagal švietimo įstaigų einamųjų metų rugsėjo 1 d. Mokinių registro duomenis.

9. Vienam sutartiniam mokiniui pagal metodiką skiriama vienoda lėšų suma – bazinis mokinio krepšelis, nustatomas kiekvienais metais Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu.

10. Prieš tvirtinant Molėtų rajono savivaldybės biudžetą, Savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyriaus atsakingas asmuo apskaičiuoja mokinio krepšelio lėšų, priklausančių pagal metodiką Savivaldybei ir kiekvienai švietimo įstaigai, sumą:

10.1. 7 procentai atitinkamiems metams Molėtų rajono savivaldybei skirtų mokinio krepšelio lėšų skiriami Savivaldybei;

10.2. 93 procentai atitinkamiems metams skirtų mokinio krepšelio lėšų paskirstomi švietimo įstaigoms.

11. Savivaldybė, vadovaudamasi metodikos 9 punktu, 7 procentus atitinkamiems metams skirtų mokinio krepšelio lėšų paskirsto šioms mokymo reikmėms tenkinti:

11.1. pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti;

11.2. brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti;

11.3. profesinės linkmės moduliams neformaliojo švietimo mokyklose finansuoti;

11.4. neformaliajam švietimui, papildančiam bendrąsias pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas;

11.5. pedagoginių darbuotojų tarifinių atlygių koeficientų skirtumams išlyginti mokyklose, bendrojo ugdymo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei įgyvendinti;

11.6. finansuoti mažiau pasirenkamų užsienio kalbų (prancūzų, vokiečių ir kitų) mokymuisi mobiliosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose bendruosiuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų ugdymo planuose.

12. Savivaldybė 93 procentus atitinkamiems metams jai skirtų mokinio krepšelio lėšų paskirsto švietimo įstaigoms pagal sutartinių mokinių skaičių. Švietimo įstaigos mokinio krepšelio lėšas naudoja vadovaudamiesi metodikos nuostatomis.

III. SAVIVALDYBEI SKIRTŲ MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ NAUDOJIMAS

13. Savivaldybė 7 procentus atitinkamiems metams skirtų mokinio krepšelio lėšų naudoja šioms mokymo reikmėms tenkinti:

13.1. pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti:

13.1.1. Molėtų pedagoginei - psichologinei tarnybai skiriama ne mažiau kaip 80 proc. ir ne daugiau kaip 1,8 karto pagal metodiką paskaičiuotų lėšų;

13.1.2. skirtos lėšos naudojamos specialistų darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, mokymo priemonėms ir specialistų kvalifikacijai tobulinti;

13.2. brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti;

13.2.1. brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti skiriama pagal poreikį;

13.2.2. lėšos brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti apskaitomos Molėtų rajono savivaldybės administracijoje;

13.2.3. Molėtų rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyrius:

13.2.3.1. koordinuoja Brandos egzaminų organizavimą ir vykdymą;

13.2.3.2. pasibaigus egzaminų sesijai, atsižvelgdamas į Brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti skirtą lėšų sumą, nustato įkainius už egzaminų organizavimą, vykdymą bei darbų vertinimą ir paruošia Savivaldybės tarybos sprendimo projektą įkainiams patvirtinti;

13.2.3.3. apskaičiuoja ir paruošia švietimo įstaigai, kurių pedagogai dalyvavo organizuojant ir vykdant brandos egzaminus, suvestinę apie lėšas, skiriamas atsiskaitymui už brandos egzaminų organizavimą, vykdymą bei vertinimą, ir paruošia Administracijos direktoriaus įsakymo projektą;

13.2.4. Molėtų rajono savivaldybės administracija, vykdydama Administracijos direktoriaus įsakymą, perveda lėšas švietimo įstaigoms, kurių pedagogai dalyvavo organizuojant ir vykdant brandos egzaminus;

13.2.5. skirtos lėšos naudojamos darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms.

13.3. profesinės linkmės moduliams neformaliojo švietimo mokyklose finansuoti:

13.3.1. profesinės linkmės modulio neformaliojo švietimo mokyklose finansuoti 100 procentų lėšų skiriamos Molėtų menų mokyklai, dirbančiai pagal Profesinės linkmės muzikinio ugdymo modulį, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2009 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. ĮSAK-354 (Žin.,  2009, Nr. 23-926 );

13.3.2. lėšos apskaitomos Molėtų menų mokykloje;

13.3.3. skirtos lėšos naudojamos pedagogų darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms.

13.4. neformaliajam švietimui, papildančiam bendrąsias pradinio, pagrindinio ir vidurinio bei ikimokyklinio ugdymo programas:

13.4.1. neformaliajam švietimui, papildančiam bendrąsias pradinio, pagrindinio ir vidurinio bei ikimokyklinio ugdymo programas skiriama ne mažiau kaip 50 procentų metodikoje rekomenduojamų mokinio krepšelio lėšų;

13.4.2. lėšos apskaitomos Molėtų rajono savivaldybės administracijoje;

13.4.3. Molėtų rajono savivaldybės tarybos sprendimu patvirtinamas Neformaliojo švietimo programų, papildančių bendrojo lavinimo mokyklose ir ikimokyklinėse įstaigose vykdomas programas, konkurso tvarkos aprašas ir finansuojamos programos, laimėjusios konkursą;

13.4.4. skirtos lėšos neformaliojo švietimo, papildančio bendrąsias pradinio, pagrindinio ir vidurinio bei ikimokyklinio ugdymo programas, programoms naudojamos darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms ir transporto išlaidoms finansuoti.

13.5. pedagoginių darbuotojų tarifinių atlygių koeficientų skirtumams išlyginti mokyklose, bendrojo ugdymo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei įgyvendinti likusi (iš Savivaldybės 7 procentų atitinkamiems metams skirtų mokinio krepšelio lėšų atėmus 13.1. – 13.4. ir 13.6. punktuose apskaičiuotas lėšų sumas) mokinio krepšelio lėšų suma paskirstoma mokykloms mokinio krepšelio lėšų trūkumui padengti;

13.5.1. mokinio krepšelio lėšų trūkumas apskaičiuojamas palyginus faktišką lėšų poreikį mokymo reikmėms, užtikrinant minimalų ugdymo plano valandų panaudojimą, ir pagal Metodiką priklausančias lėšas bei įvertinus lėšų taupymo galimybes;

13.5.2. skirtos lėšos naudojamos pedagogų darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms.

13.6. finansuoti mažiau pasirenkamų užsienio kalbų (prancūzų, vokiečių ir kitų) mokymuisi mobiliose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose bendruosiuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų ugdymo planuose:

13.6.1. mažiau pasirenkamų užsienio kalbų mokymuisi lėšų skiriama pagal poreikį ;

13.6.2. lėšos apskaitomos Molėtų rajono savivaldybės administracijoje;

13.6.3. Molėtų rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyrius:

13.6.4. suderina mokyklos, norinčios vykdyti mažiau pasirenkamų užsienio kalbų mokymą, ugdymo plano papildymą;

13.6.5. pateikia Molėtų rajono savivaldybės Finansų skyriui informaciją dėl papildomo konkrečios mokyklos finansavimo.

IV. MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PERSKIRSTYMAS

14. Švietimo įstaigai skirtos mokinio krepšelio lėšos Molėtų rajono savivaldybės tarybos sprendimu perskirstomos:

14.1. perėjus mokiniui iš Molėtų savivaldybės finansuojamos mokyklos į kitos savivaldybės finansuojamą mokyklą;

14.2. perėjus mokiniui iš Molėtų savivaldybės finansuojamos mokyklos į valstybės biudžeto asignavimų valdytojo finansuojamą mokyklą;

15. Įvykdžius bendruosius ugdymo planus ir visiškai patenkinus mokinio krepšelio poreikį, likusi nepanaudota tikslinė dotacija ketvirtąjį ketvirtį naudojama tik mokymo reikmių įsiskolinimui dengti.

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

16. Mokinio krepšelio lėšos naudojamos laikantis teisės aktų, reglamentuojančių Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymą ir vykdymą, atsižvelgiant į švietimo ir mokslo ministro tvirtinamas mokinio krepšelio lėšų naudojimo rekomendacijas ir šį aprašą.

17. Asignavimų valdytojai atsako už mokinio krepšelio lėšų naudojimą pagal paskirtį, teisingą lėšų apskaitą bei parengtus finansinių ataskaitų rinkinius.

18. Nepanaudotas mokinio krepšelio lėšas asignavimų valdytojai grąžina į Savivaldybės biudžeto sąskaitą pakutinę biudžetinių metų darbo dieną.

Aiškinamasis raštas

Dėl Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo, naudojimo ir perskirstymo tvarkos aprašo patvirtinimo

1. Parengto tarybos sprendimo projekto tikslai ir uždaviniai

Teikiamu sprendimo projektu bus pakeistas Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo, naudojimo ir perskirstymo tvarkos aprašas, patvirtintas Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2011 m. vasario 22 d. sprendimu Nr. B1-15.

Aprašas keičiamas dėl pakeistų teisės aktų: Lietuvos Respublikos 2014 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo (Žin., 2013, Nr. 140-7044); Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 (Žin., 2001, Nr. 57-2040; 2013, Nr. 94-4699), kuri reglamentuoja 7 procentų Savivaldybei skirtų ir 93 procentų bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo įstaigoms skirtų mokinio krepšelio lėšų paskirstymą mokymo reikmėms.

2. Šiuo metu esantis teisinis reglamentavimas

Lietuvos Respublikos 2014 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo (Žin., 2013, Nr. 140-7044) 4 straipsnio 1 dalis ir Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 (Žin., 2001, Nr. 57-2040; 2013, Nr. 94-4699).

3. Galimos teigiamos ir neigiamos pasekmės priėmus siūlomą tarybos sprendimo projektą

Racionaliau naudojamos mokinio krepšelio lėšos. Neigiamų pasekmių nenumatoma.

4. Priemonės sprendimui įgyvendinti

Nėra

5. Lėšų poreikis ir jų šaltiniai (prireikus skaičiavimai ir išlaidų sąmatos)

Mokinio krepšelio lėšos.

6. Vykdytojai, įvykdymo terminai

Molėtų rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyrius, ugdymo įstaigos.



Jūsų komentaras
Įveskite patvirtinimo kodą, kurį matote paveikslėlyje
AntiSpam
komentarų nėra