MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMO PROJEKTAS
DĖL MOLĖTŲ PRADINĖS MOKYKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO 2013 m. gegužės d. Nr. Molėtai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin.,2000, Nr. 74-2262) 2.43 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr.55-1049, 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 4 dalimi ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr.104-2322, 2010, Nr. 15-699) 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 2011, Nr.38-1804) 43 straipsnio 3 ir 4 dalimis, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymo Nr. V-1164 „Dėl nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr.80-3925) 2 punktu,
Molėtų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a :
2. Patvirtinti Molėtų pradinės mokyklos nuostatus (pridedama).
3. Įgalioti Molėtų pradinės mokyklos direktorę Reginą Pumputienę pasirašyti įstaigos nuostatus ir įregistruoti juos Juridinių asmenų registre įstatymų nustatyta tvarka.
4. Pripažinti netekusiu galios Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2011 m. spalio 20 d. sprendimo Nr. B1- 196 „Dėl Molėtų rajono Balninkų pagrindinės mokyklos ir Molėtų pradinės mokyklos nuostatų patvirtinimo“ 2 punktą nuo naujų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Parengė Kultūros ir švietimo skyriaus vyresn. specialistas Vytautas Kralikevičius.
Pastabas ir pasiūlymus teikti el. p. v.kralikevicius@moletai.lt iki 2013-05-29.
PATVIRTINTA
Molėtų rajono savivaldybės tarybos
2013 m. ............... d. sprendimu Nr. .........
MOLĖTŲ PRADINĖS MOKYKLOS
NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1.Molėtų pradinės mokyklos nuostatai (toliau - Nuostatai) reglamentuoja Molėtų pradinės mokyklos (toliau – Mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, mokymo organizavimo būdus, vykdomas programas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokyklos teises, ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę Mokyklos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Mokyklos oficialus pavadinimas - Molėtų pradinė mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 195401656.
3. Mokyklos įsteigimo data – 1998 m. rugsėjo 1 d.
4. Mokyklos teisinė forma – savivaldybės biudžetinė įstaiga.
5. Priklausomybė – savivaldybės mokykla.
6. Savininkas – Molėtų rajono savivaldybė.
7. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Molėtų rajono savivaldybės taryba, kuri :
7.1. tvirtina Nuostatus;
7.2. teisės aktų nustatyta tvarka priima į pareigas ir iš jų atleidžia Mokyklos direktorių;
7.3. priima sprendimus dėl Mokyklos reorganizavimo, struktūros pertvarkos ar likvidavimo;
7.4. priima sprendimą dėl Mokyklos skyriaus steigimo ir jo veiklos nutraukimo;
7.5. priima sprendimą dėl Mokyklos buveinės pakeitimo;
7.6. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir Nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.
8. Buveinė – Vilniaus g. 78A, 33125, Molėtai.
9. Grupė – bendrojo ugdymo mokykla.
10. Tipas – pradinė mokykla.
11. Pagrindinė paskirtis – pradinės mokyklos tipo pradinė mokykla.
12. Mokymo kalba - lietuvių.
13. Mokymo formos ir mokymo organizavimo būdai – grupinio mokymosi, vykdoma kasdienio mokymo proceso organizavimo būdu ir pavienio mokymosi, organizuojama savarankiško mokymo proceso organizavimo būdu.
14. Mokykla vykdo pradinio ugdymo, individualizuotas pradinio ugdymo ir neformaliojo vaikų švietimo programas.
15. Mokykla išduoda pradinio išsilavinimo ir pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimus.
16. Mokyklos skyriai, turintys kitą buveinę:
16. 1. Molėtų pradinės mokyklos Čiulėnų pradinio ugdymo skyrius:
16.1.1. įsteigimo data 2009 m. rugsėjo 1 d.;
16.1.2. skyriaus buveinė - Toliejų k., Čiulėnų sen., 33049, Molėtų r. sav.;
16.1.3. vykdo pradinio ugdymo, individualizuotą pradinio ugdymo ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo bei neformaliojo vaikų švietimo programas;
16.1.4. mokymo formos ir mokymo organizavimo būdai – grupinio mokymosi, vykdoma kasdienio mokymo proceso organizavimo būdu ir pavienio mokymosi, organizuojama savarankiško mokymo proceso organizavimo būdu;
16.1.5. išduoda pradinio išsilavinimo ir pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimus;
16.1.6. mokymo kalba – lietuvių.
16.2. Molėtų pradinės mokyklos Videniškių pradinio ugdymo skyrius:
16.2.1. įsteigimo data 2013 m. rugsėjo 1 d.;
16.2.2. skyriaus buveinė – Šilelio g. 6, Videniškių k., Videniškių sen., 33293, Molėtų r. sav.;
16.2.3. vykdo pradinio ugdymo, individualizuotą pradinio ugdymo ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo bei neformaliojo vaikų švietimo programas;
16.2.4. mokymo formos ir mokymo organizavimo būdai – grupinio mokymosi, vykdoma kasdienio mokymo proceso organizavimo būdu ir pavienio mokymosi, organizuojama savarankiško mokymo proceso organizavimo būdu;
16.2.5. išduoda pradinio išsilavinimo ir pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimus;
16.2.6. mokymo kalba – lietuvių.
17. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su savivaldybės herbu ir įstaigos pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką. Savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Molėtų rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Molėtų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II. MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS, RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
18. Mokyklos veiklos sritis – švietimas.
19. Mokyklos švietimo veiklos rūšys:
19.1. pagrindinė švietimo veiklos rūšis – pradinis ugdymas, kodas 85.20;
19.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
19.2.1. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;
19.2.2. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;
19.2.3. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60;
19.2.4. ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.10;
19.2.5. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20.
20. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
20.1. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;
20.2. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90;
20.3. bibliotekų ir archyvų veikla, kodas 91.01;
20.4. kitas keleivinis sausumos transportas, kodas 49.39;
20.5. vaikų poilsio stovyklų veikla, kodas 55.20.20;
20.6. kita, niekur nepriskirta, nesusijusi su apgyvendinimu socialinio darbo veikla, kodas 88.99;
20.7. sporto įrenginių eksploatavimas, kodas 93.11.
21. Mokyklos veiklos tikslas – ugdyti aktyvų, kūrybingą, elementaraus raštingumo ir socialinių, pažintinių, informacinių, veiklos gebėjimų bei bendrųjų vertybių pamatus įgijusį vaiką, pasirengusį mokytis toliau pagal pagrindinio ugdymo programas.
22. Mokyklos veiklos uždaviniai:
22.1. teikti mokiniams kokybišką pradinį išsilavinimą;
22.2. tenkinti mokinių pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius;
22.3. teikti mokiniams reikiamą pagalbą;
22.4. užtikrinti sveiką ir saugią ugdymo(-si) aplinką.
23. Mokyklos funkcijos:
23.1. vykdo pradinio ugdymo, individualizuoto pradinio ugdymo, ikimokyklinio amžiaus vaikų ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo ir neformaliojo vaikų švietimo programas. Vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Mokyklos bendruomenės reikmes, taip pat mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
23.2. rengia pradinio ugdymo programą papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius programų modulius bei neformaliojo vaikų švietimo programas;
23.3. vykdo mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą;
23.4. išduoda mokymosi pagal pradinio ugdymo programą, individualizuotą pradinio ugdymo programas pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
23.5. teikia informacinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, minimalios priežiūros priemones;
23.6. organizuoja tėvų (globėjų ar rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, stovyklas, ekskursijas, pedagoginę vaiko priežiūrą po pamokų ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
23.7. sudaro sąlygas darbuotojams kelti kvalifikaciją;
23.8. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
23.9. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę, vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
23.10. organizuoja ir vykdo mokinių maitinimą Mokykloje;
23.11. organizuoja ir vykdo mokinių pavėžėjimą į Mokyklą ir iš jos į namus;
23.12. viešai skelbia informaciją apie Mokyklos veiklą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
23.13. atlieka Mokyklos veiklos įsivertinimą;
23.14. organizuoja bibliotekos veiklą pagal mokinių ir mokytojų poreikius;
23.15. organizuoja mokinių pažintinę veiklą tam panaudojant Mokyklos transportą teisės aktų nustatyta tvarka;
23.16. viešai skelbia informaciją apie Mokyklos veiklą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
23.17. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.
III. MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
24. Mokykla, įgyvendindama iškeltą tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
24.1. parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;
24.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;
24.3. bendradarbiauti su Mokyklos veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;
24.4. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;
24.5. Dalyvauti ugdymo pasiekimų tyrimuose ir tikrinimuose;
24.6. įstatymų nustatyta tvarka stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;
24.7. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr.61-1818) nustatyta tvarka;
24.8. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.
25. Mokyklos pareigos:
25.1. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
25.2. užtikrinti mokymo ir kitų sutarčių sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą;
25.3. užtikrinti kokybišką ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ugdymo, individualizuotų pradinio ugdymo programų vykdymą;
25.4. užtikrinti veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą;
25.5. užtikrinti atvirumą vietos bendruomenei;
25.6. viešai skelbti informaciją apie Mokyklos veiklą;
25.7. vykdyti kitas pareigas, nustatytas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir kituose teisės aktuose.
IV. Mokyklos veiklos organizavimas ir valdymas
26. Mokyklos veiklos organizavimo teisinis pagrindas:
26.1. direktoriaus patvirtintas Mokyklos strateginis planas, kuriam yra pritarusi Mokyklos taryba ir Molėtų rajono savivaldybės administracinis direktorius arba jo įgaliotas asmuo;
26.2 direktoriaus patvirtintas Mokyklos metinis veiklos planas, kuriam yra pritarusi Mokyklos taryba;
26.3. direktoriaus patvirtintas Mokyklos ugdymo planas, kuriam yra pritarusi Mokyklos taryba ir Molėtų rajono savivaldybės administracinis direktorius arba jo įgaliotas asmuo;
26.4. direktoriaus patvirtinta ikimokyklinio ugdymo programa, kuriai yra pritarusi Mokyklos taryba ir Molėtų rajono savivaldybės taryba;
26.5. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtinta Bendroji priešmokyklinio ugdymo ir ugdymosi programa.
27. Mokyklai vadovauja direktorius, kurį į pareigas skiria (konkurso būdu) ir iš pareigų atleidžia Molėtų rajono savivaldybės taryba.
28. Direktorius tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Molėtų rajono savivaldybės tarybai bei Savivaldybės administracijos direktoriui, vykdančiam Savivaldybės tarybos jam pavestas funkcijas, susijusias su Mokyklos direktoriaus darbo santykių įgyvendinimu Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka, išskyrus skyrimą į pareigas ir atleidimą iš jų bei tarnybinių nuobaudų jam skyrimą.
29. Direktorius:
29.1. tvirtina Mokyklos vidaus struktūrą, Mokyklos darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
29.2. nustato Mokyklos ir Mokyklos struktūrinių padalinių tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, direktoriaus pavaduotojo administracijos ir ūkio reikalams veiklos sritis;
29.3. tvirtina mokytojų ir kitų darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
29.4. priima mokinius į Mokyklą Molėtų rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
29.5. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Mokyklos vidaus tvarkos taisyklėse nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;
29.6. suderinęs su darbuotojų atstovais ir Mokyklos taryba, tvirtina Mokyklos vidaus tvarkos taisykles;
29.7. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas, visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
29.8. vadovauja Mokyklos strateginio plano, metinių veiklos planų rengimui, juos tvirtina, vadovauja jų įgyvendinimui;
29.9. organizuoja ir koordinuoja Mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Mokyklos veiklą;
29.10. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;
29.11. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo grupes;
29.12. sudaro Mokyklos vardu sutartis Mokyklos funkcijoms atlikti;
29.13. organizuoja Mokyklos dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
29.14. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą, užtikrina veiksmingą Mokyklos vidaus kontrolės sistemos funkcionavimą;
29.15. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams užtikrina galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
29.16. inicijuoja Mokyklos savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;
29.17. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
29.18. kartu su Mokyklos taryba sprendžia, ar leisti ant Mokyklos pastatų ar Mokyklos teritorijoje statyti judriojo (mobiliojo) ryšio stotis įstatymų nustatyta tvarka;
29.19. sudaro Mokyklos vaiko gerovės komisiją ir tvirtina jos darbo reglamentą;
29.20. vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į Molėtų rajono savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo;
29.21. užtikrina, prižiūri ir atsako už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių vykdymą mokykloje;
29.22. už mokinio elgesio normų pažeidimą gali skirti mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme ir Mokyklos vidaus tvarkos taisyklėse;
29.23. atstovauja Mokyklai kitose institucijose;
29.24. vadovauja mokyklos mokytojų tarybai;
29.25. garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;
29.26. yra asignavimų valdytojas ir vykdo jam pavestas pareigas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu;
29.27. organizuoja Mokyklos veiklos įsivertinimą;
29.28. atsako už asmens duomenų apsaugą;
29.29. užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, kuria sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
29.30. atlieka kitas teisės aktuose ir pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas;
29.31. Mokyklos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi Mokykloje, už demokratinį Mokyklos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Mokyklos tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, Mokyklos veiklos rezultatus.
30. Ugdymo turinio formavimo ir ugdymo proceso organizavimo klausimais Mokyklos direktorius gali organizuoti mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų pasitarimus.
31. Laikinai direktoriui nesant darbe Mokykloje (komandiruotė, nedarbingumas, atostogos), jo funkcijas atlieka pavaduotojas ugdymui. Jei jis negali – kitas teisės aktų nustatyta tvarka paskirtas asmuo.
32. Mokykloje metodinei veiklai organizuoti sudaromos metodinės grupės ir metodinė taryba.
33. Metodinė taryba – Mokyklos institucija, siekianti nuolatinio mokytojų profesinės kompetencijos augimo, skatinanti mokytojų kūrybiškumą, gebėjimą nuolat tobulinti ugdymo turinį, metodus, užtikrinti ugdymo proceso veiksmingumą.
34. Mokyklos metodinę tarybą sudaro metodinių grupių pirmininkai ir Mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
35. Metodinės tarybos veiklai vadovauja pirmininkas, kurį metodinės tarybos posėdžio metu renka tarybos nariai atviru balsavimu, balsų dauguma mokslo metų laikotarpiui. Siūlyti pirmininko arba kelti savo kandidatūrą gali bet kuris metodinės tarybos narys. Metodinės tarybos pirmininko rinkimus organizuoja Mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
36. Metodinės tarybos sekretorių renka metodinės tarybos nariai atviru balsavimu, balsų dauguma, vienerių mokslo metų laikotarpiui.
37. Metodinės tarybos posėdžiai vyksta pagal metodinės tarybos veiklos planą arba esant reikalui. Posėdžiui pirmininkauja metodinės tarybos pirmininkas, o jo nesant kitas metodinės tarybos pirmininko įgaliotas tarybos narys. Posėdis teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip du trečdaliai tarybos narių. Posėdžiai protokoluojami ir protokolai saugomi teisės aktų nustatyta tvarka. Apie posėdžius ne vėliau kaip prieš 3 dienas raštu informuoja metodinės tarybos pirmininkas. Nutarimai priimami atviru balsavimu balsų dauguma. Esant vienodam balsų skaičiui, lemia metodinės tarybos pirmininko balsas.
38. Metodinės tarybos funkcijos: rengia metinį metodinės tarybos veiklos planą, nustato mokytojų metodinės veiklos ir mokytojų profesinių kompetencijų tobulinimo prioritetus; dalyvauja rengiant ir realizuojant pedagogų kvalifikacijos tobulinimo programas; telkia mokytojus ugdomosios veiklos organizavimui, Mokyklos tikslų ir uždavinių įgyvendinimui; teikia siūlymus Mokyklos veiklos planavimui; organizuoja metodinę veiklą, koordinuoja metodinių grupių veiklą; svarsto klausimus , susijusius su ugdymo proceso efektyvinimu, mokinių žinių, gebėjimų vertinimu; inicijuoja mokytojų bendradarbiavimą, rūpinasi gerosios patirties sklaida; teikia siūlymus Mokyklos ugdymo planui; siūlo skatinti mokytojus už aktyvią metodinę – pedagoginę veiklą; prireikus vertina mokytojų metodinius darbus, praktinę veiklą, rengia metodines rekomendacijas; kartu su Mokyklos vadovu planuoja ugdymo proceso aprūpinimą vadovėliais, kitomis reikalingomis priemonėmis, derina mokymo bei kitų priemonių paskirstymą, ugdymo inovacijų diegimą.
39. Metodinė taryba už atliktą darbą atsiskaito mokytojų tarybos posėdyje kiekvienų mokslo metų pabaigoje.
40. Metodinė grupė – Mokyklos institucija, kurią sudaro pradinių klasių mokytojai, dalykų mokytojai, pedagoginės pagalbos specialistai, ir bibliotekininkas. Mokytojo dalyvavimas metodinės grupės darbe yra privalomas.
41. Metodinei grupei vadovauja metodinės grupės pirmininkas , kurį renka metodinės grupės nariai atviru balsavimu, balsų dauguma vieneriems mokslo metams. Siūlyti pirmininko arba kelti savo kandidatūrą gali bet kuris metodinės grupės narys. Metodinių grupių pirmininkų rinkimus organizuoja Mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
42. Posėdžiui kviečia ir metodinės grupės narius ne vėliau kaip prieš 3 dienas raštu informuoja metodinės grupės pirmininkas.
43. Metodinės grupės posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja daugiau kaip du trečdaliai grupės narių. Nutarimai priimami atviru balsavimu balsų dauguma. Esant vienodam balsų skaičiui, lemia metodinės grupės pirmininko balsas.
44. Metodinės grupės funkcijos: planuoja ir organizuoja metodinės grupės veiklą; nagrinėja ugdymo turinį , programas, mokymo(-si) metodus, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokytojų profesinį tobulėjimą; aprobuoja ilgalaikius planus, inicijuoja renginių organizavimą, mokinių projektinę veiklą; kartu su Mokyklos bibliotekininke aptaria reikalingų vadovėlių užsakymą; teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl neformaliosios veiklos krūvių skirstymo; teikia siūlymus metodinei tarybai ugdymo proceso tobulinimo klausimais; atsiskaito už atliktą darbą Mokyklos metodinės tarybos posėdyje kiekvienų mokslo metų pabaigoje.
V. MOKYKLOS SAVIVALDA
45. Mokyklos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausia Mokyklos savivaldos institucija atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei. Taryba telkia Mokyklos bendruomenę demokratiniam Mokyklos valdymui, padeda kolegialiai nagrinėti ir spręsti iškilusius klausimus.
46. Tarybą sudaro 11 narių: 5 mokytojai, 5 tėvai (globėjai, rūpintojai), vietos bendruomenės atstovas. Taryba renkama 2 metams. Mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai) atstovauja tėvams ir mokiniams.
47. Vietos bendruomenės atstovo kandidatūrą pasiūlo Mokyklos direktorius iš Mokyklos rėmėjų, socialinių partnerių atstovų.
48. Mokyklos direktoriaus teikiamai vietos bendruomenės atstovo kandidatūrai atviru balsavimu balsų dauguma turi pritarti mokytojų taryba savo posėdyje ir Mokyklos mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetas savo susirinkime. Jei nors viena iš Mokyklos savivaldos institucijų nepritaria pateiktai kandidatūrai, Mokyklos direktorius teikia kitą kandidatą.
49. Tėvus (globėjus, rūpintojus) į Mokyklos tarybą renka Mokyklos mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetas savo susirinkime, atviru ar slaptu balsavimu, balsų dauguma. Siūlyti kandidatus ar kelti savo kandidatūrą turi teisę bet kuris Mokyklos mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) komiteto narys. Susirinkimas teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė Mokyklos mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) komiteto narių. Slaptas balsavimas vykdomas, jeigu to pageidauja daugiau kaip pusė Mokyklos mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) komiteto narių, dalyvaujančių susirinkime. Biuletenius balsavimui parengia, balsus skaičiuoja, rezultatus paskelbia tėvų (globėjų, rūpintojų) komiteto susirinkime atviru balsavimu, balsų dauguma išrinkta 3 tėvų (globėjų, rūpintojų) balsų skaičiavimo komisija.
50. Tarybos narius mokytojus renka mokytojų taryba atviru arba slaptu balsavimu, balsų dauguma. Slaptas balsavimas vykdomas, jeigu to pageidauja daugiau kaip pusė mokytojų tarybos narių, dalyvaujančių susirinkime. Biuletenius balsavimui parengia, balsus skaičiuoja, rezultatus paskelbia mokytojų tarybos posėdyje atviru balsavimu balsų dauguma išrinkta 3 mokytojų tarybos narių balsų skaičiavimo komisija. Siūlyti kandidatus ar kelti savo kandidatūrą turi teisę bet kuris mokytojų tarybos narys. Posėdis teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip du trečdaliai mokytojų tarybos narių.
51. Tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip tris kartus per metus. Posėdžiai protokoluojami ir protokolai saugomi teisės aktų nustatyta tvarka. Tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja daugiau kaip pusė visų narių. Nutarimai priimami atviru ar slaptu ( jei to pageidauja daugiau kaip pusė posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių) balsavimu balsų dauguma. Biuletenius balsavimui parengia, balsus skaičiuoja, rezultatus paskelbia Tarybos posėdyje atviru balsavimu balsų dauguma išrinkta 3 Tarybos narių balsų skaičiavimo komisija. Į posėdį gali būti kviečiami direktoriaus pavaduotojas ugdymui ir kiti su Mokyklos bendruomenės veikla susijusių padalinių, įstaigų, organizacijų atstovai, kurie nėra Tarybos nariai. Mokyklos direktorius negali būti Tarybos nariu ir posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.
52. Tarybai vadovauja, posėdžiams pirmininkauja Tarybos pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu Tarybos posėdyje balsų dauguma. Siūlyti kandidatus arba kelti savo kandidatūrą turi teisę bet kuris Tarybos narys. Pirmininkas kviečia narius į posėdžius ne vėliau kaip prieš 3 dienas raštu informuodamas apie posėdžio datą ir darbotvarkę.
53. Taryba renkama 2 metams. Išvykus Tarybos nariui, Mokyklos taryba likusiam kadencijos laikotarpiui atnaujinama. Rinkimus į Tarybą organizuoja Mokyklos direktorius.
54. Tarybos funkcijos:
54.1. teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;
54.2. pritaria Nuostatams ar jų pakeitimams ir papildymams, strateginiam planui, metiniam veiklos planui, ugdymo planui, Mokyklos vidaus tvarkos taisyklėms, kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems Mokyklos direktoriaus;
54.3. svarsto Mokyklos lėšų panaudojimo klausimus;
54.4. išklauso Mokyklos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos veiklos tobulinimo;
54.5. teikia siūlymus dėl ugdymo plano, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
54.6. svarsto Mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus;
54.7. teikia siūlymus dėl vadovėlių ir mokymo priemonių užsakymo;
54.8. kontroliuoja įstaigos ūkinę ir finansinę veiklą, talkina sprendžiant lėšų gavimo klausimus;
54.9. deleguoja atstovus į Mokyklos mokytojų atestacinę komisiją ir teikia siūlymus atestuojant Mokyklos direktorių ir direktoriaus pavaduotoją ugdymui;
54.10. pasirenka Mokyklos įsivertinimo sritis. Analizuoja įsivertinimo rezultatus ir priima sprendimus dėl veiklos tobulinimo;
54.11. Taryba už savo veiklą vieną kartą per metus atsiskaito Mokyklos bendruomenei. 55. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti.
56. Mokytojų tarybą sudaro Mokyklos direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, visi Mokykloje ir skyriuose dirbantys mokytojai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkas, sveikatos priežiūros specialistas, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys. Į posėdžius gali būti kviečiami kitų Mokyklos savivaldos institucijų atstovai, susiję su nagrinėjamu klausimu. Posėdžiai protokoluojami ir protokolai saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.
57. Mokytojų tarybai vadovauja direktorius.
58. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Mokyklos direktorius pasibaigus pusmečiui, pradedant ir baigiant mokslo metus bei dėl neatidėliotinų reikalų. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja daugiau kaip du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma, atviru ar slaptu balsavimu. Slaptas balsavimas vykdomas, jei to pageidauja daugiau kaip pusė posėdyje dalyvaujančių mokytojų tarybos narių. Biuletenius balsavimui parengia, balsus skaičiuoja, rezultatus paskelbia posėdyje atviru balsavimu, balsų dauguma išrinkta 3 mokytojų tarybos narių balsų skaičiavimo komisija.
59. Mokytojų tarybos funkcijos:
59.1. svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Mokyklos direktoriaus teikiamais klausimais;
59.2. aptaria ugdymo planą ir jo įgyvendinimo klausimus;
59.3. svarsto Mokyklos strateginį planą, metinį veiklos planą, teikia siūlymus veiklos tobulinimui;
59.4. aptaria pedagoginės veiklos tobulinimo klausimus;
59.5. ugdymo turinį ir metodus derina su Mokyklos keliamais uždaviniais ir bendruomenės poreikiais;
59.6. svarsto ugdymo(-si), neformaliosios veiklos klausimus, skatina inovacijų paiešką ir patirties sklaidą;
59.7. išklauso Mokyklos metodinės tarybos ataskaitą;
59.8. renka atstovus į Mokyklos tarybą ir į Mokyklos mokytojų atestacinę komisiją.
60. Mokykloje veikia savivaldos institucija – tėvų globėjų, rūpintojų) komitetas. Komitetą sudaro po vieną atstovą iš kiekvienos klasės. Klasių atstovai renkami klasių tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimuose atviru balsavimu, balsų dauguma. Susirinkimai teisėti, jeigu juose dalyvauja ne mažiau kaip pusės klasių mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai). Siūlyti kandidatus, kelti savo kandidatūrą turi teisę bet kurio mokinio tėvas (globėjas, rūpintojas).
61. Tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetui vadovauja, susirinkimams pirmininkauja, juos sušaukia, apie susirinkimus ne vėliau kaip prieš 3 dienas komiteto narius informuoja atviru balsavimu komiteto narių balsų dauguma išrinktas tėvų (globėjų, rūpintojų) komiteto pirmininkas. Siūlyti kandidatus, kelti savo kandidatūrą turi teisę bet kuris tėvų (globėjų, rūpintojų) komiteto narys.
62. Tėvų (globėjų, rūpintojų) komiteto susirinkimai teisėti, jei juose dalyvauja daugiau kaip pusė tėvų (globėjų, rūpintojų) komiteto narių. Nutarimai priimami atviru arba slaptu balsavimu, balsų dauguma. Slaptas balsavimas vykdomas, jei to pageidauja daugiau kaip pusė posėdyje dalyvaujančių komiteto narių. Biuletenius balsavimui parengia, balsus skaičiuoja, rezultatus paskelbia posėdyje atviru balsavimu, balsų dauguma išrinkta 3 komiteto narių balsų skaičiavimo komisija.
Jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia tėvų (globėjų, rūpintojų) komiteto pirmininko balsas.
63. Tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetas aptaria aktualius ugdymo, mokinių lankomumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus ir kitus mokinių tėvams (globėjams, rūpintojams ) aktualius klausimus, padeda organizuoti mokyklos šventes, edukacines išvykas, įvairius renginius, užsiima švietėjiška veikla, teikia siūlymus Mokyklos tarybai ir direktoriui.
64. Mokyklos tarybos ir kitų Mokyklos savivaldos institucijų veiklą reglamentuoja Nuostatai.
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
65. Darbuotojus į darbą Mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Informacijos apie laisvą mokytojo pareigybę paskelbimas, asmenų priėmimas dirbti mokytoju ir atleidimas iš darbo vykdomas vadovaujantis Mokytojų priėmimo ir atleidimo iš darbo tvarkos aprašu.
66. Darbo apmokėjimo tvarką mokyklos darbuotojams nustato Darbo kodeksas, Lietuvos Respublikos įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, Švietimo ir mokslo ministro įsakymai, Molėtų rajono savivaldybės tarybos sprendimai.
67. Mokyklos direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, kiti pedagoginiai darbuotojai atestuojasi, kvalifikaciją tobulina švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
VII. MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
68. Mokykla valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo Lietuvos Respublikos įstatymų ir Molėtų rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
69. Mokyklos lėšos:
69.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Molėtų rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
69.2. pajamos už teikiamas paslaugas;
69.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
69.4. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.
70. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.
71. Mokykla gali būti paramos gavėja. Paramos lėšos naudojamos įstatymų nustatyta tvarka.
72. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka. Finansines operacijas atlieka Mokyklos vyriausiasis buhalteris, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu, Lietuvos Respublikos Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu, Mokyklos direktoriaus patvirtinta apskaitos politika, finansų kontrolės taisyklėmis.
73. Mokyklos finansinį auditą atlieka rajono savivaldybės kontrolierius, o vidaus auditą – centralizuotas vidaus audito skyrius.
74. Mokyklos veiklos valstybinę priežiūrą atlieka Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija.
75. Mokyklos veiklos priežiūrą atlieka Molėtų rajono savivaldybės taryba ir Molėtų rajono savivaldybės administracija.
76. Mokyklos veiklos kokybės išorinį vertinimą atlieka Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
77. Informacija apie Mokyklos veiklą, kurią remiantis Nuostatais ir Lietuvos Respublikos teisės aktais reikia paskelbti viešai, pateikiama Mokyklos interneto svetainėje (http.://www.pradine.moletai.lm.lt) ir vietos spaudoje.
78. Mokyklos interneto svetainė atitinka teisės aktais nustatytus reikalavimus. Skelbdama informaciją apie savo veiklą ir rezultatus, Mokykla vadovaujasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr. 480 patvirtintu Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų internetinėms svetainėms aprašu.
Mokyklos nuostatai, jų pakeitimai, papildymai svarstomi Mokyklos taryboje. Nuostatų pakeitimus, papildymus, pritarus Mokyklos tarybai, tvirtina Molėtų rajono savivaldybės taryba.
79. Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi Molėtų rajono savivaldybės tarybos, Mokyklos direktoriaus ar Mokyklos tarybos iniciatyva teisės aktų nustatyta tvarka.
80. Mokykla registruojama teisės aktų nustatyta tvarka.
81. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma Molėtų rajono savivaldybės tarybos sprendimu Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Švietimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Sprendimas dėl mokyklos reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ar Mokyklos grupės ar tipo pakeitimo skelbiamas vietos spaudoje, Molėtų rajono savivaldybės ir Mokyklos svetainėse.
IX. DARBUOTOJŲ ATSTOVŲ VEIKLOS STATUSAS
82. Profesinių sąjungų veiklą Mokykloje reglamentuoja Profesinių sąjungų įstatymas.
Direktorė Regina Pumputienė
PRITARTA
Mokyklos tarybos
2013 gegužės 21 d. posėdyje
protokoliniu sprendimu Nr. T- 3
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
Dėl Molėtų pradinės mokyklos nuostatų patvirtinimo
1. Parengto tarybos sprendimo projekto tikslai ir uždaviniai
Molėtų pradinės mokyklos nuostatai teikiami, atsižvelgus įMolėtų pradinės mokyklos direktorės Reginos Pumputienės2013 m. gegužės 21 d. rašte Nr.SD-(1.8)-62 „DėlMolėtų pradinės mokyklos naujos nuostatų redakcijos patvirtinimo“ pateiktą prašymą. Nuostatai keičiami todėl, kad nuo2013 m. rugsėjo 1 d. reorganizuojama Molėtų rajono Videniškių pagrindinė mokykla, prijungiant prieMolėtų pradinės mokyklos ir įsteigiant joje Videniškių pradinio ugdymo skyrių. Taip pat galiojantys nuostatai neatitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 60 straipsnio 3 dalies reikalavimo, kad mokyklos taryba turi atstovauti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei (nebuvo įtraukti vietos bendruomenės atstovai). Nuostatuose pakeistos kai kurios mokyklos savivaldos organų formavimo procedūros, atlikti redakcinio pobūdžio pakeitimai. Be to,2012 m. rugpjūčio 12 d. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymu Nr. V-1250 „Dėl švietimo ir mokslo ministro2011 m. birželio 29 d. įsakymo Nr. V-1164 „Dėl nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“ pakeitimo“ nurodoma pakeisti nuostatų punktus, reglamentuojančius mokymosi formų ir mokymo proceso organizavimo būdų pasirinkimą ( Įgyvendinant2012 m. birželio 28 d. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymą „ Dėl mokymosi formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.) Sprendimo projekto tikslas – patvirtinti nuostatus, kurie atitiktų galiojančius teisės aktus.
2. Šiuo metu esantis teisinis reglamentavimas:
Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.43 straipsnio 1 dalis;
Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalis ir 18 straipsnio 1 dalis;
Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktas ir 6 straipsnio 5 dalis;
Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 ir 4 dalys;
Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimai, patvirtinti Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V- 1164.
Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro2012 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. V-1049.
2012 m. rugpjūčio 21 d. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymas Nr. V-1250 „Dėl švietimo ir mokslo ministro2011 m. birželio 29 d. įsakymo Nr. V-1164 „Dėl nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“ pakeitimo“.
3. Galimos teigiamos ir neigiamos pasekmės priėmus siūlomą tarybos sprendimo projektą
Molėtų pradinės mokyklos nuostatai atitiks galiojančius teisės aktus. Neigiamų pasekmių nėra.
4. Priemonės sprendimui įgyvendinti
Nėra.
5. Lėšų poreikis ir jų šaltiniai (prireikus skaičiavimai ir išlaidų sąmatos)
Molėtų pradinės mokyklos nuostatų registravimo Juridinių asmenų registre mokestis.
6. Vykdytojai, įvykdymo terminai
Molėtų pradinės mokyklos direktorė Regina Pumputienė įgaliojama pasirašyti įstaigos nuostatus ir įregistruoti juos Juridinių asmenų registre įstatymų nustatyta tvarka.
|