Molėtų rajono savivaldybė

Savivaldybės biudžetinė įstaiga
Vilniaus g. 44, LT-33140 Molėtai
Tel. (8 383) 54 761
El. p. savivaldybe@moletai.lt
Juridinių asmenų registras, kodas 188712799



Svetainės struktūra
35 Dėl daugiabučių administratoriaus skyrimo tvarkos

MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

SPRENDIMO PROJEKTAS

DĖL MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS DAUGIABUČIŲ NAMŲ BUTŲ IR KITŲ PATALPŲ SAVININKŲ BENDROSIOS NUOSAVYBĖS ADMINISTRATORIAUS ATRINKIMO, SKYRIMO IR KEITIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2012 m. kovo 29 d. Nr.
Molėtai

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 4 dalimi ir Butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administravimo pavyzdinių nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 23 d. nutarimu Nr. 603 Žin., 2001, Nr. 45-1584; 2002, Nr. 54-2123; 2010, Nr. 31-1421), 2.1 punktu,

Molėtų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a patvirtinti Molėtų rajono savivaldybės daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administratoriaus atrinkimo, skyrimo ir keitimo tvarkos aprašą (pridedama).

Meras Stasys Žvinys

Parengė Architektūros ir teritorijų planavimo skyriaus vyresn. specialistė Lilija Krivičienė

Pastabas ir pasiūlymus teikti el.p. l.kriviciene@moletai.lt  iki 2012-03-28.

PATVIRTINTA
Molėtų rajono savivaldybės tarybos
2012 m. kovo 29 d. sprendimu Nr.

MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS DAUGIABUČIŲ NAMŲ BUTŲ IR KITŲ PATALPŲ SAVININKŲ BENDROSIOS NUOSAVYBĖS ADMINISTRATORIAUS ATRINKIMO, SKYRIMO IR KEITIMO TVARKOS APRAŠAS

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Molėtų rajono savivaldybės daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administratoriaus atrinkimo, skyrimo ir keitimo tvarkos aprašas (toliau Aprašas) reglamentuoja butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administratoriaus atrinkimo, skyrimo ir keitimo tvarką.

2. Daugiabučių namų bendrosios nuosavybės administratoriumi gali būti fizinis asmuo – Lietuvos Respublikos, Europos Sąjungos valstybės narės ar kitos Europos ekonominės erdvės valstybės pilietis, kitas fizinis asmuo, turintis nuolatinę gyvenamąją vietą Lietuvos Respublikoje (toliau vadinama – fizinis asmuo), juridinis asmuo – Lietuvos Respublikoje įsteigtas juridinis asmuo, Europos Sąjungos valstybėje narėje ar kitoje Europos ekonominės erdvės valstybėje įsisteigusio juridinio asmens ar kitos organizacijos padalinys, įsteigtas Lietuvos Respublikoje (toliau vadinama – juridinis asmuo), kuriam teisės aktai leidžia teikti turto administravimo paslaugas, atrinktas šio aprašo nustatyta tvarka, vadovaujantis nediskriminavimo, proporcingumo, būtinumo ir skaidrumo principais.

3. Daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administratorius (toliau – Administratorius) skiriamas, kai:

3.1. patalpų savininkai per 6 mėnesius nuo namo pripažinimo tinkamu naudoti dienos neįsteigia daugiabučio namo savininkų bendrijos arba nesudaro jungtinės veiklos sutarties;

3.2. bendrija yra likviduota arba nutraukta jungtinės veiklos sutartis;

3.3. paskirtasis Administratorius atsisako savo įgaliojimų, prieš mėnesį raštu pranešęs Savivaldybės administracijos direktoriui.

3.4. Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas atstovas pagal Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymą vykdydamas Administratoriaus funkcijų priežiūrą ir kontrolę nustato, kad paskirtasis Administratorius nevykdo arba netinkamai vykdo Butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administravimo nuostatuose, patvirtintuose 2011m. lapkričio mėn. 17 d. Molėtų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu Nr. B6-736, išvardytas Administratoriaus funkcijas ir priima sprendimą Administratorių pakeisti.

4. Molėtų rajono savivaldybės (toliau - Savivaldybė) administracijos direktorius ar jo įgaliotas atstovas prieš mėnesį iki Administratoriaus skyrimo turi pranešti butų ir kitų patalpų savininkams apie tai, kad numatoma skirti Administratorių ir kad administravimas bus vykdomas iki daugiabučio namo savininkų bendrijos įsteigimo arba patalpų savininkų jungtinės veiklos sutarties dėl daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdymo ir priežiūros sudarymo. Pranešimas skelbiamas:

4.1. Savivaldybės internetiniame tinklalapyje www.moletai.lt;

4.2. Savivaldybės seniūnijos, kurios teritorijoje yra daugiabutis gyvenamasis namas, skelbimų lentoje;

4.3. iškabinami skelbimai gerai matomose vietose prie įėjimų į daugiabučių namų laiptines.

5. Butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administratorius skiriamas ir keičiamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

II. ADMINISTRATORIAUS ATRINKIMO IR SKYRIMO TVARKA

6. Susidarius šios tvarkos 3 punkte nurodytoms aplinkybėms, Savivaldybės administracija informaciją apie Administratoriaus daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektams valdyti ir prižiūrėti atranką paskelbia:

6.1. Savivaldybės interneto svetainėje www.moletai.lt;

6.2. vietinėje spaudoje.

7. Pretendentai administruoti daugiabutį namą pasiūlymus raštu pateikia iki skelbime nurodyto laiko.

8. Parinkdamas daugiabučio namo bendrosios nuosavybės Administratorių, Savivaldybės administracijos direktorius atsižvelgia į :

8.1. pasiūlytą mažiausią administravimo ir statinio techninės priežiūros mokesčio dydį (mokestis neturi būti didesnis už Savivaldybės tarybos patvirtintą tarifą);

8.2. pretendento patirtį statinių administravimo ir techninės priežiūros srityje, kuri turi būti ne mažesnė, negu 1 metai;

8.3. pretendento ankstesnės veiklos rezultatus (kai pretenduoja juridinis asmuo) - įmonės pelno (nuostolio) ataskaitoje už praeitus finansinius metus turi būti apskaitytas pelnas.

III. ADMINISTRATORIAUS KEITIMO BUTŲ IR KITŲ PATALPŲ SAVININKŲ INICIATYVA TVARKA

9. Administratoriaus keitimą dėl netinkamo jo funkcijų vykdymo inicijuoja ne mažiau kaip 1/4 daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų, teisės aktų nustatyta tvarka kreipdamiesi į Savivaldybės administracijos direktorių. (priedas)

10. Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas atstovas paveda Administratoriui per mėnesį nuo pavedimo dienos organizuoti patalpų savininkų susirinkimą ar balsavimą raštu dėl Administratoriaus pakeitimo ir kontroliuoja, kaip šis pavedimas vykdomas.

11. Patalpų savininkų balsavimas raštu vykdomas vadovaujantis Butų ir kitų patalpų savininkų balsavimo raštu, priimant sprendimus, tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. kovo 24 d. įsakymu Nr. D1-251 (Žin., 2011, Nr. 37-1774).

12. Butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo protokolo ar balsavimo raštu balsų skaičiavimo komisijos protokolo kopijas Administratorius pateikia patalpų savininkams ir Savivaldybės administracijos direktoriui.

13. Butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo metu gali būti išrenkamas daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų įgaliotas asmuo – to namo buto ar kitos patalpos savininkas, kuris prašyme pakeisti Administratorių butų ir kitų patalpų savininkų įgaliojamas atstovauti Savivaldybėje namo butų ir kitų patalpų savininkams dėl Administratoriaus keitimo ir pasirašyti susirinkimo protokolą. Nesant išrinkto namo įgalioto asmens, susirinkimo protokolą ir balsavimo raštu balsų skaičiavimo komisijos protokolą pasirašo ne mažiau kaip du namo butų ir/ar kitų patalpų savininkai.

14. Patalpų savininkų prašymas organizuoti susirinkimą ar balsavimą raštu, prašymas pakeisti Administratorių, registruotas (skelbimo paskelbimo data su registracijos numeriu) skelbimas apie susirinkimą ar balsavimą raštu, susirinkimo protokolas, susirinkimo dalyvių sąrašas ar balsavimo raštu balsų skaičiavimo komisijos protokolas, grąžinti balsavimo biuleteniai ir kiti dokumentai, patvirtinantys tinkamą susirinkimo sušaukimą ir balsavimo raštu organizavimą, pateikiami Savivaldybės administracijai ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo susirinkimo ar balsavimo raštu pabaigos dienos. Savivaldybės administracija patikrina daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų nuosavybės teises į butą ir kitas patalpas pagal valstybės įmonės Registrų centro pateiktus duomenis ir priima sprendimą rengti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymą dėl administratoriaus pakeitimo arba pateikia butų ir kitų patalpų savininkų įgaliotam asmeniui motyvuotą atsakymą dėl atsisakymo keisti administratorių.

15. Prašyme turi būti pateikta informacija apie asmenį, kurį pageidaujama skirti Administratoriumi (juridinio asmens pavadinimas, teisinė forma, buveinė, įmonės kodas, atestato, suteikiančio teisę administruoti bendrojo naudojimo objektus, numeris ir galiojimo termino pabaigos data), name esančių butų ir kitų patalpų skaičius, butų ir kitų patalpų savininkų, pareiškusių nuomonę, skaičius. Administratoriaus keitimo įgaliotas asmuo pasirašo kiekviename prašymo lape ir atsako už parašų tikrumą, prisiimdamas atsakomybę už parašų klastojimą pagal Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 300 straipsnį. Savivaldybės administracija, nustačiusi rašymo ar apsirikimo klaidų, informuoja įgaliotąjį asmenį apie nustatytus netikslumus, siekiant tinkamai įforminti ir įgyvendinti daugiabučio namo savininkų sprendimą.

16. Administratorių pasirenka daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkai pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.85 straipsnį. Kiekvieno buto ir kitų patalpų savininkas turi vieną balsą. Keliems vieno buto ar kitos patalpos bendrasavininkiams atstovauja jų įgaliotas bendrasavininkis (kitas asmuo), kuris turi vieną balsą.

17. Prašymas skirti/keisti Administratorių netenkinamas, jeigu daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų prašymas paskirti ar pakeisti Administratorių neatitinka bent vieno iš apraše nurodytų reikalavimų, jeigu pastatas su kitu pastatu (pastatais), kurio patalpų savininkai keisti Administratorių nepageidauja, susietas bendrojo naudojimo objektais ir jo atskirai naudoti negalima.

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

18. Buvęs namo Administratorius (prižiūrėtojas) per mėnesį nuo sprendimo paskirti/pakeisti Administratorių dienos turi perduoti paskirtajam Administratoriui, o paskirtasis Administratorius perimti administruoti daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektus, nepanaudotas sukauptas lėšas daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektams atnaujinti, daugiabučio namo statybos ir (ar) techninės inventorizacijos dokumentus, su administruojamu daugiabučiu namu susijusias sutartis, daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų atnaujinimo darbų metinius ir ilgalaikius planus, kitus su administruojamu daugiabučiu namu susijusius dokumentus. Paskirtasis Administratorius, priėmęs administruoti daugiabutį namą, privalo per mėnesį valstybės įmonės Registrų centro Nekilnojamojo turto registre įregistruoti namo bendrojo naudojimo objektų administravimo juridinį faktą ir per 3 (tris) mėnesius parengti daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų atnaujinimo metinį ir ilgalaikį darbų planus ir juos pateikti patalpų savininkams viešai susipažinti.

19. Administratoriams neįvykdžius Aprašo 10 ir/ar 18 punktų reikalavimų, Savivaldybės administracija turi teisę kreiptis į Statybos produkcijos sertifikavimo centrą dėl įmonės atestato, suteikiančio teisę administruoti daugiabučius namus, panaikinimo ir šio aprašo II dalyje nurodyta tvarka skirti naują daugiabučio namo bendrosios nuosavybės Administratorių.

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

Dėl Molėtų rajono savivaldybės butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administratoriaus atrinkimo, skyrimo ir keitimo tvarkos patvirtinimo

1. Parengto tarybos sprendimo projekto tikslai ir uždaviniai

Nustatyti Molėtų rajono savivaldybės (toliau Savivaldybės) daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administratoriaus (toliau Administratoriaus) atrinkimo, skyrimo ir keitimo tvarką.

Gautas Vyriausybės atstovo Tauragės apskrityje, laikinai einančio Vyriausybės atstovo Utenos apskrityje pareigas, tarnybos 2012 m. sausio 18 d. reikalavimas Nr. 10-24(1.14.) nurodyti Molėtų savivaldybės tarybos sprendimo, kuriuo buvo patvirtinta Butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administratorių (toliau Administratorių) atrinkimo tvarka, priėmimo datą ir sprendimo numerį arba pateikti sprendimo kopiją. Administratoriumi gali būti skiriamas fizinis ar juridinis asmuo, kuriam teisės aktai leidžia teikti turto administravimo paslaugas, atrinktas savivaldybės tarybos nustatyta tvarka. Molėtų rajono savivaldybėje ši tvarka nebuvo patvirtinta, todėl įsipareigojome tai padaryti artimiausiame Savivaldybės tarybos posėdyje.

Molėtų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirtas administratorius UAB „Molėtų švara” šiuo metu Molėtų mieste administruoja 117 daugiabučių namų. Tačiau kaimo vietovėse dar yra 136 daugiabučiai namai, kurie neįsteigė daugiabučio namo savininkų bendrijos ar nesudarė jungtinės veiklos sutarties bendrojo naudojimo objektams valdyti, todėl būtina inventorizuoti minėtus namus, sudaryti nekilnojamojo turto kadastro ir registro duomenų bylas bei paskirti Administratorių. Administratorius bus atrenkamas, skiriamas ir keičiamas pagal patvirtintą Tvarką.

2. Šiuo metu esantis teisinis reglamentavimas

Butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administravimo pavyzdinių nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 23 nutarimu Nr. 603 “ (su vėlesniais papildymais ir pakeitimais), 2.1 punktas.

3. Galimos teigiamos ir neigiamos pasekmės priėmus siūlomą tarybos sprendimo projektą: Teigiamos pasekmės - bus įgyvendintos teisės aktų nuostatos ir vykdoma kvalifikuota daugiabučių gyvenamųjų namų priežiūra, organizuojami būtini remontai, siekiant palaikyti tinkamą pastatų būklę.

Neigiamos pasekmės - papildomos išlaidos kaimo vietovėse esančių daugiabučių gyvenamųjų namų inventorinių bylų parengimui. Padidės administravimo išlaidos, kas mėnesį vykdant kaimuose esančių daugiabučių namų apžiūras ir atliekant bendrojo naudojimo objektų priežiūros privalomuosius darbus. Gali tekti padidinti bendrosios nuosavybės administravimo tarifus. Kaimo vietovėse esančiuose daugiabučiuose namuose gyvena daug socialiai pažeidžiamų gyventojų, todėl gali būti sudėtinga surinkti administravimo mokestį.

4. Priemonės sprendimui įgyvendinti:

4.1. Informuoti kaimo vietovių daugiabučių gyvenamųjų namų gyventojus, kad namų bendrojo naudojimo objektų techninei priežiūrai vykdyti bus paskirtas Administratorius, jeigu patalpų savininkai neįkurs bendrijų ar nesudarys jungtinės veiklos sutarčių.

4.2. Kreiptis į VĮ Registrų centras ir užsakyti kaimo vietovėse esančių daugiabučių gyvenamųjų namų inventorinių bylų kopijas.

4.3. Inventorizuoti namus, jei inventorizacija nebuvo niekad atlikta. Tai atlikti būtina, nes skelbiant atranką Administratoriui atrinkti ir Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu skirti Administratorių reikia nurodyti daugiabučių namų naudingą plotą ir butų bei kitų patalpų skaičių name.

5. Lėšų poreikis ir jų šaltiniai (prireikus skaičiavimai ir išlaidų sąmatos)

Viena inventorinės bylos kopija kainuoja vidutiniškai penkiasdešimt litų. Visiems 136 daugiabučiams reiktų apie 7 tūkst. litų. Inventorizacijos kaina – pagal VĮ Registrų centras išrašytas sąskaitas-faktūras.

6.Vykdytojai, įvykdymo terminai

Architektūros ir teritorijų planavimo skyriaus specialistė Lilija Krivičienė.



Jūsų komentaras
Įveskite patvirtinimo kodą, kurį matote paveikslėlyje
AntiSpam
komentarų nėra

© Molėtų rajono savivaldybė. Visos teisės saugomos. Sprendimas: Idamas. Naudojama Smart Web sistema.