14 Dėl išorinės reklamos taisyklių | ||
MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBASPRENDIMO PROJEKTASDĖL MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS IŠORINĖS REKLAMOS ĮRENGIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
|
Meras | Stasys Žvinys |
Parengė Architektūros ir teritorijų planavimo skyriaus vyresnioji specialistė Loreta Guobytė
Pastabas ir pasiūlymus teikti el. p. l.guobyte@moletai.lt iki 2013-08-21
PATVIRTINTA
Molėtų rajono savivaldybės tarybos
2013 m. rugpjūčio d. sprendimu Nr. B1-
MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS IŠORINĖS REKLAMOS ĮRENGIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Molėtų rajono savivaldybės išorinės reklamos įrengimo taisyklės (toliau - Taisyklės) parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos reklamos įstatymu, Lietuvos Respublikos ūkio ministro2013 m. liepos 30 d. įsakymu Nr. 4-670 "Dėl išorinės reklamos įrengimo taisyklių patvirtinimo ir Lietuvos Respublikos Ūkio ministro2000 m. gruodžio 1 d. įsakymo Nr. 405 „Dėl išorinės reklamos įrengimo tipinių taisyklių patvirtinimo“ ir jį keitusių įsakymų pripažinimo netekusiais galios“ bei kitais teisės aktais.
2. Šios Taisyklės nustato pagrindinius išorinės reklamos, susijusios su ūkine, komercine, finansine ar profesine veikla, įrengimo reikalavimus.
3. Šios taisyklės nereglamentuoja:
3.1. politinės ir socialinės reklamos ir skelbimų, nesusijusių su ūkine komercine, finansine ar profesine veikla;
3.2. išorinės reklamos įrengimo ant transporto priemonių, išskyrus išorinės reklamos įrengimą ant keleivinio kelių transporto priemonių, vežančių keleivius reguliariais vietinio susisiekimo maršrutais, ir lengvųjų automobilių taksi, taip pat išorinės reklamos įrengimą ant kelių transporto priemonių, kai išorinė reklama pateikiama ant reklaminio įrenginio, įrengto ant kelių transporto priemonės.
4. Pagrindinės šių Taisyklių sąvokos:
Išorinė reklama - reklama, kurios įvairios specialios (stendai, skydai, stulpai, vitrinos pan.) ir pritaikytos (pastatų sienos, stogai, laikinieji statiniai, transporto priemonės, oro balionai ir pan.) pateikimo priemonės yra ne patalpose.
Iškaba – ant (prie) reklaminės veiklos subjekto buveinės pastato arba reklaminės veiklos subjekto prekybos ar paslaugų teikimo vietos įrengiamas reklaminis įrenginys, ant kurio pateikiama informacija: reklaminės veiklos subjekto pavadinimas ir (arba) reklaminės veiklos subjekto prekybos ar paslaugų teikimo vietos pavadinimas (parduotuvė, viešbutis, kirpykla ir kt.), ir (arba) parduodamų prekių ar teikiamų paslaugų pavadinimas (avalynė, automobilių remontas ir kt.).
Iškaba taip pat laikomas ant reklaminės veiklos subjekto buveinės arba prekybos ar paslaugų teikimo vietos pastato sienos, langų ar durų pateiktas reklaminės veiklos subjekto pavadinimas, jo prekybos ar paslaugų teikimo vietos arba parduodamų prekių ar teikiamų paslaugų pavadinimas.
Iškaboje taip pat gali būti nurodytas prekių ženklas, emblema, darbo laikas, reklaminės veiklos subjekto (fizinio asmens) vardas, pavardė.
Reklaminis įrenginys – speciali išorinės reklamos pateikimo priemonė (stendas, skydas, stulpas, vitrina ir pan.).
Trumpalaikė išorinė reklama – išorinė reklama, kurios skleidimo trukmė yra ne daugiau kaip vienas mėnuo.
5. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos reklamos įstatyme ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro2013 m. liepos 30 d. įsakyme Nr. 4-670 "Dėl išorinės reklamos įrengimo taisyklių patvirtinimo ir Lietuvos Respublikos Ūkio ministro2000 m. gruodžio 1 d. įsakymo Nr. 405 „Dėl išorinės reklamos įrengimo tipinių taisyklių patvirtinimo“ ir jį keitusių įsakymų pripažinimo netekusiais galios“ apibrėžtas sąvokas.
II. IŠORINĖS REKLAMOS ĮRENGIMO REIKALAVIMAI
6. Reklaminės veiklos subjektas norėdamas Molėtų rajono savivaldybės teritorijoje įrengti išorinę reklamą, kilnojamąjį skydelį ar trumpalaikę išorinę reklamą (toliau – išorinė reklama), privalo turėti Molėtų rajono savivaldybės direktoriaus nustatyta tvarka išduotą leidimą.
7. Reklamos įrenginys – kilnojamasis skydelis statomas Molėtų miesto teritorijoje negali būti didesnis kaip0,6 m²ploto (dvipusis –1,2 m²).
8. Draudžiama įrengti išorinę reklamą:
8.1. keliuose, virš kelių, kelių juostose ir apsaugos zonose, išskyrus stendus, eismo dalyvius informuojančius apie kelio būklę. Išorinę reklamą įrengti draudžiama gatvėse ir prie jų, jeigu ji gali užstoti technines eismo reguliavimo priemones, pabloginti matomumą, akinti eismo dalyvius, kelti pavojų eismo dalyviams. Taip pat draudžiama naudoti reklamą, imituojančią kelio ženklus ir (ar) naudojančią kelio ženklų simboliką. Reklama įrengta pažeidžiant šiuos reikalavimus, turi būti nuimta, nugriauta ar išmontuota neatlyginant nuostolių jos savininkui arba įrengusių asmenų lėšomis;
8.2. ant stulpų, paminklų ir medžių;
8.3. gamtiniuose ir kompleksiniuose draustiniuose, valstybiniuose parkuose, jeigu reklama nesusijusi su draustiniuose ar valstybiniuose parkuose saugomais kompleksais ir objektais (vertybėmis). Šis draudimas netaikomas įrengiant išorinę reklamą draustiniuose ir valstybiniuose parkuose esančių miestų ir miestelių teritorijose;
8.4. neturint žemę, statinius ar kitus objektus, ant kurių ji įrengiama, nuosavybės teise ar kitais teisėtais pagrindais valdančio asmens (toliau - savininkas) sutikimo. Tuo atveju, kai reklama įrengiama ant bendrojo naudojimo objektų, - neturint butų ir kitų patalpų savininkų daugumos sutikimo, jeigu butų ir kitų patalpų savininkų bendrijos įstatuose ar jungtinės veiklos sutartyse nenumatyta kitaip;
8.5. neturint leidimo įrengti išorinę reklamą (toliau – leidimas).
9. Jei trumpalaikė išorinė reklama įrengiama ant stulpų, lynų ar kitokių konstrukcijų, esančių virš gatvių, būtinas šiuos objektus eksploatuojančių organizacijų raštiškas sutikimas.
10. Reklaminis įrenginys turi būti projektuojamas ir įrengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos statybos įstatymo ir kitų projektavimą, statybą ir teritorijų planavimą reguliuojančių teisės aktų nuostatomis. Reklaminis įrenginys turi būti saugus, derėti prie kraštovaizdžio ir nekenkti aplinkai. Išorinė reklama turi būti įrengiama vadovaujantis projektavimą, statybą, kultūros paveldo objektų ir kraštovaizdžio apsaugą ir teritorijų planavimą reglamentuojančių teisės aktų nuostatomis, Išorinės reklamos įrengimo taisyklėmis, savivaldybės institucijos patvirtintais išorinės reklamos specialiaisiais planais ar bendraisiais teritorijų planavimo dokumentais ir (ar) juose nustatytais išorinės reklamos įrengimo reglamentais.
11. Išorinė reklama ant Molėtų rajono savivaldybės valdomo, nuomos, panaudos ar kitais teisiniais pagrindais naudojamo turto įrengiama tik tais atvejais, jeigu ji susijusi su Molėtų rajono savivaldybėje esančiais poilsio, pramogų ir sveikatinimo infrastruktūros objektais ar Molėtų savivaldybėje teikiamomis paslaugomis. Išorinė reklama, įrengiama ant statinių, savo forma ir masteliu turi derėti prie jų architektūros, neturi uždengti architektūrinių elementų ir detalių, keisti statinių kompozicijos, jų vizualinių charakteristikų ir architektūrinių sprendinių.
12. Išorinė reklama ant viešojo keleivinio transporto priemiestinių autobusų įrengiama taikant šių taisyklių nuostatas.
13. Už leidimo įrengti išorinę reklamą išdavimą imama vietinė rinkliava Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymo ir Molėtų rajono savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintų Molėtų rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už leidimo įrengti išorinę reklamą išdavimą nuostatų nustatyta tvarka.
14. Reklaminės veiklos subjektas, norintis gauti leidimą įrengti išorinę reklamą, Savivaldybės administracijai turi pateikti leidimų įrengti išorinę reklamą Molėtų savivaldybėje išdavimo tvarkos apraše nurodytus dokumentus.
III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
15. Reklama, įrengta be leidimo (pasibaigus leidimui), gali būti nuimta, nugriauta ar išmontuota ją įrengusių asmenų lėšomis arba neatlyginant nuostolių jos savininkui.
16. Kaip Savivaldybės teritorijoje laikomasi išorinės reklamos įrengimo reikalavimų kontroliuoja Savivaldybės administracijos direktorius ir Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas, kuriam pavesta vykdyti išorinės reklamos įrengimo reikalavimų kontrolę, Kultūros paveldo departamentas prie Kultūros ministerijos, saugomos teritorijos direkcija arba Utenos regiono aplinkos apsaugos departamentas, kai saugomoje teritorijoje nėra įsteigtos saugomos teritorijos direkcijos.
17. Reklaminės veiklos subjektai, pažeidę išorinės reklamos įrengimo reikalavimus, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
18. Atsakomybė už Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintų Molėtų rajono savivaldybės išorinės reklamos įrengimo taisyklių nesilaikymą numatyta Lietuvos Respublikos Administracinių teisės pažeidimų kodekso 2141 straipsnyje.
_________________________
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
Dėl Molėtų rajono savivaldybės išorinės reklamos įrengimo taisyklių patvirtinimo
1. Parengto tarybos sprendimo projekto tikslai ir uždaviniai
Pakeisti išorinės reklamos įrengimo taisykles Molėtų rajono savivaldybės teritorijoje, kadangi pasikeitė Lietuvos Respublikos reklamos įstatymas ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro išorinės reklamos įrengimo tipinės taisyklės. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2013 m. liepos 30 d. įsakymo Nr. 4-670 „Dėl išorinės reklamos įrengimo taisyklių patvirtinimo ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2000 m. gruodžio 1 d. įsakymo Nr. 405 „Dėl išorinės reklamos įrengimo tipinių taisyklių patvirtinimo“ ir jų keitusių įsakymų pripažinimo netekusiais galios“ (Žin., 2013, Nr. 84-4245) 14.4 punktu, reklamos leidimų išdavimo tvarkos aprašas bus tvirtinamas direktoriaus įsakymu. 2012 m. vasario 23 d. sprendimu Nr. B1-14 Molėtų rajono savivaldybės tarybos patvirtintas Leidimų įrengti išorinę reklamą Molėtų rajono savivaldybėje išdavimo tvarkos aprašas panaikinamas.
2. Šiuo metu esantis teisinis reglamentavimas
Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas (Žin., 2008, Nr. 113-4290), Lietuvos Respublikos reklamos įstatymas (Žin., 2000, Nr. 64-1937; 2013, Nr. 57-2854), Lietuvos Respublikos ūkio ministro2013 m. liepos 30 d. įsakymas Nr. 4-670 „Dėl išorinės reklamos įrengimo taisyklių patvirtinimo ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro2000 m. gruodžio 1 d. įsakymo Nr. 405 „Dėl išorinės reklamos įrengimo tipinių taisyklių patvirtinimo“ ir jų keitusių įsakymų pripažinimo netekusiais galios“ (Žin., 2013, Nr. 84-4245), Reklamos kultūros paveldo objektuose, jų teritorijose ir apsaugos zonose įrengimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos kultūros ministro2005 m. balandžio 13 d. įsakymu Nr. ĮV-138 (Žin., 2005, Nr. 50-1674).
3. Galimos teigiamos ir neigiamos pasekmės priėmus siūlomą tarybos sprendimo projektą Teigiamos pasekmės - bus įgyvendintos teisės aktų nuostatos ir vykdoma išorinės reklamos įrengimo taisyklių laikymosi kontrolė.
4. Priemonės sprendimui įgyvendinti
Patvirtinti išorinės reklamos įrengimo Molėtų savivaldybės teritorijoje taisykles ir paskelbti jas Savivaldybės internetiniame tinklalapyje. Vietinėje spaudoje informuoti apie šio teisės akto priėmimą.
5. Lėšų poreikis ir jų šaltiniai (prireikus skaičiavimai ir išlaidų sąmatos)
Pagal už skelbimus pateiktas sąskaitas – faktūras.
6.Vykdytojai, įvykdymo terminai
Molėtų rajono savivaldybės administracijos Architektūros ir teritorijų planavimo skyrius.