title

11 Dėl Neformaliojo švietimo lėšų tvarkos aprašo

MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

SPRENDIMO PROJEKTAS

DĖL MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO 2015 METŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2015 m. rugpjūčio 20 d. Nr.

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimo Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“, 2 punktu, Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metų tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. rugpjūčio 10 d. įsakymu Nr. V-883 „Dėl neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo 2015 metams tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 punktu,

Molėtų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a patvirtinti Molėtų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metų tvarkos aprašą.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

Savivaldybės meras

 

Parengė Kultūros ir švietimo skyriaus vyr. specialistas Arvydas Jurkšaitis

Pastabas ir pasiūlymus teikti iki 2015-08-19 el. p. arvydas.jurksaitis@moletai.lt

PATVIRTINTA
Molėtų rajono savivaldybės tarybos
2015 m. rugpjūčio d.
sprendimu Nr. B1-

MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO 2015 METŲ TVARKOS APRAŠAS

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Molėtų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metų tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – apibrėžti valstybės lėšų, skiriamų Molėtų rajono savivaldybės mokinių ugdymui pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas 2015 m. spalio – gruodžio mėnesiais, skyrimo principus, lėšų naudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.

2. NVŠ lėšos yra tikslinė valstybės dotacija Molėtų rajono savivaldybei (toliau – Savivaldybė), siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių.

3. NVŠ skiriamų lėšų dydį nustato Mokinių krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“.

4. Molėtų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metų tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metų tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. rugpjūčio 10 d. įsakymu Nr. V- 883 „Dėl neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo 2015 metams tvarkos aprašo patvirtinimo“.

II. NVŠ LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO IR SKYRIMO PRINCIPAI

5. Savivaldybės NVŠ lėšų vienam mokiniui ugdyti pagal NVŠ programas dydis yra 15 EUP per mėnesį.

6. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama tik viena vaiko pasirinkta NVŠ programa.

7. NVŠ lėšos švietimo teikėjams apskaičiuojamos pagal Savivaldybės mokinių, pasirinkusių NVŠ programas bei sudariusių su švietimo teikėjais ugdymosi sutartis, skaičių 2015 m. spalio 1 d. ir programos trukmę.

8. Jeigu pagal Aprašo 5-7 punktų nuostatas apskaičiuota lėšų suma visiems švietimo teikėjams bus didesnė, nei iš viso iš valstybės biudžeto gauta NVŠ lėšų suma, tai:

8.1. 15 EUR per mėnesį bus skiriama tik tiems mokiniams, kurie 2015 m. spalio 1 d. lankys tik pagal Aprašą finansuojamas NVŠ programas ir nebus pasirinkę jokių kitų NVŠ programų, finansuojamų iš Savivaldybės ar valstybės biudžeto;

8.2. Likusiems mokiniams ugdyti pagal NVŠ programas lėšų dydis eurais per mėnesį bus mažinamas taip: visos iš valstybės biudžeto gautos NVŠ lėšų sumos ir pagal Aprašo 8.1 papunktį apskaičiuotos lėšų sumos skirtumas dalijamas iš 3 mėnesių ir likusių mokinių skaičiaus.

9. Tuo atveju, kai pagal Aprašo 5-7 punktų nuostatas apskaičiuota lėšų suma visiems švietimo teikėjams bus mažesnė, nei iš viso iš valstybės biudžeto gauta NVŠ lėšų suma, tai mokiniams ugdyti pagal NVŠ programas lėšų dydis eurais per mėnesį bus atitinkamai didinamas.

10. Visos valstybės lėšos Savivaldybės mokiniams ugdyti pagal NVŠ programas skiriamos Savivaldybės administracijai, kol bus priimti reikalingi teisės aktai dėl lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo švietimo teikėjams.

11. Lėšas švietimo teikėjams pagal Savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyriaus (toliau – Švietimo skyrius) pateiktus duomenis paskirsto Savivaldybės administracijos Finansų skyrius tikslinant savivaldybės biudžetą.

12. Švietimo teikėjams, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija yra ne Molėtų rajono savivaldybė, lėšos skiriamos pagal tarp švietimo teikėjo ir Savivaldybės administracijos direktoriaus sudarytas sutartis.

III. NVŠ LĖŠŲ NAUDOJIMAS

13. NVŠ lėšos skiriamos vaiko, dalyvaujančio NVŠ programoje, švietimo procesui finansuoti.

14. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama:

14.1. NVŠ mokytojų darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;

14.2. ugdymo priemonės ir kitos išlaidos, tiesiogiai susijusios su NVŠ programos vykdymu.

15. Lėšų negalima naudoti:

15.1. pramoginių renginių, vaikų poilsio ir su jomis susijusioms išlaidoms apmokėti;

15.2. NVŠ programoms, vykdomoms bendrąjį ugdymą teikiančių mokyklų, finansuoti;

15.3. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti;

15.4. remonto, rekonstrukcijos ir statybos išlaidoms padengti;

15.5. NVŠ programos vykdytojo įsiskolinimams padengti.

IV. REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI

16. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi neformaliojo vaikų švietimo teikėjai (išskyrus bendrojo ugdymo mokyklas), kurie:

16.1. turi teisę vykdyti švietimo veiklą;

16.2. registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR);

16.3. turi NVŠ programos (-ų) įgyvendinimui pritaikytas patalpas, įrangą, priemones.

16.4. užtikrina vaikui saugią ir sveiką ugdymo(si) aplinką teisės aktų nustatyta tvarka;

16.5. turi asmenis, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą galinčius dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais: pedagogus; asmenis, įgijusius aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) ir per vienerius metus nuo darbo mokytoju pradžios švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausę pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, baigusius profesinio mokymo programą, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turinčius 3 metų darbo stažą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą.

17. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintis asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas ir atitinkantys reikalavimus, nustatytus Aprašo 16.5 papunktyje arba einamuoju laikotarpiu klausantys pedagoginių ir psichologinių žinių kursą:

17.1. teisės aktų nustatyta tvarka turi įsigyti verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą;

17.2. kreiptis į Savivaldybės ŠMIR tvarkytoją ir užpildyti laisvojo mokytojo duomenų registravimo kortelę (1 priedas).

18. Švietimo teikėjo atitiktį Aprašo 16 punkte numatytiems reikalavimams nustato Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas atsakingas asmuo pagal Savivaldybės NVŠ lėšų skyrimo ir naudojimo tvarką, naudodamasis NVŠ teikėjo atitikties reikalavimams nustatymo paraiškos forma (2 priedas) ir NVŠ teikėjo atitikties reikalavimams vertinimo forma (3 priedas). Priėmus teigiamą sprendimą, Savivaldybės ŠMIR tvarkytojas per tris darbo dienas nuo sprendimo priėmimo atitiktį pažymi ŠMIR.

19. Jei NVŠ teikėjo atitiktis reikalavimams vienoje savivaldybėje jau patvirtinta ir ŠMIR yra tai patvirtinanti žyma, Molėtų rajono savivaldybėje ji taip pat pripažįstama be papildomo vertinimo.

V. REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS

20. NVŠ programos turi atliepti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. V-554 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymo Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas.

21. NVŠ programos turi būti registruotos Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR).

22. NVŠ programos veiklos turi būti įgyvendinamos ne rečiau kaip po 2 pedagogines valandas per savaitę arba ne mažiau kaip 8 pedagogines valandas per mėnesį.

VI. NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS IR KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS

23. Švietimo teikėjas, atitinkantis Aprašo 16 punkte numatytus reikalavimus (toliau – NVŠ teikėjas), Savivaldybei teikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (4 priedas). NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas, vienai programai pildoma viena paraiškos forma.

24. NVŠ programa Savivaldybės nustatyta tvarka teikiama vertinti savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytai NVŠ programų vertinimo komisijai (toliau – Komisija), kuri nustato ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis. Komisija sudaroma iš įvairių institucijų atstovų, nepriklausomų vertintojų, turinčių patirties NVŠ srityje.

25. NVŠ programa vertinama pagal NVŠ programos vertinimo kriterijus (5 priedas).

26. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams.

27. Priėmus sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams, per tris darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas atsakingas asmuo pažymi tai KTPRR. NVŠ programos, atitinkančios reikalavimus, taip pat skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programą.

28. NVŠ teikėjas sudaro dalyvavimo NVŠ programoje sutartis su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) ir pateikia Savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyriui programoje dalyvaujančių vaikų skaičių, vardus ir pavardes. Savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyrius turi teisę prašyti NVŠ teikėjo pateikti daugiau informacijos apie NVŠ programose dalyvaujančius vaikus.

29. Savivaldybė savo nustatyta tvarka perveda lėšas NVŠ teikėjui pagal vaikų, sudariusių sutartis dėl dalyvavimo NVŠ programoje, skaičių.

30. Savivaldybės naudoja lėšas teisės aktų nustatyta tvarka ir užtikrina šių lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį, taip pat užtikrina programos vykdymo kokybę ir priežiūrą.

VII . ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS

31. Pasibaigus kalendoriniams metams, per 20 darbo dienų:

31.1. finansavimą gavę NVŠ teikėjai Švietimo valdymo informacinėje sistemoje (toliau – ŠVIS) pateikia NVŠ lėšų skyrimo ir panaudojimo ataskaitą (6 priedas);

31.2. Savivaldybė pateikia:

31.2.1. ŠVIS sistemoje – Savivaldybės NVŠ lėšų skyrimo ir panaudojimo ataskaitą (7 priedas);

31.2.2. Švietimo ir mokslo ministerijos Buhalterinės apskaitos skyriui – formą Nr. 2 (Metinė, ketvirtinė biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo 20 m. d. ataskaita, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“), banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje.

32. Metams pasibaigus, iki kitų metų sausio 5 d. Savivaldybės skirtas ir nepanaudotas NVŠ lėšas grąžina į Ministerijos sąskaitą Nr. LT307300010002457205.

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

33. Rekomenduojama NVŠ lėšų suma vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui yra 15 EUR/mėn.

34. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.

35. Savivaldybė siekia, kad NVŠ programos būtų įgyvendinamos kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi. Rekomenduojama NVŠ programas įgyvendinti bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose ir tam tikslui pritaikytose erdvėse. Savivaldybės taryba, tvirtinant turto nuomos taisykles, gali numatyti, kad NVŠ teikėjai galėtų išsinuomoti patalpas už minimalią kainą.

36. Savivaldybės švietimo registrų tvarkytojai ir kiti už NVŠ atsakingi darbuotojai konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo į švietimo registrus formas, teikia kitą informacinę ir metodinę pagalbą švietimo teikėjams.

 

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

Dėl Molėtų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metų tvarkos aprašo patvirtinimo

1. Parengto tarybos sprendimo projekto tikslai ir uždaviniai

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“, 2 punktu, Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metų tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. rugpjūčio 10 d. įsakymu Nr. V-883„Dėl neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo 2015 metams tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 punktu, Molėtų rajono savivaldybės taryba turi patvirtinti Molėtų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metų tvarkos aprašą. Aprašu bus apibrėžti valstybės lėšų, skiriamų Molėtų rajono savivaldybės mokinių ugdymui pagal neformaliojo vaikų švietimo programas (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) programas 2015 m. spalio – gruodžio mėnesiais skyrimo principai, lėšų naudojimas, reikalavimai švietimo teikėjui ir Neformaliojo vaikų švietimo programoms, Neformaliojo vaikų švietimo programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už skirtas lėšas tvarka.

2. Šiuo metu esantis teisinis reglamentavimas

Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“, 2 punktas, Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metų tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. rugpjūčio 10 d. įsakymu Nr. V-883 „Dėl neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo 2015 metams tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 punktas.

3. Galimos teigiamos ir neigiamos pasekmės priėmus siūlomą tarybos sprendimo projektą

Neigiamų pasekmių nenumatoma.

Teigiama: neformaliajame ugdyme bus užimama daigiau vaikų. Bus siekiama, kad neformalusis ugdymas vaikams būtų teikiamas kuo arčiau jų gyvenamosios vietos.

4. Priemonės sprendimui įgyvendinti

Nėra

5. Lėšų poreikis ir jų šaltiniai (prireikus skaičiavimai ir išlaidų sąmatos)

Valstybės biudžeto lėšos.

6.Vykdytojai, įvykdymo terminai

Neformaliojo vaikų švietimo teikėjai (išskyrus bendrojo ugdymo mokyklas).



Paskutinis atnaujinimas: 2015-08-13 10:30:28
Jūsų komentaras
Įveskite patvirtinimo kodą, kurį matote paveikslėlyje
AntiSpam
komentarų nėra