B1_208 Dėl administracinių ginčų komisijos | ||
SPRENDIMASDĖL MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS VISUOMENINĖS ADMINISTRACINIŲ GINČŲ KOMISIJOS SUDARYMO IR JOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO |
Meras | Stasys Žvinys |
PATVIRTINTA
Molėtų rajono savivaldybės tarybos
2011 m. spalio 20 d. sprendimu Nr. B1-208
MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS VISUOMENINĖS ADMINISTRACINIŲ GINČŲ KOMISIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Molėtų rajono savivaldybės visuomeninės administracinių ginčų komisijos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Molėtų rajono savivaldybės visuomeninės administracinių ginčų komisijos (toliau - Komisija) kompetenciją, darbo tvarką.
2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko potvarkiais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, kitais teisės aktais bei šiais nuostatais.
3. Komisija už savo darbą kartą per metus atsiskaito Molėtų rajono savivaldybės tarybai (toliau – Savivaldybės taryba) pristatydama ataskaitą Savivaldybės tarybos posėdžio metu, taip pat yra atsakinga Molėtų rajono savivaldybės merui.Komisija turi antspaudą su savo pavadinimu.
4. Komisija sudaroma 4 metams Savivaldybės tarybos sprendimu Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui iš 5 narių. Komisijos narių kandidatūras, iš jų Komisijos pirmininko ir pirmininko pavaduotojo, Savivaldybės tarybai tvirtinti teikia savivaldybės meras. Komisijos pirmininkas ir sekretorius turi turėti aukštąjį teisinį išsilavinimą.
II. KOMISIJOS KOMPETENCIJA
5. Komisija nagrinėja asmenų skundus dėl savivaldybių viešojo administravimo subjektų priimtų individualių administracinių aktų ir veiksmų teisėtumo, taip pat šių subjektų atsisakymo ar vilkinimo atlikti jų kompetencijai priskirtus veiksmus teisėtumo ir pagrįstumo.
6. Komisija nesprendžia Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (toliau - Įstatymas)16 straipsnyje, 18 straipsnio 2 ir 3 dalyse,19 straipsnyje ir20 straipsnio 1 dalyje nurodytų ginčų (bylų), mokesčių bylų, taip pat administracinių ginčų, kuriems nagrinėti Lietuvos Respublikos įstatymai numato kitokią tvarką.
III. SKUNDO (PRAŠYMO) PADAVIMAS, PRIĖMIMAS IR PASIRENGIMAS JĮ NAGRINĖTI
7. Skundą (prašymą) dėl savivaldybės viešojo administravimo subjekto priimto administracinio akto ar veiksmo (neveikimo) turi teisę paduoti asmenys, taip pat viešojo administravimo subjektai (įskaitant valstybės tarnautojus), kai jie mano, kad jų teisės yra pažeistos. Skundas (prašymas) Komisijai surašomas pagal Įstatymo 23 straipsnyje nustatytus formos ir turinio reikalavimus ir paduodamas tiesiogiai arba gali būti siunčiamas paštu.
8. Skunde (prašyme) turi būti nurodyta:
8.1. Komisijos pavadinimas;
8.2. pareiškėjo vardas, pavardė (pavadinimas), asmens kodas (kodas), gyvenamoji vieta (buveinė), taip pat atstovo, jeigu jis yra, vardas, pavardė ir adresas;
8.3. tarnautojo, kurio veiksmai skundžiami, vardas, pavardė, asmens kodas (jei žinomas), pareigos arba institucijos (administravimo subjekto) pavadinimas, buveinė;
8.4. trečiųjų suinteresuotų asmenų vardai, pavardės (pavadinimai), asmens kodai (kodai), gyvenamosios vietos (buveinės);
8.5. konkretus skundžiamas veiksmas (neveikimas) ar aktas, jo įvykdymo (priėmimo) data;
8.6. aplinkybės, kuriomis pareiškėjas grindžia savo reikalavimą, ir tai patvirtinantys įrodymai, liudytojų vardai, pavardės ir gyvenamosios vietos, kitų įrodymų buvimo vieta;
8.7. pareiškėjo reikalavimas;
8.8. pridedamų dokumentų sąrašas;
8.9. skundo (prašymo) surašymo vieta ir data.
9. Skundą (prašymą) pasirašo pareiškėjas ar jo atstovas. Prie atstovo paduodamo skundo (prašymo) turi būti pridedamas įgaliojimas ar kitoks dokumentas, patvirtinantis atstovo įgalinimus.
10. Prie skundo (prašymo) pridedama skundžiamas aktas. Jeigu būtina, taip pat pridedamas dokumentas, patvirtinantis reikalavimų ar prieštaravimų skundžiamam viešojo administravimo subjektui įteikimo datą bei dokumentai ir kiti įrodymai, kuriais pareiškėjas grindžia savo reikalavimus.
11. Skundas (prašymas) Komisijai turi būti paduotas per vieną mėnesį nuo skundžiamo administracinio akto paskelbimo arba individualaus akto ar pranešimo apie viešojo administravimo subjekto veiksmą (neveikimą) įteikimo suinteresuotai šaliai dienos arba per du mėnesius nuo dienos, kai baigiasi įstatymo ar kito teisės akto nustatytas reikalavimo įvykdymo terminas. Jeigu viešojo administravimo subjektas vilkina atitinkamo klausimo nagrinėjimą ir nustatytu laiku jo neišsprendžia, toks neveikimas (vilkinimas) gali būti apskųstas per du mėnesius nuo dienos, kai baigiasi įstatymo ar kito teisės akto nustatytas klausimo išsprendimo laikas.
12. Skundą (prašymą), teikiamą Komisijai, priima Savivaldybės administracijos Bendrasis skyrius. Savivaldybės administracijos Bendrasis skyrius nedelsiant skundą (prašymą) perduoda Komisijos sekretoriui.
13. Visi gautieji skundai (prašymai) turi būti įregistruoti skundų (prašymų) registravimo žurnale ir kompiuteryje. Skundų (prašymų) registravimo žurnale ir kompiuteryje nurodomi šie duomenys: eilės numeris; skundo (prašymo) gavimo data; pareiškėjo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (juridinio asmens pavadinimas, buveinė); skundo (prašymo) esmė; asmens, kuriam tirti perduotas skundas (prašymas), vardas, pavardė, parašas ir perdavimo data; skundo (prašymo) nagrinėjimo data; skundo (prašymo) nagrinėjimo rezultatai; žymos apie sprendimo apskundimą; žymos apie sprendimo įvykdymą.
14. Kiekvienam skundui (prašymui) pradedama atskira byla. Skundo (prašymo) registravimo numeris laikomas skundo (prašymo) bylos numeriu.
15. Pradėtosios skundų (prašymų) bylos nedelsiant perduodamos Komisijos pirmininkui.
16. Komisijos pirmininkas išnagrinėja ir sprendžia šiuos klausimus: ar priklauso šios Komisijos kompetencijai nagrinėti gautą skundą (prašymą); ar gautas skundas (prašymas) paduotas nepraleidus nustatyto skundo (prašymo) padavimo termino; ar skundas (prašymas) atitinka šių nuostatų 6 - 9 punktų reikalavimus; ar būtina reikalauti papildomos medžiagos; kuriuos asmenis reikia kviesti į posėdį; kada ir kur nagrinėti skundą (prašymą).
17. Komisijos pirmininkas paveda vienam iš Komisijos narių ištirti skundą (prašymą) ir pateikti jį nagrinėti Komisijos posėdžiui. Apie skundo (prašymo) gavimą Komisijos narys pasirašo skundų (prašymų) registravimo žurnale arba kompiuterinėje registravimo kortelėje. Komisijos narys, tirdamas skundą (prašymą), gali pasitelkti atitinkamai Savivaldybės institucijų valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, taip pat ekspertus, kad jie pateiktų išvadą dėl skundo (prašymo).
18. Komisija turi teisę:
18.1. reikalauti iš viešojo administravimo subjekto, priėmusio ginčijamą individualų administracinį aktą ar įvykdžiusio skundžiamą veiką, dokumentų, medžiagos ir informacijos, susijusių su posėdžiui rengiamu klausimu;
18.2. gauti raštu ar žodžiu valstybės tarnautojų paaiškinimus dėl ginčijamo dalyko.
19. Komisijos reikalaujama medžiaga ar dokumentų kopijos turi būti jai perduoti ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo reikalavimo gavimo dienos, jeigu pati Komisija nenustato kito termino. Prireikus Komisija terminą gali pratęsti.
20. Prireikus Komisijos nariai ar jų įgalioti asmenys gali tirti skundą (prašymą) vietoje.
21. Komisijos narys, baigęs tirti skundą (prašymą), praneša apie tai Komisijos pirmininkui, kuris skiria skundą (prašymą) nagrinėti Komisijos posėdyje.
IV. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
22. Komisijos darbą organizuoja ir jam vadovauja Komisijos pirmininkas. Kai Komisijos pirmininko nėra, laikinai jį pavaduoja Komisijos pirmininko pavaduotojas.
23. Komisijos sekretoriaus funkcijas nustato šie nuostatai bei Komisijos pirmininkas.
24. Komisiją techniškai aptarnauja Savivaldybės administracijos Bendrasis skyrius.
V. KOMISIJOS POSĖDŽIŲ ORGANIZAVIMAS
25. Komisijos veiklos forma yra posėdžiai. Jie šaukiami prireikus, atsižvelgiant į bylų skaičių.Paprastai komisijos posėdžiai vyksta ketvirtadieniais.Prireikus organizuojami išvažiuojamieji posėdžiai.
26. Komisijos posėdžius organizuoja ir jiems vadovauja Komisijos pirmininkas, o jo nesant - Komisijos pirmininko pavaduotojas.
27. Komisijai paduoti skundai (prašymai) turi būti išnagrinėti ir sprendimai dėl jų priimti ne vėliau kaip per 14 dienų nuo jų gavimo. Prireikus motyvuotu Komisijos sprendimu bendras skundo nagrinėjimo terminas gali būti pratęstas dar 14 dienų.
28. Komisijos posėdžio darbotvarkė ir teikiamų nagrinėti skundų (prašymų) kopijos pateikiamos Komisijos nariams ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio. Su kita medžiaga Komisijos nariai gali susipažinti kreipęsi į Komisijos narį, kuriam pavesta ištirti skundą (prašymą) ir pateikti jį nagrinėti Komisijos posėdžiui.
29. Apie Komisijos posėdžio laiką ir vietą pranešama skundo (prašymo) pareiškėjui, taip pat institucijoms ar jų valstybės tarnautojams, dėl kurių priimtų individualių administracinių aktų ar jų veiksmų skundžiamasi. Gavę pranešimus, šie asmenys arba jų atstovai turi teisę susipažinti su skundu (prašymu) ir kitais dokumentais iki Komisijos posėdžio.
30. Ginčo šalių ir jų atstovų neatvykimas į Komisijos posėdį, jeigu jiems buvo apie posėdį pranešta, nėra kliūtis nagrinėti skundą (prašymą) ir priimti sprendimą.
VI. SKUNDO (PRAŠYMO) NAGRINĖJIMAS KOMISIJOS POSĖDYJE IR SPRENDIMO PRIĖMIMAS
31. Komisijos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja 3 Komisijos nariai (įskaitant jos pirmininką). Komisijos posėdžiai yra vieši, Komisijos sprendimu gali būti rengiami uždari posėdžiai, kuriuose gali dalyvauti tik Komisijos pakviesti asmenys. Uždari Komisijos posėdžiai rengiami kai nagrinėjami klausimai susiję su valstybės, tarnybos ar komercine paslaptimi, kai siekiama užkirsti kelią paskelbti žinias apie privatų asmens gyvenimą bei kitą informaciją, kurios naudojimą bei platinimą riboja įstatymai. Komisijos narys privalo nusišalinti nuo dalyvavimo svarstant ir priimant sprendimus, kurie sukelia interesų konfliktą, nusišalinimo faktą užfiksuojant posėdžio protokole bei laisvos formos nusišalinimo pareiškime.
32. Komisijos posėdis pradedamas Komisijos pirmininkui paskelbus Komisijos sudėtį. Komisijos pirmininkas paskelbia, koks skundas (prašymas) bus nagrinėjamas, praneša apie ginčo šalių ir jų atstovų bei kitų asmenų atvykimą. Paskui išklausomas Komisijos pirmininko ar jos nario pranešimas apie gautą skundą (prašymą). Po Komisijos pirmininko ar nario pranešimo paaiškinimus dėl nagrinėjamo skundo (prašymo) gali pateikti pareiškėjas ir jo atstovai bei kiti posėdyje dalyvaujantys asmenys. Komisijos nariai turi teisę užduoti klausimus, susijusius su skundu (prašymu).
33. Ištyrus ginčo esmę, Komisijos pirmininkas paskelbia skundo (prašymo) nagrinėjimą baigtą ir praneša, kada bus priimtas sprendimas. Sprendimas turi būti priimamas tą pačią dieną, o kai skundas (prašymas) itin sudėtingas - ne vėliau kaip per 3 darbo dienas.
34. Komisija sprendimą dėl ginčo paprastai priima bendru sutarimu, dalyvaujant ne mažiau kaip 3 komisijos nariams. Kai bendro sutarimo nėra, sprendimas laikomas priimtu, kai už jį balsavo dauguma dalyvavusiųjų posėdyje.
35. Komisijos sprendimas turi būti pagrįstas išnagrinėtais dokumentais ir įstatymų bei kitų teisės aktų normomis.
36. Komisija priima vieną iš šių sprendimų:
36.1. atmesti skundą (prašymą) kaip nepagrįstą;
36.2. įpareigoti atitinkamą viešojo administravimo subjektą pašalinti padarytą pažeidimą ar įvykdyti kitokį Komisijos nurodymą;
36.3. įpareigoti atitinkamą viešojo administravimo subjektą per Komisijos nustatytą laiką priimti sprendimą dėl šio subjekto atsisakymo ar vilkinimo atlikti jo kompetencijai priskirtus veiksmus;
36.4. nutraukti bylą kaip nežinybingą.
37. Komisijos sprendime įrašomi šie duomenys: sprendimo priėmimo vieta ir data; komisijos pavadinimas ir sudėtis; posėdyje dalyvaujančių ginčų šalių ir jų atstovų vardai, pavardės; skundo (prašymo) turinys; Komisijos nustatytos aplinkybės; priimto sprendimo esmė; sprendimo apskundimo tvarkos paaiškinimas ir termino nurodymas.
Komisijos sprendimą pasirašo Komisijos pirmininkas ir nariai, dalyvavę priimant sprendimą.
38. Komisijos posėdžio metu rašomas protokolas. Protokolą rašo Komisijos sekretorius. Komisijos posėdžio protokole įrašomi šie duomenys: posėdžio vieta ir data, pradžia ir pabaiga; Komisijos pavadinimas ir sudėtis; posėdyje dalyvaujančių ginčo šalių ir jų atstovų vardai, pavardės; nagrinėjamo skundo (prašymo) turinys; asmenų, dalyvaujančių nagrinėjant skundą (prašymą), paaiškinimai, jų prašymai; Komisijos nario reikalavimu - asmeniška jo nuomonė svarstomu klausimu; balsavimo rezultatai; informacija apie priimto sprendimo paskelbimą, jo apskundimo tvarkos paaiškinimas ir termino nurodymas. Komisijos posėdžio protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius.
VII. KOMISIJOS SPRENDIMO VYKDYMAS
39. Komisijos sprendimas išsiunčiamas vykdyti kitą dieną po priėmimo. Viešojo administravimo subjektas privalo sprendimą įvykdyti per jame nurodytą laiką, o jeigu laikas nenurodytas, - per 20 dienų nuo sprendimo gavimo dienos.
40. Jeigu viešojo administravimo subjektas per nustatytą terminą neįvykdo Komisijos sprendimo, pareiškėjas turi teisę kreiptis į Vilniaus apygardos administracinį teismą (toliau - Teismas), prašydamas užtikrinti sprendimo vykdymą.
VIII. KOMISIJOS SPRENDIMO APSKUNDIMAS
41. Komisijos sprendimas per 20 dienų nuo jo gavimo dienos gali būti apskųstas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.
42. Komisijos sprendimą skųsti turi teisę ginčo šalis, nesutinkanti su Komisijos sprendimu.
43. Skundo padavimas Teismui sustabdo Komisijos sprendimo vykdymą.
IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
44. Šių nuostatų pakeitimus, papildymus ar naują redakciją tvirtina Savivaldybės taryba.
45. Nuostatai paskelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.
46. Nuostatų normos prieštaraujančios galiojantiems Lietuvos Respublikos įstatymams netaikomos, kol bus pakeistos Savivaldybės tarybos sprendimu.