B1_235 Dėl pagalbos į namus tvarkos aprašo | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBASPRENDIMASDĖL PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
|
Meras |
Stasys Žvinys |
PATVIRTINTA
Molėtų rajono savivaldybės tarybos
2010 m. gruodžio 21 d.
sprendimu Nr. B1-235
PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGOS TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pagalbos į namus paslaugos teikimo tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) reglamentuoja pagalbos į namus paslaugos poreikio nustatymo, skyrimo, sustabdymo ir nutraukimo Molėtų rajono gyventojams tvarką, asmens (šeimos) finansinių galimybių vertinimą, mokėjimą už pagalbos į namus paslaugą bei skundų nagrinėjimą.
2. Pagalba į namus – tai asmens namuose teikiamos paslaugos, padedančios asmeniui (šeimai) tvarkytis buityje bei dalyvauti visuomenės gyvenime.
3. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme (Žin.,2006, Nr.17-589; 2010, Nr. 53-2598) ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.
4. Pagalbos į namus paslaugos sudėtį ir maksimalią teikimo trukmę reglamentuoja Socialinių paslaugų katalogas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. AI-93 (Žin., 2006, Nr.43-1570; 2008, Nr. 2-72), pagalbos į namus paslaugos sudėtis ir teikimo trukmė konkrečiam asmeniui (šeimai) nustatoma individualiai, įvertinus pagalbos į namus poreikį.
5. Molėtų rajono gyventojams pagalbos į namus paslaugą teikia Molėtų socialinės paramos centre dirbantys lankomosios priežiūros darbuotojai.
II. PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGOS GAVĖJAI
6. Pagalbos į namus paslaugos gavėjai yra :
6.1.suaugę asmenys su negalia ir jų šeimos;
6.2. senyvo amžiaus asmenys ir jų šeimos;
6.3. kiti asmenys ir šeimos, laikinai dėl ligos ar kitų priežasčių netekę savarankiškumo.
III. KREIPIMASIS DĖL PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGOS TEIKIMO
7. Dėl pagalbos į namus paslaugos teikimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas su rašytiniu prašymu kreipiasi į Molėtų socialinės paramos centrą (toliau –Centras) užpildydamas prašymo-paraiškos socialinėms paslaugoms gauti formą SP-8 (toliau – prašymas-paraiška), patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr.A1-183 (Žin., 2005, Nr.81-2986; 2006, Nr. 79-3126) ir pateikia šiuos dokumentus:
7.1. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę);
7.2. pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažymą, patvirtinančią, kad asmuo yra įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą;
7.3. neįgaliojo ar pensininko pažymėjimą;
8. Veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, prašymą dėl pagalbos į namus paslaugos skyrimo asmeniui (šeimai) gali pateikti bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas negali to padaryti pats.
IV. PAGALBOS Į NAMUS POREIKIO NUSTATYMAS
9. Asmens (šeimos) pagalbos į namus paslaugos poreikį ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo prašymo- paraiškos gavimo dienos nustato Centre dirbantis socialinis darbuotojas.
10. Asmens pagalbos į namus paslaugos poreikis nustatomas individualiai pagal asmens nesavarankiškumą bei galimybes savarankiškumą ugdyti ar kompensuoti asmens interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis.
11. Pagalbos į namus paslaugos sudėtis konkrečiam asmeniui gali būti skirtinga, atsižvelgiant į jo poreikius, bet turi susidėti ne mažiau kaip iš trijų paslaugų, iki 10 valandų per savaitę (1 priedas).
12. Šeimos pagalbos į namus paslaugos poreikis nustatomas kompleksiškai vertinant šeimos narių gebėjimus, galimybes ir motyvaciją spręsti savo šeimos socialines problemas, palaikyti ryšius su visuomene bei galimybes tai ugdyti ar kompensuoti šeimos interesus ir poreikius atitinkančiomis bendrosiomis socialinėmis paslaugomis ar socialine priežiūra.
13. Vertinant asmens (šeimos) pagalbos į namus poreikį, užpildoma Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. kovo 13 d. įsakymu Nr. A1-67 (Žin.,2007, Nr. 32-1162).
14. Jei socialiniam darbuotojui, atliekančiam vertinimą, reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens (šeimos) pagalbos į namus paslaugos poreikio nustatymu, jis gali pareikalauti iš asmens, sveikatos priežiūros, policijos ir kitų institucijų papildomų dokumentų, reikalingų pagalbos į namus paslaugos poreikiui nustatyti.
15. Asmens (šeimos) pagalbos į namus paslaugos poreikį paslaugos teikimo laikotarpiu socialinis darbuotojas iš naujo vertina pasikeitus aplinkybėms ar asmens sveikatos būklei.
V. PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGOS SKYRIMAS, SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS
16. Socialinis darbuotojas, nustatęs asmens (šeimos) pagalbos į namus poreikį, socialinių
paslaugų poreikio vertinimo išvadas pateikia centro direktoriui. Per 14 kalendorinių dienų Molėtų rajono savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo priima sprendimą dėl pagalbos į namus paslaugos skyrimo, užpildydamas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 patvirtintą formą SP-9 (Žin., 2005, Nr.81-2986).
17. Išskirtinais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą ar kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sprendimas dėl pagalbos į namus paslaugos skyrimo priimamas nenustačius pagalbos į namus paslaugos poreikio. Tokiu atveju, poreikis turi būti nustatytas suteikus (arba jau teikiant) pagalbos į namus paslaugą per 7 kalendorines dienas.
18. Sprendimo dėl pagalbos į namus paslaugos skyrimo kopija per 5 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos įteikiama (išsiunčiama) asmeniui, originalas – įsegamas į asmens bylą.
19. Asmens (šeimos) ir pagalbos į namus paslaugos teikiančios įstaigos tarpusavio teisės ir pareigos, susijusios su asmens (šeimos) mokėjimu už paslaugas, nustatomos rašytine socialines paslaugas gaunančio asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo (rūpintojo) ir paslaugas teikiančios įstaigos sutartimi (2 priedas).
20. Lankomosios priežiūros darbuotojas, teikiantis asmeniui (šeimai) pagalbos į namus paslaugą, kiekvieną mėnesį pildo pagalbos į namus paslaugos teikimo ataskaitą (3 priedas).
21. Paaiškėjus, kad asmuo (šeima), jo globėjas, rūpintojas, besikreipiantis dėl pagalbos į namus paslaugos gavimo, pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikio vertinimui, pagalbos į namus paslaugos teikimas sustabdomas tol, kol, atsižvelgiant į naujai paaiškėjusias aplinkybes, pakartotinai nustatomas poreikis pagalbai į namus.
22. Sprendimą dėl pagalbos į namus paslaugų sustabdymo ar nutraukimo priima Molėtų rajono savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo, centro direktorės teikimu.
VI. MOKĖJIMAS UŽ PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGĄ
23. Asmens (šeimos) finansinės galimybės mokėti už pagalbos į namus paslaugą vertinamos vadovaujantis Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr.583 (Žin., 2006, Nr. 68-2510; 2010, Nr. 86-4549), Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2010 m. rugsėjo 23 d. sprendimu Nr.B1-135 „Dėl Molėtų rajono savivaldybės socialinių paslaugų organizavimo ir mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“.
24. Mokėjimo už pagalbą į namus dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas, ir gali būti nustatytas tik pinigine išraiška.
25. Mokėjimo už pagalbos į namus paslaugos dydis asmeniui (šeimai) neturi viršyti 20 procentų asmens (šeimos) pajamų.
26. Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, pagalbos į namus paslauga teikiama nemokamai.
27. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už pagalbos į namus paslaugos dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį.
28. Asmenys (šeimos), kurių pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) didesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, už teikiamas pagalbos į namus paslaugas moka:
28.1. jei pajamos nuo 2 iki 3 valstybės remiamų pajamų dydžio – 30 procentų pagalbos į namus paslaugos kainos;
28.2. jei pajamos nuo 3 iki 4 valstybės remiamų pajamų dydžio – 50 procentų pagalbos į namus paslaugos kainos;
28.3. jei pajamos nuo 4 iki 5 valstybės remiamų pajamų dydžio – 80 procentų pagalbos į namus paslaugos kainos;
28.4. jei pajamos virš 5 valstybės remiamų pajamų dydžio – 100 procentų pagalbos į namus paslaugos kainos.
29. Asmuo (šeima), kuriam teikiama pagalbos į namus paslauga, už suteiktą paslaugą iki kito mėnesio 20 dienos perveda nustatytą mokėjimo sumą į Centro atsiskaitomąją sąskaitą.
30. Kai asmuo, kuriam teikiama pagalbos į namus paslauga, dėl sveikatos būklės nepajėgia susimokėti pats ir nėra artimųjų, Centro lankomosios priežiūros darbuotojas, kiekvieną mėnesį
pasirašytinai paima iš paslaugos gavėjo sutartyje nustatytą lėšų dydį ir sumoka už paslaugą banko skyriuje bei pateikia paslaugos gavėjui kvitą .
31. Asmuo privalo pranešti Centrui apie jo (šeimos) pajamų pokyčius per 1 mėnesį nuo pajamų pasikeitimo dienos.
VII. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
32. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys išvadas dėl asmens (šeimos) pagalbos į namus poreikio vertinimo, sprendimą dėl pagalbos į namus paslaugos skyrimo gali apskųsti Socialinių paslaugų priežiūros departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
33. Lėšos, gautos už pagalbos į namus paslaugą, įtraukiamos į apskaitą ir naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.
________________
Pagalbos į namus paslaugos
teikimo tvarkos aprašo
1 priedas
PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ SĄRAŠAS
Eil.Nr. | Paslaugos pavadinimas | Paslaugos sudėtis | Pastabos |
1. | Bendravimas | 1.1. pokalbio palaikymas, skatinimas bendrauti | Pagal poreikį |
2 | Informavimas | 2.1. reikalingos informacijos apie pagalbos į namus paslaugą suteikimas; 2.2. pagalbos į namus paslaugos trukmės (dažnumo) pakeitimo galimybių aptarimas; 2.3. mokėjimo už teikiamą pagalbos į namus paslaugą aptarimas; 2.4. pagalbos į namus paslaugos kokybės ir efektyvumo rezultatų aptarimas; 2.5. reikalingos informacijos asmeniui (šeimai) apie socialines garantijas, naujus teisės aktus suteikimas ir kt. |
Pagal poreikį |
3. | Konsultavimas | 3.1. asmens (šeimos) probleminės situacijos analizavimas ir ieškojimas veiksmingų problemos sprendimo būdų. | Pagal poreikį |
4. | Tarpininkavimas ir atstovavimas | 4.1. pagalbos asmeniui (šeimai) suteikimas sprendžiant įvairias asmens (šeimos) problemas (teisines, sveikatos, ūkines, buitines, tvarkant dokumentus, mokant mokesčius, užrašant pas specialistus, organizuojant ūkinius darbus ir kt.), tarpininkaujant tarp asmens (šeimos) ir jo (jos) aplinkos (kitų institucijų, specialistų, asmenų); 4.2. transporto paslaugos organizavimas;4.3. lydėjimas į įvairias įstaigas ir iš jų. |
Pagal poreikį |
5. | Pagalba apsirūpinant maisto produktais | 5.1. maisto produktų nupirkimas ir pristatymas į namus; 5.2. maisto produktų nupirkimas turgavietėje ir atnešimas; 5.3. pagalba ruošiant maistą; 5.4. karšto maisto atnešimas ( iš kavinės, valgyklos ar kitų maitinimo įstaigų);5.5. indų plovimas. |
Pagal grafiką Į produktų pirkimo paslaugos teikimo trukmę įskaitomas laukimo eilėse laikas, nuėjimas į parduotuvę ir grįžimas iš jos. |
6. | Pagalba organizuojant asmens sveikatos priežiūrą | 6.1. gydytojo, greitosios medicininės pagalbos iškvietimas į namus; 6.2. vaistų / medicininių priemonių recepto pas gydytojus išrašymas; 6.3. vaistų / medicininių priemonių nupirkimas ir pristatymas; 6.4. paslaugų gavėjo lankymas stacionarioje gydymo įstaigoje; 6.5. pagalba vartojant gydytojo paskirtus vaistus. |
|
7. | Asmens higienos paslaugos | 7.1. pagalba rūpinantis kasdienine asmens higiena (prausiantis, šukuojantis, skutant barzdą ir kt.); 7.2. pagalba nusirengiant ir apsirengiant; 7.3. pagalba apsikerpant rankų ir kojų nagus; 7.4. pagalba maudantis (vonioje ar duše); 7.5. lyginimas (iki 5 kg sausų skalbinių); 7.6. patalynės keitimas; 7.7. patalynės (drabužių) nunešimas (parnešimas) į/ iš skalbyklos; 7.8. skalbimas automatine skalbimo mašina (iki 5 kg sausų skalbinių, asmens namuose); 7.9. skalbimas mechanine skalbimo mašina (iki 5 kg sausų skalbinių, asmens namuose); 7.10. skalbimas rankomis (iki 1 kg sausų skalbinių, asmens namuose). 7.11. asmens higienos ir pramoninių prekių pirkimas (drabužių, patalynės, avalynės, buitinių, ūkinių ir kt.). |
Naudojamos paslaugos gavėjo priemonės. |
8. | Namų tvarkymas | 8.1. buto (namo) gyvenamųjų kambarių valymas bei grindų plovimas; 8.2. buto (namo) langų valymas ir plovimas; 8.3. užuolaidų keitimas; 8.4. šviestuvų valymas; 8.5. vonios, tualeto ar dušo patalpų valymas bei grindų plovimas; 8.6. virtuvės patalpų valymas bei grindų plovimas; 8.7. dulkių valymas nuo baldų ir buitinių prietaisų; 8.8. veidrodžių valymas; 8.9. šiukšlių surinkimas ir išnešimas; 8.10. drabužių spintos tvarkymas; 8.11. kilimų valymas (dulkių siurbliu); 8.12. tualetinio kibiro išnešimas ir jo priežiūra; 8.13. nešvaraus vandens išnešimas; 8.14. gėlių laistymas. |
Naudojamos kliento priemonės |
9. | Pagalba atliekant bei organizuojant ūkinius darbus | 9.1. malkų (anglies) atnešimas (šildymo sezono metu); 9.2. krosnies pakuros išvalymas ir pelenų išnešimas; 9.3. krosnies iškūrenimas; 9.4. vandens atnešimas iš šulinio, kolonėlės (kasdieniniam vartojimui, maudymuisi, skalbimui); 9.5. sniego valymas žiemos metu (iki šulinio, malkinės, tualeto ir pagrindinio įėjimo į namus); 9.6. dujų baliono pakeitimo organizavimas; 9.7. malkų (anglies) įsigijimo, paruošimo organizavimas; 9.8. krosnių, dūmtraukių valymo organizavimas; 9.9.krosnių perstatymo ar pastatymo organizavimas; 9.10. smulkaus gyvenamųjų patalpų remonto organizavimas; 9.11. buitinių prietaisų remonto, drabužių ir avalynės taisymo organizavimas. |
Pagal poreikį Naudojamos paslaugos gavėjo priemonės |