08 Dėl bendruomenių savivaldos lėšų tvarkos aprašo | ||
MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBASPRENDIMO PROJEKTASDĖL VIETOS BENDRUOMENIŲ SAVIVALDOS 2013-2015 METŲ PROGRAMOS LĖŠŲ VIETOS BENDRUOMENIŲ SPRENDIMAMS ĮGYVENDINTI MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
|
Meras | Stasys Žvinys |
Parengė Kultūros ir švietimo skyriaus vedėjo pavaduotojas kultūrai Gintautas Matkevičius
Pastabas ir pasiūlymus teikti iki 2014-03-26 el. p. g.matkevicius@moletai.lt
PATVIRTINTA
Molėtų rajono savivaldybės tarybos
2014 m. kovo 27 d.
sprendimu Nr.
VIETOS BENDRUOMENIŲ SAVIVALDOS 2013-2015 METŲ PROGRAMOS LĖŠŲ VIETOS BENDRUOMENIŲ SPRENDIMAMS ĮGYVENDINTI MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programos lėšų vietos bendruomenių sprendimams įgyvendinti Molėtų rajono savivaldybėje skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato vietos bendruomenių tarybų (toliau – VBT) sudarymo ir veiklos principus bei kaip turi būti organizuojamas ir finansuojamas Vietos bendruomenių savivaldos 2013– 2015 metų programos įgyvendinimas, vykdoma kontrolė.
2. Šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme ir Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. A1-71 „Dėl Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programos patvirtinimo“ (toliau – Programa), vartojamas sąvokas.
3.Aprašas tvirtinamas ir keičiamas Molėtų rajono savivaldybės tarybos sprendimu.
II. VIETOS BENDRUOMENIŲ TARYBŲ SUDARYMAS IR VEIKLA
4. Molėtų rajono savivaldybės Alantos, Balninkų, Čiulėnų, Dubingių, Giedraičių, Inturkės, Joniškio, Luokesos, Mindūnų, Suginčių, Videniškių seniūnijose sudaroma po vieną vietos bendruomenės tarybą.
5.VBT priimtiems sprendimams įgyvendinti skirtos Programos lėšos (toliau – Lėšos) Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu seniūnijoms paskirstomos proporcingai pagal gyventojų skaičių.
6. VBT sudaroma iš pavienių bendruomenės narių, vietos bendruomenės gyventojų atstovų (seniūnaičių), šioje teritorijoje veikiančių bendruomeninių organizacijų bei religinių bendruomenių ir bendrijų atstovų, vietos bendruomenės gyventojų poreikius tenkinančių nevyriausybinių organizacijų, valstybės ir savivaldybės institucijų bei įstaigų atstovų. VBT gali sudaryti nuo 5 iki 11 narių.
7. Seniūnai organizuoja vietos bendruomenės gyventojų atstovų (seniūnaičių), bendruomeninių organizacijų, religinių bendruomenių ir bendrijų atstovų susirinkimus, kuriuose renkami ir deleguojami kandidatai į VTB. Kvietimas į susirinkimą publikuojamas seniūnijos informacinėse lentose ir kitais gyventojams prieinamais informavimo būdais.
8. Seniūnas, pasitaręs su Aprašo 6 p. įvardintais vietos bendruomenės gyventojų ir organizacijų atstovais, kviečia aktyviausius pavienius vietos bendruomenės narius, vietos bendruomenės gyventojų poreikius tenkinančių nevyriausybinių organizacijų, valstybės ir savivaldybės institucijų bei įstaigų atstovus į susirinkimą, kuriame renkama VBT.
9. Sudarant VBT, privaloma vadovautis principu, kad pavieniai vietos bendruomenės nariai, vietos bendruomenės gyventojų poreikius tenkinančių nevyriausybinių organizacijų, valstybės ir savivaldybės institucijų bei įstaigų atstovai negali sudaryti daugiau kaip 1/3 VBT narių skaičiaus.
10. VBT pirmininku negali būti savivaldybės administracijos ar kito įgyvendinti Programą savivaldybėje paskirto subjekto atstovas. VBT posėdžiai yra atviri.
11. Nuo antrųjų Programos įgyvendinimo metų, kasmet vykdomas VBT sudėties keitimas. Turi būti keičiama ne mažiau kaip ketvirtadalis VBT narių.
12. VBT veiklos tikslas – bendradarbiaujant su vietos bendruomene, priimti sprendimus dėl Programai įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimo tenkinant viešuosius vietos bendruomenės poreikius.
13. VBT darbo forma yra posėdžiai, kurių organizavimu rūpinasi vietos seniūnija.
14. VBT nariai į posėdžius kviečiami telefonu ar elektroniniu laišku ne vėliau kaip prieš 3 kalendorines dienas.
15. VBT posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 jos narių.
16. VBT pirmininką ir pavaduotoją vietos bendruomenės tarybos nariai išrenka pirmojo posėdžio metu.
17. Sprendimai priimami balsuojant atvirai. Susitarimas dėl slapto balsavimo priimamas tik dalyvaujančių VBT narių dauguma.
18. VBT sprendimus priima posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia VBT pirmininko (jo nesant – pirmininko pavaduotojo) balsas.
19. VBT sprendimai įforminami vietos bendruomenės tarybos posėdžio protokolu. Protokole turi būti nurodyta: posėdžio vieta ir laikas, dalyvių skaičius, kvorumo buvimas, balsavimo rezultatai, sprendimai, kurių vykdymui skiriamos lėšos, trumpas veiklų aprašymas ir lėšų suma. Protokolą pasirašo VBT posėdžio pirmininkas ir sekretorius. Prie protokolo turi būti pridedamas dalyvių sąrašas ir informacija apie posėdžio sušaukimą. Protokolo kopija kartu su siūlomų finansuoti veiklų aprašymais ir sąmatomis pateikiami vietos seniūnijos seniūnui, o seniūnas šiuos dokumentus pateikia Savivaldybės administracijos direktoriui.
20. VBT sprendimai yra vieši, skelbiami seniūnijos informacinėse lentose ir rajono savivaldybės tinklalapyje www.moletai.lt.
III. PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS
21. Molėtų rajono savivaldybės administracija (toliau – Administracija):
21.1. pagal poreikį konsultuojasi su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija dėl Programos įgyvendinimo tvarkos aprašo ir jo pakeitimo projektų;
21.2 pateikia Socialinių paslaugų priežiūros departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau- Socialinių paslaugų priežiūros departamentas) Molėtų rajono savivaldybės tarybos patvirtintą Programos įgyvendinimo tvarkos aprašą;
21.3. įgyvendina VBT sprendimu numatytas finansuoti veiklas ir informuoja apie jas savivaldybės ir vietos bendruomenių gyventojus;
21.4. teikia Socialinių paslaugų priežiūros departamentui veiklos ir finansines ataskaitas sutartyje nustatyta tvarka;
21.5. atsako už informacijos ir pateiktų dokumentų teisingumą, tikslumą, pateikimą laiku, gautų valstybės biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą teisės aktų nustatyta tvarka;
21.6. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja už Programos lėšas įsigytą turtą ir juo disponuoja;
21.7. pirkdama prekes, paslaugas ar darbus, vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu;
21.8. užtikrina ir kontroliuoja, kad VBT sprendimais patvirtintoms veikloms įgyvendinti skirtomis lėšomis nebūtų finansuojamos išlaidos, kurios yra finansuojamos iš kitų finansavimo šaltinių.
22. Molėtų rajono savivaldybės seniūnijų seniūnai:
22.1. sudaro VBT ir tvirtina jos sudėtį;
22.2. rūpinasi VBT posėdžių organizavimu: patalpomis, reikalingomis priemonėmis ir kitomis VBT veiklai reikalingomis sąlygomis;
22.3. pateikia Administracijai VBT sprendimus ir sąmatas dėl numatytų veiklų vykdymo.
23. Molėtų rajono bendruomenių centrų asociacija:
23.1. dalyvauja Administracijos organizuojamuose pasitarimuose ar posėdžiuose, kuriuose aptariamas Programos įgyvendinimo tvarkos aprašo projektas;
23.2. dalyvauja vykdant Programos įgyvendinimo savivaldybėse stebėseną.
IV. VEIKLŲ FINANSAVIMAS IR KONTROLĖ
24.Tinkamomis finansuoti laikomos VBT sprendimu patvirtintos veiklos, tenkinančios vietos bendruomenių viešuosius poreikius:
24.1. socialinė veikla, skirta socialiai pažeidžiamiems bendruomenės nariams ir (ar) grupėms (labdaros akcijų organizavimas, senyvo amžiaus ir kitų vienišų, pagalbos reikalingų asmenų lankymas, pagalbos sau grupių organizavimas nuo priklausomybių ar kitų socialinių problemų kenčiantiems asmenims bei jų artimiesiems, renginių ir kitų priemonių, skatinančių socialinę atskirtį patiriančių asmenų ir grupių įsitraukimą į bendruomenės gyvenimą, organizavimas);
24.2. vaikų ir jaunimo užimtumas (renginių, stovyklų ir kitų prasmingų vaikų ir jaunimo laisvalaikio užimtumo veiklų organizavimas, skatinantis asmeninių ir socialinių gebėjimų ugdymą);
24.3. kultūrinė ir švietėjiška veikla (mokymo(si) priemonių, skatinančių kūrybiškumą, saviraišką ir vietos gyventojų išprusimą, organizavimas, vietos bendruomenės tapatybei ir telkimui reikšmingų leidinių leidyba);
24.4. sporto ir sveikatinimo veikla (sportuojančių gyventojų telkimas, sporto varžybų ir treniruočių organizavimas, sveikai gyvensenai propaguoti skirtų renginių, teminių užsiėmimų ir mokymų organizavimas);
24.5. bendruomenės akcijos ir iniciatyvos, skirtos viešųjų erdvių ir aplinkos kokybei gerinti (parkų, sporto ir poilsio aikštelių, vaikų žaidimų aikštelių, kitų vietos bendruomenės teritorijoje esančių poilsio ir rekreacijos vietų tvarkymas ir atnaujinimas, viešo naudojimo patalpų pritaikymas bendruomenės poreikiams);
24.6. bendruomeninė veikla ir kita vietos bendruomenės sutelktumą ir gyvenimo kokybę gerinanti veikla (pilietinių iniciatyvų (bendruomenės forumų), skatinančių vietos gyventojus kelti ir spręsti vietos bendruomenei svarbius klausimus, bendruomeninių organizacijų ir vietos valdžios institucijų bendradarbiavimą, organizavimas ir savanoriškos veiklos organizavimas).
25. Lėšos negali būti naudojamos:
25.1. įsiskolinimams dengti;
25.2. investiciniams projektams rengti ir įgyvendinti;
25.3. apmokėti Programos įgyvendinimo išlaidoms, kurios yra finansuojamos iš kitų finansavimo šaltinių;
25.4. veikloms, kurios:
25.4.1. kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;
25.4.2. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia nepagarbą tautiniams ir religiniams Lietuvos valstybės simboliams;
25.4.3. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais populiarina smurtą, prievartą, neapykantą;
25.4.4. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus.
26. Ilgalaikio materialiojo turto, įsigyto už Programos lėšas, savininkė yra Savivaldybė, o valdytoja – Savivaldybės administracija. Šis turtas naudojamas viešiesiems vietos bendruomenių poreikiams tenkinti.
27. Valstybės biudžeto lėšos turi būti laikomos banke specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje.
28. Lėšos privalo būti naudojamos tik sutartyse nurodytai veiklai. Ministerija ir (ar) Socialinių paslaugų priežiūros departamentas turi teisę tikrinti, ar Programai įgyvendinti skirtos lėšos naudojamos laikantis sutartyje nustatytų įsipareigojimų dėl finansavimo ir atsiskaitymo tvarkos.
29. Už banke laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas privaloma pervesti į valstybės biudžeto sutartyje nurodytą banko sąskaitą ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 5 d.
30. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija ar Socialinių paslaugų priežiūros departamentas gali nutraukti sutartį, sustabdyti lėšų pervedimą arba inicijuoti pervestų lėšų išieškojimą, jeigu nevykdomi ar netinkamai vykdomi pasirašytų sutarčių įsipareigojimai.
IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
31. Informacija apie finansuojamas ir įgyvendintas veiklas skelbiama rajono Savivaldybės tinklalapyje (www.moletai.lt) ir rajono Savivaldybės visuomenės informavimo priemonėse