Molėtų rajono savivaldybė

Savivaldybės biudžetinė įstaiga
Vilniaus g. 44, LT-33140 Molėtai
Tel. (8 383) 54 761
El. p. savivaldybe@moletai.lt
Juridinių asmenų registras, kodas 188712799



Svetainės struktūra
02 Dėl žemės mokesčio tarifų 2013 metams

MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

SPRENDIMO PROJEKTAS

DĖL ŽEMĖS MOKESČIO TARIFŲ NUSTATYMO 2013 METAMS
2012 m. lapkričio d. Nr.
Molėtai

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 2 dalies 37 punktu ir Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymo (Žin., 1992, Nr. 21-612; 2007, Nr. 46-1716; 2011, Nr. 163-7743) 6 straipsniu, Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos 2011 m. lapkričio 22 d. įsakymo Nr. 1P-(1.3)-277 „Dėl žemės vertinimo masiniu būdu dokumentų tvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 150-7090) 1.1.27 punktu,

Molėtų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Nustatyti žemės mokesčio tarifus (procentais nuo žemės mokestinės vertės):

1.1. Žemės ūkio paskirties žemei:

1.1.1. mėgėjiškų sodų – 0,8;

1.1.2. likusiai žemės ūkio paskirties žemei – 1,4;

1.2. Vandens ūkio paskirties žemei - 1,5;

1.3. Miškų ūkio paskirties žemei – 1,5;

1.4. Konservacinės paskirties žemei – 1,4;

1.5. Kitos paskirties žemei:

1.5.1. gyvenamųjų teritorijų – 0,7;

1.5.2. komercinės paskirties objektų teritorijų – 1,5;

1.5.3. pramonės ir sandėliavimo ir inžinerinės infrastruktūros teritorijų – 1,0;

1.5.4. rekreacinių teritorijų – 2,5;

1.5.5. visuomeninės paskirties teritorijų – 0,7.

1.6. Apleistai žemės ūkio paskirties žemei (sumedėjusiais augalais (išskyrus želdinius) apaugę žemės sklype ar jo dalyje esančių žemės ūkio naudmenų plotai, nustatyti nuotoliniais kartografavimo metodais Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka) – 2,0.

1.7. Žemei, nenurodytai 1.1 – 1.6 punktuose – 1,5.

2. Šiuos mokesčio tarifus taikyti apskaičiuojant žemės mokestį 2013 metų mokestiniu laikotarpiu.

Meras Stasys Žvinys

Parengė Turto skyriaus vedėja Aldona Rusteikienė

Pastabas ir pasiūlymus teikti el.p. a.rusteikiene@moletai.lt  iki 2012-11-07.

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

Dėl žemės mokesčio tarifų nustatymo 2013 metams

1. Parengto tarybos sprendimo projekto tikslai ir uždaviniai:

Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 2 dalies 37 punktas reglamentuoja, kad Savivaldybės tarybos kompetencija nustatyti mokesčių tarifus įstatymų nustatyta tvarka.

2011 m. gruodžio 21 d. priimtas Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymo pakeitimo įstatymas Nr. XI-1829, kuris įsigalioja nuo 2013 m. sausio 1 dienos.

Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymo (Žin., 1992, Nr. 21-612; 2007, Nr. 46-1716; 2011, Nr. 163-7743) (toliau – Įstatymas) 6 straipsnio 2 dalis reglamentuoja, kad savivaldybės taryba, atsižvelgdama į naujai atlikto masinio žemės vertinimo rezultatus, kitą mokestinį laikotarpį galiosiantį mokesčio tarifą gali nustatyti iki einamojo mokestinio laikotarpio gruodžio 1 dienos. Įstatyme nustatyta, kad mokesčio tarifas – nuo 0,01 procento iki 4 procentų žemės mokestinės vertės. Savivaldybės taryba gali nustatyti ir kelis konkrečius mokesčio tarifus, kurie diferencijuojami tik atsižvelgiant į vieną ar kelis iš šių kriterijų: pagrindinę žemės naudojimo paskirtį, žemės naudojimo būdą ir pobūdį, žemės sklypo naudojimą ar nenaudojimą, dydį, mokesčio mokėtojų kategorijas (dydį ar teisinę formą, ar socialinę padėtį), žemės sklypo buvimo savivaldybės teritorijoje vietą.

Iki2012 m. gruodžio 31 d. žemės mokesčio tarifas metams – 1,5 procento žemės kainos, kuri lygi žemės vertei, apskaičiuotai pagal Žemės įvertinimo metodiką. Nuo2013 m. sausio 1 d. žemės mokestinė vertė yra žemės vidutinė rinkos vertė (apskaičiuojama pagal masinio žemės vertinimo metu parengtus žemės verčių žemėlapius) arba žemės vertė nustatyta, atlikus individualų žemės vertinimą. Žemės ūkio paskirties žemės, išskyrus apleistas žemės ūkio naudmenas, mokestinė vertė yra jos vidutinė rinkos vertė arba vertė, nustatyta atlikus individualų žemės vertinimą, padauginta iš koeficiento 0,35.

Žemės mokestinės vertės skaičiavimui nustatytas 5 metų pereinamasis laikotarpis, t. y. jei 2013 metų mokestiniu laikotarpiu žemės ploto (aro) mokestinė vertė padidėja lyginant su 2012 metų mokestiniu laikotarpiu buvusia mokestine verte, tai iš 2013 m. mokestinės vertės atimama 80 procentų vertės padidėjimo (t. y. 80 procentų skirtumo susidariusio tarp 2013 m. mokestiniu laikotarpiu nustatytos mokestinės vertės ir 2012 m. mokestiniu laikotarpiu buvusios mokestinės vertės), 2014 m. – 60 procentų, 2015 – 40 procentų, 2016 m. – 20 procentų.

Molėtų rajono savivaldybės mero2012 m. spalio 3 d. potvarkiu Nr. B3-14 „Dėl darbo grupės sudarymo“ sudaryta darbo grupė, kuri, atsižvelgdama į VĮ Registrų centro pateiktas Molėtų rajono savivaldybės žemės vertes pagal turto grupes, atliko žemės mokestinės vertės skaičiavimus pagal žemės vidutinę rinkos kainą.

Darbo grupės siūlomi nustatyti žemės mokesčio tarifai (procentais nuo žemės mokestinės vertės) 2013 metams:

Gyvenamųjų teritorijų vienbučių ir dvibučių, daugiabučių gyvenamųjų pastatų teritorijų žemei priskiriamos teritorijos, skirtos gyvenamųjų namų statyboms. Pagal VĮ Registrų centro pateiktus duomenis tokio pobūdžio žemės vidutinė rinkos vertė Molėtų mieste padidėjo vidutiniškai 2,4 karto, kitose verčių zonose nuo 1,1 iki 13,7 karto. Gyvenamųjų teritorijų žemei siūlomas 0,7 procento mokesčio tarifas.

Komercinės paskirties objektų teritorijos apima teritorijas, skirtas prekybos, paslaugų ir pramogų statiniams statyti. Komercinės paskirties žemės sklypų vertės kinta nežymiai, arba mažėja. Komercinės paskirties žemei siūlomas 1,5 proc. mokesčio tarifas.

Rekreacinių teritorijų žemei priklauso teritorijos, skirtos ilgalaikio (stacionaraus) poilsio statiniams ar statinių grupėms statyti, trumpalaikio poilsio statiniams ar statinių grupėms statyti bei kitiems laikiniems pastatams statyti, kurie reikalingi išvardintiems objektams aptarnauti, taip pat paplūdimiams ir jų infrastruktūros objektams statyti. Pagal VMI duomenis, rajone yra8,3 ha šios paskirties žemės. Siūloma nustatyti 2,5 proc. mokesčio tarifą.

Mėgėjiškų sodų žemės sklypų žemei, kuri grupuojant priskiriama žemės ūkio paskirties žemei, siūloma nustatyti 0,8 proc. mokesčio tarifą. Pagal VĮ Registrų centro pateiktus duomenis tokio pobūdžio žemės vidutinė rinkos vertė padidėja vidutiniškai 12 kartų, tačiau, skaičiuojant mokestį, bus taikomas mažinimo koeficientas 0,35. Skaičiuojant nuo indeksuotos vertės 1 aro kaina buvo vidutiniškai 0,44 lito, o2013 m., skaičiuojant nuo vidutinės rinkos vertės, taikant 0,8 proc. mokesčio tarifą, 1 aro kaina būtų vidutiniškai 1,05 lito.

Pramonės ir sandėliavimo žemei siūloma taikyti 1,0 proc. mokesčio tarifą. Pramonės ir sandėliavimo objektų bei inžinerinės infrastruktūros teritorijoms priskiriamos teritorijos, skirtos gamybos ir pramonės įmonių, sandėlių, terminalų bei kitų sandėliavimo objektų statybai, teritorijos, reikalingos visų rūšių transporto ir pėsčiųjų judėjimui, inžineriniams statiniams bei inžineriniams tinklams. Atskirose verčių zonose sklypų vertė didėja, kitose - mažėja.

Vandens ūkio paskirties žemei priklauso fizinių ir juridinių asmenų ūkinei veiklai naudojami vandens telkiniai, rekreaciniai, ekosistemas saugantys, bendro naudojimo vandens telkiniai. Siūloma nustatyti 1,5 proc. mokesčio tarifą.

Miškų ūkio paskirties žemei priskiriamas mišku apaugęs plotas ir neapaugęs mišku plotas: kirtavietės, žuvę medynai, miško aikštelės, medelynai, daigynai, miško sėklinės plantacijos ir žaliaviniai krūmynai bei plantacijos; žemė, kurią užima miško keliai, kvartalų, technologinės ir priešgaisrinės linijos, medienos sandėliai, kitų su mišku susijusių įrenginių plotai, poilsio aikštelės, žvėrių pašarų aikštelės; žemė, kurioje numatyta įveisti mišką, miško valdose įsiterpusios kitos žemės naudmenos. Apskaičiuojant žemės mokestį, neapmokestinama miško žemė ir žemės ūkio paskirties žemė, kurioje įveistas miškas. Miškų ūkio paskirties žemės sklypams siūloma nustatyti 1,5 proc. mokesčio tarifą.

Konservacinės paskirties žemei priskiriami gamtinių rezervatų, kultūros paveldo objektų žemės sklypai, kuriuose draudžiama ūkinė veikla, nesusijusi su šių objektų priežiūra, tvarkymu ir apsauga. Konservacinės paskirties žemės sklypai priskiriami Žemės ūkio pakirties žemės turto grupei. Siūloma nustatyti 1,4 proc. mokesčio tarifą.

Visuomeninės paskirties teritorijų žemės sklypų naudojimo būdas yra teritorijos, skirtos valstybės ir savivaldybės institucijoms, kitoms iš valstybės ar savivaldybės biudžetų išlaikomoms įstaigoms, tradicinėms religinėms bendruomenėms ir bendrijoms, mokslo, kultūros, sporto, sveikatos apsaugos srityje veikiančioms asociacijoms ir visuomeninėms organizacijoms. Šios teritorijos priskiriamos Gyvenamųjų teritorijų turto grupei, todėl siūlomas 0,7 proc. mokesčio tarifas. Pagal VMI duomenis, rajone šios paskirties žemės sklpų yra11,35 ha.

Žemės ūkio paskirties žemei mokestinė vertė apskaičiuojama jos vidutinę rinkos vertę padauginus iš koeficiento 0,35. Pagal VĮ Registrų centro pateiktus duomenis, žemės verčių pokytis pagal verčių grupes kinta nuo 0 iki 4,3 karto daugiau už 1 ha. Žemes mokestis nuo indeksuotos vertės už1 ha buvo vidutiniškai 8,7 lito, o2013 m., skaičiuojant nuo vidutinės rinkos vertės, taikant 1,4 proc. mokesčio tarifą,1 ha kaina vidutiniškai bus 10,55 lito. Žemės ūkio pakirties žemei siūloma nustatyti 1,4 proc. mokesčio tarifą.

Apleistoms žemės ūkio naudmenoms (sumedėjusiais augalais (išskyrus želdinius) apaugę žemės sklype ar jo dalyje esančių žemės ūkio naudmenų plotai, nustatyti nuotoliniais kartografavimo metodais Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka) siūloma nustatyti 2,0 proc. mokesčio tarifą. Įstatymas reglamentoja, kad tokiai žemei netaikomas ir mokesčio mažinimo koeficientas 0,35.

Įstatymo 15 straipsnio 2 straipsnio 2 dalies nuostatose teigiama, kad mokesčio už žemės ūkio paskirties žemę, išskyrus apleistas žemės ūkio naudmenas ir mėgėjų sodo bei sodininkų bendrijų bendrojo naudojimo žemę, suma 2013-2017 metų mokestiniais laikotarpiais visais atvejais neviršija vieno lito už vieną arą.

Žemės mokesčio lengvatos nustatytos Įstatymo 8 straipsnyje. Šio straipsnio 3 dalis reglamentuoja, kad savivaldybių tarybos turi teisę savo biudžeto sąskaita sumažinti mokestį arba visai nuo jo atleisti. Siūloma lengvatų nenustatyti ir, esant būtinybei, nagrinėti tik atskirus individualius atvejus.

Parengto sprendimo projekto tikslas – nustatyti žemės mokesčio tarifus 2013 metams..

2. Šiuo metu esantis teisinis reglamentavimas:

Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 2 dalies 37 punktas;

Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymo (Žin., 1992, Nr. 21-612; 2007, Nr. 46-1716; 2011, Nr. 163-7743) 6 straipsnis.

3. Galimos teigiamos ir neigiamos pasekmės priėmus siūlomą tarybos sprendimo projektą:

4. Priemonės sprendimui įgyvendinti:

Priimto sprendimo vykdymas.

5. Lėšų poreikis ir jų šaltiniai (prireikus skaičiavimai ir išlaidų sąmatos):

Lėšų poreikio nėra.

6.Vykdytojai, įvykdymo terminai: -



Jūsų komentaras
Įveskite patvirtinimo kodą, kurį matote paveikslėlyje
AntiSpam
komentarų nėra

© Molėtų rajono savivaldybė. Visos teisės saugomos. Sprendimas: Idamas. Naudojama Smart Web sistema.