title

02 Dėl žemės mokesčio tarifų 2014

MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

SPRENDIMO PROJEKTAS

DĖL ŽEMĖS MOKESČIO TARIFŲ NUSTATYMO 2014 METAMS
2013 m. gegužės d. Nr.
Molėtai

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 2 dalies 37 punktu ir Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymo (Žin., 1992, Nr. 21-612; 2011, Nr. 163-7743) 6 straipsniu,

Molėtų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Nustatyti žemės mokesčio tarifus (procentais nuo žemės mokestinės vertės):
Eil. Nr. Paskirties kodas Paskirties pavadinimas Mokesčio tarifas
1. 610 Žemės ūkio žemė 1,4
2. 611, 612 Žemės ūkio (sodų) žemė 0,8
3. 820 Vandens ūkio žemė 1,5
4. 710 Miškų ūkio paskirties žemė (miškų ūkio paskirties žemėje esanti ne miško žemė) 1,5
5. 810 Konservacinė žemė 1,4
6. 940 Kita (gyvenamosios teritorijos) 0,7
7. 954 Kita (daugiabučiams namams) 0,7
8. 953 Kita (daugiaaukščių teritorijos) 0,7
9. 950 Kita (individualiems namams) 0,7
10. 952 Kita (mažaaukčių teritorijos) 0,7
11. 970 Kita (pramoniniams statiniams ir sandėliavimo) 1,0
12. 972 Kita (komercinei veiklai) 1,5
13. 993 Kita (infrastruktūros teritorijos) 1,0
14. 960 Kita (naudingųjų iškasenų teritorijos) 1,5
15. 968 Kita (rekreaciniams statiniams) 2,5
16. 994 Kita (visuomeninės paskirties teritorijos) 0,7
17.   Kitoms į lentelės 1-16 eilutėse nurodytas paskirtis nepatenkančioms paskirtims (būdams) 1,5

2. Šiuos mokesčio tarifus taikyti apskaičiuojant žemės mokestį 2014 metų mokestiniu laikotarpiu.

3. Nustatyti2013 m. ir2014 m. mokestiniams laikotarpiams neapmokestinamus žemės mokesčiu žemės sklypų dydžius, kurie taikomi Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymo 8 straipsnio 2 dalies 3 punkte nurodytiems fiziniams asmenims:

3.1. kaimo vietovėje iki3,5 haploto;

3.2. Molėtų mieste iki0,15 haploto.

4. Asmenys, prašantys taikyti žemės mokesčio lengvatą, nenumatytą Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymo 8 straipsnio 2 dalyje arba atleisti nuo žemės mokesčio, kreipiasi su motyvuotu prašymu į Molėtų rajono savivaldybės administraciją. Sprendimą dėl žemės mokesčio sumažinimo arba atleidimo nuo žemės mokesčio Savivaldybės biudžeto sąskaita priima Savivaldybės taryba.

5. Pripažinti netekusiais galios:

5.1. Molėtų rajono savivaldybės tarybos2004 m. rugpjūčio 26 d. sprendimo Nr. B1-126 „Dėl žemės mokesčio, nuomos mokesčio už valstybinę žemę ir valstybinio vidaus vandenų fondo vandens telkinius terminų ir neapmokestinamų žemės sklypų dydžio nustatymo“ 1 ir 4 punktus.

5.2. Molėtų rajono savivaldybės tarybos2006 m. rugsėjo 21 d. sprendimą Nr. B1-121 „Dėl Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2004-08-26 sprendimo Nr. B1-126 „Dėl žemės mokesčio, nuomos mokesčio už valstybinę žemę ir valstybinio vidaus vandenų fondo vandens telkinius terminų ir neapmokestinamų žemės sklypų dydžio nustatymo“ papildymo“.

Meras Stasys Žvinys

Parengė Turto skyriaus vedėja Aldona Rusteikienė

Pastabas ir pasiūlymus teikti el. p. a.rusteikiene@moletai.lt  iki 2013-05-29.

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

Dėl žemės mokesčio tarifų nustatymo 2014 metams

1. Parengto tarybos sprendimo projekto tikslai ir uždaviniai:

Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 2 dalies 37 punktas reglamentuoja, kad Savivaldybės tarybos kompetencija nustatyti mokesčių tarifus įstatymų nustatyta tvarka.

Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymo (Žin., 1992, Nr. 21-612; 2011, Nr. 163-7743) (toliau – Įstatymas) 6 straipsnio 2 dalis reglamentuoja, kad savivaldybės taryba iki einamojo mokestinio laikotarpio birželio 1 dienos nustato konkretų mokesčio tarifą, kuris galios savivaldybės teritorijoje kitą mokestinį laikotarpį. Įstatyme nustatyta, kad mokesčio tarifas – nuo 0,01 procento iki 4 procentų žemės mokestinės vertės. Savivaldybės taryba gali nustatyti ir kelis konkrečius mokesčio tarifus, kurie diferencijuojami tik atsižvelgiant į vieną ar kelis iš šių kriterijų: pagrindinę žemės naudojimo paskirtį, žemės naudojimo būdą ir pobūdį, žemės sklypo naudojimą ar nenaudojimą, dydį, mokesčio mokėtojų kategorijas (dydį ar teisinę formą, ar socialinę padėtį), žemės sklypo buvimo savivaldybės teritorijoje vietą.

Nuo 2013 m. sausio 1 d. žemės mokestinė vertė yra žemės vidutinė rinkos vertė. Masinis žemės vertinimas žemės mokestinėms vertėms apskaičiuoti turėtų būti atliekamas ne rečiau kaip kas 5 metai. Šiuo metu nustatytos žemės vidutinės rinkos vertės, apskaičiuojant žemės mokestį, galios 5 metus (2013—2017 metais). Žemės mokestine verte Įstatymo 11 straipsnio 2 dalyje nustatyta tvarka gali būti laikoma žemės vertė, nustatyta atlikus individualų žemės vertinimą

Žemės ūkio paskirties žemės, išskyrus apleistas žemės ūkio naudmenas, mokestinė vertė yra jos vidutinė rinkos vertė padauginta iš koeficiento 0,35.

Žemės mokestinės vertės skaičiavimui nustatytas 5 metų pereinamasis laikotarpis, t. y. jei 2013 metų mokestiniu laikotarpiu žemės ploto (aro) mokestinė vertė padidėja lyginant su 2012 metų mokestiniu laikotarpiu buvusia mokestine verte, tai iš2014 m. mokestinės vertės atimama 60 procentų vertės padidėjimo (t. y. 60 procentų skirtumo susidariusio tarp2013 m. mokestiniu laikotarpiu nustatytos mokestinės vertės ir2012 m. mokestiniu laikotarpiu buvusios mokestinės vertės), 2015 – 40 procentų,2016 m. – 20 procentų.

2014 metams žemės mokesčio tarifai (procentais nuo žemės mokestinės vertės) siūlomi nustatyti tokie patys, kaip ir 2013 metams, tik, atsižvelgiant į Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos Finansų ministerijos2013 m. balandžio 25 d. raštu Nr.(30.3-30-2)-R-3407 „Dėl sprendimų priėmimo“, pateiktas rekomendacijas, sprendimo projekte nurodyti žemės paskirties kodai, paskirties pavadinimas, naudojimo būdas ir pobūdis:

Žemės ūkio paskirties žemei (išskyrus mėgėjų sodų žemės sklypus) pagal naudojimo būdą priskiriami specializuoti sodininkystės, gėlininkystės, šiltnamių, medelynų ir kitų specializuotų ūkių, rekreacinio naudojimo (sklypai, naudojami statinių kaimo turizmo paslaugoms teikti, statybai ar rekonstrukcijai) ir kiti (sklypai, kuriuose galima žemės ūkio veikla) žemės sklypai.

Vandens ūkio paskirties žemei priklauso fizinių ir juridinių asmenų ūkinei veiklai naudojami vandens telkiniai, rekreaciniai, ekosistemas saugantys, bendro naudojimo vandens telkiniai. Siūloma nustatyti 1,5 proc. mokesčio tarifą.

Miškų ūkio paskirties žemei priskiriamas mišku apaugęs plotas ir neapaugęs mišku plotas: kirtavietės, žuvę medynai, miško aikštelės, medelynai, daigynai, miško sėklinės plantacijos ir žaliaviniai krūmynai bei plantacijos; žemė, kurią užima miško keliai, kvartalų, technologinės ir priešgaisrinės linijos, medienos sandėliai, kitų su mišku susijusių įrenginių plotai, poilsio aikštelės, žvėrių pašarų aikštelės; žemė, kurioje numatyta įveisti mišką, miško valdose įsiterpusios kitos žemės naudmenos. Apskaičiuojant žemės mokestį, neapmokestinama miško žemė ir žemės ūkio paskirties žemė, kurioje įveistas miškas.

Konservacinės paskirties žemei priskiriami gamtinių rezervatų, kultūros paveldo objektų žemės sklypai, kuriuose draudžiama ūkinė veikla, nesusijusi su šių objektų priežiūra, tvarkymu ir apsauga.

Kitos paskirties žemė pagal naudojimo būdą skirstoma į:

- Gyvenamąsias teritorijas, skirtas vienbučių ir dvibučių, daugiabučių gyvenamųjų pastatų statybai. Šiuose sklypuose yra esami arba numatomi statyti vieno ar dviejų, trijų ir daugiau butų gyvenamieji pastatai ir bendrabučiai;

- Pramonės ir sandėliavimo objektų teritorijas, skirtas pramonės ir gamybos įmonių, sandėlių, terminalų bei kitų sandėliavimo objektų statybai;

- Komercinės paskirties objektų teritorijas, skirtas prekybos, paslaugų ir pramogų statiniams statyti;

- Inžinerinės infrastruktūros teritorijas, skirtas visų rūšių transporto ir pėsčiųjų judėjimo, inžinerinių statinių bei inžinerinių tinklų statybai ir eksploatacijai;

- Naudingųjų iškasenų teritorijas, skirtas naudingųjų iškasenų eksploatacijai;

- Rekreacines teritorijas, skirtas ilgalaikio (stacionaraus) poilsio statiniams ar statinių grupėms statyti, trumpalaikio poilsio statiniams ar statinių grupėms statyti bei kitiems laikiniems pastatams statyti, kurie reikalingi išvardintiems objektams aptarnauti, taip pat paplūdimiams ir jų infrastruktūros objektams statyti;

- Visuomeninės paskirties teritorijas, skirtas valstybės ir savivaldybės institucijų, kitų iš valstybės ar savivaldybės biudžetų išlaikomų įstaigų funkcijų vykdymui, tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų veiklai, socialinei infrastruktūrai plėsti – švietimo ir mokslo, kultūros, sporto, sveikatos apsaugos ir priežiūros, aplinkos apsaugos, socialinės apsaugos, viešosios tvarkos užtikrinimo, kūno kultūros ir sporto plėtojimo objektams statyti (įrengti), eksploatuoti ir rekreaciniams miškams formuoti.

Kitų neišvardintų žemės naudojimo paskirčių teritorijos – tai bendro naudojimo, atliekų saugojimo, rūšiavimo bei utilizavimo, atskirųjų želdynų ir kitos.

Įstatymo 15 straipsnio 2 straipsnio 2 dalies nuostatose teigiama, kad mokesčio už žemės ūkio paskirties žemę, išskyrus apleistas žemės ūkio naudmenas ir mėgėjų sodo bei sodininkų bendrijų bendrojo naudojimo žemę, suma 2013-2017 metų mokestiniais laikotarpiais visais atvejais neviršija vieno lito už vieną arą.

Mokestis už žemę yra įskaitomas į savivaldybės, kurios teritorijoje yra žemė, biudžetą.

Atsižvelgiant į Įstatymo 8 straipsnio 2 dalies 3 punkto nuostatą, nustatomi neapmokestinami žemės mokesčiu žemės sklypų dydžiai.

Išnuomotiems ne aukciono (konkurso) tvarka žemės sklypams nuo2013 m. mokestinio laikotarpio neapmokestinami žemės mokesčiu žemės sklypų dydžiai nebus taikomi.

Parengto sprendimo projekto tikslas – nustatyti žemės mokesčio tarifus 2014 metams ir nustatyti 2013 ir 2014 metams neapmokestinamus žemės mokesčiu žemės sklypų dydžius.

2. Šiuo metu esantis teisinis reglamentavimas:

Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 2 dalies 37 punktas;

Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymo (Žin., 1992, Nr. 21-612; 2011, Nr. 163-7743) 6 straipsnis.

3. Galimos teigiamos ir neigiamos pasekmės priėmus siūlomą tarybos sprendimo projektą:

4. Priemonės sprendimui įgyvendinti:

Priimto sprendimo vykdymas.

5. Lėšų poreikis ir jų šaltiniai (prireikus skaičiavimai ir išlaidų sąmatos):

Lėšų poreikio nėra.

6.Vykdytojai, įvykdymo terminai: -



Paskutinis atnaujinimas: 2013-05-24 13:04:07
Jūsų komentaras
Įveskite patvirtinimo kodą, kurį matote paveikslėlyje
AntiSpam
komentarų nėra