| 05 Dėl žemės mokesčio 2016 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBASPRENDIMO PROJEKTASDĖL ŽEMĖS MOKESČIO TARIFŲ NUSTATYMO 2016 METAMS
|
| Eil. Nr. | Paskirties/ naudojimo būdo kodas | Paskirties pavadinimas | Mokesčio tarifas |
| 1. | 610 | Žemės ūkio paskirties sklypai | |
| 1.1. | 328,300 | Mėgėjų sodo žemės sklypai | 0,8 |
| 1.2. | 301,302,303 | Kitiems žemės ūkio paskirties sklypams | 1,3 |
| 2. | 710 | Miškų ūkio paskirties sklypai | 1,5 |
| 3. | 810 | Konservacinės paskirties žemės sklypai | 1,4 |
| 4. | 820 | Vandens ūkio paskirties žemės sklypai | 1,5 |
| 5. | 995 | Kitos paskirties žemės sklypai | |
| 5.1. | 314, 327, 330, 331 | Gyvenamosios teritorijos | 0,7 |
| 5.2. | 315 | Visuomeninės paskirties teritorijos | 0,7 |
| 5.3. | 316 | Pramonės ir sandėliavimo objektų teritorijos | 1,0 |
| 5.4. | 317 | Komercinės paskirties objektų teritorijos | 1,5 |
| 5.5. | 318, 332, 333 | Inžinerinės infrastruktūros teritorijos | 1,0 |
| 5.6. | 319 | Rekreacinės teritorijos | 2,5 |
| 5.7 | Kitiems kitos paskirties žemės sklypams | 1,5 | |
| 6. | Kitiems šios lentelės 1-5 punktuose nenurodytiems žemės sklypams | 1,5 | |
| 7. | Apleistoms žemės ūkio naudmenoms | 4,0 |
2. Nustatyti 2016 metų mokestiniam laikotarpiui neapmokestinamus žemės mokesčiu žemės sklypų dydžius, kurie taikomi Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymo 8 straipsnio 2 dalies 3 punkte nurodytiems fiziniams asmenims:
2.1. kaimo vietovėje iki 3,5 ha ploto;
2.2. Molėtų mieste iki 0,15 ha ploto.
| Savivaldybės meras |
Parengė
Turto skyriaus vedėja Aldona Rusteikienė
Finansų skyriaus vedėja Genė Kulbienė
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
Dėl žemės mokesčio tarifų nustatymo 2016 metams
1. Parengto tarybos sprendimo projekto tikslai ir uždaviniai
Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 37 punktas reglamentuoja, kad Savivaldybės tarybos kompetencija nustatyti mokesčių tarifus įstatymų nustatyta tvarka. Kadangi 2016 metų mokestiniam laikotarpiui šio mokesčio tarifas turi būti nustatytas 2015 metais, todėl turime galimybę analizuoti ir vertinti 2014 metams nustatyto mokesčio tarifo įtaką biudžetui ir mokesčių mokėtojams.
Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymo (toliau – Įstatymas) 6 straipsnio 2 dalis reglamentuoja, kad savivaldybės taryba iki einamojo mokestinio laikotarpio birželio 1 dienos nustato konkretų mokesčio tarifą, kuris galios savivaldybės teritorijoje kitą mokestinį laikotarpį. Įstatyme nustatyta, kad mokesčio tarifas – nuo 0,01 procento iki 4 procentų žemės mokestinės vertės. Savivaldybės taryboms yra suteikta teisė nustatyti vieną ar kelis konkrečius žemės mokesčio tarifus, kurie gali būti diferencijuojami atsižvelgiant į vieną ar kelis kriterijus:
1.pagrindinę žemės naudojimo paskirtį;
2. žemės naudojimą ar nenaudojimą;
3. žemės sklypo naudojimo būdą;
4. žemės sklypo dydį;
5. mokesčio mokėtojų kategorijas (dydį ar teisinę formą, ar socialinę padėtį);
6. žemės sklypo buvimo savivaldybės teritorijoje vietą.
Nuo 2013 m. sausio 1 d. žemės mokestinė vertė yra žemės vidutinė rinkos vertė. Masinis žemės vertinimas žemės mokestinėms vertėms apskaičiuoti turėtų būti atliekamas ne rečiau kaip kas 5 metai. Šiuo metu nustatytos žemės vidutinės rinkos vertės, apskaičiuojant žemės mokestį, galios 5 metus (2013—2017 metais).Žemės ūkio paskirties žemės, išskyrus apleistas žemės ūkio naudmenas, mokestinė vertė yra jos vidutinė rinkos vertė padauginta iš koeficiento 0,35.
Žemės mokestinės vertės skaičiavimui nustatytas 5 metų pereinamasis laikotarpis, t. y. jei 2013 metų mokestiniu laikotarpiu žemės ploto (aro) mokestinė vertė padidėja lyginant su 2012 metų mokestiniu laikotarpiu buvusia mokestine verte, tai iš 2016 m. mokestinės vertės atimama 20 procentų vertės padidėjimo (t. y. 20 procentų skirtumo susidariusio tarp 2013 m. mokestiniu laikotarpiu nustatytos mokestinės vertės ir 2012 m. mokestiniu laikotarpiu buvusios mokestinės vertės). 2017 m. pereinamasis mokestinis laikotarpis bus pasibaigęs ir žemės mokestis bus skaičiuojamas nuo vidutinės žemės rinkos vertės.
Žemės ūkio paskirties žemei (išskyrus mėgėjų sodų žemės sklypus), sudarančiai didžiąją savivaldybės teritorijoje esančios žemės dalį, siūloma nustatyti 1,3 proc. mokesčio tarifą. Jis yra siūlomas sumažinti 0,1 proc. punkto ir iš dalies sumažinti mokesčio augimą. Visų kitų paskirčių žemei mokesčio tarifo siūlome nekeisti.
Įstatymo 15 straipsnio 2 straipsnio 2 dalies nuostatose teigiama, kad mokesčio už žemės ūkio paskirties žemę, išskyrus apleistas žemės ūkio naudmenas ir mėgėjų sodo bei sodininkų bendrijų bendrojo naudojimo žemę, suma 2013-2017 metų mokestiniu laikotarpiu visais atvejais neviršija 0,3 euro už vieną arą.
Mokestis už žemę yra įskaitomas į savivaldybės, kurios teritorijoje yra žemė, biudžetą.
Atsižvelgiant į Įstatymo 8 straipsnio 2 dalies 3 punkto nuostatą, nustatomi neapmokestinami žemės mokesčiu žemės sklypų dydžiai.
Išnuomotiems ne aukciono (konkurso) tvarka žemės sklypams nuo 2013 m. mokestinio laikotarpio neapmokestinami žemės mokesčiu žemės sklypų dydžiai netaikomi.
Parengto sprendimo projekto tikslas – nustatyti žemės mokesčio tarifus 2016 metams ir nustatyti 2016 metams neapmokestinamus žemės mokesčiu žemės sklypų dydžius.
2. Šiuo metu esantis teisinis reglamentavimas
Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 37 punktas;
Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymo 6 straipsnis.
3. Galimos teigiamos ir neigiamos pasekmės priėmus siūlomą tarybos sprendimo projektą
4. Priemonės sprendimui įgyvendinti
Priimto sprendimo vykdymas.
5. Lėšų poreikis ir jų šaltiniai (prireikus skaičiavimai ir išlaidų sąmatos)
Lėšų poreikio nėra.
6.Vykdytojai, įvykdymo terminai
________
Parengė Genė Kulbienė, Finansų skyriaus vedėja
Paskutinis atnaujinimas: 2015-05-24 08:02:11