Molėtų rajono savivaldybė

Savivaldybės biudžetinė įstaiga
Vilniaus g. 44, LT-33140 Molėtai
Tel. (8 383) 54 761
El. p. savivaldybe@moletai.lt
Juridinių asmenų registras, kodas 188712799



Svetainės struktūra
B1_147 priedas, Videniškių mokyklos nuostatai
PATVIRTINTA
Molėtų rajono savivaldybės tarybos
2005 m. lapkričio 17 d.
sprendimu Nr. B1-147

MOLĖTŲ RAJONO VIDENIŠKIŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI

I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokyklos pavadinimas - Molėtų rajono Videniškių pagrindinė mokykla.
2. Sutrumpintas mokyklos pavadinimas – Videniškių pagrindinė mokykla, (toliau - Mokykla).
3. Mokykla įsteigta 1949-09-01.
4. Mokyklos veiklos pradžios data - 1949-09-01.
5. Mokyklos teisinė forma: savivaldybės viešasis juridinis asmuo, veikiantis kaip biudžetinė įstaiga, turinti antspaudą ir sąskaitą banke.
6. Mokyklos priklausomybės tipas – savivaldybės.
7. Mokyklos grupė - bendrojo lavinimo mokykla, kodas 3120.
8. Mokyklos tipas - pagrindinė mokykla, kodas 3123.
9. Mokyklos buveinė - Videniškių kaimas, Videniškių seniūnija, 33293, Molėtų r. sav.
10. Mokymo kalba - lietuvių.
11. Mokyklos steigėjas - Molėtų rajono savivaldybės taryba, kodas 188670649, adresas Vilniaus g. 44, 33140 Molėtai.
12. Mokymo forma - dieninė.
13. Pagrindinė veiklos sritis - švietimas, pagrindinė veiklos rūšis - bendrasis pagrindinis mokymas, kodas 80.21.10.
14. Kitos veiklos rūšys: priešmokyklinis ugdymas, vykdant priešmokyklinio ugdymo programą; mokyklų užkandinių, valgyklų ir virtuvių veikla, kodas 55.51.20.; vaikų poilsio stovyklų veikla, kodas 55.23.30.; pradinis mokymas, kodas 80.10.30.; radijo programų kūrimas, kodas 92.20.20.; radijo programų transliavimas, kodas 92.20.10.
15. Išduodami išsilavinimo, pasiekimų pažymėjimai: pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas, pažymėjimas, mokymosi pasiekimų pažymėjimas, pradinio išsilavinimo pažymėjimas, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas.
II. MOKYKLOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
16. Mokyklos tikslai:
16.1. ugdyti kiekvienam mokiniui vertybines orientacijas, leidžiančias tapti doru, siekiančiu žinių, savarankišku, atsakingu, patriotiškai nusiteikusiu žmogumi, lavinti dabartiniam gyvenimui svarbius jo komunikacinius gebėjimus, mokyti įsisavinti žinių visuomenei būdingą informacinę kultūrą, užtikrinti gimtosios ir užsienio kalbų mokymąsi, informacinį raštingumą;
16.2. sudaryti sąlygas nuolat tenkinti pažinimo poreikius ir tobulėti mokantis visą gyvenimą;
16.3. teikti mokiniui tautinės ir etninės kultūros pagrindus;
16.4. sudaryti sąlygas mokiniui įgyti demokratijos tradicijas įkūnijančius pilietinės bei politinės kultūros pagrindus, plėtoti gebėjimus ir patirtį.
17. Mokyklos uždaviniai:
17.1. sudaryti mokiniams sveikas ir saugias ugdymosi sąlygas;
17.2. vykdyti mokinių dorinį, tautinį, pilietinį, patriotinį ugdymą, kultūrinės ir socialinės brandos ugdymą, pagarbos tėvams (globėjams, rūpintojams), mokytojams, kalbai, kultūrai, talentui ir gabumų ugdymą;
17.3. kontroliuoti vengiančius privalomojo mokymosi;
17.4. užtikrinti ugdymo kokybę, atsižvelgiant į bendrąsias programas ir išsilavinimo standartus;
17.5. organizuoti ugdymo procesą, kuris pradedamas rugsėjo 1 dieną;
17.6. organizuoti mokinių papildomą ugdymą: sportinę, meninę ir kitą veiklą, integruojant ją su bendruoju lavinimu;
17.7. teikti specialią pedagoginę pagalbą specialiųjų poreikių vaikams, organizuoti specialiųjų poreikių vaikų ugdymą bendrosiose klasėse;
17.8. atlikti vidinį Mokyklos auditą;
17.9. vykdyti pagrindinės mokyklos baigiamosios klasės mokymosi pasiekimų patikrinimą;
17.10. dalyvauti projektuose ir ugdymo pasiekimų tyrimuose;
17.11. vykdyti rūkymo ir narkomanijos prevenciją;
17.12. kurti Mokyklą kaip vietos bendruomenės kultūros židinį;
18. Mokyklos funkcijos:
18.1. priešmokyklinio ugdymo – padėti vaikui pasirengti sėkmingai mokytis pagal pradinio ugdymo programą;
18.2. pradinio ugdymo – suteikti mokiniui dorinės ir socialinės brandos pradmenis, kultūros, taip pat ir etninės, pagrindus, elementarų raštingumą, padėti jam pasirengti mokytis pagal pagrindinio ugdymo programą;
18.3. pagrindinio ugdymo – suteikti asmeniui dorinės, sociokultūrinės ir pilietinės brandos pagrindus, bendrąjį raštingumą, technologinio raštingumo pradmenis, ugdyti tautinį sąmoningumą, išugdyti siekimą ir gebėjimą apsispręsti, pasirinkti ir mokytis toliau;
18.4. visuomenės informavimas ( radijo veikla arba spauda).
III. MOKINIŲ PRIĖMIMAS Į MOKYKLĄ, PERĖJIMAS Į KITĄ MOKYKLĄ IR PAŠALINIMAS IŠ MOKYKLOS
19. Mokiniai į Mokyklą priimami vadovaujantis Molėtų rajono savivaldybės tarybos patvirtinta Mokinių priėmimo į bendrojo lavinimo mokyklas tvarka.
19.1. Informacija apie priėmimo į Mokyklą tvarką, priėmimo pradžią ir pabaigą, prašymų pateikimo laiką, asmens pateikiamus dokumentus skelbiama Molėtų rajono laikraštyje „Vilnis“, Mokyklos lankstinuke, per Mokyklos radiją, tėvų susirinkimų metu.
20. Priešmokykliniam ugdymui priimamas vaikas, kai tais kalendoriniais metais jam sueina 6 metai. Į priešmokyklinio ugdymo grupę anksčiau gali būti priimami vaikai tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymu ir jeigu vaikas yra pakankamai tokiam ugdymui subrendęs, bet ne anksčiau, negu jam sueis 5 metai.
21. Pradinio ugdymo pirmąją klasę vaikas pradeda lankyti, kai tais kalendoriniais metais jam sueina 7 metai. Į pradinio ugdymo klasę vaikas gali būti priimamas anksčiau tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymu ir jeigu jis yra pakankamai tokiam ugdymui subrendęs.
22. Pagrindinis ugdymas teikiamas mokiniui, įgijusiam pradinį išsilavinimą.
23. Mokinys, baigęs adaptuotą pradinio ugdymo programą ir pateikęs Mokyklos direktoriui pažymą apie adaptuotos pradinio ugdymo programos baigimą, priimamas mokytis pagal adaptuotą pagrindinio ugdymo programą.
24. Prašymai priimti į Mokyklą priimami nuo gegužės 1 dienos iki rugpjūčio 31 dienos.
25. Į Mokyklą pirmumo teise priimami mokiniai iš Molėtų rajono savivaldybės tarybos nustatytos mikrorajono aptarnavimo teritorijos. Iš kitur tėvų (globėjų, rūpintojų) ir vaiko pageidavimu gali būti priimtas tuo atveju, jeigu joje yra laisvų vietų.
26. Asmuo, pageidaujantis mokytis pagal pradinio ugdymo programą, Mokyklos direktoriui pateikia prašymą ir medicininę pažymą. Pageidaujantis mokytis pagal pagrindinio ugdymo programą – prašymą ir dokumentą apie mokymosi pasiekimus ar įgytą išsilavinimą.
27. Prašymą už vaiką iki 14 metų pateikia vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų), 14 – 16 metų vaikas – turintis vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) raštišką sutikimą.
28. Prašyme nurodomi tikslūs duomenys apie tėvų (globėjų, rūpintojų) darbovietę ir gyvenamąją vietą, bei kontaktiniai telefonai.
29. Mokslo metų eigoje mokinys mokytis pagal pradinio ar pagrindinio ugdymo programą priimamas bendra tvarka.
30. Užsienyje mokęsis mokinys mokytis pagal pradinio ar pagrindinio ugdymo programą priimamas bendra tvarka, o neturintis mokymosi pasiekimų dokumento – Mokyklai įvertinus jo mokymosi pasiekimus.
31. Asmens priėmimas mokytis pagal pradinio ar pagrindinio ugdymo programas įforminamas mokymo sutartimi. Mokymo sutartyje aptariami Mokyklos ir asmens įsipareigojimai, jų nevykdymo pasekmės. Į klases mokiniai paskirstomi Mokyklos direktorius įsakymu.
32. Mokymo sutartis sudaro Mokyklos direktorius, ugdymo programos įgyvendinimo laikotarpiui, gavus asmens prašymą ir kitus dokumentus.
33. Už vaiką iki 14 metų sutartį pasirašo vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų). 14-16 metų vaikas sutartį pasirašo tik turėdamas vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) raštišką sutikimą.
34. Klientas negali vienašališkai nutraukti sutarties, kol vaikas nebaigs privalomojo švietimo programos.
35. Mokykla, dėl objektyvių priežasčių negalinti užtikrinti mokiniui, besimokančiam pagal pradinio ar pagrindinio ugdymo programas, psichologinės, specialiosios pedagoginės, specialiosios ar socialinės pedagoginės pagalbos, suderinusi su jo tėvais (globėjais, rūpintojais) ir pedagogine psichologine bei vaikų teisių apsaugos tarnyboms , siūlo jam mokytis kitoje mokykloje.
36. Mokinys, norintis pereiti į kitą mokyklą, pateikia Mokyklos direktoriui tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymą, nurodant išėjimo priežastis. Mokyklos vadovas kartu su tėvais (globėjais, rūpintojais) priima sprendimą.
37. Jei mokinio elgesys kelia realią ir akivaizdžią grėsmę Mokyklos bendruomenės narių saugumui, suderinus su vaikų teisių apsaugos tarnyba, jis gali būti pašalintas iš Mokyklos. Mokyklos direktorius kartu su Molėtų rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyriumi, jo tėvams (globėjams, rūpintojams) dalyvaujant, gali mokinį perkelti į kitą mokyklą. Apie mokinio pašalinimą ir perkėlimą Mokykla informuoja Molėtų rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyrių.
IV. MOKYKLOS BENDRUOMENĖS NARIŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ
38. Mokinio teisės:
38.1. nemokamai gauti informaciją apie veikiančias Mokykloje švietimo programas, mokymosi formas;
38.2. pagal savo gebėjimus ir poreikius mokytis Mokykloje, savarankiškai mokytis ir įgyti valstybinius standartus atitinkantį išsilavinimą;
38.3. sulaukęs 14 metų, savarankiškai pasirinkti dorinio ugdymo (tikybos arba etikos) programą;
38.4. gauti geros kokybės švietimą;
38.5. pasirinkti formaliojo švietimo programas papildančius bei jo saviraiškos poreikius tenkinančius šių programų modulius, pasirenkamųjų dalykų programas;
38.6. į psichologinę ir specialiąją pedagoginę, specialiąją, socialinę pedagoginę, informacinę pagalbą, dalinę sveikatos priežiūrą Mokykloje, informaciją apie savo pasiekimų vertinimą ir kitą su mokymusi susijusią informaciją;
38.7. į socialinę pagalbą, jei tokios pagalbos negali jam suteikti tėvai (globėjai, rūpintojai);
38.8. mokytis savitarpio pagarba grįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje, turėti higienos reikalavimus atitinkančius mokymosi krūvį ir darbo vietą;
38.9. į nešališką mokymosi pasiekimų įvertinimą;
38.10. dalyvauti Mokyklos savivaldoje;
38.11. įstatymų nustatyta tvarka ginti savo teises;
38.12. gerbti tėvus, auklėtojus, mokytojus ir kitus žmones;
38.13. į poilsį ir laisvalaikį, atitinkantį jų amžių ir sveikatą;
38.14. dalyvauti nevyriausybinių organizacijų, kurių veikla nenusižengia Lietuvos Respublikos įstatymams, veikloje;
38.15. burtis į kitas vaikų ir jaunimo organizacijas, kurių veikla sąlygoja dorovinę, pilietinę, kultūrinę, fizinę bei socialinę brandą, lavintis saviugdos ir saviraiškos būreliuose, dalyvauti visuomenės gyvenime, taikiuose susirinkimuose, kurių veikla neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams.
39. Mokinių pareigos:
39.1. sudarius mokymo sutartį, laikytis visų jos sąlygų, Mokyklos vidaus tvarką reglamentuojančių dokumentų reikalavimų;
39.2. stropiai mokytis pagal savo sugebėjimus;
39.3. mokytis pagal privalomojo švietimo programas iki 16 metų, arba kol baigs pagrindinio ugdymo programą;
39.4. gerbti mokytojus, tėvus, kitus suaugusius ir vaikus, nepažeisti jų teisių ir teisėtų interesų;
39.5. gerbti savo gimtąją kalbą ir kultūrą, kitas kalbas ir kultūras;
39.6. laikytis mokinio elgesio taisyklių Mokykloje, priimtų elgesio normų viešose vietose ir buityje.
39.7. saugoti ir tausoti Mokyklos turtą;
39.8. talkinti Mokyklai tvarkant aplinką, patalpas bei organizuojant įvairius renginius.
40. Mokinių atsakomybė:
40.1. mokiniui už pareigų nevykdymą gali būti taikomos drausminės auklėjamojo poveikio priemonės: pastaba, papeikimas, griežtas papeikimas, atitinkamas elgesio įvertinimas, kitos įstatymų nustatytos poveikio priemonės;
40.2. mokiniui už nuolatinius ir piktybinius teisėtvarkos pažeidimus, taip pat už pavojingos (nusikalstamos) veikos padarymą, jeigu dėl jo amžiaus, sveikatos būklės ar kitų aplinkybių negalima taikyti administracinės ar baudžiamosios atsakomybės, gali būti taikomos šios priverčiamosios auklėjamojo poveikio (drausminimo) priemonės:
40.2.1. įspėjimas;
40.2.2. įpareigojimas viešai ar kitokia forma atsiprašyti nukentėjusįjį;
40.2.3. atidavimas tėvų (globėjų, rūpintojų) ar kitų asmenų priežiūrai pagal laidavimą;
40.2.4. atidavimas į specialiąją auklėjimo ir drausminimo įstaigą;
40.2.5. kitos įstatymų numatytos priemonės (atsižvelgiant į vaiko amžių, jo padaryto pažeidimo pobūdį, kitas aplinkybes).
41. Tėvų (globėjų, rūpintojų) teisės:
41.1.nemokamai gauti informaciją apie Mokyklos veiklą, švietimo programas, mokymo formas;
41.2. dalyvauti parenkant (prireikus parinkti) vaikui ugdymo programą, formą;
41.3. gauti informaciją apie vaiko ugdymosi sąlygas, elgesį ir jo pasiekimus;
41.4. dalyvauti Mokyklos savivaldoje;
41.5. naudotis Specialiojo ugdymo įstatymo ir kitų įstatymų nustatytomis teisėmis;
41.6. kartu su mokytojais spręsti vaiko palikimo kartoti kursą klausimą.
42. Tėvų (globėjų, rūpintojų) pareigos:
42.1. 6–7 metų sulaukusį vaiką, jei jis yra pakankamai subrendęs, leisti į Mokyklą; užtikrinti punktualų ir reguliarų Mokyklos lankymą;
42.2 sudaryti vaikui sveikas ir saugias gyvenimo sąlygas, apsaugoti jį nuo smurto, prievartos ir išnaudojimo, užtikrinti, kad vaikas laiku pasitikrintų sveikatą;
42.3. bendradarbiauti su Mokyklos vadovu, mokytojais, kitais specialistais, teikiančiais specialiąją, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę pagalbą, sveikatos priežiūrą, sprendžiant vaiko ugdymosi klausimus;
42.4. parinkti savo vaikams iki 14 metų dorinio ugdymo (tikybos arba etikos) programą;
42.5. kontroliuoti ir koreguoti vaiko elgesį;
42.6. užtikrinti vaiko parengimą Mokyklai, jo mokymąsi pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programą;
42.7. pasitikėjimo, atvirumo ir reiklumo dvasia ugdyti darbštų, iniciatyvų vaiką, gebantį savarankiškai veikti ir prisiimti atsakomybę;
42.8. apsaugoti vaiką nuo smurto, prievartos ir išnaudojimo;
42.9. tą pačią dieną informuoti Mokyklą vaikui susirgus;
42.10. nuolat domėtis vaiko ugdymo rezultatais;
42.11. atlyginti Mokyklai padarytą materialinę žalą.
43. Tėvų (globėjų, rūpintojų) atsakomybė:
43.1. tėvams (globėjams, rūpintojams), kurie pažeidžia vaiko teises, vengia arba nevykdo pareigos auklėti, mokytis, prižiūrėti, išlaikyti mokinį, žiauriai su juo elgiasi ar kitaip piktnaudžiauja savo teisėmis bei pareigomis, taikoma įstatymų nustatyta civilinė, administracinė arba baudžiamoji atsakomybė;
43.2. dėl pažeidimų pats mokinys ar Mokyklos administracija turi teisę kreiptis pagalbos į vaikų teisių apsaugos, teisėsaugos ar kitą instituciją, kuri privalo imtis įstatymų nustatytų priemonių.
44. Mokytojų teisės :
44.1. siūlyti savo individualias programas; pasirinkti pedagoginės veiklos būdus ir formas;
44.2. ne mažiau kaip 5 dienas per metus dalyvauti kvalifikacijos tobulinimo renginiuose;
44.3 būti atestuotam ir įgyti kvalifikacinę kategoriją Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
44.4. dirbti savitarpio pagarba grįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje, turėti higienos reikalavimus atitinkančią ir tinkamai aprūpintą darbo vietą;
44.5. dalyvauti Mokyklos savivaldoje;
44.6. burtis į visuomenines ir profesines organizacijas, savišvietos, kultūrines grupes, dalykines ir metodines sekcijas, būrelius ar susivienijimus;
44.7. atostogauti vasarą ir naudotis Vyriausybės numatytomis lengvatomis;
44.8. vertinti Mokyklos vadovų ir kolegų vadybinę ir pedagoginę veiklą.
45. Mokytojų pareigos:
45.1. užtikrinti ugdomų mokinių saugumą, geros kokybės ugdymą;
45.2. ugdyti tvirtas mokinių dorovės, pilietines, tautines bei patriotines nuostatas, laiduoti jų asmenybės galių plėtotę;
45.3. laikytis teisės norminių aktų patvirtintų Mokytojo etikos normų ir Mokyklos vidaus tvarką nustatančių dokumentų;
45.4. tobulinti savo kvalifikaciją;
45.5. suteikti pagalbą mokiniams, turintiems ugdymosi, mokymosi sunkumų ir specialiųjų ugdymosi poreikių;
45.6. nešališkai vertinti mokinių mokymosi pasiekimus;
45.7. nuolat informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus) apie jų vaikų elgesį, ugdymosi poreikius ir pasiekimus;
45.8. pritaikyti integruotiems specialiųjų poreikių vaikams ugdymo turinį, metodus ir mokymo priemones, bendradarbiauti su Mokyklos specialiojo ugdymo komisija;
45.9. skatinti mokinius mokytis, padėti turintiems mokymosi sunkumų;
45.10. siekti, kad mokiniai savo gyvenimą grįstų dorinėmis vertybėmis;
45.11. padėti mokiniams tenkinti jų saviraiškos ir saviugdos poreikius, plėtoti kultūrinius interesus, daryti teigiamą poveikį sociokultūrinei Mokyklos aplinkai;
45.12. formuoti mokinių sveikos gyvensenos, civilinės saugos, priešgaisrinės saugos, saugos darbe bei buityje, saugaus eismo įgūdžius;
45.13. pasiruošti pamokoms, papildomo ugdymo užsiėmimams;
45.14. analizuoti savo pedagoginę veiklą, vertinti ugdymo rezultatus ir su jais supažindinti mokinius, jų tėvus (globėjus, rūpintojus), kolegas ir Mokyklos vadovus;
45.15. dalyvauti mokinių pasiekimų patikrinimo vykdyme ir vertinime.
46. Klasės auklėtojų pareigos:
46.1. rūpintis mokinių asmenybiniu ir socialiniu ugdymu bei branda;
46.2. burti klasėje dirbančius mokytojus, ir kitus specialistus ( bibliotekininkę, asmens sveikatos priežiūros darbuotoją ir kt.) klasės mokinių ugdymui planuoti ir derinti;
46.3. būti tarpininku tarp Mokyklos vadovybės, kitų mokytojų ir tėvų (globėjų, rūpintojų) sprendžiant individualias auklėtinių problemas, tvarkant jų ugdymosi rezultatus įteisinančius dokumentus ir kt.;
46.4. pažinti mokinių polinkius, poreikius, interesus; siekti, kad jie dalyvautų svarstant ugdymo turinį, formas ir metodus;
46.5. domėtis ir rūpintis mokinių sveikata, jų sauga, padėti jiems reguliuoti darbo ir poilsio režimą; puoselėti sveiką gyvenseną;
46.6. padėti mokiniams formuotis vertybines nuostatas, ugdyti jų pilietiškumą, gebėjimą vadovautis demokratiniais bendravimo principais;
46.7. bendrauti su kiekvienu mokiniu, ir jo šeima, informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus) apie jo ar jos mokymąsi ir elgesį; neatidėliojant išaiškinti Mokyklos nelankymo priežastis;
46.8. suteikti vaikui reikiamą pagalbą pastebėjus, kad jo atžvilgiu taikomas smurtas, prievarta, seksualinis ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, ir apie tai informuoti Mokyklos vadovus bei Vaikų teisių apsaugos tarnybą;
46.9. padėti mokiniams spręsti iškylančias psichologines, bendravimo, mokymosi ir kt. problemas;
46.10. padėti mokiniams pasirinkti tolesnę mokymosi ar veiklos sritį.
47. Mokytojų ir auklėtojų atsakomybė:
47.1. mokytojai ir auklėtojai atsako už mokinių auklėjimą. Jeigu jie nevykdo savo pareigų arba jas vykdo netinkamai, fiziškai, psichiškai žaloja mokinius arba kitaip pažeidžia jų teises, jie atsako įstatymų nustatyta tvarka;
47.2. mokytojai ir auklėtojai įstatymu nustatyta tvarka gali būti atleisti iš darbo, kai jų elgesys, nors ir ne darbo metu, yra amoralus.
48. Mokyklos bibliotekininkės ir kitų ugdymo funkcijas vykdančių specialistų teisės, pareigos ir atsakomybė nurodomos pareigybių aprašymuose.
V. SAVIVALDA
49. Mokyklos savivaldos institucijos kolegialiai svarsto Mokyklos veiklos bei finansavimo klausimus ir pagal kompetenciją, apibrėžtą Mokyklos nuostatuose, priima sprendimus bei daro įtaką Mokyklos direktoriaus priimamiems sprendimams, atlieka visuomeninę Mokyklos valdymo priežiūrą.
50. Mokyklos taryba – aukščiausioji Mokyklos savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei.
51. Mokyklos tarybos veiklą reglamentuoja tarybos nuostatai, kuriuos svarsto visuotinis susirinkimas ir tvirtina Mokyklos direktorius.
52. Mokyklos tarybą sudaro 15 narių: 5 mokytojų atstovai, 5 tėvų (globėjų, rūpintojų) ir vietos bendruomenės narių atstovai, 5 antros pakopos 6 – 10 klasių mokinių atstovai.
53. Tėvus į Mokyklos tarybą renka visuotinis tėvų susirinkimas, mokytojus – mokytojų taryba, antrosios pakopos mokinius vieneriems metams - visuotinis mokinių susirinkimas.
54. Mokyklos tarybos pirmininką renka tarybos nariai. Mokyklos direktorius negali būti tarybos pirmininku.
55. Mokyklos tarybos posėdžius kviečia Mokyklos direktorius arba Mokyklos tarybos pirmininkas ne rečiau kaip kartą per tris mėnesius arba esant svarbiam reikalui. Į Mokyklos tarybos posėdį gali būti kviečiami Mokyklos bendruomenės nariai ir kiti suinteresuoti asmenys.
56. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Mokyklos tarybos nutarimus, kurie prieštarauja Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, Mokyklos direktorius prašo svarstyti iš naujo.
57. Mokyklos taryba už veiklą atsiskaito ją rinkusiems Mokyklos bendruomenės bei vietos bendruomenės nariams kartą per mokslo metus.
58. Švietimo skyrius, švietimo priežiūrą vykdančios institucijos nustatę, kad Mokyklos tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo Mokyklos tarybai juos svarstyti iš naujo. Mokyklos tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.
59. Mokyklos taryba:
59.1. nustato Mokyklos veiklos perspektyvas, pagrindines darbo kryptis, aprobuoja Mokyklos veiklos programą, nuostatus, vidaus darbo tvarkos taisykles, ugdymo planą, nustato ugdymo organizavimo tvarką;
59.2. aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo, papildomos veiklos ir renginių organizavimo;
59.3. teikia siūlymus Mokyklos direktoriui priimant darbuotojus ir vertinant jų darbo rezultatus; vertina Mokyklos vadovų veiklą, pareiškia nuomonę jiems atestuojantis;
59.4. mokytojų tarybos teikimu sprendžia mokinių šalinimo iš Mokyklos klausimus;
59.5. inicijuoja Mokyklos bendruomenės ir visuomenės bendradarbiavimą;
59.6. skiria atstovus į pedagogų atestacijos komisiją ir atviro konkurso laisvai Mokyklos direktoriaus vietai užimti komisiją;
59.7. kontroliuoja Mokyklos ūkinę ir finansinę veiklą.
60. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro Mokyklos direktorius, pavaduotojas, visi Mokykloje dirbantys mokytojai, bibliotekininkė ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys darbuotojai. Į posėdžius gali būti kviečiami kitų savivaldos institucijų atstovai.
61. Mokytojų tarybai vadovauja Mokyklos direktorius. Mokytojų tarybos sekretorių renka mokytojų tarybos nariai.
62. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, bet ne rečiau kaip kartą per pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis.
63. Mokytojų tarybos posėdžius kviečia Mokyklos direktorius.
64. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tuo metu Mokykloje dirbančių tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
65. Mokytojų taryba:
65.1. aptaria bendrąją mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo, informacijos rinkimo, fiksavimo bei panaudojimo tvarką;
65.2. aptaria praktinius švietimo įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus, vidaus audito vykdymo rezultatus;
65.3. diskutuoja dėl Mokyklos veiklos programos, aptaria ugdymo planų, bendrųjų programų įgyvendinimo ir bendrojo išsilavinimo standartų pasiekimo klausimus;
65.4. aptaria mokinių sveikatos, saugos darbe, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus;
65.5. vertina pedagogų kvalifikacinės kategorijos atitikties klausimus ir teikia siūlymus dėl mokytojų atestacijos.
66. Mokyklos mokinių taryba:
66.1. Mokyklos mokinių taryba – aukščiausia mokinių savivaldos struktūra;
66.2. Mokyklos mokinių tarybos pirmininką renka visi Mokyklos moksleiviai slaptu balsavimu iš Mokyklos mokinių tarybos narių;
66.3. Mokyklos mokinių tarybą sudaro po du 5 – 10 klasių moksleivius, deleguotus atitinkamų klasių kolektyvų;
66.4. posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tuo metu Mokykloje besimokančių mokinių tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Mokyklos mokiniu tarybos posėdžiai šaukiami kartą per tris mėnesius arba esant reikalui;
66.5. posėdžiuose svarstomi Mokyklos veiklą reglamentuojančių dokumentų projektai, ugdymo proceso organizavimo ir tobulinimo bei nepamokinės veiklos ir kiti aktualūs klausimai.
67. Klasės tėvų komitetas:
67.1. renkamas klasės tėvų susirinkime atviro balsavimo būdu iš klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų). Klasės tėvų komitetą sudaro 3 tėvų (globėjų, rūpintojų) išrinkti atstovai. Kiekvienais metais klasės tėvų komiteto sudėtis patvirtinama visuotiniame klasės tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkime arba perrenkama iš naujo;
67.2. sprendžia kartu su klasės vadovu klasės mokinių mokymosi, popamokinio užimtumo, mokymosi aplinkos gerinimo, mokinių laisvalaikio, švenčių, kelionių, išvykų organizavimo ir kitus aktualius klausimus. Į klasės tėvų komiteto susirinkimus gali būti kviečiami kiti bendruomenės nariai, mokytojai, Mokyklos vadovai ir kiti suinteresuoti asmenys;
67.3. teikia raštu Mokyklos administracijai pageidavimus, pasiūlymus mokinių mokymosi, popamokinio užimtumo ir kitais aktualiais klausimais;
67.4. už savo veiklą atsiskaito klasės tėvų visuotiniame susirinkime mokslo metų pabaigoje.
VI. VALDYMAS
68. Mokyklai vadovauja direktorius.
69. Direktorius:
69.1. vadovauja Mokyklos strateginio plano ir metinių veiklos programų, Mokyklos švietimo programų rengimui, jas tvirtina, vadovauja jų vykdymui;
69.2. skiria ir atleidžia mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis bei aptarnaujantį personalą, tvirtina jų pareigybių aprašymus;
69.3. atsako už informacijos apie Mokykloje vykdomas švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius Mokyklos audito rezultatų, Mokyklos bendruomenės tradicijų ir pasiekimų rengimą ir paskelbimą Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka, demokratinį Mokyklos valdymą. Užtikrina bendradarbiavimu pagrįstus santykius, Mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką;
69.4. analizuoja Mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę, inicijuoja Mokyklos vidaus audito vykdymą ir atsako už Mokyklos veiklos rezultatus;
69.5. aiškina Mokyklos bendruomenės nariams valstybinę bei regioninę švietimo politiką;
69.6. skiria vadybines funkcijas pavaduotojai, sudaro galimybes savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už nuveiktą darbą;
69.7. stebi, analizuoja, vertina Mokyklos veiklą, ugdymo kokybės rezultatus;
69.8. rūpinasi mokytojų kvalifikacijos tobulinimu, sudaro sąlygas atestuotis;
69.9. sudaro Specialiojo ugdymo komisiją, rūpinasi specialiosios pedagoginės – psichologinės pagalbos mokiniams teikimu;
69.10. kontroliuoja darbo tvarkos taisyklių, mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo sistemos Mokykloje, mokinių elgesio vertinimo, skatinimo ir nuobaudų sistemos įgyvendinimą;
69.11. plėtoja bendradarbiavimą su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais);
69.12. palaiko ryšius su Vaikų teisių apsaugos tarnyba, Mokyklos rėmėjais, vietos bendruomene;
69.13. organizuoja Mokyklos baigiamosios klasės mokymosi pasiekimų patikrinimą, nustatyta tvarka teikia informaciją Nacionaliniam Egzaminų centrui;
69.14. rūpinasi Mokyklos intelektualiniais, materialiniais ir finansiniais ištekliais, darbų, civiline ir priešgaisrine sauga;
69.15. organizuoja Mokyklos vidaus audito ataskaitos rengimą ir teikia Mokyklos tarybai aprobuoti;
69.16. atstovauja Mokyklai kitose institucijose.
70. Direktoriaus pavaduotoja ugdymui:
70.1. organizuoja ugdymo plano, bendrųjų programų vykdymą, pamokų ir papildomo ugdymo tvarkaraščių sudarymą;
70.2. vadovauja neįgalių vaikų integravimosi programų įgyvendinimui, organizuoja Specialiojo ugdymo komisijos darbą;
70.3. teikia pagalbą mokytojams, prižiūri, kaip vykdomi Mokyklos veiklą reglamentuojantys dokumentai;
70.4. stebi ugdymo procesą ir vertina ugdymo kokybės rezultatus;
70.5. skatina mokytojus tobulinti kvalifikaciją, dalykiškai bendradarbiauti ir atestuotis;
70.6. tvarko mokinių apskaitą ;
70.7. kontroliuoja klasių vadovų dokumentacijos tvarkymą ir atitinkamų reikalavimų laikymąsi;
70.8. vykdo mokinių teisės pažeidimų prevenciją.
71. Direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams:
71.1. rūpinasi Mokyklos materialiniais ir informaciniais ištekliais, patalpų paruošimu darbui, sanitarija ir higiena;
71.2. organizuoja aptarnaujančiojo personalo darbą;
71.3. rūpinasi Mokyklos pastatų, inventoriaus ir mokymo priemonių apsauga;
71.4.vykdo kitas pareiginėje instrukcijoje numatytas funkcijas.
VII. PRIĖMIMAS Į DARBĄ IR DARBO APMOKĖJIMAS
72. Mokyklos direktorių skiria Molėtų rajono savivaldybės taryba vadovaudamasi Švietimo ir mokslo ministerijos nustatytais kvalifikaciniais reikalavimais pretendentams ir atviro konkurso organizavimo tvarka.
73. Direktoriaus pavaduotoją, mokytojus ir kitus darbuotojus priima į darbą ir atleidžia Mokyklos direktorius įstatymų nustatyta tvarka.
74. Pareigybių aprašymus tvirtina įsakymu Mokyklos direktorius.
75. Mokyklos vadovo, jo pavaduotojo ugdymui pareiginė alga priklauso nuo išsilavinimo, pedagoginio darbo stažo, vadybinės kvalifikacinės kategorijos ir veiklos sudėtingumo.
76. Mokyklos mokytojo alga priklauso nuo išsilavinimo, pedagoginio darbo stažo, kvalifikacinės kategorijos, veiklos sudėtingumo.
77. Mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių darbuotojų darbo apmokėjimo tvarką nustato Vyriausybė.
VIII. ATESTACIJA. KVALIFIKACIJOS TOBULINIMAS
78. Mokyklos vadovai atestuojasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
79. Mokytojai atestuojasi pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintus „Pedagogų atestacijos nuostatus“.
80. Mokytojai dalyvauja kvalifikacijos tobulinime, vadovaudamiesi Mokyklos perspektyvine kvalifikacijos kėlimo programa.
IX. PASIEKIMŲ PATIKRINIMAI
81. Baigiamosios klasės mokiniams, baigusiems pagrindinio ugdymo programą organizuojamas mokymosi pasiekimų patikrinimas.
82. Mokymosi pasiekimų patikrinimai organizuojami Nacionalinio Egzaminų centro nustatyta tvarka.
X. IŠSILAVINIMO IR PASIEKIMŲ PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMAS
83. Išsilavinimo pažymėjimai išduodami Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
84. Už išsilavinimo ir pasiekimų pažymėjimų blankų užsakymą, apsirūpinimą, saugojimą, atsiskaitymą už panaudotus blankus atsako Mokyklos direktorius.
85. Pažymėjimus išrašo atitinkamos klasės vadovas.
86. Už pažymėjimų apskaitos knygų tvarkymą atsako Mokyklos raštvedė.
XI. MOKYKLOS RYŠIAI
87. Mokykla bendradarbiauja su jos veikla susijusiais juridiniais ir fiziniais asmenimis (švietimo, sveikatos, kultūros, sporto, teisėsaugos, vaikų teisių apsaugos, mokslo ir studijų institucijomis ir kt.).
88. Mokykla gali dalyvauti tarptautinėse organizacijose, organizuoti bendrus renginius su kitomis mokyklomis, Videniškių seniūnijos vietos bendruomene ir kt.
XII. MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
89. Švietimo stebėseną Mokykla vykdo pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintus švietimo stebėsenos rodiklius ir jo nustatytą tvarką.
90. Vidaus audito vykdymą inicijuoja Mokyklos direktorius.
91. Mokyklos veiklos priežiūrą pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintus Mokyklos veiklos priežiūros nuostatus ir nustatytą mokyklos vadybinės ir pedagoginės veiklos išorinio audito metodiką vykdo Molėtų rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyrius.
92. Valstybinę Mokyklos veiklos priežiūrą vykdo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos, Utenos apskrities viršininko administracijos Valstybinės švietimo priežiūros skyriai (tarnybos) pagal Vyriausybės patvirtintus Valstybinės švietimo priežiūros nuostatus.
XIII. TURTAS, LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ NAUDOJIMAS
93. Mokykla patikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymų nustatyta tvarka disponuoja priskirta žeme, savivaldybės pastatais, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei mokymo priemonėmis.
94. Švietimo finansavimo šaltiniai:
94.1. valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų asignavimai;
94.2. kitos lėšos.
95. Švietimo programoms Mokykloje finansuoti iš valstybės ir savivaldybių biudžetų taikomas mokymo lėšų skyrimo vienam mokiniui principas.
96. Mokyklos ūkio lėšas skiria Molėtų rajono savivaldybės taryba savo nustatyta tvarka.
97. Mokykla gali turėti savo fondą, kurio sudarymo šaltiniai gali būti savanoriški asmenų, organizacijų ir įmonių įnašai, užsienio valstybių organizacijų bei piliečių, taip pat tarptautinių organizacijų aukojamos lėšos ir materialinės vertybės. Šios lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
98. Mokykla gali turėti lėšų už teikiamas atlygintinas paslaugas. Šios lėšos naudojamos vadovaujantis savivaldybės tarybos patvirtinta tvarka.
99. Mokykla turi paramos gavėjo statusą.
XIV. NUOSTATŲ TVIRTINIMAS, KEITIMAS IR PAPILDYMAS
100. Mokyklos nuostatus tvirtina Molėtų rajono savivaldybės taryba, Mokyklos tarybai pritarus.
101. Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi, priėmus naują Švietimo įstatymo redakciją, patvirtinus naujus reikalavimus mokyklų nuostatams arba Mokyklos direktoriaus ar Mokyklos tarybos iniciatyva. Su Mokyklos taryba suderinti nuostatų pakeitimai ar papildymai teikiami tvirtinti Molėtų rajono savivaldybės tarybai.
XV. DOKUMENTŲ VALDYMAS IR SAUGOJIMAS
102. Mokyklos dokumentų saugojimą ir valdymą reglamentuoja Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymas, Raštvedybos taisyklės, Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklės, Bendrojo lavinimo mokyklų dokumentų saugojimo terminų rodyklė, Mokyklos bylų dokumentacijos planas.
103. Mokyklos dokumentacijos planą tvirtina Mokyklos direktorius, suderinęs ją su Molėtų rajono savivaldybės administracija.
104. Archyvas saugomas Mokykloje.
105. Už dokumentų rengimą atsakinga Mokyklos raštvedė.
XVI. MOKYKLOS REGISTRAVIMAS
106. Mokykla registruojama Juridinių asmenų registre Civilinio kodekso ir Juridinių asmenų registro nuostatų nustatyta tvarka.
XVII. MOKYKLOS PABAIGA IR PERTVARKYMAS

107. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma vadovaujantis Civiliniu kodeksu ir Švietimo įstatymu.
108. Mokyklą reorganizuojant, likviduojant ar pertvarkant laikomasi Bendrojo lavinimo, specialiojo ugdymo, profesinio mokymo mokyklų, pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančių įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijų sąraše išdėstytų kriterijų ir mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių.
109. Apie būsimą Mokyklos reorganizavimą, pertvarkymą ar likvidavimą raštu Mokyklos bendruomenei praneša Mokyklos direktorius įstatymų nustatyta tvarka.
Molėtų rajono Videniškių pagrindinės mokyklos direktorius
Kazimieras Karalius
SUDERINTA
Mokyklos tarybos
2005-01-21 posėdžio nutarimu
(protokolas Nr. 2)


Jūsų komentaras
Įveskite patvirtinimo kodą, kurį matote paveikslėlyje
AntiSpam
komentarų nėra

© Molėtų rajono savivaldybė. Visos teisės saugomos. Sprendimas: Idamas. Naudojama Smart Web sistema.