22 Dėl Antikorupcijos komisijos sudarymo | ||
MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBASPRENDIMO PROJEKTASDĖL ANTIKORUPCIJOS KOMISIJOS SUDARYMO IR JOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
|
Savivaldybės meras |
Parengė Teisės skyriaus vyr. specialistė Virginija Žalienė
Pastabas ir pasiūlymus teikti iki 2015-05-27 el. p. virginija.zaliene@moletai.lt
PATVIRTINTA
Molėtų rajono savivaldybės tarybos
2015 m. gegužės d. sprendimu Nr. B1-
ANTIKORUPCIJOS KOMISIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šie nuostatai reglamentuoja Antikorupcijos komisijos (toliau - Komisija) veiklos pricipus, tikslus, uždavinius, įgaliojimus bei Komisijos teises ir pareigas. Komisijos nuostatai parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos Seimo antikorupcijos komisijos įstatymu, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu ir kitais teisės aktais. Nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme, Nacionalinėje kovos su korupcija programoje, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme bei kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.
2. Pagrindinis Komisijos tikslas – sudaryti palankias sąlygas įgyvendinti Savivaldybės korupcijos prevencijos politiką. Šio tikslo Komisija siekia atsižvelgdama į Savivaldybės reguliavimo sričiai priskirtą korupcijos situaciją bei lygį, išskirdama prioritetines jos prevencijos ir kontrolės kryptis bei nuosekliai įgyvendindama priemones, didinančias korupcijos prevencijos veiksmingumą.
3. Pagrindiniai komisijos veikimo principai: teisingumas, nešališkumas, skaidrumas, viešumas, atskaitomybė.
4. Komisijos veiklos nuostatus, jos sudėtį tvirtina ir keičia Molėtų rajono savivaldybės taryba.
5. Komisija sudaroma tarybos kadencijos laikotarpiui. Komisiją sudaro 9 komisijos nariai: trys Savivaldybės tarybos nariai, iš kurių vienas yra skiriamas Komisijos pirmininku, trys Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai, deleguoti Savivaldybės administracijos direktoriaus ir trys gyvenamųjų vietovių bendruomenės atstovai.
6. Komisijos sekretoriaus pareigas atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas arba darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį. Komisijos sekretorius neturi Komisijos nario teisių.
7. Komisija yra atskaitinga Molėtų rajono savivaldybės tarybai.
8. Komisijos pirmininką, Savivaldybės mero teikimu iš trijų tarybos narių, kurie yra Komisijos nariai, skiria Molėtų rajono savivaldybės taryba savo kadencijos laikotarpiui.
9. Komisijos posėdyje nedalyvaujant Komisijos pirmininkui, Komisijos posėdžiui gali pirmininkauti posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma išrinktas Komisijos narys.
10. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Korupcijos prevencijos įstatymu, Vietos savivaldos įstatymu, Tarybos veiklos reglamentu, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
II. KOMISIJOS UŽDAVINIAI
11. Pagrindiniai Komisijos uždaviniai:
11.1. inicijuoti, rengti bei analizuoti Savivaldybėje įgyvendinamas korupcijos prevencijos priemones;
11.2. aktyviai dalyvauti formuojant ir vykdant Savivaldybės antikorupcinę politiką;
11.3. kontroliuoti kovos su korupcija programos įgyvendinimą, teikti siūlymus jos tobulinimui;
11.4. analizuoti gautus gyventojų skundus dėl valstybės tarnautojų ir kitų asmenų veiklos;
11.5. padėti atskleisti galimai korupcinio pobūdžio veikas, teikti siūlymus korupcijos
pasireiškimo tikimybės mažinimui;
11.6. užtikrinti pranešėjui konfidencialumą ir saugumą, kad išvengti galimo persekiojimo dėl galimai buvusių ar esamų korupcinio pobūdžio veikų.
III. KOMISIJOS FUNKCIJOS
12. Komisijos funkcijos:
12.1. inicijuoti visuomenės apklausas bei apibendrintus jų rezultatus skelbti viešai;
12.2. rengti Korupcijos prevencijos programą (toliau- Programa) ir Korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių planą (toliau- Programos įgyvendinimo priemonių planas) bei teikti juos tvirtinti Molėtų rajono savivaldybės tarybai;
12.3. kontroliuoti Programos ir Programos įgyvendinimo priemonių plano vykdymą, teikti išvadas bei pasiūlymus, sistemingai informuoti Savivaldybės merą bei Savivaldybės administracijos direktorių apie Programos įgyvendinimo priemonių plano vykdymo efektyvumą;
12.4. analizuoti bei kontroliuoti vykdomą antikorupcinę veiklą Savivaldybės administracijoje, Savivaldybės biudžetinėse įstaigose, viešosiose įstaigose, kurių steigėja yra Savivaldybės taryba, Savivaldybės įmonių ir uždarųjų akcinių bendrovių, kurios įsteigtos iš Savivaldybės turto ( kontrolinis akcijų paketas priklauso Savivaldybei ) arba įstatymų nustatyta tvarka Savivaldybės perduotą turtą valdo, naudoja bei juo disponuoja patikėjimo teise ( toliau- Savivaldybės įstaigos, įmonės);
12.5. analizuoti atliktą arba savo iniciatyva atlikti Savivaldybės institucijų, Savivaldybės įstaigų, įmonių priimtų teisės aktų ar jų projektų vertinimą antikorupciniu požiūriu;
12.6. nagrinėti piliečių, įmonių, įstaigų ir organizacijų skundus, pareiškimus, pranešimus apie galimai padarytas neteisėtas korupcinio pobūdžio veikas;
12.7. analizuoti kitų institucijų, Korupcijos prevencijos komisijų gerąją darbo patirtį, bendradarbiauti su teisėsaugos institucijomis;
12.8. inicijuoti ar organizuoti Savivaldybės politikų, valstybės tarnautojų, darbuotojų ir kitų asmenų teorinį ir praktinį antikorupcinį mokymą;
12.9. siūlyti Savivaldybės merui ir Savivaldybės administracijos direktoriui organizuoti
Savivaldybės administracijos, Savivaldybės įstaigų, įmonių patikrinimus korupcijos prevencijos klausimais;
12.10. priimti, svarstyti ir analizuoti bet kokią informaciją (tarp jų ir anoniminę), pranešimais grįstą medžiagą dėl galimai korupcinio pobūdžio veiksmų atlikimo ar neveikimo;
12.11. informuoti Savivaldybės gyventojus apie Komisijos veiklą, vykdomas korupcijos prevencijos priemones Savivaldybėje, informuoti visuomenę apie kovos su korupcija rezultatus;
12.12. rengti visuomenės antikorupcinio švietimo akcijas, bendradarbiaujant su švietimo įstaigomis, visuomenės informavimo priemonėmis, kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis, formuoti visuomenės nepakantumą korupcijai.
IV. KOMISIJOS TEISĖS
13. Komisija turi teisę:
13.1. gauti jos veiklai reikalingą informaciją iš Savivaldybės administracijos bei Savivaldybės įstaigų, įmonių, susipažinti su informacijos patikrinimui ar pavedimo įvykdymui reikalingais dokumentais, gauti dokumentų kopijas;
13.2. kviesti į Komisijos posėdžius Savivaldybės tarybos narius, Savivaldybės administracijos vadovus, valstybės tarnautojus ir darbuotojus, Savivaldybės įmonių ir įstaigų vadovus bei darbuotojus ar kitus asmenis, galinčius suteikti nagrinėjamo klausimo tyrimui ar pavedimui įvykdyti reikalingos informacijos;
13.3. siūlyti Savivaldybės merui ar Savivaldybės administracijos direktoriui pavesti atlikti tyrimus arba patikrinimus Komisijos pateiktiems klausimams išnagrinėti;
13.4. kreiptis tarnybinės pagalbos į specialistus ir gauti specialistų išvadas;
13.5. priimti sprendimą dėl informacijos, apie Komisijos priimtus sprendimus, pateikimo visuomenės informavimo priemonėms;
13.6. svarstyti ir teikti pasiūlymus Savivaldybės tarybai ir Savivaldybės administracijos direktoriui dėl korupcijos prevencijos prioritetų.
V. KOMISIJOS PAREIGOS
14. Komisija privalo:
14.1.greitai ir nešališkai išnagrinėti gautą informaciją ar pavedimą;
14.2.sistemingai teikti informaciją apie kovos su korupcija eigą, fiksuoti pokyčius, kelti problemas ir teikti ataskaitas Molėtų rajono savivaldybės tarybai;
14.3.informacijos nagrinėjimo metu nustačius nusikalstamos veikos požymius, nedelsiant inicijuoti turimos medžiagos perdavimą teisėsaugos institucijoms.
VI. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
15. Už Komisijos priimtų sprendimų objektyvumą ir teisingumą, konfidencialios informacijos paskleidimą Komisijos pirmininkas ir Komisijos nariai atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
16. Komisijos nariai vadovaujasi įstatymų viršenybės, politinio neutralumo, skaidrumo, atsakomybės už priimtus sprendimus bei etikos (pagarbos žmogui ir valstybei, teisingumo, nesavanaudiškumo, padorumo, nešališkumo, atsakomybės) principais.
17. Komisijos sprendimai neskelbiami viešai, jeigu tai gali pažeisti asmens teises, pakenkti tyrimui arba turima informacija yra susijusi su valstybės, tarnybos, komercine ar kita įstatymu saugoma paslaptimi.
18. Komisijos darbą organizuoja, jam vadovauja ir posėdžiams pirmininkauja Komisijos pirmininkas, o jam nesant Komisijos posėdžiui gali pirmininkauti posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma išrinktas Komisijos narys.
19. Komisijos pirmininkas:
19.1.posėdžio darbotvarkę skelbia posėdžio pradžioje;
19.2.organizuoja Komisijos posėdžius ir jiems vadovauja;
19.3.paveda Komisijos nariams išnagrinėti skunde, pareiškime ar pavedime nurodytas aplinkybes bei tvirtina nagrinėjimo išvadą;
19.4.atstovauja Komisijai.
20. Komisijos posėdis laikomas teisėtu, kai jame dalyvauja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių.
21. Komisijos posėdžiai yra uždari. Komisijos sprendimu, su Komisijos nariais posėdyje gali dalyvauti tik Komisijos dėl svarstomo klausimo pakviesti asmenys.
22. Komisijos sprendimai priimami Komisijos posėdyje atviru balsavimu, paprasta posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Komisijos posėdžiai protokoluojami. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, sprendimą lemia Komisijos pirmininko balsas, o jam nedalyvaujant – Komisijos posėdžiui pirmininkaujančio Komisijos nario balsas. Komisijos sprendimai įforminami Komisijos posėdžio protokolu.
23. Komisijos narys, nesutinkantis su daugumos sprendimu, turi teisę raštu pareikšti atskirąją nuomonę, kuri yra pridedama prie kitų svarstyto klausimo dokumentų ir apie ją įrašoma posėdžio protokole. Komisijos posėdžio protokolas surašomas ir pasirašomas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po posėdžio. Posėdžio protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas, jam nesant – posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma išrinktas pirmininkauti posėdžiui Komisijos narys ir sekretorius. Komisijos protokolus ir su jais susijusią medžiagą saugo Komisijos sekretorius.
24. Komisija gali priimti šiuos sprendimus:
24.1. turimą medžiagą perduoti tirti teisėsaugos institucijoms;
24.2. siūlyti atlikti tarnybinį patikrinimą dėl Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, Savivaldybės įstaigų, įmonių vadovų, darbuotojų tarnybinių pareigų atlikimo (neatlikimo);
24.3. siūlyti skirti tarnybines nuobaudas netinkamai savo pareigas einantiems Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, Savivaldybės įstaigų, įmonių vadovams, darbuotojams;
24.4. atkreipti Savivaldybės administracijos, Savivaldybės įstaigų, įmonių vadovų dėmesį į įstatymų nesilaikymą, tarnybinės etikos bei kitus pažeidimus ir reikalauti juos pašalinti;
24.5. atsisakyti nagrinėti skundą arba nutraukti jo nagrinėjimą.
25. Komisijos sprendimus gavusios Savivaldybės administracija, Savivaldybės įstaigos, įmonės privalo juos apsvarstyti ir apie svarstymo rezultatus raštu informuoti Komisiją ne vėliau kaip per vieną mėnesį, jeigu Komisijos sprendime nenustatytas kitas terminas.
26. Komisijos pirmininkas Savivaldybės tarybai pateikia Komisijos veiklos ir korupcijos
prevencijos programos įgyvendinimo ataskaitą kartą per metus - iki balandžio 1 dienos.
27. Informaciją apie Komisijos sprendimus žiniasklaidai teikia Komisijos pirmininkas, jam nesant - atitinkamu klausimu Komisijos posėdžiui pirmininkavęs posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma išrinktas Komisijos narys.
VII. ATSAKOMYBĖ
28. Komisijos narių darbą organizuoja ir jį kontroliuoja bei už Komisijos veiklos rezultatus
atsako Komisijos pirmininkas.
29. Komisijos veiklos kontrolę vykdo Molėtų rajono savivaldybės taryba.
30. Komisijos nariai pažeidę šiuos nuostatus atsako teisės aktų nustatyta tvarka.
31. Komisijos finansinį, ūkinį ir materialinį aptarnavimą atlieka Molėtų rajono savivaldybės administracija.
32. Komisijos veikla gali būti nutraukta, jos nuostatai keičiami bei papildomi Molėtų rajono savivaldybės tarybos sprendimu.
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
Dėl Antikorupcijos komisijos sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo
1. Parengto tarybos sprendimo projekto esmė
Pagal LR vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalies nuostatas savivaldybės taryba gali sudaryti ir kitas nuolatines (tos kadencijos laikotarpiui) komisijas. Pagal LR vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 5 dalies nuostatas savivaldybės tarybos sudaromų komisijų nariais gali būti savivaldybės tarybos nariai, valstybės tarnautojai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ir bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti savivaldybės bendruomenės nariai. Etikos komisijoje gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai turi sudaryti ne mažiau kaip 1/3 komisijos narių. Pagal minėto įstatymo 6 dalį, savivaldybės tarybos komisijų sudarymo tvarka nustatyta tarybos reglamente, komisijų nuostatus tvirtina savivaldybės taryba.
Pagal Molėtų rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2011 m. birželio 30 d. sprendimu Nr. B1-152 „Dėl Molėtų rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ (toliau – Reglamentas), 104.4. punktą meras teikia tarybai komisijos pirmininko kandidatūrą. Reglamento 152 str. nustato, savivaldybės taryba savo įgaliojimų laikui sudaro nuolatines Administracinę bei Etikos komisijas, tačiau gali būti sudaromos ir kitos nuolatinės komisijos. Reglamento 158 punktas nustato, kad tarybos sprendimu gali būti sudaromos ir kitos nuolatinės (tos kadencijos laikotarpiui) komisijos. Komisijos pirmininką paprastai iš tarybos narių tarybai tvirtinti teikia meras.
2. Galimos teigiamos ir neigiamos pasekmės priėmus siūlomą Tarybos sprendimo projektą Neigiamų pasekmių nenumatoma.
3. Jeigu pagal teikiamą projektą priimtam sprendimui įgyvendinti reikės kito tarybos sprendimo, mero potvarkio ar administracijos direktoriaus įsakymo – kas ir kada turėtų juos parengti
Kito tarybos sprendimo nereikės.
Molėtų rajono savivaldybės administracijos direktorius 2012 m. kovo 28 d. priėmė įsakymą Nr. B6-305 „Dėl Korupcijos prevencijos programos vykdymo“, kuriuo paskyrė komisijos sekretorių bei asmenį, atsakingą už korupcijos prevenciją ir priežiūrą.