title

B1_30 Dėl kontrolės tarnybos nuostatų

MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

SPRENDIMAS

DĖL MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2014 m. vasario 27 d. Nr. B1-30
Molėtai

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 8 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos respublikos Biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsnio 5 dalimi bei atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovo Utenos apskrityje tarnybos 2014 m. vasario 4 d. teikimą Nr. 10-22(1.14) „Dėl Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2009-02-26 sprendimu Nr. B1-26 patvirtintų Molėtų rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos veiklos nuostatų“,

Molėtų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Molėtų rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusius galios, nuo 1 punkte nurodytų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre, Molėtų rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos veiklos nuostatus, patvirtintus Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2009 m. vasario 26 d. sprendimu Nr.B1-26 „Dėl savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos veiklos nuostatų“.

3. Įgalioti Molėtų rajono savivaldybės kontrolierę Eleną Putnienę pasirašyti Molėtų rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatus ir įregistruoti juos Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

Savivaldybės meras Stasys Žvinys

PATVIRTINTA
Molėtų rajono savivaldybės tarybos
2014 m. vasario 27 d. sprendimu
Nr. B1- 30

MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS NUOSTATAI

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Molėtų rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Molėtų rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos (toliau – Tarnyba) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, veiklos teisinį pagrindą, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, Tarnybos teises, veiklos organizavimą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2. Tarnyba įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 188670791. Tarnyba yra subjektas, vykdantis kontrolės ir audito funkcijas, prižiūrintis, ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas Savivaldybės turtas ir patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas Savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai.

3. Tarnybos steigėjas – Molėtų rajono savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba).

4. Tarnybos teisinė forma – biudžetinė įstaiga, išlaikoma iš Molėtų rajono savivaldybės biudžeto.

5. Tarnybos savininkas – Molėtų rajono savivaldybė.

6. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Molėtų rajono savivaldybės taryba, kuri:

6.1. tvirtina Tarnybos nuostatus;

6.2. priima į pareigas ir iš jų atleidžia Savivaldybės kontrolierių;

6.3. priima sprendimą dėl Tarnybos buveinės pakeitimo;

6.4. priima sprendimą dėl Tarnybos reorganizavimo ar likvidavimo;

6.5. priima sprendimą dėl Tarnybos filialo steigimo ir jo veiklos nutraukimo;

6.6. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;

6.7. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

7. Tarnybos buveinė – Vilniaus g. 44, LT-33140 Molėtai.

8. Tarnyba turi dokumentų blankus, savo antspaudą su pavadinimu ir Savivaldybės herbu.

9. Tarnybos buhalterinę apskaitą tvarko, ūkinį, materialinį aptarnavimą, neviršydama Savivaldybės tarybos patvirtintos Tarnybos išlaidų sąmatos, atlieka Molėtų rajono savivaldybės administracija.

10. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, kitais įstatymais, valstybinio audito reikalavimais, Valstybės kontrolės parengtomis metodikomis, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

11. Tarnybos veikla grindžiama nepriklausomumo, teisėtumo, viešumo, objektyvumo ir profesionalumo principais.

12. Savivaldybės kontrolieriaus ir Tarnybos valstybės tarnautojų tarnybos santykių teisiniai pagrindai nustatyti Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme ir Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme.

13. Savivaldybės kontrolierius ir Tarnybos valstybės tarnautojai negali būti Savivaldybės tarybos nariais ir darbo laiku negali dalyvauti politinių partijų veikloje. Savivaldybės kontrolieriaus ir Tarnybos valstybės tarnautojų pareigos nesuderinamos su jokiomis kitomis renkamomis pareigomis valstybės ir savivaldybių institucijose, įstaigose ir įmonėse.

II. TARNYBOS VEIKLOS RŪŠIS, TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

14. Tarnybos veiklos rūšis – Lietuvos Respublikos savivaldybių veikla.

15. Tarnybos veiklos tikslas – prižiūrėti, ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas Savivaldybės turtas ir patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas Savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai.

16. Tarnybos veiklos uždaviniai:

16.1. prižiūrėti, kaip vykdomas Savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai;

16.2. vykdyti Savivaldybės turto apskaitos, valdymo, naudojimo, disponavimo juo kontrolę;

16.3. padėti Savivaldybės tarybai vykdyti Savivaldybės veiklos ir finansinę kontrolę;

16.4. nagrinėti gyventojų ir kitų asmenų prašymus, priimti dėl jų sprendimus.

III. TARNYBOS FUNKCIJOS

17. Įgyvendindama nustatytus uždavinius ir siekdama veiklos tikslų, Tarnyba vykdo šias funkcijas:

17.1. atlieka išorės finansinį ir veiklos auditą Molėtų rajono savivaldybės administracijoje, Savivaldybės administravimo subjektuose ir Savivaldybės kontroliuojamose įmonėse;

17.2. kiekvienais metais iki liepos 15 dienos rengia ir Savivaldybės tarybos reglamente nustatyta tvarka teikia savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio;

17.3. rengia ir savivaldybės tarybai teikia sprendimus priimti reikalingas išvadas dėl savivaldybės naudojimosi bankų kreditais, paskolų ėmimo ir teikimo, garantijų suteikimo ir laidavimo kreditoriams už savivaldybės kontroliuojamų įmonių imamas paskolas;

17.4. rengia ir savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas, suteikiančias savivaldybės tarybai pagrindą tvirtinti koncesijos konkurso sąlygas ir pagrindines koncesijos sutarties sąlygas; savivaldybės tarybai nustačius konkurso etapus iki koncesijos sutarties pasirašymo, rengia išvadas galutiniam koncesijos sutarties projektui;

17.5. rengia ir savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas, suteikiančias savivaldybės tarybai pagrindą tvirtinti viešųjų pirkimų sąlygas, būdą ir pagrindines sutarties dėl partnerystės su privačiais subjektais sąlygas; savivaldybės tarybai nustačius viešųjų pirkimų sąlygas, būdą ir pagrindines sutarties dėl partnerystės su privačiais subjektais sąlygas, iki partnerystės su privačiais subjektais sutarties pasirašymo rengia išvadas galutiniam partnerystės su privačiais subjektais sutarties projektui;

17.6. rengia ir savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl skolininkų ir skolininkų, už kurių įsipareigojimų įvykdymą garantuoja valstybė, ūkinės ir finansinės būklės, taip pat dėl iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų, teikiamų paskolų ir valstybės garantijų teikimo, paskolų naudojimo pagal tikslinę paskirtį ir paskolų grąžinimo;

17.7. Valstybės kontrolės prašymu teikia Tarnybos atliktų auditų ataskaitas ir darbo dokumentus audito išorinei peržiūrai atlikti;

17.8. atlieka įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas.

IV. SAVIVALDYBĖS KONTROLIERIAUS IR TARNYBOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ PAREIGOS

18. Savivaldybės kontrolierius ir Tarnybos valstybės tarnautojai privalo:

18.1. vykdyti Valstybės tarnybos įstatyme valstybės tarnautojams nustatytas pareigas;

18.2. informuoti tiesioginį vadovą, jeigu įžvelgiama, kad, atliekant auditą ar patikrinimą, gali kilti viešų ir privačių interesų konfliktas;

18.3. gerbti subjekto, kurio veikla audituojama ar tikrinama, teises ir teisėtus interesus;

18.4. neskelbti atlikto audito duomenų ir viešai jų nevertinti, kol nepasirašyta audito ataskaita;

18.5. saugoti valstybės ir Tarnybos paslaptis;

18.6. laikytis Valstybės tarnautojų veiklos etikos taisyklių.

V. SAVIVALDYBĖS KONTROLIERIAUS IR TARNYBOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ TEISĖS

19. Savivaldybės kontrolierius turi teisę dalyvauti Savivaldybės tarybos, komitetų, kolegijos, komisijų posėdžiuose ir pareikšti nuomonę savo kompetencijos klausimais.

20. Įgyvendindami Tarnybai nustatytus uždavinius ir vykdydami pavestas funkcijas, Savivaldybės kontrolierius ir Tarybos valstybės tarnautojai turi teisę:

20.1. audito ar kitų kontrolės funkcijų vykdymo metu gauti tinkamas sąlygas darbui;

20.2. netrukdomai patekti į visas audituojamo ar tikrinamo subjekto patalpas;

20.3. gauti iš audituojamų ar tikrinamų subjektų finansiniam ir veiklos auditui ar kitoms kontrolės funkcijoms atlikti reikalingus duomenis, informaciją, dokumentus bei jų patvirtintas kopijas, audituojamų ar tikrinamų subjektų vadovų ir kitų darbuotojų reikiamus rašytinius ir žodinius paaiškinimus;

20.4. nurodyti audituotų subjektų vadovams veiklos trūkumus ir nustatyti terminą, per kurį jie turi būti pašalinti;

20.5. pagal Valstybinio audito reikalavimus pasitelkti ekspertus (specialistus), turinčius reikiamų žinių audito metu iškilusiems klausimams spręsti;

20.6. Valstybės kontrolieriaus rašytiniu prašymu gali dalyvauti ar pavesti Tarnybos valstybės tarnautojams dalyvauti Valstybės kontrolės pareigūnų atliekamuose Savivaldybės administravimo subjektų finansiniuose ir veiklos audituose;

20.7. atliekamo audito metu pasinaudoti Savivaldybės centralizuotos vidaus audito tarnybos atliktų auditų ataskaitomis, darbo dokumentais, būtinais vidaus kontrolės vertinimui atlikti, jei audito subjektas ir tikslai sutampa; susipažinti su atliktų kitų išorės auditų Savivaldybės įstaigose ir įmonėse dokumentais;

20.8. iš Savivaldybės administracijos reguliariai gauti Savivaldybės tarybos sprendimus, taip pat dokumentus, reguliuojančius finansinių ir materialinių išteklių apskaitą, paskirstymą, naudojimą ir kontrolę;

20.9. Administracinių teisės pažeidimų kodekso nustatytais atvejais surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolus ir įstatymų nustatyta tvarka juos teikti nagrinėti Savivaldybės tarybos administracinei komisijai;

20.10. dalyvauti Lietuvos Respublikos savivaldybių kontrolierių asociacijos veikloje;

20.11. naudotis kitomis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų suteiktomis teisėmis.

VI. TARNYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS

21. Tarnybai vadovauja ir už jos veiklą atsako Savivaldybės kontrolierius. Jis atskaitingas Molėtų rajono savivaldybės tarybai.

22. Savivaldybės kontrolierius į pareigas priimamas konkurso būdu ir iš jų atleidžiamas Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Savivaldybės kontrolierius privalo turėti aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir ne mažesnį kaip 3 metų darbo finansų, ekonomikos, teisės, audito, kontrolės arba viešojo administravimo srityse stažą.

23. Savivaldybės kontrolieriui kasmetines, tikslines ir kitų rūšių atostogas suteikia Savivaldybės taryba (ne ilgesniam kaip 14 kalendorinių dienų laikotarpiui atostogas gali suteikti Savivaldybės meras).

24. Tarnybos atliekamo finansinio ir veiklos audito principus, taisykles, procedūras, ataskaitų rengimą nustato ir reglamentuoja Valstybinio audito reikalavimai.

25. Savivaldybės kontrolierius:

25.1. tvirtina Tarnybos struktūrą, pareigybių sąrašą, pareigybių aprašymus ir pareiginius nuostatus. Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir iš jų atleidžia valstybės tarnautojus ir Darbo kodekso nustatyta tvarka priima ir atleidžia darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, atlieka kitas Tarnybos personalo valdymo funkcijas;

25.2. leidžia įsakymus, organizuoja Tarnybos darbą, valstybės tarnautojų mokymą ir jų kvalifikacijos tobulinimą;

25.3. sudaro Tarnybos veiklos plano projektą, gavęs Savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto pritarimą, su šiuo plano projektu supažindina Valstybės kontrolę ir Savivaldybės centralizuotą vidaus audito tarnybą. Kasmet iki einamųjų metų lapkričio 15 d. patvirtina ateinančių metų veiklos planą, organizuoja jo vykdymą ir yra už tai atsakingas. Prireikus patvirtintą planą tikslina bendra plano tvirtinimo tvarka;

25.4. Tarnybos veiklos planą kasmet per 10 dienų nuo jo patvirtinimo pateikia Valstybės kontrolei;

25.5. turi teisę dalyvauti savivaldybės tarybos, komitetų, kolegijos (jei ji įsteigta), komisijų posėdžiuose ir pareikšti nuomonę savo kompetencijos klausimais;

25.6. valstybės kontrolieriaus rašytiniu prašymu gali dalyvauti ar pavesti savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos valstybės tarnautojams pagal jų kompetenciją dalyvauti Valstybės kontrolės pareigūnų atliekamuose savivaldybės administravimo subjektų finansiniuose ir veiklos audituose;

25.7 pats atlieka ir (arba) skiria savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos valstybės tarnautojus atlikti išorės finansinį ir veiklos auditą, įgyvendina įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas;

25.8. priima sprendimus pagal atlikto finansinio ir veiklos audito ataskaitas, nurodo savivaldybės administracijos direktoriui, audituotų subjektų vadovams jų veiklos trūkumus ir nustato terminą, per kurį turi būti pašalinti nustatyti teisės aktų pažeidimai. Savivaldybės administracijos direktorius, audituotų subjektų vadovai per savivaldybės kontrolieriaus nustatytą terminą (bet ne trumpesnį kaip 30 dienų) privalo ištaisyti audito metu nustatytus jų veiklos trūkumus ir pažeidimus ir apie jų pašalinimą raštu pranešti savivaldybės kontrolieriui;

25.9. teikia merui, savivaldybės vykdomajai institucijai, audituotų subjektų vadovams išvadas, ataskaitas ir sprendimus, kurie buvo priimti dėl finansinio ir veiklos audito metu nustatytų ir nepašalintų teisės aktų pažeidimų. Audito ataskaitos ir išvados skelbiamos savivaldybės interneto tinklalapyje, o jei įmanoma, - ir per kitas visuomenės informavimo priemones;

25.10. kiekvienais metais iki liepos 15 dienos Savivaldybės tarybos reglamente nustatyta tvarka teikia savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio, savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo;

25.11. finansinio ir veiklos audito metu nustatęs nusikalstamos veikos požymių, apie tai praneša teisėsaugos institucijoms;

25.12. imasi prevencinių priemonių, kad būtų ištaisyti ir nepasikartotų nustatyti teisės aktų pažeidimai;

25.13. nagrinėja iš gyventojų gaunamus prašymus, pranešimus, skundus ir pareiškimus dėl savivaldybės lėšų ir turto, patikėjimo teise valdomo valstybės turto naudojimo, valdymo ir disponavimo juo ir teikia išvadas dėl tokio tyrimo rezultatų;

25.14. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka teikia informaciją valstybės ir savivaldybės institucijoms;

25.15. Savivaldybės tarybos reglamente nustatyta tvarka ir terminais teikia savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos veiklos ataskaitą. Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos veiklos ataskaitą arba jos santrauką paskelbia vietinėje spaudoje, savivaldybės interneto tinklalapyje, o jei įmanoma, - ir per kitas visuomenės informavimo priemones;

25.16. savivaldybės tarybos arba savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto prašymu teikia informaciją pagal savo kompetenciją;

25.17. atlieka savivaldybės biudžeto vykdymo ir kitų piniginių išteklių naudojimo auditą;

25.18. atsako už įstatymuose ir kituose teisės aktuose savivaldybės kontrolieriui numatytų įgaliojimų vykdymą, taip pat už nepagrįstos ir neteisingos audito išvados pateikimą;

25.19. Administracinių teisės pažeidimų kodekso nustatytais atvejais surašo administracinių teisės pažeidimų protokolus ir įstatymų nustatyta tvarka juos teikia nagrinėti savivaldybės tarybos Administracinei komisijai;

25.20. teikia informaciją Vyriausybės atstovui apie savivaldybės kontrolieriaus teiktas išvadas ir rekomendacijas;

25.21. sudaro sąlygas Valstybės kontrolės pareigūnams dalyvauti savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio audite tokiu mastu, kad Valstybės kontrolės pareigūnai surinktų tinkamus ir pakankamus įrodymus išvadai dėl nacionalinio finansinių ataskaitų rinkinio parengti, ir teikia duomenis Valstybės kontrolei apie savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio audito rezultatus.

26. Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos valstybės tarnautojai:

26.1. savivaldybės kontrolieriaus pavedimu atlieka audituojamų subjektų eilinius ir veiklos plane nenumatytus finansinius ir veiklos auditus;

26.2. finansinio ir veiklos audito metu turi teisę įeiti į patalpas, gauti visus finansiniam ir veiklos auditui atlikti reikalingus dokumentus, gauti iš audituojamo subjekto darbuotojų reikiamus rašytinius paaiškinimus, pagal valstybinio audito reikalavimus pasitelkti ekspertų (specialistų), turinčių reikiamų žinių patikrinimo metu iškilusiems klausimams spręsti;

26.3. įstatymų nustatyta tvarka atsako už jiems nustatytų funkcijų netinkamą atlikimą, už nepagrįstos ar neteisingos audito išvados pateikimą;

26.4. Administracinių teisės pažeidimų kodekso nustatytais atvejais surašo administracinių teisės pažeidimų protokolus ir įstatymų nustatyta tvarka juos teikia nagrinėti savivaldybės tarybos Administracinei komisijai.

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

27. Tarnybos nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus tvirtina Savivaldybės taryba.

28. Tarnybos nuostatai keičiami ir papildomi Savivaldybės tarybos ar kontrolieriaus iniciatyva.

29. Tarnyba informaciją apie savo veiklą bei kitą informaciją skelbia Molėtų rajono savivaldybės interneto svetainėje www.moletai.lt ir Molėtų rajono laikraštyje „Vilnis“.

30. Tarnyba reorganizuojama, pertvarkoma ar likviduojama Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais pagrindais ir tvarka.



Jūsų komentaras
Įveskite patvirtinimo kodą, kurį matote paveikslėlyje
AntiSpam
komentarų nėra