B1_54 Dėl socializacijos projektų konkurso tvarkos | ||
MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBASPRENDIMASDĖL MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS VAIKŲ IR JAUNIMO SOCIALIZACIJOS PROJEKTŲ VAIKŲ VASAROS POILSIUI ORGANIZUOTI KONKURSO TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO
|
Meras |
Stasys Žvinys |
PATVIRTINTA
Molėtų rajono savivaldybės tarybos
2012 m. kovo 29 d. sprendimu Nr. B1-54
MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS VAIKŲ IR JAUNIMO SOCIALIZACIJOS PROJEKTŲ VAIKŲ VASAROS POILSIUI ORGANIZUOTI KONKURSO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Molėtų rajono savivaldybės vaikų ir jaunimo socializacijos projektų vaikų vasaros poilsiui organizuoti konkurso organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato vaikų ir jaunimo socializacijos projektų vaikų vasaros poilsiui organizuoti (toliau – Projektai) konkurso organizavimo, laimėjusių Projektų finansavimo, įgyvendinimo, atsiskaitymo už gautų lėšų panaudojimą bei veiklos ir finansinės kontrolės tvarką.
2. Projektai remiami konkurso būdu.
3. Konkurso tikslas – plėtoti vaikų ir jaunimo, besimokančių pagal bendrojo lavinimo programas, socializacijos galimybes per mokinių vasaros atostogas.
4. Konkurso uždaviniai:
4.1. didinti neformaliojo vaikų švietimo, socioedukacinių veiklų prieinamumą, sudaryti socialiai prasmingos ir atsakingos saviraiškos galimybes;
4.2. sudaryti sąlygas turiningai edukacinei veiklai vaikų vasaros poilsio metu.
5. Projektai vykdomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais, nustatančiais su vaikų ugdymu, sveikata, saugumu ir higiena bei savivaldybės skirtų lėšų panaudojimu susijusias normas, ir šiuo tvarkos aprašu. Projektus vykdančių įstaigų ir organizacijų veiklą koordinuoja Molėtų rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyrius.
II. PROJEKTŲ KONKURSO ORGANIZAVIMAS
6. Molėtų rajono savivaldybės vaikų ir jaunimo socializacijos projektų vaikų vasaros poilsiui organizuoti konkursą organizuoja Savivaldybės administracija. Informacija apie konkursą skelbiama Molėtų rajono savivaldybės administracijos interneto svetainėje www.moletai.lt. Projektų paraiškas rengėjai pateikia Savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyriui per 15 darbo dienų nuo konkurso viešo paskelbimo.
7. Projektai sudaro galimybę veikloje dalyvauti Molėtų rajono savivaldybės vaikams ir jaunimui. Išimtiniais atvejais (atsižvelgus į Projekto specifiką) gali būti skirtos sutelkti į bendrą veiklą vaikus ir jaunimą iš kelių (bet ne daugiau kaip 3) savivaldybių.
8. Projektų teikėjai ir vykdytojai gali būti Molėtų rajono savivaldybės švietimo, kultūros ir sporto įstaigos, asociacijos, kiti juridiniai asmenys, kurių nuostatuose (įstatuose) įteisinta švietimo veikla.
9. Vienas Projekto teikėjas gali pateikti tik vieną paraišką.
10. Projektų konkursui pateikiama:
10.1. užpildyta paraiškos forma (1 priedas);
10.2. Projekto teikėjo registravimo Juridinių asmenų registre pažymėjimo kopija ir įstatų (nuostatų) kopija;
10.3. preliminarus vaikų sąrašas: nurodyti vardą, pavardę, amžių, klasę/grupę, mokyklą, bendrojo lavinimo mokyklos ir ikimokyklinio ugdymo įstaigos pastabose pažymi gaunančius nemokamą maitinimą.
11. Paraiška teikiama susegta, 1 egzempliorius. Kiekvienas paraiškos ir papildomos medžiagos puslapis turi būti sunumeruotas; ant kopijų turi būti kopijų tikrumo žyma.
12. Konkursui pasibaigus, Projektai negrąžinami ir saugomi vienerius metus.
13. Projektams įvertinti sudaroma nepriklausomų recenzentų grupė.
14. Projektų recenzentais gali būti skiriami asmenys, turintys aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą išsilavinimą, turintys darbo patirtį projektų vertinimo srityje, pasižymintys tam tikromis asmeninėmis savybėmis – principingumu, geranoriškumu, nešališkumu, gebėjimu objektyviai vertinti. Recenzentų grupės sudėtį (ne mažiau kaip iš 3 asmenų) Kultūros ir švietimo skyriaus teikimu tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.
15. Savivaldybės administracijos specialistas, atsakingas už konkurso organizavimą savivaldybėje, teikia registruotus Projektus recenzentų grupei, vykdo Projektų vertinimo priežiūrą ir pateikia įvertintus Projektus Molėtų rajono savivaldybės administracijos vaiko gerovės komisijai (toliau – Gerovės komisija).
16. Gerovės komisija nagrinėja konkursui pateiktų Projektų vertinimus, priima rekomendacinį sprendimą dėl atrinktų finansavimui Projektų ir teikia siūlymus Savivaldybės administracijos direktoriui dėl jų tvirtinimo ir finansavimo paskirstymo. Argumentuotu sprendimu Gerovės komisija gali neatsižvelgti į recenzentų grupės pateiktas rekomendacijas.
III. PROJEKTŲ RECENZAVIMAS
17. Kiekvienas Projektas vertinamas ne mažiau kaip trijų recenzentų pagal nustatytą formą (2 priedas) ir vertinimo kriterijus.
18. Projektų vertinimo kriterijai:
18.1. atitiktis konkurso reikalavimams (nurodytiems Aprašo 7, 9–11, 26–28 punktuose);
18.2. atitikimas projektinės paraiškos bendriesiems reikalavimams:
18.2.1. Projekto pagrindimas;
18.2.2. tikslų aiškumas, realumas;
18.2.3. uždavinių konkretumas ir sąsaja su tikslu;
18.2.4. metodų tinkamumas ir veiksmingumas;
18.2.5. siektinų rezultatų konkretumas, sąsaja su numatytomis veiklomis, atitikimas tikslams;
18.2.6. sėkmės kriterijų ir jų (į)vertinimo būdų numatymas;
18.2.7 veiklų realumas, konkretumas ir nuoseklumas, atitikimas laukiamiems rezultatams;
18.2.8. patirties sklaidos / informacijos viešinimo numatymas;
18.3. idėjos aktualumas / naujumas / patrauklumas; projekto naudingumas;
18.4. numatyti tinkami, aktyvūs, netradiciniai veiklos metodai ir priemonės, nukreiptos į dalyvių praktinių gebėjimų atskleidimą ar panaudojamą, iniciatyvumo, aktyvumo, kūrybiškumo skatinimą;
18.5. įgyvendinimo aplinkos tinkamumas;
18.6. sąmatos pagrindimas ir tikslingumas, atitikimas Projekte numatytų priemonių įgyvendinimui.
19. Pirmenybė teikiama Projektams:
19.1. orientuotoms į smurto ir patyčių prevenciją;
19.2. skirtoms pilietinio aktyvumo skatinimui ir žmogiškųjų vertybių ugdymui;
19.3. numatančioms užimti vaikus iš kelių institucijų;
19.4. tęstinėms;
19.5. turinčioms kitų finansavimo šaltinių;
19.6. kiti privalumai, nusakantys Projekto išskirtinumą.
20. Finansavimui rekomenduojami Projektai, atitinkančios visus 19.1–19.6 punktuose nurodytus kriterijus bei daugiausiai prioritetų.
21. Paraiška nevertinama šiais atvejais:
21.1. jei Projekto teikėjas neatitinka konkurso reikalavimų, nurodytų Aprašo 8 punkte;
21.2. paraiška neatitinka konkurso reikalavimų, nurodytų Aprašo 7, 9–11, 26–28 punktuose;
21.3. jei praėjusiais metais teikėjas laiku neatsiskaitė už Projektui skirtų lėšų panaudojimą ir Projekto veiklą (vėlavo);
21.4. jei buvo nutrauktas ankstesnio Projekto finansavimas;
21.5. jei praėjusiais metais iš Projekto įgyvendinimo priežiūrą atlikusių asmenų ar kitų kontroliuojančių institucijų buvo gauta motyvuotų neigiamų atsiliepimų apie Projekto vykdymą.
IV. PROJEKTŲ FINANSAVIMAS
22. Projektai finansuojami Molėtų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu (Gerovės komisijos teikimu) iš savivaldybės biudžeto.
23. Molėtų rajono savivaldybės administracijos direktorius sudaro sutartis (3 priedas) su Projektų vykdytojais ir pavedimu perveda jiems lėšas.
24. Projektų vykdytojas prie sutarties prideda sąmatas, parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu patvirtintomis formomis, patikslintą Projekto veiklos planą, ir institucijos vadovo patvirtintą Projekto dalyvių sąrašą, nurodant vaiko vardą, pavardę, amžių, klasę/grupę, pastabas (vaikas lanko šią ar/ir kitas įstaigas / yra šios ir/ar kitų organizacijos narys / atvykęs iš kitos savivaldybės; jei yra socialiai remtinų ir/ar nepasiturinčių šeimų vaikų. Jeigu Projektas skirta visos savivaldybės (ar kelių institucijų) vaikams, šis sąrašas pateikiamas suformavus Projekto dalyvių grupę, bet ne vėliau, kaip po 3 dienų po Projekto vykdymo pradžios.
25. Lėšos skiriamos kiekvienam ketvirčiui pagal patvirtintą sąmatą, kuri yra neatskiriama sutarties dalis.
26. Lėšos turi būti naudojamos tik pagal sąmatą sutartyje nurodytai veiklai vykdyti. Vykdant Projektus sąmatose galima numatyti išlaidas darbo užmokesčiui, prekėms ir paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su Projekto įgyvendinimu, edukacinei veiklai, nakvynės ir ūkinėms išlaidoms, sumokėti už vadovų darbą. Atsižvelgiant į gautų lėšų sumą, atitinkamai mažinamas dalyvio mokestis (jei buvo numatytas) ar vaiko kelialapio kaina.
27. Projektų lėšos negali būti skiriamos pastatų rekonstrukcijai, statybai, patalpų eksploatacijai, remontui, patalpų ir įrangos nuomai ar išperkamajai nuomai (išskyrus trumpalaikę įrangos nuomą renginio metu) bei išlaikymui, įsiskolinimams dengti ar investiciniams projektams finansuoti, taip pat baldams, transporto priemonėms, kompiuterinei, medicininei įrangai ir kitam inventoriui, kuris nenusidėvi per vienerius metus, o jo vieneto vertė yra didesnė kaip 1000 Lt, įsigyti bei Projekto parengimo išlaidoms.
28. Projekto dalyvių kelionės, draudimo išlaidos vykstant iš/į Lietuvos Respubliką negali sudaryti daugiau kaip 20 proc. visų išlaidų. Vienos dienos lėšų suma vaikui neturi viršyti 0,5 MGL.
29. Projekto vadovas ir vykdytojai bei Projektą vykdančios institucijos vadovas teisės aktų nustatyta tvarka turi užtikrinti tinkamą Projektui skirtų lėšų panaudojimą. Už skirtų tikslinių lėšų naudojimą ne pagal paskirtį Projekto vadovas ir vykdytojai bei Projektą vykdančios institucijos vadovas atsako teisės aktų nustatyta tvarka.
30. Skirtos Projektui lėšos laikomos atskiroje banko sąskaitoje ir apskaitomos kaip biudžeto lėšos (jei Vykdytojas – nebiudžetinė įstaiga) arba kaip pavedimų lėšos (jei Vykdytojas – biudžetinė įstaiga).
V. PROJEKTŲ VYKDYMO ORGANIZAVIMAS
31. Vasaros stovykla turi atitikti Lietuvos higienos normą HN 79:2010 „Vaikų poilsio stovykla. Bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtintą Sveikatos apsaugos ministro 2010 m. rugsėjo 7 d. įsakymu Nr. V-765 (Žin., 2010, Nr. 108-5567).
32. Savivaldybėje numatomų organizuoti vaikų vasaros poilsio stovyklų tipai:
32.1. Dieninė stovykla – stovykla, turinti vaikų poilsiui ir maitinimui pritaikytas patalpas. Stovykla skirta vaikų poilsiui, kryptingam užimtumui, neformaliajam švietimui ir sveikatos stiprinimui dienos metu.
32.2. Turistinė/išvažiuojamoji stovykla – rekreacinėse teritorijose veikianti stovykla, kuri organizuoja trumpalaikį vaikų poilsį, kryptingą užimtumą, stiprina vaikų sveikatą. Stovyklaviečių vietos gali būti keičiamos.
33. Stovyklos gali būti įvairių krypčių: bendro pobūdžio, kūrybinės, meninės, kraštotyrinės, gamtotyrinės, ekologinės, sportinės, turistinės, mokslinės, istorinės, kalbų mokymo, konfesinės, sukarintos, mišrios (pvz., kūrybinės-meninės, kraštotyrinės-istorinės ir pan.) ir kitos (pagal poreikį).
34. Projektai vaikų vasaros poilsiui organizuoti gali būti vykdomi savivaldybės bendrojo lavinimo mokyklose, neformaliojo vaikų švietimo, kitose institucijose, kurių patalpos ir aplinka pritaikyta tokiai veiklai; stovyklavietėse, kurios yra įrengtos poilsiui su nakvyne skirtoje teritorijoje (sudarytos sąlygos palapinėms, laikiniems ar mobiliems nameliams statyti, higienos poreikiams tenkinti, laužui kurti, atliekoms sudėti).
35. Vasaros stovyklos (pamainos) trukmė – nuo 5 iki 18 kalendorinių dienų.
36. Projekto vadovas ir vykdytojai skiriami institucijos, vykdančios Projektą, vadovo įsakymu.
37. Projekto vadovas ir/ar vykdytojas(-ai) privalo turėti pedagogo kvalifikaciją, kaip tai nustatyta Kvalifikacinių reikalavimų mokytojams, dirbantiems pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, neformaliojo vaikų švietimo, pradinio, pagrindinio, vidurinio, specialiojo ugdymo ir profesinio mokymo programas, apraše, patvirtintame Švietimo ir mokslo ministro 2005 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. ISAK-506 (Žin., 2005, Nr. 43-1395).
38. Projektus vykdantys asmenys privalo turėti vardinius Projektuose dalyvaujančių vaikų sąrašus.
VI. ATSISKAITYMAS UŽ GAUTŲ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ, ATSAKOMYBĖ IR PROJEKTŲ PRIEŽIŪRA
39. Projektai vykdytojai iki kiekvieno einamojo ketvirčio pabaigos, bet ne vėliau kaip iki to ketvirčio paskutinės darbo dienos Molėtų rajono savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui pateikia biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitą pagal formą Nr. 2, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu.
40. Pasibaigus Projektui, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų rugsėjo mėn. paskutinės darbo dienos, vykdytojai Molėtų rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyriui pateikia Projekto veiklos ataskaitą (pagal 4 priedą) ir lėšų panaudojimo ataskaitą (5 priedas).
41. Projektų vykdytojai grąžina savivaldybei Projektui skirtas ir nepanaudotas lėšas iki einamųjų metų spalio 10 dienos.
42. Projektų vykdytojams skirtas lėšas naudojant ne pagal paskirtį, Gerovės komisija gali koreguoti Projektams skiriamų lėšų sumą arba siūlyti Savivaldybės administracijos direktoriui priimti sprendimą dėl sutarties su Projektų vykdytojais nutraukimo ir pareikalauti nedelsiant grąžinti pervestas lėšas.
43. Projektams skirtos lėšos toliau nepervedamos tiems Projektų vykdytojams, kurie 39 punkte nustatytu laiku neatsiskaito už panaudotas lėšas; šiems Projektams skirtos lėšos perskirstomos kitų Projektų vykdytojams.
44. Projektų vykdytojai įstatymų nustatyta tvarka atsako už Projektuose dalyvaujančių vaikų saugumą, sveikatos priežiūrą, higienos sąlygas ir veiklos organizavimo kokybę bei skirtų lėšų tinkamą naudojimą.
45. Projektų vykdymo finansinę priežiūrą vykdo Molėtų rajono savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius.
46. Projektų įgyvendinimo priežiūrą vykdo Molėtų rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyrius, Gerovės komisija.