Molėtų rajono savivaldybė

Savivaldybės biudžetinė įstaiga
Vilniaus g. 44, LT-33140 Molėtai
Tel. (8 383) 54 761
El. p. savivaldybe@moletai.lt
Juridinių asmenų registras, kodas 188712799



Svetainės struktūra
B1_02 Dėl antikorupcinio vertinimo taisyklių

MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

SPRENDIMAS

DĖL MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NORMINIŲ TEISĖS AKTŲ AR JŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2013 m. sausio 24 d. Nr. B1-2
Molėtai

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo ( Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo (Žin., 2002, Nr. 57-2297) 5 straipsnio 3 punktu, 8 straipsniu ir 16 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Molėtų rajono savivaldybės 2012-2013 metų korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių planu, patvirtintu Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2012 m. vasario 23 d. sprendimu Nr. B1-10,

Molėtų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a patvirtinti Molėtų rajono savivaldybės norminių teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo taisykles (pridedama).

Meras

Stasys Žvinys

PATVIRTINTA
Molėtų rajono savivaldybės tarybos
2013 m. sausio 24 d. sprendimu Nr. B1-2

MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NORMINIŲ TEISĖS AKTŲ AR JŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO TAISYKLĖS

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Molėtų rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) norminių teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Molėtų rajono savivaldybės darbuotojų atliekamo teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo tvarką Savivaldybėje.

2. Savivaldybės norminių teisės aktų ar jų projektų antikorupcinį vertinimą atlieka Savivaldybės Teisės skyriaus darbuotojas (-ai) (toliau – teisės aktų ar jų projektų vertintojas), kuriam Savivaldybės darbuotojas, parengęs norminio teisės akto projektą (toliau - teisės akto projekto rengėjas), pateikia jį vertinti antikorupciniu požiūriu. Teisės akto projekto rengėjas pateikia vertinti norminių teisės aktų projektus, kuriuose numatoma reguliuoti visuomeninius santykius, nurodytus Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje.

3. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:

3.1. Teisės aktas - norminis teisės aktas.

3.2. Teisės akto projektas - norminio teisės akto projektas.

3.3. Antikorupcinis vertinimas – norminių teisės aktų ar jų projektų, kuriais yra reguliuojama ar numatoma reguliuoti visuomeninius santykius, nurodytus Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje (toliau – antikorupciniu požiūriu vertintini teisės aktai ar jų projektai), esamo ar numatomo teisinio reguliavimo mechanizmo vertinimas antikorupciniu požiūriu ir teisinio reguliavimo trūkumų bei galimybių neigiamai paveikti visuomenei reikšmingus santykius (viešąjį interesą) įvardijimas.

4. Norminių teisės aktų ar jų projektų antikorupcinis vertinimas apima norminių teisės aktų (parengtų ar įsigaliojusių) antikorupcinį vertinimą, rašto dėl antikorupcinio vertinimo pastabų ir pasiūlymų rengimą ir teikimą antikorupcinį vertinimą inicijavusiam subjektui, jo priėmimą inicijavusiai Savivaldybės institucijai arba norminio teisės akto projekto rengėjui.

II. NORMINIŲ TEISĖS AKTŲ AR JŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIS VERTINIMAS

5. Norminio teisės akto ar jo projekto vertintojas (-ai), gavęs (-ę) šių taisyklių 2 punkte nurodytą teisės akto projektą, atlieka norminio teisės akto ar jo projekto antikorupcinį vertinimą.

6. Jei norminis teisės aktas ar jo projektas yra didelės apimties, norminio teisės akto ar jo projekto antikorupcinį vertinimą gali būti pavedama atlikti dviems norminių teisės aktų ar jų projektų vertintojams. Toks rašytinis pavedimas galimas iš Savivaldybės administracijos direktoriaus, Savivaldybės mero, Korupcijos prevencijos komisijos pirmininko. Norminio teisės akto ar jo projekto antikorupcinis vertinimas taip pat gali būti atliekamas, jeigu norminio teisės akto projekto rengėjo, Savivaldybės administracijos specialisto, Savivaldybės administracijos direktoriaus, Savivaldybės mero, Savivaldybės Korupcijos prevencijos komisijos ar Savivaldybės tarybos narių nuomone, kyla abejonių dėl korupcijos pasireiškimo rizikos norminio teisės akto ar jo projekto reguliavimo srityje. Įsigaliojusio norminio teisės akto antikorupcinis vertinimas atliekamas pasirinktinai ar kilus rimtų abejonių, kad norminis teisės aktas susijęs su didele korupcijos pasireiškimo rizika.

7. Norminio teisės akto ar jo projekto vertintojas, atlikdamas norminio teisės akto ar jo projekto antikorupcinį vertinimą, analizuoja jo turinį, prognozuoja, kaip teisės akto ar teisės akto projekto priėmimas gali sudaryti sąlygas plisti korupcijai arba daryti korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas, prireikus konsultuojasi su norminio teisės akto ar jo projekto rengėjais, kitais specialistais, prireikus gali kreiptis pagalbos į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybą, kitas valstybės institucijas ir (ar) mokslo įstaigas.

8. Atlikdamas norminių teisės aktų ar jų projektų antikorupcinį vertinimą, norminių teisės aktų ar jų projektų vertintojas (-ai):

8.1. atsižvelgia į esamą teisinį reguliavimą ir socialinius santykius reguliuojamoje srityje;

8.2. prognozuoja, kokią įtaką norminis teisės aktas ar jo projektas turės socialiniams santykiams antikorupciniu požiūriu;

8.3. vertindamas galiojantį norminį teisės aktą, atsižvelgia į norminio teisės akto taikymo praktiką ir sunkumus, nustatytus korupcijos atvejus ir į tai, kokios konkrečios teisės akto nuostatos sudaro sąlygas korupcijai;

8.4. atsižvelgia į teisės sistemą ir kitų teisės aktų nuostatas;

8.5. įvertina, ar norminio teisės akto arba jo projekto nuostatos dera su atitinkamą sritį reglamentuojančiais teisės aktais ir (ar) juos konkretina;

8.6. įvertina, ar numatomas naujas teisinis reglamentavimas nesudaro papildomų sąlygų korupcijai, ar reikalingi norminio teisės akto arba jo projekto įgyvendinamieji teisės aktai;

8.7. atsižvelgia į tai, ar norminis teisės aktas arba jo projektas nustato subjektų, kurių veikla reglamentuojama, teises ir pareigas, apibrėžia jų kompetenciją;

8.8. kiek įmanoma, detaliau analizuoja norminio teisės akto ar jo projekto parengimo priežastis;

8.9. turi teisę per 5 dienas gauti kitų Savivaldybės padalinių turimą informaciją, reikalingą norminio teisės akto ar jo projekto antikorupciniam vertinimui atlikti;

8.10. vertina, ar norminis teisės aktas arba jo projektas nustato kontroliuojantį subjektą, apibrėžia jo kontrolės formas, nustato, ar kontroliuojantis ir teises suteikiantis subjektas yra tas pat asmuo;

8.11. įvertina, ar numatyta veiksminga ir racionali kontrolės procedūra;

8.12. įvertina, ar norminio teisės akto nuostatų pažeidimas užtraukia teisinę atsakomybę teisės aktą taikysiančiam asmeniui, ar norminiame teisės akte arba jo projekte nurodyta teisinė atsakomybė arba pateiktos reikalingos nuorodos į kitus teisės aktus, kuriuose nustatyta atsakomybė.

9. Norminio teisės akto ar jo projekto antikorupcinis vertinimas atliekamas per 15 darbo dienų nuo teisės akto ar jo projekto pateikimo vertintojui (-ams) dienos. Jei vertinimą inicijuoja šių Taisyklių 6 punkte nurodyti atitinkami subjektai, norminio teisės akto ar jo projekto vertinimo atlikimui gali būti nurodytas kitas terminas, bet ne trumpesnis nei 5 darbo dienos. Norminių teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimas neatliekamas tik tada, kai teisės akto projektas yra ypač skubus, kai juo siekiama išspręsti netikėtai susiklosčiusias krizines situacijas, arba kai siūlomi redakcinio ir (ar) techninio pobūdžio norminių teisės aktų projektai.

III. RAŠTO DĖL ANTIKORUPCINIO VERTINIMO PASTABŲ IR PASIŪLYMŲ RENGIMAS IR TEIKIMAS

10. Norminio teisės akto ar jo projekto vertintojas (-ai), atlikęs (-ę) teisės akto ar jo projekto antikorupcinį vertinimą ir nustatęs (-ę) antikorupciniu požiūriu ydingų nuostatų, surašo raštą dėl antikorupcinio vertinimo pastabų ir pasiūlymų, kuriame nurodo:

10.1. teisės akto ar jo projekto pavadinimą ir numerį;

10.2. atlikto antikorupcinio vertinimo pastabas;

10.3. pasiūlymus dėl antikorupcinio vertinimo pastabų;

10.4. kitus faktus, aplinkybes, galimas teisinio reglamentavimo alternatyvas, pastebėjimus, pasiūlymus ar, teisės akto ar jo projekto vertintojo nuomone, kitą aktualią informaciją.

11. Norminio teisės akto ar jo projekto vertintojas (-ai), atlikęs (-ę) teisės akto ar jo projekto antikorupcinį vertinimą, tačiau nenustatęs (-ę) antikorupciniu požiūriu ydingų nuostatų, parengia raštą atitinkamai vertinamo teisės akto rengėjui ar (ir) antikorupcinį vertinimą inicijavusiam subjektui dėl atlikto norminio teisės akto ar jo projekto antikorupcinio vertinimo bei jo koregavimo pagal antikorupcinio vertinimo rezultatus. Minėtame rašte nurodoma:

11.1. teisės akto ar jo projekto vertintojo pareigos, vardas ir pavardė;

11.2. teisės akto ar jo projekto pavadinimas ir numeris;

11.3. teisės akto ar jo projekto antikorupcinio vertinimo pradžia ir pabaiga;

11.4. kaip teisės aktas ar jo projektas buvo įvertintas pagal šių Taisyklių 7 ir 8 punktų nuostatas;

11.5. kiti faktai, aplinkybės, galimos teisinio reglamentavimo alternatyvos, pastebėjimai, pasiūlymai ar, teisės akto ar jo projekto vertintojo nuomone, kita reikšminga informacija.

12. Raštas dėl antikorupcinio vertinimo pastabų ir pasiūlymų teikiamas atitinkamai vertinamo teisės akto rengėjui susipažinimui, teisės akto ar jo projekto koregavimui ar (ir) antikorupcinį vertinimą inicijavusiam subjektui. Apie atliktus pakoregavimus norminio teisės akto ar jo projekto rengėjas turi informuoti vertintoją (-us) ar (ir) antikorupcinį vertinimą iniciavusį subjektą.

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

13. Jei atliekant antikorupcinį vertinimą kyla šiose Taisyklėse nenumatytų klausimų, juos sprendžia Savivaldybės direktorius, Korupcijos prevencijos komisijos pirmininkas.

14. Už šių Taisyklių nuostatų pažeidimą norminių teisės aktų ar jų projektų rengėjas (-ai) bei vertintojas (-ai) atsako teisės aktų nustatyta tvarka.



Jūsų komentaras
Įveskite patvirtinimo kodą, kurį matote paveikslėlyje
AntiSpam
komentarų nėra

© Molėtų rajono savivaldybė. Visos teisės saugomos. Sprendimas: Idamas. Naudojama Smart Web sistema.