MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMO PROJEKTAS
DĖL MOLĖTŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS STRUKTŪROS PERTVARKYMO, PAVADINIMO PAKEITIMO IR MOLĖTŲ PROGIMNAZIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO 2013 m. gegužės d. Nr. Molėtai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr.74-2262, Nr.80) 2.43 ir 2.47 straipsniu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr.55-1049; 2008, Nr.113-4290) 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr.104-2322; 2010, Nr.15-699) 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr.23-593; 2011, Nr.38-1804) 41 straipsnio 1 dalies 1 punktu, 2 ir 4 dalimis, 43 straipsnio 3 ir 4 dalimis, 44 straipsnio 4 ir 5 dalimis, Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr.768 (Žin., 2011, Nr.79-3869), Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymo Nr.V-1164 „Dėl nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr.80-3925) 2 punktu ir atsižvelgdama į Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2012 m. kovo 29 d. sprendimą Nr.B1-52 „Dėl Molėtų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2012-2015 metų bendrojo plano patvirtinimo“ bei į Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2013 m. kovo 28 d. sprendimą Nr.B1-43 „Dėl Molėtų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2012-2015 metų bendrojo plano 1 priedo pakeitimo“,
Molėtų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Pertvarkyti iki 2013 m. rugpjūčio 30d. Molėtų pagrindinės mokyklos struktūrą, keičiant jos tipą iš pagrindinės mokyklos į progimnaziją.
2. Pakeisti Molėtų pagrindinės mokyklos pavadinimą ir vadinti ją taip: Molėtų progimnazija.
3. Patvirtinti Molėtų progimnazijos nuostatus (pridedama).
4. Įgalioti Molėtų pagrindinės mokyklos direktorių Kazimierą Karalių pasirašyti Molėtų progimnazijos nuostatus.
5. Įpareigoti Molėtų pagrindinės mokyklos direktorių Kazimierą Karalių teisės aktų nustatyta tvarka paskelbti apie 2 punkte nurodyto pavadinimo pakeitimą, iki 2013 m. rugpjūčio 31 d. įregistruoti Molėtų progimnazijos nuostatus valstybinės įmonės Registrų centro Utenos filiale ir teisės aktų nustatyta tvarka pranešti apie sprendimą dėl mokyklos struktūros pertvarkymo raštu kiekvienam mokyklos mokiniui.
Parengė Kultūros ir švietimo skyriaus vedėja Nijolė Kimbartienė.
Pastabas ir pasiūlymus teikti el. p. n.kimbartiene@moletai.lt iki 2013-05-29.
PATVIRTINTA
Molėtų rajono savivaldybės tarybos
2013 m. gegužės d.
sprendimu Nr.
MOLĖTŲ PROGIMNAZIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Molėtų progimnazijos nuostatai (toliau - nuostatai) reglamentuoja Molėtų progimnazijos (toliau – progimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formą, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokyklos teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšas jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo tvarką.
2. Mokyklos oficialusis pavadinimas - Molėtų progimnazija, trumpasis pavadinimas – Molėtų progimnazija. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre kodas 191227788.
3. Mokyklos įsteigimo metai –1939 m. 1980-2003 m. Molėtų I-oji vidurinė mokykla. 2003-2013 m. Molėtų pagrindinė mokykla.Nuo2013 m. Molėtų progimnazija.
4. Mokyklos teisinė forma – savivaldybės biudžetinė įstaiga.
5. Mokyklos priklausomybė – savivaldybės mokykla.
6. Mokyklos savininkas – Molėtų rajono savivaldybė.
7. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Molėtų rajono savivaldybės taryba kuri:
7.1. tvirtina progimnazijos nuostatus;
7.2. priima į pareigas ir atleidžia progimnazijos direktorių;
7.3. teisės aktų nustatyta tvarka priima sprendimą dėl progimnazijos reorganizavimo, struktūros pertvarkos ar likvidavimo;
7.4. priima sprendimą dėl progimnazijos skyriaus steigimo ir jo veiklos nutraukimo;
7.5. priima sprendimą dėl progimnazijos buveinės pakeitimo;
7.6. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.
8. Mokyklos buveinė – Jaunimo g. 1, LT- 33127 Molėtai.
9. Mokyklos grupė – bendrojo ugdymo mokykla.
10. Mokyklos tipas – progimnazija.
11. Mokyklos pagrindinė paskirtis – progimnazijos tipo progimnazija.
12. Mokymo kalba – lietuvių.
13. Mokymo forma – grupinio mokymosi, vykdoma kasdienio mokymo proceso organizavimo būdu ir pavienio mokymosi, vykdoma savarankiško mokymo proceso organizavimo būdu.
14. Vykdoma švietimo programa- pagrindinio ugdymo pirmosios dalies programa.
15. Mokiniams išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai:
Pažymėjimai - baigusiam pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį ir pagrindinio ugdymo individualizuotos programos pirmąją dalį;
Mokymosi pasiekimų pažymėjimai – einamaisiais mokslo metais išvykstančiam iš progimnazijos keliamosios klasės mokiniui.
16. Progimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su savivaldybės herbu ir savo pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose, atributiką. Savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Molėtų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
II. PROGIMNAZIJOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
17. Progimnazijos veiklos sritis – švietimas.
18. Progimnazijos švietimo veiklos rūšys:
18.1. pagrindinė veiklos rūšis – pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;
18.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
18.2.1. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;
18.2.2. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;
18.2.3. kitas, niekur nepriskirtas švietimas, kodas 85.59;
18.2.4. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60.
19. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
19.1. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;
19.2. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90;
19.3. vaikų poilsio stovyklų veikla, kodas 55.20.20;
19.4. bibliotekų ir archyvų veikla, kodas 91.01;
19.5. muziejų veikla, kodas 91.02;
19.6. kitas keleivinis sausumos transportas, kodas 49.39.
20. Progimnazijos veiklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, ugdyti kūrybingą, atsakingą pilietį, įgijusį kompetencijų, būtinų sėkmingai socialinei integracijai ir mokymuisi visą gyvenimą.
21. Progimnazijos veiklos uždaviniai:
21.1. teikti mokiniams kokybišką pagrindinį išsilavinimą;
21.2. tenkinti mokinių pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikį;
21.3. teikti mokiniams reikiamą pagalbą;
21.4. užtikrinti sveiką ir saugią mokymo (-si) aplinką.
22. Progimnazijos funkcijos:
22.1. vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis Bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Progimnazijos bendruomenės reikmes, taip pat mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
22.2. rengia pagrindinio ugdymo pirmos dalies programas papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas;
22.3. vykdo pagrindinio ugdymo pirmosios dalies, individualizuotas pagrindinio ugdymo pirmosios dalies, neformaliojo vaikų švietimo programas, sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina gerą švietimo kokybę;
22.4. išduoda mokymosi pagal pagrindinio ugdymo pirmosios dalies programą pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
22.5. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
22.6. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį informavimą bei vaiko minimalios priežiūros priemones;
22.7. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka:
22.8. sudaro sąlygas darbuotojams profesiškai tobulėti;
22.9. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
22.10. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę, vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
22.11. organizuoja ir vykdo mokinių maitinimą Progimnazijoje;
22.12. organizuoja ir vykdo mokinių vežiojimą į Progimnaziją ir iš jos;
22.13. viešai skelbia informaciją apie Progimnazijos veiklą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
22.14. atlieka Progimnazijos veiklos įsivertinimą;
22.15. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.
III. PROGIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
23. Progimnazija, įgyvendindama iškeltus tikslą ir uždavinius, atlikdama jai paskirtas funkcijas, turi teisę:
23.1. parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;
23.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;
23.3. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;
23.4. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;
23.5. stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;
23.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818) nustatyta tvarka;
23.7. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.
24. Mokyklos pareigos:
24.1. užtikrinti kokybišką pagrindinio ugdymo programos pirmosios dalies vykdymą;
24.2. suprantamai ir aiškiai, taisyklinga lietuvių kalba perteikti ugdymo turinį, kai teisės aktais nustatyta, kad atitinkamas ugdymo turinys perteikiamas lietuvių kalba;
24.3. sudaryti higienos normas atitinkančias ugdymo sąlygas;
24.4. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
24.5. užtikrinti veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą;
24.6. viešai skelbti informaciją apie mokyklos veiklą;
24.7. užtikrinti mokymo sutarčių sudarymą ir prisiimtų įsipareigojimų vykdymą;
24.8. užtikrinti atvirumą vietos bendruomenei;
24.9. vykdyti kitas pareigas, nustatytas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir kituose teisės aktuose.
IV. PROGIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
25. Progimnazijos veiklos organizavimo teisinis pagrindas :
25.1. direktoriaus patvirtintas strateginis veiklos planas, kuriam pritaria Progimnazijos taryba ir Molėtų rajono savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo;
25.2. direktoriaus patvirtintas metinis veiklos planas, kuriam pritaria Progimnazijos taryba;
25.3. direktoriaus patvirtintas Progimnazijos ugdymo planas, kuriam pritaria Progimnazijos taryba ir Molėtų rajono savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo.
26. Progimnazijai vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka. Progimnazijos direktorius yra pavaldus ir atskaitingas Molėtų rajono savivaldybės tarybai.
27. Direktorius:
27.1. tvirtina Progimnazijos vidaus struktūrą, darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
27.2. nustato direktoriaus pavaduotojų ugdymui, direktoriaus pavaduotojo administracijos ir ūkio reikalams veiklos sritis;
27.3. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Progimnazijos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
27.4. priima mokinius Molėtų rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymosi sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
27.5. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, mokyklos darbo tvarkos taisyklėse nustato darbuotojų bei mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;
27.6. suderinęs su Progimnazijos taryba, tvirtina Progimnazijos darbo tvarkos taisykles;
27.7. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas, visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
27.8. vadovauja Progimnazijos strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja Progimnazijos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Progimnazijos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
27.9. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;
27.10. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo grupes;
27.11. Progimnazijos vardu sudaro sutartis mokyklos funkcijoms atlikti;
27.12. organizuoja Progimnazijos dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
27.13. yra asignavimų valdytojas ir vykdo jam pavestas pareigas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu. Teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja. Rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
27.14. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
27.15. inicijuoja Progimnazijos savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;
27.16. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalba mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisų apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
27.17. garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;
27.18. kartu su Progimnazijos taryba sprendžia ar leisti ant Progimnazijos pastatų ar Progimnazijos teritorijoje statyti judriojo (mobiliojo) ryšio stotis įstatymų nustatyta tvarka;
27.19. užtikrina veiksmingą Progimnazijos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
27.20. organizuoja Progimnazijos veiklos įsivertinimą;
27.21. atsako už asmens duomenų apsaugą;
27.22. už mokinio elgesio normų pažeidimus gali skirti mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme ir Progimnazijos vidaus tvarkos taisyklėse; 27.23. sudaro Progimnazijos vaiko gerovės komisiją ir tvirtina jos darbo reglamentą;
27.24. atsako už bendruomenės narių informavimą;
27.25. Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į Molėtų rajono savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo;
27.26. užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, kuria sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
27.27. atstovauja Progimnazijai kitose institucijose;
27.28. vykdo kitas teisės aktuose ir pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.
27.29. Progimnazijos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi mokykloje, už demokratinį mokyklos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų mokyklos tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, mokyklos veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą..
28. Progimnazijos direktoriui sergant, išvykus į komandiruotę, atostogų metu jo funkcijas atlieka direktoriaus pavaduotojas ugdymui. Jei ir jis negali – kitas teisės aktų nustatyta tvarka paskirtas asmuo
. 29. Mokykloje sudaromos metodinės grupės ir metodinė taryba.
30. Metodinė grupė – institucija, kurią sudaro to paties ar giminingų mokomųjų dalykų mokytojai. Mokytojo dalyvavimas savo dalyko metodinės grupės veikloje yra privalomas. Metodinei grupei vadovauja metodinės grupės pirmininkas, kurį renka metodinės grupės nariai savo posėdyje atviru balsavimu, balsų dauguma. Siūlyti pirmininko arba kelti savo kandidatūrą turi teisę bet kuris metodinės grupės narys.
31. Metodinės grupės posėdžiai vyksta pagal metodinės grupės veiklos planą arba esant reikalui. Posėdžiams pirmininkauja, juos kviečia ir metodinės grupės narius raštu ne vėliau kaip prieš 3 dienas informuoja metodinės grupės pirmininkas. Metodinės grupės posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja daugiau kaip du trečdaliai tarybos narių. Nutarimai priimami atviru balsavimu, dalyvaujančių posėdyje balsų dauguma. Esant vienodam balsų skaičiui, lemia metodinės grupės pirmininko balsas.
32. Metodinės grupės skirtos mokytojams kartu su pagalbos specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo (-si) ir ugdymo (-si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su mokyklos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir mokyklos pažangos.
33. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą mokykloje, teikia mokyklos direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.
34. Metodinę tarybą sudaro metodinių grupių vadovai, išrinkti mokytojų tarybos posėdyje.
35. Metodinei tarybai vadovauja ir jos veiklą organizuoja metodinės tarybos pirmininkas, išrinktas iš metodinės tarybos narių tarpo tarybos narių susirinkime, atviru balsavimu, balsų dauguma. Kandidatus siūlyti arba iškelti savo kandidatūrą turi teisę bet kuris metodinės tarybos narys. Metodinė taryba renkama vieneriems metams.
36. Metodinės tarybos susirinkimai kviečiami ne rečiau kaip kartą per pusmetį. Susirinkimas teisėtas jeigu jame dalyvauja daugiau kaip puse tarybos narių. Nutarimai priimami atviru balsavimu, balsų dauguma. Susirinkimus sukviečia metodinės tarybos pirmininkas, ne vėliau kaip prieš savaitę raštu informavęs tarybos narius.
37. Ugdymo turinio formavimo ir ugdymo proceso organizavimo klausimais mokyklos direktorius gali organizuoti mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus.
V. MOKYKLOS SAVIVALDA
38. Progimnazijos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausia progimnazijos savivaldos institucija. Taryba telkia progimnazijos mokinių, mokytojų, tėvų ( globėjų, rūpintojų) bendruomenę, vietos bendruomenę demokratiniam mokyklos valdymui, padeda spręsti mokyklai aktualius klausimus, direktoriui atstovauti teisėtiems mokyklos interesams.
39. Tarybos nuostatus, pritarus Tarybai, tvirtina progimnazijos direktorius.
40. Taryboje mokiniai, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir mokytojai atstovauja lygiomis dalimis. Į Tarybą įtraukiamas vietos bendruomenės atstovas. Tarybos sudėtyje dalyvauja 16 žmonių (5 mokiniai, 5 mokytojai, 5 tėvai (globėjai, rūpintojai) ir 1 vietos bendruomenės atstovas.
41. Mokinius į Tarybą iš 5-8 klasių renka mokinių taryba savo susirinkime, atviru balsavimu, balsų dauguma. Susirinkimas teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip du trečdaliai visų mokinių tarybos narių. Siūlyti kandidatus, kelti savo kandidatūrą į Tarybą gali kiekvienas mokinių tarybos narys.
42. Mokytojai į Tarybą renkami mokytojų tarybos posėdyje atviru balsavimu, balsų dauguma. Siūlyti kandidatus, kelti savo kandidatūrą turi teisę bet kuris mokytojų tarybos narys. Posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip du trečdaliai mokytojų tarybos narių.
43. Tėvus (globėjus, rūpintojus) renka progimnazijos tėvų (globėjų, rūpintojų) taryba atviru balsavimu, balsų dauguma. Susirinkimas teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė tarybos narių. Siūlyti kandidatus arba kelti savo kandidatūrą turi teisę bet kuris tarybos narys.
44. Vietos bendruomenės atstovo kandidatūrą pasiūlo progimnazijos direktorius iš progimnazijos rėmėjų, socialinių partnerių atstovų.
45. Progimnazijos direktoriaus teikiamai vietos bendruomenės atstovo kandidatūrai atviru balsavimu balsų dauguma turi pritarti progimnazijos mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) taryba, mokinių taryba savo susirinkimuose bei mokytojų taryba savo posėdyje. Jei nors viena iš minėtų progimnazijos savivaldos institucijų nepritaria pateiktai kandidatūrai, progimnazijos direktorius teikia kitą kandidatą.
46. Taryba renkama trejiems metams. Esant reikalui, Tarybos sudėtis atnaujinama. Rinkimus į Tarybą organizuoja progimnazijos direktorius.
47. Tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja daugiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje atviru balsavimu, balsų dauguma. Tarybai vadovauja, posėdžius kviečia, juos organizuoja ir jiems pirmininkauja Tarybos pirmininkas. Tarybos pirmininkas renkamas tarybos posėdyje atviru balsavimu, balsų dauguma. Siūlyti kandidatus, kelti savo kandidatūrą turi teisę bet kuris Tarybos narys.
48. Progimnazijos direktorius, direktoriaus pavaduotojai, su progimnazijos veikla susiję įstaigų, organizacijų, vietos bendruomenės atstovai Tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.
49. Taryba:
49.1. teikia siūlymų dėl progimnazijos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;
49.2. pritaria progimnazijos strateginiam planui, mokyklos metiniam veiklos planui, progimnazijos darbo tvarkos taisyklėms, progimnazijos nuostatams, jų pakeitimams ir papildymams, kitiems progimnazijos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems progimnazijos direktoriaus;
49.3. teikia siūlymų progimnazijos direktoriui dėl progimnazijos nuostatų pakeitimo ar papildymo, progimnazijos vidaus struktūros tobulinimo;
49.4. svarsto progimnazijos lėšų naudojimo klausimus;
49.5. išklauso progimnazijos metinės veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus progimnazijos direktoriui dėl progimnazijos veiklos tobulinimo;
49.6. svarsto mokytojų tarybos, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar kitų progimnazijos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus progimnazijos direktoriui;
49.7. teikia siūlymus dėl progimnazijos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant progimnazijos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
49.8. deleguoja atstovus į progimnazijos mokytojų atestacinę komisiją ir teikia siūlymus atestuojant progimnazijos direktorių;
49.9. pasirenka progimnazijos įsivertinimo sritis, atlikimo metodiką. Analizuoja įsivertinimo rezultatus ir priima sprendimus dėl veiklos tobulinimo;
49.10. kontroliuoja įstaigos ūkinę ir finansinę veiklą, talkina sprendžiant lėšų gavimo klausimus;
49.11. svarsto progimnazijos direktoriaus teikiamus klausimus.
50. Taryba už savo veiklą vieną kartą per metus atsiskaito progimnazijos bendruomenei.
51. Mokytojų taryba – nuolat veikianti progimnazijos institucija mokytojų profesiniams ir bendriems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro progimnazijos direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, visi progimnazijos dirbantys mokytojai, sveikatos priežiūros specialistai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.
52. Mokytojų tarybai vadovauja progimnazijos direktorius.
53. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia progimnazijos direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja daugiau kaip du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma, atviru balsavimu. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia progimnazijos direktorius pasibaigus pusmečiui, pradedant ir baigiant mokslo metus bei dėl neatidėliotinų reikalų
54. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir progimnazijos direktoriaus teikiamais klausimais.
55. Progimnazijoje veikia progimnazijos savivaldos institucija - mokinių taryba, kurios struktūrą, veiklos nuostatus, suderintus su progimnazijos direktoriumi, tvirtina visuotinis mokinių susirinkimas. Susirinkimas teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip du trečdaliai progimnazijos mokinių. Mokinių tarybos nariai yra klasių mokinių susirinkimų deleguoti atstovai. Kiekviena klasė deleguoja po 1 atstovą. Vadovauja mokinių tarybos narių susirinkime, atviru balsavimu balsų dauguma išrinktas pirmininkas. Siūlyti kandidatus, kelti savo kandidatūrą turi teisę bet kuris mokinių tarybos narys. Mokinių tarybos susirinkimas teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip du trečdaliai tarybos narių.
56. Mokinių taryba inicijuoja ir padeda organizuoti progimnazijos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymus dėl mokymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, organizuoja savanorių judėjimą, dalyvauja rengiant mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus, svarsto mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus, susitaria dėl institucijos veiklos organizavimo.
57. Progimnazijoje veikia progimnazijos savivaldos institucijos, atstovaujančios tėvus (globėjus, rūpintojus) – progimnazijos tėvų (globėjų, rūpintojų) taryba ir klasių tėvų (globėjų, rūpintojų) klasių susirinkimai.
58. Progimnazijos tėvų (globėjų, rūpintojų) taryba:
58.1. teikia siūlymus ugdymo proceso organizavimo, kokybės ir aplinkos gerinimo klausimais;
58.2. deleguoja atstovus į Tarybą;
58.3. inicijuoja ir padeda organizuoti progimnazijos renginius, akcijas ir vykdyti prevencines programas;
58.4. teikia siūlymus dėl vaikų neformaliojo švietimo programų ir socialinės veiklos.
59. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldą sudaro visų tos klasės mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai). Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijai vadovauja susirinkimo išrinktas pirmininkas, renkamas atviru balsavimu, balsų dauguma vieneriems metams. Siūlyti kandidatus, kelti savo kandidatūrą turi teisę bet kurio klasės mokinio tėvai (globėjai, rūpintojai). Susirinkimas teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusės mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai). Nutarimai priimami atviru balsavimu, balsų dauguma.
60. Klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucija su klasės vadovu aptaria klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos
gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį informavimą, teikia siūlymus Tarybai ir progimnazijos direktoriui.
61. Progimnazijos tėvų (globėjų, rūpintojų) tarybą sudaro visų klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) pirmininkai. Progimnazijos tėvų (globėjų, rūpintojų) tarybai vadovauja susirinkimo išrinktas pirmininkas, renkamas atviru balsavimu, balsų dauguma vieneriems metams. Siūlyti kandidatus, kelti savo kandidatūrą turi teisę bet kuris tėvų tarybos narys. Susirinkimas teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė progimnazijos tėvų tarybos narių. Nutarimai priimami atviru balsavimu, balsų dauguma.
. 62. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokinių tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualiais klausimais mokyklos direktorius gali organizuoti klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų vadovų pasitarimus.
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
63. Darbuotojus į darbą mokykloje priima ir iš jo atleidžia progimnazijos direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso ( Žin., 2002, Nr. 64-2569) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
64. Progimnazijos darbuotojams už darbą mokama vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymu ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
65 Progimnazijos direktorius, jo pavaduotojai ugdymui, mokytojai, kiti tiesiogiai ugdyme dalyvaujantys darbuotojai atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
VII. PROGIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ
66. Progimnazija valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Molėtų rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
67. Progimnazijos lėšos:
67.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Molėtų rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
67.2. pajamos už teikiamas paslaugas;
67.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
67.4. kitos teisėtų būdu įgytos lėšos.
68. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.
69. Progimnazija buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka. Finansines operacijas vykdo progimnazijos finansininkas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus įstatymu, progimnazijos direktoriaus patvirtinta apskaitos politika, finansų kontrolės taisyklėmis.
70. Progimnazijos finansinę veiklą prižiūri ir kontroliuoja Valstybės kontrolė, rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba, centralizuotas vidaus audito skyrius.
71. Progimnazijos veiklos valstybinę priežiūrą atlieka Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija. Mokyklos priežiūrą vykdo Molėtų rajono savivaldybės taryba ir Molėtų rajono savivaldybės administracija.
72. Progimnazijos veiklos kokybės išorinį vertinimą atlieka Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
73. Informacija apie progimnazijos veiklą, kurią remiantis Nuostatais ir Lietuvos Respublikos teisės aktais reikia paskelbti viešai, pateikiama interneto svetainėje (www.pagrindine.moletai.lt). Svetainė atitinka teisės aktų nustatytus reikalavimus. Informaciją apie savo veiklą, rezultatus bei kita skelbia viešai, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės teisės aktais dėl bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybės institucijų įstaigų internetinėms svetainėms.
74. Progimnazijos nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus, pritarus Tarybai, tvirtina Molėtų rajono savivaldybės taryba.
75. Progimnazijos nuostatai keičiami ir papildomi Molėtų rajono savivaldybės tarybos, progimnazijos s direktoriaus, Tarybos iniciatyva teisės aktais nustatyta tvarka. Nuostatų papildymams ir pakeitimams pritaria Taryba.
76. Progimnazija registruojama teisės aktu nustatyta tvarka.
77. Progimnazija reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma Molėtų rajono savivaldybės tarybos sprendimu, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Sprendimas dėl progimnazijos reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ar mokyklos grupės ar tipo pakeitimo skelbiamas vietos spaudoje, Molėtų rajono savivaldybės ir mokyklos interneto svetainėse.
Molėtų pagrindinės mokyklos tarybos
2013 m. gegužės 23 d.. posėdyje,
protokolo Nr. Pr2 - 2
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
Dėl Molėtų pagrindinės mokyklos struktūros pertvarkymo, pavadinimo pakeitimo ir Molėtų progimnazijos nuostatų patvirtinimo
1. Parengto tarybos sprendimo projekto tikslai ir uždaviniai:
Molėtų rajono savivaldybės taryba2012 m. kovo 29 d. sprendimu Nr.B1-52 patvirtino Molėtų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2012-2015 m. bendrąjį planą. Pagal planą nuo2012 m. rugsėjo 1 d. Molėtų pagrindinėje mokykloje neformuotos devintos klasės, o nuo2013 m. rugsėjo 1 d. Molėtų pagrindinė mokykla pertvarkoma į Molėtų progimnaziją.
Molėtų pagrindinės mokyklos pertvarkymo į Molėtų progimnaziją etapai, terminai, mokinių mokymosi tęstinumas su mokyklos bendruomene buvo aptartas rengiant Molėtų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2012-2015 metų bendrąjį planą.
Priėmus teikiamą sprendimą „Dėl Molėtų pagrindinės mokyklos struktūros pertvarkymo, pavadinimo pakeitimo ir Molėtų progimnazijos nuostatų patvirtinimo“, Molėtų mieste būtų suformuotas tikslingas, racionalus mokyklų tinklas: ketverių metų Molėtų pradinė mokykla, ketverių metų Molėtų progimnazija ir ketverių metų Molėtų gimnazija. Racionaliau naudojamos švietimui skirtos lėšos.
2. Šiuo metu esantis teisinis reglamentavimas:
Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas (Žin., 2008, Nr.113-4290);
Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymas (Žin., 1995, Nr.104-2322; 2010, Nr.15-699).
Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas (Žin., 1991, Nr.23-593; 2011, Nr.38-1804).
Lietuvos Respublikos Vyriausybės2011 m. birželio 29 d. nutarimas Nr.768 „Dėl mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr.79-3869).
3. Galimos teigiamos ir neigiamos pasekmės priėmus siūlomą tarybos sprendimo projektą:
Teigiamos pasekmės priėmus teikiamą sprendimo projektą: mažinamos „tuščios“ vietos mokyklose, racionaliau naudojamos švietimui skirtos lėšos. Suformuojamas tikslingas ir racionalus Molėtų miesto mokyklų tinklas.
4. Priemonės sprendimui įgyvendinti:
Paskelbimas informacijos teisės aktų nustatyta tvarka apie Molėtų pagrindinės mokyklos pertvarkymą, pavadinimo pakeitimą.
Molėtų progimnazijos nuostatų įregistravimas valstybinės įmonės Registrų centro Utenos filiale.
Informavimas kiekvieno mokyklos mokinio raštu teisės aktų nustatyta tvarka apie mokyklos struktūros pertvarkymą.
5. Lėšų poreikis ir jų šaltiniai (prireikus skaičiavimai ir išlaidų sąmatos):
-
6.Vykdytojai, įvykdymo terminai:
Vykdytojai – Molėtų pagrindinė mokykla, Molėtų rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyrius. Įvykdymo terminai – iki2013 m. rugsėjo 1 d.
|