MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMO PROJEKTAS
DĖL MOLĖTŲ R. JONIŠKIO PAGRINDINĖS MOKYKLOS STRUKTŪROS PERTVARKYMO, PAVADINIMO PAKEITIMO IR MOLĖTŲ R. JONIŠKIO MOKYKLOS – DAUGIAFUNKCIO CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO 2013 m. gruodžio d. Nr. Molėtai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr.74-2262, Nr.80) 2.43 ir 2.47 straipsniais, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr.55-1049; 2008, Nr.113-4290) 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr.104-2322; 2010, Nr.15-699) 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr.23-593; 2011, Nr.38-1804) 41 straipsnio 1 dalies 1 punktu, 43 straipsnio 3 ir 4 dalimis, 44 straipsnio 4 ir 5 dalimis, 58 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr.768 (Žin., 2011, Nr.79-3869), Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymo Nr.V-1164 „Dėl nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr.80-3925) 2 punktu ir atsižvelgdama į Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2012 m. kovo 29 d. sprendimą Nr.B1-52 „Dėl Molėtų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2012-2015 metų bendrojo plano patvirtinimo“ bei į Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2013 m. lapkričio 28 d. sprendimą Nr.B1-161 „Dėl Molėtų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2012-2015 metų bendrojo plano 1 priedo papildymo“,
Molėtų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Pertvarkyti iki 2014 m. sausio 2 d. Molėtų r. Joniškio pagrindinės mokyklos struktūrą, keičiant jos tipą iš pagrindinės mokyklos į mokyklą – daugiafunkcį centrą.
2. Pakeisti Molėtų r. Joniškio pagrindinės mokyklos pavadinimą ir vadinti ją taip: Molėtų r. Joniškio mokykla – daugiafunkcis centras.
3. Patvirtinti Molėtų r. Joniškio mokyklos – daugiafunkcio centro nuostatus (pridedama).
4. Įgalioti Molėtų r. Joniškio pagrindinės mokyklos direktorę Janiną Girulskienę pasirašyti Molėtų r. Joniškio mokyklos – daugiafunkcio centro nuostatus.
5. Įpareigoti Molėtų r. Joniškio pagrindinės mokyklos direktorę Janiną Girulskienę:
5.1. teisės aktų nustatyta tvarka paskelbti apie 2 punkte nurodyto pavadinimo pakeitimą;
5.2. įregistruoti iki 2013 m. gruodžio 31 d. Molėtų r. Joniškio mokyklos – daugiafunkcio centro nuostatus valstybinės įmonės Registrų centro Utenos filiale;
5.3. teisės aktų nustatyta tvarka pranešti apie sprendimą dėl mokyklos struktūros pertvarkymo raštu kiekvienam mokyklos mokiniui ir užtikrinti mokyklos prisiimtų mokymo sutartimis įsipareigojimų vykdymą.
Parengė Kultūros ir švietimo skyriaus vedėja Nijolė Kimbartienė
Pastabas ir pasiūlymus teikti el. p. n.kimbartiene@moletai.lt iki 2013-12-18
PATVIRTINTA Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2013 m. gruodžio d. sprendimu Nr. B1-
MOLĖTŲ R. JONIŠKIO MOKYKLOS – DAUGIAFUNKCIO CENTRO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Molėtų r. Joniškio mokyklos – daugiafunkcio centro nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Molėtų r. Joniškio mokyklos – daugiafunkcio centro (toliau – Mokykla – daugiafunkcis centras) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, ugdymo įstaigos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, mokymo organizavimo būdus, vykdomas programas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Mokyklos – daugiafunkcio centro teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšas, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę ir Mokyklos – daugiafunkcio centro veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Mokyklos – daugiafunkcio centro oficialus pavadinimas – Molėtų r.Joniškio mokykla –daugiafunkcis centras, trumpasis pavadinimas –Joniškio mokykla –daugiafunkcis centras. Mokykla – daugiafunkcis centras įregistruotas Juridinių asmenų registre, kodas 191228541.
3. Mokyklos – daugiafunkcio centro įsteigimo data . Nuo2014 m. sausio 1 d. Molėtų r.Joniškio mokykla –daugiafunkcis centras.
4. Mokyklos – daugiafunkcio centro teisinė forma – savivaldybės biudžetinė įstaiga.
5. Mokyklos – daugiafunkcio centro priklausomybė – savivaldybės mokykla.
6. Mokyklos – daugiafunkcio centro savininkas – Molėtų rajono savivaldybė.
7. Mokyklos – daugiafunkcio centro savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Molėtų rajono savivaldybės taryba, kuri:
7.1. tvirtina Mokyklos – daugiafunkcio centro Nuostatus;
7.2. priima į pareigas ir iš jų atleidžia Mokyklos – daugiafunkcio centro direktorių;
7.3. priima sprendimą dėl Mokyklos – daugiafunkcio cento reorganizavimo, struktūros pertvarkos ar likvidavimo;
7.4. priima sprendimą dėl Mokyklos – daugiafunkcio centro skyriaus steigimo ir jo veiklos nutraukimo;
7.5. priima sprendimą dėl Mokyklos – daugiafunkcio centro buveinės pakeitimo;
7.6. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir Nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.
8. Mokyklos – daugiafunkcio centro buveinė – Arino g. 14, Joniškio mst., Joniškio sen., LT-33224, Molėtų rajonas.
9. Mokyklos – daugiafunkcio centro grupė – bendrojo ugdymo mokykla.
10. Mokyklos – daugiafunkcio centro tipas – pagrindinė mokykla.
11. Mokyklos – daugiafunkcio centro pagrindinė paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo mokykla – daugiafunkcis centras.
12. Mokymo kalba – lietuvių.
13. Mokymo formos ir mokymo formų organizavimo būdai: – grupinio mokymosi forma, vykdoma kasdienio mokymo proceso organizavimo būdu ir pavienio mokymosi forma, organizuojama individualiu arba savarankiško mokymo proceso organizavimo būdu.
14. Vykdomos švietimo programos: ikimokyklinio ugdymo programa, priešmokyklinio ugdymo programa, pradinio ugdymo programa, individualizuota pradinio ugdymo programa, pagrindinio ugdymo programa, individualizuota pagrindinio ugdymo programa, neformaliojo vaikų švietimo ir suaugusiųjų neformaliojo švietimo programa.
15. Mokiniams išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: pradinio išsilavinimo pažymėjimas – baigusiam pradinio ugdymo programą; pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas – baigusiam pagrindinio ugdymo programą; pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas – baigusiam individualizuotą pradinio ugdymo programą; pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas – baigusiam individualizuotą pagrindinio ugdymo programą, pažymėjimas, baigusiam pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį, Mokymosi pasiekimų pažymėjimus, einamaisiais mokslo metais išvykstančiam iš Mokyklos – daugiafunkcio centro mokiniui arba pagrindinio ugdymo programos baigiamosios klasės mokiniui, negavusiam Pagrindinio išsilavinimo pažymėjimo.
16. Mokykla – daugiafunkcis centras yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su valstybės herbu ir Mokyklos – daugiafunkcio centro pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Molėtų rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Molėtų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II. MOKYKLOS – DAUGIAFUNKCIO CENTRO VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
17. Mokyklos – daugiafunkcio centro veiklos sritys – švietimas, kultūrinė, sportinė, bendruomeninė, bibliotekų veikla.
18. Mokyklos – daugiafunkcio centro švietimo veiklos rūšys:
18.1. pagrindinė veiklos rūšis – pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;
18.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
18.2.1. pradinis ugdymas, kodas 85.20;
18.2.2. ikimokyklinis ugdymas, kodas 85.10.10;
18.2.3. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20;
18.2.4. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;
18.2.5. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;
18.2.6. kitas, niekur nepriskirtas, švietimas, kodas 85.59;
18.2.7. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60.
19. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
19.1. bibliotekų ir archyvų veikla, kodas 91.01;
19.2. vaikų poilsio stovyklų veikla, kodas 55.20.20;
19.3. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;
19.4. kitas keleivinis sausumos transportas, kodas 49.39;
19.5. kita, niekur kitur nepriskirta, nesusijusi su apgyvendinimu socialinio darbo veikla, kodas 88.99.
19.6. kraštovaizdžio tvarkymas, kodas 81.30;
19.7. medienos ruoša, kodas 02.20;
19.8. pastatų remontas, restauravimas ir rekonstravimas, kodas 41.20.20;
19.9. sporto įrenginių eksploatavimas, kodas 93.11;
19.10. kita sportinė veikla, kodas 93.19;
19.11. kita pramogų ir poilsio organizavimo veikla, kodas 93.29;
19.12. nuosavo arba nuomojamo nekilnojamo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20.
20. Mokyklos – daugiafunkcio centro veiklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui, tenkinti Molėtų r. Joniškio seniūnijos įvairių interesų grupių edukacinius bei saviraiškos poreikius.
21. Mokyklos – daugiafunkcio centro veiklos uždaviniai:
21.1. teikti mokiniams kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį ugdymą, pradinį, pagrindinį išsilavinimą;
21.2. tenkinti mokinių pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius;
21.3. teikti mokiniams reikiamą pagalbą;
21.4. užtikrinti sveiką ir saugią mokymo (-si) aplinką.
21.5. formuoti švietimo, kultūros paslaugų teikimo vietos bendruomenei tradicijas.
22. Mokyklos – daugiafunkcio centro veiklos funkcijos:
22.1. vykdo ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies, pagrindinio ugdymo antrosios dalies, individualizuotą pradinio ugdymo, individualizuotą pagrindinio ugdymo, neformaliojo vaikų švietimo, neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas; įgyvendina mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus; užtikrina švietimo kokybę;
22.2. vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Mokyklos – daugiafunkcio centro bendruomenės reikmes, taip pat mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
22.3. rengia pagrindinio ugdymo antrosios dalies papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas, neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas;
22.4. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
22.5. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
22.6. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą bei vaiko minimalios priežiūros priemones;
22.7. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
22.8. sudaro sąlygas darbuotojams profesiškai tobulėti;
22.9. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
22.10. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
22.11. organizuoja ir vykdo mokinių maitinimą Mokykloje – daugiafunkciame centre;
22.12. organizuoja ir vykdo mokinių vežiojimą į Mokyklą – daugiafunkcį centrą ir iš jo į namus;
22.13. atlieka Mokyklos – daugiafunkcio centro veiklos vidaus įsivertinimą;
22.14. viešai skelbia informaciją apie Mokyklos – daugiafunkcio centro veiklą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
22.15. vykdo bendruomenės pramoginę, sportinę, sociokultūrinę veiklą;
22.16. teikia papildomas mokamas paslaugas (kursus, mokymus, būrelius, stovyklas, ekskursijas) teisės aktų nustatyta tvarka;
22.17. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.
23. Mokykla – daugiafunkcis centras išduoda mokymosi pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programas pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
III. MOKYKLOS – DAUGIAFUNKCIO CENTRO TEISĖS IR PAREIGOS
24. Mokykla – daugiafunkcis centras, įgyvendindamas jam pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdamas jam priskirtas funkcijas, turi teisę:
24.1. parinkti mokymo(si) metodus, formas ir būdus;
24.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;
24.3. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;
24.4. švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;
24.5. įstatymų nustatyta tvarka stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;
24.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818) nustatyta tvarka;
24.7. sudaryti su juridiniais ir fiziniais asmenimis sutartis dėl paslaugų teikimo, patalpų nuomos;
24.8. teikti atlygintinas paslaugas, kurių kainas nustato savivaldybės taryba;
24.9. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.
25. Mokyklos – daugiafunkcio centro pareigos:
25.1. užtikrinti kokybišką ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo, neformaliojo vaikų švietimo ir neformaliojo suaugusiųjų švietimo programų vykdymą;
25.2. suprantamai ir aiškiai, taisyklinga lietuvių kalba perteikti ugdymo turinį, kai teisės aktais nustatyta, kad atitinkamas ugdymo turinys perteikiamas lietuvių kalba;
25.3. sudaryti higienos normas atitinkančias ugdymo sąlygas;
25.4. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
25.5. užtikrinti veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą;
25.6. viešai skelbti informaciją apie Mokyklos – daugiafunkcio centro veiklą;
25.7. užtikrinti atvirumą vietos bendruomenei;
25.8. užtikrinti mokymo sutarčių sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą:
25.9. vykdyti kitas pareigas, nustatytas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir kituose teisės aktuose.
IV. MOKYKLOS – DAUGIAFUNKCIO CENTRO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
26. Mokyklos – daugiafunkcio centro veiklos organizavimo teisinis pagrindas:
26.1. direktoriaus patvirtintas strateginis veiklos planas, kuriam yra pritarę Mokyklos – daugiafunkcio centro taryba ir Molėtų rajono savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo;
26.2. direktoriaus patvirtintas metinis veiklos planas, kuriam yra pritarusi Mokyklos – daugiafunkcio centro taryba;
26.3. direktoriaus patvirtintas Mokyklos – daugiafunkcio centro ugdymo planas, kuriam yra pritarę Mokyklos – daugiafunkcio centro taryba ir Molėtų rajono savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo;
26.4. direktoriaus patvirtinta Mokyklos – daugiafunkcio centro ikimokyklinio ugdymo programa, kuriai yra pritarusios Mokyklos – daugiafunkcio centro taryba ir Molėtų rajono savivaldybės taryba;
26.5. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtinta Bendroji priešmokyklinio ugdymo ir ugdymosi programa.
27. Mokyklai – daugiafunkciam centrui vadovauja direktorius, kurį konkurso būdu į pareigas skiria ir iš jų atleidžia Molėtų rajono savivaldybės taryba teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Molėtų rajono savivaldybės tarybai bei Savivaldybės administracijos direktoriui, vykdančiam Savivaldybės tarybos jam pavestas funkcijas, susijusias su Mokyklos – daugiafunkcio centro direktoriaus darbo santykių įgyvendinimu Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka, išskyrus skyrimą į pareigas ir atleidimą iš jų bei tarnybinių nuobaudų jam skyrimą.
28. Direktorius:
28.1. tvirtina Mokyklos – daugiafunkcio centro vidaus struktūrą ir darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
28.2. Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka skiria ir atleidžia Mokyklos – daugiafunkcio centro darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas, tvirtina jų pareigybių aprašymus.
28.3. priima mokinius Molėtų rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
28.4. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Mokyklos – daugiafunkcio centro vidaus tvarkos taisyklėse nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;
28.5. suderinęs su Mokyklos – daugiafunkcio centro taryba, tvirtina Mokyklos – daugiafunkcio centro darbo tvarkos taisykles;
28.6. vadovauja Mokyklos – daugiafunkcio centro strateginio plano ir metinių veiklos planų, švietimo programų rengimui, juos tvirtina, vadovauja jų vykdymui;
28.7. atsako už informacijos skelbimą, demokratinį Mokyklos – daugiafunkcio centro valdymą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką; 28.8. analizuoja Mokyklos – daugiafunkcio centro veiklos ir valdymo išteklių būklę ir atsako už Mokyklos – daugiafunkcio centro veiklos rezultatus; 28.9. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą; 28.10. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo, metodines grupes;
28.11. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, sudaro darbuotojams sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
28.12. inicijuoja Mokyklos – daugiafunkcio centro savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;
28.13. kartu su Mokyklos – daugiafunkcio centro taryba sprendžia, ar leisti ant Mokyklos – daugiafunkcio centro pastatų ar Mokyklos – daugiafunkcio centro teritorijoje statyti judriojo (mobiliojo) ryšio stotis įstatymų nustatyta tvarka;
28.14. sudaro Mokyklos – daugiafunkcio centro vaiko gerovės komisiją ir tvirtina jos darbo reglamentą;
28.15. užtikrina, prižiūri ir atsako už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių vykdymą Mokykloje – daugiafunkciame centre;
28.16. Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į Molėtų rajono savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo;
28.17. už mokinio elgesio normų pažeidimą gali skirti mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme ir Mokyklos – daugiafunkcio centro vidaus tvarkos taisyklėse;
28.18. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
28.19. atstovauja Mokyklai – daugiafunkciam centrui kitose institucijose;
28.20. vadovauja Mokyklos – daugiafunkcio centro mokytojų tarybai;
28.21. sudaro Mokyklos – daugiafunkcio centro vardu sutartis Mokyklos – daugiafunkcio centro funkcijoms atlikti; 28.22. organizuoja Mokyklos – daugiafunkcio centro dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka; 28.23. valdo, naudoja Mokyklos – daugiafunkcio centro turtą, lėšas ir jais disponuoja teisės aktų nustatyta tvarka, vadovaudamasis visuomenės naudos, efektyvumo, racionalumo, viešosios teisės principais. Rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
28.24. užtikrina veiksmingą Mokyklos – daugiafunkcio centro vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
28.25. yra asignavimų valdytojas ir vykdo jam pavestas pareigas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu;
28.26. organizuoja Mokyklos – daugiafunkcio centro veiklos įsivertinimą;
28.27. atsako už asmens duomenų teisinę apsaugą, garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;
28.28. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas, visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
28.29. organizuoja ir koordinuoja Mokyklos – daugiafunkcio centro veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Mokyklos – daugiafunkcio centro veiklą;
28.30. atlieka kitas funkcijas, nustatytas Mokyklos – daugiafunkcio centro nuostatuose ir Mokyklos – daugiafunkcio centro direktoriaus pareigybės aprašyme;
28.31. atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, Nuostatų laikymąsi Mokykloje – daugiafunkciame centre, Mokyklos – daugiafunkcio centro tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, tinkamą funkcijų atlikimą.
29. Mokyklos – daugiafunkcio centro direktoriui sergant, išvykus į komandiruotę, atostogų metu jo funkcijas atlieka Mokyklos – daugiafunkcio centro darbuotojas, kurio pareigybės aprašyme numatytas Mokykos – daugiafunkcio centro direktoriaus pavadavimas.
30. Mokykloje – daugiafunkciame centre sudaromos metodinės grupės ir metodinė taryba. Metodinės grupės sudaromos Mokyklos – daugiafunkcio centro direktoriaus įsakymu. Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinei grupei vadovauja grupės narių susirinkime atviru balsavimu, balsų dauguma išrinktas grupės vadovas. Susirinkimas teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė metodinės grupės narių. Siūlyti kandidatus, kelti savo kandidatūrą turi teisę bet kuris metodinės grupės narys.
31. Metodinės grupės susirinkimai kviečiami ne rečiau kaip kartą per du mėnesius. Metodinės grupės susirinkimus kviečia, ne vėliau kaip prieš 3 dienas raštu narius informuoja, susirinkimuose pirmininkauja metodinės grupės vadovas. Susirinkimas teisėtas, jei jame dalyvauja daugiau kaip du trečdaliai grupės narių. Nutarimai priimami atviru balsavimu, balsų dauguma.
32. Metodinės grupės skirtos mokytojams pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo (-si) ir ugdymo (-si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Mokyklos – daugiafunkcio centro strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir Mokyklos – daugiafunkcio centro pažangos.
33. Mokyklos – daugiafunkcio centro metodinę tarybą sudaro metodinių grupių vadovai. Metodinei tarybai vadovauja, metodinių grupių veiklą organizuoja ir koordinuoja metodinės tarybos pirmininkas, renkamas metodinės tarybos narių susirinkime atviru balsavimu, balsų dauguma. Siūlyti kandidatus, kelti savo kandidatūrą turi teisę bet kuris metodinės tarybos narys. Metodinės tarybos susirinkimai kviečiami ne rečiau kaip kartą per pusmetį. Susirinkimas teisėtas, jei jame dalyvauja daugiau kaip du trečdaliai narių. Susirinkimus kviečia, juose pirmininkauja, narius informuoja metodinės tarybos pirmininkas. Nutarimai priimami atviru balsavimu, balsų dauguma. Metodinė taryba kartą per metus atsiskaito mokytojų tarybos posėdyje.
34. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Mokykloje – daugiafunkciame centre, teikia Mokyklos – daugiafunkcio centro direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.
35. Ugdymo turinio formavimo ir ugdymo proceso organizavimo klausimais Mokyklos – daugiafunkcio centro direktorius gali organizuoti mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus.
V. MOKYKLOS – DAUGIAFUNKCIO CENTRO SAVIVALDA
36. Mokyklos – daugiafunkcio centro savivalda grindžiama švietimo tikslais, Mokykloje – daugiafunkciame centre vykdomomis švietimo programomis ir Mokyklos – daugiafunkcio centro tradicijomis.
37. Mokyklos – daugiafunkcio centro savivaldos institucijos kolegialiai svarsto Mokyklos – daugiafunkcio centro veiklos ir finansavimo klausimus ir pagal kompetenciją, apibrėžtą Mokyklos – daugiafunkcio centro nuostatuose, priima sprendimus, daro įtaką direktoriaus priimamiems sprendimams, atlieka visuomeninę Mokyklos – daugiafunkcio centro valdymo priežiūrą. Mokyklos – daugiafunkcio centro savivaldos institucijų įvairovę, jų kompetenciją ir sudarymo principus įteisina Nuostatai.
38. Mokyklos – daugiafunkcio centro taryba (toliau – Taryba) – aukščiausioji Mokyklos – daugiafunkcio centro savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei.
39. Tarybos nuostatus, pritarus Mokyklos - daugiafunkcio centro tarybai, tvirtina Mokyklos – daugiafunkcio centro direktorius.
40. Mokyklos – daugiafunkcio centro taryboje mokiniai, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir mokytojai atstovauja lygiomis dalimis. Tarybos sudėtyje – 10 narių (3 mokiniai, 3 mokytojai , 3 tėvai (globėjai, rūpintojai), 1 vietos bendruomenės atstovas).
41. Į Tarybą mokiniai renkami mokinių tarybos posėdyje atviru arba slaptu balsavimu, balsų dauguma. Slaptas balsavimas organizuojamas, jei to reikalauja daugiau kaip pusė posėdyje dalyvaujančių mokinių tarybos narių. Tokiu atveju biuletenius balsavimui parengia, balsus suskaičiuoja, rezultatus paskelbia atviru balsavimu, balsų dauguma išrinkta 3 mokinių balsų skaičiavimo komisija. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja daugiau kaip 2/3 mokinių tarybos narių. Siūlyti kandidatus, kelti savo kandidatūrą turi teisę bet kuris mokinių tarybos narys.
42. Mokytojai į Tarybą renkami mokytojų tarybos posėdyje atviru arba slaptu balsavimu, balsų dauguma. Slaptas balsavimas organizuojamas, jei to reikalauja daugiau kaip pusė dalyvaujančių posėdyje mokytojų tarybos narių. Tokiu atveju biuletenius balsavimui parengia, balsus suskaičiuoja, rezultatus paskelbia atviru balsavimu, balsų dauguma išrinkta 3 mokytojų tarybos narių balsų skaičiavimo komisija. Posėdis teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Siūlyti kandidatus, kelti savo kandidatūrą turi teisę bet kuris mokytojų tarybos narys. Mokyklos – daugiafunkcio centro direktorius negali būti Tarybos nariu.
43. Tėvus (globėjus, rūpintojus) į Tarybą renka visuotinis tėvų ( globėjų, rūpintojų) susirinkimas atviru arba slaptu balsavimu, balsų dauguma. Slaptas balsavimas organizuojamas, jei to reikalauja daugiau kaip pusė dalyvaujančių susirinkime tėvų (globėjų, rūpintojų). Tokiu atveju biuletenius balsavimui perengia, balsus suskaičiuoja, rezultatus paskelbia susirinkime atviru balsavimu, balsų dauguma išrinkta 3 tėvų (globėjų, rūpintojų) balsų skaičiavimo komisija. Susirinkimas teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė Mokyklos – daugiafunkcio centro mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų). Kandidatus siūlyti arba kelti savo kandidatūrą turi teisę bet kurio Mokyklos – daugiafunkcio centro mokinio tėvai (globėjai, rūpintojai).
44.Vietos bendruomenės atstovą į Tarybą deleguoja Joniškio seniūnijos seniūnaičių sueiga.
45. Taryba renkama 2 metams. Išvykus Tarybos nariui, Taryba likusiam kadencijos laikotarpiui atnaujinama. Rinkimus į Tarybą organizuoja Mokyklos – daugiafunkcio centro direktorius.
46. Tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja daugiau kaip du trečdaliai Mokyklos – daugiafunkcio centro narių. Nutarimai priimami posėdyje atviru balsavimu, balsų dauguma. Mokyklos – daugiafunkcio centro direktorius Tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.
47. Tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas Tarybos posėdyje atviru balsavimu, balsų dauguma. Siūlyti kandidatus, kelti savo kandidatūrą turi teisę bet kuris Tarybos narys. Tarybos pirmininkas kviečia posėdžius, juos organizuoja ir jiems pirmininkauja. Apie posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus pirmininkas raštu informuoja narius ne vėliau kaip prieš 3 dienas iki posėdžio pradžios.
48. Taryba:
48.1. teikia siūlymų dėl Mokyklos – daugiafunkcio centro strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;
48.2. pritaria Mokyklos – daugiafunkcio centro strateginiam planui, metiniam veiklos planui, darbo ir vidaus tvarkos taisyklėms, kitiems Mokyklos – daugiafunkcio centro veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems Mokyklos – daugiafunkcio centro direktoriaus;
48.3. teikia siūlymų Mokyklos – daugiafunkcio centro direktoriui dėl Mokyklos – daugiafunkcio centro vidaus struktūros tobulinimo, Nuostatų pakeitimo ar papildymo, pritaria Nuostatų pakeitimams, papildymams, naujai jų redakcijai;
48.4. svarsto Mokyklos – daugiafunkcio centro lėšų naudojimo klausimus;
48.5. išklauso Mokyklos – daugiafunkcio centro metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymų Mokyklos – daugiafunkcio centro direktoriui dėl Mokyklos – daugiafunkcio centro veiklos tobulinimo;
48.6. teikia siūlymų Mokyklos – daugiafunkcio centro direktoriui dėl Mokyklos – daugiafunkcio centro materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
48.7. svarsto mokytojų metodinės tarybos, Mokyklos – daugiafunkcio centro savivaldos institucijų ar Mokyklos – daugiafunkcio centro bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymų Mokyklos – daugiafunkcio centro direktoriui;
48.8. deleguoja atstovus į mokytojų atestacijos komisiją ir teikia siūlymus atestuojant Mokyklos – daugiafunkcio centro direktorių ir direktoriaus pavaduotoją ugdymui;
48.9. pasirenka Mokyklos – daugiafunkcio centro įsivertinimo sritis, atlikimo metodiką. Analizuoja įsivertinimo rezultatus ir priima sprendimus dėl veiklos tobulinimo;
48.10. teikia siūlymų dėl Mokyklos – daugiafunkcio centro darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Mokyklos – daugiafunkcio centro materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
48.11. svarsto Mokyklos – daugiafunkcio centro direktoriaus teikiamus klausimus.
49. Už savo veiklą Mokyklos – daugiafunkcio centro taryba vieną kartą per metus atsiskaito ją rinkusiems Mokyklos – daugiafunkcio centro bendruomenės nariams.
50. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos – daugiafunkcio centro savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro Mokyklos – daugiafunkcio centro direktorius, visi Mokykloje – daugiafunkciame centre dirbantys mokytojai ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.
51. Mokytojų tarybai vadovauja Mokyklos – daugiafunkcio centro direktorius.
52. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Mokyklos – daugiafunkcio centro direktorius. Apie posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus Mokyklos – daugiafunkcio centro direktorius raštu informuoja mokytojų tarybos narius ne vėliau kaip prieš 3 dienas iki posėdžio pradžios. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja daugiau kaip du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje atviru balsavimu, balsų dauguma
53. Posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per tris mėnesius. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis.
54. Mokytojų taryba:
54.1. aptaria praktinius švietimo politikos įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių ugdymo(si) rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus, priima nutarimus dėl mokytojų kvalifikacijos tobulinimo ir atestacijos;
54.2. diskutuoja dėl Mokyklos – daugiafunkcio centro veiklos plano, aptaria ugdymo planų, bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo ir bendrojo išsilavinimo standartų pasiekimo klausimus;
54.3. aptaria skirtingų gebėjimų mokinių ugdymo organizavimo principus, gabiųjų vaikų identifikavimo klausimus, jų ugdymo programas, metodus;
54.4. aptaria mokinių sveikatos, socialinės paramos, mokymosi, poilsio, mitybos, darbo saugos ir kitus klausimus;
54.5. nustato mokinių elgesio, žinių, gebėjimų ir įgūdžių vertinimo tvarką.
55. Mokykloje – daugiafunkciame centre nuolat veikia Mokyklos – daugiafunkcio centro savivaldos institucija - mokinių taryba. Mokinių tarybos nariai yra 5-10 klasių susirinkimų deleguoti atstovai. Kiekviena klasė deleguoja po 1 atstovą. Taryba renkasi kartą per mėnesį. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja daugiau kaip 2/3 tarybos narių. Tarybai vadovauja pirmininkas, renkamas mokinių tarybos narių susirinkime atviru balsavimu, balsų dauguma. Siūlyti kandidatus arba kelti savo kandidatūrą turi teisę bet kuris mokinių tarybos narys. Mokinių taryba inicijuoja ir padeda organizuoti Mokyklos – daugiafunkcio centro renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymų dėl mokymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, dalyvauja rengiant Mokyklos – daugiafunkcio centro veiklą reglamentuojančius dokumentus, svarsto Mokyklos – daugiafunkcio centro direktoriaus teikiamus klausimus, susitaria dėl mokinių tarybos veiklos organizavimo, deleguoja narius į rajono mokinių tarybą ir renka narius į Tarybą. Už savo veiklą mokinių taryba vieną kartą per metus atsiskaito visuotiniam mokinių susirinkimui. Mokinių tarybos veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
56. Mokykloje – daugiafunkciame centre veikia savivaldos institucija – visuotinis Mokyklos – daugiafunkcio centro tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimas. Susirinkimui pirmininkauja atviru balsavimu, balsų dauguma išrinktas susirinkimo pirmininkas. Susirinkimas teisėtas, jei jame dalyvauja daugiau kaip pusės Mokyklos – daugiafunkcio centro mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai). Susirinkimas renka tėvus (globėjus, rūpintojus) į Tarybą, aptaria Mokyklos – daugiafunkcio centro bendruomenės kultūros klausimus, Mokyklos – daugiafunkcio centro ugdymo organizavimo tvarką, svarbiausius Mokyklos – daugiafunkcio cento ir tėvų (globėjų, rūpintojų) bendradarbiavimo klausimus, išklauso Mokyklos – daugiafunkcio centro direktoriaus ir Mokyklos – daugiafunkcio centro savivaldos institucijų atstovų informacijas apie Mokyklos – daugiafunkcio centro veiklą, teikia siūlymų Tarybai ir Mokyklos – daugiafunkcio centro direktoriui. Susirinkimai kviečiami ne rečiau kaip 3 kartus per metus. Susirinkimus kviečia, apie susirinkimų laiką ir parengtus svarstyti klausimus ne vėliau kaip prieš 3 dienas iki susirinkimo pradžios informuoja Mokyklos – daugiafunkcio centro direktorius. Susirinkimas priima sprendimus atviru balsavimu, balsų dauguma.
57. Mokykloje – daugiafunkciame centre veikia savivaldos institucija – klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetas. Trys klasės tėvų (globėjų, rūpintojų) komiteto nariai yra renkami klasės tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkime atviru balsavimu, balsų dauguma. Susirinkimas teisėtas, jei jame dalyvauja daugiau kaip 2/3 klasės mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai). Siūlyti kandidatus, kelti savo kandidatūrą turi teisę bet kurio klasės mokinio tėvai (globėjai, rūpintojai). Komitetas ne rečiau kaip 4 kartus per metus renkasi į posėdžius. Posėdžius kviečia, apie jų laiką ir parengtus svarstyti klausimus ne vėliau kaip prieš 3 dienas iki susirinkimo pradžios informuoja komiteto pirmininkas. Komiteto posėdžiai teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 komiteto narių. Nutarimai priimami atviru balsavimu, balsų dauguma. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia komiteto pirmininko balsas.
Klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetas aptaria su klasės vadovu klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacines priemones, vykdyti profesinį orientavimą, teikia siūlymų Tarybai ir Mokyklos – daugiafunkcio centro direktoriui. Už savo veiklą klasės tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetas vieną kartą per metus atsiskaito jį rinkusiam klasės tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimui.
58. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokinių tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualiais klausimais Mokyklos – daugiafunkcio centro direktorius gali organizuoti klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų vadovų pasitarimus.
59. Mokyklos – daugiafunkcio centro savivaldos institucijų veiklą reglamentuoja Nuostatai.
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
60. Darbuotojus į darbą Mokykloje – daugiafunkciame centre priima ir atleidžia iš darbo Mokyklos – daugiafunkcio centro direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Informacijos apie laisvą mokytojo pareigybę paskelbimas, asmenų priėmimas dirbti mokytoju ir atleidimas iš darbo vykdomas vadovaujantis Mokytojų priėmimo ir atleidimo iš darbo tvarkos aprašu.
61. Darbo apmokėjimo tvarką mokyklos darbuotojams nustato Darbo kodeksas, Lietuvos Respublikos įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, Švietimo ir mokslo ministro įsakymai, Molėtų rajono savivaldybės tarybos sprendimai.
62. Mokyklos – daugiafunkcio centro direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui ir kiti pedagoginiai darbuotojai atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
VII. MOKYKLOS – DAUGIAFUNKCIO CENTRO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS – DAUGIAFUNKCIO CENTRO VEIKLOS PRIEŽIŪRA
63. Mokykla – daugiafunkcis centras valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų ir Molėtų rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
64. Mokyklos – daugiafunkcio centro lėšas sudaro:
64.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Molėtų rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
64.2. pajamos už Mokyklos – daugiafunkcio centro teikiamas paslaugas;
64.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
64.4. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.
65. Mokykla – daugiafunkcis centras gali būti paramos gavėjas. Paramos lėšos naudojamos įstatymų numatyta tvarka.
66. Mokykla – daugiafunkcis centras buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka. Finansines operacijas vykdo Mokyklos – daugiafunkcio centro buhalteris, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu, Mokyklos – daugiafunkcio centro direktoriaus patvirtinta apskaitos politika, finansų kontrolės taisyklėmis.
67. Mokyklos – daugiafunkcio centro finansinį auditą atlieka Molėtų rajono savivaldybės kontrolierius, o vidaus auditą Centralizuotas vidaus audito skyrius.
68. Mokyklos – daugiafunkcio centro veiklos valstybinę priežiūrą atlieka Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija.
69. Mokyklos – daugiafunkcio centro veiklos priežiūrą atlieka Molėtų rajono savivaldybės taryba ir Molėtų rajono savivaldybės administracija.
70. Mokyklos – daugiafunkcio centro veiklos kokybės išorinį vertinimą atlieka Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
71. Informacija apie Mokyklos – daugiafunkcio centro veiklą, apie kurią remiantis Nuostatais ir Lietuvos Respublikos teisės aktais reikia paskelbti viešai, pateikiama Mokyklos – daugiafunkcio centro interneto svetainėje (http://www.joniskis.moletai.lm.lt). ir vietos spaudoje. Skelbdamas informaciją apie savo veiklą ir rezultatus, Mokykla – daugiafunkcis centras vadovaujasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės2003 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr.480 patvirtintu bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų internetinėms svetainėms aprašu.
72. Nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus, pritarus Tarybai, tvirtina Molėtų rajono savivaldybės taryba.
73. Mokyklos – daugiafunkcio centro nuostatai keičiami ir papildomi Molėtų rajono savivaldybės tarybos, Mokyklos – daugiafunkcio centro direktoriaus, Tarybos iniciatyva teisės aktų nustatyta tvarka.
74. Mokykla – daugiafunkcis centras registruojamas teisės aktų nustatyta tvarka.
75. Mokykla – daugiafunkcis centras reorganizuojamas, likviduojamas ar pertvarkomas Molėtų rajono savivaldybės tarybos sprendimu Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Švietimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Sprendimas dėl Mokyklos – daugiafunkcio centro reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ar Mokyklos grupės ar tipo pakeitimo skelbiamas vietos spaudoje, Molėtų rajono savivaldybės ir Mokyklos – daugiafunkcio centro interneto svetainėse.
_____
Mokyklos direktorė Janina Girulskienė
PRITARTA Molėtų rajono Joniškio pagrindinės mokyklos tarybos2013 m. gruodžio 9 d. protokoliniu nutarimu Nr. (MT-7)
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
Dėl Molėtų r. Joniškio pagrindinės mokyklos struktūros pertvarkymo, pavadinimo pakeitimo ir nuostatų patvirtinimo
1. Parengto tarybos sprendimo projekto tikslai ir uždaviniai:
Molėtų rajono savivaldybės taryba2013 m. lapkričio 28 d. priėmė sprendimą Nr.B1-161 „Dėl Molėtų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2012-2015 metų bendrojo plano 1 priedo papildymo“, kuriuo patvirtinta Molėtų r. Joniškio pagrindinės mokyklos vidaus struktūros pertvarkymas į Joniškio mokyklą – daugiafunkcį centrą.
Teikiamas sprendimo projektas dėl Molėtų r. Joniškio pagrindinės mokyklos struktūros pertvarkymo, pavadinimo pakeitimo ir Joniškio mokyklos – daugiafunkcio centro nuostatų patvirtinimo, įrašant, kad Joniškio pagrindinėje mokykloje atliekamas vidaus struktūros pertvarkymas ir nuo2014 m. sausio 2 d. ji tampaJoniškio mokykla –daugiafunkciu centru.
Sprendimo projektas teikiamas vadovaujantis šiais argumentais:
Šiuo metu baigiamas įgyvendinti projektas „Universalaus daugiafunkcio centro steigimas Joniškio miestelyje Molėtų rajone“. Renovuota dalis Joniškio pagrindinės mokyklos pastato. Mokykla - daugiafunkcis centras vykdys ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo, neformalaus vaikų ir suaugusiųjų švietimo programas, teiks kultūrines paslaugas.
Joniškio pagrindinės mokyklos bendruomenė (yra protokolai), pritaria Joniškio pagrindinės mokyklos pertvarkymui į Joniškio mokyklą – daugiafunkcį centrą nuo2014 m. sausio 2 d. Tai tikslingas, racionalus ir naudingas Joniškio seniūnijos bendruomenei sprendimas.
2. Šiuo metu esantis teisinis reglamentavimas:
Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas (Žin., 2008, Nr.113-4290);
Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas (Žin., 2011, Nr.38-1804).
Lietuvos Respublikos Vyriausybės2011 m. birželio 29 d. nutarimas Nr.768 „Dėl mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr.79-3869).
3. Galimos teigiamos ir neigiamos pasekmės priėmus siūlomą tarybos sprendimo projektą:
Teigiamos pasekmės priėmus teikiamą sprendimo projektą: racionaliai naudojamos savivaldybės lėšos, telkiama Joniškio seniūnijos bendruomenė, Joniškio mokykloje – daugiafunkciame centre teikiamos ikimokyklinio, priešmokyklinio, neformalaus vaikų ir suaugusiųjų švietimo paslaugos, vykdomos kultūros, kūno kultūros ir sporto programos.
Neigiamų pasekmių nėra.
4. Priemonės sprendimui įgyvendinti:
Joniškio mokyklos – daugiafunkcio centro nuostatų įregistravimas valstybinės įmonės Registrų centro Utenos filiale.
5. Lėšų poreikis ir jų šaltiniai (prireikus skaičiavimai ir išlaidų sąmatos):
Lėšos etatui už daugiafunkcio centro veiklų organizavimą, koordinavimą ir įgyvendinimą (atsiranda daugiau funkcijų: suaugusiųjų neformalus švietimas, vykdomos kultūros, kūno kultūros ir sporto programos ne tik vaikams, bet ir suaugusiems).
6.Vykdytojai, įvykdymo terminai:
Vykdytojai –Joniškio pagrindinė mokykla, Molėtų rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyrius. Įvykdymo terminai – iki2014 m. sausio 2 d.
|