PATVIRTINTA Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2005 m. lapkričio 17 d. sprendimu Nr. B1-147
MOLĖTŲ RAJONO BIJUTIŠKIO PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokyklos pavadinimas -Molėtų rajono Bijutiškio pagrindinė mokykla.
2. Sutrumpintas mokyklos pavadinimas - Bijutiškio pagrindinė mokykla (toliau – Mokykla).
3. Mokykla įsteigta - 1905-11-01.
4. Mokyklos veiklos pradžios data - 1905-11-01.
5. Mokyklos priklausomybė ir teisinė forma - savivaldybės viešasis juridinis asmuo, veikiantis kaip biudžetinė įstaiga, turinti savo antspaudą ir sąskaitą banke.
6. Mokyklos grupė - bendrojo lavinimo mokykla, kodas 3120.
7. Mokyklos tipas - pagrindinė mokykla, kodas 3123.
8. Mokyklos buveinė: Bijutiškio kaimas, Dubingių seniūnija, 33254 Molėtų r. sav.
9. Mokymo kalba - lietuvių.
10. Mokyklos steigėjas - Molėtų rajono savivaldybės taryba, kodas 188670649, adresas Vilniaus g. 44, 33140 Molėtai.
11. Mokymo forma: dieninė, mokymas namuose, savarankiškas mokymasis.
12. Pagrindinė veiklos sritis – švietimas; pagrindinė veiklos rūšis - bendrasis, pagrindinis mokymas, kodas 80.21.10.
13. Kitos veiklos rūšys: pradinis mokymas, kodas 80.10.30; priešmokyklinis ugdymas, vykdant priešmokyklinio ugdymo programą; mokyklų užkandinių, valgyklų ir virtuvių veikla, kodas 55.51.20; vaikų poilsio stovyklų veikla, kodas55.23.30.
14. Išduodami išsilavinimo, pasiekimų pažymėjimai: pažymėjimas; mokymosi pasiekimų pažymėjimas; pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas; pradinio išsilavinimo pažymėjimas; pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas.
II. MOKYKLOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
15. Mokyklos tikslai:
15.1. tapti modernia, gražia, kurioje mokiniams yra malonu mokytis ir lavintis, atvira visuomenei, visapusiškas kultūros židinys, ugdyti kiekvienam mokiniui vertybines orientacijas, leidžiančias tapti doru, siekiančiu žinių, savarankišku, atsakingu, patriotiškai nusiteikusiu žmogumi, lavinti dabartiniam gyvenimui svarbius jo komunikacinius gebėjimus, mokyti įsisavinti žinių visuomenei būdingą informacinę kultūrą, užtikrinti gimtosios ir užsienio kalbų mokymąsi, informacinį raštingumą;
15.2. sudaryti sąlygas nuolat tenkinti pažinimo poreikius ir tobulėti mokantis visą gyvenimą;
15.3. teikti mokiniui tautinės ir etninės kultūros pagrindus;
15.4. sudaryti sąlygas mokiniui įgyti demokratijos tradicijas įkūnijančius pilietinės bei politinės kultūros pagrindus, plėtoti gebėjimus ir patirtį;
15.5. priešmokyklinio ugdymo tikslas - laiduojant mokinių asmenybės skleidimąsi ugdyti aktyvų, savimi ir savo gebėjimais pasitikintį, stiprią pažinimo motyvaciją turintį mokinį, sudaryti prielaidas tolesniam sėkmingam ugdymuisi Mokykloje;
15.6. pradinio ugdymo tikslas - išugdyti sveiką, aktyvų, kūrybingą, elementaraus raštingumo ir socialinių informacinių, pažintinių, veiklos gebėjimų bei vertybinių nuostatų pagrindus įgijusį mokinį.
16. Mokyklos uždaviniai:
16.1. sudaryti mokiniams sveikas ir saugias ugdymosi sąlygas;
16.2. užtikrinti darnią prigimtinių galių plėtotę, puoselėti jo dvasinę kultūrą, pilietiškumą;
16.3. vykdyti mokinių dorinį, tautinį, pilietinį, patriotinį ugdymą, kultūrinės ir socialinės brandos ugdymą, pagarbos tėvams (globėjams, rūpintojams), mokytojams, kalbai, kultūrai, talentui ir gabumų ugdymą;
16.4. kontroliuoti vengiančius privalomojo mokymosi;
16.5. užtikrinti ugdymo kokybę, atsižvelgiant į bendrąsias programas ir išsilavinimo standartus;
16.6. organizuoti ugdymo procesą, kuris pradedamas rugsėjo 1 dieną;
16.7. organizuoti mokinių papildomąjį ugdymą: sportinę, meninę ir kitą veiklą, integruojant jį su bendruoju lavinimu;
16.8. teikti specialią pedagoginę pagalbą specialiųjų poreikių vaikams, organizuoti specialiųjų poreikių vaikų ugdymą bendrosiose klasėse;
16.9. atlikti vidinį Mokyklos auditą;
16.10. vykdyti pagrindinės mokyklos baigiamosios klasės mokymosi pasiekimų patikrinimą;
16.11. dalyvauti projektuose ir ugdymo pasiekimų tyrimuose;
16.12. vykdyti rūkymo ir narkomanijos prevenciją;
16.13. kurti Mokyklą kaip vietos bendruomenės kultūros židinį;
17. Mokyklos funkcijos:
17.1. priešmokyklinio ugdymo – padėti vaikui pasirengti sėkmingai mokytis pagal pradinio ugdymo programą;
17.2. pradinio ugdymo – suteikti mokiniui dorinės ir socialinės brandos pradmenis, kultūros, taip pat ir etninės, pagrindus, elementarų raštingumą, padėti jam pasirengti mokytis pagal pagrindinio ugdymo programą;
17.3. pagrindinio ugdymo – suteikti asmeniui dorinės, sociokultūrinės ir pilietinės brandos pagrindus, bendrąjį raštingumą, technologinio raštingumo pradmenis, ugdyti tautinį sąmoningumą, išugdyti siekimą ir gebėjimą apsispręsti, pasirinkti ir mokytis toliau.
III. MOKINIŲ PRIĖMIMAS Į MOKYKLĄ, PERĖJIMAS Į KITĄ MOKYKLĄ IR PAŠALINIMAS IŠ MOKYKLOS
18. Mokiniai į Mokyklą priimami vadovaujantis Molėtų rajono savivaldybės tarybos patvirtinta Mokinių priėmimo į bendrojo lavinimo mokyklas tvarka.
18.1. Informacija apie priėmimo į pirmąją klasę tvarką, priėmimo pradžią ir pabaigą, prašymų pateikimo laiką, asmens pateikiamus dokumentus skelbiama visuotiniame tėvų susirinkime ir tėvai informuojami asmeniškai.
19. Priešmokykliniam ugdymui priimamas vaikas, kai tais kalendoriniais metais jam sueina 6 metai. Į priešmokyklinio ugdymo grupę anksčiau gali būti priimami vaikai tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymu ir jeigu vaikas yra pakankamai tokiam ugdymui subrendęs, bet ne anksčiau, negu jam sueis 5 metai.
20. Pradinio ugdymo pirmąją klasę vaikas pradeda lankyti, kai tais kalendoriniais metais jam sueina 7 metai. Į pradinio ugdymo klasę vaikas gali būti priimamas anksčiau vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymu ir jeigu jis yra pakankamai tokiam ugdymui subrendęs.
21. Asmuo, pageidaujantis mokytis pagal pradinio ugdymo programą, Mokyklos direktoriui pateikia prašymą ir medicininę pažymą. Pageidaujantis mokytis pagal pagrindinio ugdymo programą – prašymą ir dokumentą apie mokymosi pasiekimus ar įgytą išsilavinimą.
22. Prašymą už vaiką iki 14 metų pateikia vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų).
23. Prašyme nurodomi tikslūs duomenys apie tėvų (globėjų, rūpintojų) darbovietę ir gyvenamąją vietą, bei kontaktiniai telefonai.
24. Mokslo metų eigoje mokinys mokytis pagal pradinio ar pagrindinio ugdymo programą priimamas bendra tvarka.
25. Užsienyje mokęsis mokinys mokytis pagal pradinio ar pagrindinio ugdymo programą priimamas bendra tvarka, o neturintis mokymosi pasiekimų dokumento – Mokyklai įvertinus jo mokymosi pasiekimus.
26. Asmens priėmimas mokytis pagal pradinio ar pagrindinio ugdymo programas įforminamas mokymo sutartimi. Mokymo sutartyje aptariami Mokyklos ir asmens įsipareigojimai, jų nevykdymo pasekmės. Į klases mokiniai paskirstomi Mokyklos direktoriaus įsakymu.
27. Mokymo sutartis sudaro Mokyklos direktorius, ugdymo programos įgyvendinimo laikotarpiui, gavus asmens prašymą ir kitus dokumentus.
28. Už vaiką iki 14 metų sutartį pasirašo vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų).
29. Klientas negali vienašališkai nutraukti sutarties, kol vaikas nebaigs privalomojo švietimo programos.
30. Mokykla, dėl objektyvių priežasčių negalinti užtikrinti mokiniui, besimokančiam pagal pradinio ar pagrindinio ugdymo programas, psichologinės, specialiosios pedagoginės, specialiosios ar socialinės pedagoginės pagalbos, suderinusi su jo tėvais (globėjais, rūpintojais) ir pedagogine psichologine bei vaikų teisių apsaugos tarnyboms , siūlo jam mokytis kitoje mokykloje.
31. Mokinys, norintis pereiti į kitą mokyklą, pateikia Mokyklos direktoriui tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymą, nurodant išėjimo priežastis. Mokyklos direktorius kartu su tėvais (globėjais, rūpintojais) priima sprendimą.
32. Jei mokinio elgesys kelia realią ir akivaizdžią grėsmę Mokyklos bendruomenės narių saugumui, suderinus su vaikų teisių apsaugos tarnyba, jis gali būti pašalintas iš Mokyklos. Mokyklos vadovas kartu su Molėtų rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyriumi, vaiko tėvams (globėjams, rūpintojams) dalyvaujant, gali mokinį perkelti į kitą mokyklą. Apie mokinio pašalinimą ir perkėlimą Mokykla informuoja rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyrių.
IV. MOKYKLOS BENDRUOMENĖS NARIŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ
33. Mokinių teisės:
33.1. nemokamai gauti informaciją apie veikiančias Mokykloje švietimo programas, mokymosi formas;
33.2. pagal savo gebėjimus ir poreikius mokytis Mokykloje, savarankiškai mokytis ir įgyti valstybinius standartus atitinkantį išsilavinimą;
33.3. sulaukęs 14 metų, savarankiškai pasirinkti dorinio ugdymo (tikybos arba etikos) programą;
33.4. gauti geros kokybės švietimą;
33.5. pasirinkti formaliojo švietimo programas papildančius bei jo saviraiškos poreikius tenkinančius šių programų modulius, pasirenkamųjų dalykų programas;
33.6. į psichologinę ir specialiąją pedagoginę, specialiąją, socialinę pedagoginę, informacinę pagalbą, dalinę sveikatos priežiūrą Mokykloje, informaciją apie savo pasiekimų vertinimą ir kitą su mokymusi susijusią informaciją;
33.7. į socialinę pagalbą, jei tokios pagalbos negali jam suteikti tėvai (globėjai, rūpintojai);
33.8. mokytis savitarpio pagarba grįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje, turėti higienos reikalavimus atitinkančius mokymosi krūvį ir darbo vietą;
33.9. į nešališką mokymosi pasiekimų įvertinimą;
33.10. dalyvauti Mokyklos savivaldoje;
33.11. įstatymų nustatyta tvarka ginti savo teises;
33.12. į poilsį ir laisvalaikį, atitinkantį jų amžių ir sveikatą;
33.13. burtis į kitas vaikų ir jaunimo organizacijas, kurių veikla sąlygoja dorovinę, pilietinę, kultūrinę, fizinę bei socialinę brandą, lavintis saviugdos ir saviraiškos būreliuose, dalyvauti visuomenės gyvenime, taikiuose susirinkimuose, kurių veikla neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams.
34. Mokinių pareigos :
34.1. sudarius mokymo sutartį, laikytis visų jos sąlygų, Mokyklos vidaus tvarką reglamentuojančių dokumentų reikalavimų;
34.2. stropiai mokytis pagal savo sugebėjimus;
34.3. mokytis pagal privalomojo švietimo programas iki 16 metų, arba kol baigs pagrindinio ugdymo programą;
34.4. gerbti mokytojus, tėvus, kitus suaugusius ir vaikus, nepažeisti jų teisių ir teisėtų interesų;
34.5. gerbti savo gimtąją kalbą ir kultūrą, kitas kalbas ir kultūras;
34.6. laikytis mokinio elgesio taisyklių Mokykloje, priimtų elgesio normų viešose vietose ir buityje.
35. Mokinių atsakomybė:
35.1. mokiniui už pareigų nevykdymą gali būti taikomos drausminės auklėjamojo poveikio priemonės: pastaba, papeikimas, griežtas papeikimas, atitinkamas elgesio įvertinimas, kitos įstatymų nustatytos poveikio priemonės;
35.2. mokiniui už nuolatinius ir piktybinius teisėtvarkos pažeidimus, taip pat už pavojingos (nusikalstamos) veikos padarymą, jeigu dėl jo amžiaus, sveikatos būklės ar kitų aplinkybių negalima taikyti administracinės ar baudžiamosios atsakomybės, gali būti taikomos šios priverčiamosios auklėjamojo poveikio (drausminimo) priemonės:
35.2.1. įspėjimas;
35.2.2. įpareigojimas viešai ar kitokia forma atsiprašyti nukentėjusįjį;
35.2.3. atidavimas tėvų ar kitų asmenų priežiūrai pagal laidavimą;
35.2.4. kitos įstatymų numatytos priemonės (atsižvelgiant į vaiko amžių, jo padaryto pažeidimo pobūdį, kitas aplinkybes)
36. Tėvų (globėjų, rūpintojų ) teisės :
36.1. nemokamai gauti informaciją apie Mokyklos veiklą, švietimo programas, mokymo formas;
36.2. dalyvauti parenkant (prireikus parinkti) vaikui ugdymo programą, formą;
36.3. gauti informaciją apie vaiko ugdymosi sąlygas, elgesį ir jo pasiekimus;
36.4. dalyvauti Mokyklos savivaldoje;
36.5. naudotis Specialiojo ugdymo įstatymo ir kitų įstatymų nustatytomis teisėmis;
36.6. kartu su mokytojais spręsti vaiko palikimo kartoti kursą klausimą.
37. Tėvų (globėjų, rūpintojų) pareigos:
37.1. 6–7 metų sulaukusį vaiką, jei jis yra pakankamai subrendęs, leisti į Mokyklą; užtikrinti punktualų ir reguliarų Mokyklos lankymą;
37.2. sudaryti vaikui sveikas ir saugias gyvenimo sąlygas, apsaugoti jį nuo smurto, prievartos ir išnaudojimo, užtikrinti, kad vaikas laiku pasitikrintų sveikatą;
37.3. bendradarbiauti su Mokyklos direktorium, mokytojais, kitais specialistais, teikiančiais specialiąją, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę pagalbą, sveikatos priežiūrą, sprendžiant vaiko ugdymosi klausimus;
37.4. parinkti savo vaikams iki 14 metų dorinio ugdymo (tikybos arba etikos) programą;
37.5. kontroliuoti ir koreguoti vaiko elgesį;
37.6. užtikrinti vaiko parengimą Mokyklai, jo mokymąsi pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programą.
37.7. pasitikėjimo, atvirumo ir reiklumo dvasia ugdyti darbštų, iniciatyvų vaiką, gebantį savarankiškai veikti ir prisiimti atsakomybę;
37.8. apsaugoti vaiką nuo smurto, prievartos ir išnaudojimo.
38. Tėvų (globėjų, rūpintojų) atsakomybė:
38.1. tėvams (globėjams, rūpintojams), kurie pažeidžia vaiko teises, vengia arba nevykdo pareigos auklėti, mokytis, prižiūrėti, išlaikyti mokinį, žiauriai su juo elgiasi ar kitaip piktnaudžiauja savo teisėmis bei pareigomis, taikoma įstatymų nustatyta civilinė, administracinė arba baudžiamoji atsakomybė;
38.2. dėl pažeidimų pats mokinys ar Mokyklos direktorius turi teisę kreiptis pagalbos į vaiko teisių apsaugos, teisėsaugos ar kitą instituciją, kuri privalo imtis įstatymų nustatytų priemonių;
38.3. už vaiko padarytą žalą Mokyklai atlyginimą.
39. Mokytojų teisės:
39.1. siūlyti savo individualias programas; pasirinkti pedagoginės veiklos būdus ir formas;
39.2. ne mažiau kaip 5 dienas per metus dalyvauti kvalifikacijos tobulinimo renginiuose;
39.3. būti atestuotam ir įgyti kvalifikacinę kategoriją Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
39.4. dirbti savitarpio pagarba grįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje, turėti higienos reikalavimus atitinkančią ir tinkamai aprūpintą darbo vietą;
39.5. dalyvauti Mokyklos savivaldoje;
39.6. burtis į visuomenines ir profesines organizacijas, savišvietos, kultūrines grupes, dalykines ir metodines sekcijas, būrelius ar susivienijimus;
39.7. atostogauti vasarą ir naudotis Vyriausybės numatytomis lengvatomis;
39.8. vertinti Mokyklos direktoriaus ir kolegų vadybinę ir pedagoginę veiklą.
40. Mokytojų pareigos:
40.1. užtikrinti ugdomų mokinių saugumą, geros kokybės ugdymą;
40.2. ugdyti tvirtas mokinių dorovės, pilietines, tautines bei patriotines nuostatas, laiduoti jų asmenybės galių plėtotę;
40.3. laikytis teisės norminių aktų patvirtintų Mokytojo etikos normų ir Mokyklos vidaus tvarką nustatančių dokumentų;
40.4. tobulinti savo kvalifikaciją;
40.5. suteikti pagalbą mokiniams, turintiems ugdymosi, mokymosi sunkumų ir specialiųjų ugdymosi poreikių;
40.6. nešališkai vertinti mokinių mokymosi pasiekimus;
40.7. nuolat informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus) apie jų vaikų elgesį, ugdymosi poreikius ir pasiekimus;
40.8. pritaikyti integruotiems specialiųjų poreikių vaikams ugdymo turinį, metodus ir mokymo priemones, bendradarbiauti su Mokyklos specialiojo ugdymo komisija;
40.9. skatinti mokinius mokytis, padėti turintiems mokymosi sunkumų;
40.10. siekti, kad mokiniai savo gyvenimą grįstų dorinėmis vertybėmis;
40.11. padėti mokiniams tenkinti jų saviraiškos ir saviugdos poreikius, plėtoti kultūrinius interesus, daryti teigiamą poveikį sociokultūrinei Mokyklos aplinkai;
40.12. formuoti mokinių sveikos gyvensenos, civilinės saugos, priešgaisrinės saugos, saugos darbe bei buityje, saugaus eismo įgūdžius;
40.13. pasiruošti pamokoms, papildomo ugdymo užsiėmimams;
40.14. analizuoti savo pedagoginę veiklą, vertinti ugdymo rezultatus ir su jais supažindinti mokinius, jų tėvus (globėjus, rūpintojus), kolegas ir Mokyklos direktorių;
40.15. dalyvauti mokinių pasiekimų patikrinimo vykdyme ir vertinime.
41. Klasės auklėtojų pareigos:
41.1. rūpintis mokinių asmenybiniu ir socialiniu ugdymu bei branda;
41.2. burti klasėje dirbančius mokytojus, ir kitus specialistus ( bibliotekininkę, asmens sveikatos priežiūros darbuotoją ir kt.) klasės mokinių ugdymui planuoti ir derinti;
41.3. būti tarpininku tarp Mokyklos direktoriaus, kitų mokytojų ir tėvų (globėjų, rūpintojų) sprendžiant individualias auklėtinių problemas, tvarkant jų ugdymosi rezultatus įteisinančius dokumentus ir kt.;
41.4. pažinti mokinių polinkius, poreikius, interesus; siekti, kad jie dalyvautų svarstant ugdymo turinį, formas ir metodus;
41.5. domėtis ir rūpintis mokinių sveikata, jų sauga, padėti jiems reguliuoti darbo ir poilsio režimą; puoselėti sveiką gyvenseną;
41.6. padėti mokiniams formuotis vertybines nuostatas, ugdyti jų pilietiškumą, gebėjimą vadovautis demokratiniais bendravimo principais;
41.7. bendrauti su kiekvienu mokiniu, ir jo šeima, informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus) apie jo ar jos mokymąsi ir elgesį; neatidėliojant išaiškinti Mokyklos nelankymo priežastis;
41.8. suteikti vaikui reikiamą pagalbą pastebėjus, kad jo ar jos atžvilgiu taikomas smurtas, prievarta, seksualinis ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, ir apie tai informuoti Mokyklos direktorių bei Vaikų teisių apsaugos tarnybą;
41.9. padėti mokiniams spręsti iškylančias psichologines, bendravimo, mokymosi ir kt. problemas;
41.10. padėti mokiniams pasirinkti tolesnę mokymosi ar veiklos sritį.
42. Mokytojų ir auklėtojų atsakomybė:
42.1. mokytojai ir auklėtojai atsako už mokinių auklėjimą. Jeigu jie nevykdo savo pareigų arba jas vykdo netinkamai, fiziškai, psichiškai žaloja mokinius arba kitaip pažeidžia jų teises, jie atsako įstatymų nustatyta tvarka;
42.2. mokytojai ir auklėtojai įstatymu nustatyta tvarka gali būti atleisti iš darbo, kai jų elgesys, nors ir ne darbo metu, yra amoralus;
43. Mokyklos bibliotekininkės ir kitų ugdymo funkcijas vykdančių specialistų teisės, pareigos ir atsakomybė nurodomos pareigybių aprašymuose.
V. SAVIVALDA
44. Mokyklos savivaldos institucijos kolegialiai svarsto Mokyklos veiklos bei finansavimo klausimus ir pagal kompetenciją, apibrėžtą Mokyklos nuostatuose, priima sprendimus bei daro įtaką vadovo priimamiems sprendimams, atlieka visuomeninę Mokyklos valdymo priežiūrą.
45. Mokyklos taryba – aukščiausioji Mokyklos savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei.
46. Mokyklos tarybos veiklą reglamentuoja tarybos nuostatai, kuriuos svarsto visuotinis susirinkimas ir tvirtina Mokyklos direktorius.
47. Mokyklos tarybą sudaro 9 nariai: 3 mokytojų atstovai, 3 tėvų (globėjų, rūpintojų) ir vietos bendruomenės narių atstovai, trys 7-8 klasių mokinių atstovai.
48. Tėvus į Mokyklos tarybą renka visuotinis tėvų susirinkimas, mokytojus – mokytojų taryba, mokinius – visuotinis mokinių susirinkimas vieneriems metams.
49. Mokyklos tarybos pirmininką renka tarybos nariai. Mokyklos direktorius negali būti tarybos pirmininku.
50 Mokyklos tarybos posėdžius kviečia Mokyklos direktorius arba Mokyklos tarybos pirmininkas.
51. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Mokyklos tarybos nutarimus, kurie prieštarauja Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, Mokyklos direktorius prašo svarstyti iš naujo.
52. Mokyklos taryba už veiklą atsiskaito ją rinkusiems Mokyklos bendruomenės bei vietos bendruomenės nariams kartą per mokslo metus.
53. Molėtų rajono savivaldybės taryba, švietimo priežiūrą vykdančios institucijos nustatę, kad Mokyklos tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo Mokyklos tarybai juos svarstyti iš naujo. Mokyklos tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.
54. Mokyklos taryba:
54.1. nustato Mokyklos veiklos perspektyvas, pagrindines darbo kryptis, aprobuoja Mokyklos veiklos programą, nuostatus, vidaus darbo tvarkos taisykles, ugdymo planą, nustato ugdymo organizavimo tvarką;
54.2. aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo, papildomos veiklos ir renginių organizavimo;
54.3. teikia siūlymus Mokyklos direktoriui priimant darbuotojus ir vertinant jų darbo rezultatus; vertina Mokyklos direktoriaus veiklą, pareiškia nuomonę jam atestuojantis;
54.4. mokytojų tarybos teikimu sprendžia mokinių šalinimo iš Mokyklos klausimus;
54.5. inicijuoja Mokyklos bendruomenės ir visuomenės bendradarbiavimą;
54.6. skiria atstovus į pedagogų atestacijos komisiją ir atviro konkurso laisvai Mokyklos direktoriaus vietai užimti komisiją;
54.7. kontroliuoja Mokyklos ūkinę ir finansinę veiklą.
55. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro Mokyklos direktorius, visi Mokykloje dirbantys mokytojai, bibliotekininkė ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys darbuotojai. Į posėdžius gali būti kviečiami kitų savivaldos institucijų atstovai.
56. Mokytojų tarybai vadovauja Mokyklos direktorius. Mokytojų tarybos sekretorių renka mokytojų tarybos nariai.
57. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, bet ne rečiau kaip kartą per pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis.
58. Mokytojų tarybos posėdžius kviečia Mokyklos direktorius.
59. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tuo metu Mokykloje dirbančių tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
60. Mokytojų taryba:
60.1. aptaria bendrąją mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo informacijos rinkimo, fiksavimo bei panaudojimo tvarką;
60.2. aptaria praktinius švietimo įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus, vidaus audito vykdymo rezultatus;
60.3. diskutuoja dėl Mokyklos veiklos programos, aptaria ugdymo planų, bendrųjų programų įgyvendinimo ir bendrojo išsilavinimo standartų pasiekimo klausimus;
60.4. aptaria mokinių sveikatos, saugos darbe, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus;
60.5. vertina pedagogų kvalifikacinės kategorijos atitikties klausimus ir teikia siūlymus dėl pedagogų atestacijos.
61. Mokinių taryba – nuolat veikianti aukščiausia mokinių savivaldos institucija.
62. Mokinių tarybos nuostatus tvirtina Mokyklos direktorius.
63. Mokinių tarybą sudaro 5-8 klasių atstovai: po 2 iš kiekvienos klasės:
63.1. atstovai renkami slaptu balsavimu kiekvienoje klasėje;
63.2. mokinių tarybai vadovauja pirmininkas, kuris išrenkamas iš atstovų taryboje slaptu balsavimu;
63.3. Mokinių taryba renkama dvejiems metams, rinkimų teisę turi 5-8 klasės mokiniai.
64. Mokinių taryba:
64.1. svarsto ir, suderinusi su Mokyklos direktorium, tvirtina svarbiausių mokinių renginių planus;
64.2. rūpinasi drausmės ir tvarkos palaikymu Mokykloje;
64.3. organizuoja planuoja ir koordinuoja mokinių laisvalaikį;
64.4. priima sprendimus dėl mokinių susirinkimo sušaukimo.
65. Mokykloje veikia klasių tėvų komitetai, kuriuos kiekvienų mokslo metų pradžioje klasės mokinių tėvai renka balsų dauguma savo susirinkime. Klasių tėvų komitetai padeda klasės auklėtojams spręsti iškilusias problemas.
VI. VALDYMAS
66. Mokyklai vadovauja direktorius.
67. Direktorius:
67.1. vadovauja Mokyklos strateginio plano ir metinių veiklos programų, Mokyklos švietimo programų rengimui, jas tvirtina, vadovauja jų vykdymui;
67.2. skiria ir atleidžia mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis bei aptarnaujantį personalą, tvirtina jų pareigybių aprašymus;
67.3. atsako už informacijos apie Mokykloje vykdomas švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius Mokyklos audito rezultatų, Mokyklos bendruomenės tradicijų ir pasiekimų rengimą ir paskelbimą Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka, demokratinį Mokyklos valdymą. Užtikrina bendradarbiavimu pagrįstus santykius, Mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką;
67.4. analizuoja Mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę, inicijuoja Mokyklos vidaus audito vykdymą ir atsako už Mokyklos veiklos rezultatus;
67.5. aiškina Mokyklos bendruomenės nariams valstybinę bei regioninę švietimo politiką;
67.7. stebi, analizuoja, vertina Mokyklos veiklą, ugdymo kokybės rezultatus;
67.8. rūpinasi mokytojų kvalifikacijos tobulinimu, sudaro sąlygas atestuotis;
67.9. sudaro Specialiojo ugdymo komisiją, rūpinasi specialiosios pedagoginės – psichologinės pagalbos mokiniams teikimu;
67.10. kontroliuoja darbo tvarkos taisyklių, mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo sistemos Mokykloje, mokinių elgesio vertinimo, skatinimo ir nuobaudų sistemos įgyvendinimą;
67.11. plėtoja bendradarbiavimą su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais);
67.12. palaiko ryšius su Vaikų teisių apsaugos tarnyba, Mokyklos rėmėjais, vietos bendruomene;
67.13. organizuoja Mokyklos baigiamosios klasės mokymosi pasiekimų patikrinimą, nustatyta tvarka teikia informaciją Nacionaliniam Egzaminų centrui;
67.14. rūpinasi Mokyklos intelektualiniais, materialiniais ir finansiniais ištekliais, darbų, civiline ir priešgaisrine sauga;
67.15. organizuoja Mokyklos vidaus audito ataskaitos rengimą ir teikia Mokyklos tarybai aprobuoti;
67.16. atstovauja Mokyklai kitose institucijose.
VII. PRIĖMIMAS Į DARBĄ IR DARBO APMOKĖJIMAS
68. Mokyklos direktorių skiria Molėtų rajono savivaldybės taryba vadovaudamasi Švietimo ir mokslo ministerijos nustatytais kvalifikaciniais reikalavimais pretendentams ir atviro konkurso organizavimo tvarka.
69. Mokytojus ir kitus darbuotojus į darbą priima ir atleidžia Mokyklos direktorius įstatymų nustatyta tvarka. Darbuotojų pareigybių aprašymus tvirtina įsakymu Mokyklos direktorius.
70. Mokyklos direktoriaus pareiginė alga priklauso nuo išsilavinimo, pedagoginio darbo stažo, vadybinės kvalifikacinės kategorijos ir veiklos sudėtingumo.
71. Mokyklos mokytojo alga priklauso nuo išsilavinimo, pedagoginio darbo stažo, kvalifikacinės kategorijos, veiklos sudėtingumo.
72. Mokyklos direktoriaus, mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių darbuotojų darbo apmokėjimo tvarką nustato Vyriausybė.
VIII. ATESTACIJA. KVALIFIKACIJOS TOBULINIMAS
73. Mokyklos direktorius atestuojamas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
74. Mokytojai atestuojami pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintus Pedagogų atestacijos nuostatus.
75. Mokytojai dalyvauja kvalifikacijos tobulinime, vadovaudamiesi Mokyklos perspektyvine kvalifikacijos kėlimo programa.
IX. IŠSILAVINIMO IR PASIEKIMŲ PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMAS
76. Išsilavinimo pažymėjimai išduodami Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
77. Už išsilavinimo ir pasiekimų pažymėjimų blankų užsakymą, apsirūpinimą, saugojimą, atsiskaitymą už panaudotus blankus atsako Mokyklos direktorius.
78. Pažymėjimus išrašo klasės vadovai.
79. Už pažymėjimų apskaitos knygų tvarkymą atsako Mokyklos raštvedė.
X. MOKYKLOS RYŠIAI
80. Mokykla bendradarbiauja su jos veikla susijusiais juridiniais ir fiziniais asmenimis (švietimo, sveikatos, kultūros, sporto, teisėsaugos, vaikų teisių apsaugos, mokslo ir studijų institucijomis ir kt.).
81. Mokykla gali organizuoti bendrus renginius su kitomis mokyklomis, Bijutiškio kaimo vietos bendruomene ir kt.
XI. MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
82. Švietimo stebėseną mokykla vykdo pagal Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministro patvirtintus švietimo stebėsenos rodiklius ir jo nustatytą tvarką.
83. Vidaus audito vykdymą inicijuoja Mokyklos direktorius.
84. Mokyklos veiklos priežiūrą pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintus Mokyklos veiklos priežiūros nuostatus ir nustatytą mokyklos vadybinės ir pedagoginės veiklos išorinio audito metodiką vykdo Molėtų rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyrius.
85. Valstybinę Mokyklos veiklos priežiūrą vykdo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos, Utenos apskrities viršininko administracijos Valstybinės švietimo priežiūros skyriai (tarnybos) pagal Vyriausybės patvirtintus Valstybinės švietimo priežiūros nuostatus.
XII. TURTAS, LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ NAUDOJIMAS
86. Mokykla patikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymų nustatyta tvarka disponuoja priskirta žeme, savivaldybės pastatais, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei mokymo priemonėmis.
87. Švietimo finansavimo šaltiniai:
87.1. valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų asignavimai;
87.2. kitos lėšos.
88. Švietimo programoms mokykloje finansuoti iš valstybės ir Molėtų rajono savivaldybės biudžetų taikomas mokymo lėšų skyrimo vienam mokiniui principas.
89. Mokyklos ūkio lėšas skiria Molėtų rajono savivaldybės taryba savo nustatyta tvarka.
90. Mokykla gali turėti savo fondą, kurio sudarymo šaltiniai gali būti savanoriški asmenų, organizacijų ir įmonių įnašai, užsienio valstybių organizacijų bei piliečių, taip pat tarptautinių organizacijų aukojamos lėšos ir materialinės vertybės. Šios lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
91. Mokykla gali turėti lėšų už teikiamas atlygintinas paslaugas. Šios lėšos naudojamos vadovaujantis Molėtų rajono savivaldybės tarybos patvirtinta tvarka.
92. Mokykla turi paramos gavėjo statusą.
XIII. NUOSTATŲ TVIRTINIMAS, KEITIMAS IR PAPILDYMAS
93. Mokyklos nuostatus tvirtina Molėtų rajono savivaldybės taryba, Mokyklos tarybai pritarus.
94. Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi, priėmus naują Švietimo įstatymo redakciją, patvirtinus naujus reikalavimus mokyklų nuostatams arba Mokyklos direktoriaus ar Mokyklos tarybos iniciatyva. Su Mokyklos taryba suderinti nuostatų pakeitimai ar papildymai teikiami tvirtinti Molėtų rajono savivaldybės tarybai.
XIV. DOKUMENTŲ VALDYMAS IR SAUGOJIMAS
95. Mokyklos dokumentų saugojimą ir valdymą reglamentuoja Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymas, Raštvedybos taisyklės, Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklės, Bendrojo lavinimo mokyklų dokumentų saugojimo terminų rodyklė, Mokyklos bylų dokumentacijos planas.
96. Mokyklos bylų nomenklatūrą tvirtina Mokyklos direktorius, suderinęs ją su Molėtų rajono savivaldybės administracija.
97. Archyvas saugomas Mokykloje.
98. Už dokumentų rengimą atsakinga Mokyklos raštvedė.
XV. MOKYKLOS REGISTRAVIMAS
99. Mokykla registruojama Juridinių asmenų registre Civilinio kodekso ir Juridinių asmenų registro nuostatų nustatyta tvarka.
XVl. MOKYKLOS PABAIGA IR PERTVARKYMAS
100. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma vadovaujantis Civiliniu kodeksu ir Švietimo įstatymu.
101. Mokyklą reorganizuojant, likviduojant ar pertvarkant laikomasi Bendrojo lavinimo, specialiojo ugdymo, profesinio mokymo mokyklų, pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančių įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijų sąraše išdėstytų kriterijų ir mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių.
102. Apie būsimą Mokyklos reorganizavimą, pertvarkymą ar likvidavimą raštu Mokyklos bendruomenei praneša Mokyklos direktorius įstatymų nustatyta tvarka.
Molėtų rajono Bijutiškio pagrindinės Aldona Pranckėnienė
mokyklos direktorė
SUDERINTA Mokyklos tarybos 2005-10-25 posėdžio protokoliniu nutarimu (protokolas Nr.V7-2)
|