PATVIRTINTA Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2007-10-11 sprendimu Nr. B1-154
MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
- Įstaigos pavadinimas: Molėtų rajono savivaldybės administracija (toliau-Administracija) yra viešojo administravimo funkcijas atliekanti biudžetinė įstaiga, kodas 188712799.
- Administracijos steigėjas yra Molėtų rajono savivaldybės taryba (toliau – Taryba).
- Administracija yra savivaldybės įstaiga, kurią sudaro struktūriniai (skyriai, tarnybos), struktūriniai teritoriniai (seniūnijos) padaliniai ir į struktūrinius padalinius neįeinantys viešojo administravimo valstybės tarnautojai.
- Administracijos buveinė: Vilniaus g. 44, Molėtai.
- Tarybos kadencijai pasibaigus, Administracijos įgaliojimai nesibaigia.
- Administracija yra juridinis asmuo, turi sąskaitų bankuose ir antspaudą su savivaldybės herbu. Administracijos struktūriniai (skyriai, tarnybos) ir struktūriniai teritoriniai padaliniai (seniūnijos) taip pat gali turėti antspaudus ir sąskaitų bankuose. Antspaudus gali turėti ir į struktūrinius padalinius neįeinantys valstybės tarnautojai.
- Administracija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Vietos savivaldos, Viešojo administravimo, Valstybės tarnybos įstatymais, Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais, savivaldybės tarybos reglamentu, savivaldybės tarybos sprendimais, mero potvarkiais, administracijos direktoriaus įsakymais, šiais nuostatais.
- Administracija yra pelno nesiekianti savivaldybės įstaiga, steigiama, reorganizuojama ir likviduojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais. Įstaiga yra labdaros ir paramos gavėja.
- Administracijos veikla grindžiama įstatymų viršenybės, objektyvumo, proporcionalumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo, efektyvumo, subsidiarumo, “vieno langelio“ principais.
II. ADMINISTRACIJOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
- Pagrindiniai Administracijos tikslai: kartu su savivaldybės taryba skatinti ir plėtoti vietos savivaldą kaip demokratinės valstybės raidos pagrindą; sudaryti būtinas teisines prielaidas įgyvendinti Konstitucijos nuostatą, jog visos valdžios įstaigos tarnauja žmonėms.
- Svarbiausi Administracijos uždaviniai - vykdyti viešąjį administravimą, skatinti tarnautojų administracinius gebėjimus, didinti veiklos efektyvumą.
- Administracija sprendžia jos kompetencijai priklausančius klausimus, vykdo kitas įstatymų ir savivaldybės tarybos jai pavestas funkcijas, užtikrina savivaldybės institucijų funkcijų įgyvendinimą ir techniškai aptarnauja savivaldybės tarybą, merą, kontrolieriaus tarnybą.
- Administracija kaupia, sistemina bei ruošia tarybos, mero, administracijos direktoriaus veiklai reikalingą informaciją ir kitą medžiagą bei teikia tarybai, merui, administracijos direktoriui pasiūlymus savivaldos institucijų kompetencijai pavestais klausimais.
- Administracija, vykdydama jai pavestus uždavinius:
14.1. savivaldybės teritorijoje organizuoja ir kontroliuoja savivaldybės institucijų sprendimų įgyvendinimą arba pati juos įgyvendina; 14.2. įgyvendina įstatymus ir Vyriausybės nutarimus, nereikalaujančius savivaldybės tarybos sprendimų; 14.3. įstatymų nustatyta tvarka organizuoja savivaldybės biudžeto pajamų ir išlaidų bei kitų piniginių išteklių buhalterinės apskaitos tvarkymą, organizuoja ir kontroliuoja savivaldybės turto valdymą ir naudojimą; 14.4. administruoja viešųjų paslaugų teikimą; 14.5. rengia savivaldybės institucijų sprendimų ir potvarkių projektus; 14.6. atlieka mero, tarybos narių ir savivaldybės Kontrolieriaus tarnybos finansinį, ūkinį bei materialinį aptarnavimą; 14.7. vykdo kitas įstatymų numatytas funkcijas.
III. ADMINISTRACIJOS TEISĖS
- Administracija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir funkcijas, turi teisę gauti iš savivaldybės bei jos teritorijoje esančių valstybės institucijų bei kitų įmonių, įstaigų, organizacijų duomenis bei informaciją Administracijos kompetencijos klausimais, savo kompetencijos klausimais kreiptis į Vyriausybę, ministerijas bei jų įstaigas.
- Administracija turi ir kitų įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, savivaldybės institucijų sprendimų jai suteiktų teisių.
IV. VALDYMAS
- Administracijos direktorius yra Administracijos vadovas – įstaigos vadovas, pavaldus Tarybai ir atskaitingas merui.
- Administracijos direktorius į pareigas skiriamas mero siūlymu Tarybos sprendimu Tarybos įgaliojimų laikui politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu. Administracijos direktoriaus kadencijų skaičius tam pačiam asmeniui neribojamas. Administracijos direktoriaus pavaduotojas į pareigas mero siūlymu, savivaldybės administracijos direktoriaus teikimu skiriamas Tarybos sprendimu politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu.
- Administracijos direktoriaus, administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigybių aprašymus tvirtina Taryba.
- Administracijos direktorius:
20.1. tiesiogiai ir asmeniškai atsako už įstatymų, Vyriausybės nutarimų, Tarybos sprendimų ir kitų teisės aktų įgyvendinimą savivaldybės teritorijoje jo kompetencijai priskirtais klausimais; 20.2. tiesiogiai įgyvendindamas įstatymus, Vyriausybės nutarimus ir Tarybos sprendimus, gali kreiptis į valstybinio administravimo subjektus, leisti įsakymus, privalomus Administracijos struktūriniams bei struktūriniams teritoriniams padaliniams ir į struktūrinius padalinius neįeinantiems valstybės tarnautojams bei jam priskirtos kompetencijos klausimais savivaldybės gyventojams ir kitiems savivaldybės teritorijoje esantiems subjektams; 20.3. organizuoja Administracijos darbą, tvirtina Administracijos struktūrinių ir struktūrinių teritorinių padalinių veiklos nuostatus, atsako už vidaus administravimą Administracijoje; 20.4. tvirtina valstybės tarnautojų pareigybių aprašymus ir sąrašus; 20.5. administruoja asignavimus, Tarybos skirtus Administracijai; 20.6. Tarybos nustatyta tvarka administruoja savivaldybės biudžeto asignavimus, organizuoja savivaldybės biudžeto vykdymą ir atsako už savivaldybės ūkinę bei finansinę veiklą, administruoja savivaldybės turtą; 20.7. įstatymų nustatyta tvarka skiria į pareigas ir iš jų atleidžia Administracijos valstybės tarnautojus ir kitus Administracijos darbuotojus. Koordinuoja ir kontroliuoja viešąsias paslaugas teikiančių įstaigų darbą, atlieka kitas Valstybės tarnybos įstatymo bei Tarybos jam priskirtas personalo valdymo funkcijas (išskyrus įstaigų vadovų priėmimą į pareigas ir atleidimą iš jų bei nuobaudų jiems skyrimą); 20.8. organizuoja Tarybos narių ir valstybės tarnautojų mokymą bei jų kvalifikacijos kėlimą; 20.9. Tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka atsiskaito ir teikia savo veiklos ataskaitas Tarybai ir merui; 20.10. Tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka ir terminais, bet ne rečiau kaip kartą per metus informuoja savivaldybės gyventojus apie savo veiklą; 20.11. pateikia merui Taryboje svarstytinus klausimus kartu su sprendimų projektais; 20.12. atsako už Tarybos sprendimų, mero potvarkių įgyvendinimą; 20.13. savo kompetencijos ribose sudaro sutartis; 20.14. įstatymų nustatyta tvarka atstovauja arba įgalioja kitus Administracijos tarnautojus atstovauti Administracijai įstaigose, įmonėse, organizacijose; 20.15. atlieka kitas įstatymais ir teisės aktais Administracijai priskirtas funkcijas.
- Kai savivaldybės teritorijoje laikinai įvedamas tiesioginis valdymas, Administracijos direktorius yra pavaldus ir atskaitingas Vyriausybės įgaliotiniui.
V. SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS TARNAUTOJAI
- Administracijos valstybės tarnautojų bei darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, (toliau - tarnautojų) kompetenciją, funkcijas, teises, pareigas ir atsakomybę nustato tarnautojų pareigybių aprašymai. Administracijos tarnautojai atskaitingi Administracijos direktoriui. Valstybės tarnautojų tarnybos sąlygas ir tvarką nustato Valstybės tarnybos įstatymas, darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį, darbo sąlygas ir tvarką nustato Darbo kodeksas.
- Didžiausią leistiną Administracijos valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių užmokestį iš savivaldybės biudžeto, skaičių mero teikimu nustato ir keičia Taryba.
- Administracijos valstybės tarnautojai negali būti savivaldybės tarybos, kurią jie aptarnauja, nariais. Išrinkus Administracijos valstybės tarnautoją į Tarybos narius iki pirmo išrinktos Tarybos posėdžio tarnautojas turi pareikšti apie savo apsisprendimą atsisakyti Tarybos nario mandato ar atsistatydinti iš tarnybos. Tarnautojui nepareiškus apsisprendimo, jis praranda valstybės tarnautojo statusą ir atleidžiamas iš tarnybos Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.
- Administracijos tarnautojų tarnybos ir darbo teisinius santykius reglamentuoja Valstybės tarnybos įstatymas, Darbo kodeksas bei kiti darbo santykius ir socialines garantijas reglamentuojantys įstatymai bei teisės aktai.
- Administracijos tarnautojų mokymo prioritetus tvirtina Taryba.
VI. ADMINISTRACIJOS, STRUKTŪRINIŲ PADALINIŲ STRUKTŪRA IR VEIKLA
- Administraciją sudaro struktūriniai (skyriai, tarnybos) ir struktūriniai-teritoriniai (seniūnijos) padaliniai (toliau bendrai - padaliniai) bei į struktūrinius padalinius neįeinantys valstybės tarnautojai.
- Administracijos struktūrą, jos nuostatus mero teikimu tvirtina arba keičia Taryba. Administracijos padalinys steigiamas ar likviduojamas Tarybos sprendimu.
- Administracijos padalinių kompetenciją, funkcijas, atsakomybę, darbo organizavimą nustato šių padalinių veiklos nuostatai;
- Administracijos struktūriniai padaliniai palaiko tarpusavio ryšius taip, kad gali vykdyti administracines funkcijas kaip visuma, t.y. teikia vieni kitiemsinformaciją, reikalingą bet kurio padalinio funkcijoms tinkamai atlikti, bendros ar atskiros kompetencijos sprendimų projektams parengti ar savivaldybės institucijų sprendimams įgyvendinti.
- Administracijos struktūriniams padaliniams (skyriams, tarnyboms) vadovauja vedėjai, o struktūriniams-teritoriniams padaliniams (seniūnijoms) - seniūnai (toliau bendrai - padalinių vadovai).
- Reikalui esant, padalinių viduje sudaromi poskyriai. Jų kompetenciją, funkcijas, atsakomybę, darbo organizavimą nustato padalinių veiklos nuostatai.
- Administracijos kompetencijai priskirti klausimai nagrinėjami vadovaujantis galiojančiais Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais teisės aktais bei savivaldybės patvirtintomis tvarkomis (taisyklėmis, nuostatais ir pan.).
- Tarybos komitetų rekomendacijos, Tarybos narių paklausimai Administracijos kompetencijos klausimais nagrinėjami ir atsakymai pateikiami Tarybos reglamento nustatyta tvarka.
VII. ATSTOVAVIMAS IR PAVADAVIMAS
-
Administracijos direktorius Administracijai atstovauja pagal Administracijos nuostatus, o padalinio vadovas atitinkamam padaliniui atstovauja pagal padalinio nuostatus, valstybės tarnautojai, neįeinantys į padalinius - pagal pareigybių aprašymus. Administracijos direktorius įstatymų nustatyta tvarka gali įgalioti direktoriaus pavaduotoją ar kitą Administracijos tarnautoją atstovauti administracijai už savivaldybės ribų.
-
Atostogų, komandiruočių, stažuočių, ligos atvejais ar negalint eiti pareigų dėl kitų priežasčių, Administracijos direktorių pavaduoja Administracijos direktoriaus pavaduotojas. Jei pareigų negali eiti nei Administracijos direktorius, nei direktoriaus pavaduotojas, sprendimą dėl pavadavimo priima Taryba. Ilgalaikiam pavadavimui įstatymų nustatyta tvarka gali būti priimami pakaitiniai valstybės tarnautojai arba darbuotojai pagal terminuotas darbo sutartis. Administracijos padalinių vadovus jų atostogų, komandiruočių, stažuočių, ligos laikotarpiu ar jiems negalint atlikti pareigų dėl kitų priežasčių, pavaduoja padalinių nuostatuose numatyti arba Administracijos direktoriaus įsakymu paskirti tarnautojai.
VIII. KLAUSIMŲ, SPRENDIMŲ PROJEKTŲ PATEIKIMO SVARSTYTI TVARKA
- Administracijos direktorius ir Administracijos struktūrinių padalinių vadovai pagal savo kompetenciją teikia merui, Tarybai spręsti klausimus, kurie priskirti mero, Tarybos kompetencijai savivaldybės Tarybos reglamento nustatyta tvarka.
IX. ADMINISTRACIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
- Rajono savivaldybės tarybos sprendimams, Administracijos direktoriaus įsakymams, mero potvarkiams vykdyti ir kitiems savo kompetencijos klausimams spręsti Administracijos direktorius kviečia posėdžius ir pasitarimus.
- Administracija gali rengti išvažiuojamuosius posėdžius seniūnijose.
- Administracija nagrinėja gyventojų pasiūlymus, pareiškimus, skundus ir priima interesantus.
- Gyventojų pasiūlymai, pareiškimai, skundai, adresuoti Savivaldybės institucijoms, nagrinėjami ir interesantai priimami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais, taip pat mero ir Administracijos direktoriaus nurodymais.
- Raštiški gyventojų pasiūlymai, pareiškimai, skundai priimami Savivaldybės Bendrajame skyriuje, kur jie registruojami ir organizuojamas jų nagrinėjimas.
- Rajono Savivaldybės tarybos narių paklausimų nagrinėjimas:
43.1. Savivaldybės tarybos narių paklausimai (klausimai), pateikti rajono Savivaldybės tarybos posėdžio metu, nagrinėjami Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka; 43.2. kiti rajono Savivaldybės tarybos narių paklausimai, adresuoti Administracijai, registruojami Savivaldybės Bendrajame skyriuje ir perduodami merui, kuris paklausimą ar klausimą perduoda Administracijos direktoriui; 43.3. Administracijos direktorius perduoda paklausimą (klausimą) atsakingo padalinio vadovui raštiškam atsakymui parengti; 43.4. Administracija į perduotus paklausimus privalo atsakyti rajono Savivaldybės tarybos nario pageidaujama forma per 10 dienų.
- Administracija nagrinėja sprendimų projektus ir klausimus, pateiktus Savivaldybės institucijoms.
- Administracijos padalinių vadovai, kiti specialistai teikia rajono Savivaldybės tarybai, merui ir Administracijos direktoriui spręsti klausimus (sprendimų projektus), kurie priskirti jų kompetencijai.
- Prie sprendimo projekto rašomas aiškinamasis raštas, kuriame turi būti išdėstyta problemos esmė, pagrįsta, kodėl būtina priimti šį sprendimą ar potvarkį (kitą dokumentą ar raštą), prireikus pridedami reikiami skaičiavimai bei išlaidų sąmatos ir siūlomo sprendimo prognozuojami įgyvendinimo rezultatai, taip pat nurodyti Savivaldybės administracijos ir kitų Savivaldybės bei valstybės institucijų pareigūnai, su kuriais suderintas tas projektas (projektus vizuoja skyriaus ar tarnybos vedėjas, Bendrojo skyriaus vyriausiasis specialistas (juristas), Bendrojo skyriaus vyresnysis specialistas – kalbos tvarkytojas ir Administracijos direktorius, taip pat Savivaldybės Finansų skyriaus vedėjas, jei sprendimas susijęs su biudžeto lėšomis).
- Savivaldybės administracijos padalinių vadovai, kiti pareigūnai yra asmeniškai atsakingi už jų parengtų ir pateiktų rajono Savivaldybės tarybai, Administracijos direktoriui, merui svarstyti sprendimų, potvarkių bei įsakymų (kitų dokumentų ar raštų) projektų ar atitinkamų pasiūlymų pagrįstumą, pateiktų dokumentų ir kitos medžiagos tikrumą. Teikiami rajono Savivaldybės tarybai, Administracijos direktoriui ar merui svarstyti nutarimų, sprendimų ir potvarkių bei įsakymų (kitų dokumentų ar raštų) projektai turi atitikti Lietuvos Respublikos įstatymus, Vyriausybės nutarimus, rajono Savivaldybės tarybos sprendimus, mero potvarkius.
- Sprendimų projektus, pateiktus rajono Savivaldybės tarybai, Administracijos direktoriui, merui svarstyti bei spręsti nesilaikant šiuose nuostatuose nurodytų reikalavimų, Savivaldybės administracijos direktorius grąžina pateikusiems juos padaliniams bei pareigūnams su reikalavimu tinkamai įforminti ir suderinti.
- Administracijos direktorius, meras gali pavesti Administracijos padaliniams rengti sprendimų, potvarkių ir įsakymų (kitų dokumentų ar raštų) projektus bei teikti atitinkamus pasiūlymus.
- Mero, Administracijos direktoriaus pasirašyti pavedimai perduodami vykdytojams ir kitiems adresatams ne vėliau kaip kitą darbo dieną po to, kai jie pasirašomi.
- Mero, Administracijos direktoriaus pavedimai Administracijos padalinių vadovams, kitiems pareigūnams (nepriklausomai nuo to, kuriame dokumente jie pateikti) turi būti įvykdyti per 30 dienų nuo jų gavimo, jeigu nenurodytas konkretus įvykdymo terminas.
- Administracijos direktorius, Administracijos padalinių vadovai asmeniškai atsako, kad deramai ir laiku būtų įvykdyti Administracijai ar jos padaliniui duoti mero pavedimai.
- Jeigu pavedimas duotas keliems vykdytojams, atsakingas už jį vykdytojas (jis pavedime nurodomas pirmasis) privalo organizuoti šio pavedimo vykdymą. Kiti vykdytojai yra vienodai atsakingi už pavedimo įvykdymą nustatytu laiku ir atsakingo vykdytojo reikalavimu turi pateikti visą būtiną medžiagą bei atitinkamus pasiūlymus. Pavedimas įvykdytas, jeigu išspręsti visi jame iškelti klausimai arba į jį atsakyta iš esmės.
- Administracijos padalinių veiklą kontroliuoja Administracijos direktorius.
- Administracijai išlaikyti skirtų lėšų ir savivaldybės turto naudojimą kontroliuoja savivaldybės kontrolierius.
- Administracijos padalinių tarnautojai Administracijos direktoriaus reikalavimu pateikia savo veiklos ataskaitas.
- Už pareigų nevykdymą ar netinkamą vykdymą Administracijos tarnautojai atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
X. ADMINISTRACIJOS LĖŠŲ ŠALTINIAI, JŲ NAUDOJIMAS IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ
- Administracija finansuojama iš rajono savivaldybės biudžeto. Biudžeto lėšos naudojamos Administracijai išlaikyti ir sąmatose numatytoms priemonėms įgyvendinti.
- Administracijos darbo užmokesčio fondą tvirtina arba keičia taryba.
- Administracijos lėšos naudojamos pagal biudžeto išlaidų sąmatą.
- Administracija įstatymų nustatyta tvarka gali turėti ir kitų lėšų.
- Administracijos ūkinės-finansinės veiklos kontrolę atlieka savivaldybės kontrolierius.
- Pasibaigus biudžetiniams metams, savivaldybės tarybos sprendimu gali būti atliekamas nepriklausomas finansų ir (ar) veiklos auditas. Jeigu nepriklausomas auditas atliekamas, audito ataskaita turi būti viešai apsvarstyta savivaldybės tarybos posėdyje įstatymų nustatyta tvarka ir terminais.
XI. ADMINISTRACIJOS REIKALŲ PERDAVIMAS IR PERĖMIMAS
- Tarybai priėmus sprendimą dėl Administracijos direktoriaus atleidimo iš pareigų, buvęs Administracijos direktorius sprendime nurodytu laiku turi perduoti reikalus naujam Administracijos direktoriui ar kitam Tarybos įgaliotam asmeniui, dalyvaujant merui.
- Perduodant reikalus turi būti surašomas perdavimo ir priėmimo aktas. Reikalų perdavimo ir priėmimo akte turi būti pateikti svarbiausieji duomenys, apibūdinantys faktinę Administracijos būklę, Administracijos struktūrą bei pareigybes (etatus), personalo sukomplektavimą, savivaldybei pavaldžias ir jos reguliavimo sričiai priskirtas įmones, įstaigas, organizacijas, Administracijos išlaikymo išlaidų sąmatos vykdymą, savivaldybės biudžeto lėšų naudojimą, buhalterinės apskaitos ir atskaitomybės būklę, savivaldybės turto apyrašą, archyvo būklę, Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, tiesiogiai susijusių su savivaldybe ir tarybos sprendimų bei mero potvarkių vykdymą.
- Reikalų perdavimo ir priėmimo aktą pasirašo reikalus perduodantis ir juos perimantis asmenys, taip pat meras. Jei reikalus perduodantis arba juos perimantis asmuo nesutinka su kai kuriais akto skyriais (punktais), jis nurodo tai raštu, pasirašydamas aktą.
- Reikalų perdavimo aktas surašomas dviem egzemplioriais, kurie lieka merui ir reikalus perimančiam asmeniui. Buvęs administracijos direktorius turi teisę gauti akto kopiją.
- Administracijos padalinių reikalų perdavimo ir perėmimo tvarką reglamentuoja Administracijos padalinio nuostatai.
- Administracijos tarnautojų, neįeinančių į struktūrinius padalinius, reikalų perdavimo ir perėmimo tvarką reglamentuoja jų pareigybių aprašymai.
XII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
- Administracija reorganizuojama arba likviduojama Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
Paskutinis atnaujinimas: 2007-10-19 11:17:32 |