PATVIRTINTA Molėtų rajono savivaldybės tarybos 2005-12-22 sprendimu Nr. B1-164
MOLĖTŲ RAJONO NAUJASODŽIO ,,NYKŠTUKO” VAIKŲ DARŽELIO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokyklos pavadinimas - Molėtų rajono Naujasodžio "Nykštuko" vaikų darželis. Sutrumpintas mokyklos pavadinimas - Naujasodžio "Nykštuko" vaikų darželis (toliau – Darželis).
2. Darželio įsteigimo data - 1981-03-01.
3. Darželis yra savivaldybės viešasis juridinis asmuo, veikiantis kaip savivaldybės biudžetinė įstaiga, turinti savo antspaudą ir savo sąskaitą banke.
4. Grupė - neformaliojo švietimo mokykla 3160.
5. Tipas - darželis 3165.
6. Darželio adresas - Sodo al. 4, Naujasodžio k., Alantos sen., 4171 Molėtų r. sav.
7. Ugdymo kalba - lietuvių.
8. Darželio steigėjas - Molėtų rajono savivaldybės taryba, kodas 188670649. Adresas - Vilniaus g. 44, 4150 Molėtai.
9. Darželyje ugdymas organizuojamas dienine forma.
10. Pagrindinė veiklos sritis – švietimas.
11. Pagrindinė veiklos rūšis - ikimokyklinis ugdymas, kodas - 80.10.10.
12. Kita veiklos rūšis - priešmokyklinis ugdymas, vykdomas pagal priešmokyklinio ugdymo programą; mokyklų užkandinių, valgyklų ir virtuvių veikla, kodas – 55.51.20.
II. DARŽELIO TIKSLAI , UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
13. Darželis savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais. Švietimo ir mokslo ministerijos norminiais aktais ir šiais nuostatais.
14. Darželis ugdymo procesą organizuoja vadovaudamasi Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintomis ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programomis, vaiko brandumo mokyklai rodikliais ir pagrindiniais (pilietiškumo, humaniškumo, demokratiškumo, atsinaujinimo) ugdymo principais.
15. Darželis pagal ugdymo turinį, vaikų poreikius yra bendrosios paskirties.
16. Darželis skirtas 3-6 ( 7 ) metų vaikams .
17. Priešmokyklinis ugdymas pradedamas teikti vaikui, kai tais kalendoriniais metais jam sueina 6 metai.
18. Priešmokyklinis ugdymas anksčiau gali būti teikiamas tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymu ir jeigu vaikas yra pakankamai tokiam ugdymui subrendęs, bet ne anksčiau, negu jam sueis 5 metai.
19. Darželyje organizuojamas mokinių maitinimas.
20. Darželis, padėdamas šeimai, laiduodamas sistemos lankstumą ir variantiškumą, vykdo vaikų globos ir ugdymo, ir priešmokyklinio ugdymo funkcijas:
20.1. Formuoja ugdymo turinį, atliepiantį pagrindines regiono švietimo nuostatas, individualius ikimokyklinės ugdymo įstaigos tikslus ir vaikų bei jų tėvų (globėjų, rūpintojų) poreikius.
20.2. Sudaro higienines, materialines, pedagogines, psichologines sąlygas, laiduojančias psichinį, fizinį vaiko saugumą ir asmenybės brandą.
20.3. Įvairiomis formomis organizuoja specialiųjų poreikių vaikų ugdymą, pripažindamas jų gebėjimus ir potencines galias ir teikia specialiąją pedagoginę pagalbą.
20.4. Sudaro vaikui palankias sąlygas perimti tautos kultūros pagrindus.
21. Ikimokyklinio ugdymo paskirtis – padėti vaikui tenkinti prigimtinius, kultūros, taip pat ir etninės, socialinius, pažintinius poreikius.
22. Puoselėti visas vaiko galias (intelektualines, emocijų, valios, fizines) lemiančias asmenybės brandą ir socializacijos sėkmę.
23. Skatinti vaiko savarankiškumą, iniciatyvą, kūrybiškumą, atskleisti ir ugdyti įvairius gebėjimus, puoselėti individualybę.
24. Padėti vaikams suvokti bendrąsias žmogaus vertybes ir puoselėti jų dorą kaip būtiną demokratinės gyvensenos pagrindą.
25. Užtikrinti ikimokyklinio ir pradinio ugdymo tęstinumą.
26. Priešmokyklinio ugdymo paskirtis – padėti vaikui pasirengti sėkmingai mokytis pagal pradinio ugdymo programą.
27. Priešmokyklinio ugdymo tikslas - laiduojant vaiko asmenybės skleidimąsi ugdyti aktyvų, savimi ir savo gebėjimais pasitikintį, stiprią pažinimo motyvaciją turintį vaiką, sudaryti prielaidas tolesniam sėkmingam ugdymuisi mokykloje.
28. Garantuoti vaikui saugius, turiningus, džiugius ir kūrybiškus priešmokyklinius metus.
29. Gerbti ir palaikyti vaiko žaidimą, sudaryti sąlygas jo plėtotei.
30. Skatinti veikti, bendrauti ir bendradarbiauti su bendraamžiais ir suaugusiaisiais kartu plėtojant jo emocinę, socialinę, kultūrinę patirtį.
31. Sergėti ir stiprinti vaiko psichinę ir fizinę sveikatą, garantuoti jo saugumą, padėti adaptuotis naujoje ugdymosi aplinkoje, tenkinti aktyvumo ir judėjimo poreikį.
32. Plėsti vaiko supratimą apie aplinkinį pasaulį sudarant galimybes patirti pažinimo džiaugsmą, plėtoti intelektinius gebėjimus, atrasti ir perimti įvairius pasaulio pažinimo būdus.
33. Ugdyti sakytinę vaiko kalbą kaip saviraiškos, bendravimo, pažinimo priemonę, sudaryti prielaidas ugdytis rašytinę kalbą, žadinti ir puoselėti vaiko poreikį knygai.
34. Ugdyti vaiko kūrybiškumą, žadinti jautrumą aplinkos estetikai ir meno reiškiniams, pagarbą tradiciniam menui, skatinti atskleisti save meno priemonėmis ir kitais būdais.
35. Puoselėti visas vaiko galias (intelektualines, emocijų, valios, fizines) lemiančias asmenybės brandą ir socializacijos sėkmę.
36. Skatinti vaiko savarankiškumą, iniciatyvą, kūrybiškumą, atskleisti ir ugdyti įvairius gebėjimus, puoselėti individualybę.
37. Padėti vaikams suvokti bendrąsias žmogaus vertybes ir puoselėti jų dorą kaip būtiną demokratinės gyvensenos pagrindą.
III. VAIKŲ PRIĖMIMAS Į DARŽELĮ
38. Vaikai į Darželį priimami tėvams (globėjams, rūpintojams) pateikus prašymą, vaiko sveikatos būklės pažymėjimą ir pasirašius sutartį su Darželio direktorium.
39. Į Darželį vaikai priimami pagal gyvenamąją vietą. Esant grupėje laisvų vietų, gali būti priimami vaikai iš kitų gyvenamųjų vietų.
40. Vaikų grupės formuojamos iš to paties arba įvairaus amžiaus vaikų kasmet iki rugsėjo 1 dienos. Maksimalus vaikų skaičius Darželio grupėje - 20.
41. Priimant vaikus į Darželį prioritetai teikiami vaikams iš nepilnų šeimų, mokinių ir studentų, besimokančių dieniniuose skyriuose, socialiai remtinų šeimų vaikams ir šeimoms, kuriose yra 3 ir daugiau vaikų, arba vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų) yra pirmos ar antros grupės invalidas.
42. Specialiųjų poreikių vaikai į bendros paskirties Darželio grupes priimami pateikus pedagoginės - psichologinės tarnybos išvadą apie vaiko raidos sutrikimą.
43. Nežymiai protiškai atsilikę, silpnaregiai (regėjimo aštrumas su akiniais iki 40 %), neprigirdintys vaikai, turintys vidutinį ir žymų kalbos neišsivystymą (motorinė alalija, sensorinė alalija, sensomotorinė alalija, dizartrija, anortrija), sutrikdytą kalbos vystymąsi (afazija, disfazija) į bendrosios paskirties grupę įtraukiami taikant koeficientą 2, aklieji, kurtieji vaikai, turintys kompleksinių raidos sutrikimų - taikant koeficientą 3.
IV. DARŽELIO BENDRUOMENĖS NARIŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ
44. Vaikai turi teisę:
44.1. ugdytis sveikoje ir saugioje aplinkoje;
44.2. turėti higienos reikalavimus atitinkančią vietą veiklai;
44.3. į tinkamą mitybą ir higieną;
44.4. į poilsį ir laisvalaikį, atitinkantį jų amžių, sveikatą bei poreikius;
44.5. bręsti doroviškai., ugdytis bendravimo kultūrą;
44.6. skleisti savo gebėjimus ir talentus;
44.7. ugdyti savo kalbą, perimti tautos kultūrą, papročius ir tradicijas.
45. Tėvai turi teisę:
45.1. ugdyti savo vaikus Darželyje gimtąja kalba;
45.2. Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo nustatyta tvarka savo vaikams parinkti valstybinę, savivaldybės ar nevalstybinę ikimokyklinę ugdymo įstaigą;
45.3. nemokamai gauti informaciją apie veikiančias mokyklas, švietimo programas, mokymo formas;
45.4. prašyti sudaryti sąlygas vaikų papildomam ugdymui Darželyje;
45.5. dalyvauti Darželio savivaldos institucijų veikloje, vaikų ugdymo ir ugdymosi procese;
45.6. gauti informaciją apie vaiko ugdymo sąlygas ir rezultatus.
46. Tėvai privalo:
46.1. sudaryti reikiamas sąlygas vaiko fizinei, protinei, dvasinei, dorovinei, socialinei brandai;
46.2. apsaugoti vaiką nuo smurto, prievartos ir išnaudojimo;
46.3. bendradarbiauti su Darželio darbuotojais, sprendžiant vaiko ugdymo ir globos klausimus;
46.4. apie vaiko ligą pranešti grupės auklėtojai pirmą ligos dieną;
46.5. nustatyta tvarka mokėti už vaiko išlaikymą Darželyje.
47. Mokytojai turi teisę:
47.1. laisvai rinktis pedagoginės veiklos formas ir metodus, atitinkančius reformuoto ikimokyklinio ugdymo nuostatas;
47.2. tobulinti savo kvalifikaciją, persikvalifikuoti, atestuotis ir gauti kvalifikacinę kategoriją atitinkantį atlyginimą;
47.3. rengti individualias ugdymo programas;
47.4. burtis į visuomenines ir profesines organizacijas, savišvietos, kultūrines grupes, dalykines ir metodines sekcijas, būrelius ar susivienijimus;
47.5. atostogauti įstatymų numatyta tvarka ir naudotis Vyriausybės numatytomis lengvatomis;
47.6. teikti siūlymus dėl Darželio direktoriaus vadybinės ir kolegų pedagoginės veiklos tobulinimo;
47.7. dalyvauti Darželio savivaldoje.
48. Mokytojai privalo:
48.1. tobulinti ugdymo turinį ir jo kaitą atitinkančias pedagoginės veiklos formas ir metodus;
48.2. pasirengti ugdomajai veiklai, kitiems renginiams ir turiningai juos organizuoti;
48.3. ugdyti vaikų vertybines nuostatas, lavinti gebėjimą jomis vadovautis;
48.4. rūpintis ugdytinių sveikata ir jų sauga;
48.5. suteikti vaikui reikiamą pagalbą, pastebėjus jo atžvilgiu smurto, prievartos , seksualinio ar kitokio pobūdžio išnaudojimo apraiškas, pranešti apie tai Darželio direktoriui ir Vaiko teisių apsaugos tarnybai;
48.6. padėti vaikams tenkinti jų saviraiškos bei saviugdos poreikius, plėtoti kultūrinius interesus, formuoti saugos veikloje bei buityje įgūdžius;
48.7. analizuoti savo pedagoginę veiklą, nuolat ją tobulinti, atsižvelgiant į kolegų, tėvų (globėjų, rūpintojų), savivaldos institucijų pateiktus siūlymus ar pastabas bei naujausius pedagogikos, psichologijos mokslų pasiekimus:
48.8. bendradarbiauti su kolegomis, abipusiu susitarimu stebėti vienas kito organizuojamą vaikų veiklą;
48.9. tobulinti dalykines, pedagogines, psichologines žinias, plėsti kultūrinį akiratį, pasirengti darbui su specialiųjų poreikių vaikais, tobulinti kvalifikaciją ir nustatyta tvarka atestuotis;
48.10. bendradarbiauti su Darželio savivaldos institucijomis;
48.11. tvarkyti savo pedagoginės veiklos dokumentus.
49. Auklėtojas privalo:
49.1. kurti visapusišką asmenybės vystymąsi stimuliuojančią grupės aplinką, kūrybiškai dalyvauti ugdomajame procese;
49.2. rūpintis ugdytinių sveikata, tirti jų polinkius, poreikius, interesus, imtis visų reikiamų priemonių padėti vaikui, patyrusiam smurtą, prievartą, seksualinį ar kitokio pobūdžio išnaudojimą;
49.3. domėtis vaikų veiklos ir poilsio režimu, informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus) apie vaiko ugdymąsi;
49.4. pritaikyti specialiųjų poreikių vaikams ugdymo metodus, parinkti tinkamas ugdymo priemones;
49.5. ugdyti vaikų vertybines nuostatas, pilietiškumą, demokratiškumą, puoselėti dorovę, sveiką gyvenseną;
49.6. bendrauti su kiekvienu vaiku ir jo šeima, burti grupėje dirbančius mokytojus ir kitus darbuotojus vaikų ugdymui tobulinti;
49.7. ugdyti tikslią lankomumo apskaitą ir palaikyti glaudžius ryšius su Darželio direktorium.
50. Priešmokyklinės grupės auklėtojas privalo:
50.1. sistemingai stebėti ir vertinti vaiko gebėjimus, socialinę kultūrinę kompetenciją, brandumo mokyklai lygmenį, įvairiais būdais fiksuoti vaiko pasiekimus;
50.2. daryti išvadas apie kiekvieno vaiko patirties kaupimo ypatumus, prireikus inicijuoti individualių ugdymo(-si) programų rengimą, dalyvauti jas rengiant;
50.3. organizuoti pedagoginį procesą, orientuotą į individualius vaiko ugdymo(-si) poreikius, priešmokyklinio ugdymo tikslus, uždavinius, standartus;
50.4. kurti stimuliuojančią, funkcionalią, dinamišką, psichologiškai ir fiziškai saugią ugdymo(-si) aplinką;
50.5. supažindinti šeimą su priešmokyklinio ugdymo ypatumais, nuolat informuoti apie vaiko daromą vystymosi pažangą;
50.6. skatinti tėvus (globėjus, rūpintojus) dalyvauti grupės veikloje, rūpintis tėvų (globėjų, rūpintojų) švietimu, pagal kompetenciją teikti jiems informaciją, konsultuoti;
50.7. parinkti ugdymo metodus ir priemones, atitinkančias specialiuosius vaikų ugdymo(-si) poreikius;
50.8. taikyti specialias kalbos mokymo metodikas vaikams iš kitakalbių ar mišrių šeimų, jeigu tėvai (globėjai, rūpintojai) ketina juos leisti į mokyklą negimtąja kalba;
50.9. bendradarbiauti su kitais mokytojais (logopedais, specialiaisiais, socialiniais pedagogais, darželio auklėtojomis, būsimąja mokytoja ir kt.);
50.10. bendrauti ir bendradarbiauti su vietos bendruomene, administracinėmis bei socialinės rūpybos įstaigomis, įvairiomis visuomeninėmis organizacijomis ir kt., prisidėti prie bendruomenės socialinių programų įgyvendinimo;
50.11. tobulinti savo kvalifikaciją.
51. Tėvai (globėjai, rūpintojai), fiziškai ir moraliai žalojantys savo vaikus, atsako įstatymų nustatyta tvarka.
52. Mokytojai atsako už vaikų saugumą ir gyvybę buvimo įstaigoje metu.
53. Darželio direktorius, mokytojai ir kiti darbuotojai Lietuvos Respublikos darbo sutarties įstatymo nustatyta tvarka gali būti atleisti iš darbo, kai jų elgesys, nors ir ne darbo metu yra amoralus ir dėl to nesuderinamas su jų pareigomis.
54. Direktorius atsako už visą įstaigos veiklą, užtikrina, kad nebūtų vykdomi moksliniai bandymai ir kitokie eksperimentai, galintys pakenkti vaiko gyvybei, sveikatai, normaliai asmenybės
V. SAVIVALDA
55. Darželio taryba - aukščiausia savivaldos institucija, telkianti auklėtinių tėvus (globėjus, rūpintojus), mokytojus, visuomenės atstovus, rėmėjus svarbiausiems įstaigos veiklos uždaviniams spręsti. Taryboje tėvai, Darželio darbuotojai atstovauja lygiomis dalimis (2+2).
56. Darželio tarybos pirmininką renka tarybos nariai. Direktorius negali būti tarybos pirmininkas. Darželio tarybos nuostatus tvirtina Darželio direktorius.
57. Tėvus (globėjus, rūpintojus) į Darželio tarybą siūlo visuotinis tėvų susirinkimas, Darželio darbuotojus - visuotinis įstaigos darbuotojų susirinkimas.
58. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma.
59. Darželio tarybos nariai už savo veiklą juos rinkusiems bendruomenės nariams atsiskaito kartą per metus visuotiniame darbuotojų susirinkime.
60. Darželio taryba:
60.1. numato Darželio veiklos perspektyvas, aprobuoja įstaigos ir saugos darbe nuostatus, vidaus darbo tvarkos taisykles, ugdymo organizavimo tvarką;
60.2. inicijuoja šeimos ir Darželio bendradarbiavimą;
60.3. svarsto Darželio pajamų ir išlaidų sąmatą, planuoja ir kontroliuoja jų paskirstymą, prižiūri įstaigos ūkinę-finansinę veiklą;
60.4. svarsto darželio struktūros pakeitimo klausimus; teikia siūlymus dėl įstaigos darbo tobulinimo, saugių darbo, vaikų ugdymo ir globos sąlygų sudarymo, tobulina formuojant įstaigos materialinius ir intelektualinius išteklius;
60.5. gali sustabdyti kitų savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisingumą bei teisėtumą patvirtins kompetentingos institucijos.
61. Savivaldos institucijų norminio pobūdžio nutarimai įteisinami Darželio direktoriaus įsakymu.
VI. VALDYMAS
62. Darželiui vadovauja direktorius.
63. Direktorius:
63.1. telkia Darželio bendruomenę valstybinei švietimo politikai įgyvendinti, veiklos programai vykdyti;
63.2. aiškina Darželio bendruomenės nariams valstybinę bei regioninę švietimo politiką, numato visuomenės poreikius atliepiančius Darželio veiklos tikslus, inicijuoja veiklos programų ir projektų rengimą, organizuoja jų vykdymą;
63.3. suderinęs su pedagogine-psichologine taryba, sudaro specialiojo ugdymo komisiją.
63.4. kartu su Darželio bendruomene numato įstaigos veiklos kryptis, rengia Darželio veiklos programą, nuostatus, Darželio vidaus darbo tvarkos taisykles, metų veiklos ataskaitą ir teikia aprobuoti Darželio tarybai;
63.5. puoselėja demokratinius Darželio bendruomenės narių santykius;
63.6. rūpinasi mokytojų profesinės kvalifikacijos kėlimu, sudaro sąlygas ir skatina juos atestuotis;
63.7. bendradarbiauja su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais), Vaiko teisių apsaugos tarnyba, įstaigos rėmėjais, visuomene. Kuria ugdymui palankią sociokultūrinę aplinką ir Darželio modelį;
63.8. rūpinasi Darželio intelektualiniais, materialiniais ir finansiniais ištekliais, racionaliu jų panaudojimu;
63.9. sudaro metinę Darželio pajamų ir išlaidų sąmatą ir teikia ją Darželio tarybai aprobuoti;
63.10. skatina bei skiria drausmines nuobaudas darbuotojams;
63.11. atsako už Darželio ūkinę veiklą, pastatų, įrengimų, ugdymo priemonių ir inventoriaus įsigijimą, apskaitą ir apsaugą;
63.12. rūpinasi sanitarijos ir higienos priemonių įsigijimu, švara, tvarka patalpose, priešgaisrine apsauga, saugos taisyklių ir norminių aktų vykdymu, aptarnaujančio personalo darbo organizavimu.
VII. PRIĖMIMAS Į DARBĄ IR DARBO APMOKĖJIMAS
64. Direktorius į šias pareigas skiriamas ir atleidžiamas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
65. Pedagoginį ir kitą personalą priima į darbą ir atleidžia Darželio direktorius įstatymų nustatyta tvarka.
66. Darbo apmokėjimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutrimai, Švietimo ir mokslo ministerijos norminiai aktai
VIII. ATESTACIJA, KVALIFIKACIJOS TOBULINIMAS
67. Darželio direktorius ir mokytojai tobulina kvalifikaciją Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka ir pagal Darželyje parengtą kvalifikacijos tobulinimo programą
IX. DARŽELIO RYŠIAI
68. Darželis pavaldus Molėtų rajono savivaldybės tarybai ir vykdo Švietimo ir mokslo ministerijos įsakymus, kitus teisės aktus.
69. Darželis bendradarbiauja su juridiniais ir fiziniais asmenimis. Darželis gali bendradarbiauti su analogiškomis užsienio šalių institucijomis, sudaryti sutartis dėl pasikeitimo mokytojais, bendrų renginių organizavimo,vadovaudamasi veikiančiais įstatymais gali stoti į tarptautines organizacijas, dalyvauti tarptautinėse programose.
X. DARŽELIO VEIKLOS PRIEŽIŪRA
70. Švietimo stebėseną Darželis vykdo pagal Švietimo ir mokslo ministro patvirtintus švietimo stebėsenos rodiklius ir jo nustatytą tvarką.
71. Vidaus audito vykdymą inicijuoja Darželio direktorius.
72. Darželio veiklos priežiūrą pagal Švietimo ir mokslo ministro patvirtintus Mokyklos veiklos priežiūros nuostatus ir nustatytą mokyklos vadovybės ir pedagoginės veiklos išorinio audito metodiką vykdo Molėtų rajono savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyrius.
73. Valstybinę Darželio veiklos priežiūrą vykdo Švietimo ir mokslo ministerijos, Utenos apskrities viršininko administracijos Valstybinės švietimo priežiūros skyriai (tarnybos) pagal Valstybinės švietimo priežiūros nuostatus.
74. Mokyklos finansinės veiklos kontrolę vykdo Valstybės kontrolės įgaliotos institucijos ir Molėtų rajono savivaldybės taryba.
XI. TURTAS, LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ NAUDOJIMAS
75. Darželis patikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymų nustatyta tvarka disponuoja priskirta žeme, valstybės ir savivaldybės pastatais, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei ugdymo priemonėmis.
76. Darželis finansuojamas iš Molėtų rajono savivaldybės biudžeto pagal Molėtų rajono savivaldybės tarybos tiems metams patvirtintus asignavimus ir asignavimų valdytojo sudarytas ir patvirtintas išlaidų (programų) sąmatas. Priešmokyklinio ugdymo programoms finansuoti taikomas lėšų skyrimo vienam mokiniui principas.
77. Išlaidų sąmatą sudaro asignavimų valdytojas, neviršydamas bendrųjų asignavimų darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti.
78. Darželio direktorius užtikrina finansinių ir statistinių ataskaitų teisingumą ir pateikimą laiku. Užtikrina programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.
79. Darželis gali turėti nebiudžetinių lėšų. Jas sudaro fizinių ir juridinių asmenų parama ir labdara, pajamos, gautos už papildomą ugdymą, .
80. Nebiudžetinės lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
81. Darželis gali turėti pajamų už teikiamas atlygintinas paslaugas. Pajamos už teikiamas atlygintinas paslaugas naudojamos pagal Molėtų rajono savivaldybės tarybos nustatytą tvarką.
82. Mokyklos finansines operacijas vykdo Darželio buhalterinė tarnyba.
83. Darželis turi paramos gavėjo statusą.
XII. NUOSTATŲ TVIRTINIMAS, KEITIMAS IR PAPILDYMAS
84. Darželio nuostatai keičiami, papildomi pasikeitus Lietuvos Respublikos teisės aktams arba Darželio direktoriaus, Darželio tarybos iniciatyva. Naują Darželio nuostatų redakciją arba pataisas tvirtina Molėtų rajono savivaldybės taryba.
XIII. DOKUMENTŲ VALDYMAS IR SAUGOJIMAS
85. Darželio dokumentų saugojimą ir valdymą reglamentuoja Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymas, Raštvedybos taisyklės patvirtintos Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus, Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus, Bendrojo lavinimo mokyklų dokumentų saugojimo terminų rodyklė.
86. Darželio bylų dokumentacijos planą, suderintą su Molėtų rajono savivaldybės administracija, tvirtina Darželio direktorius.
XIV. DARŽELIO REGISTRAVIMAS
87. Darželis registruojamas Juridinių asmenų registre Civilinio kodekso ir Juridinių asmenų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
XV. DARŽELIO PABAIGA IR PERTVARKYMAS
88. Darželis reorganizuojama ir likviduojama ar pertvarkoma vadovaujantis Civilinio kodeksu ir Švietimo įstatymu.
89. Apie Darželio reorganizavimą, likvidavimą ar pertvarkymą Darželio bendruomenės narius informuoja Darželio direktorius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos įstatymais bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais.
Molėtų rajono Naujasodžio „Nykštuko“ vaikų darželio direktorė Asta Katinienė
SUDERINTA Naujasodžio ''Nykštuko'' vaikų darželio tarybos 2005-01-17 posėdžio protokoliniu nutarimu (protokolas Nr.2 )
|