title

03 Dėl triukšmo prevencijos plano

MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

SPRENDIMO PROJEKTAS

DĖL MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TRIUKŠMO PREVENCIJOS 2013-2018 M. VEIKSMŲ PLANO PATVIRTINIMO
2012 m. gruodžio d. Nr.
Molėtai

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 2 dalies 35 punktu, Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 164-5971) 13 straipsnio 1 dalies 6 punktu ir apsvarščiusi Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovo Utenos apskrityje tarnybos 2012 m. lapkričio 12 d. reikalavimą Nr. 10-204 (1.14) „Reikalavimas dėl Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 35 punkto bei Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 5 ir 6 punktų nuostatų įgyvendinimo“,

Molėtų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a patvirtinti Molėtų rajono savivaldybės triukšmo prevencijos 2013-2018 m. veiksmų planą (pridedama).

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

Meras Stasys Žvinys

Parengė Socialinės paramos skyriaus vyresnioji specialistė-savivaldybės gydytoja Miglė Bareikytė

Pastabas ir pasiūlymus teikti el.p. m.bareikyte@moletai.lt  iki 2012-12-19.

PATVIRTINTA
Molėtų rajono savivaldybės tarybos
2012 m. gruodžio d. sprendimu Nr.

MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS APLINKOS TRIUKŠMO PREVENCIJOS 2013-2018 METŲ VEIKSMŲ PLANAS

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Aplinkos triukšmo prevencijos veiksmų plano (toliau – Planas) tikslas – numatyti priemones, kurios užkirstu kelią aplinkos triukšmui ir ypač sumažintu triukšmo poveikį vietovėse, kur triukšmas gali pakenkti žmonių sveikatai.

2. Planas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 164-5971) nuostatomis, 2002 m. birželio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2002/49/EB „Dėl aplinkos triukšmo įvertinimo ir valdymo nuostatų“, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 157 „Dėl valstybinės triukšmo prevencijos veiksmų 2007-2013 metų programos įgyvendinimo 2009-2013 metų priemonių plano patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 28-1087), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 5 d. nutarimu Nr. 1305 „Dėl Pirminės ir suvestinės triukšmo valdymo informacijos teikimo Triukšmo prevencijos tarybai, valstybės institucijoms, apskričių viršininkams ir visuomenei taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 132-5380), Lietuvos Higienos norma HN 33:2011 „Triukšmo ribiniai dydžiai gyvenamuosiuose ir visuomeninės paskirties pastatuose bei jų aplinkoje“, patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. V-604 (Žin., 2011, Nr. 75-3638).

3. Šio plano vykdytojai: Molėtų rajono savivaldybės administracija, Utenos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Molėtų rajono policijos komisariatas, visuomenės sveikatos biuras, teikiantis paslaugas Molėtų rajono savivaldybės gyventojams.

4. Šiame Plane vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatyme (Žin., 2004, Nr. 164-5971) vartojamas sąvokas.

II. TEISINĖ INFORMACIJA

5. Lietuvos Respublikos Triukšmo valdymo įstatymas, 2004 m. spalio 26 d. Nr. IX-2499 (Žin., 2004, Nr.164-5971) ir poįstatyminiai teisės aktai, tame tarpe Valstybinė triukšmo prevencijos veiksmų 2007-2013 m. programa, patvirtinta LR Vyriausybės 2007 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 564 ( Žin., 2007, Nr.67-2614).

6. Lietuvos higienos norma HN 33:2011 „Triukšmo ribiniai dydžiai gyvenamuosiuose ir visuomeninės paskirties pastatuose bei jų aplinkoje“, patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. V-604 (Žin., 2011, Nr. 75-3638).

1 lentelė. Didžiausi leidžiamitriukšmo ribiniai dydžiai gyvenamuosiuose ir visuomeninės paskirties pastatuose bei jų aplinkoje

Eil. Nr. Objekto pavadinimas Paros laikas, val. Ekvivalentinis garso slėgio lygis (LAeqT), dBA Maksimalus garso slėgio lygis (LAFmax), dBA
1. Gyvenamųjų pastatų (namų) gyvenamosios patalpos, visuomeninės paskirties pastatų miegamieji kambariai, stacionarinių asmens sveikatos priežiūros įstaigų palatos 6–18 45 55
18–22 40 50
22–6 35 45
2. Visuomeninės paskirties pastatų patalpos, kuriose vyksta mokymas ir (ar) ugdymas   45 55
3. Gyvenamųjų pastatų (namų) ir visuomeninės paskirties pastatų (išskyrus maitinimo ir kultūros paskirties pastatus) aplinkoje, veikiamoje transporto sukeliamo triukšmo 6–18 65 70
18–22 60 65
22–6 55 60
4. Gyvenamųjų pastatų (namų) ir visuomeninės paskirties pastatų (išskyrus maitinimo ir kultūros paskirties pastatus) aplinkoje, išskyrus transporto sukeliamą triukšmą 6–18 55 60
18–22 50 55
22–6 45 50
5. Maitinimo ir kultūros paskirties pastatų salėse estradinių ar kitų pramoginių renginių metu, kino filmų demonstravimo metu   80 85
6. Atvirose koncertų ir šokių salėse estradinių ar kitų pramoginių renginių metu 6–18 85 90
18–22 80 85
22–6 55 60

III. ESAMOS PADĖTIES ANALIZĖ

7. Molėtų rajono savivaldybės teritorijoje triukšmo stebėsena buvo atliekama 9 tyliosiose zonose:

Eil.Nr. Teritorijos apibūdinimas Triukšmo lygis
(Ekvivalentinis garso lygis)
Triukšmo lygis
(Maksimalus garso lygis)
Situacijos aprašymas
Laikas Rodiklis Dba (decibelais) Laikas Rodiklis Dba (decibelais)
Leidžiamas garso lygis Nustatytas garso lygis Leidžiamas garso lygis Nustatytas garso lygis
1. VšĮ Molėtų ligoninės teritorija 13.30 65 53,6 13.30 70 56,5 Pastato paskirtis-visuomeninė. Darbo laikas visą parą.
Triukšmo šaltinis – autotransportas, aplinkos fonas.
Ekvivalentinis ir maksimalus garso lygis neviršija leidžiamo lygio. Įstaiga yra judrioje Vilniaus g.
22.30 55 39,1 22.30 60 51,0 Ekvivalentinis ir maksimalus garso lygis neviršija leidžiamo lygio
2. Vaikų lopšelio darželio „Vyturėlis“ teritorija 13.30 65 52,3 13.30 70 55,8 Pastato paskirtis – visuomeninė.
Triukšmo šaltinis – autotransportas, aplinkos fonas.
Ekvivalentinis ir maksimalus garso lygis neviršija leidžiamo lygio. Įstaiga yra judrioje Vilniaus g.
3. Molėtų pradinės mokyklos teritorija 13.30 65 53,5 13.30 70 54,9 Pastato paskirtis – visuomeninė.
Triukšmo šaltinis – autotransportas, aplinkos fonas.
Ekvivalentinis ir maksimalus garso lygis neviršija leidžiamo lygio.
Įstaiga yra Vilniaus g. Šalia įstaigos yra Ąžuolų g.
4. Molėtų gimnazijos ir Molėtų pagrindinės mokyklos teritorija 13.30 65 50,2 13.30 70 52,2 Pastato paskirtis – visuomeninė.
Triukšmo šaltinis –aplinkos fonas.
Ekvivalentinis ir maksimalus garso lygis neviršija leidžiamo lygio.
5. Molėtų miesto pliažo prie Pastovio ežero teritorija 13.30 55 47,7 13.30 60 57,7 Triukšmo šaltinis – aplinkos fonas. Ekvivalentinis ir maksimalus garso lygis neviršija leidžiamo lygio.
6. Molėtų savivaldybės aikštė 13.30 65 55,8 13.30 70 59,8 Triukšmo šaltinis –autotransportas, aplinkos fonas.
Ekvivalentinis ir maksimalus garso lygis neviršija leidžiamo lygio.
Aikštė yra judrioje Vilniaus g.
7. Molėtų miesto pėsčiųjų takas tako nuo Jaunimo iki S. Nėries gatvių teritorija 13.30 65 57,1 13.30 70 69,1 Triukšmo šaltinis – autotransportas, aplinkos fonas
Ekvivalentinis ir maksimalus garso lygis neviršija leidžiamo lygio.
Netoli teritorijos yra Inturkės g.
8. Videniškių miestelio aikštė prie kultūros namų 13.30 65 48,1 13.30 70 52,0 Triukšmo šaltinis – autotransportas, aplinkos fonas Ekvivalentinis ir maksimalus garso lygis neviršija leidžiamo lygio.
9. Alantos miestelio centrinė aikštė 13.30 65 48,2 13.30 70 58,0 Triukšmo šaltinis – autotransportas, aplinkos fonas
Ekvivalentinis ir maksimalus garso lygis neviršija leidžiamo lygio.

8. Gausėjant transporto priemonių, vis labiau plečiasi ir akustinio diskomforto zonos. Nustatyta, kad vietinės reikšmės gatvėje triukšmo lygis būna 75 dBA, kelių eismo juostų greitkelyje - 85 dBA, sporto aikštelėse žaidimų metu - 65-75 dBA, garsaus pašnekesio metu - 60 dBA. Triukšmas blogai veikia visą žmogaus organizmą, bet labiausiai klausą, centrinę nervų ir kraujotakos sistemas. Triukšmas taip pat yra dirginimo, streso, miego sutrikimo, gyvenimo kokybės blogėjimo priežastis.

9. Molėtų rajone pagrindinis triukšmo šaltinis yra transportas (lengvieji automobiliai ir krovininiai automobiliai). Triukšmo mąstai priklauso nuo eismo intensyvumo.

Iš viso Molėtų rajone yra 146,31 km gatvių, nutiestų 11-oje seniūnijų per 41 gyvenvietę ir Molėtų mieste. Didžiausią gatvių ilgį Molėtų rajone turi Suginčių seniūnija 24.9 km. Mažiausiai gatvių yra Dubingių seniūnijoje tik 2,3 km.

Molėtų mieste yra 9 pagrindinės gatvės: Vilniaus, Statybininkų, Melioratorių, Amatų, S.Dariaus ir S. Girėno, Molėtūno, Ąžuolų, Ažubalių ir Inturkės. Krašto kelias Molėtai - Pabradė praeina Inturkės gatve, Ukmergė–Molėtai – Statybininkų gatve, Molėtai–Anykščiai S. Dariaus ir s. Girėno gatve, Molėtai–Kaltanėnai–Ignalina ir Raudondvaris–Giedraičiai–Molėtai susikerta Vilniaus gatvėje. Transporto priemonės, tame tarpe ir krovininės, važiuojantis iš kelių Vilnius–Utena, Molėtai– Kaltanėnai–Ignalina prieš patekdamos į kelią Molėtai–Anykščiai pravažiuoja per Molėtų miestą. Pravažiuojantis sunkiasvoris transportas kelia didelį triukšmą, teršia aplinką, gadina gatvės dangą. Molėtų rajoną kerta nemažai iš kitų miestų atvažiuojančių sunkiojo transporto priemonių. Siekiant sumažinti automobilių Molėtų gatvėse reikalingas dar vienas aplinkkelis, kuris jungtų dabartinį Molėtų aplinkkelį su keliu Molėtai–Anykščiai.

Molėtų mieste intensyviausias eismas yra Vilniaus – Inturkės gatvių sankryžoje ir Vilniaus Amatų gatvių sankryžoje.

10. Šiuo metu Molėtų rajone dažniausias kelio dangos tipas – žvyras. Kelio danga daro didelę įtaką triukšmo lygiui, todėl būtina kelius ir gatves asfaltuoti. Tyrimais įrodyta, kad dviejų sluoksnių poringas asfaltas– geriausia danga triukšmo mažinimui. Molėtų rajone 827,8 km dengia žvyras. Daugumos jų būklė prasta nusidėvėjusi. 9,1 km Molėtų rajono vietinių kelių yra asfaltuota. Asfalto danga dengia vietinius kelius, skirtus privažiavimui prie gyvenviečių bei svarbesnių objektų.

11. Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo 23 straipsnio 2 dalis numato, kad mokyklose, neatsižvelgiant į jų steigėja, turi būti įrengtos poilsio nuo triukšmo patalpos. Molėtų rajono esančiose mokyklose tokios patalpos nėra įrengtos. Šiuo metu tai gali būti tik kaip rekomendacija.

12. Siekiant išvengti tam tikros ūkinės veiklos keliamo triukšmo yra išduodami leidimai veiklai vykdyti. Viena iš tokių ūkinių veiklų galinčių kelti triukšmą yra statyba. 2010 m. Molėtų rajone išduota leidimų gyvenamųjų pastatų statybai – 68, 2011 m. – 48. Leistų statyti naujų negyvenamųjų pastatų 2010 m. – 44, 2011 m. – 74.

13. Kitas Molėtų rajone esantis triukšmo šaltinis yra buitinis (socialinis arba antisocialinis) triukšmas. Remiantis Lietuvoje atliktų apklausų rezultatais, daugeliu atvejų pagrindiniu triukšmo šaltiniu žmonės nurodo kaimynus, žmonių lauke keliamą triukšmą, taip pat automobilių stovėjimo aikšteles.

14. Mažinant neigiamą aplinkos triukšmo poveikį, taikomos techninės ir technologinės, urbanistinės architektūrinės, transporto eismo organizavimo ir inžinerinės apsaugos priemonės. Dažniausiai transporto triukšmo lygis mažinamas reguliuojant eismą, projektuojant kelių infrastruktūras, atitraukiant juos nuo apgyvendintų vietovių, projektuojant kelius iškasose, naudojant akustines sieneles, statinius-ekranus, apsaugines medžių ir krūmų juostas, įrengiant pastatuose specialius langus su stiklo paketais. Akustinės sienelės leidžia sumažinti triukšmą iki 15 dBA. Aukšti pastatai ar aukšti pylimai triukšmą sumažina apie 20 dBA, o vieno metro pločio želdinių juosta sumažina triukšmą vidutiniškai 0,4-0,5 dBA.

15. Aplinkos triukšmą mažinančių priemonių įgyvendinimo problema yra ta, kad daugelis jų yra brangios, ne visada esama techninių galimybių jas įrengti, jas naudoti sudėtinga, ne visos priemonės yra pakankamai efektyvios. Todėl turėtų būti taikomos tokios priemonės, kurios kainuotų mažiausiai, duotų didžiausią ekonominę naudą ir efektyviai saugotų visuomenės sveikatą nuo aplinkos triukšmo.

16. Molėtų rajone nėra atlikti akustinio triukšmo matavimai miegamųjų kvartalų teritorijose, todėl negalima vertinti ar šiose teritorijose yra reikalingos triukšmo prevencijos priemonės.

IV. PLANO VERTINIMO KRITERIJAI

17. Plano vykdymo rezultatai bus pateikiami Molėtų rajono savivaldybės tarybai kiekvienais metais.

18. Plano vertinimo kriterijai:

18.1. įgyvendintas aplinkos triukšmo prevencijos priemonių skaičius;

18.2. apsaugotų nuo triukšmo jo poveikiui jautrių vietų (tyliųjų zonų) skaičius;

18.3. informacijos, pateiktos gyventojams apie triukšmo valdymo priemones, skaičius;

18.4. apsaugotų nuo triukšmo poveikio žmonių skaičius.

V. PROGRAMOS LĖŠOS

19. Finansavimo šaltiniai – valstybės biudžeto lėšos, savivaldybės biudžeto lėšos, ES lėšos.

MOLĖTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TRIUKŠMO PREVENCIJOS 2013-2018 M. VEIKSMŲ PLANO PRIEMONĖS

Eil. Nr. Priemonių ir veiksmų pavadinimas Įvykdymo data Lėšų šaltinis Atsakingas už vykdymą
1. Vykdyti triukšmo stebėseną (monitoringą) nustatytose tyliosiose zonose 2013-2018 m.

pagal skiriamą lėšų kiekį

Savivaldybės biudžeto lėšos Molėtų rajono savivaldybės administracija
2. Nagrinėti fizinių ir juridinių asmenų skundus dėl triukšmo Molėtų rajono savivaldybėje 2013-2018 m. - Molėtų rajono savivaldybės administracija
3. Apsaugos nuo triukšmo sąmoningumo didinimas (visuomenei teikiama informaciją apie triukšmą ir jo žalingą poveikį sveikatai) 2013-2018 m. Savivaldybės biudžeto lėšos, Valstybės biudžeto lėšos Molėtų rajono savivaldybės administracija
Visuomenės sveikatos biuras
4. Triukšmo prevencijos tarybai teikti informaciją apie triukšmo valdymą

Molėtų rajone

Kasmet iki einamųjų metų kovos 1 d. - Molėtų rajono savivaldybės administracija
5. Vykdyti triukšmo prevencijos viešosiose vietose taisyklių laikymosi kontrolę Nuolat - Molėtų r. savivaldybės administracija
Utenos aps. VPK Molėtų r. policijos komisariatas
6. Nustatyti triukšmo prevencijos zonas, kuriose būtina įgyvendinti triukšmo prevencijos priemones Nuolat - Molėtų r. savivaldybės administracija
Seniūnijos
7. Viešąją rimtį trikdantiems asmenims, taikyti ATPK ir kituose teisės aktuose numatytas poveikio priemones Nuolat - Utenos aps. VPK Molėtų r. policijos komisariatas
8. Peržiūrėti Savivaldybės teisinius dokumentus, reglamentuojančius triukšmo valdymą ir prireikus teikti siūlymus Molėtų r. savivaldybės tarybai Nuolat - Molėtų r. savivaldybės administracija
9. Organizuoti racionalų transporto eismo reguliavimą gatvių tinkle 2013-2018 m. pagal skiriamą lėšų kiekį - Molėtų rajono savivaldybės administracijos Saugaus eismo komisija
10. Gatvių, kelių rekonstravimas (asfaltavimas) 2013-2018 m. pagal skiriamą lėšų kiekį Valstybės biudžeto lėšos, Savivaldybės biudžeto lėšos, ES struktūrinių fondų lėšos Molėtų rajono savivaldybės administracija

 

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

Dėl Molėtų rajono savivaldybės triukšmo prevencijos 2013-2018 m. veiksmų plano patvirtinimo

1. Parengto tarybos sprendimo projekto tikslai ir uždaviniai

Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 str. 35 p. nustatyta, kad viena iš savarankiškųjų savivaldybių funkcijų yra savivaldybėms priskirtas triukšmo prevencijos ir triukšmo valstybinio valdymo įgyvendinimas. To paties įstatymo 16 str. 2 d. 35 p. nustatyta, kad savivaldybės tarybos kompetencijoje yra tvirtinti savivaldybės triukšmo prevencijos veikmų planą.

Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo 13 str. 1 d. 6 p. nustatyta, kad savivaldybių tarybos tvirtina savivaldybės triukšmo prevencijos veiksmų planus.

2012 m. lakpričio 12 d. buvo gautas Respublikos Vyriausybės atstovo Utenos apskrityje tarnybos reikalavimas Nr. 10-204 (1.14) „Reikalavimas dėl Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 35 punkto bei Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 5 ir 6 punktų nuostatų įgyvendinimo“, kuriame reikalaujama įgyvendinti minėtų įstatymų nuostatas ir patvirtinti triukšmo prevencijos veiksmų planą.

2. Šiuo metu esantis teisinis reglamentavimas

1. Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 2 dalies 35 punktas.

2. Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 164-5971) 13 straipsnio 1 dalies 6 punktas.

3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovo Utenos apskrityje tarnybos2012 m. lapkričio 12 d. reikalavimas Nr. 10-204 (1.14) „Reikalavimas dėl Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 35 punkto bei Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 5 ir 6 punktų nuostatų įgyvendinimo“.

3. Galimos teigiamos ir neigiamos pasekmės priėmus siūlomą tarybos sprendimo projektą

Nėra

4. Priemonės sprendimui įgyvendinti

Bus įgyvendinamos Molėtų rajono savivaldybės triukšmo prevencijos 2013-2018 m. veiksmų plano priemonės.

5. Lėšų poreikis ir jų šaltiniai (prireikus skaičiavimai ir išlaidų sąmatos).

Lėšų šaltiniai priemonėms įgyvendinti nurodyti Molėtų rajono savivaldybės triukšmo prevencijos 2013-2018 m. veiksmų plane.

6.Vykdytojai, įvykdymo terminai

Vykdytojai - nurodyti Molėtų rajono savivaldybės triukšmo prevencijos 2013-2018 m. veiksmų plane.

Įvykdymo terminai – 2013-2018 m.



Jūsų komentaras
Įveskite patvirtinimo kodą, kurį matote paveikslėlyje
AntiSpam
komentarų nėra