title

B1_038 priedas, socialinės paramos aprašas

PATVIRTINTA
Molėtų rajono savivaldybės tarybos
2007 m. kovo 22 d. sprendimu Nr. B1-38

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS NEPASITURINČIOMS ŠEIMOMS IR VIENIEMS GYVENANTIEMS ASMENIMS SKYRIMO IR MOKĖJIMO TVARKOS APRAŠAS

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašas (toliau–Aprašas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatymu (toliau - Įstatymas), Vyriausybės 1994 m. gegužės 9 d. nutarimu Nr. 360 „Dėl socialinės paramos koncepcijos“, kitais teisės aktais, patvirtintais įgyvendinant Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatymą.

2. Šis Aprašas reglamentuoja piniginės socialinės paramos skyrimą ir teikimą, įvertinus nepasiturinčių šeimų ir vienų gyvenančių asmenų turtą ir pajamas, valstybės ir savivaldybės teikiamos paramos dydį, teikimo sąlygas, gavėjų teises ir pareigas, finansavimo šaltinius.

3. Piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims rūšys yra šios:

3.1. socialinė pašalpa;

3.2. būsto šildymo išlaidų, išlaidų šaltam vandeniui bei nuotėkoms, išlaidų karštam vandeniui ir išlaidų už būsto šildymui suvartoto kuro kiekį kompensacijos (toliau – kompensacijos);

3.3. vienkartinė parama.

4. Valstybės teikiama piniginė socialinė parama (socialinė pašalpa ir kompensacijos) finansuojama iš valstybės biudžeto lėšų valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vykdyti (specialios tikslinės dotacijos).

5. Savivaldybės teikiama piniginė socialinė parama Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatyme nenumatytais atvejais ir vienkartinė socialinė parama, kai šeimoms ar asmenims būtina skubi parama, finansuojama iš savivaldybės biudžeto lėšų.

6. Pagrindinės šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Įstatymo 2 straipsnyje apibrėžtas sąvokas.

7. Šis Aprašas taikomas nuolatiniams Lietuvos Respublikos gyventojams, deklaruojantiems gyvenamąją vietą Molėtų rajone, o jei gyvenamoji vieta nedeklaruota - gyvenantiems Molėtų rajone.

II SKYRIUS

PINIGINĖ SOCIALINĖ PARAMA

8. Dėl piniginės socialinės paramos šeima arba asmuo kreipiasi į Molėtų rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių.

9. Kreipdamasi dėl piniginės socialinės paramos, šeima arba vienas gyvenantis asmuo užpildo Lietuvos Respublikos Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. lapkričio 30 d. įsakymu Nr. A1–319 „Dėl teisės aktų, numatytų Lietuvos Respublikos Piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatyme, patvirtinimo“ patvirtintą prašymą – paraišką, joje nurodo duomenis apie šeimą, jos narių veiklos pobūdį, turimą turtą bei jo vertę, gaunamas pajamas bei kitą valstybės piniginei socialinei paramai gauti būtiną informaciją.

Prie prašymo - paraiškos pridedamos šeimos narių arba vieno gyvenančio asmens pažymos apie pajamas, gautas per 3 praėjusius iki kreipimosi dėl valstybės piniginės socialinės paramos mėnesius, kiti dokumentai, įrodantys šeimos arba vieno gyvenančio asmens teisę gauti piniginę socialinę paramą. Duomenis apie turimą turtą bei tai patvirtinančius dokumentus šeima arba vienas gyvenantis asmuo pateikia vieną kartą per metus už praėjusius 12 mėnesių iki kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos. Jeigu dėl piniginės socialinės paramos šeima arba vienas gyvenantis asmuo kreipiasi pakartotinai, ji (jis) turi pranešti Socialinės paramos skyriui apie turto pasikeitimus po laikotarpio, už kurį turtas buvo deklaruotas. Visų prašyme – paraiškoje surašytų duomenų teisingumą pareiškėjas patvirtina savo parašu.

10. Socialinės paramos skyriaus atsakingas darbuotojas, vadovaudamasis Įstatymu bei kitais teisės aktais, naudodamasis kompiuterinėmis programomis „Parama“ bei „Turtas“, patikrina pateiktų duomenų teisingumą, įvertina šeimos arba vieno gyvenančio asmens teisę į socialinę pašalpą bei apskaičiuoja socialinės pašalpos dydį. Jei socialinė pašalpa mokama iš valstybės biudžeto lėšų išimties tvarka (įstatymo 22 straipsnio 3 dalyje numatytais atvejais), tai nurodoma pažymoje.

11. Socialinė piniginė parama teikiama:

11.1. piniginėmis lėšomis už praėjusį mėnesį pareiškėjo pageidavimu pervedant į nurodytą sąskaitą banke, į pašto skyrius ar išmokant skyriaus kasoje iki mėnesio 10 dienos.

11.2. nepinigine forma (talonais maisto produktams ir kitoms prekėms įsigyti, socialinėmis paslaugomis ir pan.), kai socialinės rizikos šeimos (asmuo), nedarnios šeimos, panaudoja skirtą socialinę pašalpą ne šeimos (asmens) interesams.

12. Socialinės paramos skyriaus atsakingas darbuotojas, vadovaudamasis Įstatymu bei kitais teisės aktais, naudodamasis kompiuterinėmis programomis „Parama“ bei „Turtas“, patikrina pateiktų duomenų teisingumą, įvertina šeimos arba vieno gyvenančio asmens teisę į kompensacijas bei parengia Lietuvos Respublikos Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. lapkričio 30 d. įsakymu Nr. A1 – 319 „Dėl teisės aktų, numatytų Lietuvos Respublikos Piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatyme, patvirtinimo“ patvirtintas nustatytos formos pažymas apie šeimos arba vieno gyvenančio asmens pajamas kompensacijoms apskaičiuoti. Jei kompensacija mokama iš valstybės biudžeto lėšų išimties tvarka (įstatymo 22 straipsnio 3 dalyje numatytais atvejais), tai nurodoma pažymoje.

13. Parengtos pažymos iki mėnesio 1 dienos pateikiamos šilumą, karštą bei šaltą vandenį teikiančioms ir kompensacijas skaičiuojančioms įmonėms. Jei asmeniui ar šeimai skiriamos kompensacijos išimties tvarka iš savivaldybės biudžeto lėšų, kompensacijas skaičiuojančioms įmonėms kartu pateikiama Socialinės paramos komisijos posėdžio protokolo išrašas.

14. Šilumą, karštą bei šaltą vandenį teikiančios įmonės pagal Lietuvos Respublikos Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. lapkričio 30 d. įsakymu Nr. A1-319 „Dėl teisės aktų, numatytų Lietuvos Respublikos Piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatyme, patvirtinimo“ patvirtintas būsto šildymo išlaidų, išlaidų šaltam vandeniui bei nuotėkoms ir išlaidų karštam vandeniui kompensacijų skaičiavimo formas apskaičiuoja kompensacijas ir atitinkamu dydžiu sumažina mokestį už būsto šildymą, karštą bei šaltą vandenį.

15. Kai gyvenamajam būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti naudojamas kietasis ar kitas kuras, kompensacijas apskaičiuoja Socialinės paramos skyriaus atsakingas darbuotojas pagal savivaldybės administracijos patvirtintas vidutines kieto kuro kainas.

16. Kompensacijos už kietąjį ar kitokį kurą skaičiuojamos ir mokamos už šildymo sezono laikotarpį nuo spalio 1 d. iki sekančių metų kovo 31 d. Būsto šildymui ir karšto vandens ruošimui naudojant kietąjį kurą, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos, kompensacijos teikiamos už tris mėnesius arba iš karto už visą kompensacijų skyrimo laikotarpį savivaldybės nustatyta tvarka.

17. Socialinė pašalpa ir kompensacijos šeimai ar vienam gyvenančiam asmeniui Įstatyme nenumatytais atvejais iš savivaldybės biudžeto lėšų išimties tvarka skiriamos IV skyriaus 25 dalyje nustatyta tvarka.

18. Socialinė pašalpa mažesnė nei 5 litai ir kompensacijos mažesnės nei 1 litas nemokamos.

19. Kreipdamasi dėl savivaldybės vienkartinės socialinės paramos, šeima arba vienas gyvenantis asmuo pateikia prašymą ir kitus būtinus dokumentus vienkartinei paramai gauti šio Aprašo VI skyriuje nustatyta tvarka.

III SKYRIUS

PINIGINĘ SOCIALINĘ PARAMĄ GAUNANČIOS ŠEIMOS IR VIENO GYVENANČIO ASMENS TEISĖS IR PAREIGOS

20. Piniginę socialinę paramą gaunanti šeima arba vienas gyvenantis asmuo privalo:

20.1. pagal Lietuvos Respublikos Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. lapkričio 30 d. įsakymu Nr. A1–319 „Dėl teisės aktų, numatytų Lietuvos Respublikos Piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatyme, patvirtinimo“ patvirtintą prašymo – paraiškos formą pateikti visą ir teisingą informaciją, įrodančią šeimos arba vieno gyvenančio asmens teisę į socialinę paramą, bei būtinus piniginei socialinei paramai gauti dokumentus;

20.2. sudaryti savivaldybės socialiniams darbuotojams galimybes tikrinti gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą;

20.3. naudoti gautą socialinę pašalpą šeimos arba asmens interesams;

20.4. dalyvauti Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytą tvarką organizuojamuose visuomenei naudinguose darbuose;

20.5.bedarbiai šeimos nariai arba vieni gyvenantys asmenys privalo vykdyti Molėtų darbo biržos sudarytuose individualiuose įdarbinimo planuose numatytus įsipareigojimus (neatsisakyti profesinio mokymo ar kvalifikacijos tobulinimo, siūlomo darbo, viešųjų bei Užimtumo fondo remiamų darbų ir kita);

20.6.per mėnesį pranešti apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčius įtakos teisei į piniginę socialinę paramą arba piniginės socialinės paramos dydžiui;

20.7.Socialinės paramos skyriaus vedėjo ar atsakingo darbuotojo reikalavimu deklaruoti turimą turtą (įskaitant gaunamas pajamas) Gyventojų turto deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka.

21. Piniginę socialinę paramą gaunanti šeima arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę susipažinti su Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatymu, kitais teisės aktais ir savivaldybės tarybos sprendimais, reglamentuojančiais piniginę socialinę paramą, bei šiuo Aprašu, gauti išsamią ir tikslią informaciją apie piniginės socialinės paramos skyrimą.

IV SKYRIUS

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS ADMINISTRAVIMAS

22. Piniginę socialinę paramą administruoja, įstatymų, kitų teisės aktų, reglamentuojančių valstybės socialinę paramą, įgyvendinimą rajone organizuoja savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius.

23. Sprendimą dėl piniginės socialinės paramos priima savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus vedėjas.

24. Piniginė socialinė parama išimties tvarka iš valstybės biudžeto lėšų gali būti skiriama tik patikrinus šeimos arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašius nustatytos formos buities tyrimo aktą, panaudojant iki 2 procentų socialinei paramai ir kompensacijoms skirtų lėšų.

25. Piniginė socialinė parama (socialinė pašalpa, kompensacijos ir vienkartinė parama) išimties tvarka iš savivaldybės biudžeto lėšų gali būti skiriama tik patikrinus šeimos arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašius nustatytos formos buities tyrimo aktą. Apsvarsčius prašymą Socialinės paramos komisijos posėdyje, Socialinės paramos skyriaus vedėjo teikimu socialinė parama skiriama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

26. Socialinės paramos komisijos sudėtį tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius. Komisiją sudaro 3 – 5 nariai, komisijos posėdžiai vyksta 1-2 kartus per mėnesį.

27. Socialinės paramos skyriaus vedėjas ir paskirtas atsakingas skyriaus darbuotojas privalo:

27.1. skirti ir teikti piniginę socialinę paramą šeimoms arba vieniems gyvenantiems asmenims Įstatymo, kitais teisės aktais, savivaldybės sprendimais nustatyta tvarka;

27.2. surinkti kitų valstybės ir savivaldybių įmonių, įstaigų ir organizacijų duomenų bazėje turimą informaciją apie šeimas arba vienus gyvenančius asmenis, kurios (kurie) kreipėsi dėl piniginės socialinės paramos, sudaryti su jomis sutartis dėl informacijos gavimo;

27.3. pervesti lėšas šilumą, karštą bei šaltą vandenį teikiančioms įmonėms už suteiktas kompensacijas rajono gyventojams pagal pateiktus kompensacijų gavėjų vardinius sąrašus ir paraiškas – ataskaitas;

27.4. teikti šeimoms arba vieniems gyvenantiems asmenims teisingą, tikslią ir aiškią informaciją apie piniginės socialinės paramos skyrimą ir teikimą;

27.5. socialinės rizikos šeimoms ar asmenims socialinę pašalpą teikti socialinėmis paslaugomis (jeigu yra galimybės) arba alternatyviomis pašalpos skyrimo formomis;

27.6. užtikrinti šeimų ir vienų gyvenančių asmenų pateiktos informacijos konfidencialumą;

27.7. laikytis Socialinio darbuotojo, Valstybės tarnautojo etikos kodekso reikalavimų.

28. Socialinės paramos skyriaus vedėjas arba paskirtas atsakingas skyriaus darbuotojas turi teisę:

28.1. nereikalauti iš valstybės piniginę socialinę paramą gaunančios šeimos arba vieno gyvenančio asmens kas 3 mėnesius pateikti tų duomenų, kurie iki pakartotinio kreipimosi yra nepakitę (duomenys apie turimą turtą ir pan.). Tačiau šie duomenys turi būti pateikiami ne rečiau kaip kartą per metus;

28. 2. papildomai apklausti šeimas arba vienus gyvenančius asmenis, kurios (kurie) kreipėsi dėl valstybinės piniginės socialinės paramos ar gauna šią paramą, tikrinti jų pateiktus dokumentus ir reikalauti papildomos informacijos, įrodančios šeimos arba vieno gyvenančio asmens teisę gauti piniginę socialinę paramą;

28.3. tikrinti šeimos arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą, surašyti nustatytos formos buities tyrimo aktą;

29. Šilumą, karštą bei šaltą vandenį bei kitas energetines paslaugas teikiančios įmonės privalo:

29.1. apskaičiuoti kompensacijas ir sumažinti mokestį už būsto šildymą, karštą bei šaltą vandenį šeimoms (vieniems gyvenantiems asmenims) pagal pateiktas pažymas apie vidutines šeimos ar vieno gyvenančio asmens pajamas;

29.2. užtikrinti šeimų ir vienų gyvenančių asmenų pateiktos informacijos konfidencialumą.

30. Šilumą, karštą bei šaltą vandenį bei kitas energetines paslaugas teikiančios įmonės turi teisę gauti reikalingą informaciją apie šeimą arba vieną gyvenantį asmenį, jeigu tai reikalinga kompensacijoms teikti.

V SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ UŽ NETEISĖTAI GAUTĄ PINIGINĘ SOCIALINĘ PARAMĄ

31. Asmenys, nuslėpę ar pateikę neteisingus duomenis, reikalingus piniginei socialinei paramai gauti, ir dėl to neteisėtai gavę šio tvarkos aprašo nustatytą piniginę paramą, privalo Socialinės paramos skyriui grąžinti neteisėtai gautos piniginės socialinės paramos lėšas.

32. Permokėtos, neteisingai apskaičiuotos ar neteisėtai išmokėtos socialinės pašalpos ar kompensacijos išieškomos įstatymų nustatyta tvarka.

33. Juridiniai ir fiziniai asmenys, įrašę išduodamose pažymose ar kituose piniginei socialinei paramai skirti reikalinguose dokumentuose klaidingus duomenis, atsako įstatymų nustatyta tvarka.

VI SKYRIUS

VIENKARTINĖ SOCIALINĖ PARAMA

34. Vienkartinės socialinės paramos teikimo mastai priklauso nuo savivaldybės finansinių galimybių, atsižvelgiant į gyventojų poreikius.

35. Svarbiausias vienkartinės socialinės paramos teikimo tikslas – pasirūpinti, kad vienkartinė parama būtų teikiama tik tiems asmenims arba šeimoms, kurios negali be jos išsiversti.

36. Vienkartinės socialinės paramos teikimo principai yra šie:

36.1. teikiama parama turi kuo tiksliau atitikti remiamo asmens arba šeimos poreikius, atsižvelgiant į jo (jos) socialinę ir materialinę padėtį;

36.2. remiamiems asmenims arba šeimoms turi būti sudarytos socialinės integracijos sąlygos, pasitelkti juos visuomenei naudingiems darbams atlikti, skirti paramą ne piniginėmis formomis - maisto produktais, drabužiais, kanceliarinėmis prekėmis ir pan., socialinėmis paslaugomis, kad jie taptų visiškai arba iš dalies savarankiški;

36.3. šeimoms ir asmenims, kurie piniginę paramą panaudoja ne pagal paskirtį, pirmenybė teikiama ne piniginės paramos formoms (maisto produktai, kanceliarinės prekės ir pan., socialinės paslaugos ir kt.).

37. Vienkartinės socialinės paramos teikimo būdai yra šie:

37.1. vienkartinė socialinė parama teikiama pinigais;

37.2. vienkartinė socialinė parama teikiama ne pinigine forma - talonais maisto produktams ir kitoms prekėms įsigyti, kai žinoma, kad asmuo arba šeima negali efektyviai panaudoti;

37.3 asmenims (šeimoms), stokojantiems socialinių įgūdžių, turint įtarimų, kad piniginė parama gali būti panaudojama ne pagal paskirtį, o parama socialinėmis paslaugomis ar maisto talonais nėra tikslinga (pvz. dokumentų tvarkymui, vaistų pirkimui ir pan.), ši parama gali būti išmokama kelis kartus per metus neviršijant šio skyriaus 48.6 punkte nustatyto dydžio.

38. Teisę į vienkartinę socialinę paramą turi Molėtų rajono savivaldybėje deklaruojantys gyvenamąją vietą, jei gyvenamoji vieta nedeklaruota - nuolat gyvenantys Molėtų rajono savivaldybėje:

38.1. vieniši, sutuoktinio ir vaikų neturintys asmenys, jeigu gaunamos pajamos neviršija 2,5 valstybės remiamų pajamų dydžių per mėnesį;

38.2. neįgalieji (nedirbantys ir neturintys darbingų šeimos narių), jeigu gaunamos pajamos vienam šeimos nariui neviršija 2,5 valstybės remiamų pajamų dydžių per mėnesį;

38.3. pensinio amžiaus asmenys (nedirbantys ir neturintys darbingų šeimos narių), jeigu gaunamos pajamos vienam šeimos nariui neviršija 2,5 valstybės remiamų pajamų dydžių per mėnesį;

38.4. socialinės rizikos asmenys:

38.4.1. asmenys, grįžę iš pataisos namų, kardomojo kalinimo (suėmimo) įstaigų;

38.4.2. narkomanai, alkoholikai, grįžę iš reabilitacijos įstaigų;

38.4.3. benamiai ir kiti paribio žmonės, negalintys prisitaikyti prie visuomenės narių.

38.5. bedarbiai, įregistruoti darbo biržoje kaip ieškantys darbo bei jų šeimos;

38.6. socialinės rizikos šeimos, skiriant paramą tik vaikams;

38.7. kiti asmenys arba šeimos, kurių gaunamos pajamos vienam šeimos nariui neviršija 2,5 valstybės remiamų pajamų dydžių per mėnesį, atsižvelgiant į tuo metu susidariusias ekstremalias sąlygas.

Į šeimos arba vieno gyvenančio asmens pajamas neatsižvelgiama, skiriant vienkartinę socialinę paramą stichinės nelaimės atveju.

39. Vienkartinė socialinė parama šio skyriaus 38 straipsnyje nurodytiems asmenims arba šeimoms teikiama šiais atvejais:

39.1. stichinės nelaimės (gaisro, potvynio, audros, liūties, pūgos ir pan.), nukentėjus gyvenamajam būstui (butui, namui, kolektyvino sodo namui ar sodybai, jeigu šios patalpos deklaruotos kaip asmens ( šeimos) gyvenamoji vieta);

39.2. asmenims, grįžusiems iš pataisos namų, kardomojo kalinimo (suėmimo) įstaigų;

39.3. ligos atveju kompensuoti gydymo išlaidas pagal pateiktus gydymo įstaigos dokumentus;

39.4. kitais atvejais (skurdo, benamystės, asmens dokumentų sutvarkymo ir pan.), kai būtina skubi socialinė parama.

40. Vienkartinė socialinė parama teikiama tiems asmenims arba šeimoms, kuriems jos labiausiai reikia, įvertinant asmens arba šeimos pajamas, esamą socialinę ir materialinę padėtį.

41. Vienkartinė socialinė parama teikiama pinigais tuo atveju, kai asmuo arba šeima gali ir yra suinteresuota efektyviai panaudoti pinigus.

42. Vienkartinė socialinė parama asmenims, grįžusiems iš pataisos namų, kardomojo kalinimo (suėmimo) įstaigų teikiama pinigais ar ne pinigine forma.

43. Vienkartinė socialinė parama ne pinigine forma teikiama socialinės rizikos šeimoms, taip pat asmenims arba šeimoms, jeigu yra žinoma, kad jie (jos) gali neefektyviai panaudoti pinigus.

44. Vienkartinės socialinės paramos teikimo būdą nustato Socialinės paramos komisija svarstydama asmens arba šeimos prašymą dėl vienkartinės paramos bei atsižvelgdama į seniūnijos rekomendacijas.

45. Vienkartinė socialinė parama teikiama tik tiems asmenims arba šeimoms, kurie (kurios) be jos negali išsiversti.

46. Vienkartinė socialinė parama gali būti išmokama kelis kartus per metus ir paramos dydis per metus negali vienam asmeniui arba šeimai viršyti šio skyriaus 48 punkte atskirais atvejais nustatytų vienkartinės paramos dydžių.

47. Vienkartinė socialinė parama neteikiama šiais atvejais:

47.1. nustačius, kad asmuo arba šeima pateikė neteisingus duomenis apie gaunamas pajamas, šeimos narius, turtą arba nepateikė paramos pagrįstumą įrodančių dokumentų;

47.2. kai socialinės paramos teikimas nėra gyvybiškai būtinas, t. y. asmuo (šeima) gali be jos išsiversti.

48. Vienkartinės socialinės paramos dydžiai:

48.1. stichinės nelaimės atveju, atsižvelgiant į patirtus materialinius nuostolius - 5 - 10 MGL dydžio;

48.2. asmeniui, grįžusiam iš pataisos namų, kardomojo kalinimo (suėmimo) įstaigos - iki 0,5 MGL dydžio;

48.3. asmeniui ligos atveju, laikinai dėl ligos netekus darbingumo, atsižvelgiant į gydymo metu patirtas išlaidas - 0,5 - 4 MGL dydžio;

48.4. kritus nedraustam paskutiniam gyvuliui (jei tai buvo pragyvenimo šaltinis) - iki 2,5 MGL;

48.5. atsidūrus itin sunkioje materialinėje padėtyje - iki 2 MGL;

48.6. kitais atvejais – iki 1 MGL dydžio asmeniui.

49. Asmuo (šeima) dėl vienkartinės socialinės paramos kreipiasi pagal gyvenamąją vietą į seniūniją ar Socialinės paramos skyrių pateikdamas ( pateikdami) nustatytos formos prašymą .

50. Prie prašymo skirti vienkartinę socialinę paramą priklausomai nuo aplinkybių pridedami šie dokumentai:

50.1. asmenybę liudijantis dokumentas (LR piliečio pasas, asmens tapatybės kortelė, leidimas nuolat gyventi Lietuvoje, laikinasis asmens dokumentas);

50.2. pažyma apie deklaruotą ar gyvenamąją vietą;

50.3. pensininko ar neįgaliojo pažymėjimo kopija;

50.4. asmens (šeimos narių) pažymos apie gaunamas pajamas;

50.5. teritorinės darbo biržos pažyma;

50.6. pažyma iš priešgaisrinės apsaugos tarnybos;

50.7. pažyma iš sveikatos priežiūros įstaigos, receptai, kompensuojamų vaistų pasas ir pan.;

50.8. pažyma iš įkalinimo įstaigos, atlikus bausmę;

50.9. kiti dokumentai pagal reikalavimą.

51. Savivaldybės socialinis darbuotojas patikrina asmens arba šeimos gyvenimo sąlygas, surašo nustatytos formos buities tyrimo aktą ir pateikia Socialinės paramos komisijai svarstyti.

52. Vienkartinė socialinė parama skiriama šio tvarkos aprašo IV skyriaus 3 punkto nustatyta tvarka per 30 kalendorinių dienų nuo prašymo pateikimo dienos.

53. Jeigu priimtas sprendimas neskirti vienkartinės socialinės paramos, Socialinės paramos komisija informuoja apie tai asmenį (šeimą) išsiųsdama komisijos posėdžio protokolo išrašą.

54. Jeigu priimtas sprendimas teikti vienkartinę socialinę paramą ne pinigine forma, Socialinės paramos komisija informuoja apie tai asmenį (šeimą) nurodydama kur ir kaip pasinaudoti socialinėmis paslaugomis, šalpa daiktais ir pan.

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

55. Sprendimai dėl socialinių pašalpų ir kompensacijų skyrimo, šilumą, karštą bei šaltą vandenį ir kitas energetines paslaugas teikiančių įmonių sprendimai dėl kompensacijų apskaičiavimo gali būti skundžiami Administracinių bylų teisenos įstatymų nustatyta tvarka.

56. Sprendimas dėl vienkartinės piniginės socialinės paramos skyrimo gali būti skundžiamas Savivaldybės administracijos direktoriui ar Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.



Jūsų komentaras
Įveskite patvirtinimo kodą, kurį matote paveikslėlyje
AntiSpam
komentarų nėra